A benzin, dízel, hibrid, plug-inhibrid, EV stb. témához.
Nem mondok újat, a titok nyitja az, hogy mindegyik konfiguráció (karosszéria, hajtáslánc) máshol, más felhasználói profilhoz optimális.
Nemhogy az előbb felsorolt verziók működnek máshol optimálisan, de adott verzión belül is máshol optimálisabb egy-egy konstrukció.
Csak vegyük a hibridet:
Máshogy (távok, forgalmi viszonyok, hidegüzemi arányok, domborzat, stb.) optimálisabb a Toyota hibridje, a Clio hibridje, a Kia Niro hibridje.
Máshol optimálisabbak (saját házatájról) a Hyundai i30 különböző benzines erőforrásai.
Rövid városi utakon az 1.5 DPI (még szívócső befecskendezéses!!!), hiszen nincs részecskeszűrője, meg nem kokszolódnak a szívószelepei. Igaz, hogy többet eszik, mint a T-GDI-k, de amikor ennek még semmi baja, így használva, azokat már viheted jó esetben csak dióhéjtisztításra...
Igaz; csak kézi váltóval lehet kapni.
Elmondás szerint az 1.5 T-GDI (lágyhibrid) nagyon takarékos és normálisan erőteljes országúton-autópályán (4.5-5.9). Városban ugye kinek hogy...
...csak éppen vagy két éve, amikor én vettem az enyémet (1.0 DCT), akkor az 1.5 T-GDI 650000 forinttal került többe úgy, hogy még egy métert sem tettél vele.
A háromhengeres 1.0 T-GDI-nek szinte semmi értelme nincs kézi váltóval. Drágább, mint a DPI, ha meg lágyhibrid verzió, akkor még drágább. De már ugyanúgy kokszolódik, meg részecskeszűrő regenerálás, mint a valamivel kifinomultabban járó 1.5 T-GDI.
Az én kompromisszumom lett ugye az 1.0 T-GDI automatával (De nekem nem lágyhibrid, ahhoz a drágább felszereltség kell, de akkor nyista pótkerék). országúton 4.3-4.6, nyáron autópályán tempomattal 130-al, klímával 5.6, 5.9, télen - klíma nélkül ugye - 5.6.
Tehát már van automata, keveset eszik, olcsóbb volt, mint az 1.5 T-GDI, s a spritmonitor.de adatai szerint ez a konfiguráció eszik a legkevesebbet a benzinesek közül.
Übersicht über Verbrauchswerte von: Hyundai, i30
www.spritmonitor.de
Übersicht über Verbrauchswerte von: Hyundai, i30
www.spritmonitor.de
Übersicht über Verbrauchswerte von: Hyundai, i30
www.spritmonitor.de
Übersicht über Verbrauchswerte von: Hyundai, i30
www.spritmonitor.de
Übersicht über Verbrauchswerte von: Hyundai, i30
www.spritmonitor.de
Ráadásul mivel minden nap délután a Miskolci elkerülőn megyek vele haza (80-90 majd110 km/h), ezért megvan az átöblítés is.
Ami egyedül kifog rajta, ha kánikulában, a gödöllői parton akarom gyorsítattni 4 személlyel 130-ról feljebb...
Egy évben vagy háromszor...
Tehát mindegyik verzió máshol, máshogy érzi jobban magát, mint a többi.
S akkor ez egy típus!
Mindenkinek a saját használati profiljához kéne alaposan kinyomozni, hogy neki melyik autó, melyik karosszériával és melyik motorral, hajtáslánccal lenne vélhetően az igazi.
Szinte lehetetlen.
Én csak az I30 hajtásláncok után nyomoztam (típushibák, érzékenységek) 3 hónapig a döntés előtt úgy, hogy mindig is igyekeztem naprakész lenni az autók dolgában.
A választás előtti félévben próbáltam (használtakban is gondolkodva, tájékozódásképpen) Clio E-tech hibridet, Toyota C-HR-t, Peugeot 5008-at (1.2 benzin), iOn-t, Ssangyong Korandot, Dacia Dokkert (iszonyat kényelmetlen volt nekem), Dustert, Kia Riót (automatát), ezres Focust, 20017-es Ceedet, Hyundai I20-at, I30-at, I40 DCT-t, Konát, Fiat Tipot, TDI Passatot, hibrid, CR-V-t (arra nem lett volna pénzem, de érdekelt a hajtáslánca) 2013-as Civicet, J-s Astrát, 2015-ös Superbet.
Csak ennyit sikerült elkunyerálni...
S akkor ezek csak típusonként egyféle motorverziók voltak...
S közben ugye kórházi autókat vezetek az e-Golftól emelőhátfalasokig, s mégis úgy éreztem, hogy tájékozatlan vagyok, s biztos, hogy a nekem legmegelelőbbnek vélt konfigurációt fogom választani?
Majd megmondom a gari lejárta után 10 évvel.