Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 496
3 150
113
Nem azért van így mert hülyék, hanem azért, hogy te ne tudjál hozzányúlni. Szándékosan van így tervezve. Személyautók ugyan ez.
Én is csomó mindent magamnak csináltam a régebbi kocsikon, a mostanihoz nem tudok hozzányúlni, mert azonnal szerszám kell, meg egyszerre 2 ember, mert direkt úgy van tervezve, hogy egyedül ne tud megcsinálni. Mindenért mennyél szervízbe.
Nem. Egyszerűen nem szempont a szerelhetőség. Az ár, na az szempont.
Ja.És az idióta a középső konzult is azért tervezi ivesre,hogy egy nyamvadt bögrét nem lehet letenni?Vagy inkább azért,mert szimplán idióta?
De a technikai oldal is nagyon gáz.Nagyon látszik,hogy a tervezőmérnöknek tulajdonképpen fogalma sincs arrol,hogy a gyakorlatban hogyan is működik a munka azzal,amit tervez.
Szóval mikor konzervativ maradisággal kérem a hk-ra a nem fullelektronizált tartalék rendszereket,abban igen jó adag gyakorlati tapasztalat van arrol,hogy marhára nem úgy működik az a csoda elektronika,ahogy azt a számitógép képernyőjén animálják.
A középkonzol azért íves, mert egyrészt úgy modern és dizánjons, másrészt meg jobban kijön a szerszámból és kevesebb a selejt.
A bögért meg tedd a bögretartóba :p
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and vilmoci

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 496
3 150
113
Ja-nem lehet,mert keskenyedő,és eldől benne a bögre.....
Nem a bögretartó kicsi, hanem a ... pardon :)

Legyél modern, vegyél mekis kávét, a papírpohárra van optimalizálva..

Egyébként viccen kívül, valami kúpos, fül nélküli pohárfélét szerezz be, ahhoz nagyon jó az a kialakítás, jobb, mint a sima hengeres.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 728
38 912
113
Nem. Egyszerűen nem szempont a szerelhetőség. Az ár, na az szempont.

A középkonzol azért íves, mert egyrészt úgy modern és dizánjons, másrészt meg jobban kijön a szerszámból és kevesebb a selejt.
A bögért meg tedd a bögretartóba :p
A bögért aztat a bögértartóba kölletik rakni.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 184
113
Nem a bögretartó kicsi, hanem a ... pardon :)

Legyél modern, vegyél mekis kávét, a papírpohárra van optimalizálva..

Egyébként viccen kívül, valami kúpos, fül nélküli pohárfélét szerezz be, ahhoz nagyon jó az a kialakítás, jobb, mint a sima hengeres.
Vagy inkább a mérnökök pofáját kéne kicsit átszabni,mert qrvára elszakadtak a praktikus és értelmes tervezéstől.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 780
72 269
113
Az biztos hogy pohartarto és nem viragcserep tartó? Csak hogy teljes legyen a feng shui...
Hogy őszinte legyek lassan lehetetlen küldetés meg sci fi kategória lesz az ami 30-50 éve mindennapos volt, nem is értem hogy tudták bejarni egész Európát az akkori kamionokkal akkor automata váltó meg mindenféle elektronikus hülyeség nélkül. Lassan egy űrhajó elbujhat annyi a sok felesleges köcedek egy egy mai autóban vagy teherautóban, vagy bármilyen munkagépben.
Az előbb épp egy Sangjong hirdetés olvastam... Pfff...
Közben meg nézem a pakisztáni Himalaja alsón az "út" szélén komplett motorgeneralt csinálnak papucsban a 60 éves öreg bárkán. Ott nem tudom mire menne egy mai akár onvezeto kamion...
Ez van amikor csak aszfaltot meg betont látott "mérnökök" terveznek járműveket és nem is értik hogy olyan eset lehetséges hogy az nem működik majd valami miatt.
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 496
3 150
113
Az biztos hogy pohartarto és nem viragcserep tartó? Csak hogy teljes legyen a feng shui...
Hogy őszinte legyek lassan lehetetlen küldetés meg sci fi kategória lesz az ami 30-50 éve mindennapos volt, nem is értem hogy tudták bejarni egész Európát az akkori kamionokkal akkor automata váltó meg mindenféle elektronikus hülyeség nélkül. Lassan egy űrhajó elbujhat annyi a sok felesleges köcedek egy egy mai autóban vagy teherautóban, vagy bármilyen munkagépben.
Az előbb épp egy Sangjong hirdetés olvastam... Pfff...
Közben meg nézem a pakisztáni Himalaja alsón az "út" szélén komplett motorgeneralt csinálnak papucsban a 60 éves öreg bárkán. Ott nem tudom mire menne egy mai akár onvezeto kamion...
Ez van amikor csak aszfaltot meg betont látott "mérnökök" terveznek járműveket és nem is értik hogy olyan eset lehetséges hogy az nem működik majd valami miatt.
Az út széli komplett motorgenerál esetén vannak azért némileg hajmeresztő dolgok is - de tény, hogy a régi eszközök egyszerűbbek és könnyebben javíthatóak. Egy patkót megcsinálni is egyszerűbb, mint egy hengerfejet, na.

És nagyon nem vagy tisztában a mérnöki munkával, nem azért olyan valami, mert a mérnökök kretének, hanem mert olyannak kell lennie.
Lásd: dízelbotrány.
 

AchtungPanzer

Well-Known Member
2020. február 9.
246
1 115
93
Nekem egyszerűen szükségem van rá, hogy meghatározhassam az általam vezetett jármű üzemi viszonyait.
Nekem semmi ne kapcsolja be az ablaktörlőt, bekapcsolom én, ha majd eléggé esik, nem kell felváltani, amikor éppen amúgy is lassítani készülök és jól jönne a motorfék, ne zárja be az ajtót, ha 10m-nél messzebb vagyok az autótól ... stb. Természetesen vannak olyan biztonsági berendezések, melyek biztonságosabbá teszik a közlekedést, de ne próbálják helyettem vezetni a járművet, legyen az egy motorkerékpár, személyautó vagy nyergesvontató. Én rettegek a gondolatától is, amikor majd 40 tonnás szerelvény jön velem szembe és nem vezeti senki ....
 

Kecske

Well-Known Member
2020. május 24.
238
1 228
93

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 532
8 282
113
Bezzegnyugat. Amikor panaszkodsz a MÁVra, jusson eszedbe a Deutsche Bahn
https://www.krone.at/3421292

1 vonatpótló busz 3 vonatra, EB idején, de legyél zőőőd, és válaszd a vonatot a repülőgép és az autó helyett.
Nálunk jelenleg ez így műkődik
Fővonal 30-40 perc késéssel lehet számolni szezonban Pl Nyíregy-Budapest Nyugati. Azzon kívül 15-25 percel.
A vonatpotló busz
Vagy nem fér fel a csomagod rendesen
Vagy 2 busz helyet egyet küldenek
Indulas szó szerint random
Baz nem tévedt el.... hurrá
Imádkozol hogy oda érjen időben....
Nos tapasztalat valamelyik opció mindig fent áll
Nincs elég mozdony és kocsi nyári szezonra. Tavaly még ki tudták adni az esetek többségében pl klímás első osztályú kocsival az Aranypart expreszt 3 db al. Idénre ez a kocsi hiány miatt 2 db ra redukálodott és lesz olyan is hogy max 1 illetve egyel se fogják tudni kiadni.
Arra sincs pénz hogy a gysevtől felelesleges klímás használt kocsikat megvegyék....
Nincs pénz fővizsgákra..... már tűzoltás jeleggel se....
Tehát lehet ocsmárolni a német osztrák vasútat....
De úgy hogy azért jó lenne idehaza is szétnézni..... sajnos rohad lefelé....közben meg nincs hová már....
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 682
31 829
113
Nálunk jelenleg ez így műkődik
Fővonal 30-40 perc késéssel lehet számolni szezonban Pl Nyíregy-Budapest Nyugati. Azzon kívül 15-25 percel.
A vonatpotló busz
Vagy nem fér fel a csomagod rendesen
Vagy 2 busz helyet egyet küldenek
Indulas szó szerint random
Baz nem tévedt el.... hurrá
Imádkozol hogy oda érjen időben....
Nos tapasztalat valamelyik opció mindig fent áll
Nincs elég mozdony és kocsi nyári szezonra. Tavaly még ki tudták adni az esetek többségében pl klímás első osztályú kocsival az Aranypart expreszt 3 db al. Idénre ez a kocsi hiány miatt 2 db ra redukálodott és lesz olyan is hogy max 1 illetve egyel se fogják tudni kiadni.
Arra sincs pénz hogy a gysevtől felelesleges klímás használt kocsikat megvegyék....
Nincs pénz fővizsgákra..... már tűzoltás jeleggel se....
Tehát lehet ocsmárolni a német osztrák vasútat....
De úgy hogy azért jó lenne idehaza is szétnézni..... sajnos rohad lefelé....közben meg nincs hová már....
Nézd, sajnos ismerem a MÁVot is. De a DB valami legendásan szar. Az osztrák szurkolók egy része 9:30kor már Passauban volt, és a meccs 70. percére értek Düsseldorfba. Amikor Passauból jöttem haza, az a vonat nem késett, amit töröltek. Egyébként 1-2 órás késések voltak. Az enyém beért 40 perc késéssel, majd még 1 órán keresztül nem indult el, mert csak. A bullet train valóban gyors, csak kényelmetlen. Kicsi és vékony vagyok, de így alig férek el az ülésben. 1,75 felett jógázz, hogy a lábaid elférjenek. A csomag esélytelen.
A MÁV se egy matyó hímzés, de a DB rosszabb.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 368
59 311
113
Nem azért van így mert hülyék, hanem azért, hogy te ne tudjál hozzányúlni. Szándékosan van így tervezve. Személyautók ugyan ez.
Én is csomó mindent magamnak csináltam a régebbi kocsikon, a mostanihoz nem tudok hozzányúlni, mert azonnal szerszám kell, meg egyszerre 2 ember, mert direkt úgy van tervezve, hogy egyedül ne tud megcsinálni. Mindenért mennyél szervízbe.
Azért ne felejtsük el, hogy az emberek túlnyomó többsége nem tud (akar) a kocsin valamit szerelni. Fiatalon, csóró voltam, kezem mindig sebes és olajos volt az ócska (francia meg olasz) kocsik állandó szerelésétől.Nem tudtam érteni még azokat sem, akik kocsimosóba vitték a kocsijukat, amikor azt magad az utcán is meg tudod csinálni. Szép volt, de most, ha gond van a kocsival (nincs, mert nem kohószökevényekkel járok, 140-160 ezernél kocsit cserélek...) hivom az autóklubbot.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
na igen, az átlagnak, amiből meglehet élni ez kell.

Mondjuk a folyamatos sírást sem értem a downsizing miatt. Persze én is basztatom a sor6 bmw ismerősöket, hogy a sor 6 a félmotor, egy szükséges rossz a v12 gyártáshoz. Az m3 csak egy downsizingelt mclaren f1 félmotor. (amikor előjönnek, hogy szerintük a 4 henger is vállalhatatlan)

De azért van valami bája annak, hogy mindih azok szoktak nyüsszogni a downsizingen, akik 1.9tdi passat variantban ülnek, 170es véggel és 15 seces 0-100al, mert hogy az milyen fasza, bezzeg a 200+ top speedes 10.0ás 0-100as 1.0a 3 henger szarul megy szerinte, olyat nem is venne.
A villanyautók hatótávját fikázni meg igazán csak egy minden perc ajándék putri 530döbbenetből lehet, perszecsakis azután, hogy a mackóból előkapart 2000ért televágta.
Örökélet plussz egy nap megbízhatóságot hírdetni, meg visszasírni pedig csakis valami betegágy kamrás döbbenetre lehet. Amiből a vw lengedás lett, de egy erősebb etap után az is elköpi magából a vizet.

Szép dolog az autó buzulás, de ezel profitot nem hoznak. olyanokra van igény, mint a teslaba a fingópárna alkalmazás. Azokból a jól kereső ügyfelekből meg lehet élni. A csóringer autóbuzikból meg nem.
:) úgyhogy azért ilyenek az autók
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 318
113
...
  • Én nálam az teszi be a kaput.. de nyugodtan mondd azt, hogy hülye vagyok, hogy autómatával nem lehet szépen megállni, úgy hogy a saját surlódása miatt álljon meg a kocsi, mert alapból hajt. És ahhoz hogy megállj, ahhoz fékezned kell. És ha megveszel is, mivel fékezel a végén bebillent egy kicsit a kocsi.
  • Hiába váltod fixbe, leszabályzásnál felvált a legtöbb
  • És a barom állat, amelyik megörökítette a régi amcsi hidrósok nyomorát 2024-ig, hogy alapból hajt egy mai dsg is... hát az döbbenetes.

Ha már autómata, akkor dsg.. bár az igazi automata buzik a citromosra esküsznek, de az meg mindig is fog nyúlni, meg ha ugyanabból a típusból mész egy manuállal, akkor azért az lényegesen jobban megy a kisebb veszteség miatt. Mára ez persze a dsg, végtére az is egy robotizált manual, csak duplakuplunggal, ez már nincs. De a vér autómata buzik szeirnt az meg "ránt".

....

Amúgy én értem amire negan gondol,de az mind a fogyasztás és a környezetvédelem oltárán olyan. Azért naivitás azt hinni, hogy a mai automatizálásban ne tudnád szoftverből, felszenzorozva jobban kezelni a váltót, mint bárki. Ott mindig az optimális üzemi tartományban van a gép.
Arra kifejezetten kihegyeztem a fékezésrutinomat az évtizedek alatt, hogy átlagos megállásnál a megállás pillanatára mindig felengedem a féket a szép és bólintásmentes megálláshoz.
(9-15 személyes mikrobuszok, betegszállítás, fejesek, stb.)

Ugye most van a tudatosan rendelt saját Hyundai I30 1.0 DCT (fájdalmasan feljajdul a fórum közössége:D), amelyet kifejezetten szeretünk a párommal, roppant elégedettek vagyunk vele, nagyjából abban a profilban is használjuk, ami a komfortzónája.
Persze van kivétel, de ez minden duplakuplungosra igaz; a dugóban araszolás. (A kinézett hibrid más okok miatt lett dobva).
Amúgy a dugó önmagában nem lenne gond; szépen indul (úgy hírlik, cserébe gyorsabban eszi a kuplungot, mint a darabosabb más márkák).
Amitől én megőrülök, az a 10-20 centinkénti araszolás - újra és újra...záróvonalas egy sávon!
Ha utána mész, gyilkolod az autód. Ha meg nem, akkor meg közellenség leszel a mögötted állóknál...

De visszatérve a megállásra.
A váltó betanulási időszakában kifejezetten adta a gázt (ezeöccá'!), feszítette a hajtásláncot megálláskor. Akkorákat bólintottam az autóval, mint egy falábú!
Lassan-lassan beszoktattam, tehát megállás előtt csak 100-at emel az alapjárati felé a fordulaton, s már épphogy csak egy pillanatra, de a fékpedál felengedéses fékezés sajnos nem lehetséges.
Még jó, hogy ezek a konstrukciók már nem bólintanak akkorát, mint egy KGST járgány...
Viszont érdekes; a haver dízel I40 DCT-je különb sok hidrósnál is: Nem(!) kúszik gázadás nélkül (bezzeg az enyém igen...), szépen vált, semmi rántás, meg bizonyítja, hogy jó ha van Auto Hold (az enyémben azért nincs, mert fapados konfigban rendeltem, cserébe hagyományos a kézifék és ez is döntő szempont volt, ebben - is - még konzervatív vagyok)

Amúgy az ismerős 6 éves, 150 lovas, hidrós 8 gangos BMW 318d GT rántósan vált, ahhoz képest nemhogy az I40, de az izgágább motorú, kisebb tömegű I30-as is vajpuha váltó.
Oszt' a BMW prémium márka...

...az automata váltó valóban nem látja az utat, meg előre a kanyart, de te igen, s lehet tudatosan manipulálni a váltót előre gondolkodással (vagy feltekered a hangerőt, oszt' zene...)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed