Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
EZ az igazi repülőrajt!Repülőrajt.
Kivételesen nem bántam, hogy (ez a) zene van alatta. (Áááá...nem öregszem...)Mai fejjel hihetetlen, hogy egyszer ez létezhetett:
Kivételesen nem bántam, hogy (ez a) zene van alatta. (Áááá...nem öregszem...)
...amikor a lányom olyan 16 éves volt, akkor rendszeresen osztotta az észt, ha értetlenkedtünk a párommal, vagy nehezen fogtunk fel, kezeltünk dolgokat, amik az ő korosztályának az alapértelemzettjei (okostelók, social media, stb.):
S ilyenkor rendre megkaptuk a gyilkos iróniát:
OK boomer.
Persze ez nem olyan, mint a Gyalog galopp, s nem múlt el teljesen azóta sem:
Ilyenkor két dologgal szoktam reagálni:
1, Én is voltam fiatal, de nem szemtelen!
2, S emiatt írtam le az eddigieket, s ez a reakcióm a mondatodra:
Szóval olyankor, amikor a lányom értetlenkedett/ik, hogy az előző korosztályok miért a mai szemmel elavult, béna, őrült dolgokkal, eszközökkel, módszerekkel, szemlélettel operáltak, elmondom neki, hogy ez nem a te korosztályod érdeme, zsenialitása és bölcsessége, hanem a te korosztályod azért tud olyan korszerű lenni, mert az előző korosztályok dolgoztak, küzdöttek, szenvedtek, tapasztaltak, éltek meg az akkoriakkal kínlódva, azokat fejlesztve, hogy a te korosztályodnak már ezeket, így ne kelljen:
Ha nem így lett volna, akkor még te is:
(amit két magnót egymásnak fordítva vettél fel az egyik belső mikrofonjával a fürdőszobában, de a harmadik felvételnél már elengedted azt, hogy megint belehallatszik a felvételbe a bejárati csengő)
- egész napodat a háztartás működtetésével töltenéd (szőnyeg verés, tűzhely gyújtás, csigacsinálás, stb.)
- tárcsáznád a telefont a sarki fülkében (előtte kivárva a sorodat),
- tekernél gyerekként a felnőtt kerékpár váza alatt görnyedve - miközben, hogy el ne csapjon a TSZ IFA-ja - belezúgtál az árokba a kormányon lógó tele PB gázpalackkal, hazafele a cseretelepről
- tekernéd a magnószalagot golyóstollal, hallgatnál újabb híján egy évig egy albumot magnószalagon
- még te is tudnál tökéletesen bal lábbal fékezni, mint apád
(mert a jól működő keverékdúsítás és stabil alapjárat - tájékozatlanabbak kedvéért szívató, meg még nem kopott karburátor és gyújtáselosztó - egyáltalán nem volt magától értetődő akkortájt),
és a legendás B csoportos pilóták (igaz, ők a mai szemmel kezdetleges járgányokban az őrületesen nagy turbólyuk miatt):
- Állnál a versenypálya szélén centire a sodródva száguldó versenyautótól (Igen; én is, Salgó rallyn, csak én megúsztam, nem úgy, mint egy ismerősöm, aki ott örökre kerekesszékbe került), mert akkor még nem volt ennyire ünnepelve minden másodpercemberke egója; fatalistábbak voltunk.
Úgyhogy ezt köszönd meg szépen felmenőid, nagyszüleid, szüleid korosztályának!
Érdekes; ilyenkor már nincs OK boomerezés.
Ez a durva:Mai fejjel hihetetlen, hogy egyszer ez létezhetett:
Mai fejjel hihetetlen, hogy egyszer ez létezhetett:
Erre rá szoktam vágni, hogy fiatal én is voltam, pofátlan soseOK boomer
Ez a durva:
"Amikor a portugál F1-es pályán, Estorilban Toivonen ment két kört a Lancia Delta S4-gyel: idejével (1:18,1 perc) a hatodik helyről indulhatott volna a néhány héttel korábbi Formula-1-es futamon. Az első kockát megszerző Ayrton Senna eredményétől (1:16,7 perc) csak 1,4 másodperccel maradt el. És csak két kört ment…"
És ezek az autók mentek minden úton, nem csak tüköraszfalton.
Mostanság a baja gépek lehetnek a legközelebb hozzájuk.
Csodálatosan elmebeteg járgányok.
Ezt mondom én is!Erre rá szoktam vágni, hogy fiatal én is voltam, pofátlan sose
...Ilyenkor két dologgal szoktam reagálni:
1, Én is voltam fiatal, de nem szemtelen!
...
Ráadásul a Le Mans-nak volt egy olyan korszaka, amikor kifejezetten szerettek repülni az autók:...De az egész korszak ilyen volt. Akkor volt a legendás Gruppe C-is a hosszú távú versenyeken, időmérőre 1500 LE-s Porshékkal, 400-as végsebességekkel.
De a Forma 1-ben is a körül jött be az 1.5 turbó, 1000 LE-s motorokkal.
Miközben mai szemmel nézve fakerekeken gurultak a kocsik... Nagyon szarok voltak az akkori gumik.
Elképesztő, hogy a szabály alkotók ezeket megengedték!
Ráadásul a Le Mans-nak volt egy olyan korszaka, amikor kifejezetten szerettek repülni az autók:
Na; kicsúsztam a szerkesztési időből...Elképesztőek voltak. A teljesítményük nagyban függött a motor beállítástól.
A Lancia Delta S4-es 890 kg volt és 500 LE rally beállítással.
Viszont a motor maximális, nem tartós üzemű teljesítménye 1014 LE volt, 5 bar töltő nyomáson
Egy sima 1.8-as motortól ez szép teljesítmény. (Azért nem annyira sima, mecha kompresszor+turbós a motor)
Ráadásul összkerék hajtású.
Nem csoda, hogy közel volt az akkori formula 1-es kocsikhoz.
És pont ezért volt elmebeteg dolog a B csoportos Rally
Fák között ilyen autókkal csapatni nem normális dolog...
De az egész korszak ilyen volt. Akkor volt a legendás Gruppe C-is a hosszú távú versenyeken, időmérőre 1500 LE-s Porshékkal, 400-as végsebességekkel.
De a Forma 1-ben is a körül jött be az 1.5 turbó, 1000 LE-s motorokkal.
Miközben mai szemmel nézve fakerekeken gurultak a kocsik... Nagyon szarok voltak az akkori gumik.
Elképesztő, hogy a szabály alkotók ezeket megengedték!
Azért annyira rosszak nem lehettek azok a gumik, ha mégis csak áttudták vinni azt a teljesítményt az útra, s a versenyzők még uralni is tudták azokat a szörnyetegeket...
Természetesen elfog jönni az a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre:Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
Pont ez jutott nekem is eszembe, hogy az uralni képes ember kevés volt, úgyhogy igyekeztem bemásolni az Írást.Az idézeted pont ellent mond ennek.
Valamikor régebben mondta valamelyik versenyző a Laptiming-nál, hogy a régi 90's évek beli slick verseny gumik nem tudtak annyit tapadásban, mint egy mai jobb utcai gumi.... Képzelheted mi lehetett a 80's években.
De ezt utcai autókon is le lehet mérni.
Egy 2-3 km-es versenypályán adott modell 1-2 másodperccel gyorsabb, mint a 10 évvel azelőtti gumikon.
Az rengeteg.
Elnézést, de az itt mutatott vérmérsékleted alapján kíváncsi lennék, mikor rágnál be, mert nem néha nem lehet haladni, hanem szinte soha, Gyakran még este 10 után is tele az út "balfaszokkal".Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
Milyen vérmérséklet? Hogy a plafonra ugrom az idiótáktól?Elnézést, de az itt mutatott vérmérsékleted alapján kíváncsi lennék, mikor rágnál be, mert nem néha nem lehet haladni, hanem szinte soha, Gyakran még este 10 után is tele az út "balfaszokkal".