Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 768
113
Én is. Meg láttam olyat, aki nem várta ki míg feljön, miután elment a másik irányba, és az ellenirányból érkező szó szerint bécsi gyors majdnem elkapta Komáromnál...

Nem véletlen vannak ezek a berendezések. A jelzés a rendszer reakcióidején belüli veszélyt jelenti, úgyhogy tiszteletben tartom. Még akkor is, ha néha "fals pozitív". (Krampácsolásnál ki szoktak küldeni felénk embert aki kezeli a sorompót kézzel, és a vonatoknak lassújele van)
Na meg volt olyan vasutas, aki tudván, hogy ilyenkor nincs vonat, elment a sor mellett be a pirosba körülnézés nélkül... és rosszul informáltnak bizonyult.
Mondjuk a krampácsológépnél az első 9 percet elég feleslegesnek éreztem...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
Én is köszönöm a magyarázatot, nagyjából magam is ezt sejtettem. De azt nagyon jól leírtad, hogy itt bizony még nagyon sokat lehetne okosítani a vasúti átjárókon. Szerintem szükség lenne rá, és pont a Gafzhu által leírtak miatt is növelné a biztonságot, ha nem lennének napi szinten feleslegesen csukott sorompók. Kicsit olyan mint a bűnüldözés, azt szokták mondani, nem a büntetés mértékének van elrettentő ereje, hanem annak, ha nagy eséllyel bekövetkezik a lebukás. Ha mindig jönne a vonat 1-2 percen belül, kevesebb lenne a szabálytalan, mert nagyon megnőne a "lebukás" veszélye.

És értem én, hogy biztonságkritikus, meg redundáns meg minden, de ha a fly-by-wire repülőgépek 40+ éve biztonságosan működnek, akkor egy vasúti átjárót is tudni kéne biztonságosan okosítani. Szerintem főleg szándék, és kis mértékben pénzügyi erőforrás kéne hozzá.
Oh, a pálya nyitva áll mindenki előtt, a biztosító berendezés tervező talán a legkeresettebb szakemberek egyike itthon.
20 évig kell működnie (bár nálunk van sokkal-sokkal régebbi berendezés is, még mechanikus is van dögivel), ha szart tervezel és aláírtad dutyi jár érte és egy életre szóló lelkiismeretet furdalás.
Működjön hóban, esőben, 40 fokban, egyedi termékek nem játszanak mert évtizedekig kell a pótalkatrész. De a világ összes országa (ahol van vasút várja) a megváltó ötleteket szerintem.

75 km/h teszt
100km/h teszt
160km/h teszt
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 768
113
Egyrészt őket elviszi Darwin, másrészt meg az ilyen ember nem alkalmas arra, hogy egy személyautóval részt vegyen a forgalomban, el kell venni a jogosítványát. Ahogy a linkelt videóban a bácsi sem alkalmas a vezetésre.
Szerinted mit kellene csinálni? Adni egy távirányitót a türelmetlen embernek hogy adhasson pirosat a bécsi gyorsnak mert ő siet a piacra?
Nem erről van sz, csak szólok. A feleslegesen hosszú várakozásról.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
A másik oldalon meg az áll, hogy ha sok a felesleges várakozás a vasúti átjáróban, a kevésé birkatürelmű, forrófejű, meggondolatlan emberek esetleg nagyobb számban próbálnak átslisszolni a piroson, ami néha nem sikerül. Márpedig türelmetlen ember sok van.
Ez esetben meghal. Én mondjuk a családjával kifizettetném a teljes kárt.
Aztán meggondolja.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Több majdnem-baleset tanúja, vagy héven utasként résztvevője is voltam (el is taknyoltam a vészfékezésnél, ahogy a leszálláshoz készültem épp).
Hát héven mán én is szoptam be ezt. De a legrosszabb szerintem az, amikor ülsz a vonaton, megálltok, igazából észre sem veszed, hogy miért, csak amikor kinézel előre az ablakon, hogy miért is állunk, szembe vigyorog veled egy láb, meg egy piros "trabant". Amiről később kiderül, h amúgy merci volt. Mert ennyire ellenfél.
megy gyakorlatilag "lassújelzéssel" a HÉV csomó helyen, ahol mehetne rendesen, és hosszabb a menetidő.
Na igen. Amikor a Csillaghegy Békás hosszabb mint a Békás Budakalász, pedig az utóbbi 1 kmel hosszabb ha nem többel.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113

Az örökhagyóval szembeni követelések is öröklőd(het)nek, így a vele szembeni kártérítési igény is.

Más kérdés, hogy az örökösök - ha nincs jelentős hagyaték - visszautasíthatják az örökség egészét, illetve ha el is fogadják, csak az adott esetben kisértékű hagyaték erejéig felelnek. Örökös pedig mindig van, mert a végső, szükségszerű örökös a magyar állam.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
Az örökhagyóval szembeni követelések is öröklőd(het)nek, így a vele szembeni kártérítési igény is.

Más kérdés, hogy az örökösök - ha nincs jelentős hagyaték - visszautasíthatják az örökség egészét, illetve ha el is fogadják, csak az adott esetben kisértékű hagyaték erejéig felelnek. Örökös pedig mindig van, mert a végső, szükségszerű örökös a magyar állam.
Fizet a kötelező biztosító dologi kárért 500 millió forintig, de ha egy új Vectron mozdonyt löksz mondjuk le a pályáról az kevés lesz.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Fizet a kötelező biztosító dologi kárért 500 millió forintig, de ha egy új Vectron mozdonyt löksz mondjuk le a pályáról az kevés lesz.
Igazság szerint, ha a teljes kárt nézed, még az esetben is valszeg kevés, ha egy Bzn keletkezik pártízezer forintos kár. Mert borul a menetrend, mert sokezer ember késik stb.
Nem tudom megérteni, hogy működő biztber mellett hogy lehet nem komolyan venni egy sokszáz/ezer tonnás szerelvényt. De...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Fizet a kötelező biztosító dologi kárért 500 millió forintig, de ha egy új Vectron mozdonyt löksz mondjuk le a pályáról az kevés lesz.

Igen, elvileg 1,3 millió EUR a keret az összkárra, személyi sérülésnél 6.450.000 EUR a kártérítési keret KGFB-ből, járulékokkal együtt.

Más kérdés, ha a biztosító nem téríti meg a ténylegesen felmerült kárt (nem szereti - ilyenkor jut eszembe az az eset, amikor egy hátulról belémdurrantós ügyből lett vagy két kiló kár, a biztosító első ajánlata "egyezségként" valami húszezer forint volt, végül lett belőle egy tyúkper), ekkor még mindig perelhető a károkozó (vagy jogutódja) és/vagy a biztosító.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 768
113
Igazság szerint, ha a teljes kárt nézed, még az esetben is valszeg kevés, ha egy Bzn keletkezik pártízezer forintos kár. Mert borul a menetrend, mert sokezer ember késik stb.
Nem tudom megérteni, hogy működő biztber mellett hogy lehet nem komolyan venni egy sokszáz/ezer tonnás szerelvényt. De...
Mindenki komolyan veszi a vonatot, mert az átlagbalesettel szemben az vonatbalesetben a kocsiban ülők gyakran meghalnak. Legtöbbjük úgy gondolja, hogy biztonságban át fog kelni, szerintem kevesen játszanak orosz rulettet. Még kevesebben állnak a vonat elé szándékosan autóban, inkább autó nélkül.
Az ember sajna sokféle és tökéletlen. A vasút meg erősen konzervatív és rugalmatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 768
113
Hogy legyen rugalmas? Ha kisebb biztonsági tatalék lesz , az is pont szar lesz sokaknak.
Nem vagyok eme problémához értő, csak annyit gondolok, ha egy vasúti átjárói piros csak annyi ideig tartana, mintegy közúti kereszteződésben lévő piros, sokkal kevesebben akarnának időt nyerni szabálytalankodással. Lehet, a vasutat kéne hálózatban működő önvezetésre rávenni előbb, nem a személyautókat.
Bevallom, gyalogosan sosem érdekelt hogy piros vagy sem, ha nem jön a vonat simán átgyaloglok.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1711

merleg

Well-Known Member
2021. március 12.
1 664
3 286
113
Hogy legyen rugalmas? Ha kisebb biztonsági tartalék lesz , az is pont szar lesz sokaknak.

Szerintem más téren kéne a vasútnak fejlődnie inkább.

Az infrastruktúrával is probléma van. Nálunk például gyakran csak 20-30 km/h-val megy kb. a vonat ( vagy inkább annyival sem), emiatt pedig elég sűrűn van, hogy fél órát kell várni a sorompónál...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113
Hogy legyen rugalmas? Ha kisebb biztonsági tartalék lesz , az is pont szar lesz sokaknak.

Szerintem nem a biztonsági tartalékot kéne csökkenteni, azzal nincs gond. Azzal van a gond, hogy a 120-al jövő IC-re méretezett lecsukási időt tartják akkor is, ha megálló van.
Példa amit ismerek: Szemeretelepi vasúti átjáró: ha Szolnok felől jön a vonat, már a ferihegyi megálló elérése előtt csukódik a sorompó. A vonat megáll x percig Ferihegyen, majd ha személyvonat, 1.5 km múlva megáll még y percre Szemeretelepen is. Majd onnan elindul, és az autósok nagy örömére, 8. perce csukott sorompó előtt 40-el gyorsítva végre felszabadítja az átjárót.
Nem a megállás nélkül haladó vonat előtti lecsukási idővel, annak a biztonsági tartalékával van a gond. A rendszer rugalmatlanságával, hogy amikor előre ismert, hogy a vonat még megállóban lesz, vagy eleve csak 30-al jön, akkor is ugyanolyan távnál, és nem ugyanolyan "tartalék időnél" csukja a sorompót.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Hogyan nem lehet észrevenni egy VILLAMOST?

Sötét ÉS köd van. Ez meg előz.
És akkor egyesek meg vannak sértődve, ha ilyen idióták halálát szó nélkül elfogadnám.
Megvárjuk, amíg mást megöl vagy mi?
 
  • Dühítő
  • Hűha
Reactions: fishbed and BJani

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113
Hogyan nem lehet észrevenni egy VILLAMOST?

Valószínűleg pont nem nézett tükörbe, mikor meg már elkezdett fordulni, amúgy is a holttérbe került a villamos. Vszeg helyismerete sem volt.
Egyébként én meg a kamerást kérdezem, hogy miért engedte el, miért mondott le az elsőbbségéről? Ha ő ott nem "illedelmes", nincs baleset...
A kamerás sokkal jobb szögben volt, hogy láthassa a villamost, nem volt logikus, hogy engedje bekanyarodni, hiszen ha a furgon észre is veszi a villlamost, akkor is megállt volna keresztben előtte, blokkolva a sávját.
 
  • Imádom
Reactions: gafzhu

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 768
113
Sötét ÉS köd van. Ez meg előz.
És akkor egyesek meg vannak sértődve, ha ilyen idióták halálát szó nélkül elfogadnám.
Megvárjuk, amíg mást megöl vagy mi?
A köd nem rontotta számottevően a látótávolságot. A belest is el lett kerülve. A sor, akit előzött meg szottyoghatott rendesen, ha már sor volt. És igen. az előző elcseszte. Igen, lehetet volna belőle baj. És nem, nem érdemel halált. Mert bár egyeseknek ez lehetetlennek tűnik, de mindenki elcsesz az életben sok dolgot, és hogy lesz-e belőle nagy baj, az a szerencsén meg a többi emberen múlik. És bárkivel előfordulhat, mert senki sem tökéletes.