Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Ez a durva:
"Amikor a portugál F1-es pályán, Estorilban Toivonen ment két kört a Lancia Delta S4-gyel: idejével (1:18,1 perc) a hatodik helyről indulhatott volna a néhány héttel korábbi Formula-1-es futamon. Az első kockát megszerző Ayrton Senna eredményétől (1:16,7 perc) csak 1,4 másodperccel maradt el. És csak két kört ment…"
És ezek az autók mentek minden úton, nem csak tüköraszfalton.
Mostanság a baja gépek lehetnek a legközelebb hozzájuk.
Csodálatosan elmebeteg járgányok.

Én a Man TT-t sem értem, hogy létezhet. Minden évben meghal valaki. A fedélzeti videókat nézve is kitör a frász.
Én a mostani WRC-ken is csak pislogok, milyen gumik és futómű technológia van alattuk, ami ilyen tempónál egy hepehupás úton, két kerékkel a földes , füves útpadkán, kanyarodik 190-el, mint a sínautó, ha nem látnám nem hinném el.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Én a mostani WRC-ken is csak pislogok, milyen gumik és futómű technológia van alattuk, ami ilyen tempónál egy hepehupás úton, két kerékkel a földes , füves útpadkán, kanyarodik 190-el, mint a sínautó, ha nem látnám nem hinném el.
Nem néztél elég Initial D -t (Akina Szellemének ikonikus manőverére célzok)... de a sínautót elég jól látod: nem véletlen megy le az útról a belső íven abba a kijárt vályúba az aszfalt mellé... amikor kipattan belőle el is száll oldalra.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
Ez a baj a vasúti átjárókkal, át lehet menni a piroson oda-vissza, mégsem jön még a vonat. Főleg az a szép, mikor a piros kitart, híg a vonat megáll a megállóban le/felszállnak az utasok és elindul a vasúti átjár előtt/után. Közben a sínen nincs forgalom, esetleg mikor már majdnem szabadra váltott, ismét leereszkedik a sorompó a szembeforgalom miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11 and BJani

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Ez a baj a vasúti átjárókkal, át lehet menni a piroson oda-vissza, mégsem jön még a vonat.
Ez miért lenne baj? Nem egészen értem, mit szeretnének itt egyesek. A biztbernek biztosítania kell a 30al érkező tolatómozdonyt, meg a 160al berobbanó nemzetközi ICt is.
Főleg az a szép, mikor a piros kitart, híg a vonat megáll a megállóban le/felszállnak az utasok és elindul a vasúti átjár előtt/után.
Hova rohansz? Lásd első pont.

Közben a sínen nincs forgalom, esetleg mikor már majdnem szabadra váltott, ismét leereszkedik a sorompó a szembeforgalom miatt.
Igen, de ezen még mindig nem értem mit kell problémázni.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
Ez miért lenne baj? Nem egészen értem, mit szeretnének itt egyesek. A biztbernek biztosítania kell a 30al érkező tolatómozdonyt, meg a 160al berobbanó nemzetközi ICt is.

Hova rohansz? Lásd első pont.


Igen, de ezen még mindig nem értem mit kell problémázni.
Mert az emberiség egy részét bosszantják, más részét idegesítik, kis részét meggondolatlan cselekedetetkre késztetik. 53 éve embert küldtünk a holdra, de a vasúti átjáró "hótostoba" maradt. Mielőtt bárki rosszat gondol: még sosem mentem át pirosban vasúti átjáróban.
Egyébként mi az, hogy hova rohanok? Pazarlódnak az életem hátralévő percei, ha x időt igénylő dolog 2x ideig tart. És sok kicsi sokra megy. Mielőtt bárki megint rosszat gondolna, nem szoktam szándékosan veszélyeztetni senkit.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and BJani

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
de a vasúti átjáró "hótostoba" maradt.
Mi ezen az ostoba?

ha x időt igénylő dolog 2x ideig tart.
Nem, x időt tart, csak szerinted az x idő nem annyi amennyit szeretnél.


Egyébként mi az, hogy hova rohanok? Pazarlódnak az életem hátralévő percei,
Ezt sose fogom megérteni. Az utazásnak van egy ideje, az utakon viszonylag kevés a nagyon mazsola.
Van viszont sok sok index nélkül seggbennyomulós agresszív tahó. Aztán amikor végül összetörik magukat, na azzal rabolják az időmet, és veszélyeztetik az életemet, azzal, hogy lemenni Miskolcra nem 2 óra, hanem 2 óra 10 perc nem.
 
  • Tetszik
Reactions: kw3v865

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
Ezt sose fogom megérteni. Az utazásnak van egy ideje, az utakon viszonylag kevés a nagyon mazsola.
Van viszont sok sok index nélkül seggbennyomulós agresszív tahó. Aztán amikor végül összetörik magukat, na azzal rabolják az időmet, és veszélyeztetik az életemet, azzal, hogy lemenni Miskolcra nem 2 óra, hanem 2 óra 10 perc nem.
Ellent kell mondjak. Felénk az átlagsöfőr (100ból 90+) olyan túlkoros mazsola, aki nem mer/akar/tud 65nél többet menni kötzúton 90-es korlátozásnál. És ezek nem az abszulútszabályosjófiúk, mert ők sem indexelnek és belemennek a narancssárgába, hogy a mögöttes forgalomnak minnél nagyobb legyen az idővesztesége...
(Az x idő szabad jelzésel a vasúti átjáróban és 2x piros jelzésnél.)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 943
113
Ez miért lenne baj? Nem egészen értem, mit szeretnének itt egyesek. A biztbernek biztosítania kell a 30al érkező tolatómozdonyt, meg a 160al berobbanó nemzetközi ICt is.
Mi ezen az ostoba?

Hát pont az, hogy ugyanakkor csukja a sorompót, ha 160-al jön a vonat, és akkor is, ha 30-al. Ez utóbbi esetben viszont 5x addig marad csukva...
Egy ideális világban mindig x idővel a vonat előtt csukódna le a sorompó, nem néha x, néha 4x idővel előtte.

Egyébként pont emiatt veszélyes szituk is vannak, tipikus hely a kőbányai Kőér utcai átjáró/csomópont. Nagy a vasúti forgalom, csúcsidőben az átjáró inkább csukva van, mint nyitva, így amikor éppen nyitva van, mindenki át akar menni, 3 irányból érkezve. A három érkező irányból kettőnek is elsőbbségadási kötelezettsége van... Elég sok a baleset.
(Trafit ott még nem láttam, pedig ha valahol, mondjuk ott esetleg indokolt lenne. Vagy legalább a kereszteződés bekamerázása, hogy ne kelljen sokat pingvinezni, ki is volt a hibás.)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 943
113
Ezt sose fogom megérteni. Az utazásnak van egy ideje, az utakon viszonylag kevés a nagyon mazsola.

Hááát...
Ok, hétköznap kevesebb van, olyankor a beleszarós (én nem sietek, biztos más sem) inkább a jellemző, de azért hétvégén a sofőrök igen komoly (szemmel látható része) fogalmatlan, szerencsétlen, alkalmatlan.
És baromi bosszantó, amikor a 25 perces útból 40 perc lesz, pedig egyáltalán nincs is nagy forgalom (a fogyasztás meg +1-2 liter...).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gafzhu

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 943
113
Ellent kell mondjak. Felénk az átlagsöfőr (100ból 90+) olyan túlkoros mazsola, aki nem mer/akar/tud 65nél többet menni kötzúton 90-es korlátozásnál. És ezek nem az abszulútszabályosjófiúk, mert ők sem indexelnek és belemennek a narancssárgába, hogy a mögöttes forgalomnak minnél nagyobb legyen az idővesztesége...

Kicsit ellentmondok én is.
A narancssárgán átmenő mazsolánál még rosszabb a felvillanó sárgánál satufékező. Egyrészt veszélyes, másrészt ott még 2 autó simán átment volna biztonságosan (kereszteződés áteresztő képességének csökkenése), harmadrészt pont az ilyenek aztán a zöldnél nem találják se a sebváltót, se az egyest, se a gázpedált, és 500 méter alatt érik el a 40-et, ezáltal jól feltartanak mindenkit továbbra is.
De ha megelőzöd csak egy lehelletnyit is neccesebb módon, vagy túl közel mész hozzá (mert már szeretnél 3.-ba felkapcsolni a 15 másodperces negyedgázas gyorsítás után) te vagy az agresszív köcsög...
 
M

molnibalage

Guest
ott van a cikkben: kresz szerint 2,75m a minimum sávszélesség, így 2m-esek lettek.

Csak meg kellett volna várni a végét. A sávelválasztókat is odébbtolták és kisebb lett a sáv is.
(Amúgy régen piszok sokat jártam arra, csodálkoztam is, hogy ezt hogyan sikerült így leszervezni.)
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
Az Evopro sztori úgy indult, mint egy álom:


Egyszer már posztoltam a csodaprojekt kudarcát:


Erre most (a hazai csodabusznak ezúttal a kormányműve törött el):

 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Az Evopro sztori úgy indult, mint egy álom:


Egyszer már posztoltam a csodaprojekt kudarcát:


Erre most (a hazai csodabusznak ezúttal a kormányműve törött el):

Vicces azért, hogy a hazai elektromos busz kudarcánál a szokott mandta ellenkezője jön ki az újságíróból...

Úgy tudjuk azonban, hogy a főváros és a BKK hallani sem akar erről az ötletről, hiszen szerintük a füstokádó dízel nem való a Várba. Pedig a dízelek közül például egy új Euro VIe besorolású autóbusz károsanyag-kibocsátása szinte nulla
(2. link)

A kormánymű törés durva dolog, ritka, eléggé elmérethették, úgy tűnik.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
Ellent kell mondjak. Felénk az átlagsöfőr (100ból 90+) olyan túlkoros mazsola, aki nem mer/akar/tud 65nél többet menni kötzúton 90-es korlátozásnál. És ezek nem az abszulútszabályosjófiúk, mert ők sem indexelnek és belemennek a narancssárgába, hogy a mögöttes forgalomnak minnél nagyobb legyen az idővesztesége...
(Az x idő szabad jelzésel a vasúti átjáróban és 2x piros jelzésnél.)
A sok ifjú titán talán nem számol azzal, hogy az öreg mazsolák azért közlekednek annyival,a mennyivel, mert nem akarják az autójuk lelkét kitaposni és szeretnék még sokáig használni azt a motort meg lengéscsillapítót (és nem akarnak évente lengéscsillapítót cserélni, mint néhány csoda új típusnál "fiatalosan dinamikus" vezetéssel). Just my 2 cents. De hát fiatalság bolondság...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
A sok ifjú titán talán nem számol azzal, hogy az öreg mazsolák azért közlekednek annyival,a mennyivel, mert nem akarják az autójuk lelkét kitaposni és szeretnék még sokáig használni azt a motort meg lengéscsillapítót (és nem akarnak évente lengéscsillapítót cserélni, mint néhány csoda új típusnál "fiatalosan dinamikus" vezetéssel). Just my 2 cents. De hát fiatalság bolondság...
Senki sem beszélt a kocsi belének kitaposásáról, a normál tempójú közlekedés álmáról van szó általában a cammogás helyett aránylag normális állapotú közúton. A normál tempót már a Ladák is jól bírták. Írom 52 éves "ifjú titán"-ként.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
A sok ifjú titán talán nem számol azzal, hogy az öreg mazsolák azért közlekednek annyival,a mennyivel, mert nem akarják az autójuk lelkét kitaposni és szeretnék még sokáig használni azt a motort meg lengéscsillapítót (és nem akarnak évente lengéscsillapítót cserélni, mint néhány csoda új típusnál "fiatalosan dinamikus" vezetéssel). Just my 2 cents. De hát fiatalság bolondság...
Ha ennyire spórol, mehet vonattal vagy busszal is, az ingyen is van neki!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Hát pont az, hogy ugyanakkor csukja a sorompót, ha 160-al jön a vonat, és akkor is, ha 30-al. Ez utóbbi esetben viszont 5x addig marad csukva...
Egy ideális világban mindig x idővel a vonat előtt csukódna le a sorompó, nem néha x, néha 4x idővel előtte.

Egyébként pont emiatt veszélyes szituk is vannak, tipikus hely a kőbányai Kőér utcai átjáró/csomópont. Nagy a vasúti forgalom, csúcsidőben az átjáró inkább csukva van, mint nyitva, így amikor éppen nyitva van, mindenki át akar menni, 3 irányból érkezve. A három érkező irányból kettőnek is elsőbbségadási kötelezettsége van... Elég sok a baleset.
(Trafit ott még nem láttam, pedig ha valahol, mondjuk ott esetleg indokolt lenne. Vagy legalább a kereszteződés bekamerázása, hogy ne kelljen sokat pingvinezni, ki is volt a hibás.)
Hát, a vasúti biztosító berendezés nem így működik, van egy behatási pont ami érzékeli a vonat áthaladást és zár, van egy másik ami érzékeli a vonat elhaladást és nyit. (leegyszerűsítve a dolgot)
Az érzékelő úgy van elhelyezve hogy a leggyorsabb vonatnál is időben záródjon a sorompó (ezért az érzékelő meglepően messze van az útátjárótól), viszont nem minden vonat jön nyilván a vonalra engedélyezett legnagyobb sebességgel. Ráadásul a jelzésben kell annyi időnek lennie hogy a leglassabb járművek is kiérjenek a konfliktuszónából a sorompó záródása elött. Képzelj ide egy nagy traktort két böszme, kukoricával teli pótkocsival.
Nem tudja milyen gyors a vonat ami elment felette. Így is 100+ millió egy egyvágányú 120-as sebességű vonalon egyetlen útátjáró biztosító berendezése, ezeknek utána 20 évig hülye-állóan működniük kell.
Ezek annyi kötöttséget adnak amin nem lehet csak átugrani. az elmúlt negyven évben így is voltak apróbb módosítások, már nagyobb sebességgel kell számolni az közúti jármű mozgását, csökkentették a kicsit az előzárás idejét (mennyivel záródjon a sorompó a leggyorsabb vonat előtt)
Valamint behozták azt is hogy a vonat kap jelet ha nem működik a sorompó és akkor lassítania kell automatikusan 15km/h-ra.
Ami az egésznek még ad egy pofont, ha van megálló a sorompó behatási pontján belül, akkor lehet várni amíg mindenki le- és felszáll. Erre még nem nagyon van jól működő megoldás.
Ott lesz majd változás ha rendesen bekapcsolják a vonatokon az ETCS 2-t és a GSM-R-t, amivel a vonat mozgási sebességét és helyét a rendszer minden időpillanatban ismerni fogja, visszont ehhez minden, az adott vonalon közlekedő vasúti járművet fel kell szerelni az ehhez szükséges fedélzeti berendezéssel, ami irgalmatlan összeg lesz.

Ha van erő és akarat akkor innen sokat lehet ETCS-ből összegereblyézni:

Itt van némi anyag az útátjárók biztonságának a növeléséről:

(én amig vasúti pályát (és utakat) terveztem elkészítettem vagy 60 útátjáró építőmérnöki terveit, ebből 20+ meg is épült, de ma már nem igazán követem a változásokat, de volt jónéhány ahol nagyon sok vita volt, hogy miért nem híd épül, ahol meg híd épült ott a lakók sokkot kaptak hogy mekkora a műtárgy ami épül)