Azért vicces fiú vagy te, katonák használjanak BTR-t és T-72-t, de a te segged alá ne kerüljön a pont olyan elavult BZ vagy más használt cucc.
Ne aggódj már nem kerül új motorvonat a seggem alá, mivel én már letettem a lantot. Ám a fiatal kollégák mellet próbálok kiállni, segíteni hogy ne legyen gerincsérvük a pálya miatt. A 20m-kénti döccenő miatt! Ezért emeltem fel a szavam!
A katonák: Egy LEO 2A7 harckocsi árán menyi motorvonatot tudna venni a MÁV?
A MÁV-nak van saját pályaépítő géplánca, elég régi ha jól emlékszem.
Az ócskavasban igen, pont az a mentalitással mint itt! Szar régi, ócskavas! Egy két sin cseréléshez van kiskocsi emelőjük, lehet ezt is kár megemlíteni, nehogy elvigyék azt is!
A jobb állapotban lévő gépeket pedig kiprivatizálták KFT-kbe s innen bérlik! Már lehet le is cserélték!
Mindent bérelnek, kormányközeli cégektől! A vonali dudva permetezőig! Anno a pályásokkal beszélve, sajnálták a gépeket, -"legalább szinten tudtuk volna tartani a vonalainkat" -mondták!
Sajnos nem ez volt a cél!
És igen, az nem a pálya hibája ha 50 éve nem takarította ki a MÁV az árkokat. Nem is értem mire bassza el a pénzt az a szervezet. Úszik a takonyban az egész. (vízzsák képződik, ez a "kátyú" gondolom nálad, azt meg csak kiszedni lehet. Még ez sem elegendő szerintem, csak ideig-óráig:
Na látod, érted te ezt lassan! Ez az alap ha vasutat akarsz. A vízelvezetők tisztán tartása! Egyáltalán a megléte!
- Mesélek egy epizódot: 160km/h-s pálya építése után jött velem egy pályamérnök úr vonal átadási ceremónia előtti ellenőrzésre! S kérdezte tőlem hogy mit szólok az új pályához?
Ugye jó?
S mindjárt beloptam magam a szívébe, mivel mondtam neki hogy jó sz@r lesz!
Kb így nézet rám!
S megkérdezte, miért? Én csak annyit mondtam neki, hol vannak a vízelvezető árkok a pálya mellől?
Itt a társalgást berekesztettük. Ám a pályaátvétel elhalasztódott, s megjelentek a vízelvezető árkok! -
Itt a nagy szélkerék turbinák kihasználhatatlansága! A pálya melletti vízgyűjtőkből ezekkel a szélkerekek által gerjesztett árammal ki lehetne szivattyúzni a vizet, valamilyen mezőgazdasági öntöző csatornába! S mindenki jól járna, ingyen bérmentve!
Én a BZ-re már egy vasat se költenék, hanem elballagnék a lengyelekhez és vennék ilyen kis motorvonatokat a NEWAG-tól
Igen ez majdnem olyan amit én is mutattam, ám szerintem a
két- és háromkocsis GTW 2/8 és 2/10 motorkocsikkal jobban járnánk. Ám ha van kocsija is, nem csak 2 gép, s a gép is megfelelően stabil, tőlem jöhet ez is! Majd a mai vasútfejlesztők megnézik! Én már nemigen fogok rajtuk utazni.
Pénz nélkül se baszni nem lehet, sem vasutat nagyban fejleszteni. Marad ami van, ha a meglévő forrást nem kezdik el elkölteni.
- Ott van Nyíregyháza magasságában a rengeteg szélkerék! Termeli az áramot néha feleslegesen! Felénk is többnyire állnak a kerekek. Mi lenne ha ezzel az árammal műanyagot olvasztanánk, és nagy táblákat készítenénk. Ezeket a nagy táblákat a pálya mentén kétoldalt V ill. W formában leütve a pálya oldalát lehetne két-oldalról rögzíteni!
A rengeteg műanyag hulladék hasznosítva lenne! A vasúti pálya nem tudna szétlapulni mint a tehénlepény! A kőágyás stabilan tudná tartani a vasúti pályát! A vízelvezetés megoldásával a pálya nem tudna vízzsákosra kialakulni, kátyúsodás, igen kizárva!
Nem nagy pénzeket kell itt befektetni, hanem csak gondolkodni kellene! Ám itt azon gondolkodnak hogy az adózók pénzét hogyan lehet lenyúlni!