Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Részben. Azért a folyamatosan kiégő dízeljeik, öngyilkos vezetési segédjeik stb.. elég problémásak.
Szerencséjükre a többi márka sokkal mélyebbre süllyedt.



Pedig de. Figyeld meg, hogy adott autó típusok adott vevőket vonzanak.
Ha türhő paraszt arcmaszkos kocsit gyártasz, akkor azt ilyen emberek fogják megvenni. Kívétel mindig van, új kocsiknál, de a vevőkör egy része ilyen. Aztán használtan, amikor olcsóbb lesz csak ez marad lényegében.
Ahogy megfigyeltem a B5 passatot is adott mentalitású emberek veszik, ahogyan a szakadt BMW-t és mercit, és ahogyan a libafoszöld szuzukit is.
Persze ez lehet csak ott igaz ahol élek. De sok esetben már a kocsiból megállapítom, hogy , hogy fog vezetni. Vagy ha üzletelünk és leparkol már megmondom belőle, hogy valószínűleg milyen ember.
Amikor építési vállalkozóként dolgoztam, volt nem egy olyan munka amit a több jelentkezőből azért én nyertem meg, mert a parkolóban enyém volt az egyetlen Toyota a sok 10+ éves dájcse prémium között.
Ez ilyen :rolleyes:

A többi márka mélyebbre süllyedt erről mindig a vw kamrás dízele jut ezsembe. Abból egyedül a merci bumzen égő szerű kamras feje nem repedt. Az összes többi gyártóé egy határ szar volt, a repedés a szerviz manualok szerint se kérdés , hanem határérték van megadva. :D Csak a vw-é lett kevésbé fos. Persze az is egy undorító fos, de nem annyira mint a többi. Volt 1.9d kamrás 80asom is..
Rudolf dízel emlékpercekkel indulás előtt, meg a rituálékkal, -15be, hogy solat izzíts vagy sokat tekertess, de a kettő egyszerre nem megy :D
Mondjuk egy román arohoz képest megváltás az is.

Ilyenekből szerintem a legelrettentobb példa a vanette cargo 2.3 dje. De a pajero 2.8 is. Mit össze kellhetett matekozni a jegyzőkönyvekben, mire volt pofájuk azt a kemény 75 lovat ráhazudni arra a trabant teljesitményre, meg 13 literes fogyazstásokra, jó kamrás módjára első racenapon szétboruló motorba.
El nem tudom képzelni ez hogy hagyhatta el a gyárkaput, mit mondhattak a mérnökök. Akinek van ismerősi körben, próbálja ki, érdemes. Van ifa szintű élmény. :) :)

Nekem amikor 5 féle kocsim volt, 5 féle képpen vezettem, legalábbis én így látom. Mert direkt volt gyilkolni való , munkához dobozos, amit tök felesleg.

De ettől függetlenül mondassz valamit.
 
  • Imádom
Reactions: misinator

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Mert az 1 literes motornak nincs indító nyomatéka, és a Mondeó meg megpakolva igencsak nehéz...
Nem csak az számít mekkora a csúcsteljesítménye, hanem az is, hogyan adja le.

mert egy 1.6 dízelnek milyen indító nyomateka van? főleg egy modernnek 16os crval mikor még nincs feltöltés?
s80as volvoban.

Megnéztem, 1000 1200rpmen mindegy 100 120Nm kozt tud.
mérése válogatja. Dízel azonos ccmből azonos töltöttseg mellett lényegesen kevesebb nyomatékot ad. Lásd 2 liter pdsdi, olyan mint egy lájtos 1.4es benzines, amit nem tudsz 4000 fölé forgatni. :)
 
  • Imádom
Reactions: misinator

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 926
113
A többi márka mélyebbre süllyedt erről mindig a vw kamrás dízele jut ezsembe. Abból egyedül a merci bumzen égő szerű kamras feje nem repedt. Az összes többi gyártóé egy határ szar volt, a repedés a szerviz manualok szerint se kérdés , hanem határérték van megadva. :D Csak a vw-é lett kevésbé fos. Persze az is egy undorító fos, de nem annyira mint a többi. Volt 1.9d kamrás 80asom is..
Rudolf dízel emlékpercekkel indulás előtt, meg a rituálékkal, -15be, hogy solat izzíts vagy sokat tekertess, de a kettő egyszerre nem megy :D
Mondjuk egy román arohoz képest megváltás az is.

Ilyenekből szerintem a legelrettentobb példa a vanette cargo 2.3 dje. De a pajero 2.8 is. Mit össze kellhetett matekozni a jegyzőkönyvekben, mire volt pofájuk azt a kemény 75 lovat ráhazudni arra a trabant teljesitményre, meg 13 literes fogyazstásokra, jó kamrás módjára első racenapon szétboruló motorba.
El nem tudom képzelni ez hogy hagyhatta el a gyárkaput, mit mondhattak a mérnökök. Akinek van ismerősi körben, próbálja ki, érdemes. Van ifa szintű élmény. :) :)

Nekem amikor 5 féle kocsim volt, 5 féle képpen vezettem, legalábbis én így látom. Mert direkt volt gyilkolni való , munkához dobozos, amit tök felesleg.

De ettől függetlenül mondassz valamit.

Részvétem :D
Nekem talán az volt a szerencsém, hogy sokáig benzines kocsikat vezettem. Saját meg csak az volt.
Én például annak idején szerettem az Opel Astra F 1.4 IS-t, mert az volt nekünk. 1 tonna, 85 LE és főleg akkoriban tök jól ment. Nem is evett sokat, kényelmes is volt. És mindig indult és sosem hagyott ott.
Szar autónak meg volt előtte egy öreg családi Lada, ami kigyulladt meg kiesett a féltengelye meg ilyenek XD
Szerencsére gyorsan megszabadultunk tőle.
De haverom Fiat Brava-ja is egy határ szar volt.
Szóval megvoltak akkoriban is a szar autók.
Csak hát a hétköznapi ember ha okos volt, és volt valamennyi pénze akkor tudott jó autót is venne. Lásd. pl. Astra F
A prémium meg tényleg prémium volt. W123/124-es mercik nem véletlenül lettek legendásak. Elképesztően jó kocsik voltak.
Aztán átlag embereknek ott voltak még a csúnya Toyota Corollák. Az is volt a családban, imádtam őket.
Fürge, tartós kis jószágok voltak. Egy rakat jó kocsi volt akkoriban is.
Főleg ha elkerülted az akkor éppen mélyrepülésben lévő Fiatot vagy a szerintem mindig szar VW termékeket.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 926
113
Megnéztem, 1000 1200rpmen mindegy 100 120Nm kozt tud.
mérése válogatja. Dízel azonos ccmből azonos töltöttseg mellett lényegesen kevesebb nyomatékot ad. Lásd 2 liter pdsdi, olyan mint egy lájtos 1.4es benzines, amit nem tudsz 4000 fölé forgatni. :)

Hagyjuk a VW termékeket XD
Persze, hogy azzal összemérve minden jobb :D
Ezzel szemben:
iu


Amúgy az általam legjobban gyűlölt motor a vW "HTP" motor családja. Aki ismeri az tudja miről beszélek....
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Hagyjuk a VW termékeket XD
Persze, hogy azzal összemérve minden jobb :D
Ezzel szemben:
iu


Amúgy az általam legjobban gyűlölt motor a vW "HTP" motor családja. Aki ismeri az tudja miről beszélek....

pedig kéne egyszer próbálnod egy 2.0tsit. Mondanám a 2.5ot, de az azért kicsit elérhetetlenebb.
Könnyedén 300 pacal fölé megy és tudja lent is amit kell.


A 2.5 evo meg egy állat, tte700 kittre keress rá. Minimál módosításokkal tudja stabilan , de kár hogy csak keresztblokk van. Pontosabban a duplaja, bar ez igy nem teljesen igaz, a lambo v10.. de egy bomon szerelik nem véletlen, na az hosszban épül be :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 926
113
pedig kéne egyszer próbálnod egy 2.0tsit. Mondanám a 2.5ot, de az azért kicsit elérhetetlenebb.
Könnyedén 300 pacal fölé megy és tudja lent is amit kell.


A 2.5 evo meg egy állat, tte700 kittre keress rá. Minimál módosításokkal tudja stabilan , de kár hogy csak keresztblokk van. Pontosabban a duplaja, bar ez igy nem teljesen igaz, a lambo v10.. de egy bomon szerelik nem véletlen, na az hosszban épül be :)

Jó hát hondában is van jóval erősebb blokk, lásd. Civic Type-R kocsik Honda K motorjait. Abból is a turbósok 300 LE-től indulnak meg végtelen nyomatékkal, pedig csak 2 literes.
Ugyan ilyen jellegű volt a Mitsu EVO-kban lévő 2 literes motor, amit 400+ LE-ig simán el lehet húzni.
De hétköznapi ember nem ezzel veszi.
Azért is linkeltem a Civic 2.2 dízelét. Jól látszik, hogy kétszer akkora az indító nyomatéka, mint az 1. literes benzin turbónak.
Egy mondeoba nem való az 1 liter turbó. Az már a Focusba is necces, a ford fiestába meg bele illik.
És ha nem lennének ilyen hülye EU-s szabályok akkor nem lenne drága, de legalább szar 1. liter turbó sem.
Lenne helyette olcsó 1.6 szívó benzin, ugyan ennyi pacival de kellemesebb karakterrel, meg kb. örök élettel.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Jó hát hondában is van jóval erősebb blokk, lásd. Civic Type-R kocsik Honda K motorjait. Abból is a turbósok 300 LE-től indulnak meg végtelen nyomatékkal, pedig csak 2 literes.
Ugyan ilyen jellegű volt a Mitsu EVO-kban lévő 2 literes motor, amit 400+ LE-ig simán el lehet húzni.
De hétköznapi ember nem ezzel veszi.
Azért is linkeltem a Civic 2.2 dízelét. Jól látszik, hogy kétszer akkora az indító nyomatéka, mint az 1. literes benzin turbónak.
Egy mondeoba nem való az 1 liter turbó. Az már a Focusba is necces, a ford fiestába meg bele illik.
És ha nem lennének ilyen hülye EU-s szabályok akkor nem lenne drága, de legalább szar 1. liter turbó sem.
Lenne helyette olcsó 1.6 szívó benzin, ugyan ennyi pacival de kellemesebb karakterrel, meg kb. örök élettel.

pont ezért linkeltem a tsit, mert ez megy alulról, gyakorlatilag 1500 2000től. Civic rnek, meg főleg az evonak meg kell a fordulat, mint a régi vw 5 szelepes 1.8tnek.
A tsi ezeknél egy számmal komolyabb cucc. Normál utcai közlekedésben, a használt fordulatszámtartományokban ez nagyon nagy teljesítménynövekedés. Mindezt úgy, hogy tudja a hot hatch teljesítményszintet.

 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

Ezt így érdemes, mert Kína így már nem fog tudni mit csinálni. Mindenki ellen nem harcolhat.

Vicces a cikk.

Először azzal vádolják Kínát, hogy ‘koszos enegiával’ ( meg ‘alacsony munkaügyi standardokkal
(értsd: ) ‘túltermélnek’ kritikus javakban.

Értsd: az a probléma, hogy Kínában nem elszabadult zöldkretének basszák szét az energiaipart, nem szélbalos (f)osztogatók rabolják le az ipari szereplőket és középosztályt mindenféle BS jogcímen beszedett sarccal és költik leplezetlenül szavazatvásárlásra, ‘szociális juttatásokra’, az ipart az év végi bónuszon túl nem látó és két évente 500 dollárért többért azonnal váltó Excel majmok irányítják, így a hozzájuk képest nagyon is racionálisan működő és gyorsan tanuló kínai ipar röhögve nyomja le a nagy arcon kívül lassan semmit felmutatni nem tudodó fényességes Nyugatot, amit ezért kötelezően úgy kell hívni minden MSM irányított cikkben, hogy overproduction.

Nem b+, egyszerűen annyi történik hogy valódi verseny van amiben a kretén módra működő ipari szereplők és országok el fognak vérezni.

Lásd a probléma: Kína behoz évente 2 milliárd dollár értékű elektromos autót jelenleg Kanadába. A megoldás erre szerintük a védővám, másrészt hogy majd ennek a 2 milliárd dolláros ‘dömping’ kivédésére több milliárd dollárnyi szubvenciót fognak szétlocsolni a nagy helyi autógyárak között adófizetői pénzből.

Ami már most is totàl versenyképtelen, de így majd ugye az lesz, hogy továbbra is baromi drágán fog szubvencionált termékeket előállítani.

Hogy a bánatba akarnak ezek megnyerni egy kereskedelmi háborút Kínával szemben ami
a) egymagában nagyobb piac mint a három együtt
b) nagyobb nyers ipari kapacitással
c) úgy hogy többet költenek védővám nélkül versenyképtelen termék szubvencionálására, mint amibe az a termékcsoport kerülne, ami ellen védeni akarják az ipart?

Hogy lesz ez fenntartható?

A helyi fehér középosztály pedig bután néz maga elé és nem akarja elhinni, hogy ezek tényleg ennyire aljasok és gátlástalanok. Amikor kinyílik a szemük, itt olyan leszámolás lesz előbb-utóbb hogy ahhoz képest a francia forradalom és az azt követő nagy terror egy bársonyos átmenet volt..
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 488
23 985
113
Addig bonyolítja a spanyol kormány ezt az eladást, amíg a Talgo végleg csődbemegy és majd magyarázkodhat :confused:


 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 812
5 896
113
Vicces a cikk.

Először azzal vádolják Kínát, hogy ‘koszos enegiával’ ( meg ‘alacsony munkaügyi standardokkal
(értsd: ) ‘túltermélnek’ kritikus javakban.

Értsd: az a probléma, hogy Kínában nem elszabadult zöldkretének basszák szét az energiaipart, nem szélbalos (f)osztogatók rabolják le az ipari szereplőket és középosztályt mindenféle BS jogcímen beszedett sarccal és költik leplezetlenül szavazatvásárlásra, ‘szociális juttatásokra’, az ipart az év végi bónuszon túl nem látó és két évente 500 dollárért többért azonnal váltó Excel majmok irányítják, így a hozzájuk képest nagyon is racionálisan működő és gyorsan tanuló kínai ipar röhögve nyomja le a nagy arcon kívül lassan semmit felmutatni nem tudodó fényességes Nyugatot, amit ezért kötelezően úgy kell hívni minden MSM irányított cikkben, hogy overproduction.

Nem b+, egyszerűen annyi történik hogy valódi verseny van amiben a kretén módra működő ipari szereplők és országok el fognak vérezni.

Lásd a probléma: Kína behoz évente 2 milliárd dollár értékű elektromos autót jelenleg Kanadába. A megoldás erre szerintük a védővám, másrészt hogy majd ennek a 2 milliárd dolláros ‘dömping’ kivédésére több milliárd dollárnyi szubvenciót fognak szétlocsolni a nagy helyi autógyárak között adófizetői pénzből.

Ami már most is totàl versenyképtelen, de így majd ugye az lesz, hogy továbbra is baromi drágán fog szubvencionált termékeket előállítani.

Hogy a bánatba akarnak ezek megnyerni egy kereskedelmi háborút Kínával szemben ami
a) egymagában nagyobb piac mint a három együtt
b) nagyobb nyers ipari kapacitással
c) úgy hogy többet költenek védővám nélkül versenyképtelen termék szubvencionálására, mint amibe az a termékcsoport kerülne, ami ellen védeni akarják az ipart?

Hogy lesz ez fenntartható?

A helyi fehér középosztály pedig bután néz maga elé és nem akarja elhinni, hogy ezek tényleg ennyire aljasok és gátlástalanok. Amikor kinyílik a szemük, itt olyan leszámolás lesz előbb-utóbb hogy ahhoz képest a francia forradalom és az azt követő nagy terror egy bársonyos átmenet volt..
Akkor szerinted mi a megoldás? Hagyják hogy a kínai dömping tönkretegye az iparukat? Vagy töröljenek el minden környezetvedelmi és a dolgozókat védő szabályt?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 584
12 607
113
Ez a kettő hazánkban külön állatfaj. Ebből a B5 passatosokat kifejezetten utálom :D
...attól, hogy depressziós leszek bármelyik Passszát látványától, meg az azt körülvevő elájulástól, racionálisan elismerem, hogy minőségi, magas futásteljesítményű, kiválóan megtervezett konstrukciók voltak.
Hogy nekem nem kéne (pedig volt alkalmam vezetni többet is) egyik tádéi Passszát sem, attól meg elismerem az abszolút létjogosultságát.

Ami viszont kiűzött a világból az a mindenkitől mindent jobban tudó embertípus; a kórházi büfé előtt csoportban cigiző betegkísérő/műtősfiú. (S ez a jelenség 33 tapasztalt éve változatlan)
Ők minden témában is tudják a tutit, s mindenki hülye, szart vesz, átbaszták, stb.
De ők nem ilyet vettek volna...ha jobban keresnének,de köcsög a világ.
Ők nem ilyet vettek volna a főorvos úr (illetve bárki más) helyett, nem ott laknának, nem oda utaznának, nem azt a nővérkét dugnák.
Béna a karbantartó, a sofőr, a profi focista, a ralibajnok, nem ért a pénzhez a gazdasági igazgató, a kertész nem tud füvet nyírni, stb., stb.

De ők tudják.

- ...hallod? Vegyél Passszátot, érted? Én is azt vennék, de most épp nincs rá lóvé, mert vettem olajat a teszkóban utántölteni a H-s Astrát, de majd rámelegítem egy balekra (ő nem volt az...) utána lesz pénzem, kimegyek németbe', olyan Passszátot veszek, beszarsz érted!?
Láttam egyet a mobilén, 15 éves, fullfull, de nincs benne 180000 kilométer. Ott áll már fél éve,a sok hülye meg nem látja.
De majd én...adjál már egy cigit! Boltba vetted? De hülye vagy! Ukránból fel áron veszem, sokkal faszább, de most nem érem el a bródert, mert az is valami szar telót vett, pedig mondtam neki, hogy az arab nagy spanom, tud okosba olyat, hogy beszarsz.
Mennyi az idő, mert az enyémnek berepedt a kijelzője, de holnap beújítok egy fullos Ájfont, csak anyámat kell megfűzni, hogy adjon málnát.

Amúgy ezek a "menők" 30-60 éves város HMCS-i; gyúrni járnak porral, Hell, cigi, Coca, fornetti kombó, anyjukkal élnek (engem rakott ki a kis kurva, engem, érted? felrúgom érted, tudja, hol a helye!), csak egyszer legyen gyerekem, majd megmutatom, hogy kell nevelni...hol tartottunk?
Ja; Tédéi Passszátot vegyél!
Ha kell alkatrész, nekem szólj, van bróder a kereskedőnél 70% kedvezményem van nála, olyan tuti utángyártottad ad, nem azt a szart, amit a gyár félretervezett...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 584
12 607
113
Ahhoz hog az euro normakat tudják a motorok, tényleg azért meg kell erőszakolni a technikát és csökkenteni kell a belső veszteségeket.
Pl lazább gyűrű előfeszítéssel. Hogy ne legyen akkora szivatgyúzási vesztesége a pumpának lehet alacsony és magas nyomást váltani, meg kis viszkozitású 0w20as hugyot használni.
Alapvetően ezek az okok, amiért idő előtt elromlanak és zabálják az olajat.
Na meg azért egy átlag turbó is hordja es a coolerból lehet önteni az anyagot. Meg persze kornyezetbarát nem olyan fasza ólommentes csapágyakkal. Mert igaz, ha az kap szencsét azonnal be is szarik, de legalább zöldebb.
Szóval ilyen feltételekkel kell csinálni .. mondjuk pont mostanában buktak ki a dolgok japán gyártóknál, hogy ők azért a méréseket elég szabad szellemben hajtották végre.

Persze tök igaz amit írsz. De ezeket az olajevéseket köszönd a politikának. :)
Az I30 fórumot követi időnként egy mérnök, akit nagyon tisztelek (a BMW-nél doktorált turbófeltöltésből, dolgozott az AVL-nél, most talán a Liebherrnél végez égéstér optimalizációt.)

Szokott időnként bedobni infókat a fórumra, pl. 2120, 2124, 2125-ös hozzászólás:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

ronis

Well-Known Member
2022. március 23.
243
1 430
93
...attól, hogy depressziós leszek bármelyik Passszát látványától, meg az azt körülvevő elájulástól, racionálisan elismerem, hogy minőségi, magas futásteljesítményű, kiválóan megtervezett konstrukciók voltak.
Hogy nekem nem kéne (pedig volt alkalmam vezetni többet is) egyik tádéi Passszát sem, attól meg elismerem az abszolút létjogosultságát.

Ami viszont kiűzött a világból az a mindenkitől mindent jobban tudó embertípus; a kórházi büfé előtt csoportban cigiző betegkísérő/műtősfiú. (S ez a jelenség 33 tapasztalt éve változatlan)
Ők minden témában is tudják a tutit, s mindenki hülye, szart vesz, átbaszták, stb.
De ők nem ilyet vettek volna...ha jobban keresnének,de köcsög a világ.
Ők nem ilyet vettek volna a főorvos úr (illetve bárki más) helyett, nem ott laknának, nem oda utaznának, nem azt a nővérkét dugnák.
Béna a karbantartó, a sofőr, a profi focista, a ralibajnok, nem ért a pénzhez a gazdasági igazgató, a kertész nem tud füvet nyírni, stb., stb.

De ők tudják.

- ...hallod? Vegyél Passszátot, érted? Én is azt vennék, de most épp nincs rá lóvé, mert vettem olajat a teszkóban utántölteni a H-s Astrát, de majd rámelegítem egy balekra (ő nem volt az...) utána lesz pénzem, kimegyek németbe', olyan Passszátot veszek, beszarsz érted!?
Láttam egyet a mobilén, 15 éves, fullfull, de nincs benne 180000 kilométer. Ott áll már fél éve,a sok hülye meg nem látja.
De majd én...adjál már egy cigit! Boltba vetted? De hülye vagy! Ukránból fel áron veszem, sokkal faszább, de most nem érem el a bródert, mert az is valami szar telót vett, pedig mondtam neki, hogy az arab nagy spanom, tud okosba olyat, hogy beszarsz.
Mennyi az idő, mert az enyémnek berepedt a kijelzője, de holnap beújítok egy fullos Ájfont, csak anyámat kell megfűzni, hogy adjon málnát.

Amúgy ezek a "menők" 30-60 éves város HMCS-i; gyúrni járnak porral, Hell, cigi, Coca, fornetti kombó, anyjukkal élnek (engem rakott ki a kis kurva, engem, érted? felrúgom érted, tudja, hol a helye!), csak egyszer legyen gyerekem, majd megmutatom, hogy kell nevelni...hol tartottunk?
Ja; Tédéi Passszátot vegyél!
Ha kell alkatrész, nekem szólj, van bróder a kereskedőnél 70% kedvezményem van nála, olyan tuti utángyártottad ad, nem azt a szart, amit a gyár félretervezett...
tiszta stand up comedy volt. :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 584
12 607
113
Mert az 1 literes motornak nincs indító nyomatéka, és a Mondeó meg megpakolva igencsak nehéz...
Nem csak az számít mekkora a csúcsteljesítménye, hanem az is, hogyan adja le.
Előrebocsájtom, hogy annak a vallásnak vagyok a hívője, hogy a lökettérfogatot nem lehet helyettesíteni semmivel, s biza 70-es évekbeli ötliteres amcsi vasakat néztem sokáig a használtautó keresőn (meg Fiat 2100, 2300-akat, azok legalább motorikusan ismerősek lettek volna, hiszen gyakorlatilag ugyanaz az OHV blokk, mint ami a Nagypolákban is volt, csak sorhatos verzióban...)

Hogy aztán ebből egy hosszú metarmorfózison keresztül (használt pár éves akármik) zsirúj 1.0 DCT lett...hááát...erről a szentpétervári paradoxon tehet (ismerni vélt előélet, nullkilométer, garancia, egyenletes törlesztő öreg autónak akár végtelenbe futó sokszázezres szervizszámlái helyett)

Tehát alapból egy sokliteres motor alapjárati nyomatéka nem vita kérdése.
De ezeknél a kis motoroknál is csak konstrukciós kialakítás és programozás kérdése, hogy milyen nyomatéka lesz - nem alapjáraton - hanem már induláskor. (Az élettartam, meg strapabíróság meg méretezés kérdése...)
Nyilván ez is akkor problémamentesebb, ha automatával van párosítva.

Az I30 még soha nem fulladt le (be is bacna...) sem mélygarázsban, sem padkára feltolatáskor - aminél úgy egy méterre már kőkerítés volt, tehát óvatosságból végül fel-le hintázás lett belőle:confused:...pedig ennek a semmi lendtömegű motorhoz igencsak gyors kuplungolás kell szerintem, de a DCT megoldotta:eek:
Vicces, de tényleg olyan mértékű nyomatékosságúnak érződik, mint amilyen jelleggörbét láttam már mind gyárit, mind a következő egyik linkben.

Tehát indítónyomatékok. Igaz, csak modellezett, de az általam sokat használt egyéb, viszonylag kis indítónyomatékú autók, az oldalon megtalálható modellezései alapján korrektnek tűnik (pl. Albea 1.4 vs. Polski125p 1500 vs. VAZ 2107)

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 584
12 607
113
Akkor szerinted mi a megoldás? Hagyják hogy a kínai dömping tönkretegye az iparukat? Vagy töröljenek el minden környezetvedelmi és a dolgozókat védő szabályt?
Ahogy régen mondták az öregek, akik még otthon háziállatokkal foglalkoztak:
Ezt már elb...k kiscsikó korukban.

Vagy ahogy a révész mondja:
Ez a hajó már elment...
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 812
5 896
113
Ahogy régen mondták az öregek, akik még otthon háziállatokkal foglalkoztak:
Ezt már elb...k kiscsikó korukban.

Vagy ahogy a révész mondja:
Ez a hajó már elment...
Ha hagyod akkor elment. Ha beleállsz, akkor meg megvéded a saját iparodat. Kínának hatalmas kereskedelmi többlete van, ezért egy kereskedelmi háborún is többet veszít. Lassan már mindenki rájön, hogy vagy beleáll. vagy nem marad ipara.