Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 992
15 456
113

Gyakorlatilag eladtak egy csomó részvényt a Yettelben és az Erste-be, meg egy rakat más dolog amiből lett az államnak 700 milliárd bevétele.

Nagyrészt ezr fordította egy olyan eszköz beszerzésére ami stabilan termeli a pénzt és kb 10-20 év alatt a bevételeiből ki fogja termelni a saját vételárát.

Értem én hogy vannak akik szerint a befektetésnél sokkal okosabb lett egyszerűen felélni az állami vagyont, választások előtt szétosztani a sárkunyhókban aztán a működésre felvenni egy jó kis IMF hitelt, aztán még egyet, meg vécépapírt / a lehető legdrágább katonai sisakot megvenni belőle, csak ők szemmel láthatóan nem hosszútávon gondolkodnak.

Ha egy befektetés 20 év alatt termeli ki saját vételárát azt sz* befektetésnek szokták tekinteni.

Ezeknél nagyságrendekkel hasznosabb lett volna rendbetenni a hazai vízgazdálkodást, kevesebbe is került volna.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 136
10 447
113
Kb 14 éve hallgatom ezt a mesét az összeomló közművekről de persze csak akkor ha azt elveszik a külföldi tulajdonosoktól.

Nem látom az összeomlást.
Az azbeszt cement csövek látják, lassan szólnak is hogy köszi, elég.

De javasolom a próbálj meg Egerben vízbekötést kérni a külvárosban.(Vagy ugyanott elektromosat.)
De az agglomerációban se júliusban gyulladjon ki Solymáron/Pilisborosjenőn egy nagyobb épület, mert még ha a vízmű oda is küldi a vizet pár órára, a környékbeli csövek nem fogják megköszönni a nyomáslengést.
Majd beszélgessünk az elmaradt Mátrai fejlesztésekről, micsoda sikertörténet lesz az is.
Én jó néhány vízművel beszélgettem az utóbbi 3 évben, kettő van ahol relatív kevés a probléma: a szegedi és a fővárosi. (nem beszéltem minddel, tehát lehet még)
Azt, hogy az átlagpolgár meg nem látja mi történik a kis szennyvíz tisztítókban, a legtöbb nem sokkal ér többet mint egy mechanikai szűrés.

Ja igen, ha pénzt akartak volna a reptérből simán rábasznak egy vastag adót "környezetterhelés" címszóval. És már dől is a pénz. Mikor ezt elkezdték azt hittem beleállnak, és így fogják kommunikálni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 286
92 859
113
A baj az, hogy nincs és mégis megvették...
De miből? A pontos finanszírozásást nem ismerem, talán még el sem mondták, de eladták a Yettel és Erste Bank állami tulajdonrészét, illetve a Vienne biztosító állami részének nagyobbik felét. Tehát részben az állami tulajdont optimálták.
Ezenfelül még kellett apró, de nem világos számomra, hogyan oszlik meg a vételár köztünk és a franciák közt.

És ahogy már kiszivárgott, nem marad ez így, a katariak is be fognak szállni harmadik partnernek, csak a mostani vételt megkeverte volna, ha nekik is minden eladóval még kellett volna egyezni, így majd csak velünk,
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kim Philby

Kalormen

Well-Known Member
2022. április 22.
662
3 147
93
.
De miből? A pontos finanszírozásást nem ismerem, talán még el sem mondták, de eladták a Yettel és Erste Bank állami tulajdonrészét, illetve a Vienne biztosító állami részének nagyobbik felét. Tehát részben az állami tulajdont optimálták.
Ezenfelül még kellett apró, de nem világos számomra, hogyan oszlik meg a vételár köztünk és a franciák közt.

És ahogy már kiszivárgott, nem marad ez így, a katariak is be fognak szállni harmadik partnernek, csak a mostani vételt megkeverte volna, ha nekik is minden eladóval még kellett volna egyezni, így majd csak velünk,
Tehát eladtunk állami tulajdont, hogy külföldi kézben maradjon a reptér.
Van itt pénz lóvéra
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 992
15 456
113

Egészen eddig ott volt a Superbike-világbajnokság 2024-es versenynaptárában a Balaton Park Circuit, a tavaly átadott balatoni versenypálya, de egy ideje már szóbeszéd tárgya volt, hogy törölhetik a futamot.

Ezt a motoros széria ma hivatalosan is bejelentette: nem készülnek el a tervezett munkákkal a szükséges időpontig (augusztus végén rendezték volna a magyar versenyt) a Balaton Park Circuiten, így nem tudják megrendezni az eredetileg kiírt fordulót.


Ha jól tudom valami vízelvezetési problémát kellett volna megoldani, de fél év alatt nem sikerült. Nem tudom miért nem tudott az állam segíteni, mert itt vélhetően nem felfoghatatlanul nagy összegekkel lehetett volna jelentős sportdiplomáciai sikert elérni.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 428
31 736
113
Musk zsarolja a Teslát...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 375
4 028
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...donatuj-villamosok-erkeztek-budapestre-691421
"Megérkezett az első Budapesten összeszerelendő CAF-villamos kocsiszekrénye a megrendelt és gyártás alatt lévő 51 új szerelvényből, amelyeknek köszönhetően a jelenlegi 30-ról mintegy 40 százalékra növekedhet az alacsony padlós villamosok aránya a fővárosban – írja közleményében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)."
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 825
29 656
113
EBB-1.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 705
56 852
113
Alap szabály, hogy kanyarban nem előzünk, mert nem látod be.
De fovágenes hősünket ez nem zavarja. Feltételezhetően mert neki is a vérében van a vezetés:

Elképesztő mik vannak....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 952
32 827
113
Akkor nagyon nem volt képben a fejlesztő, mert egy csomó gyártó megcsinálta.
Robotizált manuál váltót szerencsére már elfelejtette majdnem mindenki.
Pl citroen c4... nyilván az ilyen váltóval szereltek olcsóbbak, de azért mert egy betegágy. Japánok is szerették.
Fogalmam sincs,milyen volt a C4 váltója,az utolsó Citroen mit vezettem a BX volt.
De ne hasonlisd a kamionváltót a személykocsi váltójához,mert baromira nem ugyan az a piskóta.7,5 tonnás teherkocsikban van olyasféle váltó,mint a személyautókban-az olcsóbb kivitelekben.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 619
13 473
113
Fogalmam sincs,milyen volt a C4 váltója,az utolsó Citroen mit vezettem a BX volt.
De ne hasonlisd a kamionváltót a személykocsi váltójához,mert baromira nem ugyan az a piskóta.7,5 tonnás teherkocsikban van olyasféle váltó,mint a személyautókban-az olcsóbb kivitelekben.

ok, én belátom kár minden szó.
Én azt is elhiszem, hogy újháziból is jobbat főzöl mint Gordon Ramsay, mert menet közben a fülkében a zacskósból megfőzted a lengyel út alatt... de hagyjuk. Komolyan.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fip7 and Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 952
32 827
113
ok, én belátom kár minden szó.
Én azt is elhiszem, hogy újháziból is jobbat főzöl mint Gordon Ramsay, mert menet közben a fülkében a zacskósból megfőzted a lengyel út alatt... de hagyjuk. Komolyan.
Nem tudok főzni ;)
De most komolyan,Te egy személyautó 6 gangos váltót hasonlitasz egy 18 fokozatú kamionváltóhoz?
Na menj a pérába
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 619
13 473
113
Nem tudok főzni ;)
De most komolyan,Te egy személyautó 6 gangos váltót hasonlitasz egy 18 fokozatú kamionváltóhoz?
Na menj a pérába

Váltókról beszéltünk... Utoljára mezőgazdasági gép , nh t7 19 előre , 6 hátra váltó villanosságát babráltam és kalibráltam. New Holland, case diagom oont emiatt van.
De ha értenéd a felépítesét nem példálóznál vele.
Sok fokozatú váltó még a 125 1 hebger és 6 gang előtti időkben volt, mint az rpk68as 50es suzukiban. És itt még léptetes is volt.
Csak érdekesség képpen

 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fip7 and Negan

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
701
1 938
93
Nem vezettél még kamiont jeges hegyi szerpentinen.....Semmilyen automata váltó nem ér fel a gyakorlott sofőr képességeivel.
Én vezettem sokat a svédeknél. Kézit (daf) félatimatat (iveco) és automatát. (Daf, Renault). És azt mondom, hogy van előnye a kézinék, de a gyakorlatban ez szinte nulla!!!! Esetleg a nullánál hangyányival több, de max ennyi.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
701
1 938
93
Akkor nagyon nem volt képben a fejlesztő, mert egy csomó gyártó megcsinálta.
Robotizált manuál váltót szerencsére már elfelejtette majdnem mindenki.
Pl citroen c4... nyilván az ilyen váltóval szereltek olcsóbbak, de azért mert egy betegágy. Japánok is szerették.
Nem azért felejtették el mert rosz mechanikailag, hanem azért mert rosz érzés vezetni. Pont ma mentem egy ilyen robotautomata Coltal. Haaaaat... KB, tengeribeteg leszel benne. Főleg a mai DSG-k után. Múlt héten mentem egy SMG E46 M3-al. Az is fura, de még így is azt választanám a sima helyett.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed