Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 598
36 976
113
- Pont a vasúti mozdonyokat kellene hidrogén üzemanyaggal ellátni! S lenne az üzemeltetésük környezetbarátabb! Egy mellékvonali szakaszon, majd kettőn, hárman, stb...!
Kevesebb töltőállomás kellene s kilehetne kísérletezni a hidrogénüzemeltetés lehetőségeit is!

Nagyon sokba kerül a hidrogén (üzemanyagcellás) mozdony, szóval reálisan az nem lehetőség.

Ez a tavalyi elemzés kissé sántít szerintem, sok mindent nem vesz figyelembe, de tény, hogy használt dízeleket lehetne venni, ha fenn akarjuk tartani ezeket a vonalakat

 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 722
61 031
113
Oké, csak épp most volt hír, hogy a buszt is építik le, ami a bezárt mellékvonal helyett jöhetne... Mi lesz a megfejtés az univerzális válaszok közül?
  1. Vegyél fel CSOK-ot?
  2. Gyurcsány?
  3. HÁBORÚ?


Amúgy a közutak is megérnek egy misét... kb. ugyanannyit költenek a felújításukra. Amikor Budapesten, vagy Szentendrén, nem szegény vidékeken, mint Nógrád, olyan tankcsapdák vannak, hogy az ukrán Hummer 3-as menekültek gépeiben nem tesz csak kárt... akkor költői kérdések merülnek fel bennem.
A 84-es is lassan egy dráma. Sopronnál meg végelláthatatlan körforgalom-orgiák. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Lenne megoldás lett volna...
Egy kisméretű szerelvényt kellett volna kifejleszteni és gyártani. Ami leváltja a hév ék használta parkot megfelelne mellekszarnyakon is és akár villamoskent a kocsik lehettek volna egységesek a vontatók azonos alvazon többféle meghajtással esetleg kombinaltal...
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 524
25 371
113
Veszünk lovakat a vendégek eleve lóháton jönnek be a városba, faluba! Milyen élmény lesz nekik!
Majd oda kötjük a vasúti korlátokhoz a lovakat, mint a vadnyugaton, s várjuk a reggeli, déli, esti járatot! Az állomástábla már egyes helyeken már úgy is lóg a szélben himbálózva!
Nem opció! A tömeges lószar pont annyira növeli a savasodást, föld közeli ózont mint a tehénszar azaz a Júnió újabb eljárást indítana a kis magyar cowboy-kodásunk miatt… :D
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
954
1 980
93
Falujáró motorvonat.

Hogyan fejlesszük a mellékvonali járműparkot.

Bocsánat csak kiemeltem a cikkből amit én lényegesnek tartok!

Az hogy mennyi az annyi? A szlovák vasút darabonként kicsit kevesebb, mint 1,4 millió euróért építi át a motorvonatokat, amibe még belead egy jó állapotú motorkocsit és pótkocsit is (a nyolc jármű 11 millió euróba kerül). Önmagában ez a szám persze nem jelent sokat, így nézzük meg, hogyha kisétálunk a boltba, és új gyártású, 50%-os vagy afölötti hazai érték-hozzáadással készülő, Szolnokon és Dunakeszin építhető motorkocsikat vásárolnánk, akkor miből válogathatunk!

94c8507e53d34967c2aa3f8f5721d921.jpg


A képen láthatóhoz hasonló, de dízel meghajtású, két- és háromkocsis GTW 2/8 és 2/10 motorkocsikat vásárolt nemrég az Arriva Hollandiába, ezek darabja kb. 3,5 millió euró, tehát a Hangya árának kétszereséért egy kétrészes, a Hangyánál nagyobb kapacitású, vadi új, korszerű, legalább 30 év várható élettartamú kocsit lehet vásárolni, ami ráadásul teljes hosszban alacsony-padlós, gyorsabb utascseréjű, jobb gyorsítóképességű, megbízhatóbb és ráadásul kéttengelyes-forgóvázas kialakítása miatt a gyenge mellékvonali pályákon is jobb utazási komfortot nyújtana.

GTW-k megfelelnek az ütközésvédelmi előírásoknak is és sebességük 100-160 km/h között változhat, tehát a fővonalakra kiérve sem kell szégyenkezniük.

- Szerintem ezek a gépek nekünk ideálisak lennének külalakilag, tudásuk s utasszállító képességük s áruk alapján!
A cikkben is említi a szerző hogy nem érdemes a BZ-ket tovább feljavítgatni, ha hazai hozzáadott értékkel egy jóval korszerűbb, jobb futást biztosító, korszerűbb utastérrel rendelkező gépet kapnánk!
- Nem is teszem ide a BZ motorkocsi képét, mivel a két gép tudását össze se lehet hasonlítani, akkora a különbség.

- Ám én tennék még egy lapáttal az írásra. Mi lenne ha lehetne egy vegyes felhasználású motorvonatot is alkotni, vagy rendelni. Azaz diesel-villany!
- Gondolok itt olyan szakaszokra ahol meglehetne oldani ezáltal a fővonal->mellékvonal->fővonali útirányokat! Vagyis esetlegesen két megyeszékhely közötti átszállás nélküli utasfuvarozás lehetőségét! Főiskolák diákszállítását így meglehetne oldani, nem kellene diákoknak Bpestre mindig felmenni! Ugye mivel Budapest centrikus a vasúthálózatunk!
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Falujáró motorvonat.

Hogyan fejlesszük a mellékvonali járműparkot.

Bocsánat csak kiemeltem a cikkből amit én lényegesnek tartok!

Az hogy mennyi az annyi? A szlovák vasút darabonként kicsit kevesebb, mint 1,4 millió euróért építi át a motorvonatokat, amibe még belead egy jó állapotú motorkocsit és pótkocsit is (a nyolc jármű 11 millió euróba kerül). Önmagában ez a szám persze nem jelent sokat, így nézzük meg, hogyha kisétálunk a boltba, és új gyártású, 50%-os vagy afölötti hazai érték-hozzáadással készülő, Szolnokon és Dunakeszin építhető motorkocsikat vásárolnánk, akkor miből válogathatunk!

94c8507e53d34967c2aa3f8f5721d921.jpg


A képen láthatóhoz hasonló, de dízel meghajtású, két- és háromkocsis GTW 2/8 és 2/10 motorkocsikat vásárolt nemrég az Arriva Hollandiába, ezek darabja kb. 3,5 millió euró, tehát a Hangya árának kétszereséért egy kétrészes, a Hangyánál nagyobb kapacitású, vadi új, korszerű, legalább 30 év várható élettartamú kocsit lehet vásárolni, ami ráadásul teljes hosszban alacsony-padlós, gyorsabb utascseréjű, jobb gyorsítóképességű, megbízhatóbb és ráadásul kéttengelyes-forgóvázas kialakítása miatt a gyenge mellékvonali pályákon is jobb utazási komfortot nyújtana.

GTW-k megfelelnek az ütközésvédelmi előírásoknak is és sebességük 100-160 km/h között változhat, tehát a fővonalakra kiérve sem kell szégyenkezniük.

- Szerintem ezek a gépek nekünk ideálisak lennének külalakilag, tudásuk s utasszállító képességük s áruk alapján!
A cikkben is említi a szerző hogy nem érdemes a BZ-ket tovább feljavítgatni, ha hazai hozzáadott értékkel egy jóval korszerűbb, jobb futást biztosító, korszerűbb utastérrel rendelkező gépet kapnánk!
- Nem is teszem ide a BZ motorkocsi képét, mivel a két gép tudását össze se lehet hasonlítani, akkora a különbség.

- Ám én tennék még egy lapáttal az írásra. Mi lenne ha lehetne egy vegyes felhasználású motorvonatot is alkotni, vagy rendelni. Azaz diesel-villany!
- Gondolok itt olyan szakaszokra ahol meglehetne oldani ezáltal a fővonal->mellékvonal->fővonali útirányokat! Vagyis esetlegesen két megyeszékhely közötti átszállás nélküli utasfuvarozás lehetőségét! Főiskolák diákszállítását így meglehetne oldani, nem kellene diákoknak Bpestre mindig felmenni! Ugye mivel Budapest centrikus a vasúthálózatunk!
Ahhoz hogy ilyen szerelvényt rakjál a mellékvonalakra ahhoz a vonalakat fel kellene újítani. Jelenleg a mellékvonalak többsége a szétrohadás utáni állapotban van.
-minimum 40-60 km stabil sebességre kellene javítani őket.
- A hullámvasúti jelleget fel kellene számolni
-Ha ezek megvannak bőven elég a felújított Bz csak klíma legyen rajta sajnos társadalmi tényezők miatt ilyen szerelvényeket bocsánat isten ments bevetni....
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
Falujáró motorvonat.

Hogyan fejlesszük a mellékvonali járműparkot.

Bocsánat csak kiemeltem a cikkből amit én lényegesnek tartok!

Az hogy mennyi az annyi? A szlovák vasút darabonként kicsit kevesebb, mint 1,4 millió euróért építi át a motorvonatokat, amibe még belead egy jó állapotú motorkocsit és pótkocsit is (a nyolc jármű 11 millió euróba kerül). Önmagában ez a szám persze nem jelent sokat, így nézzük meg, hogyha kisétálunk a boltba, és új gyártású, 50%-os vagy afölötti hazai érték-hozzáadással készülő, Szolnokon és Dunakeszin építhető motorkocsikat vásárolnánk, akkor miből válogathatunk!

94c8507e53d34967c2aa3f8f5721d921.jpg


A képen láthatóhoz hasonló, de dízel meghajtású, két- és háromkocsis GTW 2/8 és 2/10 motorkocsikat vásárolt nemrég az Arriva Hollandiába, ezek darabja kb. 3,5 millió euró, tehát a Hangya árának kétszereséért egy kétrészes, a Hangyánál nagyobb kapacitású, vadi új, korszerű, legalább 30 év várható élettartamú kocsit lehet vásárolni, ami ráadásul teljes hosszban alacsony-padlós, gyorsabb utascseréjű, jobb gyorsítóképességű, megbízhatóbb és ráadásul kéttengelyes-forgóvázas kialakítása miatt a gyenge mellékvonali pályákon is jobb utazási komfortot nyújtana.

GTW-k megfelelnek az ütközésvédelmi előírásoknak is és sebességük 100-160 km/h között változhat, tehát a fővonalakra kiérve sem kell szégyenkezniük.

- Szerintem ezek a gépek nekünk ideálisak lennének külalakilag, tudásuk s utasszállító képességük s áruk alapján!
A cikkben is említi a szerző hogy nem érdemes a BZ-ket tovább feljavítgatni, ha hazai hozzáadott értékkel egy jóval korszerűbb, jobb futást biztosító, korszerűbb utastérrel rendelkező gépet kapnánk!
- Nem is teszem ide a BZ motorkocsi képét, mivel a két gép tudását össze se lehet hasonlítani, akkora a különbség.

- Ám én tennék még egy lapáttal az írásra. Mi lenne ha lehetne egy vegyes felhasználású motorvonatot is alkotni, vagy rendelni. Azaz diesel-villany!
- Gondolok itt olyan szakaszokra ahol meglehetne oldani ezáltal a fővonal->mellékvonal->fővonali útirányokat! Vagyis esetlegesen két megyeszékhely közötti átszállás nélküli utasfuvarozás lehetőségét! Főiskolák diákszállítását így meglehetne oldani, nem kellene diákoknak Bpestre mindig felmenni! Ugye mivel Budapest centrikus a vasúthálózatunk!
A dizel-villany hibrid baromi drága, ritka is az ilyen gép. Nem kell nekünk. Olcsó, használt dízel motorvonat és mozdony kell. Aztán 15ev múlva csere az akkumulátorosokra, azok fogják tudni amire gondolsz.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Bálint

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
954
1 980
93
Ahhoz hogy ilyen szerelvényt rakjál a mellékvonalakra ahhoz a vonalakat fel kellene újítani. Jelenleg a mellékvonalak többsége a szétrohadás utáni állapotban van.
-minimum 40-60 km stabil sebességre kellene javítani őket.
- A hullámvasúti jelleget fel kellene számolni
-Ha ezek megvannak bőven elég a felújított Bz csak klíma legyen rajta sajnos társadalmi tényezők miatt ilyen szerelvényeket bocsánat isten ments bevetni....
- Akkor miért nem tud a vasút egy-egy rostagépet ráengedni a mellékvonalakra? Miért nincs a vasútnak saját gépparkja? Ha más nem területi szinten? A 40 év munkaviszony alatt az egyik kezemen meg tudom számolni mikor láttam rostagépet a vonalakon! Pedig bejártam 3/4 Magyarországot nap mint nap! S csodálkozol hogy ilyenek a pályáink! Alföldddd! Sík vidék! Iszapos, lápos! Lösz, homok vidék! Soroljam még!
- A rostagépek rendbe tudnák rakni a Fővonal -> mellékvonali pályákat esőzések után! Miért vannak szétrohadva a talpfák? Miért nem lettek cserélve? Miért nincs megoldva a pályák alól a vízelvezetés? Miért nincs a pálya 2 oldalról megtámasztva? Málik széjjel, süllyed, kátyúsodik minden az enyészetben! Miközben műanyaghegyek vannak mindenfelé!
- Ha nincs megoldva a vízelvezetés a pályák alol, akkor minden szét is fog rohadni, kikátyúsodva fog tönkremenni a pálya! Rajta pedig szétrázva a BZ-k! Az én gerincem is ezeken a szarokon ment szét!
Most alig birok járni a gerinckopás miatt! S több kollégám is! Nekem ne mond hogy újítsuk fel! Ülj fel rá s vezesd a 20m-es kattogó pályán egész nap 12-án át s utána majd beszélünk a felújításáról!
Egytengelyes rugózatlan tömeg! Fűtetlen kaszni, nyári úttörő járat volt, az erdei vasúton! Ennyi.
- A légkondiról meg ne is beszéljünk mert kiakadok azonnal! Pont az a túlárazott sz@r kókány megvalósítás folyt mint itt! Papíron kilehessen pipálni a főnököknek s ennyi! A légkondi automatája már rég lekapcsolt, (nem bírta a meleget), ameddig nekem még mindig ott kellet ülnöm a tűző napon, izzadságtól csurgó képpel! A huzattól fájó fejjel, s az utasoknak jópofát vágva!
Egy szuper tákolt járgány, már az 5. típusú motorral, 5. tipusú hajtóművel! Hagyjuk is, mert még felcukkolom magam a variációktól!
- A vonalakat nem 40-60km/h sebességre kell felújítani, hanem egyelőre 80km/h majd 100km/h s egy megfelelő menetrendszerűséget biztosítani! Felsoroltam neked a problémákat, s írtam megoldást is! Ahhoz hogy az embereket, utasokat a vasútra csábítsd, pénzt keress ezáltal, ahhoz megfelelő körülményeket is kell biztosítani s betartott menetrendszerűséget! Ha ez nincs, akkor csak üresen kóválygó, VESZTESÉGES vasutunk lesz! S jobb lesz lóháton, toronyiránt! :cool:

- Pesze tudom hogy ez nem egyszerű!


A dizel-villany hibrid baromi drága, ritka is az ilyen gép. Nem kell nekünk. Olcsó, használt dízel motorvonat és mozdony kell. Aztán 15ev múlva csere az akkumulátorosokra, azok fogják tudni amire gondolsz.
Én nem azt mondtam hogy most akkor minden mellékvonali gépünk - (vegyes házasságban) - legyen. Hanem hogy olyan is kellene! Azokra a területekre ahol ezt a Fővonal->mellékvonal->fővonal megoldást meg lehetne oldani! A többire pedig a diesel megoldásokat! Ám ezeket az ujjakat!
- Az - olcsó diesel - szokott a legdrágább lenni, azzal van a legtöbb baj! Tákolni, fejlesztgetni, viszi csak a pénzt! (Lásd BZ - 5.típ. motor - 5. tip. hajtómű kombo, variációk)! A mozd.vez. már azt se tudta mi van a segge alatt! (Kis túlzással)! Ha már költünk mellékvonali gépekre, akkor legyen az használható! Nem műhelyben álló gépeket akarunk, hanem futó, pénzt termelő gépeket!
- Természetesen a pályákat fel kell újítani hozzájuk! Rostagép, pálya szabályozás stb...(már írtam)!
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
954
1 980
93
Ahhoz hogy ilyen szerelvényt rakjál a mellékvonalakra ahhoz a vonalakat fel kellene újítani. Jelenleg a mellékvonalak többsége a szétrohadás utáni állapotban van.
-minimum 40-60 km stabil sebességre kellene javítani őket.
- A hullámvasúti jelleget fel kellene számolni
-Ha ezek megvannak bőven elég a felújított Bz csak klíma legyen rajta sajnos társadalmi tényezők miatt ilyen szerelvényeket bocsánat isten ments bevetni....
- Akkor miért nem tud a vasút egy-egy rostagépet ráengedni a mellékvonalakra? Miért nincs a vasútnak saját gépparkja? Ha más nem területi szinten? A 40 év munkaviszony alatt az egyik kezemen meg tudom számolni mikor láttam rostagépet a vonalakon! Pedig bejártam 3/4 Magyarországot nap mint nap! S csodálkozol hogy ilyenek a pályáink! Alföldddd! Sík vidék! Iszapos, lápos! Lösz, homok vidék! Soroljam még!
- A rostagépek rendbe tudnák rakni a Fővonal -> mellékvonali pályákat esőzések után! Miért vannak szétrohadva a talpfák? Miért nem lettek cserélve? Miért nincs megoldva a pályák alól a vízelvezetés? Miért nincs a pálya 2 oldalról megtámasztva? Málik széjjel, süllyed, kátyúsodik minden az enyészetben! Miközben műanyaghegyek vannak mindenfelé!
- Ha nincs megoldva a vízelvezetés a pályák alol, akkor minden szét is fog rohadni, kikátyúsodva fog tönkremenni a pálya! Rajta pedig szétrázva a BZ-k! Az én gerincem is ezeken a szarokon ment szét!
Most alig birok járni a gerinckopás miatt! S több kollégám is! Nekem ne mond hogy újítsuk fel! Ülj fel rá s vezesd a 20m-es kattogó pályán egész nap 12-án át s utána majd beszélünk a felújításáról!
Egytengelyes rugózatlan tömeg! Fűtetlen kaszni, nyári úttörő járat volt, az erdei vasúton! Ennyi.
- A légkondiról meg ne is beszéljünk mert kiakadok azonnal! Pont az a túlárazott sz@r kókány megvalósítás folyt mint itt! Papíron kilehessen pipálni a főnököknek s ennyi! A légkondi automatája már rég lekapcsolt, (nem bírta a meleget), ameddig nekem még mindig ott kellet ülnöm a tűző napon, izzadságtól csurgó képpel! A huzattól fájó fejjel, s az utasoknak jópofát vágva!
Egy szuper tákolt járgány, már az 5. típusú motorral, 5. tipusú hajtóművel! Hagyjuk is, mert még felcukkolom magam a variációktól!
- A vonalakat nem 40-60km/h sebességre kell felújítani, hanem egyelőre 80km/h majd 100km/h s egy megfelelő menetrendszerűséget biztosítani! Felsoroltam neked a problémákat, s írtam megoldást is! Ahhoz hogy az embereket, utasokat a vasútra csábítsd, pénzt keress ezáltal, ahhoz megfelelő körülményeket is kell biztosítani s betartott menetrendszerűséget! Ha ez nincs, akkor csak üresen kóválygó, VESZTESÉGES vasutunk lesz! S jobb lesz lóháton, toronyiránt! :cool:

- Pesze tudom hogy ez nem egyszerű!


A dizel-villany hibrid baromi drága, ritka is az ilyen gép. Nem kell nekünk. Olcsó, használt dízel motorvonat és mozdony kell. Aztán 15ev múlva csere az akkumulátorosokra, azok fogják tudni amire gondolsz.
Én nem azt mondtam hogy most akkor minden mellékvonali gépünk - (vegyes házasságban) - legyen. Hanem hogy olyan is kellene! Azokra a területekre ahol ezt a Fővonal->mellékvonal->fővonal megoldást meg lehetne oldani! A többire pedig a diesel megoldásokat! Ám ezeket az ujjakat!
- Az - olcsó diesel - szokott a legdrágább lenni, azzal van a legtöbb baj! Tákolni, fejlesztgetni, viszi csak a pénzt! (Lásd BZ - 5.típ. motor - 5. tip. hajtómű kombo, variációk)! A mozd.vez. már azt se tudta mi van a segge alatt! (Kis túlzással)! Ha már költünk mellékvonali gépekre, akkor legyen az használható! Nem műhelyben álló gépeket akarunk, hanem futó, pénzt termelő gépeket!
- Természetesen a pályákat fel kell újítani hozzájuk! Rostagép, pálya szabályozás stb...(már írtam)!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
- Akkor miért nem tud a vasút egy-egy rostagépet ráengedni a mellékvonalakra? Miért nincs a vasútnak saját gépparkja? Ha más nem területi szinten? A 40 év munkaviszony alatt az egyik kezemen meg tudom számolni mikor láttam rostagépet a vonalakon! Pedig bejártam 3/4 Magyarországot nap mint nap! S csodálkozol hogy ilyenek a pályáink! Alföldddd! Sík vidék! Iszapos, lápos! Lösz, homok vidék! Soroljam még!
- A rostagépek rendbe tudnák rakni a Fővonal -> mellékvonali pályákat esőzések után! Miért vannak szétrohadva a talpfák? Miért nem lettek cserélve? Miért nincs megoldva a pályák alól a vízelvezetés? Miért nincs a pálya 2 oldalról megtámasztva? Málik széjjel, süllyed, kátyúsodik minden az enyészetben! Miközben műanyaghegyek vannak mindenfelé!
- Ha nincs megoldva a vízelvezetés a pályák alol, akkor minden szét is fog rohadni, kikátyúsodva fog tönkremenni a pálya! Rajta pedig szétrázva a BZ-k! Az én gerincem is ezeken a szarokon ment szét!
Most alig birok járni a gerinckopás miatt! S több kollégám is! Nekem ne mond hogy újítsuk fel! Ülj fel rá s vezesd a 20m-es kattogó pályán egész nap 12-án át s utána majd beszélünk a felújításáról!
Egytengelyes rugózatlan tömeg! Fűtetlen kaszni, nyári úttörő járat volt, az erdei vasúton! Ennyi.
- A légkondiról meg ne is beszéljünk mert kiakadok azonnal! Pont az a túlárazott sz@r kókány megvalósítás folyt mint itt! Papíron kilehessen pipálni a főnököknek s ennyi! A légkondi automatája már rég lekapcsolt, (nem bírta a meleget), ameddig nekem még mindig ott kellet ülnöm a tűző napon, izzadságtól csurgó képpel! A huzattól fájó fejjel, s az utasoknak jópofát vágva!
Egy szuper tákolt járgány, már az 5. típusú motorral, 5. tipusú hajtóművel! Hagyjuk is, mert még felcukkolom magam a variációktól!
- A vonalakat nem 40-60km/h sebességre kell felújítani, hanem egyelőre 80km/h majd 100km/h s egy megfelelő menetrendszerűséget biztosítani! Felsoroltam neked a problémákat, s írtam megoldást is! Ahhoz hogy az embereket, utasokat a vasútra csábítsd, pénzt keress ezáltal, ahhoz megfelelő körülményeket is kell biztosítani s betartott menetrendszerűséget! Ha ez nincs, akkor csak üresen kóválygó, VESZTESÉGES vasutunk lesz! S jobb lesz lóháton, toronyiránt! :cool:

- Pesze tudom hogy ez nem egyszerű!


Én nem azt mondtam hogy most akkor minden mellékvonali gépünk - (vegyes házasságban) - legyen. Hanem hogy olyan is kellene! Azokra a területekre ahol ezt a Fővonal->mellékvonal->fővonal megoldást meg lehetne oldani! A többire pedig a diesel megoldásokat! Ám ezeket az ujjakat!
- Az - olcsó diesel - szokott a legdrágább lenni, azzal van a legtöbb baj! Tákolni, fejlesztgetni, viszi csak a pénzt! (Lásd BZ - 5.típ. motor - 5. tip. hajtómű kombo, variációk)! A mozd.vez. már azt se tudta mi van a segge alatt! (Kis túlzással)! Ha már költünk mellékvonali gépekre, akkor legyen az használható! Nem műhelyben álló gépeket akarunk, hanem futó, pénzt termelő gépeket!
- Természetesen a pályákat fel kell újítani hozzájuk! Rostagép, pálya szabályozás stb...(már írtam)!
Azért vicces fiú vagy te, katonák használjanak BTR-t és T-72-t, de a te segged alá ne kerüljön a pont olyan elavult BZ vagy más használt cucc.
(a BZ-t én sem újítanám fel)
A MÁV-nak van saját pályaépítő géplánca, elég régi ha jól emlékszem. De persze lehet hogy tévedek, és már privatizálták azt is.
Itt még örültek neki, 20. oldal:

De 60-ra (és jó sok pályán az is ugrás lenne) tényleg nem a világ teteje rendbe rakni a pályát. És ez egy minimum lenne. Bár van olyan vonal ahol minden talpfa szétmállott, és a sín mind a két oldala falcosodott, elkopott, ott kell hozni másikat.
És igen, az nem a pálya hibája ha 50 éve nem tarkította ki a MÁV az árkokat. Nem is értem mire bassza el a pénzt az a szervezet. Úszik a takonyban az egész. (vízzsák képződik, ez a "kátyú" gondolom nálad, azt meg csak kiszedni lehet. Még ez sem elegendő szerintem, csak ideig-óráig: )
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
Homolya szerintem nem volt annyira káros.

Igen, hírtelen be lehetne szerezni használtakat, de szerintem ez kéne a végső megoldásnak lennie
Pénz nélkül se baszni nem lehet, sem vasutat nagyban fejleszteni. Marad ami van, ha a meglévő forrást nem kezdik el elkölteni. Az átlag embernek nem a 200-al Bécsig rohanó gyors hiányzik ma, hanem a 60-80-al végig menő, légkondis vonat, ami nem késik és eljut a melóba.
Addig is:
https://coub.com/view/1hww6p
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 833
9 711
113
Magyarországon két dolgot kéne vasút terén mindenképpen megoldani. Nagyobb városok között rendszeresen járó, minőségi vonatok. legalább 160-tal. Példa mondjuk: Budapest - reptér - Kecskemét - Szeged. Nem kell megállni máshol, mert különben nem lesznek gyorsak. De Miskolc - Debrecen - Nyíregyháza - Miskolc háromszöget is meg lehetne valósítani. Ilyen vonalakon rendszeresen, például minden órában indulna, minden nap. A társadalom hozzászokna és alapvetően megváltoznának ezen települések lehetőségei. Miskolc, Debrecen és NyírEH kb egy városként üzemelne. A vonatok valahogy belső területekre kell bevinni. Ezt persze nem könnyű. Na de kb így kéne behálózni az országot. És mellesleg az országhátáron túlra is gondolni lehet, mint hosszabbítás, főleg az elcsatolt területekre.

A másik dolog meg nyilván a teherszállító hálózat. Azt mondjuk nem tudom milyen állapotban van. De arra nyilván alapvető szükség van.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
Magyarországon két dolgot kéne vasút terén mindenképpen megoldani. Nagyobb városok között rendszeresen járó, minőségi vonatok. legalább 160-tal. Példa mondjuk: Budapest - reptér - Kecskemét - Szeged. Nem kell megállni máshol, mert különben nem lesznek gyorsak. De Miskolc - Debrecen - Nyíregyháza - Miskolc háromszöget is meg lehetne valósítani. Ilyen vonalakon rendszeresen, például minden órában indulna, minden nap. A társadalom hozzászokna és alapvetően megváltoznának ezen települések lehetőségei. Miskolc, Debrecen és NyírEH kb egy városként üzemelne. A vonatok valahogy belső területekre kell bevinni. Ezt persze nem könnyű. Na de kb így kéne behálózni az országot. És mellesleg az országhátáron túlra is gondolni lehet, mint hosszabbítás, főleg az elcsatolt területekre.

A másik dolog meg nyilván a teherszállító hálózat. Azt mondjuk nem tudom milyen állapotban van. De arra nyilván alapvető szükség van.
Az itt említett nagyvárosokban melyikben nem megy be a városba a vonat? És azért egy gyors is megállhat még pár helyen, nem az a fő gond, hanem a 40-60-80-as lassujelek a fővonalakon is.
A MÁV minden tekintetben szar állapotban van, semmit nem tud fejleszteni, de már szinten tartani sem megy, az utolsó szeg a koporsóba a vármegye bérlet volt.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 722
61 031
113
Ahogy nézem a mellékvágányok felunitási és üzemeltetési költségeit, olcsóbb volna annak a kevés utasnak egy kis kocsit venni. :)
Tudom, hülyén hangzik, de el kellene szakadni a megszokott megoldások továbbirásától és kicsit kreativabbnak kellene lenni. Nyilvánvaló, hogy egy 100 éve épített vasútvonal nem alkalmas már a vidéki mobilitás 2024-i kihivásait megoldani. Nem is szabadna rá még költeni.
(Megkövezhettek :))