Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 855
57 889
113
(Csak egy példa hirtelen; "kis sógor"-t soha nem érdekelték az autók. De rádöbbent amikor gyereke lett, hogy jobb, hogy ha van autója.
Levizsgázott - elsőre, még nem vett autót, amikor beültettem az alacsony fordulaton meglehetősen nyomatékszegény benzines, szívómotoros autónkba, hogy próbálja ki.
Nagy-nagy nehezen elindult vele, s kapcsolgatott fel, de a motort a világ minden kincséért sem forgatta volna 2000 fölé, csak morgatta szerencsétlent.
Rászóltam, hogy forgassa legalább 2500-ig váltás előtt.
  • Nem, mer' az oktatóm megmondta, hogy nem szabad 2000 felé pörgetni, mert felesleges, csak a fogyasztása lesz nagy, meg gyilkolja a motort!
  • Milyen autón tanultál?
  • Mitsubishi Colton.
  • Jó, jó, de benzinesen, vagy dízelen?
  • Azt nem tudom
  • :eek:? Nem mondta el az oktatód!?
  • Nem.
  • A fordulatszámmérőn hol kezdődött a piros tartomány; 5500-6000-nél, vagy 4500-5000-nél?
  • Azt nem figyeltem meg.

...úúúúgy vizsgázott le, hogy nem tudta, hogy dízel vagy benzines, hogy egyáltalán mi a különbség közte...
...de legalább öntudatosan megmagyarázta annak, akinek az ABC elejének majd összes betűje érvényesítve van a jogsijában és több, mint 30 éve ez a kenyérkeresője...

Aztán úgy alakult, hogy ugyanolyan autót vett, mint a nekem volt, no meg vett egy hétvégi telket is Mátrafüreden...és forgatja a motort, ha kell 3500-4500-ig.

A kérdésemre nem kell válaszolnod; költői volt.

Amúgy ez tényleg tipikus történet. Néhány ember nem érti meg, hogy amikor meg vesz egy autót akkor a teljes fordulatszám tartományt kifizette :D
Semmi baja nem lehet attól egy normális autónak, hogy leforgatod.
Sajnos ezek előznek fél gázzal, majd az előzés felénél beleváltanak....:(
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 535
10 178
113
Amúgy ez tényleg tipikus történet. Néhány ember nem érti meg, hogy amikor meg vesz egy autót akkor a teljes fordulatszám tartományt kifizette :D
Semmi baja nem lehet attól egy normális autónak, hogy leforgatod.
Sajnos ezek előznek fél gázzal, majd az előzés felénél beleváltanak....:(
Időnként én is váltok előzés közben 100 körül 2esből 3asba... :) Mondjuk ott épp leszabályoz.
 
  • Vicces
Reactions: enzo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 460
11 507
113
Amúgy ez tényleg tipikus történet. Néhány ember nem érti meg, hogy amikor meg vesz egy autót akkor a teljes fordulatszám tartományt kifizette :D
Semmi baja nem lehet attól egy normális autónak, hogy leforgatod.
Sajnos ezek előznek fél gázzal, majd az előzés felénél beleváltanak...
Nálam ez érdekesen alakult:
A Nagypolszki motorja OHV vezérlésű volt s csak három helyen volt nyugvó csapágyazva a forgattyús tengelye.
Meglehetősen jól is bírta a forgatást, olyannyira hogy a típussal világrekordokat állítottak fel (lehet, nem először linkelem),
Kéretik ezen teljesítményeket nem a mai autók kontextusában értékelni:

De ez csak az első években volt így; folyamatosan romlott az eredetileg kiváló minősége - akárcsak a Ladáknak - a gyártás évei alatt.
Úgyhogy a gyártás vége felé már sok volt a gond; elhajló forgattyús tengelyek, kikönyöklő hajtórudak no meg nem fordulatszám álló szelepvezérlés (utóbbiról tudnék többet is mesélni...:rolleyes:)

Emiatt ösztönösen - a viszonylag magas fordulaton jelentkező maximális nyomaték miatt forgatást igénylő...
... motort nem szívesen forgattam 4000 fölé.
Ahogy egyik utcai KGST erőforrást sem szívesen forgattunk ki nyugodt szívvel és bizalommal üvegig...

A nyugati konstrukciókkal már nem voltak s nincsenek ilyen félelmeim.
Amire viszont kifejezetten figyelek; amíg a hűtőfolyadék nem éri el az üzemi hőfokot (3-6 km), de ha lehet, akkor inkább amíg a motorolaj nem éri el (5-10km) addig kifejezetten kerülöm a legfelső harmadot.

S egy érdekesség:
Amióta volt eltörve a jobb bokám/húzódva az ínszalag a lábfejemben, azóta a lehető legtöbbet - a nem adaptív - tempomattal közlekedek (még csendes, kiszámítható forgalmú lakott területeken is) a saját autómmal.
Pont eleget nyomom a gázt a cégeseken...

Szerencsére az I30 1.0 DCT tempomat kezelhetősége támogat ebben.

Ráadásul azt vettem észre, hogy a gyorsításokat bár élénken, ennek ellenére takarékosan oldja meg! (Nem nő a naponta lenullázódó, tehát gyorsan frissülő napi átlagfogyasztás sem akár)

Ha én nyomom a gázt, akkor nyugisan, papásan, takarékosan nyomva a pedált 2000-nél felvált az automata.
Ha erőteljesebben nyomom, akkor - azzal aktuálisan arányosan - vált fel 2500-6000-nél, s nyilván nem takarékosan.
Olyan viszont nincs, hogy lassan gyorsulva, de mégis magas fordulaton váltson.

Kivéve, ha rábízom a gyorsítást a tempomatra!

Pl. kiérek 50-nel, tempomattal lakott területről, feltornázom a kívánt országúti tempóra, ekkor (üzem meleg motornál) ötödikből visszavált kettőbe, s lassú felpörgetéssel (de azért a mögöttem levők összemennek a tükörben) szívbaj nélkül elforgatja 4500-ig is, majd a következőket mindig kicsit kevésbé, hogy kilencvennél már 2500-nál váltson hatodikból hetedikbe.

S közben nem ugrik az átlagfogyasztás még egy tizedet sem!:eek:

Kipróbáltam ezt már autópályán is; forgalmi okokból 50-60-ról visszagyorsítva (a már eleve beállított és újra aktivált) 130-ra ezt 6000-ig forgatott motorral oldja meg - dinamikusan, mégis finoman, de semmiképpen nem padlógázas gyorsítással forgatja el "üvegig"!

Gondolom, hogy ilyenkor a fogyasztással/káros anyag kibocsátással/részecskeszűrővel bűvészkedik - picit hasonlóan tettem én is annak idején az "ECON" műszeres (szívócső depressziót mérő) céges 2107-es Ladával -igaz, ott max- 4000-ig forgatva így.


...hát ki vagyok én, hogy felülbíráljam a konstruktőröket, ha ők el merik forgatni a kóválygó bütykös kisharkályt üvegig!?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 855
57 889
113
... motort nem szívesen forgattam 4000 fölé.
Ahogy egyik utcai KGST erőforrást sem szívesen forgattunk ki nyugodt szívvel és bizalommal üvegig...

Nálam sokat nyom a latba, hogy Opel Astra F volt az első autóm, 1.4 IS vagyis a 80LE körüli "Sport" verzió.
Bolond biztos kocsi volt.
Ahogyan a Toyota Avensis 1.8-as is, 6000 fölé simán beforgattam és élvezte :cool:
Ugyan ez a motor volt a Toyota Celica "sport" kocsiban is. Csak nálam 130 LE volt, ott meg 140 LE.
Most meg dízellel járok, Honda Civic 2.2 , 150 LE. A vicc az, hogy a dízelek általában nem bírják a forgatást, és látványosan összefossák magukat adott fordulatszámok felet. N+1 ilyen kocsit vezettem már, most is céges kocsiknál napi szinten. Elég fosadék a karakterisztikájuk.
Ehhez képest a Honda 1000-4500-ig (ott a piros vonal) meg se nyekken csak húz a végtelenbe és tovább.
Gondolom a nagy lökettérfogat a nagy változó geometriájú turbóval sokat segít ezen.
És e mellet, hogy pályán nyomom neki, meg araszolok előtte/utána napi 30-60 percet is akár, eszik 6 litert XD
Ha nem lett volna ilyen "benzines" karakterisztikája a Honda dízelnek meg se veszem. Így meg oda meg vissza vagyok :)
Ehhez képest ugye a céges PSA dízel, amikor 3000 fölött összefossa magát és csak hörög de nem megy elég komoly kontraszt... fele ennyi LE-vel :cool:
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 081
30 588
113
:)
"Ikarusoknál a meghibásodások 27 százalékát a karosszéria, az ajtók és az alváz problémái adják, (ezek a magyar fejlesztések a kínai járművön" Nem értem, hogy ezt miért kellet neki ennyire kiemelni, amikor a BYD-nál is ugyan ez a probléma aminek az okozója a jó minőségű magyar utak...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
"Ikarusoknál a meghibásodások 27 százalékát a karosszéria, az ajtók és az alváz problémái adják, (ezek a magyar fejlesztések a kínai járművön" Nem értem, hogy ezt miért kellet neki ennyire kiemelni, amikor a BYD-nál is ugyan ez a probléma aminek az okozója a jó minőségű magyar utak...

Mert a totalcar is a magyar mindenszarizmust tolja már egy jó ideje. Sajnos.
Régen olvashatóbbak voltak, ma már sokszor kilóg a lóláb...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Most azért megkérdezném az illetékeseket, hogy egy ilyen forgalmas kereszteződésében miért nem működik a lámpa ...

Néha van, hogy nem működik a lámpa, szerintem ez még belefér.
De a Yarisos az a tipik bizonytalankodó béna sofőr így első blikkre... az a jobbra index az sokmindenről árulkodik... No meg a végén felvillanó féklámpa is (bár akkor már nyilván a gáz sem oldotta volna meg, de azért) tipik bénasofőrös reakció, hogy minden váratlan dologra a fék az első reakció, mikor az sokszor pont ront a helyzeten.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 460
11 507
113
Öregszem...
Néztem a videón az emberek öltözködését.
Régen az emberek törekedtek az eleganciára a közterületeken, most meg a többség úgy néz ki, mint akit a lelencházból eresztettek ki.
Nézegettem a múltkor Budapesten járva az Arénában az embereket...s az fogalmazódott meg bennem, hogy rengeteg időt, energiát no meg pénzt ölnek abba, hogy divatosan, egyénien, korszerűen öltözzenek, no meg nézzenek ki.

Tele tetoválják magukat, de annyian és annyira, hogy abban így már semmi exluzívitás nincs.
Idióta frizurákat hordanak, meg testékszereket, ezekkel jól meg is valósítják magukat, meg kifejezik a zegyéniségüket.
Mondjuk egy komoly rendezvényen, egy temetésen ilyen fizimiskával megjelenni...

S akkor a ruházat...a beleölt energia és rengeteg pénz eredménye az ízléstelen stílustalanság, a slamposság, régen az ilyet madárijesztőnek hívták.
Tudom, hogy miről beszélek; a lányom egy luxusárakkal (pl. póló 80000) operáló ruhabolt egyik vezető munkatársa.

Amikor kislány volt, rendre mondogattam neki, hogy ne divatos akarjon lenni, hanem elegáns:
A divat sokszor díszmajmot eredményez, az elegancia kevesebb eséllyel, hiszen időben stabilabb, sokkal lassabb a változása.
Ő legalább elegánsan öltözik (harmonizál a pozíciójával)

Legalább ebben hallgat rám...

Elnézést az offért; legközelebb majd meggondoljátok, hogy mit tesztek be;)