Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Én a mostani WRC-ken is csak pislogok, milyen gumik és futómű technológia van alattuk, ami ilyen tempónál egy hepehupás úton, két kerékkel a földes , füves útpadkán, kanyarodik 190-el, mint a sínautó, ha nem látnám nem hinném el.Ez a durva:
"Amikor a portugál F1-es pályán, Estorilban Toivonen ment két kört a Lancia Delta S4-gyel: idejével (1:18,1 perc) a hatodik helyről indulhatott volna a néhány héttel korábbi Formula-1-es futamon. Az első kockát megszerző Ayrton Senna eredményétől (1:16,7 perc) csak 1,4 másodperccel maradt el. És csak két kört ment…"
És ezek az autók mentek minden úton, nem csak tüköraszfalton.
Mostanság a baja gépek lehetnek a legközelebb hozzájuk.
Csodálatosan elmebeteg járgányok.
Én a Man TT-t sem értem, hogy létezhet. Minden évben meghal valaki. A fedélzeti videókat nézve is kitör a frász.
Nem néztél elég Initial D -t (Akina Szellemének ikonikus manőverére célzok)... de a sínautót elég jól látod: nem véletlen megy le az útról a belső íven abba a kijárt vályúba az aszfalt mellé... amikor kipattan belőle el is száll oldalra.Én a mostani WRC-ken is csak pislogok, milyen gumik és futómű technológia van alattuk, ami ilyen tempónál egy hepehupás úton, két kerékkel a földes , füves útpadkán, kanyarodik 190-el, mint a sínautó, ha nem látnám nem hinném el.
Ez a baj a vasúti átjárókkal, át lehet menni a piroson oda-vissza, mégsem jön még a vonat. Főleg az a szép, mikor a piros kitart, híg a vonat megáll a megállóban le/felszállnak az utasok és elindul a vasúti átjár előtt/után. Közben a sínen nincs forgalom, esetleg mikor már majdnem szabadra váltott, ismét leereszkedik a sorompó a szembeforgalom miatt.
Ez miért lenne baj? Nem egészen értem, mit szeretnének itt egyesek. A biztbernek biztosítania kell a 30al érkező tolatómozdonyt, meg a 160al berobbanó nemzetközi ICt is.Ez a baj a vasúti átjárókkal, át lehet menni a piroson oda-vissza, mégsem jön még a vonat.
Hova rohansz? Lásd első pont.Főleg az a szép, mikor a piros kitart, híg a vonat megáll a megállóban le/felszállnak az utasok és elindul a vasúti átjár előtt/után.
Igen, de ezen még mindig nem értem mit kell problémázni.Közben a sínen nincs forgalom, esetleg mikor már majdnem szabadra váltott, ismét leereszkedik a sorompó a szembeforgalom miatt.
Mert az emberiség egy részét bosszantják, más részét idegesítik, kis részét meggondolatlan cselekedetetkre késztetik. 53 éve embert küldtünk a holdra, de a vasúti átjáró "hótostoba" maradt. Mielőtt bárki rosszat gondol: még sosem mentem át pirosban vasúti átjáróban.Ez miért lenne baj? Nem egészen értem, mit szeretnének itt egyesek. A biztbernek biztosítania kell a 30al érkező tolatómozdonyt, meg a 160al berobbanó nemzetközi ICt is.
Hova rohansz? Lásd első pont.
Igen, de ezen még mindig nem értem mit kell problémázni.
Mi ezen az ostoba?de a vasúti átjáró "hótostoba" maradt.
Nem, x időt tart, csak szerinted az x idő nem annyi amennyit szeretnél.ha x időt igénylő dolog 2x ideig tart.
Ezt sose fogom megérteni. Az utazásnak van egy ideje, az utakon viszonylag kevés a nagyon mazsola.Egyébként mi az, hogy hova rohanok? Pazarlódnak az életem hátralévő percei,
Ellent kell mondjak. Felénk az átlagsöfőr (100ból 90+) olyan túlkoros mazsola, aki nem mer/akar/tud 65nél többet menni kötzúton 90-es korlátozásnál. És ezek nem az abszulútszabályosjófiúk, mert ők sem indexelnek és belemennek a narancssárgába, hogy a mögöttes forgalomnak minnél nagyobb legyen az idővesztesége...Ezt sose fogom megérteni. Az utazásnak van egy ideje, az utakon viszonylag kevés a nagyon mazsola.
Van viszont sok sok index nélkül seggbennyomulós agresszív tahó. Aztán amikor végül összetörik magukat, na azzal rabolják az időmet, és veszélyeztetik az életemet, azzal, hogy lemenni Miskolcra nem 2 óra, hanem 2 óra 10 perc nem.
Ez miért lenne baj? Nem egészen értem, mit szeretnének itt egyesek. A biztbernek biztosítania kell a 30al érkező tolatómozdonyt, meg a 160al berobbanó nemzetközi ICt is.
Mi ezen az ostoba?
Ezt sose fogom megérteni. Az utazásnak van egy ideje, az utakon viszonylag kevés a nagyon mazsola.
Ellent kell mondjak. Felénk az átlagsöfőr (100ból 90+) olyan túlkoros mazsola, aki nem mer/akar/tud 65nél többet menni kötzúton 90-es korlátozásnál. És ezek nem az abszulútszabályosjófiúk, mert ők sem indexelnek és belemennek a narancssárgába, hogy a mögöttes forgalomnak minnél nagyobb legyen az idővesztesége...
ott van a cikkben: kresz szerint 2,75m a minimum sávszélesség, így 2m-esek lettek.
Vicces azért, hogy a hazai elektromos busz kudarcánál a szokott mandta ellenkezője jön ki az újságíróból...Az Evopro sztori úgy indult, mint egy álom:
Evopro Modulo: előnyben az e-buszok
Forgalomba álltak Budapest menetrend szerint közlekedő elektromos buszai, sok hír, álhír, valós és vélt probléma bukkant napvilágra, ezeket igyekszünk tisz...iho.hu
Egyszer már posztoltam a csodaprojekt kudarcát:
Akkora kudarc a Várbeli elektromos buszok használata, hogy a BKV dízelre cserélné őket
Fenntarthatatlanná vált a fenntarthatónak vélt járművek üzemeltetése, a rendbetétel árából három busz is kijönne. A cseréért azonban nem mindenki lelkesedik.hvg.hu
Erre most (a hazai csodabusznak ezúttal a kormányműve törött el):
Hiába forgatta a kormányt, ment tovább egyenesen: Utasokkal teli busz balesetezett Budapesten – Fotók a helyszínről | BudaPestkörnyéke.hu
A sofőr épp az utolsó körét teljesítette, amikor az emelkedős szakaszon, egy enyhe bal kanyarban azt vette észre, hogy hiába fordítja el a kormányt, a busz megy tovább egyenesen. A BudaPestkörnyeke.budapestkornyeke.hu
(2. link)Úgy tudjuk azonban, hogy a főváros és a BKK hallani sem akar erről az ötletről, hiszen szerintük a füstokádó dízel nem való a Várba. Pedig a dízelek közül például egy új Euro VIe besorolású autóbusz károsanyag-kibocsátása szinte nulla
A sok ifjú titán talán nem számol azzal, hogy az öreg mazsolák azért közlekednek annyival,a mennyivel, mert nem akarják az autójuk lelkét kitaposni és szeretnék még sokáig használni azt a motort meg lengéscsillapítót (és nem akarnak évente lengéscsillapítót cserélni, mint néhány csoda új típusnál "fiatalosan dinamikus" vezetéssel). Just my 2 cents. De hát fiatalság bolondság...Ellent kell mondjak. Felénk az átlagsöfőr (100ból 90+) olyan túlkoros mazsola, aki nem mer/akar/tud 65nél többet menni kötzúton 90-es korlátozásnál. És ezek nem az abszulútszabályosjófiúk, mert ők sem indexelnek és belemennek a narancssárgába, hogy a mögöttes forgalomnak minnél nagyobb legyen az idővesztesége...
(Az x idő szabad jelzésel a vasúti átjáróban és 2x piros jelzésnél.)
Senki sem beszélt a kocsi belének kitaposásáról, a normál tempójú közlekedés álmáról van szó általában a cammogás helyett aránylag normális állapotú közúton. A normál tempót már a Ladák is jól bírták. Írom 52 éves "ifjú titán"-ként.A sok ifjú titán talán nem számol azzal, hogy az öreg mazsolák azért közlekednek annyival,a mennyivel, mert nem akarják az autójuk lelkét kitaposni és szeretnék még sokáig használni azt a motort meg lengéscsillapítót (és nem akarnak évente lengéscsillapítót cserélni, mint néhány csoda új típusnál "fiatalosan dinamikus" vezetéssel). Just my 2 cents. De hát fiatalság bolondság...
Ha ennyire spórol, mehet vonattal vagy busszal is, az ingyen is van neki!A sok ifjú titán talán nem számol azzal, hogy az öreg mazsolák azért közlekednek annyival,a mennyivel, mert nem akarják az autójuk lelkét kitaposni és szeretnék még sokáig használni azt a motort meg lengéscsillapítót (és nem akarnak évente lengéscsillapítót cserélni, mint néhány csoda új típusnál "fiatalosan dinamikus" vezetéssel). Just my 2 cents. De hát fiatalság bolondság...
Hát, a vasúti biztosító berendezés nem így működik, van egy behatási pont ami érzékeli a vonat áthaladást és zár, van egy másik ami érzékeli a vonat elhaladást és nyit. (leegyszerűsítve a dolgot)Hát pont az, hogy ugyanakkor csukja a sorompót, ha 160-al jön a vonat, és akkor is, ha 30-al. Ez utóbbi esetben viszont 5x addig marad csukva...
Egy ideális világban mindig x idővel a vonat előtt csukódna le a sorompó, nem néha x, néha 4x idővel előtte.
Egyébként pont emiatt veszélyes szituk is vannak, tipikus hely a kőbányai Kőér utcai átjáró/csomópont. Nagy a vasúti forgalom, csúcsidőben az átjáró inkább csukva van, mint nyitva, így amikor éppen nyitva van, mindenki át akar menni, 3 irányból érkezve. A három érkező irányból kettőnek is elsőbbségadási kötelezettsége van... Elég sok a baleset.
(Trafit ott még nem láttam, pedig ha valahol, mondjuk ott esetleg indokolt lenne. Vagy legalább a kereszteződés bekamerázása, hogy ne kelljen sokat pingvinezni, ki is volt a hibás.)