Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 063
22 783
113
na igen, az átlagnak, amiből meglehet élni ez kell.

Mondjuk a folyamatos sírást sem értem a downsizing miatt. Persze én is basztatom a sor6 bmw ismerősöket, hogy a sor 6 a félmotor, egy szükséges rossz a v12 gyártáshoz. Az m3 csak egy downsizingelt mclaren f1 félmotor. (amikor előjönnek, hogy szerintük a 4 henger is vállalhatatlan)

De azért van valami bája annak, hogy mindih azok szoktak nyüsszogni a downsizingen, akik 1.9tdi passat variantban ülnek, 170es véggel és 15 seces 0-100al, mert hogy az milyen fasza, bezzeg a 200+ top speedes 10.0ás 0-100as 1.0a 3 henger szarul megy szerinte, olyat nem is venne.
A villanyautók hatótávját fikázni meg igazán csak egy minden perc ajándék putri 530döbbenetből lehet, perszecsakis azután, hogy a mackóból előkapart 2000ért televágta.
Örökélet plussz egy nap megbízhatóságot hírdetni, meg visszasírni pedig csakis valami betegágy kamrás döbbenetre lehet. Amiből a vw lengedás lett, de egy erősebb etap után az is elköpi magából a vizet.

Szép dolog az autó buzulás, de ezel profitot nem hoznak. olyanokra van igény, mint a teslaba a fingópárna alkalmazás. Azokból a jól kereső ügyfelekből meg lehet élni. A csóringer autóbuzikból meg nem.
:) úgyhogy azért ilyenek az autók
Bár jópofa amit írtál, de szerintem közel nem azért ilyenek, mert ezekre a fosmotoros nem létező köbcentis turbos meg turbotlan szarokra van igény, hanem mert a gyártókat a mindenféle fasz normákkal meg jogszabályokkal belekényszerítik. Átlag Sebaj Tóbiásnak totál mindegy lenne, hogy 1.4 vagy 1.6 szívó benzinesben üldögél vagy 1.0 meg 1.2 turboba.

Ps. Jaaah a fingópárna meg csak egy olcsó poén nem pedig igény kielégítés.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 620
13 491
113
Bár jópofa amit írtál, de szerintem közel nem azért ilyenek, mert ezekre a fosmotoros nem létező köbcentis turbos meg turbotlan szarokra van igény, hanem mert a gyártókat a mindenféle fasz normákkal meg jogszabályokkal belekényszerítik. Átlag Sebaj Tóbiásnak totál mindegy lenne, hogy 1.4 vagy 1.6 szívó benzinesben üldögél vagy 1.0 meg 1.2 turboba.

Ps. Jaaah a fingópárna meg csak egy olcsó poén nem pedig igény kielégítés.

A fingópárna persze, csak egy dolog. A gond az hogy hiába veszel márkás, nagymúltú márkát, ha a sw ökoszisztéma hiányos. És nincs fingópárna alk. se.

Az biztos, hogy a legtobb embert nem is érdekli és azt se tudja milyen motor van benne. De azt is látni kell, hogy a fos ezres kategoriákkal jobban megy, mint azon tulajok kocsija, amikből ezeket szídják.
Meg már ide is írtam sokszor, az új autók közülmindegyik jó, a garanciaidőt mind kibirja kb. nagyon nagy eséllyel. Szóval az új autó vásárlók úgy adják el és vesznek újat, hogy csak jó tapasztalatuk van.
2024ben pedig a 90es évek autóival járók véleménye a kutyát nem érdekli, nemhogy az autógyártókét. Ők nem fognak új autókat venni.
Nem releváns, hogy 800e km múlva a töröl nepper 240re visszatekeri és onnan még elmegy-e 200e kmt. Sokkal relevánsabb az sw ökoszisztéma, meg a guminyomásmérő, az okosabb távolságtartó, meg a sok szar, ami miatt ezeket utálják. (én is utálom , de felfogom ésszel, hogy a piacnak ez kell)

Használni.. meg teljesen jó. Jobb, mint azon autók 99 százalékát amikből megállapítják, hogy ez szar.
Tényleg az a vicc, qmikor ilyen 2 liter 100 lovas dízelekből osztják az okosságot, holott ezek azok a modellek már 1990ben is a termékpaletta legalját képviselték.
Félreértés ne essék, én is ilyen szarokkal járok.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 026
16 059
113
dyno-8.jpg
Köbcentitlen fosmotor témához - gyári illetve tuningolt nyomaték - teljesítmény görbék. Azért na.

Lehet ezt jól is csinálni, nem ördögtől való a feltöltés. Nézheted úgy is, mintha egy változó lökettérfogatos szívómotorod lenne. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 063
22 783
113
dyno-8.jpg
Köbcentitlen fosmotor témához - gyári illetve tuningolt nyomaték - teljesítmény görbék. Azért na.

Lehet ezt jól is csinálni, nem ördögtől való a feltöltés. Nézheted úgy is, mintha egy változó lökettérfogatos szívómotorod lenne. ;)
A probléma ezekkel, hogy kikönyökölnek 70-80 meg 100 ezernél. És ahogy @GI83 is írta ez nem az első tulajnál lesz valószínűleg -kivéve ha céges. Mint már említettem, volt olyan hogy a Dorotheumnál sorokban tucatjával vártak árverésre a céges Ford Focusok, az 1.0 Ecoboost motoros csodák amik a 100 ezret sem bírtak ki. Mind Möbelix, XXLutz és egyéb céges autók voltak, konkrét flották álltak meg… na ez a gond ezekkel az 1.0, 1.2 meg ilyen nem létező cm3-vel és turboval.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 026
16 059
113
A probléma ezekkel, hogy kikönyökölnek 70-80 meg 100 ezernél.

Ebből a konkrét motorból Amerikában vannak már 1 millió kilométer feletti példányok, szóval nem hiszem (meg még nálam illetve itthon sem könyökölt ki semmi, max én az ablakon. Ez egy fontos szempont volt a vásárlásnál, mármint hogy kényelmes kikönyöklős magasságban legyen az ablak, ne ilyen modern bunkeres).

Parádé ez a motor. Fogyaszt vagy 5 litert pályán ha csak simán mész vele, húz mindenhol, pörög mint a búgócsiga, lead közben majd’ 200 lovat gyárilag, turbólyuk meg nuku.

És ahogy @GI83 is írta ez nem az első tulajnál lesz valószínűleg -kivéve ha céges. Mint már említettem, volt olyan hogy a Dorotheumnál sorokban tucatjával vártak árverésre a céges Ford Focusok, az 1.0 Ecoboost motoros csodák amik a 100 ezret sem bírtak ki. Mind Möbelix, XXLutz és egyéb céges autók voltak, konkrét flották álltak meg… na ez a gond ezekkel az 1.0, 1.2 meg ilyen nem létező cm3-vel és turboval.

Egyrészt Ford, ami azért nem a tartósságról híres, másrészt flottás ahol kinyomják a szemét gátlástalanul akkor is ha 1 literes. De az ilyen 1 liter meg háromhengeres tényleg sehol se akar jól működni.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 063
22 783
113
Ebből a konkrét motorból Amerikában vannak már 1 millió kilométer feletti példányok, szóval nem hiszem (meg még nálam illetve itthon sem könyökölt ki semmi, max én az ablakon. Ez egy fontos szempont volt a vásárlásnál, mármint hogy kényelmes kikönyöklős magasságban legyen az ablak, ne ilyen modern bunkeres).

Parádé ez a motor. Fogyaszt vagy 5 litert pályán ha csak simán mész vele, húz mindenhol, pörög mint a búgócsiga, lead közben majd’ 200 lovat gyárilag, turbólyuk meg nuku.
A Honda eleve, de a különösen a Civic alapból erős kivétel minden szempontból. Nem is ezekre gondoltam a köbcenti nélküli fosmotornál. Nem emlékszem mikor sikerült nekik szar motort gyártani.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 724
28 356
113
Egyrészt Ford, ami azért nem a tartósságról híres, másrészt flottás ahol kinyomják a szemét gátlástalanul akkor is ha 1 literes. De az ilyen 1 liter meg háromhengeres tényleg sehol se akar jól működni.
Plusz asszem ezeknél sikerült nagyokos mérnököknek a vezérlőszíjat az olajteknőn keresztül vezetniük, ahol mily meglepő módon fel is zabálta a szíj anyagát az olaj idő előtt
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 620
13 491
113
A probléma ezekkel, hogy kikönyökölnek 70-80 meg 100 ezernél. És ahogy @GI83 is írta ez nem az első tulajnál lesz valószínűleg -kivéve ha céges. Mint már említettem, volt olyan hogy a Dorotheumnál sorokban tucatjával vártak árverésre a céges Ford Focusok, az 1.0 Ecoboost motoros csodák amik a 100 ezret sem bírtak ki. Mind Möbelix, XXLutz és egyéb céges autók voltak, konkrét flották álltak meg… na ez a gond ezekkel az 1.0, 1.2 meg ilyen nem létező cm3-vel és turboval.

Vannak példak persze amik nem birják, de van ami igen. Pl csak azért, mert nagyobb, de pl egy 1.6crel sosem drámáznak, pedig abban annyi tudő sincs, mint egy ezres benzinesben.
De számtalan példa van, ahol bírják is. pl taxis ismerősöknél simán. Ilyen százezernél beszarik, komoly hibával 2024ben pedig szerintem nem ccm függő. Lehet az bmw v10 is.
Ez a 2024nek köszönhető , nem annak, hogy ezres.

És itt azért szentimentalis okok is vannak. pl azokat sem értem, pd tulajként, akik egy ilyen szarra, beverodott hengerfejcsere miatt 7 800e forintot ellocsolnak, gazdasági totálkár gyakorlatilag.
De megnyugtatják magukat, hogy 300e óraállásnál ez belefér. Innentől örökélet.
Legendás 100/a6 csooortban a sor 5 tdinél is örökéleteztek, de a legtobbje már 2 blokkot cserélt, más se volt a topikban. Az is volt.
Na de ugyanezen emberek habzo szájjal mesélik, hogy a régi tsi egy fos, mert 200e kmnél 120e forintos láncot kell cserélni. Ő addig 3x szíjazott, meg rálocsolt egy táska pénzt. De a saját az örökélet, a szomszédé meg egy betegágy. Az ezresrol meg ne is beszéljünk.
Persze legjobb a japán sosincs baja szöveg, mikor azok is éppen azt a fost gyártják.. mindezt úgy hallgatva a tuti, hogy éppen hengerfejezi a szarját. :) De sosem volt semmi baja.
Na mindegy, majd este leszek, meló.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 026
16 059
113
Plusz asszem ezeknél sikerült nagyokos mérnököknek a vezérlőszíjat az olajteknőn keresztül vezetniük, ahol mily meglepő módon fel is zabálta a szíj anyagát az olaj idő előtt

Ezt a hülyeséget (olajteknőben futó vezérműszíj) a Honda is eljátszotta az 1.0T 3 hengeresével (valami Kei carból származik), ott is tönkremehet a vezérműszíj, van is rá visszahívás és javasolják a cserét. Állítólag az új szíjjal nincs probléma, meg a motorok nagy részévél, de azzal a motorral már volt példa egy-két önmegsemmisitésre, amikor ledarálta magát az olajban totyogó vezérműszíj. Persze cserélik gariban a motort ilyenkor. Az 1.5 T szerencsére láncos.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 063
22 783
113
Vannak példak persze amik nem birják, de van ami igen. Pl csak azért, mert nagyobb, de pl egy 1.6crel sosem drámáznak, pedig abban annyi tudő sincs, mint egy ezres benzinesben.
De számtalan példa van, ahol bírják is. pl taxis ismerősöknél simán. Ilyen százezernél beszarik, komoly hibával 2024ben pedig szerintem nem ccm függő. Lehet az bmw v10 is.
Ez a 2024nek köszönhető , nem annak, hogy ezres.

És itt azért szentimentalis okok is vannak. pl azokat sem értem, pd tulajként, akik egy ilyen szarra, beverodott hengerfejcsere miatt 7 800e forintot ellocsolnak, gazdasági totálkár gyakorlatilag.
De megnyugtatják magukat, hogy 300e óraállásnál ez belefér. Innentől örökélet.
Legendás 100/a6 csooortban a sor 5 tdinél is örökéleteztek, de a legtobbje már 2 blokkot cserélt, más se volt a topikban. Az is volt.
Na de ugyanezen emberek habzo szájjal mesélik, hogy a régi tsi egy fos, mert 200e kmnél 120e forintos láncot kell cserélni. Ő addig 3x szíjazott, meg rálocsolt egy táska pénzt. De a saját az örökélet, a szomszédé meg egy betegágy. Az ezresrol meg ne is beszéljünk.
Persze legjobb a japán sosincs baja szöveg, mikor azok is éppen azt a fost gyártják.. mindezt úgy hallgatva a tuti, hogy éppen hengerfejezi a szarját. :) De sosem volt semmi baja.
Na mindegy, majd este leszek, meló.
Kicsit elbeszélünk egymás mellett úgy látom. Nem az 1.0 meg az 1.2 a bajom, meg azokkal akad a baj. A gond ott kezdődik, amikor ezeket a Corsa, Ka, Up méretű autók helyett turbóval elkezdik Focusba és Focus méretű autókba pakolgatni.

Ps. Az 1.6 cr-ről annyit, hogy két Caddy hullott ki alólam, egy ezek közül most is otthon áll és eladó… :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 620
13 491
113
Kicsit elbeszélünk egymás mellett úgy látom. Nem az 1.0 meg az 1.2 a bajom, meg azokkal akad a baj. A gond ott kezdődik, amikor ezeket a Corsa, Ka, Up méretű autók helyett turbóval elkezdik Focusba és Focus méretű autókba pakolgatni.

Ps. Az 1.6 cr-ről annyit, hogy két Caddy hullott ki alólam, egy ezek közül most is otthon áll és eladó… :D

Na igen, a megbizhatosag is egy dolog. Oké, vannak is típusok, amik szarok, de mint ismétlem egyáltalán nem ccm függő. Lehet bármekkora is az a motor, 2024ben nagyon bele lehet szaladni. Ez a felgyorsított fejlesztéseknek köszönhető inkább, nem annak, hogy ezres.
Menetteljesítményét meg nem fikáznám, mert rugalmasak, jól mennek.

Példádnál maradva, miért nem jött fel senkinek fel a sava egy 1.6tdci vagy egy 1.8 eseten, pedig azok is lóf@sz motorok, se nem megbízhatóak, se nem erősek, egy új ezreshez képest rugalmas se. Eg 1.0tsiből átülsz egy 3as 1.6tdci focuba nem tudod eldonteni, hogy műszaki hibás e a focus vagy tényleg ilyen szarul megy.

Na de félre ne érts, nem vitatkozni szeretnék veled, csak beszélgetünk róla.
Meg mindig olyan teljesítményű kocsikból osztják az igazságot, hogy ezek az ezresek milyen szarul mennek, aminél 10x jobban megy, mert 1990ben vagy 2000ben is a saját kocsijuk a modelpaletta legalacsonyabb teljesítményű darabja volt.

(nem, nem akarom az egekig magasztalni a 3 hengeres ezrest... csak ugy megy, mint egy 116 lovas, széles sávban dolgozó motor. Ha hideg is kulturáltabban jár, mint egy 4 hengeres dízel, melegen meg pláne, nem is büdös)

De győzz meg, hogy ez miért szarabb opció, mint bármelyik hasonló teljesítményszintű motor, 2024ben újonnan. Bárki gyárthat, lehet egy határ szar lesz

Azt meg ne felejtsétek el, hogy azért a mai mtoorgyártásban már minden gyártó megtanulta hogyan kell olyan rigaláncos fos feszítős motort gyártani, ami annyit se bír, mint az olajban futtatott szíj.
Persze egy átlagos magyar tulaj futásteljesítményénél a hidegen míg nincs meg az olajnyomás, még csörög a lánc, de amúgy szar, az a szint még lehet kiszolgálja.
szóval az igaz, hogy a szar lánc hibatűrőbb, mint a szar szíj.. de azért a jóság is szubjektív. Hány szar agilát, suzukit látni, ami mellett megállsz és alapjáraton csörög. A vezérles meg örült táncot jár. A tulaj szerint meg örök a lánc :)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 026
16 059
113
A Honda eleve, de a különösen a Civic alapból erős kivétel minden szempontból. Nem is ezekre gondoltam a köbcenti nélküli fosmotornál. Nem emlékszem mikor sikerült nekik szar motort gyártani.

Mert nincsen nekik. Láthatóan évekig csúszolnak egy motort és jóval a konkurrencia után hoznak ki dolgokat, de az rendesen meg is van csinálva. Jól megy, kimegy a világból. Az 1.5T-t, azaz gyári nevén L15B7-et persze láttam fikázni amcsi tuningcsatornákon, hogy milyen egy szar gyenge motor, hiszen a gyári alkatrészek 450 lóerőre húzva a másfeles motort már tartósan nem bírják a nyomást éd törnek, mert bezzeg a K20 a maga még brutálisan an túltervezett alkatrészeivel. De ez legyen a legnagyobb gond. :D

Nálam mindig ez a végső érv a választásnál hogy a márkánál maradok, azaz hogy ennél az egyik legkisebb az esélye hogy beleszaladok egy véres torkú motorba és jöhet egy milliós szervíz. Egyetlen forintot sem vagyok hajlandó locsolni egy szar konstrukcióra ahol ‘természetes’ a turbó/váltó/részecskeszűrő idő előtti behalása meg az hogy egyszer csak nem indul, 3 évesen már zabálja az olajat ésatöbbi.

Csinálja meg rendesen a mérnök hogy működjön a cucc, az a dolga, utàna jöhet a LED-es csík az utastérben és a többi harmadlagos paraszvakító baromság, de a divatos (és utàlt) szóval a prémiumérzet nálam ott kezdődik hogy az éves karbantartás egy olajcserében (időnként a kopó fogyóban) kimerül és betonbiztos az egész.

Éppenséggel az se baj hogy közben jól is megy, van alatta egy betegesen jó futómű, a beltér is letisztult, igényes és tartós anyagokból, vezetőközpontú, áttekinthető, parasztvakítás nélkül. Minden ott van ahol lennie kell, nem kopik le a gombról a festék meg a váltóról a gumi. Nekem ennyi kell és nem több. Nézegettem más márkákat de egyszerűen nem indokolta semmi a váltást.

Minek cseréljem le azt, ami bevált és jól működik?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 723
56 985
113
akik 1.9tdi passat variantban ülnek, 170es véggel és 15 seces 0-100al, mert hogy az milyen fasza,
putri 530döbbenetből lehet, perszecsakis azután, hogy a mackóból előkapart 2000ért televágta.

Ez a kettő hazánkban külön állatfaj. Ebből a B5 passatosokat kifejezetten utálom :D

olyanokra van igény, mint a teslaba a fingópárna alkalmazás.

Ez mondjuk mindent el is mond a vevőkörröl.

Amúgy az ismerős 6 éves, 150 lovas, hidrós 8 gangos BMW 318d GT rántósan vált,

Mert dájcse prémium, és ezt az élményt meg kell fizetni :)
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 620
13 491
113
Mert nincsen nekik. Láthatóan évekig csúszolnak egy motort és jóval a konkurrencia után hoznak ki dolgokat, de az rendesen meg is van csinálva. Jól megy, kimegy a világból. Az 1.5T-t, azaz gyári nevén L15B7-et persze láttam fikázni amcsi tuningcsatornákon, hogy milyen egy szar gyenge motor, hiszen a gyári alkatrészek 450 lóerőre húzva a másfeles motort már tartósan nem bírják a nyomást éd törnek, mert bezzeg a K20 a maga még brutálisan an túltervezett alkatrészeivel. De ez legyen a legnagyobb gond. :D

Nálam mindig ez a végső érv a választásnál hogy a márkánál maradok, azaz hogy ennél az egyik legkisebb az esélye hogy beleszaladok egy véres torkú motorba és jöhet egy milliós szervíz. Egyetlen forintot sem vagyok hajlandó locsolni egy szar konstrukcióra ahol ‘természetes’ a turbó/váltó/részecskeszűrő idő előtti behalása meg az hogy egyszer csak nem indul, 3 évesen már zabálja az olajat ésatöbbi.

Csinálja meg rendesen a mérnök hogy működjön a cucc, az a dolga, utàna jöhet a LED-es csík az utastérben és a többi harmadlagos paraszvakító baromság, de a divatos (és utàlt) szóval a prémiumérzet nálam ott kezdődik hogy az éves karbantartás egy olajcserében (időnként a kopó fogyóban) kimerül és betonbiztos az egész.

Éppenséggel az se baj hogy közben jól is megy, van alatta egy betegesen jó futómű, a beltér is letisztult, igényes és tartós anyagokból, vezetőközpontú, áttekinthető, parasztvakítás nélkül. Minden ott van ahol lennie kell, nem kopik le a gombról a festék meg a váltóról a gumi. Nekem ennyi kell és nem több. Nézegettem más márkákat de egyszerűen nem indokolta semmi a váltást.

Minek cseréljem le azt, ami bevált és jól működik?

Ahhoz hog az euro normakat tudják a motorok, tényleg azért meg kell erőszakolni a technikát és csökkenteni kell a belső veszteségeket.
Pl lazább gyűrű előfeszítéssel. Hogy ne legyen akkora szivatgyúzási vesztesége a pumpának lehet alacsony és magas nyomást váltani, meg kis viszkozitású 0w20as hugyot használni.
Alapvetően ezek az okok, amiért idő előtt elromlanak és zabálják az olajat.
Na meg azért egy átlag turbó is hordja es a coolerból lehet önteni az anyagot. Meg persze kornyezetbarát nem olyan fasza ólommentes csapágyakkal. Mert igaz, ha az kap szencsét azonnal be is szarik, de legalább zöldebb.
Szóval ilyen feltételekkel kell csinálni .. mondjuk pont mostanában buktak ki a dolgok japán gyártóknál, hogy ők azért a méréseket elég szabad szellemben hajtották végre.

Persze tök igaz amit írsz. De ezeket az olajevéseket köszönd a politikának. :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 723
56 985
113
Bár jópofa amit írtál, de szerintem közel nem azért ilyenek, mert ezekre a fosmotoros nem létező köbcentis turbos meg turbotlan szarokra van igény, hanem mert a gyártókat a mindenféle fasz normákkal meg jogszabályokkal belekényszerítik. Átlag Sebaj Tóbiásnak totál mindegy lenne, hogy 1.4 vagy 1.6 szívó benzinesben üldögél vagy 1.0 meg 1.2 turboba.

Egyébként ez a lényeg. Ha nem lennének az újabb és újabb kretén EU-s előírások, hanem megállunk az ésszerű Euro 4-nél, akkor még mindig majd minden alap kocsi 1.4-1.8 szívó benzines lenne.
Az 1 liter turbó környezetvédelmi és adózási okok miatt lett kitalálva. (sok országban 1 literes motorra lényegében nincs adózás)

De azt is látni kell, hogy a fos ezres kategoriákkal jobban megy, mint azon tulajok kocsija, amikből ezeket szídják.

Én szídom őket, és nem mennek jobban, mint a volt vagy mostani kocsijaim.
És olyan idősek sem lesznek soha annyi km-rel. Csak ez a gyártókat nem érdekli. Inkább örülnek neki.

2024ben pedig a 90es évek autóival járók véleménye a kutyát nem érdekli, nemhogy az autógyártókét. Ők nem fognak új autókat venni.

És ha az EU-n múlik lassan senki sem fog új autót venni, mert nem telik majd rá.
Az EU6 és a hót felesleges "biztonsági" segédberendezések, meg a CO2 büntetés miatt ma majdnem 10 misi egy kisautó alap ára.
5 éve ebből kompaktot lehetett venni. 10 éve akár olcsóbb nagy kocsit is. És nem csak a pénz romlott, itt reál értéken szálltak el az árak az égbe.
Ennek köszönhetően, a környezet védelem és a biztonság jegyében mindenhol öregszik az autópark. Nálunk talán 17 év az átlag... Elképesztő....
Mondjuk ha 10 misi helyet 5 misiért tudnál venni egy szívó benzines szuzukit, akkor lehet nem ez lenne a helyzet...

Mint már említettem, volt olyan hogy a Dorotheumnál sorokban tucatjával vártak árverésre a céges Ford Focusok, az 1.0 Ecoboost motoros csodák amik a 100 ezret sem bírtak ki. Mind Möbelix, XXLutz és egyéb céges autók voltak, konkrét flották álltak meg… na ez a gond ezekkel az 1.0, 1.2 meg ilyen nem létező cm3-vel és turboval.
Kicsit elbeszélünk egymás mellett úgy látom. Nem az 1.0 meg az 1.2 a bajom, meg azokkal akad a baj. A gond ott kezdődik, amikor ezeket a Corsa, Ka, Up méretű autók helyett turbóval elkezdik Focusba és Focus méretű autókba pakolgatni.


Az a durva, hogy az 1 literes motort még a mondeóba is bele rakták!
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 620
13 491
113
Ez a kettő hazánkban külön állatfaj. Ebből a B5 passatosokat kifejezetten utálom :D

Ez mondjuk mindent el is mond a vevőkörröl.

Mert dájcse prémium, és ezt az élményt meg kell fizetni :)

Már azért fogynak a b5ök. De szerintem tökmindegy melyik márkát hozzuk fel példaként. Pl vw még viszonylag széles skálán gyárt motorokat, amik vannak értékelhető darabszámban közúton.
De szerintem akik az ezres tsire azt mondják, hogy az lóf@szra való gyenge motor, azol kocsijánál 95%ban erosebb az a kis szar. :)

olyan a vevőkör igen, de azokból meglehet élni.

Erre tipik példa a mindenki által ajnározott szarvasi kávéfőző. Szerinted egy nap hány fogyott egy városba.. ki vett? le is húzták a rolót.
Wifi alkalmazásos kapszulás kávéfőző, érintővel, pacalpörkölt-lókolbász ízesítésű kiskunsági kapszulás kávéfőzőből, ami egy határ szar, egy tucat gyártó megél.

Amúgy meg lehet szídni a bmwt, bár főként a westbalkáni tulajdonosi kör a gond. De mint autót, ha nem is az én világom, azért tudnak gyártani.
pl előző példánál maradva, azért alámész egy akár 3asnak, azért nem egy vw (írom ezt is, mert nelem olyan is van) vagy egy honda kaliber.
Persze itthon sok a negativ tapasztalat, mert a kisf@szú testképzavaros tajparaszt tezsvírek népszerű márkája. De ez alapvetően nem a kocsi hibája.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 723
56 985
113
De mint autót, ha nem is az én világom, azért tudnak gyártani.

Részben. Azért a folyamatosan kiégő dízeljeik, öngyilkos vezetési segédjeik stb.. elég problémásak.
Szerencséjükre a többi márka sokkal mélyebbre süllyedt.

Persze itthon sok a negativ tapasztalat, mert a kisf@szú testképzavaros tajparaszt tezsvírek népszerű márkája. De ez alapvetően nem a kocsi hibája.

Pedig de. Figyeld meg, hogy adott autó típusok adott vevőket vonzanak.
Ha türhő paraszt arcmaszkos kocsit gyártasz, akkor azt ilyen emberek fogják megvenni. Kívétel mindig van, új kocsiknál, de a vevőkör egy része ilyen. Aztán használtan, amikor olcsóbb lesz csak ez marad lényegében.
Ahogy megfigyeltem a B5 passatot is adott mentalitású emberek veszik, ahogyan a szakadt BMW-t és mercit, és ahogyan a libafoszöld szuzukit is.
Persze ez lehet csak ott igaz ahol élek. De sok esetben már a kocsiból megállapítom, hogy , hogy fog vezetni. Vagy ha üzletelünk és leparkol már megmondom belőle, hogy valószínűleg milyen ember.
Amikor építési vállalkozóként dolgoztam, volt nem egy olyan munka amit a több jelentkezőből azért én nyertem meg, mert a parkolóban enyém volt az egyetlen Toyota a sok 10+ éves dájcse prémium között.
Ez ilyen :rolleyes: