Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 759
80 168
113
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Nemerson

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Az FSD ezt nem tudja megtenni – A Huawei Inside engedi, hogy az AVATR 11 vezessen a városokban és az autópályákon
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 602
34 397
113
Azért, mert az autók kiszorításával, a gépjárművekkel használható belvárosi utak, illetve lakóhelyközeli parkolóhelyek számának leredukálásával az ottlakók számára nélkülözhetetlen szolgáltatószektor fog távolmaradni.
Nem lesz, aki elhozza a bútoraidat, a megvásárolt hűtőt, tévét, mosógépet, nem lesz, aki áruval feltöltse a sarki kisboltot, de nem tud jönni majd se a villany-, víz-, gázszerelő, ahogy az utcai csőtörés megközelíthetősége is bajos lesz.
Hogy veszed meg az élelmiszert? Kimész a városszéli hipermarketbe? És onnan hogy hozod be az árut? Egyátalán hol parkol az autód, ha nem a belvárosban? Ha a lakóhelyedtől messze, akkor minek van autód? Miért nem költözöl inkább oda, ahol használhatod is?

A belváros radikális élhetővé tétele pont, hogy annak teljes élhetetlenné válásához fog vezetni.
15 perces város...
Kérdés, hogy az befér-e a szűkített sétálóutcákba? De én a radikális megközelítésről beszéltem.

Viszont az egy másik történet, hogy a személyautó birtoklása az milyen jog? Mert neked a közösségi közlekedés szabályai szerint jóformán magadon kívül mást nemigen illik szállítani. A kutyádnak is külön jegy kell, illetve már a kerékpárod se jöhet veled, ahogy a hasonló méretű eszközeid sem.
A saját személyautó a magaddal hordozható tárgyak mennyiségét növeli meg.
Konkrét példa. Háztáji kertet akarsz.
A belvárosban hol? Hely nincs hozzá.
Akkor veszel egy telket? Hogy műveled? Hogy fogod hozni-vinni az eszközeidet? Otthagyod a teljen? Ellopják. Magaddal a belvárosba nem hozhatod.
Igazából magaddal a belvárosban semmit sem vihetsz, ami nem fér el a két kezedben.
Minden máshoz valaki más szolgáltatásaiért fizetned kell. Ez aránytalanul megdrágítja az életed és jóval kiszolgáltatottabbá tesz. Másodosztályú állampolgár leszel azokhoz képest, akik számos dolgot maguk tudnak intézni. Minek maradnál? Csak azért, hogy a belvárosban lakhass és szenvedj?
A belváros az alkalmi turistáknak jó, de tartósan ott megmaradni szenvedés.
Élhetetlen az egész...bulikorzó, csöveskeltető.
Biztos angolszász mértékegység szerint, hüvelykben méri a kolléga :rolleyes:
Hüvely?K?
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 602
34 397
113
Na tessék...
#cityofgibbons
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 923
30 304
113
Na, kinek sikerült stílusosan az egykori Moszkva térnél a belső sávban rosszul bemérve a kanyart szétkúrnia a bal első gumiját? Szóval ha esetleg valamelyikőtök a Fény utcai piacnál egy magában kurvaanyázó autistát látott, aki éppen gránátos majomként ugrált a kerékkulcson, hogy végre meglazuljon, na az én voltam :D

Amúgy a legszebb, hogy az alatt a fél óra alatt egy ember akart csak segíteni, azt is ledudálták.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Opel Zafira Tourer-ről van vkinek tapasztalata?

2019-es szériát ajánlották, mert az még 1.6 turbó motoros ráadásul az S-Cross-szal kb 1:1-be tudnánk cserélni árban.

Viszont rákeresve online elég sok hibát írnak 120-150.000km környékén amik alsó hangon elvisznek 7-800.000ft-ot és szinte az összes eladásra kínált példány ebben a sávban van.
Ehhez jönne, hogy éves szerviz duplája a Suzuki-nak amit megint fejvakarásra ad okot... (használati tárgy kell nem érdekel mit gondol a szomszéd).
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 394
113
Szeretnék a bringásoktól egy kis segítséget kérni. Downhill bringát szeretnék venni. Amit kinéztem az a KTM Ratchet. Tetszik a formája, árban is rendben van, régebben amilyen KTM-ékkel bringáztam azok probléma mentesek voltak… A kérdésem, hogy valaki erről a bringáról tud valami infót vagy esetleg egy hasonló kaliberűt tudna ajánlani?
Debil voltam és a Beszélgetőbe tettem be…. Szóval egy kis segítséget szeretnék kérni. Előre is köszönöm!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 394
113
Opel Zafira Tourer-ről van vkinek tapasztalata?

2019-es szériát ajánlották, mert az még 1.6 turbó motoros ráadásul az S-Cross-szal kb 1:1-be tudnánk cserélni árban.

Viszont rákeresve online elég sok hibát írnak 120-150.000km környékén amik alsó hangon elvisznek 7-800.000ft-ot és szinte az összes eladásra kínált példány ebben a sávban van.
Ehhez jönne, hogy éves szerviz duplája a Suzuki-nak amit megint fejvakarásra ad okot... (használati tárgy kell nem érdekel mit gondol a szomszéd).

Szerintem keresgélj valami mást. Ha nem nagy szerelemből választanád, akkor inkább engedd el.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 533
12 321
113
Opel Zafira Tourer-ről van vkinek tapasztalata?

2019-es szériát ajánlották, mert az még 1.6 turbó motoros ráadásul az S-Cross-szal kb 1:1-be tudnánk cserélni árban.

Viszont rákeresve online elég sok hibát írnak 120-150.000km környékén amik alsó hangon elvisznek 7-800.000ft-ot és szinte az összes eladásra kínált példány ebben a sávban van.
Ehhez jönne, hogy éves szerviz duplája a Suzuki-nak amit megint fejvakarásra ad okot... (használati tárgy kell nem érdekel mit gondol a szomszéd).
Semmi újat és okosat nem mondok szerintem, de hátha.

Nem ott tartunk, mint a KGST autókkal, amiknél ennyi kilométerfutás után már szinte minden volt egyszer cserélve, de egy motorgenerál minimum volt (persze voltak kivételek, de ezek még a kezdeti gyártási lelkesedés, no meg az eleinte ott levő olasz MEO-soknak volt köszönhető a Nagypolszkiknál, Zsiguliknál.)

Viszont sajnos már túl vagyunk a kilencvenes, kétezres évek szívócső befecskendezéses benzines, meg a részecskeszűrő nélküli, még ilyen-olyan adagolós autóin is, amikre ha odafigyeltek, akkor gond nélkül elmentek átlagban 4-500000 vagy még több kilométert is.

Mára el/visszajutottunk oda, hogy a kor-szerű autók is el tudnak menni 250-300000 kilométert vagy többet is, de rengeteg az időzített bomba; nagynyomású szivattyúk,, befecskendező meg EGR rendszerek, részecskeszűrők, a kis belső súrlódás miatt olajfogyasztási hajlamok, kokszolódás, kettős tömegű lendkerekek (biztos, hogy az előző tulaj nem terhelte a motort túl alacsony fordulatszámon, meg leállításkor is mindig kinyomta a kuplungot?)
A flottaüzemeltetők excel tábláinak megfelelni akaró gyárak olajcsere intervallumait (akár két év, akár 50-60000 kilométer is) örömmel fogadó, ráadásul teszkó olajos üzemeltetés, vagy a régi karburátoros szocializálódás szerinti olajcsere volt eddig?
(Csak újra mondom, hogy a Hyundai egy év/15000 kilométer is már csak akkor érvényes, ha minimum 15000 kilométer/év a minimum futás nyáron 8, télen 16 kilométert megtéve egy hidegindítással, különben fél év a max. intervallum, szó nincs már 25-30000 kilométerekről...)
Amit az enyém (i30 1.0 T-GDI DCT) megspórol üzemanyagban (most már bejáratódva országúton 4.3-4.6, autópályán 130-al, klímával 5.4-5.9, városban 5.5-6.8) azt kifizetem a félévenkénti 0w-20 olaj cseréjével...

S akkor arról nem is beszéltünk, hogy az utóbbi úgy 10 év autóinál már minden ilyen alkatrész csere leginkább komplett egységekkel és/vagy komoly megbontásokkal lehetséges.

Száz szónak is egy a vége:

Minden további nélkül szabad venni ennyi vagy több kilométerrel is használt autót, s van arra esély, hogy simán elmegy ugyanennyit dráma nélkül, de ahogy írod, egy komoly összeged mindenképpen maradjon a vételáron felül.

S ez lehet, hogy sokaknak nem fog tetszeni; de itt már nincs kivétel autómárka vagy típus, csak ismeretlen addigi használat/előélet, meg ki tudja meddig szunnyadó lehetséges időzített bomba.

Ezt ugyanúgy el kell fogadni, mint lehetséges fejleményt, mint a KGST autóknál a 10-20000 kilométerenkénti szerelgetést és javítást az előírt karbantartáson felül, s akkor nem csalódás lesz, hanem elégedettség tárgya.

Szerintem.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 923
30 304
113
Valaki vasútnál járatos meg tudja mondani miért van az, hogy Várpalotánál a 8-as elkerülő feletti felüljárón mindig 15-20-al mennek a vonatok? Pár éve lett kész az egész cucc és még azt sem lehetne mondani, hogy régi a pálya, szóval nem értem
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azt hallottam valakitől aki a kocsmahaverjától hallotta, akinek az unokaöccse állítólag látta, hogy a csilléri dillatációs készülék törése, jelentsen akármit.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and nyugger

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 922
8 567
113
Opel Zafira Tourer-ről van vkinek tapasztalata?

2019-es szériát ajánlották, mert az még 1.6 turbó motoros ráadásul az S-Cross-szal kb 1:1-be tudnánk cserélni árban.

Viszont rákeresve online elég sok hibát írnak 120-150.000km környékén amik alsó hangon elvisznek 7-800.000ft-ot és szinte az összes eladásra kínált példány ebben a sávban van.
Ehhez jönne, hogy éves szerviz duplája a Suzuki-nak amit megint fejvakarásra ad okot... (használati tárgy kell nem érdekel mit gondol a szomszéd).
Nem tudom segít-e, de nekem a legelső Zafirám volt 1,8 benzin 125Ló és imádtam.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 732
38 921
113
Diesel vs elektromos
2 éves elektromos Porsche taycan és egy 14 éves Bmw 320d
874 miles út
Üzemanyagköltség és idö
Bmw £122.08 20 perc a tankolás , Porsche £259.87 6 óra a töltés
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 480
3 901
113
14 éves Bmw 320d
874 miles út
Üzemanyagköltség és idö
Bmw £122.08 20 perc a tankolás

Én ennyi távot tankolás nélkül is lenyomok :D

A Porsche védelmében csak annyit, hogy nyilvánvalóan nem 1400km-es utakra ideális az elektromos. Napi ingázásban viszont simán verhet bármilyen dízelt könnyedén, ha az értékvesztéstől eltekintünk.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 480
3 901
113

Azért az ilyen videók láttán kinyílik a bicska a zsebemben. Mindegyik autós lassít, megadja a szükséges elsőbbséget a nem létező forgalomnak. Nem ismerem pontosan a helyet, de 100%-ra mondom, hogy nem a jobbra kanyarodók okoznak itt balesetet... Ez így szimpla pénzbehajtás, sunyi módon. Legalább balra kanyarodók lennének a büntetettek... Jah, hogy azok megállnak?

De azzal meg rohadtul nem foglalkozik a yard, hogy millió autós közlekedik hiányos világítással. Én minden kiégett izzóért osztanék ki egy 5-10 ezres bírságot, simán meglenne az elvárt bevétel a bírságokból, és lenne közlekedésbiztonsági vonzata. Néha botrányos, milyen autókkal közlekednek.... (pl. féloldalasan teljesen sötét, se helyzetjelző se tompított, hátul dettó sötét, 3 féklámpából egy működik, stb...)