Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Csak pár gondolatot szeretnék hozzátenni a PHEV kérdéskörhöz:
Jelenleg egy kombi Passat GTE is van a családban, anyának agglomerációban, óvodába, boltba mászkálósnak. Ugye ez 1.4 TSI + vellany 10kWh akkuval.
Úgy adódott, (ez állt elöl a sorban, és mivel töltőn volt éjjel, le is olvasztotta magát :) ) hogy hétfőn azzal mentem dolgozni, -10 fokban indultam, 38 km-t mentem az M0-n Nagytarcsa - Dunaharaszti viszonylatban, nem teljesen villany módban, mert az csak 130km/h-ig megy. 5,7L/100km volt az átlag fogyasztás, és 14km-t így is teljesen elektromosban tette meg. Átlagtempó 90km/h körül. Úgy gondolom itt is van értelme.

Egyébként annyi töltést mindig hagy az elektronika az akkuban, hogy hybrid üzemmódban használd a kocsit, és akkor gyorsításkor rásegít, jelentőset. Volt 1,4 TSi Octaviam, ami kissebb autó, és jelentősen könyebb is, na az kb ennyit fogyasztott.

Költséghez, lakossági villanyár 70 Ft/kWh, egy teljes töltés ritkán vesz fel többet mint 8 kWh, ami 560 Ft, ebböl most a hidegben elmegy 30-33 km-t fűtéssel, melegebb időben, 42-45 km a hatótáv. 100km költsége, így 1.680 Ft. 6 literes fogyasztással, 580 Ft-os üzemanyagárral, 3.480 Ft 100km költsége.

Nem spórolás miatt, vagy a zöld rendszám miatt vettem, hanem mert 1-2 km-re a teljesen villamos hajtás nagyon jó, nem öli a benzinmotort, nagyon hamar fűt, csendes, stb.. Jah és egy hatalmas kombi, a 240 cm magas szekrény IKEA-ból eljön.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Csak pár gondolatot szeretnék hozzátenni a PHEV kérdéskörhöz:
Jelenleg egy kombi Passat GTE is van a családban, anyának agglomerációban, óvodába, boltba mászkálósnak. Ugye ez 1.4 TSI + vellany 10kWh akkuval.
Úgy adódott, (ez állt elöl a sorban, és mivel töltőn volt éjjel, le is olvasztotta magát :) ) hogy hétfőn azzal mentem dolgozni, -10 fokban indultam, 38 km-t mentem az M0-n Nagytarcsa - Dunaharaszti viszonylatban, nem teljesen villany módban, mert az csak 130km/h-ig megy. 5,7L/100km volt az átlag fogyasztás, és 14km-t így is teljesen elektromosban tette meg. Átlagtempó 90km/h körül. Úgy gondolom itt is van értelme.

Egyébként annyi töltést mindig hagy az elektronika az akkuban, hogy hybrid üzemmódban használd a kocsit, és akkor gyorsításkor rásegít, jelentőset. Volt 1,4 TSi Octaviam, ami kissebb autó, és jelentősen könyebb is, na az kb ennyit fogyasztott.

Költséghez, lakossági villanyár 70 Ft/kWh, egy teljes töltés ritkán vesz fel többet mint 8 kWh, ami 560 Ft, ebböl most a hidegben elmegy 30-33 km-t fűtéssel, melegebb időben, 42-45 km a hatótáv. 100km költsége, így 1.680 Ft. 6 literes fogyasztással, 580 Ft-os üzemanyagárral, 3.480 Ft 100km költsége.

Nem spórolás miatt, vagy a zöld rendszám miatt vettem, hanem mert 1-2 km-re a teljesen villamos hajtás nagyon jó, nem öli a benzinmotort, nagyon hamar fűt, csendes, stb.. Jah és egy hatalmas kombi, a 240 cm magas szekrény IKEA-ból eljön.
Egy Totalcar Népítéletben olvastam valamikor egy PHEV-ről - ráadásul talán dízel volt, de se márkára, se modellre nem emlékszem - hogy elektromos hajtással haladva a hetek óta be nem indított belsőégésű motor autópályán erőteljes gyorsításkor "váratlanul" beindult és odatette magát a feladathoz.
Csak az maradt meg bennem, hogy kirázott a hideg a gondolattól, hogy ez megtörténhet egy jéghideg turbófeltöltős motorral...

A tietek tud/képes/hajlamos ilyet művelni?
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Egy Totalcar Népítéletben olvastam valamikor egy PHEV-ről - ráadásul talán dízel volt, de se márkára, se modellre nem emlékszem - hogy elektromos hajtással haladva a hetek óta be nem indított belsőégésű motor autópályán erőteljes gyorsításkor "váratlanul" beindult és odatette magát a feladathoz.
Csak az maradt meg bennem, hogy kirázott a hideg a gondolattól, hogy ez megtörténhet egy jéghideg turbófeltöltős motorral...

A tietek tud/képes/hajlamos ilyet művelni?
Ravasz kérdés :) Azért ennél okosabbak a mérnökök, az elektromos fűtés, fűti a motor hűtőkörét. Tegnap este a Passatnál pont néztem 2 fok körüli hőmérsékletnél: elektromos hajtással indultunk, fűtés ment. Manuálisan módot váltottam, hogy beindítsa a benzinmotort, közben néztem a hűtő hőfokmérőjét, kb 30 mp múlva már 70 fokos volt a viz. Szóval nem jéghideg az.
Először beindítja a benzinmotort, de a hajtásra nem teszi rá, megy tovább elektromosan, csak járatja pár mp-ig.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Ravasz kérdés :) Azért ennél okosabbak a mérnökök, az elektromos fűtés, fűti a motor hűtőkörét. Tegnap este a Passatnál pont néztem 2 fok körüli hőmérsékletnél: elektromos hajtással indultunk, fűtés ment. Manuálisan módot váltottam, hogy beindítsa a benzinmotort, közben néztem a hűtő hőfokmérőjét, kb 30 mp múlva már 70 fokos volt a viz. Szóval nem jéghideg az.
Először beindítja a benzinmotort, de a hajtásra nem teszi rá, megy tovább elektromosan, csak járatja pár mp-ig.
Ahha...
Igényes!

Remélhetően a többi/régebbi gyártmány/modell is ilyen figyelmes.

Az apróka 1.0 T-GDI-n azt érzékelem a Miskolcot elkerülő még országúton, (majd csak ezután autópályán) már délután, - mert forgalmi okokból reggel a városon verekszem át magam -, hogy bár a hűtőfolyadék hőmérő bár már üzem meleg állapotot mutat (miközben ebben a digitális világban tudjuk, hogy ez is csak ámítás) hidegindítás és 4-4.5 kilométer után, de a három hengeres motor hetedikben nyolcvannál még morog.
(Vissza is szoktam húzni ilyenkor átmenetileg kézzel hatodikba)
Ahhoz még kell egy pár kilométer - már a pályán haladás után lehajtáskor - hogy nyolcvannál egyenletes tempónál "vizsgálva"(szintén tempomattal, hogy objektív legyen) már ez az "erőlködő" morgás ne legyen.

A típus fórumáról ismertem meg egy Ausztriában élő magyar mérnököt, aki Budapesten tanult a Műszaki Egyetemen, majd a BMW-nél dolgozva szerezte doktoriját, tehát elég fogalmatlan lehet;)
Aztán dolgozott az AVL-nél - akik aztán részt vettek a motorka áttervezésénél -, jelenleg a Liebherrnél végez égéstér optimalizációt.
Mondom én, hogy fogalmatlan:D
(Ráadásul küldött nekem egy negyven oldalas, angol nyelvű mérnöki prezit a motorka "Kappa" sorozatról a "Smartsream"-re átdolgozásáról ábrákkal, grafikonokkal, szóval nagykirály)

Őt kérdeztem a jelenségről, s határozottan kijelentette, hogy bár a hűtő"víz" már lehet üzemi hőfokú, de a motorolaj ilyenkor még nem az.
S ezt jelzi őszintén - és morgolódva - a kis motorka.
Pedig itt már 0W-20-as olaj van...
(Mellesleg a céges Superb TDI-t párszor vezetve megtudtam nézni a fed.comp.-on a motorolaj hőmérsékletének alakulását.
...hát rendesen várni kell, hogy az is beálljon...)

Mindenesetre szerintem már az is sokat számít, hogy a hűtőfolyadékot előfűtik a Passat PHEV-nél.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Kár érte, kiváló, karakteres ügynök volt, de a piaccal nem lehet a végtelenségig szembe pisilni egy kisebb autógyárnak…

Volt szerencsém kipróbálni egy 2004-es Mazda 6 Sport 2,3GT kombit, ami ráadásul fel volt fúrva és padon 190 lóerőt tudott.
Roppant meggyőző volt.
A mostani tetszett, csak soha nem volt meg a halmazok közös metszete:(
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Volt szerencsém kipróbálni egy 2004-es Mazda 6 Sport 2,3GT kombit, ami ráadásul fel volt fúrva és padon 190 lóerőt tudott.
Roppant meggyőző volt.
A mostani tetszett, csak soha nem volt meg a halmazok közös metszete:(

Én ebből a legutolsó szériából az első (nem fészliftes) változatot próbálgattam a Skyaktiv benzines motorral, talán 2,5-est. Jól összerakott, finom japán gép volt, igazi fincsiségekkel mint az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futómű, amivel szépen feküdt a kanyarokban. Az egyik legszebb műszerfala van (mint azt összes Mazdának) Viszont valahogy a beltér nem öregszik szépen, és benzinmotor létére (gondolom a magas kompresszió miatt, ezzel játszik a Mazda) van egy enyhe dieseles beütése. Összességében viszont az egyik legszebb, legidőtállóbb formatervű szedán, olyan japán alfa feelinggel (értem ezalatt a jel/zaj viszonyt is ;) ).
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Az a baj, hogy a szétválás megint a vízfej osztódásával is járni fog így, megint lesz egy adag aktatologató semmirekellő akit el kell tartani.


4 éve elment nyugdíjba egy bácsika a Máv vezérigazgatóságtól, búcsúztatóján elmondta, hogy fogalma sincs mit csinált az utolsó 9 évben, kapott egy irodát, reggelente bement, netezgetett, néha egy üres mappával a hóna alatt kiment kávézni, cseverészni aztán elteltek az évek nyugdíjig...
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 519
25 357
113
Az a baj, hogy a szétválás megint a vízfej osztódásával is járni fog így, megint lesz egy adag aktatologató semmirekellő akit el kell tartani.


4 éve elment nyugdíjba egy bácsika a Máv vezérigazgatóságtól, búcsúztatóján elmondta, hogy fogalma sincs mit csinált az utolsó 9 évben, kapott egy irodát, reggelente bement, netezgetett, néha egy üres mappával a hóna alatt kiment kávézni, cseverészni aztán elteltek az évek nyugdíjig...

Tudom, hogy nem megnyugtató, de ez Ausztriában sincs másként. Egy nagyon jó ismerősöm itt Bécsben az ÖMV irodaházában melózik elég komoly beosztásban 5-6 éve. Több olyan kollégája vagy felettese van, akikről fogalma sincs mit csinálnak a semmin kívül. A heti 2 meetingen még egyszer nem szóltak egy szót sem ellenben egész nap remekül kávézgatnak, egymás irodáiban vicceskednek, elmennek ebédelni… nulla munkával nulla értéket teremtve € ezreket vesznek fel havonta.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 519
25 357
113
Nem értem miért lett törölve, szóval bedobom megint. Remek videó, két öreg M5 vereti igazából úgy, ahogy a Taxi 1-ben kamuból a Mercik.
Egy kis utcai huligánkodás.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: nyugger and BJani