Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csak ebből a perspektívából. Amúgy nem rossz cuccok ezek a BYD-ek meg Roewe-k. Rengeteg taxis meg a rendőrség is ezeket nyúzza.Ez a második eléggé Tesla
Vehicle to grid v2g, a neve. A kandón rengetegszer kérdeztem egy volt tanáromat, hogy ezt mégis, a gyakorlatban, hogyan kellene elképzelni. Csak a szokásos elméleti hülyedumát kaptam, pedig mennyire erőlködött tanárbácsi....Újabb index anyag a félművelt zöldhülyeségről:
"...Kevesen tudják, de a tisztán elektromos autók előtérbe helyezése eredetileg arról szólt, hogy a jármű akkumulátorát nemcsak tölteni tudjuk, de optimális felhasználás mellett – inverter segítségével – az autókban lévő akkumulátorok egy olyan hálózatkiegyenlítő berendezésegységet alkotnak, amely elektromos áramot tárol, amit aztán, hiány esetén, fel lehet használni anélkül, hogy – például – csúcserőművet létesítenénk..."
Kérdem én, csúcserőművek nélkül az elektromos autók akkumulátoraiban letárolt energiát hogyan állítanánk elő?
Annak mi értelme, hogy betárolási vesztességgel feltöltöm a kocsim akksiját, majd kitárolási veszteséggel a benne maradt maradék delejt a használat után visszatáplálom a hálózatba, hogy mikor újra indulni szeretnék, akkor újra komoly betárolási veszteséggel gyorstöltsem a kocsimat? Ahelyett, hogy közvetlenül a hálózatra dolgozó csúcserőművel állítsam elő az igényelt energiát?
Persze, értem én, az áram a falból jön, a csúcserőmű az csak egy gonosz, nyerészkedő fosszilis kapitalista szörny.
A cikk többi része pedig látványosan kerüli a valódi károsanyagkibocsátó iparágak megnevezését, helyette össze-vissza erölködik az autók és az élelmiszeripar párszázalekos felelősségének a megregulázásával. További zseniális ajánlat a cuki-romantikus háztáji kertészet propagálása, főleg az urbanizáció által a városokba szoktatott tömegek idején, ahol épp zajlik a belvárosok nagyléptékű közlekedés ellenessége és ezáltali indirekt dehumanizálása.
Azért, mert az autók kiszorításával, a gépjárművekkel használható belvárosi utak, illetve lakóhelyközeli parkolóhelyek számának leredukálásával az ottlakók számára nélkülözhetetlen szolgáltatószektor fog távolmaradni.A nagy részével egyetértek, de miért a város dehumanizálása ha kicsit kiszorulnak az autók? Szerintem ez a város humanizálása.
Nem az lenne a cél, hogy csak a szolgáltatószektor járhasson a belvárosban 4kerekű járművel? A bevásárlás város száli bevásárlóközpont nélkül is megoldható.Azért, mert az autók kiszorításával, a gépjárművekkel használható belvárosi utak, illetve lakóhelyközeli parkolóhelyek számának leredukálásával az ottlakók számára nélkülözhetetlen szolgáltatószektor fog távolmaradni.
Nem lesz, aki elhozza a bútoraidat, a megvásárolt hűtőt, tévét, mosógépet, nem lesz, aki áruval feltöltse a sarki kisboltot, de nem tud jönni majd se a villany-, víz-, gázszerelő, ahogy az utcai csőtörés megközelíthetősége is bajos lesz.
Hogy veszed meg az élelmiszert? Kimész a városszéli hipermarketbe? És onnan hogy hozod be az árut? Egyátalán hol parkol az autód, ha nem a belvárosban? Ha a lakóhelyedtől messze, akkor minek van autód? Miért nem költözöl inkább oda, ahol használhatod is?
A belváros radikális élhetővé tétele pont, hogy annak teljes élhetetlenné válásához fog vezetni.
Kérdés, hogy az befér-e a szűkített sétálóutcákba? De én a radikális megközelítésről beszéltem.Nem az lenne a cél, hogy csak a szolgáltatószektor járhasson a belvárosban 4kerekű járművel? A bevásárlás város száli bevásárlóközpont nélkül is megoldható.
1 ami pénzed megmarad az autó vásárlás/üzemeltetés nélkül, azt lenyúlja a közösségi közlekedésKérdés, hogy az befér-e a szűkített sétálóutcákba? De én a radikális megközelítésről beszéltem.
Viszont az egy másik történet, hogy a személyautó birtoklása az milyen jog? Mert neked a közösségi közlekedés szabályai szerint jóformán magadon kívül mást nemigen illik szállítani. A kutyádnak is külön jegy kell, illetve már a kerékpárod se jöhet veled, ahogy a hasonló méretű eszközeid sem.
A saját személyautó a magaddal hordozható tárgyak mennyiségét növeli meg.
Konkrét példa. Háztáji kertet akarsz.
A belvárosban hol? Hely nincs hozzá.
Akkor veszel egy telket? Hogy műveled? Hogy fogod hozni-vinni az eszközeidet? Otthagyod a teljen? Ellopják. Magaddal a belvárosba nem hozhatod.
Igazából magaddal a belvárosban semmit sem vihetsz, ami nem fér el a két kezedben.
Minden máshoz valaki más szolgáltatásaiért fizetned kell. Ez aránytalanul megdrágítja az életed és jóval kiszolgáltatottabbá tesz. Másodosztályú állampolgár leszel azokhoz képest, akik számos dolgot maguk tudnak intézni. Minek maradnál? Csak azért, hogy a belvárosban lakhass és szenvedj?
A belváros az alkalmi turistáknak jó, de tartósan ott megmaradni szenvedés.
Arról hogy ellopják a telekről a cuccaidat nem az autómentes belváros tehet.Kérdés, hogy az befér-e a szűkített sétálóutcákba? De én a radikális megközelítésről beszéltem.
Viszont az egy másik történet, hogy a személyautó birtoklása az milyen jog? Mert neked a közösségi közlekedés szabályai szerint jóformán magadon kívül mást nemigen illik szállítani. A kutyádnak is külön jegy kell, illetve már a kerékpárod se jöhet veled, ahogy a hasonló méretű eszközeid sem.
A saját személyautó a magaddal hordozható tárgyak mennyiségét növeli meg.
Konkrét példa. Háztáji kertet akarsz.
A belvárosban hol? Hely nincs hozzá.
Akkor veszel egy telket? Hogy műveled? Hogy fogod hozni-vinni az eszközeidet? Otthagyod a teljen? Ellopják. Magaddal a belvárosba nem hozhatod.
Igazából magaddal a belvárosban semmit sem vihetsz, ami nem fér el a két kezedben.
Minden máshoz valaki más szolgáltatásaiért fizetned kell. Ez aránytalanul megdrágítja az életed és jóval kiszolgáltatottabbá tesz. Másodosztályú állampolgár leszel azokhoz képest, akik számos dolgot maguk tudnak intézni. Minek maradnál? Csak azért, hogy a belvárosban lakhass és szenvedj?
A belváros az alkalmi turistáknak jó, de tartósan ott megmaradni szenvedés.
Nem én tolom túl.Arról hogy ellopják a telekről a cuccaidat nem az autómentes belváros tehet.
És lehet autód, senki nem tiltja, csak az a cél hogy a 600 méterre lévő közértbe ne autóval menjél. Az autó költségéhez képest pimpf pénz a városon belüli utazás. Magyarországon belül a távolsági közlekedés is, bár ott egyre erősebb a visszafejlődés.
Hova nem vihetsz semmit a belvárosba? Érdekes módon valahogy mindig megoldják...
Nekem van autóm, biciklim (egyből 4 darab), meg lábam is, mindegyiknek megvan a maga célja. (ja, azt én is utálom hogy a belvárosba már macerás bemenni autóval pecázni, mert drága a parkolás )
Szerintem túltolod a rettegést ezektől a dolgoktól. És vásárolni sem csak a budaörsi tesco-ban lehet, szerencsére van egy csomó kisebb bolt is a belvárosban is.
Akkor aki a belvárosba akar költözni, annak ehhez a redukált igényhez kell alkalmazkodnia. Aki meg ott él, annak már redukáltak az igényei. Egyetem alatti tapasztalataim alapján (múlt évezredben).Nem én tolom túl.
Maga a trend létezik. A zsúfolt városok élhetővé tétele egy paradoxon, pont az ember igényei miatt.
Ezért létezik az agglomerációs kivándorlás.
Ha ez utóbbit a helyén kezelnénk, akkor nem eröltetnénk az irodaházak és cégek városon belüli építését, mi több, elkezdenénk a nagyvárosok lélekszámának indirekt redukálását is.
Én a CUM rendszámosokon szoktam legjobban röhögni. Szegények...HH...hogy ehhez milyen anyagot kellett szívni, hogy a kisbajszos éltetése jusson eszükbe!?
De akkor már szerintem eleve betűket kéne kitiltani!
Mit betűket?
Az összeset!
Milyen már az, hogy nekem van a rendszámomban F betű!? Fucker, vagy mi a F.sz?
A betű...na attól már csak az lesz a jobb, ha az lesz a rendszám, hogy FA--KA...
B!?
C!?
.
.
.
Merő pornó, meg káromkodás az egész magyar ábécé!
Azért az igazi shitpost az a GOD-666 rendszámú talán Matiz volt itt Pesten, bár szerintem azt már kivonták a forgalombólÉn a CUM rendszámosokon szoktam legjobban röhögni. Szegények...
Azért az igazi shitpost az a GOD-666 rendszámú talán Matiz volt itt Pesten, bár szerintem azt már kivonták a forgalomból