Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 900
21 654
113
A kikerülő manővereket is a kocsi csinálja vagy az már a user ?
Igen, az Autopilot csinálja. Mivel akkor az osszes kamera és rendszer aktív. Ennél a videónak az első snittje remekül mutatja, hogy a ráfutásos baleseteket is miként és milyen mocsok gyorsan kezeli. Emberként ezt is lereagálni és elkerülni kb. lehetetlen.

Jaaaah nyilván nem tökéletes és hibátlan, de az irány jó lenne. @misinator én úgy tudom, hogy a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket is tudja kezelni az Autopilot rendszer. Ami pedig az úttalan utakat és össze-vissza javított aszfaltot illeti… hát ez egyenlőre túl nagy falat az önvezető vagy részben önvezető autóknak meg néha nekünk embereknek is. Mindenesetre szerintem kurva jó dolog lenne, lehetne ha például ezek a rendszerek kifejezetten balesetek elkerülésére lennének használva és akkor aktiválódnának. Amúgy nagy barátjuk nem vagyok, mert én eleve szeretek vezetni.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 392
7 912
113
El lehet gondolkodni ha ma meglenne az északi járműjavító akkor nemzetközi piacra is nyugodt szívvel dolgozhatna "javítás terén" és mára nem lenne "nyomornegyed" a gördülő állományban. Nem kellene a Talgo ba berúházni stb....
Kemény pár év alatt szétverték
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 516
55 832
113
Már az adaptiv tempomat is kitunően alkalmas a ráfutásos balesetek elkerülésére.

Ahogyan az is, ha telefon nyomkodás helyet előre nézel és a vezetéssel foglalkozol.
A legtöbb ilyen rendszer azért létezik, mert a sofőrök igen jelentős része valójában alkalmatlan a vezetésre.
Vagy a technikai képzettsége nincs meg, vagy a mentális állapota nem megfelelő.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 998
30 825
113
Motor kivesz, elad 80 ezerért, bontott motor 70-100 ezer km-el 120-150 ezer Ft. Motor berak, olajat lecserél és megy tovább. Fele akkora költség, fele akkora munka. Ezekre ez a megoldás.
És a kötelező vezérléscserével mi van ilyenkor? Mert az "új" motornál ki tudja ki cserélte és mikor...
Teszla.....
Igen jól mehet, hogy kiszórja a vezéreit...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 934
15 594
113
Ahogyan az is, ha telefon nyomkodás helyet előre nézel és a vezetéssel foglalkozol.
A legtöbb ilyen rendszer azért létezik, mert a sofőrök igen jelentős része valójában alkalmatlan a vezetésre.
Vagy a technikai képzettsége nincs meg, vagy a mentális állapota nem megfelelő.

Ezzel az erővel az automata váltó is annak van, aki nem tud váltani. Vagy csak simán amerikai ami egy (jóval előttünk járó) autó-központú közlekedési kultúra, és nekik nagyon kényelmes a napi dögunalmas ingázásban, autópályázásban, dugóban egy kis könnyebbség.

Miért ne legyen ? Amikor 15x-re teszed meg ugyanazt az 500 km-es szakaszt, abban nem sok élvezet van, bekapcsolod, lazíthatsz kicsit, és a kormány görcsös markolása helyett ki pihentebben érkezel meg a célodhoz.

Az egyetlen hátránya amit tapasztaltam, hogy a nagy ingerszegénységben hajlamos az ember bebambulni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 516
55 832
113
Ezzel az erővel az automata váltó is annak van, aki nem tud váltani. Vagy csak simán amerikai ami egy (jóval előttünk járó) autó-központú közlekedési kultúra, és nekik nagyon kényelmes a napi dögunalmas ingázásban, autópályázásban, dugóban egy kis könnyebbség.

Miért ne legyen ? Amikor 15x-re teszed meg ugyanazt az 500 km-es szakaszt, abban nem sok élvezet van, bekapcsolod, lazíthatsz kicsit, és a kormány görcsös markolása helyett ki pihentebben érkezel meg a célodhoz.

Az egyetlen hátránya amit tapasztaltam, hogy a nagy ingerszegénységben hajlamos az ember bebambulni.

Ez most nem tudom, hogy jön az eredeti felvetésemhez...
Ugyanis folyamatosan a vezetésre figyelni nem kényelmi funkció, hanem kötelesség!
(már csak tudom, napi 3-6 órákat vezetek, attól függően milyen dolgaim vannak)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 409
31 787
113
Igen, az Autopilot csinálja. Mivel akkor az osszes kamera és rendszer aktív. Ennél a videónak az első snittje remekül mutatja, hogy a ráfutásos baleseteket is miként és milyen mocsok gyorsan kezeli. Emberként ezt is lereagálni és elkerülni kb. lehetetlen.

Jaaaah nyilván nem tökéletes és hibátlan, de az irány jó lenne. @misinator én úgy tudom, hogy a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket is tudja kezelni az Autopilot rendszer. Ami pedig az úttalan utakat és össze-vissza javított aszfaltot illeti… hát ez egyenlőre túl nagy falat az önvezető vagy részben önvezető autóknak meg néha nekünk embereknek is. Mindenesetre szerintem kurva jó dolog lenne, lehetne ha például ezek a rendszerek kifejezetten balesetek elkerülésére lennének használva és akkor aktiválódnának. Amúgy nagy barátjuk nem vagyok, mert én eleve szeretek vezetni.
Khm.....Kamionokban már a 3. nemzedéke van ennek a ráfutásgátló vészfégrendszernek.Praktimum ellen oltást kapott mérnökök makacsul beletervezik-és a kamionsoförök meg szépen kipróbálják az új változatot.....és kikapcsolják a pékbe,mert veszélyes,megbizhatatlan szar.Ahogy az aktiv kanyarstabilizátor is az azonnal kikapcsolandók listáján van.Mert életveszélyes.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
567
1 407
93
El lehet gondolkodni ha ma meglenne az északi járműjavító akkor nemzetközi piacra is nyugodt szívvel dolgozhatna "javítás terén" és mára nem lenne "nyomornegyed" a gördülő állományban. Nem kellene a Talgo ba berúházni stb....
Kemény pár év alatt szétverték
Ide jártam gyakorlatra a középsuliban a 90-es években :)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 615
55 339
113
Ahogyan az is, ha telefon nyomkodás helyet előre nézel és a vezetéssel foglalkozol.
A legtöbb ilyen rendszer azért létezik, mert a sofőrök igen jelentős része valójában alkalmatlan a vezetésre.
Vagy a technikai képzettsége nincs meg, vagy a mentális állapota nem megfelelő.
Nehezemre esik kimondani, de ez butaság. Maradj a harckocsiknál... :)
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 900
21 654
113
Khm.....Kamionokban már a 3. nemzedéke van ennek a ráfutásgátló vészfégrendszernek.Praktimum ellen oltást kapott mérnökök makacsul beletervezik-és a kamionsoförök meg szépen kipróbálják az új változatot.....és kikapcsolják a pékbe,mert veszélyes,megbizhatatlan szar.Ahogy az aktiv kanyarstabilizátor is az azonnal kikapcsolandók listáján van.Mert életveszélyes.
Igen, ezt tudom. Faterom teljesen elmeroggyant és vagy 35 éve csinálja ezt a lepra melót, mint te. De az első snittbe az volt a lényeg, hogy a Tesla mögötti autókat verték hátulról telibe és mivel be volt kapcsolva az Autopilot az érzékelte a hátolról érkező autót és full gázt adva elkerülte az ütközést. Mivel előtte volt annyi hely csak előre indult el. De egyébként Autopilot módban úgy áll meg az előtte bárhol megálló autó mögött, hogy egy hasonló szituban jobbra vagy ballra is ki tudjon kanyarodni és menekülő utat hagy oldalirányban is.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 900
21 654
113
És a kötelező vezérléscserével mi van ilyenkor? Mert az "új" motornál ki tudja ki cserélte és mikor...
Teszla.....
Igen jól mehet, hogy kiszórja a vezéreit...
Minek cserélne az ember vezérlést pl egy 100 ezer alatti motorban. Mint írtam is több olyan hely van, ahonnan megbízhatóan lehet jó áron motorokat venni. Nem az utolsó lepukkant helyről kell és akkor a km futás valós lehet. Lengyelek és litvánok nagyon profin és korrektül bontanak mindent is a Polotól a Panameraig…

Tesla… ez érdekes valóban. Nem volt még időm erről olvasgatni, állat mód el vagyok havazva. Majd talán hétvégén.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 409
31 787
113
Igen, ezt tudom. Faterom teljesen elmeroggyant és vagy 35 éve csinálja ezt a lepra melót, mint te. De az első snittbe az volt a lényeg, hogy a Tesla mögötti autókat verték hátulról telibe és mivel be volt kapcsolva az Autopilot az érzékelte a hátolról érkező autót és full gázt adva elkerülte az ütközést. Mivel előtte volt annyi hely csak előre indult el. De egyébként Autopilot módban úgy áll meg az előtte bárhol megálló autó mögött, hogy egy hasonló szituban jobbra vagy ballra is ki tudjon kanyarodni és menekülő utat hagy oldalirányban is.
Papiron,meg amikor éppen működik.Csak......Mig egy átlag vezetőnek kb 20 évente van ilyen szituja,az autopilot okozta vészhelyzet meg heti szintű dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 516
55 832
113
Papiron,meg amikor éppen működik.Csak......Mig egy átlag vezetőnek kb 20 évente van ilyen szituja,az autopilot okozta vészhelyzet meg heti szintű dolog.

Ráadásul egy normális vezető ezeket figyeli, elkerüli ha lehet.
Tök alap, hogy nem csak előre nézel a kocsiban, hanem a tükröket is nézed.
Meg ízléstelen lenne felhozni, hogy eddig hány embert nyírt ki az autopilot a Teslákban.... :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 386
10 958
113
Igen, az Autopilot csinálja. Mivel akkor az osszes kamera és rendszer aktív. Ennél a videónak az első snittje remekül mutatja, hogy a ráfutásos baleseteket is miként és milyen mocsok gyorsan kezeli. Emberként ezt is lereagálni és elkerülni kb. lehetetlen.

Jaaaah nyilván nem tökéletes és hibátlan, de az irány jó lenne. @misinator én úgy tudom, hogy a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket is tudja kezelni az Autopilot rendszer. Ami pedig az úttalan utakat és össze-vissza javított aszfaltot illeti… hát ez egyenlőre túl nagy falat az önvezető vagy részben önvezető autóknak meg néha nekünk embereknek is. Mindenesetre szerintem kurva jó dolog lenne, lehetne ha például ezek a rendszerek kifejezetten balesetek elkerülésére lennének használva és akkor aktiválódnának. Amúgy nagy barátjuk nem vagyok, mert én eleve szeretek vezetni.
A hír nem mai.
Gondolom azóta korrigálták:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 409
31 787
113
Ráadásul egy normális vezető ezeket figyeli, elkerüli ha lehet.
Tök alap, hogy nem csak előre nézel a kocsiban, hanem a tükröket is nézed.
Meg ízléstelen lenne felhozni, hogy eddig hány embert nyírt ki az autopilot a Teslákban.... :rolleyes:
Mult hónapba jött pár új Merci,és azokon nem lehet egy mozdulattal kikapcsolni a vészfékező rendszert.És újrainditáskor visszakapcsol.
Befékezett felüljáró árnyékára a kollégának-és a mögötte jövő pkw utolérte.....(csak kocsik törtek kicsit,nagyobb baj nem történt szerencsére)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 386
10 958
113
Mult hónapba jött pár új Merci,és azokon nem lehet egy mozdulattal kikapcsolni a vészfékező rendszert.És újrainditáskor visszakapcsol.
Befékezett felüljáró árnyékára a kollégának-és a mögötte jövő pkw utolérte.....(csak kocsik törtek kicsit,nagyobb baj nem történt szerencsére)
A "szép" az, hogy a (gyárak, politikusok, jogászok szemében) fosőr fogja elvinni a balhét. Mindig.
Ha kikapcsolja ezeket a rendszereket, ha nem.