Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Magyarán lehagyták a vasuti összeköttetést egy olyan hídról, aminek a közelében egyébként sincs semmilyen vasút?

Elképesztő hiba!



Érdekes módon ez a Lánchíd esetében fel sem merült amikor haladár módon kerékpáros hiddá minősítettek át, hogy naponta 5 kerékpáros fog rajta nagy büszkén áthaladni, és kár erre egy hídnyi kapacitást elbaszni, miután még fel is újították 30 milliárdból. Vagy a Nagykörúti, Üllői úti kerékpársávoknál, amit gyakorlatilag senki sem használ, csak van, mint a Déli Vasúti híd 3. vágánya, ami a híd végén egyszer csak véget ér. De legalább van. Majd egyszer lesz ott vasút is amibe csatlakozik.
Megjegyzem a betelepülő gyárak igen negatív kritikával érintették a hazai vasúti vonalak kritikán aluli színvonalát. Legalább 3000-3500 km pályaszakaszt kellene rendbevágni és új szakaszokat építeni. A paks-2 gyakorlatilag benne volt az új korrekciós vonal a hiddal egyetembe.... mert számoltak egy "déli" nyomvonalal Szeged felé.... csak akkor a Byd még nem tűnt fel meg a Pécsi berúházás lehetősége....
Bravo így csak előre....
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 503
36 460
113
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
akkor kivehetik a múzeumi Nohabot a Tisza-tavi fürdő vonatból? dicsőség! Amúgy segítek a helyi vasút gyűlölőknek: ez az egyik oka a vonalbezárásának, a karbantartás hiánya miatt kifingott a dízel flotta, részben mert a kormányunkat balfaszok alkotják és nem oldották meg a problémát. Más részben meg azért mert az EU vegetáriánus-ökobuzi diszpintyek meg műszaki balfaszok, akik azt hiszik ha nem lehet rendesen dízel gépet venni és gyártani akkor majd napelemes mozdonyok viszik a szenet a német erőműbe. (Emlékezzünk meg itt azért arról is, hogy részben kiszervezték a mozdonyok karbantartását, és valahogy az sokkal drágább mint addig volt.

Előre megyünk, nem hátra,
a dízelt Ikarus váltja, nem Tátra!
Szépek a vonatok Csehbe
utazhatunk hajtánnyal Ercsibe!
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 503
36 460
113
 
  • Vicces
Reactions: alali77

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
Nem csak a Totalcar cikke hangulatkeltő, de az eredeti is.
Tessék megfigyelni, hogy mennyi autóról beszélnek. Az eredeti cikkben az első mondatban nem 100ezerről van szó, hanem autók tízezreiről.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy tavaly 1,6M elektromost gyártottak Németországban, amiből 786 ezer ment exportra, akkor látható, hogy gyakorlatilag a teljes éves kapacitásra vonatkozóan 2-3 hétnyi mennyiség áll letárolva. Nem tudjuk, hogy milyen hosszú ideig vannak ezek az autók parkoltatva, de azt se felejtsük el, hogy pont az okos Totalcar-os újságíró egy olyan képpel illusztrálta (véletlenül? szándékosan?) a cikket, ahol a 90%-ban kész ID3-ak dekkolnak a placcon.
Arra ugye emlékszünk, hogy azon gépek esetén a szoftverekkel voltak problémák, és a VW nem tudta őket leszállítani, miközben a frissen elindult gyárat nem állíthatták le, így a VW egy nagy halom (ott is valami 100ezres nagyságrendről volt szó) autót fogott vissza imitt amott.
Nyilván azóta is folyik a termelés, és simán lehet, hogy a kocsik szoftverezésével is utol kell érniük magukat. Ráadásul ezek gyors kiforgatása nem is feltétlen sürgető, mivel így egy korlátozott csapatot kell csak a szoftverezésre ráküldeni. A gyár meg úgy is ontja a kocsikat.
Nyilván nem tett jót az eladásoknak a támogatások megszüntetése, de ha ízlelgetjük ezt az 1,6M-ós meg a 786 ezres számokat, akkor azért látszik, hogy nem fognak éhen halni a gyártók....
Idővel szépen lejjebb fog menni a tárolt készlet, és mindenki happy lesz!
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 073
9 474
113

A mai megállapodásnak köszönhetően vételár arányosan a Magyar Állam 80 százalékos tulajdonrészt szerez a Budapest Airport Zrt.-ben, a francia társbefektető VINCI pedig 20 százalékot.

ec78c07e9c6223b929a6478978f38c56b47c0f1fe7f8fde9b7c8455e06441056.jpg
 

Yorg

Well-Known Member
2017. április 21.
214
549
93
 

AlbaRegia

Well-Known Member
2019. december 23.
603
1 587
93

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Megjegyzem a betelepülő gyárak igen negatív kritikával érintették a hazai vasúti vonalak kritikán aluli színvonalát. Legalább 3000-3500 km pályaszakaszt kellene rendbevágni és új szakaszokat építeni.

Igen, és ennek van is értelme mert létező, fizetőképes, valós ipari igényt szolgálna ki az sokszor öncélú kisvonatozás helyett.

A paks-2 gyakorlatilag benne volt az új korrekciós vonal a hiddal egyetembe.... mert számoltak egy "déli" nyomvonalal Szeged felé.... csak akkor a Byd még nem tűnt fel meg a Pécsi berúházás lehetősége....
Bravo így csak előre....

Ha jól értem az a vonal azért vált fölöslegessé egy erősen pénzhiányos időszakban mert az ipari kapacitás végül máshova települt. De remélhetőleg ez változik (Szeged is kap valamit, persze fújnak is rá rögtön), akkor illetve ha a költségvetés stabilizálódik majd újra elő lehet venni. De l’art pour l’art alapon nem kellene horribilis áron vasuti vonalat építeni csak azért hogy legyen, aztán majd jó lesz valamire, épp nem azokat időket éljük.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 919
17 962
113