A szerző csúsztat, elhallgat, össze nem illő dolgokat hasonlít össze, előzményekből jósol tendenciákat.
Undorító.
Előrebocsájtom, hogy - ahogy a reklámban mondták - munkám során - ahogy ezt már többször is említettem - mostanában gyakran találkozom elektromos autóval.
Konkrétan majd egy éve az a munkaeszközöm... (No meg pár éves korú emelőhátfalas teherautók).
Oké, csak egy, akkumulátortechnológiájában elavult VII-es e-Golf, aminek a hatótávolsága egy vicc (télen 120-180 kilométer, amikor mások is használják/tiporják, s abból a kevésből is le kell venni 50 kilométert, mert azalatt már se fűteni, se szellőztetni nemigen akar...), a töltési sebessége meg egy másik vicc:
Fűtött hangárban 230 Voltról 12 óra körül alakul, gyorstöltőnél meg 5 órát ír ki.
Eközben az előnyeit -főleg abban a használati profilban kifejezetten értékelem:
Nincs hideg üzemi tortúra, azonnal fűt, gyakorlatilag a maximális teljesítmény áll rendelkezésre mindig, nincsenek váltásból fakadó korlátok, késések, bizonytalanságok.
Nincs rezonancia, nincs zaj (így annál zajosabbnak hallani pl. az amúgy csendes fűtőventilátort).
Alacsonyan és nem túl elöl van a tömegközéppontja.
A tömege pont kellemesen nagy a komfortos rugózáshoz a városi utakon, de még nem bután nagy.
Arra, amire használom, kifejezetten ideális: Egy, átlójában egy kilométeres telephelyen - ahol téblábolnak az eltévedt betegek, meg helyismerettel nem rendelkező, autóval szállítóik keresztbe-hosszába - sürgős (pl. műtéti) anyagok szállítása random és többször, illetve másik, 5-10 kilométerekre telephelyekre való átruccanás, anyagbeszerzés, stb.
Ez az üzemmód egy hagyományos belsőégésű motornak az állandó gyakorlatilag hideg üzemmel, no meg használójának (kézi váltó) egy tortúra.
Mindegy, hogy az EU betiltja-e a belsőégésű motorral szerelt autókat vagy sem.
totalcar.hu
A Költő csak a következő dolgokkal nem számol:
A lovas kocsi nem a törvény kényszerével lett ellehetetlenítve.
(Mint ahogy a belsőégésű motoros autókkal teszik)
A gépjárművek nem a törvény kényszerével voltak elterjesztve.
(Mint ahogy az elektromos autóval akarják)
A Költő az okostelefonokat és a digit fényképező gépeket hasonlítja az elektromos autókhoz.
Miközben árkategóriában nem is egy, hanem kettő nagyságrend a különbség.
Energiafelhasználásban meg ööö...izé...sok...
A digit fotózás elképesztően felgyorsította a tevékenységet (nincs előhívásra várás),
Míg az akkumulátortöltés a tankoláshoz képest...
Ez a kedvencem:
"...Míg egy benzinest akár 5 perc alatt meg lehet tankolni, villanyossal mindig tele a tank (éjszakai töltés), úgyhogy nem töltök ezzel még 5 percet sem..."
B*zdmeg, ha úgy tartja úri kedvem, akkor hagyom, hogy a kutas tankoljon. Mire odaérek a pénztároshoz, már rám vár...
Amúgy meg látom magam előtt a laktótelepeken elő elektromos autós tömegeket, akik éjszaka töltenek. Idióta.
Az okostelefon nem is tudom, hogy jön ide...
Nyersanyag költsége diagramokkal.
Ha gondolja a Költő, teszek be régi, rulettasztal melletti jegyzetet a kilencvenes évekből, hogy 23-szor jött ki egymás után a fekete...
Benzin ára:
Nyilván drágulni fog a legvégén, amikor már országonként az utolsó finomító sem lesz kihasználva (de akkor már nem műanyag pohárból iszod a lattédat, baszod! (Ahogy volt kollégám mondaná)
"...És most jön a lényeg: 2035-ben, tehát tíz évvel a price parity után egészen pontosan nulla, azaz nulla fő fog benzines autót vásárolni, annál is inkább, mert már nem lesz a piacon egy árva darab legyártott új benzines autó sem. Egy sem!..."
A nem új autók tömegeivel meg nem is kell számolni, mert azok 2035-ben pik-pak elpárolognak (a nukleárissá eszkalálódott ukrán konfliktusnak köszönhetően), s csak új autók lesznek az utcákon!
Van már 16 év a magyar autók átlagéletkora?
"...A használata nem mérgező a környezetre: nem pöfög ki semmit se a fenekén, se a lyukas kipufogódobon keresztül..."
Az uránt/gáz/szenet meg nem kell kitermelni, s az utóbbiak valóban nem a belvárosi házsarkon pöfögnek. A vidék meg mit számít, ami nem látszik a belvárosból, az nincs is.
Az erőművek alkotó anyagai (szélturbina, napelem) meg csak úgy előkerülnek a bűvész kalapjából!
"...Gyorsul
..."
Igen bammeg tényleg gyorsul!
S így a városban a célnál már nem a sor végén szoktam állni, hanem a sor elején az utolsó piros lámpánál!
Bár lehet, a Költő a nem létező cekcuális életét helyettesíti más testi élményekkel.
"...
Ja, és hogy ezt az átállást majd nem fogja elbírni az elektromos hálózat? Én erre azt szoktam mondani, hogy Mátyás király sosem gondolta volna, hogy a teljes magyar lakosságnak lesz üvegablaka, mégpedig akár duplán vagy triplán is. És lett.
Ugyanannyira nem lesz elég áram a villanyautós átálláshoz, mint ahogy sohasem lesz elég üveg minden lakás beüvegezéséhez. Sajnálom, de marad a zsírpapír!..."
Persze a sokszorosára nőtt elektromos áram igényt csillámfaszpónik pukijából fogjuk előállítani, nem kell hozzá semmi befektetés, sem (bármilyen) erőművek, sem újrahúzott elektromos hálózat, sem transzformátorállomások.
...csak próbálj meg kérni
most teljesítménybővítést szolgáltatódtól, amikor
mindenki visszafogja a fogyasztását, s döbbenni fogsz, hogy mennyit kell várni, s mennyiben lesz...
Ui: Elnézést kérek:
1, A hevenyészett, összecsapott reakciómért
2, Az időnként vulgáris hangnemért, de Maónika; idegállapotba kerültem!