Falujáró motorvonat.
Hogyan fejlesszük a mellékvonali járműparkot.
Bocsánat csak kiemeltem a cikkből amit én lényegesnek tartok!
Az hogy mennyi az annyi? A szlovák vasút darabonként kicsit kevesebb, mint 1,4 millió euróért építi át a motorvonatokat, amibe még belead egy jó állapotú motorkocsit és pótkocsit is (a nyolc jármű 11 millió euróba kerül). Önmagában ez a szám persze nem jelent sokat, így nézzük meg, hogyha kisétálunk a boltba, és új gyártású,
50%-os vagy afölötti hazai érték-hozzáadással készülő,
Szolnokon és Dunakeszin építhető motorkocsikat vásárolnánk, akkor miből válogathatunk!
A képen láthatóhoz hasonló,
de dízel meghajtású,
két- és háromkocsis GTW 2/8 és 2/10 motorkocsikat vásárolt nemrég az Arriva Hollandiába, ezek darabja
kb. 3,5 millió euró, tehát a
Hangya árának kétszereséért egy kétrészes, a
Hangyánál nagyobb kapacitású, vadi új, korszerű, legalább 30 év várható élettartamú kocsit lehet vásárolni, ami ráadásul
teljes hosszban alacsony-padlós, gyorsabb utascseréjű, jobb gyorsítóképességű, megbízhatóbb és
ráadásul kéttengelyes-forgóvázas kialakítása miatt a gyenge mellékvonali pályákon is jobb utazási komfortot nyújtana.
GTW-k megfelelnek az ütközésvédelmi előírásoknak is és sebességük 100-160 km/h között változhat, tehát a fővonalakra kiérve sem kell szégyenkezniük.
- Szerintem ezek a gépek nekünk ideálisak lennének külalakilag, tudásuk s utasszállító képességük s áruk alapján!
A cikkben is említi a szerző hogy nem érdemes a BZ-ket tovább feljavítgatni, ha
hazai hozzáadott értékkel egy jóval korszerűbb, jobb futást biztosító, korszerűbb utastérrel rendelkező gépet kapnánk!
- Nem is teszem ide a BZ motorkocsi képét, mivel a két gép tudását össze se lehet hasonlítani, akkora a különbség.
- Ám én tennék még egy lapáttal az írásra. Mi lenne ha lehetne egy vegyes felhasználású motorvonatot is alkotni, vagy rendelni. Azaz diesel-villany!
- Gondolok itt olyan szakaszokra ahol meglehetne oldani ezáltal a fővonal->mellékvonal->fővonali útirányokat! Vagyis esetlegesen két megyeszékhely közötti átszállás nélküli utasfuvarozás lehetőségét! Főiskolák diákszállítását így meglehetne oldani, nem kellene diákoknak Bpestre mindig felmenni! Ugye mivel Budapest centrikus a vasúthálózatunk!