Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 319
2 740
113
Ha egész finoman elengeded az autót feléjük, akkor az ilyen nyomorultak hamar leugranak a gázpedálról… :D
Ilyeneket én nem játszom. Ha nagyon olyan, visszaallok mögé.
Mondjuk egyszer egy illető megjárta, mert nem buszkesegbol akartam előzni, úgyhogy hajthatta utána a kocsiját 100kmen előttem...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 903
56 772
113
Nektek a közlekedés egy nagy harc?
Én a 84-esen (ahol legtöbbet járok) ilyet nem szoktam tapasztalni. Ott egész civilizált a közlekedés, szerintem.
Persze a vadkeleten (33-as, 2-es....)lehet, hogy más a helyzet. :)
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 535
10 178
113
Nektek a közlekedés egy nagy harc?
Én a 84-esen (ahol legtöbbet járok) ilyet nem szoktam tapasztalni. Ott egész civilizált a közlekedés, szerintem.
Persze a vadkeleten (33-as, 2-es....)lehet, hogy más a helyzet. :)
Nem az, csak néha. Ez meg itt a vadcentrum (Pest megye). Mondjuk a tetűk vannak ma már többségben, szerencsére nagy részük túl tudja magát tenni azon a tényen, hogy megelőzték. De egy részük nem.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and aquarell

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 855
57 890
113
Én a 84-esen (ahol legtöbbet járok) ilyet nem szoktam tapasztalni. Ott egész civilizált a közlekedés, szerintem.
Persze a vadkeleten (33-as, 2-es....)lehet, hogy más a helyzet. :)

Pest-megye déli része tele van degenerálttal. Budapest szintén. (De nem ilyen szinten)
Amikor egy 10 km-es utat 1 óráig tart megtenni, akkor te is ideges lennél a 90-nél 60 hajtó idiótától.
És felénk nem lehet csak úgy előzni.... nagyon sok az autó, folyamatosan jönnek szembe.
A kretént meg nem zavarja, hogy mögötte km-es kocsisor van!
Szerintem ez a jámbor emberekből is kiváltja az agressziót, szerintem.
Most a helyi hülye zöld szuzukisokról nem is beszélek.... alapvető szabályokat nem ismernek, szembe mennek a körforgalomban, km-s araszoló sor mellet mennek el izomból, úgy hogy szemből jönnek, aztán satuzik mindenki, az álló sor meg engedje be....
Nem vagyok agresszív típus, de néhány embert szívesen megcsapkodnék. Nem kicsit :mad:
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 760
28 659
113
Nincs túl jó véleményem a Budapesti taxisokról....
Itt is, gyorshajtás, piroson keresztül, lejárt műszakival.
Egyik taxis, aki vitt haza múltkor stúdióból konkrétan folyamatosan szórta a kereszteket akárhányszor kereszteződéshez értünk, pedig egy piroson sem ment át :D Mondjuk a holy protection működött is
Én sajna már többször. Szerintem van olyan is, akinek az a szórakozása, hogy lassú vezetéssel előzést provokál és szánt szándékkal megszivatja az előzőt. Jó vogon szokás az is, ha én nem sietek, ne siessen más sem.
Kedvenc ilyen, amikor max 100-110-el megy a full üres M7 belső sávjában a delikvens és nem akar lehúzódni az ismételten csak 0 forgalmú külső sávba, mert az neki jár, hogy benn szmöttyögjön. Na oké, nagy kegyesen méltóztatik kicsattogni - jobbról nem szokásom előzni -, ám amint mellé érek bekapcsol a small penis funkció és nehogy már én őt megelőzzem. Szóval gyorsít mint a hülye, hogy hebebe nem előzöl meg, aminél csak az egyetlen probléma, hogy a a szakadt shitbox, amit ő autónak nevez, az képtelen az általa igényelt gyorsítás kivitelezésére hosszú távon. Külön aleset a tuningolt shitbox, de ott meg úgyis a check engine light, ami fel fog bukkanni.

Szóval hülye nyugger olyan 150-nél jár, de a delikvens továbbra sem akar engedni, hogy majd nekem aztán megmutatja. Ilyenkor szokott elegem lenni és kisajtolva azt a kemény 122 zwickau-i lóerőt (elvileg a Golf sajátságos módon ugyanabban a városban készült mint a Trabant) 180-nál veszem le a lábamat a gázról, hogy a kurva anyádat már hülyegyerek. Tudom, nem szabályos, de az sem normális, aki előzes közben rágyorsít, majd mikor esetleg visszamennél mögé, akkor ugyanúgy visszalassul a seggverő tempóra.

Egyúttal a képhez hozzátartozik, hogy amennyiben jön valaki sietve, akkor amennyiben a forgalmi viszonyok megengedik - azaz nem satuznom kell, hogy két kamion közé bepréseljem magam -, szépen lehúzódok a külsőbe és elengedem a faszit. Ennyi lenne csak, de sokaknak ez is már túl magas.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 855
57 890
113
Egyúttal a képhez hozzátartozik, hogy amennyiben jön valaki sietve, akkor amennyiben a forgalmi viszonyok megengedik - azaz nem satuznom kell, hogy két kamion közé bepréseljem magam -, szépen lehúzódok a külsőbe és elengedem a faszit. Ennyi lenne csak, de sokaknak ez is már túl magas.

Ehhez kapcsolódóan, ez például ma történt velem:
Békésen megyek Budapestről kifelé egy olyan úton, amely 70-es majd 100-as lesz (egyik M0 bekötő/városból kivezető).
Előttem egy kamion, pótkocsis, 90-el megy ahogyan kell, mondom megelőzöm. :rolleyes:
Benézek a tükörbe, és kb. 100-150 méterre a belsőben jön egy audis. Látom is, hogy viszonylag gyorsan jöhet, ezt a külső sáv tempójához képest azért meg lehet tippelni. De mondom én magamban, hiába 2 sávos az út, mire beér, addigra kb. kész is vagyok.
Kamion 90-el, én 100-ról (ennyi a megengedett) felgyorsitok 110-re és elkezdem az előzést.
Mire a pótkocsi elejéhez érek már villog az audi, aztán dudál, majd hallom a satuzást, és nyomja a dudát.
A táv alapján, és a saját sebességem alapján olyan 180 körül mehetett a 100-as úton, és meg volt rám sértődve XD
De mivel IQ nuku emberek járnak általában ilyen kocsival, így nem tűnt föl neki, hogy szabályos előzésem közben nem tudok bele teleportálni a kamionba és nem is akarok.
De mivel egy tahó és bele állt a seggembe, így maradtam 110-en. Közben leengedtem az ablakomat, kitettem a kacsómat és mutattam, hogy kapja be a f@szomat ha nem tetszik :D
Mivel a sötétített audiba nem láttam be a visszapillantóból, így úgy gondoltam, hogy valami türhő hájas nyakú C-kat powerkedik megint, mondom ha belém áll még meg is csapom.
Mindegy, közben elértem elég gyorsan a kamion elejét, majd szabályosan szépen visszahúzódtam a helyemre, a külső sávba.
Aztán néztem balra, hogy "nah, milyen veréb ül ebben a germán szartaligában"-gondoltam magamban.
Erre mellém hajt egy kb. 40-es nő, aki miközben vezet, a másik kezével engem vesz a telefon kamerájával (mivel világított a vaku így szerintem éjszakai módban XD Nála bent biztos sötét volt)
Olyat röhögtem utána. El is szállt a mérgem :D
Elképesztő milyen emberek vannak XD

(Amúgy egyszerű matekkal ki lehet számolni, hogy mennyi ideig tart nekem megelőzni egy kamiont min. 5.5 m/s sebesség különbséggel, és kb. 100 méterről mekkora sebesség különbség kell ahhoz, hogy beérjél egy 110-el haladó kocsit ezen idő kb. fele alatt. Tippre min. 20 m/s)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 903
56 772
113
Ehhez kapcsolódóan, ez például ma történt velem:
Békésen megyek Budapestről kifelé egy olyan úton, amely 70-es majd 100-as lesz (egyik M0 bekötő/városból kivezető).
Előttem egy kamion, pótkocsis, 90-el megy ahogyan kell, mondom megelőzöm. :rolleyes:
Benézek a tükörbe, és kb. 100-150 méterre a belsőben jön egy audis. Látom is, hogy viszonylag gyorsan jöhet, ezt a külső sáv tempójához képest azért meg lehet tippelni. De mondom én magamban, hiába 2 sávos az út, mire beér, addigra kb. kész is vagyok.
Kamion 90-el, én 100-ról (ennyi a megengedett) felgyorsitok 110-re és elkezdem az előzést.
Mire a pótkocsi elejéhez érek már villog az audi, aztán dudál, majd hallom a satuzást, és nyomja a dudát.
A táv alapján, és a saját sebességem alapján olyan 180 körül mehetett a 100-as úton, és meg volt rám sértődve XD
De mivel IQ nuku emberek járnak általában ilyen kocsival, így nem tűnt föl neki, hogy szabályos előzésem közben nem tudok bele teleportálni a kamionba és nem is akarok.
De mivel egy tahó és bele állt a seggembe, így maradtam 110-en. Közben leengedtem az ablakomat, kitettem a kacsómat és mutattam, hogy kapja be a f@szomat ha nem tetszik :D
Mivel a sötétített audiba nem láttam be a visszapillantóból, így úgy gondoltam, hogy valami türhő hájas nyakú C-kat powerkedik megint, mondom ha belém áll még meg is csapom.
Mindegy, közben elértem elég gyorsan a kamion elejét, majd szabályosan szépen visszahúzódtam a helyemre, a külső sávba.
Aztán néztem balra, hogy "nah, milyen veréb ül ebben a germán szartaligában"-gondoltam magamban.
Erre mellém hajt egy kb. 40-es nő, aki miközben vezet, a másik kezével engem vesz a telefon kamerájával (mivel világított a vaku így szerintem éjszakai módban XD Nála bent biztos sötét volt)
Olyat röhögtem utána. El is szállt a mérgem :D
Elképesztő milyen emberek vannak XD

(Amúgy egyszerű matekkal ki lehet számolni, hogy mennyi ideig tart nekem megelőzni egy kamiont min. 5.5 m/s sebesség különbséggel, és kb. 100 méterről mekkora sebesség különbség kell ahhoz, hogy beérjél egy 110-el haladó kocsit ezen idő kb. fele alatt. Tippre min. 20 m/s)
Mondjuk, én nem mentem volna ki a bal sávba. Megvártam volna, amig elmegy. Fjizettem már 45000-et, mert kamiont előztem 110-el és utána visszamentem 90-re.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Kim Philby and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 855
57 890
113
Mondjuk, én nem mentem volna ki a bal sávba. Megvártam volna, amig elmegy. Fjizettem már 45000-et, mert kamiont előztem 110-el és utána visszamentem 90-re.

Felénk olyan forgalom van, hogyha a másik sávban 100 méterre van csak a másik autó az már Isten ajándéka.
Általában 2-3 autónyi helyek vannak (kb. 20-30 méter, autó+követési táv) és úgy kell előznöd.
Vagy a másik opció, hogy sosem fogsz. XD De értem amit mondasz, ne hajtsunk gyorsan.
Viszont felénk nem életszerű 10-el előzni egy pótos kamiont, mert akkor komplett dugót csinálsz vele. :)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 195
23 628
113
Ehhez kapcsolódóan, ez például ma történt velem:
Békésen megyek Budapestről kifelé egy olyan úton, amely 70-es majd 100-as lesz (egyik M0 bekötő/városból kivezető).
Előttem egy kamion, pótkocsis, 90-el megy ahogyan kell, mondom megelőzöm. :rolleyes:
Benézek a tükörbe, és kb. 100-150 méterre a belsőben jön egy audis. Látom is, hogy viszonylag gyorsan jöhet, ezt a külső sáv tempójához képest azért meg lehet tippelni. De mondom én magamban, hiába 2 sávos az út, mire beér, addigra kb. kész is vagyok.
Kamion 90-el, én 100-ról (ennyi a megengedett) felgyorsitok 110-re és elkezdem az előzést.
Mire a pótkocsi elejéhez érek már villog az audi, aztán dudál, majd hallom a satuzást, és nyomja a dudát.
A táv alapján, és a saját sebességem alapján olyan 180 körül mehetett a 100-as úton, és meg volt rám sértődve XD
De mivel IQ nuku emberek járnak általában ilyen kocsival, így nem tűnt föl neki, hogy szabályos előzésem közben nem tudok bele teleportálni a kamionba és nem is akarok.
De mivel egy tahó és bele állt a seggembe, így maradtam 110-en. Közben leengedtem az ablakomat, kitettem a kacsómat és mutattam, hogy kapja be a f@szomat ha nem tetszik :D
Mivel a sötétített audiba nem láttam be a visszapillantóból, így úgy gondoltam, hogy valami türhő hájas nyakú C-kat powerkedik megint, mondom ha belém áll még meg is csapom.
Mindegy, közben elértem elég gyorsan a kamion elejét, majd szabályosan szépen visszahúzódtam a helyemre, a külső sávba.
Aztán néztem balra, hogy "nah, milyen veréb ül ebben a germán szartaligában"-gondoltam magamban.
Erre mellém hajt egy kb. 40-es nő, aki miközben vezet, a másik kezével engem vesz a telefon kamerájával (mivel világított a vaku így szerintem éjszakai módban XD Nála bent biztos sötét volt)
Olyat röhögtem utána. El is szállt a mérgem :D
Elképesztő milyen emberek vannak XD

(Amúgy egyszerű matekkal ki lehet számolni, hogy mennyi ideig tart nekem megelőzni egy kamiont min. 5.5 m/s sebesség különbséggel, és kb. 100 méterről mekkora sebesség különbség kell ahhoz, hogy beérjél egy 110-el haladó kocsit ezen idő kb. fele alatt. Tippre min. 20 m/s)
Ezzel az általánosító és degradálódik hsz-el alig 2-3 alkalommal másztál bele a lelkivilágomba… :D
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: alali77 and fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
Mire a pótkocsi elejéhez érek már villog az audi, aztán dudál, majd hallom a satuzást, és nyomja a dudát.
A táv alapján, és a saját sebességem alapján olyan 180 körül mehetett a 100-as úton, és meg volt rám sértődve XD

Volt ilyen. 8 percig tartott megelőzni a kamiont, mert úgy megijedtem a motorfékre léptem gáz helyett.

Meg egyszer egy Mercissel bedobozoltunk egy tahó bömist 2 kamion közé mikor jobbról próbált előzni, az gyönyörű volt. Ráadásul a román kamionos is rámászott rendesen, tolta bele a másik pótkocsijába.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 460
11 507
113
Amikor a 10-es évek közepén Miskolcról Budapestre és 60 kilométeres környékére jártam az egyik kórház ügyeit intézni - ahogy régebben is megírtam - általában alkalmanként 13-16 címmel , amiből 4-6 mindig új volt (ez végül összesen 250 cím volt), s persze csak lapozós térképpel, akkor meglehetősen az idő és a sorrend szorításában voltam.
Hiszen a laborvizsgálati anyagokat, az aznap elkészülő javításra váró orvosi műszereket a lehető legkorábban kellett eljuttatni a speciális laborokba, viszont pl. a hőfokérzékeny laborreagens vegyszereket, az utazást nehezen tűrő megjavított vagy új orvosi készülékeket a legkésőbb felvenni, sokszor ugyanazon a környéken naponta kétszer járva.
Közben belvárosi hivatalok, lehetetlen helyen levő vállalkozások, persze időpont kívánságokkal, meg nekik egyórás ebédidővel, na és persze pl. Alsónémedi, Szentendre, Tatabánya, Gödöllő (az utóbbinak persze sohase volt jó a reggel vagy a délután...).

Túl korán nem tudtam indulni, mert a vinni valókat műszakkezdéskor adták át (meg kellett várni, hogy a khm. hogy is mondjam, HIV-pozitív be méltóztasson fáradni a vérvételre), viszont délután már várták a cuccokat, mert álltak a laborautomaták, meg a hitelesítőizotópnak ketyegett a felezési ideje...

S ezt egy 115 lovas Renault Trafic-al, ami tud menni, de azért nem az autópálya belső sáv dózere.

Az oda-vissza úton volt időm fejben számolgatni (mondom; soha nem használtam GPS-t, nem volt időm ilyen úri huncutságokra), hogy ha ennyivel megyek, akkor mikor érek Miskolcra, ha meg tízzel többel, akkor mikor.

Na ekkoriban lassultam le.
Budapesten járva nem nyersz, maximum egy lámpaváltásnyit, ha taposod.
Mennyi az?
1 perc?

Autópályán meg nyersz húsz percet?
Esetleg. Ha nem jön sávlezárás, meg a baleset miatti összetorlódás.

Beérve Miskolcra meg tankolás.
Ha tapostad neki, akkor telibe verve a szélvédő bogártetemekkel, amit még aznap célszerű levakarni, a taposás miatt meg tovább tart a tankolás.
A kasszánál előtted variál a bonyolult vásárló.
...s közben még ott áll az a kupé BMW is, aki tőgázzal ment el melletted kétszer, csak közben megállt fáradt olajat leengedni, kávézni, regenerálódni (mert az agy nem hülye; kér, égeti az energiát a nagy tempójú vezetés miatt).

Mennyit nyersz 30 kilométeren a mai forgalomban?
Pár percet?
S ha nem nyersz, mert órákig helyszínelnek?

A mai huszonéveseknek szoktam sorolni a (a vén ötvenes), hogy még a nyolcvanas évek is teljesen más volt.
Nem voltak autópályák (volt az a három torzó...).

Mindenkinek kézi váltós kocsija volt, rövid utolsó; személyautókon negyedik fokozatokkal.
S emiatt mindenki az autójának az utazójával akart menni.

Az országutakon tetű lassú szívódízel teherautók (pótkocsival!), Barkasok, Zsukok, Nysák, ezek mentek 50-70 közötti tempóval.
A hetente egyszer vezető - szigorúan kalapos - Trabantosok, Skodások, stb., ők mentek 70- 80-al.

S voltál te, akinek bejött az élet, mert Ezeröcsije volt, vagy Nagypolákja. Az előbbinek 90-100 volt az utazósebessége, az utóbbinak meg 3800-as fordulaton 110 km/h volt!
Te voltál vele a Millennium Falcon a többi kocsi között...
Ha meg a lassabb tempójúakkal voltál kénytelen menni, akkor azt érezted, hogy nem haladsz, a motor sem ott forog, ahol él, s az őskori karburátoros, dús keverékes motor is alig eszik kevesebbet.
S igen; 110 helyett 50-el beszorulni egy pótos IFA motoros ZiL mögé, az azt jelentette, hogy dupla annyi idő alatt érsz oda.
...hát mindenki taposta neki, akinek többje volt, mint 60 lóerő, ha nappal volt, ha éjszaka...
Ha meg esett az eső, akkor még gyorsabban, csak legyél túl rajta, minél hamarabb.
Igen; én is.
Megúsztam; nem ütköztem vaddal, nem ütöttem el részeget, bringást, gyereket, nem karamboloztam.

Most a teherautó is jobban gyorsul, mint a nyugdíjas az óvott Suzukijával, s országúton ő is 90-el megy.
Ráadásul tele vannak az országutak is autókkal- szó nincs saját tempóról.

Akkor van értelme sietni?
Amikor így visszább vettem, akkor egy időben az akkori saját autóm hátsó szélvédőjére csináltattam (akkoriban volt nagy divat az üzengetős rendszám formátum a hátsó szélvédőn) egy levonót (nem borsodiaknak; matricát) ezzel a felirattal:

Rohanni? Minek!?

Aztán a műszaki vizsgabiztos, mint a közlekedésre veszéjes elemet, leszedette.

Úgyhogy srácok; nyugoccság' van.
Érjél oda.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 855
57 890
113
S ezt egy 115 lovas Renault Trafic-al, ami tud menni,

Részvétem!
Szörnyen szar, az az autó. Legalábbis én jót még nem vezettem belőle...

Akkor van értelme sietni?

Attól függ. Nekem van. Mert ha előbb érek el az utamon egy adott pontot, mint a legtöbb haza induló és az órakor érkező dupla HÉV ami 10 perc piros egy elképesztően forgalmas helyen, akkor akár 30-40 percet is spórolhatok haza felé ami nagy részt dugóban állás/araszolás lenne.
De amúgy általánosságban igazad van, Bp.-n belül, a céges kocsikkal egyáltalán nem sietek. Nincs értelme.
Szóval vannak helyzetek amikor nem éri meg, és vannak amikor sajnos nagyon megéri sietni.
Bár én olyan nagy sietésnek nem gondolom a részemről, hogy szeretnék a megengedett sebességgel haladni (+-10/km/h), ha már lehet.
Ez ne legyen már luxus :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 460
11 507
113
Részvétem!
Szörnyen szar, az az autó. Legalábbis én jót még nem vezettem belőle...



Attól függ. Nekem van. Mert ha előbb érek el az utamon egy adott pontot, mint a legtöbb haza induló és az órakor érkező dupla HÉV ami 10 perc piros egy elképesztően forgalmas helyen, akkor akár 30-40 percet is spórolhatok haza felé ami nagy részt dugóban állás/araszolás lenne.
De amúgy általánosságban igazad van, Bp.-n belül, a céges kocsikkal egyáltalán nem sietek. Nincs értelme.
Szóval vannak helyzetek amikor nem éri meg, és vannak amikor sajnos nagyon megéri sietni.
Bár én olyan nagy sietésnek nem gondolom a részemről, hogy szeretnék a megengedett sebességgel haladni (+-10/km/h), ha már lehet.
Ez ne legyen már luxus :)
Az a rohadék Trafic összetörte a testem,
Olyan betonkemény rugózása volt.
Amíg az előző generáció (1.9 dCi) jellegéhez képest normálisan, szinte kényelmesen rugózott, ez a 2.0 dCi szinte rúgott pl.egy padkára állásnál.
Az ülésből is már kispórolták a szivacsot.
Ahogy ég és föld volt a korábbi hidraulikus helyett már elektromos szervokormány is.
Az előző - még a dupla soros gyári vezérműlánccal szolgál már 400000 kilométeren túl, addig az újabb motornál két lehetőség van:
a, 120000 kilométerenként kicserélteted az egysoros bicikliláncot. Igaz, ehhez ki kell szerelni a motort a helyéről és gyakorlatilag szétborítani. Ez szervizben számlára gazdasági totálkár. Egy haszonjárműről beszélünk...
b, nem cserélteted, ekkor akár még pár ezer kilométert is kibír a lánc átugrása nélkül!
Ennek is ez lett a vége, én hiába szóltam 240000-nél.
Igaz, ekkor már nem én dolgoztam vele.

Meg is fogyatkozott ez a sorozat az utakon.

HÉV: Megértelek.
Szerintem egyre több helyen jelenség már, hogy ha csak öt perccel is később indulsz pl. reggel, akkor az már sokszorozza a menetidőt.

Ezt is túltoltuk Béláim.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 280
37 219
113
Miért lett az EV utópia maga a pokol az autógyártóknak és az ev tulajdonosoknak

Az autógyárak elhalasztják az átállást az ev gyártásra, mert a kereslet az ev-k iránt erőteljesen csökken, említi a Fordot és a VW-t a Tesla 20%-al csökkenti az árakat.
Magyarország meg kifizetett több száz milliárdnyi állami támogatást a rengeteg akksigyárnak.
Égett buktaszagot érzek