Csak pár gondolatot szeretnék hozzátenni a PHEV kérdéskörhöz:
Jelenleg egy kombi Passat GTE is van a családban, anyának agglomerációban, óvodába, boltba mászkálósnak. Ugye ez 1.4 TSI + vellany 10kWh akkuval.
Úgy adódott, (ez állt elöl a sorban, és mivel töltőn volt éjjel, le is olvasztotta magát ) hogy hétfőn azzal mentem dolgozni, -10 fokban indultam, 38 km-t mentem az M0-n Nagytarcsa - Dunaharaszti viszonylatban, nem teljesen villany módban, mert az csak 130km/h-ig megy. 5,7L/100km volt az átlag fogyasztás, és 14km-t így is teljesen elektromosban tette meg. Átlagtempó 90km/h körül. Úgy gondolom itt is van értelme.
Egyébként annyi töltést mindig hagy az elektronika az akkuban, hogy hybrid üzemmódban használd a kocsit, és akkor gyorsításkor rásegít, jelentőset. Volt 1,4 TSi Octaviam, ami kissebb autó, és jelentősen könyebb is, na az kb ennyit fogyasztott.
Költséghez, lakossági villanyár 70 Ft/kWh, egy teljes töltés ritkán vesz fel többet mint 8 kWh, ami 560 Ft, ebböl most a hidegben elmegy 30-33 km-t fűtéssel, melegebb időben, 42-45 km a hatótáv. 100km költsége, így 1.680 Ft. 6 literes fogyasztással, 580 Ft-os üzemanyagárral, 3.480 Ft 100km költsége.
Nem spórolás miatt, vagy a zöld rendszám miatt vettem, hanem mert 1-2 km-re a teljesen villamos hajtás nagyon jó, nem öli a benzinmotort, nagyon hamar fűt, csendes, stb.. Jah és egy hatalmas kombi, a 240 cm magas szekrény IKEA-ból eljön.
Jelenleg egy kombi Passat GTE is van a családban, anyának agglomerációban, óvodába, boltba mászkálósnak. Ugye ez 1.4 TSI + vellany 10kWh akkuval.
Úgy adódott, (ez állt elöl a sorban, és mivel töltőn volt éjjel, le is olvasztotta magát ) hogy hétfőn azzal mentem dolgozni, -10 fokban indultam, 38 km-t mentem az M0-n Nagytarcsa - Dunaharaszti viszonylatban, nem teljesen villany módban, mert az csak 130km/h-ig megy. 5,7L/100km volt az átlag fogyasztás, és 14km-t így is teljesen elektromosban tette meg. Átlagtempó 90km/h körül. Úgy gondolom itt is van értelme.
Egyébként annyi töltést mindig hagy az elektronika az akkuban, hogy hybrid üzemmódban használd a kocsit, és akkor gyorsításkor rásegít, jelentőset. Volt 1,4 TSi Octaviam, ami kissebb autó, és jelentősen könyebb is, na az kb ennyit fogyasztott.
Költséghez, lakossági villanyár 70 Ft/kWh, egy teljes töltés ritkán vesz fel többet mint 8 kWh, ami 560 Ft, ebböl most a hidegben elmegy 30-33 km-t fűtéssel, melegebb időben, 42-45 km a hatótáv. 100km költsége, így 1.680 Ft. 6 literes fogyasztással, 580 Ft-os üzemanyagárral, 3.480 Ft 100km költsége.
Nem spórolás miatt, vagy a zöld rendszám miatt vettem, hanem mert 1-2 km-re a teljesen villamos hajtás nagyon jó, nem öli a benzinmotort, nagyon hamar fűt, csendes, stb.. Jah és egy hatalmas kombi, a 240 cm magas szekrény IKEA-ból eljön.