Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 417
7 970
113
Ha jól értem az a vonal azért vált fölöslegessé egy erősen pénzhiányos időszakban mert az ipari kapacitás végül máshova települt. De remélhetőleg ez változik (Szeged is kap valamit, persze fújnak is rá rögtön), akkor illetve ha a költségvetés stabilizálódik majd újra elő lehet venni. De l’art pour l’art alapon nem kellene horribilis áron vasuti vonalat építeni csak azért hogy legyen, aztán majd jó lesz valamire, épp nem azokat időket éljük.
Ha most fuvarszervező illetve telephelyi menedzsment lennék (új gyártási kapacitások kiépítése stb...) egy jót röhögnék.....
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 757
122 529
113
Nyilván, a "van az a pénz" arra értettem, hogy nem volt direktbe eladó, csak a kormány már egy ideje próbálkozott ezzel, és mostanra sikerült olyan ajánlatot letenni amit már nem tudtak visszautasítani.
Persze, csak arra akartam reflektálni, hogy hiába van az a pénz mert amúgy nincs....
Lemennek az önkormányzati választások onnantól a közszférában budipapír nem lesz, olyan beruházás stop fog következni....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 952
32 827
113
Az egészségügyben nincs a többi szegmensben van még egyelőre.
Hát,engem mint adó(és TB)fizetőt pont az egészségügybéli egészségügyi papirhelyzet érint a legjobban.....Azt lexarom,hogy a sok ingyenélő közélösködő mivel törli ki-de pont nekik még mindig van,de a beteg adófizetőnek meg már elég régóta nincs....
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 109
14 483
113
Hát,engem mint adó(és TB)fizetőt pont az egészségügybéli egészségügyi papirhelyzet érint a legjobban.....Azt lexarom,hogy a sok ingyenélő közélösködő mivel törli ki-de pont nekik még mindig van,de a beteg adófizetőnek meg már elég régóta nincs....
Jaj már, pont tele a postaláda kampány papírral, próbáld ki azzal kitörölni, lehet kicsit durvább, de élvezetes! :)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 024
16 036
113
És? Ez a legjobb hely ahova az a pénz mehet?


Gyakorlatilag eladtak egy csomó részvényt a Yettelben és az Erste-be, meg egy rakat más dolog amiből lett az államnak 700 milliárd bevétele.

Nagyrészt ezr fordította egy olyan eszköz beszerzésére ami stabilan termeli a pénzt és kb 10-20 év alatt a bevételeiből ki fogja termelni a saját vételárát.

Értem én hogy vannak akik szerint a befektetésnél sokkal okosabb lett egyszerűen felélni az állami vagyont, választások előtt szétosztani a sárkunyhókban aztán a működésre felvenni egy jó kis IMF hitelt, aztán még egyet, meg vécépapírt / a lehető legdrágább katonai sisakot megvenni belőle, csak ők szemmel láthatóan nem hosszútávon gondolkodnak.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 262
4 665
113
Értem én hogy vannak akik szerint a befektetésnél sokkal okosabb lett egyszerűen felélni az állami vagyont, választások előtt szétosztani a sárkunyhókban aztán a működésre felvenni egy jó kis IMF hitelt, aztán még egyet, meg vécépapírt / a lehető legdrágább katonai sisakot megvenni belőle, csak ők szemmel láthatóan nem hosszútávon gondolkodnak.
Akkor a legutóbbi parlamenti választások előtti osztogatásnál a kormánypárt(ok) sem hosszútávon gondolkoztak? Mert a szétszórást megvalósították, és ennek a következményei - az azóta megváltozott világgazdasági környezet hatásával súlyosbítva - a mai napig érezhetők. Vagy csak a mindent előre látó vezetőnk nem hitte, hogy a világgazdaság más irányt is vehet, mint amivel terveztek?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 757
122 529
113
Értem én hogy vannak akik szerint a befektetésnél sokkal okosabb lett egyszerűen felélni az állami vagyont, választások előtt szétosztani a sárkunyhókban aztán a működésre felvenni egy jó kis IMF hitelt, aztán még egyet, meg vécépapírt / a lehető legdrágább katonai sisakot megvenni belőle, csak ők szemmel láthatóan nem hosszútávon gondolkodnak.
Ez így is megtörtént. Meg ez is meg lett véve. ( a sisakunk meg 150 rugó környékén a legolcsóbbak közé tartozik a piacon)

Viszont ha nem rendezik az alapvető közszolgáltatások működési alapjait feneketlen és főleg működésképtelen pénztemetők lesznek. Ahogy minél tovább húzzuk az általános infrastruktúra és az energetikai hálózat rendbetételét az is egyre drágább lesz.

Egyetértek a reptér visszavételével viszont az időpontot ( ismerve a gazdasági állapotokat és az államkasszában tátongó fekete lyukat) nem tartom enyhén szólva sem optimálisnak.
Szóval nem gondolnám, hogy jelenleg ennek kéne lennie a top prioritásnak.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 588
5 298
113
Gyakorlatilag eladtak egy csomó részvényt a Yettelben és az Erste-be, meg egy rakat más dolog amiből lett az államnak 700 milliárd bevétele.

Nagyrészt ezr fordította egy olyan eszköz beszerzésére ami stabilan termeli a pénzt és kb 10-20 év alatt a bevételeiből ki fogja termelni a saját vételárát.

Értem én hogy vannak akik szerint a befektetésnél sokkal okosabb lett egyszerűen felélni az állami vagyont, választások előtt szétosztani a sárkunyhókban aztán a működésre felvenni egy jó kis IMF hitelt, aztán még egyet, meg vécépapírt / a lehető legdrágább katonai sisakot megvenni belőle, csak ők szemmel láthatóan nem hosszútávon gondolkodnak.
A Yettel meg Erste részvény nem termelte a pénzt? Akkor minek vették meg korábban?

Egyszerűen csak arról van szó, hogy mozogjon az állami vagyon, mert akkor tudnak a politikusok meg a holdudvar pénzhez jutni. Az mindegy nekik hogy vesznek vagy eladnak.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 024
16 036
113
Ez így is megtörtént. Meg ez is meg lett véve. ( a sisakunk meg 150 rugó környékén a legolcsóbbak közé tartozik a piacon)

De valamiért valahogyan folyton támadni kell. Unalmas folyton ugyanazt a lemezt hallgatni.

Van rengeteg értelmetlen pénzszórás, speciel a Ferihegy még az egyik legértelmesebb ötletnek tűnik, az ár is jóval alacsonyabb, mint ahogy prognosztizálták (persze ebben benne van hogy mindkét fél részéről csak kommunikációs fogás).

A sisakotok meg mindenetek megy egyes tapasztalt altiszteknek egyszerűen nem elég drága, de ott valahogy sose merül fel, hogy évi 1000 millárd forintért milyen képességet is kapunk.

Viszont ha nem rendezik az alapvető közszolgáltatások működési alapjait feneketlen és főleg működésképtelen pénztemetők lesznek. Ahogy minél tovább húzzuk az általános infrastruktúra és az energetikai hálózat rendbetételét az is egyre drágább lesz.

Kb 14 éve hallgatom ezt a mesét az összeomló közművekről de persze csak akkor ha azt elveszik a külföldi tulajdonosoktól.

Nem látom az összeomlást.


Egyetértek a reptér visszavételével viszont az időpontot ( ismerve a gazdasági állapotokat és az államkasszában tátongó fekete lyukat) nem tartom enyhén szólva sem optimálisnak.

Üzletet, pláne jó üzletet akkor lehet kötni, amikor alkalom van rá, nem feltétlenül akkor, amikor optimàlis.

Pénz pedig volt rá állami vagyon átcsoportosításával, finanszírozással. Nem a csecsemők szájából csavarták ki a tejes kiflit vagy vontak el más területről.

Mivel ez az eszköz profitot is termel, nem lennék meglepődve ha úgy lenne kialakítva a konstrukció hogy 10 évig kb nullszaldós a buli, aztán már csak nyereséget termel. Persze ezt sosem fogjuk megtudni, ha akarod, kiszámolhatod aztán lehet róla megalapozott véleményt mondani.

Az államkasszának a legnagyobb lyukat (4000+ milliárd Ft) a rezsicsöki illetve az energiaárak okozzák. Persze a piaci szereplőknek is, ugyhogy most vannak nagy exitek, amiket ki lehet hasznàlni.

A rohadtul túlárazott Leopard és pàncéltarack beszerzés kapcsán valamiért nem ekkora probléma, hogy azt miért is most kellett.

Szóval nem gondolnám, hogy jelenleg ennek kéne lennie a top prioritásnak.

A gyakorlatban a nem most = soha. Most hajlandóak eladni (több év puhítás után), most van olyan politikai erő aki nem kiárusítani, hanem visszavásárolni akarja az országot. Az egészre egyébként semmi szükség nem lenne, ha korábban nem árusították volna ki…
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 298
11 202
113
A Yettel meg Erste részvény nem termelte a pénzt? Akkor minek vették meg korábban?

Egyszerűen csak arról van szó, hogy mozogjon az állami vagyon, mert akkor tudnak a politikusok meg a holdudvar pénzhez jutni. Az mindegy nekik hogy vesznek vagy eladnak.

Ilyenkor szépen leesnek mindenkinek a kis százalékocskák meg csomagocskák. Sőt, ekkora pénzmozgás már egy csomó helyen láthatóan megjelenik.
Mint annak a zsidó viccnek a csattanója, hogy mindegy fiam, csak forogjon a pénz!

Az egészségügyben nincs a többi szegmensben van még egyelőre.

Mindig eszembe jut a Bosnyák téri mutyi.
244 milliárdért vette meg az állam a Bayer Constructtól az építkezést. Egy egész tömb épül egyszerre. Elvileg a NAV-ot akarják odaköltözteti, meg lehet, hogy az Államkincstártól is mennek oda. Ha utóbbiak is, akkor sanszosan eladják a Hold utcai székházat (az amcsi nagykövetség mellett), amit most újítottak fel olyan luxussal, hogy az tényleg lázongásokat okozott a többi telephelyen.
Lázár hathatós terrorizálása mellett gyújtották be a rakétákat, egyszerre 10-15 toronydaru dolgozik ott.

Egy sporttelep helyére épül. Ahhoz képest hogy ellenséges, izé, ellenzéki képviselők, többek között Karácsony is azzal kampányolt, hogy semmilyen új beruházást nem fog engedni Zuglóban, ebben is benne van ő is, meg a Horváth Csaba is.
Egyébként tényleg nem lett volna szabad, mert a kerület közlekedése így is kötélen táncol. Szinte csak 2*1 sávos utak vannak, haránt irányú tömegközlekedés alig, az az autista meg véletlenszerűen odarajzolt mindenhová biciklisávokat. De nézhetjük a Mogyoródi utat, ahol a bicikli út mellett van biciklisáv az autóúton, és így már nem lehet normálisan elférni. Meg még pár utat leszűkítettek, hogy lehessen hol csalingázni. Teleépítették az amúgy kertvárosi részt lakópark tömbökkel, most is van építés alatt. Ezzel szemben a Csömöri úti felüljárót képtelenek rendesen felújítani, amit egyébként egy mellette zajló lakópark építése rongálhatott meg. Persze ezeket a lakóparkokat is az a szoci-libsi városvezetés engedélyezte, akik azzal kampányolnak mindig, hogy most aztán már tényleg nem lesz több beépítés.

Na, oszt az így is folyton beduguló kerületre még ráeresztenek üszkve 5000 irodistát, akik kb. egyszerre jönnek-mennek, hát nagy buli lesz. Ebből a 244 milliárdból azért pár megállóval kijjebb lehetett volna vinni a négyes metrót, és azzal tényleg sok járművet el lehetne tüntetni a felszínről. De hát erre szarnak rá. Ahogy a külső körvasút is csak félgőzzel megy, pedig még kb. 2 megállóval, meg esetleg óránként +1 vonatpárral tényleg nagy dobás lenne. Így is szép volt aMÁV-tól, hogy ezt megcsinálta, talán még Vitézy intézte. Rákosról Újpalota, Angyalföld, Újpest, Óbuda, ki Pilisvörösvárig, egy szép átkötés a külső kerületekben.
Na, szóval jó lesz majd ott a közmunkásoknak a Bayer befuccsolt projektében egy brutálisan túlterhelt úthálózaton döcögve majd megint meleg víz nélkül, darabra adott kéztörlővel.


Gyakorlatilag eladtak egy csomó részvényt a Yettelben és az Erste-be, meg egy rakat más dolog amiből lett az államnak 700 milliárd bevétele.

Nagyrészt ezr fordította egy olyan eszköz beszerzésére ami stabilan termeli a pénzt és kb 10-20 év alatt a bevételeiből ki fogja termelni a saját vételárát.

Értem én hogy vannak akik szerint a befektetésnél sokkal okosabb lett egyszerűen felélni az állami vagyont, választások előtt szétosztani a sárkunyhókban aztán a működésre felvenni egy jó kis IMF hitelt, aztán még egyet, meg vécépapírt / a lehető legdrágább katonai sisakot megvenni belőle, csak ők szemmel láthatóan nem hosszútávon gondolkodnak.

A vasút karbantartása nem hiszem hogy felélés lenne. Az a helyzet, hogy a MÁV vonalainak nagy része szar. A legtöbb nem tudja azt a sebességet, amit a kiépítésekor, 100, vagy akár 150 évvel ezelőtt tudott! A V-HÍD által végzett munkákat folyamatosan szidják, de át kell venni, mert a Mészáros cége. Ja, a bazalt az öreg Orbán bányájából jön, bár állítólag legalább az jó minőségű, ha már a kínai sínek szarok, Diósgyőrben messze különbet csináltak annak idején.
A gördülő állomány szintén szar. Egy rakás vonalat kellett bezárni, mert nincs rájuk BZ mot sem, nem hogy ennél komolyabb bármi. Bár lehet, hogy ki sem bírná a pálya. Utoljára egyébként 40 éve kapott új dízelmozdonyokat a MÁV, M41-ket. Ami már szintén alig van, és esnek kelnek, mert nincs pénz a karbantartásra.
Ja, az IC+ kocsik gyártása is elhalt, pedig alig kerültek háromszor, négyszer annyiba, mintha máshonnan vették volna. Viszont pár járműjavítót is bezártak. Intercity szerelvényekbe képes berakni a MÁV Bhv kocsikat. Botrány.
A Sziliket is nyugdíjazni kellett volna már, de nincs más helyettük, úgyhogy mennek, amíg mennek, és verik szét a pályákat.

A legtöbb felújítást egyszerűen faszul szervezik, erre egyszerűen nincs jobb szó, és képtelenek hálózatként látni a vonalak összességét.

Ha mindez nem lenne elég, a vármegye bérletekkel egy rakás pénzt loptak ki a MÁV zsebéből, bár ha azóta kaptak érte kompenzációt, akkor nyugodtan javítson ki bárki.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 298
11 202
113
A rohadtul túlárazott Leopard és pàncéltarack beszerzés kapcsán valamiért nem ekkora probléma, hogy azt miért is most kellett.

Itt nem. Máshol meg azon pörögnek, hogy erre volt pénz, bezzeg a tökömtudja melyik kórházban meg bezártak X osztályt, a következő olyan egy, esetleg két megyével arrébb van, ahova eltömegközlekedni egy egész napos mutatvány.

A gyakorlatban a nem most = soha. Most hajlandóak eladni (több év puhítás után), most van olyan politikai erő aki nem kiárusítani, hanem visszavásárolni akarja az országot. Az egészre egyébként semmi szükség nem lenne, ha korábban nem árusították volna ki…

Aztán még sem meszeltek el senkit sem hűtlen kezelésért.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7