Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
A P+R ügyében meg: amíg csak földszintes, egy utolsó a környéken maradt zöld terület leaszfaltozásával nyert 100-200 helyes kis szarokat építenek, ne legyenek. Nem változtat a parkolási helyzeten, de legalább ronda, és rontja a mikroklímát. Mély-magas garázs legyen többezer hellyel, vagy semmi.

Fehérvár központjában óránként 10ft-tal drágább a maszek mélygarázs, mint mellette levő utca.
Ki-beléptető rendszer, bekamerázva az egész, ráadásul fedett.
De az Istenadta nép inkább az utcán parkol...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Nesze neked elektromos autózás, avagy a tapasztalatok szerint amennyiben ütközéskor egy kicsit is megsérül az akkumulátor, akkor többségében kukázni kell az egész autót. Kiemelten igaz ez Muskéta Elon Tesláira, a Nissanra, Hyundaira meg úgy az európai modellekre Stellanistől Bömmerig.
At Synetiq, the UK's largest salvage company, head of operations Michael Hill said over the last 12 months the number of EVs in the isolation bay – where they must be checked to avoid fire risk - at the firm's Doncaster yard has soared, from perhaps a dozen every three days to up to 20 per day.
De még van ám itt, mivel a gyakori korai kukázások miatt a biztosítás is drágább a delejesekre, mint a belső égésűekre :D

According to online brokerage Policygenius, the average U.S. monthly EV insurance payment in 2023 is $206, 27% more than for a combustion-engine model.
According to Bankrate, an online publisher of financial content, U.S. insurers know that "if even a minor accident results in damage to the battery pack ... the cost to replace this key component may exceed $15,000."
A replacement battery for a Tesla Model 3 can cost up to $20,000, for a vehicle that retails at around $43,000 but depreciates quickly over time.
EV battery damage makes up just a few percent of Allianz's motor insurance claims, but 8% of claims costs in Germany, Lauterwasser said. Germany's insurers pool data on vehicle claims data and adjust premium rates annually.
Körkörös gazdaság meg fenntarthatóság mi? Én csak egy kávét kérek
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 518
60 112
113

Ne legyen sehol se ingyenes parkolás, ne legyenek P+R parkolók se, de az elővárosi közlekedést se fejlesszék. Ne legyenek villanyautók se.
A legújabb követelés, hogy ne legyen semmi se.
Erre szavaztak a kedves fővárosi választók. Min csodálkoznak? :)
Mellékesen egész Bécsben fizetni kell ( 2,5 eur/h) egy ideje. A lakósok kûlön parkolókártyát vehetnek.Nincs ingyen.
Erre fel lett egy rakås üres parkolóhely, főleg a tömegközlekedés vàrosszéli végállomásának környékén. Sok bécsi lakós kiadta bérbe a garàzshelyét ingázók nak és ő az utcán áll most.
De ott is vöröszöldeket választottak, ne panaszkodjanak.
A napi 270000 ingázó 2/3-a kocsival ingázik Bécsbe. ( Ez a parkoló díj előtt volt.)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 518
60 112
113
Erre szavaztak a kedves fővárosi választók. Min csodálkoznak? :)
Mellékesen egész Bécsben fizetni kell ( 2,5 eur/h) egy ideje. A lakósok kûlön parkolókártyát vehetnek.Nincs ingyen.
Erre fel lett egy rakås üres parkolóhely, főleg a tömegközlekedés vàrosszéli végállomásának környékén. Sok bécsi lakós kiadta bérbe a garàzshelyét ingázók nak és ő az utcán áll most.
De ott is vöröszöldeket választottak, ne panaszkodjanak.
A napi 270000 ingázó 2/3-a kocsival ingázik Bécsbe. ( Ez a parkoló díj előtt volt.)
Érdekesség: 2012-ben még naponta 400000 ember ingázott kocsival Bécsbe. Azóta sok P+R parkolót építettek a város szélén .
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
De akkor sem értem, hogy az elővárosi közlekedés fejlesztését miért kell ellenezni? Hacsak ez nem a szokásos indirekt aktivizmus logika ez, mint az autók visszaszorítása a közlekedés korlátozásával, lámpák állítgatásával, miegyébbel.
Csakhogy ezzel mi lenne a cél? Ne fejlesszük az elővárosi közlekedést, hogy a zöldmezős agglomerációs lakóparkok lakóit elűzzük? A lakópark megépül, mert önmagában üzlet, közlekedés minősége, kiépítettsége ide, vagy oda.
Be is fognak költözni, de csak azért, mert direkt nem fejlesztik nekik az elővárosi közlekedést, nem fognak jobb belátásra térve elköltözni onnan. Amúgy is, hova mennének? Vissza a városba? És az így elnéptelenedő lakóparkok majd megoldják a zöldek gondjait?
Ez már kezd kicsit sötétzöld ökoterrorista irányt venni, ahol is, a környezetvédelmi ideológiák non plus ultrája a "halál az emberre" vízió. Remélem, ennyire nem elvakultak.

Ha a zöldek azért lobbiznának csak, hogy ne épülhessenk a nagyvárosok környezetében a szántóföldek helyén lakóparkok, akkor elérnék a céljukat és mérséklődne az elővárosi ingázás és akkor bizony pont annyira lenne szükség az elővárosi közlekedésre, mint mondjuk negyven évvel ezelőtt, amikor még jobbára mindenki a városokban lakott, élt és dolgozott.

De előbb ezt is tisztázni kéne.
A gyárak, irodák, boltok, lakótelepek mind a városban voltak harminc-negyven éve. Senki se igázott sehova. Most minden munkahely kiköltözik a városon kívülre, velük együtt a lakóparkok, majd hozzájuk közel a nagy áruházak, meg minden más. Maga az infrastruktúra mozog kifelé és vele együtt megy a lakosság, a lakóövezetek és a hozzájuk idomuló szolgáltató szektor. Vagyis még a lakóparkokat is hiába ütik a zöldek, az emberek a munkahelyek után mennek.
Kérdezhetjük, hogy akkor miért van ingázás? Nos azért, mert a munkáltatóknak csak egy része mozog kifelé, egy része a bentmaradt rozsdaövezetekre épülő irodaparkokba invitálja a lakókat, illetve egy komplett kiköltöző családból csak egy-két tag érintett az agglomerációs munkavégzésben.
A város ökológiai lábnyoma ma a sokszorosára nőtt. Régen egy-egy városhatáron belüli ipari tevékenység lokális környezetkárosító hatása miatt ment a küzdelem, mostanra már a jóval barátibb termelői tevékenység teljes járulékos kihatása együttesen sokkal komolyabb károkat okoz. Ezek ellen a zöldek bárminemű kétségbeesett akciója szélmalomharc.

Inkább fejlesszék azt az elővárosi közlekedést.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Na úgy tűnik az FPD által hajtott német lobbi győzött és a legutóbbi tervezet szerint 2035 után is lehet majd belső égésű motorral felszerelt autókat árulni az EU-ban. A kitétel csak annyi, hogy kizárólag szintetikus üzemanyaggal mehetnek és olyan rendszerrel kell azokat ellátni, hogy hagyományos bengával ne mehessenek

Na a végén még csak belátják, hogy a delejes átállás idiotizmus a köbön :D Plusz gondolom némi chiptuning és szoftver buhera után a lelkes amatőrök hamar rájönnek majd arra hogyan lehet hagyományos bengát is tankolni ezekbe
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 126
3 306
113
Na úgy tűnik az FPD által hajtott német lobbi győzött és a legutóbbi tervezet szerint 2035 után is lehet majd belső égésű motorral felszerelt autókat árulni az EU-ban. A kitétel csak annyi, hogy kizárólag szintetikus üzemanyaggal mehetnek és olyan rendszerrel kell azokat ellátni, hogy hagyományos bengával ne mehessenek

Na a végén még csak belátják, hogy a delejes átállás idiotizmus a köbön :D Plusz gondolom némi chiptuning és szoftver buhera után a lelkes amatőrök hamar rájönnek majd arra hogyan lehet hagyományos bengát is tankolni ezekbe
Már csak az a kérdés hogy mennyiért mérik majd a szintetikus lónyálat.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Már csak az a kérdés hogy mennyiért mérik majd a szintetikus lónyálat.
Na igen, azért ebben is van rendesen buktató, de legalább valami pozitív lépés a korábbiakhoz képest. Plusz még mindig röhej, hogy egy sima 1,4-es 7-es Golffal szar fogyasztás mellett is köröket lehet verni a delejesek hatótávjára. Legutóbbi egy tankra jutott 655 kilométer, igaz párszor nyomtam is ki szegény szemét a pályán. Meg is lepődtem, hogy viszi a 200-at :D

Na de a lényeg, hogy a nagyjából 650-780-800 közti hatótáv mellett nekem kell nagyon max 10 perc míg megtankolok és mehetek Isten hírével, addig a delejeseknél még jobb esetben is 20 perc-fél óra aztán csak 80%-ra van töltve. Plusz az akkumulátor teljesítménye idővel romlik, amin a gyorstöltők csak rontanak, szóval ha kímélni akarod akkor marad a 8 órás éjszakai aztán reménykedj hogy reggelre lesz elég kraft. Akksicsere meg felér egy gazdasági totálkárral, ahogy meg korábban linkeltem ha netalántán megsérül az akkupakk, akkor megint szórhatod rá a szentelt vizet a bontóban. Szép új világ, főképp ha még a Teslához kobaltot bányászó kongói gyerekmunkásokat nézzük
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 943
113
Plusz még mindig röhej, hogy egy sima 1,4-es 7-es Golffal szar fogyasztás mellett is köröket lehet verni a delejesek hatótávjára. Legutóbbi egy tankra jutott 655 kilométer, igaz párszor nyomtam is ki szegény szemét a pályán.

Nekem megvolt Bp-Frankfurt-Bp két útközbeni tankolással úgy, hogy messze nem tele tankkal indultam, és nem is a legrövidebb úton mentem (Salzburg-München-Stuttgart felé). Villanyossal ez az út kb. egy szenvedés lett volna...

(és igen, a kinyomás itt is megvolt [210 :D], de azért a táv döntő részét 110-120-al tettem meg)
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kim Philby

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
A szerző csúsztat, elhallgat, össze nem illő dolgokat hasonlít össze, előzményekből jósol tendenciákat.
Undorító.
Előrebocsájtom, hogy - ahogy a reklámban mondták - munkám során - ahogy ezt már többször is említettem - mostanában gyakran találkozom elektromos autóval.
Konkrétan majd egy éve az a munkaeszközöm... (No meg pár éves korú emelőhátfalas teherautók).

Oké, csak egy, akkumulátortechnológiájában elavult VII-es e-Golf, aminek a hatótávolsága egy vicc (télen 120-180 kilométer, amikor mások is használják/tiporják, s abból a kevésből is le kell venni 50 kilométert, mert azalatt már se fűteni, se szellőztetni nemigen akar...), a töltési sebessége meg egy másik vicc:
Fűtött hangárban 230 Voltról 12 óra körül alakul, gyorstöltőnél meg 5 órát ír ki.

Eközben az előnyeit -főleg abban a használati profilban kifejezetten értékelem:
Nincs hideg üzemi tortúra, azonnal fűt, gyakorlatilag a maximális teljesítmény áll rendelkezésre mindig, nincsenek váltásból fakadó korlátok, késések, bizonytalanságok.
Nincs rezonancia, nincs zaj (így annál zajosabbnak hallani pl. az amúgy csendes fűtőventilátort).
Alacsonyan és nem túl elöl van a tömegközéppontja.
A tömege pont kellemesen nagy a komfortos rugózáshoz a városi utakon, de még nem bután nagy.

Arra, amire használom, kifejezetten ideális: Egy, átlójában egy kilométeres telephelyen - ahol téblábolnak az eltévedt betegek, meg helyismerettel nem rendelkező, autóval szállítóik keresztbe-hosszába - sürgős (pl. műtéti) anyagok szállítása random és többször, illetve másik, 5-10 kilométerekre telephelyekre való átruccanás, anyagbeszerzés, stb.
Ez az üzemmód egy hagyományos belsőégésű motornak az állandó gyakorlatilag hideg üzemmel, no meg használójának (kézi váltó) egy tortúra.


A Költő csak a következő dolgokkal nem számol:

A lovas kocsi nem a törvény kényszerével lett ellehetetlenítve.
(Mint ahogy a belsőégésű motoros autókkal teszik)
A gépjárművek nem a törvény kényszerével voltak elterjesztve.
(Mint ahogy az elektromos autóval akarják)
A Költő az okostelefonokat és a digit fényképező gépeket hasonlítja az elektromos autókhoz.
Miközben árkategóriában nem is egy, hanem kettő nagyságrend a különbség.
Energiafelhasználásban meg ööö...izé...sok...
A digit fotózás elképesztően felgyorsította a tevékenységet (nincs előhívásra várás),
Míg az akkumulátortöltés a tankoláshoz képest...

Ez a kedvencem:
"...Míg egy benzinest akár 5 perc alatt meg lehet tankolni, villanyossal mindig tele a tank (éjszakai töltés), úgyhogy nem töltök ezzel még 5 percet sem..."
B*zdmeg, ha úgy tartja úri kedvem, akkor hagyom, hogy a kutas tankoljon. Mire odaérek a pénztároshoz, már rám vár...

Amúgy meg látom magam előtt a laktótelepeken elő elektromos autós tömegeket, akik éjszaka töltenek. Idióta.

Az okostelefon nem is tudom, hogy jön ide...

Nyersanyag költsége diagramokkal.
Ha gondolja a Költő, teszek be régi, rulettasztal melletti jegyzetet a kilencvenes évekből, hogy 23-szor jött ki egymás után a fekete...

Benzin ára:

Nyilván drágulni fog a legvégén, amikor már országonként az utolsó finomító sem lesz kihasználva (de akkor már nem műanyag pohárból iszod a lattédat, baszod! (Ahogy volt kollégám mondaná)


"...És most jön a lényeg: 2035-ben, tehát tíz évvel a price parity után egészen pontosan nulla, azaz nulla fő fog benzines autót vásárolni, annál is inkább, mert már nem lesz a piacon egy árva darab legyártott új benzines autó sem. Egy sem!..."

A nem új autók tömegeivel meg nem is kell számolni, mert azok 2035-ben pik-pak elpárolognak (a nukleárissá eszkalálódott ukrán konfliktusnak köszönhetően), s csak új autók lesznek az utcákon!
Van már 16 év a magyar autók átlagéletkora?

"...A használata nem mérgező a környezetre: nem pöfög ki semmit se a fenekén, se a lyukas kipufogódobon keresztül..."

Az uránt/gáz/szenet meg nem kell kitermelni, s az utóbbiak valóban nem a belvárosi házsarkon pöfögnek. A vidék meg mit számít, ami nem látszik a belvárosból, az nincs is.
Az erőművek alkotó anyagai (szélturbina, napelem) meg csak úgy előkerülnek a bűvész kalapjából!

"...Gyorsul :)..."

Igen bammeg tényleg gyorsul!
S így a városban a célnál már nem a sor végén szoktam állni, hanem a sor elején az utolsó piros lámpánál!

Bár lehet, a Költő a nem létező cekcuális életét helyettesíti más testi élményekkel.

"...
Ja, és hogy ezt az átállást majd nem fogja elbírni az elektromos hálózat? Én erre azt szoktam mondani, hogy Mátyás király sosem gondolta volna, hogy a teljes magyar lakosságnak lesz üvegablaka, mégpedig akár duplán vagy triplán is. És lett.

Ugyanannyira nem lesz elég áram a villanyautós átálláshoz, mint ahogy sohasem lesz elég üveg minden lakás beüvegezéséhez. Sajnálom, de marad a zsírpapír!..."


Persze a sokszorosára nőtt elektromos áram igényt csillámfaszpónik pukijából fogjuk előállítani, nem kell hozzá semmi befektetés, sem (bármilyen) erőművek, sem újrahúzott elektromos hálózat, sem transzformátorállomások.

...csak próbálj meg kérni most teljesítménybővítést szolgáltatódtól, amikor mindenki visszafogja a fogyasztását, s döbbenni fogsz, hogy mennyit kell várni, s mennyiben lesz...

Ui: Elnézést kérek:
1, A hevenyészett, összecsapott reakciómért
2, Az időnként vulgáris hangnemért, de Maónika; idegállapotba kerültem!

Kedvenc Csikós utód Totalcar szerzőm (ő maga nekem igen kedvezően nyilatkozott "utódáról") tőlem azért sokkal kifinomultabban, intelligensebben és szakszerűbben reagált a múltkori külsős ámokfutásra:
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Amúgy meg látom magam előtt a laktótelepeken elő elektromos autós tömegeket, akik éjszaka töltenek. Idióta.

Tessék, lepukkant lakótelepi lakás, de a tesla az köll. Igen Magyarország. És igen, mindig így tölti.
OiG6yw4.jpg
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
Ugye örültök!?
"Szerinte ha visszakapnák az autósok ezeket a sávokat, akkor a forgalom a jelenlegi duplájára nőne.
Ezért uniós forrásból ott, ahol lehet, kerékpársávvá alakítják ezeket a buszsávokat, így a Váci úton kifelé a Dózsa György útig, az Üllői úton pedig a Kálvin tér és a Népliget között."
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 511
25 277
113
Ugye örültök!?
"Szerinte ha visszakapnák az autósok ezeket a sávokat, akkor a forgalom a jelenlegi duplájára nőne.
Ezért uniós forrásból ott, ahol lehet, kerékpársávvá alakítják ezeket a buszsávokat, így a Váci úton kifelé a Dózsa György útig, az Üllői úton pedig a Kálvin tér és a Népliget között."
Helyes.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Az idiotizmus folytatódik, avagy Geriék pénz nélkül akarják megint szétbaszni a várost. Avagy P+R az fúj, a felüljárók a Sátán művei és majd a Váci-Bajcsy-Üllői tengely ingázóit eresszük rá az amúgy is túlterhelt Hungáriára Remélhetőleg nem is fognak rá kapni egy buznyákot sem
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Az idiotizmus folytatódik, avagy Geriék pénz nélkül akarják megint szétbaszni a várost. Avagy P+R az fúj, a felüljárók a Sátán művei és majd a Váci-Bajcsy-Üllői tengely ingázóit eresszük rá az amúgy is túlterhelt Hungáriára Remélhetőleg nem is fognak rá kapni egy buznyákot sem

Rombolni könnyű, építeni nehéz.

Kb. nem lesz belőle semmi, választási fogás lehet hogy majd lehessen mutogatni hogy a kormány nem ad pénzt / az eu a kormány miatt nem ad pénzt.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Na úgy tűnik az FPD által hajtott német lobbi győzött és a legutóbbi tervezet szerint 2035 után is lehet majd belső égésű motorral felszerelt autókat árulni az EU-ban. A kitétel csak annyi, hogy kizárólag szintetikus üzemanyaggal mehetnek és olyan rendszerrel kell azokat ellátni, hogy hagyományos bengával ne mehessenek

Na a végén még csak belátják, hogy a delejes átállás idiotizmus a köbön :D Plusz gondolom némi chiptuning és szoftver buhera után a lelkes amatőrök hamar rájönnek majd arra hogyan lehet hagyományos bengát is tankolni ezekbe
Nna szombatra megszületett a megállapodás, 2035 után is lehet belső égésű motrotokkal felszerelt járműveket EU-ban értékesíteni, de kizárólag akkor, ha e-üzemanyagokkal üzemelnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby