Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 198
23 637
113
Egyes német vârosokban leadhatják a jogosítványukat a polgárok 49 €-s jegyért cserébe.

Sok okosságot ki lehet találni. Ausztriában sok helyen nyomják például, hogy a Gemeinde vásárol éves Klimaticket-et és az ott lakók napi 5 Euróért ki tudják kölcsönözni és autómentesen közlekedni. Ismerőseink rendszeresen használják és ugranak fel hozzánk Bécsbe. Viszont előre kell gondolkodniuk, mert nagyon népszerű. Pl. most az ünnepek közeledtével. schönbrunni vásárra folyamatosan jönnek felfelé puncsozni az emberek.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kim Philby

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 030
87 837
113
Egyik taxis, aki vitt haza múltkor stúdióból konkrétan folyamatosan szórta a kereszteket akárhányszor kereszteződéshez értünk, pedig egy piroson sem ment át :D Mondjuk a holy protection működött is

Kedvenc ilyen, amikor max 100-110-el megy a full üres M7 belső sávjában a delikvens és nem akar lehúzódni az ismételten csak 0 forgalmú külső sávba, mert az neki jár, hogy benn szmöttyögjön. Na oké, nagy kegyesen méltóztatik kicsattogni - jobbról nem szokásom előzni -, ám amint mellé érek bekapcsol a small penis funkció és nehogy már én őt megelőzzem. Szóval gyorsít mint a hülye, hogy hebebe nem előzöl meg, aminél csak az egyetlen probléma, hogy a a szakadt shitbox, amit ő autónak nevez, az képtelen az általa igényelt gyorsítás kivitelezésére hosszú távon. Külön aleset a tuningolt shitbox, de ott meg úgyis a check engine light, ami fel fog bukkanni.

Szóval hülye nyugger olyan 150-nél jár, de a delikvens továbbra sem akar engedni, hogy majd nekem aztán megmutatja. Ilyenkor szokott elegem lenni és kisajtolva azt a kemény 122 zwickau-i lóerőt (elvileg a Golf sajátságos módon ugyanabban a városban készült mint a Trabant) 180-nál veszem le a lábamat a gázról, hogy a kurva anyádat már hülyegyerek. Tudom, nem szabályos, de az sem normális, aki előzes közben rágyorsít, majd mikor esetleg visszamennél mögé, akkor ugyanúgy visszalassul a seggverő tempóra.

Egyúttal a képhez hozzátartozik, hogy amennyiben jön valaki sietve, akkor amennyiben a forgalmi viszonyok megengedik - azaz nem satuznom kell, hogy két kamion közé bepréseljem magam -, szépen lehúzódok a külsőbe és elengedem a faszit. Ennyi lenne csak, de sokaknak ez is már túl magas.
Holly Protection

Úh, de jó pornósztár név lehetne!
:D
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: nyugger and fip7

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 030
87 837
113
Ehhez kapcsolódóan, ez például ma történt velem:
Békésen megyek Budapestről kifelé egy olyan úton, amely 70-es majd 100-as lesz (egyik M0 bekötő/városból kivezető).
Előttem egy kamion, pótkocsis, 90-el megy ahogyan kell, mondom megelőzöm. :rolleyes:
Benézek a tükörbe, és kb. 100-150 méterre a belsőben jön egy audis. Látom is, hogy viszonylag gyorsan jöhet, ezt a külső sáv tempójához képest azért meg lehet tippelni. De mondom én magamban, hiába 2 sávos az út, mire beér, addigra kb. kész is vagyok.
Kamion 90-el, én 100-ról (ennyi a megengedett) felgyorsitok 110-re és elkezdem az előzést.
Mire a pótkocsi elejéhez érek már villog az audi, aztán dudál, majd hallom a satuzást, és nyomja a dudát.
A táv alapján, és a saját sebességem alapján olyan 180 körül mehetett a 100-as úton, és meg volt rám sértődve XD
De mivel IQ nuku emberek járnak általában ilyen kocsival, így nem tűnt föl neki, hogy szabályos előzésem közben nem tudok bele teleportálni a kamionba és nem is akarok.
De mivel egy tahó és bele állt a seggembe, így maradtam 110-en. Közben leengedtem az ablakomat, kitettem a kacsómat és mutattam, hogy kapja be a f@szomat ha nem tetszik :D
Mivel a sötétített audiba nem láttam be a visszapillantóból, így úgy gondoltam, hogy valami türhő hájas nyakú C-kat powerkedik megint, mondom ha belém áll még meg is csapom.
Mindegy, közben elértem elég gyorsan a kamion elejét, majd szabályosan szépen visszahúzódtam a helyemre, a külső sávba.
Aztán néztem balra, hogy "nah, milyen veréb ül ebben a germán szartaligában"-gondoltam magamban.
Erre mellém hajt egy kb. 40-es nő, aki miközben vezet, a másik kezével engem vesz a telefon kamerájával (mivel világított a vaku így szerintem éjszakai módban XD Nála bent biztos sötét volt)
Olyat röhögtem utána. El is szállt a mérgem :D
Elképesztő milyen emberek vannak XD

(Amúgy egyszerű matekkal ki lehet számolni, hogy mennyi ideig tart nekem megelőzni egy kamiont min. 5.5 m/s sebesség különbséggel, és kb. 100 méterről mekkora sebesség különbség kell ahhoz, hogy beérjél egy 110-el haladó kocsit ezen idő kb. fele alatt. Tippre min. 20 m/s)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Vastaps Lézer Jánosnak a remek 1-es vonali helyreállítás kapkodva kierőszakolt "megoldásáért", a korábbi 100km/h helyett a frissen átadott szakaszon már... dobpergés 80km/h-val haladhatnak a vonatok.

Elvileg csak pár hétig lesz így. Az iho ezt írja:
"A megengedett pályasebesség a felújítást követően átmenetileg legfeljebb 80 kilométer/óra lehet, mert az ágyazat tömörségét kialakító dinamikus vágánystabilizátorok erre a tartományra képesek beállítani a tömörséget. A további szükséges tömörítést az áthaladó, egyúttal leterhelést is adó vonatforgalom végzi el. Az átépített vágányokon áthaladó forgalom után – folyamatos ellenőrzések mellett –, lehetséges a pályasebesség lépcsőzetes emelése, mindaddig, amíg el nem érik a vasúti pályára jellemző maximális pályasebességet. Ebben a „bejáratós” szakaszban a személyvonatoknál 5-6 perces, a távolsági vonatoknál 8–10 perces késés várható, majd a megengedett pályasebesség fokozatosan, legfeljebb heti 20 kilométer/órával emelhető, így előreláthatólag három hét után érhető el az eredeti 140 kilométer/órás sebesség – a bal vágányon várhatóan a téli menetrendváltástól, a jobb vágányon az év végétől."
https://iho.hu/hirek/1-es-szombatto...smet-budapestig-kozlekednek-es-onnan-indulnak

Én nem értek a vasútépítési technológiához, de azt el tudom képzelni, hogy ezen a vágánystabilizáláson a Lézer Jani akkor sem tudna segíteni, ha nagyobb kerete lenne rá Misibácsitól.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Elvileg csak pár hétig lesz így. Az iho ezt írja:
"A megengedett pályasebesség a felújítást követően átmenetileg legfeljebb 80 kilométer/óra lehet, mert az ágyazat tömörségét kialakító dinamikus vágánystabilizátorok erre a tartományra képesek beállítani a tömörséget. A további szükséges tömörítést az áthaladó, egyúttal leterhelést is adó vonatforgalom végzi el. Az átépített vágányokon áthaladó forgalom után – folyamatos ellenőrzések mellett –, lehetséges a pályasebesség lépcsőzetes emelése, mindaddig, amíg el nem érik a vasúti pályára jellemző maximális pályasebességet. Ebben a „bejáratós” szakaszban a személyvonatoknál 5-6 perces, a távolsági vonatoknál 8–10 perces késés várható, majd a megengedett pályasebesség fokozatosan, legfeljebb heti 20 kilométer/órával emelhető, így előreláthatólag három hét után érhető el az eredeti 140 kilométer/órás sebesség – a bal vágányon várhatóan a téli menetrendváltástól, a jobb vágányon az év végétől."
https://iho.hu/hirek/1-es-szombatto...smet-budapestig-kozlekednek-es-onnan-indulnak

Én nem értek a vasútépítési technológiához, de azt el tudom képzelni, hogy ezen a vágánystabilizáláson a Lézer Jani akkor sem tudna segíteni, ha nagyobb kerete lenne rá Misibácsitól.

Így is lehet mondani, meg úgy is, hogy konkrétan egy szakaszon hányingerem volt úgy dülöngélt a vonat.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 760
28 659
113
Így is lehet mondani, meg úgy is, hogy konkrétan egy szakaszon hányingerem volt úgy dülöngélt a vonat.
Más meg fizet a hullámvasútért, te meg itt panaszkodsz! :(

:D:D:D
Talán 8-10 éve vagy korábban Várpalotánál volt ilyen, néztem is mi a kurva élet, frissen rendbe rakták aztán a telekre vezető földút nem dől meg hullámzik így :D
 
  • Hűha
Reactions: Nemerson

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 231
113
Ki van meglepve? Műszaki problémákat hozzáértéssel és pénzzel lehet orvosolni, habzó szájjal nem.
Lázár János nagyon szimpatikus volt egy darabig nekem, de egyre inkább azt gondolom, hogy ez egy nárcisztikus pozőr.
Pedig volt olyan elképzelésem, hogy belőle lehet még miniszterelnök is, és én nem lettem volna ellene a dolognak, a faszinak van karizmája tagadhatatlanul.
Pszichopata vagy szociopata és nem a megnyerő fajtából. A vele kapcsolatba kerültek egybehangzó véleménye tudomásom szerint. Isten mentse tőle az országot és a Fideszt. Ő lenne a jobboldali Gyurcsány, addig volt jó mindenkinek, amíg Orbán elő nem vette a süllyesztőből.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Talán 8-10 éve vagy korábban Várpalotánál volt ilyen, néztem is mi a kurva élet, frissen rendbe rakták aztán a telekre vezető földút nem dől meg hullámzik így :D
Fehérvár és Várpalota között hullámzott egykor a Csori-to (amiben fogtak a csukat, aminek nem volt mája Mátyás asztalán) aminek a medreben megy arra a vonal. A pálya alatt frenki colopok vannak végig. Nagyon jól sikerült a megerősítés annak idején, bár lassan ki kell majd valamit találni helyette, de emiatt szar szabályozni ott a vágányokat.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Akkor, hogy csinálják, hogy év végén folyton veszteségben vannak ?


Adóoptimalizálás, sok mindent az osztrákoktól bérelnek rugalmas árképzéssel, így ott csapódik le a nyereség és mehet a "bezzegBécs".
Tudok olyan hazai cégről amelyik pont annyiért bérli a mozdonyt amennyit azért kap, hogy az anyacég vonatait továbbítja, így mindkét oldalról megy kifele a pénz papíron.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 460
11 507
113
Fel kéne hívni a figyelmét a döntéshozóknak, hogy nem mindenféle harcjárművön és terepmintán kéne agyalniuk, mikor itt van a megoldás Miskolcon, mégpedig a miskolci megrendelésre egyedileg tervezett alacsony padlós (nincsenek forgózsámolyok!) Skoda villamos és annak a város lakói által megválasztott festése.

Egészen elképesztő, hogy mennyire alacsony (padlós) észlelhetőségű konstrukció:

Hirtelen pár link.




 
T

Törölt tag 1711

Guest

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 280
37 221
113
A zöld átverés: Hogyan károsítják az elektromos járművek a környezetet, amelyet állítólag megmentenek❓❗️
2032-ben csak Indiának egymilliárd tonna szénre lesz szüksége, részben azért, hogy a hőerőművek által termelt energiával töltse az elektromos járműveket a városi területeken.

Öt indiai város, köztük a főváros, Újdelhi, folyamatosan a világ tíz legrosszabb légszennyezettségű városa között szerepel. A gépjárművek kibocsátása jelentős mértékben járul hozzá; csak Delhiben mintegy négymillió autó van - nem csoda, hogy az indiai kormány nagymértékben támogatja az elektromos járművek (EV-k) használatát. Míg India célja, hogy 2030-ra az elektromos járművek piaci részesedése 30% legyen, jelenleg ez az arány mindössze 1,1%.

Ezenkívül aggályok merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy az elektromos járművek zöld opciót jelentenek-e, ha a szennyezés a városokból vidékre kerül.

Szenet kell majd importálni, hogy tölteni lehessen az elektromos autókat!

● Egy évtizeden belül egymilliárd tonna
2026-27-ben 831,5 millió tonnára, 2031-32-ben pedig 1018,2 millió tonnára becsülik a szén iránti keresletet. A szénre támaszkodó erőművek valószínűleg mintegy 40 millió tonnát fognak importálni a növekvő kereslet kielégítésére.

Egy "Decarbonising Transport: What Does It Mean for India?" című jelentés, a Tudományos és Környezetvédelmi Központ (CSE) által 2023 márciusában kiadott jelentés megállapítja, hogy

a belsőégésű motorral hajtott járművek kibocsátásának 73%-a a jármű működése miatt keletkezik,

míg az elektromos járművek esetében a kibocsátás 72%-a az elektromos áram előállításához elégetett üzemanyagból származik, amely feltölti az akkumulátorokat.

(Folytatás és részletek a cikkben) (A teljes cikket fordította és szerkesztette: A VilagHelyzete alapító szerkesztő újságírója)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 434
33 746
113
Fehérvár és Várpalota között hullámzott egykor a Csori-to (amiben fogtak a csukat, aminek nem volt mája Mátyás asztalán)

Nem volt az olyan régen szerintem:

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby