...
- Én nálam az teszi be a kaput.. de nyugodtan mondd azt, hogy hülye vagyok, hogy autómatával nem lehet szépen megállni, úgy hogy a saját surlódása miatt álljon meg a kocsi, mert alapból hajt. És ahhoz hogy megállj, ahhoz fékezned kell. És ha megveszel is, mivel fékezel a végén bebillent egy kicsit a kocsi.
- Hiába váltod fixbe, leszabályzásnál felvált a legtöbb
- És a barom állat, amelyik megörökítette a régi amcsi hidrósok nyomorát 2024-ig, hogy alapból hajt egy mai dsg is... hát az döbbenetes.
Ha már autómata, akkor dsg.. bár az igazi automata buzik a citromosra esküsznek, de az meg mindig is fog nyúlni, meg ha ugyanabból a típusból mész egy manuállal, akkor azért az lényegesen jobban megy a kisebb veszteség miatt. Mára ez persze a dsg, végtére az is egy robotizált manual, csak duplakuplunggal, ez már nincs. De a vér autómata buzik szeirnt az meg "ránt".
....
Amúgy én értem amire negan gondol,de az mind a fogyasztás és a környezetvédelem oltárán olyan. Azért naivitás azt hinni, hogy a mai automatizálásban ne tudnád szoftverből, felszenzorozva jobban kezelni a váltót, mint bárki. Ott mindig az optimális üzemi tartományban van a gép.
Arra kifejezetten kihegyeztem a fékezésrutinomat az évtizedek alatt, hogy átlagos megállásnál a megállás pillanatára mindig felengedem a féket a szép és bólintásmentes megálláshoz.
(9-15 személyes mikrobuszok, betegszállítás, fejesek, stb.)
Ugye most van a tudatosan rendelt saját Hyundai I30 1.0 DCT (fájdalmasan feljajdul a fórum közössége
), amelyet kifejezetten szeretünk a párommal, roppant elégedettek vagyunk vele, nagyjából abban a profilban is használjuk, ami a komfortzónája.
Persze van kivétel, de ez minden duplakuplungosra igaz; a dugóban araszolás. (A kinézett hibrid más okok miatt lett dobva).
Amúgy a dugó önmagában nem lenne gond; szépen indul (úgy hírlik, cserébe gyorsabban eszi a kuplungot, mint a darabosabb más márkák).
Amitől én megőrülök, az a 10-20 centinkénti araszolás - újra és újra...záróvonalas egy sávon!
Ha utána mész, gyilkolod az autód. Ha meg nem, akkor meg közellenség leszel a mögötted állóknál...
De visszatérve a megállásra.
A váltó betanulási időszakában kifejezetten adta a gázt (ezeöccá'!), feszítette a hajtásláncot megálláskor. Akkorákat bólintottam az autóval, mint egy falábú!
Lassan-lassan beszoktattam, tehát megállás előtt csak 100-at emel az alapjárati felé a fordulaton, s már épphogy csak egy pillanatra, de a fékpedál felengedéses fékezés sajnos nem lehetséges.
Még jó, hogy ezek a konstrukciók már nem bólintanak akkorát, mint egy KGST járgány...
Viszont érdekes; a haver dízel I40 DCT-je különb sok hidrósnál is: Nem(!) kúszik gázadás nélkül (bezzeg az enyém igen...), szépen vált, semmi rántás, meg bizonyítja, hogy jó ha van Auto Hold (az enyémben azért nincs, mert fapados konfigban rendeltem, cserébe hagyományos a kézifék és ez is döntő szempont volt, ebben - is - még konzervatív vagyok)
Amúgy az ismerős 6 éves, 150 lovas, hidrós 8 gangos BMW 318d GT rántósan vált, ahhoz képest nemhogy az I40, de az izgágább motorú, kisebb tömegű I30-as is vajpuha váltó.
Oszt' a BMW prémium márka...
...az automata váltó valóban nem látja az utat, meg előre a kanyart, de te igen, s lehet tudatosan manipulálni a váltót előre gondolkodással (vagy feltekered a hangerőt, oszt' zene...)