Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Az energiasűrűség meg hol nincs leszarva egy 10-20 kWh-s akkunál, amikor eleve üres kasztnikkal vonszolják a seggük többnyire az emberek? Ha két zsák cement meg egy kanna benzin lenne helyette bent, ugyanott lennél. Használható hajtásra? Igen. Használja az autó? Igen. Akkor nem holt teher. Ha annyira számítana az (energia) hatékonyság nem autóval mennél 1500km-re, hanem vonattal vagy repülővel. Más hasznosságfüggvények szerint a plug-in-hibrid a leghatékonyabb választás.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 069
16 284
113
Városban értem a hibrid előnyét, de országúton-autópályán mi az előnye a sima belsőégésűvel szemben? Hiszen aki akar takarékosan vezetni, az akár 100km-eket tud úgy ott lenyomni, hogy nem lép a fékpedálra, azaz a hibrid sem tudna visszatermelni, mert nem lenne mit. Csak cipeli feleslegesen az akksit... És plusz meghibásodási lehetőségeket rejt.

Jelenleg kb. semmi.

Még a Rezsidémon második eljövetele előtt, amikor még olcsó volt az áram, ingázásra egész jó tudott lenni a PHEV, ha volt 40-50 km-es tisztán elektromos hatótávja, mert azzal lehetett tartani egy light autópályás / autóutas light utazósebességet, így ha nagyon fillérbasszer módban vezettek, tényleg kijött pár deci benzin és némi delejből a dolog a városig meg vissza. A delej olcsó volt.

Napi utazással így akár be is hozhatta értelmes időn belül a PHEV a felárát. Hosszabb távokra viszont a hybridek kb. ugyanazt tudják vagy még rosszabbak is fogyasztásban, hiszen nincsenek csodák, ha egy BEM-nek csak saját magát meg az utasait kell cipelnie, vagy még egy csomó elektromotort és akksi tömegét is, így amint kifogy a delej továbbra is él a diesel (és a nyakukban szorosan lihegő turbóbenzinesek) fogyasztási fölénye.

Nem mellesleg ezeknek a bekerülési ára azért jóval kevesebb.

De mint múltkor számolgattam (sajnos nem volt időm belemenni további részletekbe), az átlagos delejfogyasztás x ár mára kb. ugyanannyira jön ma ki, mint a folyékony dinoszauruszfogyasztás x ár, tehát nincs semmi előny utcáról töltve. Szerintem családi házban, dugaljról töltve se nagyon, mert ott is átrugja a Rezsidémont sakkban tartó mágikus rezsifalat.

Most itt figyelmen kívül hagyom a @reich_und_roll által felvetett ingyentezlatöltős hatást, mert az tulajdonképpen egy kiskapu a rendszerben, végső soron az a delej sincs ingyen, csak beépítették az árba, marketingbe stb.

Sok várossal (a jóval kedvezőbb ki-be üzem miatt) még lehet jobb az PHEV/full elektromos, az igazi nagy kérdés, hogy a felárat megéri-e... én részemről viszont ezen a ponton el is engedtem ezt a dolgot, nem fogok számolgatni filléres megtérüléseket, megy a tartályba a kisdínó mint a régi szép időkben, amíg ki nem csavarják a kezemből.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Tetszik, amikor egy pont recesszióba forduló országban valakik szeretnék, ha nem kellene sokat dolgozni.
A MÁV mozdonyvezetői kíváncsi lennék mit gondolhatnak amikor olvassák ezt, bár ott sem keresnek valami extra jól.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 025
16 477
113
Az nem számít, brüsszeli matek szerint biomassza = 0 co2,tehát zöld.
Hmm én nem értem ezt a matekot hogy fa eltüzelése (biomassza) az = 0 CO2 . Talán a Zöldek megvárják hogy egy facsemete felnőjön, és ujra beépítse testébe a szenet? Furcsa egy szemlélet.. Akkor igazából egy szavunk se lehet egy ligniterőmű éves millió tonna feletti CO2 kibocsájtását, hiszen az is valójában konzervált fa, ha a szállítószalagon mintát veszünk belőle..
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Hmm én nem értem ezt a matekot hogy fa eltüzelése (biomassza) az = 0 CO2 . Talán a Zöldek megvárják hogy egy facsemete felnőjön, és ujra beépítse testébe a szenet? Furcsa egy szemlélet.. Akkor igazából egy szavunk se lehet egy ligniterőmű éves millió tonna feletti CO2 kibocsájtását, hiszen az is valójában konzervált fa, ha a szállítószalagon mintát veszünk belőle..
Mennyi, míg a lignit létrejön, és mennyi míg egy akácerdő?
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
T

Törölt tag 1711

Guest
Hmm én nem értem ezt a matekot hogy fa eltüzelése (biomassza) az = 0 CO2 . Talán a Zöldek megvárják hogy egy facsemete felnőjön, és ujra beépítse testébe a szenet? Furcsa egy szemlélet.. Akkor igazából egy szavunk se lehet egy ligniterőmű éves millió tonna feletti CO2 kibocsájtását, hiszen az is valójában konzervált fa, ha a szállítószalagon mintát veszünk belőle..

Konkrétan ez elhangzott az E10 bevezetésekor is, hogy azért jó, mert 10% co2 mentes, mivel megújul.
Igaz, hogy ahhoz a megújuláshoz nem kevés gázolaj és műtrágya kell az élelmiszerek elől elvett földterületről nem is beszélve...
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 025
16 477
113
Konkrétan ez elhangzott az E10 bevezetésekor is, hogy azért jó, mert 10% co2 mentes, mivel megújul.
Igaz, hogy ahhoz a megújuláshoz nem kevés gázolaj és műtrágya kell az élelmiszerek elől elvett földterületről nem is beszélve...
Elvileg a kőolaj, földgáz is megújul, csak kell egy kis idő neki... a Zöldek mindent be és kimagyaráznak.. Nyilván az E10 adalékanyag előállítása valakiknek jó üzleti lehetőség de az árát a problémákkal együtt a polgárok fizetik meg, szervíz ktg emelkedési költség stb.. És ráadásul a kukorica erjesztése helyett malacokat lehetne vele táplálni inkább.. A jó üzleti lehetőségükre fáztunk rá a villanyáramnál is, most mintegy 3 X a magyar nagyker áram ára, nesze neked autó töltés..
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Konkrétan ez elhangzott az E10 bevezetésekor is, hogy azért jó, mert 10% co2 mentes, mivel megújul.
Igaz, hogy ahhoz a megújuláshoz nem kevés gázolaj és műtrágya kell az élelmiszerek elől elvett földterületről nem is beszélve...
még nagyobb gond a talajerózió, meg az elsivatagosodás, locsolás miatt (is) csökkenő talajvízszint, stb . Bioetanolt azért jobb esetben nem élelmiszerből, hanem melléktermékekből, (pl. kukorica szár, cukorgyártás meléktermékei) gyártanak, de azokkal is szenet vontunk ki a talajból, amitől az egyre távolabb kerül a sokat magasztalt ukrán csernozjomtól
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Tetszik, amikor egy pont recesszióba forduló országban valakik szeretnék, ha nem kellene sokat dolgozni.
A MÁV mozdonyvezetői kíváncsi lennék mit gondolhatnak amikor olvassák ezt, bár ott sem keresnek valami extra jól.
Imába foglalják Lázár nevét.... akárcsak a volánnál.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Látszik, hogy nem hybridet használsz, mert a villany és a benzinmotor együttműködése ennél összetettebb.

Kifejted légyszi ezt bővebben is? Tényleg érdekel, nem kötekedni akarok.
(én ugye diesel-es vagyok, ráadásul nagyobb részt városban... ez is kompromisszum eredménye persze)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 494
113
A benzin, dízel, hibrid, plug-inhibrid, EV stb. témához.
Nem mondok újat, a titok nyitja az, hogy mindegyik konfiguráció (karosszéria, hajtáslánc) máshol, más felhasználói profilhoz optimális.
Nemhogy az előbb felsorolt verziók működnek máshol optimálisan, de adott verzión belül is máshol optimálisabb egy-egy konstrukció.
Csak vegyük a hibridet:
Máshogy (távok, forgalmi viszonyok, hidegüzemi arányok, domborzat, stb.) optimálisabb a Toyota hibridje, a Clio hibridje, a Kia Niro hibridje.
Máshol optimálisabbak (saját házatájról) a Hyundai i30 különböző benzines erőforrásai.
Rövid városi utakon az 1.5 DPI (még szívócső befecskendezéses!!!), hiszen nincs részecskeszűrője, meg nem kokszolódnak a szívószelepei. Igaz, hogy többet eszik, mint a T-GDI-k, de amikor ennek még semmi baja, így használva, azokat már viheted jó esetben csak dióhéjtisztításra...
Igaz; csak kézi váltóval lehet kapni.

Elmondás szerint az 1.5 T-GDI (lágyhibrid) nagyon takarékos és normálisan erőteljes országúton-autópályán (4.5-5.9). Városban ugye kinek hogy...
...csak éppen vagy két éve, amikor én vettem az enyémet (1.0 DCT), akkor az 1.5 T-GDI 650000 forinttal került többe úgy, hogy még egy métert sem tettél vele.

A háromhengeres 1.0 T-GDI-nek szinte semmi értelme nincs kézi váltóval. Drágább, mint a DPI, ha meg lágyhibrid verzió, akkor még drágább. De már ugyanúgy kokszolódik, meg részecskeszűrő regenerálás, mint a valamivel kifinomultabban járó 1.5 T-GDI.

Az én kompromisszumom lett ugye az 1.0 T-GDI automatával (De nekem nem lágyhibrid, ahhoz a drágább felszereltség kell, de akkor nyista pótkerék). országúton 4.3-4.6, nyáron autópályán tempomattal 130-al, klímával 5.6, 5.9, télen - klíma nélkül ugye - 5.6.

Tehát már van automata, keveset eszik, olcsóbb volt, mint az 1.5 T-GDI, s a spritmonitor.de adatai szerint ez a konfiguráció eszik a legkevesebbet a benzinesek közül.






Ráadásul mivel minden nap délután a Miskolci elkerülőn megyek vele haza (80-90 majd110 km/h), ezért megvan az átöblítés is.
Ami egyedül kifog rajta, ha kánikulában, a gödöllői parton akarom gyorsítattni 4 személlyel 130-ról feljebb...
Egy évben vagy háromszor...

Tehát mindegyik verzió máshol, máshogy érzi jobban magát, mint a többi.

S akkor ez egy típus!


Mindenkinek a saját használati profiljához kéne alaposan kinyomozni, hogy neki melyik autó, melyik karosszériával és melyik motorral, hajtáslánccal lenne vélhetően az igazi.
Szinte lehetetlen.

Én csak az I30 hajtásláncok után nyomoztam (típushibák, érzékenységek) 3 hónapig a döntés előtt úgy, hogy mindig is igyekeztem naprakész lenni az autók dolgában.

A választás előtti félévben próbáltam (használtakban is gondolkodva, tájékozódásképpen) Clio E-tech hibridet, Toyota C-HR-t, Peugeot 5008-at (1.2 benzin), iOn-t, Ssangyong Korandot, Dacia Dokkert (iszonyat kényelmetlen volt nekem), Dustert, Kia Riót (automatát), ezres Focust, 20017-es Ceedet, Hyundai I20-at, I30-at, I40 DCT-t, Konát, Fiat Tipot, TDI Passatot, hibrid, CR-V-t (arra nem lett volna pénzem, de érdekelt a hajtáslánca) 2013-as Civicet, J-s Astrát, 2015-ös Superbet.
Csak ennyit sikerült elkunyerálni...:rolleyes:
S akkor ezek csak típusonként egyféle motorverziók voltak...

S közben ugye kórházi autókat vezetek az e-Golftól emelőhátfalasokig, s mégis úgy éreztem, hogy tájékozatlan vagyok, s biztos, hogy a nekem legmegelelőbbnek vélt konfigurációt fogom választani?

Majd megmondom a gari lejárta után 10 évvel.:confused:
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 431
33 729
113
Ezt inkább ide, mert azért roppant mókás jelenség, ha nem AI generált kép:
fXRn6Cn.jpeg

Vannak ilyenek, szóval nem.