Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A tó szerintem 2010-11 fordulóján volt ott utoljara, mi akkor dolgoztunk pont a vonal átépítésének a tervein azért emlékszem rá.A blikk cikke legalább egy éves. Még most is megvan az a tó?
Az "építsünk valamit, mert a felduzzasztott hídépítő kapacitás nem maradhat kihasználatlanul, de külföldre azért gyengék vagyunk" verseny egyik dobogósa.A Paks2-hoz kapcsolódik.
Új Duna-híd Magyarországon: villámtempóban épül, a szerkezet már összeért a folyó fölött - Világgazdaság
A Világgazdaság megbízható, naprakész, objektív információforrás, az üzleti élet befolyásos, mértékadó lapja.www.vg.hu
Az "építsünk valamit, mert a felduzzasztott hídépítő kapacitás nem maradhat kihasználatlanul, de külföldre azért gyengék vagyunk" verseny egyik dobogósa.
Igen, felesleges oda egy híd.Ezzel mit akarsz mondani? Hogy felesleges oda az a híd? Vagy hogy túlárazott?
Szerintem jó dolog, hogy Magyarország egy újabb Duna híddal gyarapodik. Lenne szükség még párra ezen felül is...
Ide nekünk jól jön, főleg ha folytatják az utat. Mellesleg az ártéri hidak lengyelországból jöttek szóval az ottani felduzzasztott kapacitást használják…Az "építsünk valamit, mert a felduzzasztott hídépítő kapacitás nem maradhat kihasználatlanul, de külföldre azért gyengék vagyunk" verseny egyik dobogósa.
Arra a hídra a kalocsai reptér és a paksi építkezés összeköttetése miatt van szükség.Igen, felesleges oda egy híd.
Magyarország felelős kormánya néhány évente elkölt egy valag pénzt hogy kidolgozzák nekik a közlekedési stratégiát a következő évekre, majd egy másig bőröndnyi pénzt hogy meghatározzák a szükséges projekteket, majd beleszarik az egészbe és ad-hoc épít mindent ész nélkül. Érted, a kormány készítette a stratégiákat, ott ültek hogy mi legyen benne, majd leszarja amit kap.
Így lett az M9-es kedvéért egy Szekszárdi híd, amihez azóta sem csatlakozik autópálya, pedig annak a tervei is elkészültek Kaposvárig a hídtól, milliárdokért.
Én ezekért a tervekért kapok pénzt, megélek belőle, de én azt szeretném ha értelme is lenne.
Szeged évek óta könyörög egy hídért, ha vasúti-közúti híd épülne az elbaszott tram-train is mehetne rajta, arra is lehetne költeni, de inkább nem adunk arra pénzt, mert ellenzéki város.
Bakker, lehetne régiós központ, Romániából is járhatnának oda dolgozni emberek, de nem. Persze valami kereszténypüspöki stadion meg mi, az kell oda. Szar az egész.
Arra a hídra a kalocsai reptér és a paksi építkezés összeköttetése miatt van szükség.
Na. Látod, ezt mondom. Az okos állam kifizetett egymilliárd forintot egy közlekedési stratégia összeállítására, amiben meghatározták a szükséges elemeit a fejlesztésnek. Erre a hídra nem volt benne szükség, mert közel van a szekszárdi. De megépítik, azért mert csak. De akkor minek baszakodunk a tanulmányokkal irgalmatlan pénzekért? Építsenek amit akarnak, saját kútfőből szejjelszorva az országban rendszer nélkül. És akkor lesznek olyan közlekedési torzok mint a szekszárdi híd.Arra a hídra a kalocsai reptér és a paksi építkezés összeköttetése miatt van szükség.
Igen, felesleges oda egy híd.
Magyarország felelős kormánya néhány évente elkölt egy valag pénzt hogy kidolgozzák nekik a közlekedési stratégiát a következő évekre, majd egy másig bőröndnyi pénzt hogy meghatározzák a szükséges projekteket, majd beleszarik az egészbe és ad-hoc épít mindent ész nélkül. Érted, a kormány készítette a stratégiákat, ott ültek hogy mi legyen benne, majd leszarja amit kap.
Így lett az M9-es kedvéért egy Szekszárdi híd, amihez azóta sem csatlakozik autópálya, pedig annak a tervei is elkészültek Kaposvárig a hídtól, milliárdokért. Én ezekért a tervekért kapok pénzt, megélek belőle, de én azt szeretném ha értelme is lenne.
Szeged évek óta könyörög egy hídért,
ha vasúti-közúti híd épülne az elbaszott tram-train is mehetne rajta, arra is lehetne költeni, de inkább nem adunk arra pénzt, mert ellenzéki város.
Bakker, lehetne régiós központ, Romániából is járhatnának oda dolgozni emberek, de nem.
Persze valami kereszténypüspöki stadion meg mi, az kell oda. Szar az egész.
miközben Szekszárd és Dunaújváros között pedig nincs egy sem vagy 70 kilométeren
Nem értem ki az a "ti" és a holokauszt hogy jön ide.Jájj már megint megy ez a keserves hiszti hogy vidéki városokhoz HÍD épül. Hogy vidéki városokba ÚT épül.
Deal with it.
Azt a pénzt tényleg el lehetne másra is költeni minthogy humbug ‘közlekedési szakértők’ lehúzzák vele az államot rendszeresen.
Rendkívül fair dolog azt vetni a projekt - ami hosszútávon a kelet-nyugati déli autópályarendszer megteremtése, hogy ne csak Budapesten menjen minden nyomorult út és híd keresztül - szemére, hogy még nincsen készen (mellesleg azért, mert a jogtalanul visszatartott EU-s pénzek lennének a forrásai - ugye ti ez ellen dolgoztok), ezért az egyes elemei is totál feleslegesek.
Szűz Mária!-Szent József! Örvendj mert megváltattál : Szegednek, a.k.a. a legkorruptabb-legbelterjesebb szoci városnak nem is EGY, hanem KÉT hídja is van.
Mert már van két hídja miközben Szekszárd és Dunaújváros között pedig nincs egy sem vagy 70 kilométeren, ami egy vicc, kerülj 100+ kilométert ha oda akarsz esetleg költözni.
A másik ilyen vicc a Budapest - Esztergom közötti szakasz, ahol egyetlen nyomorult híd sincs a Dunán (Esztergomnál is csak azért, mert az orbánsátán keresztülnyomta az első ciklusában, egyébként Komáromig nem lenne), így ha át akarsz jutni a túlpartra vagy kompozol, vagy Pest felé kerülsz egy ordenárét, vagy teszel egy baromi nagy kerülőt Európa legfiatalabb államán keresztül.
Nyilván ez is egy normális dolog és majd kiszámoljátok, hogy jól van ez így, oda sem kell, de ez - az alapvető közlekedési lehetőség nyomorúsága - egész kistérségeket tesz a fiatalok számára érdektelenné és fejlődésképtelenné.
Úgyhogy a cseppet sem korrupt, cseppet sem beltejes szegedi jóelvtársak talán majd szíveskedjenek kivárják, amíg másik régiók alapvető igényeit kielégítik.
Szívem szakad meg a romániai vendégmunkások sorsán, de előbb talán a magyar igényeket kellene kielégíteni magyar pénzből.
Vagy holokausztközpont. Abbúl sose elég.
Nem értem ki az a "ti" és a holokauszt hogy jön ide.
Természetes engem bánt ha vidéken épül valami, hiszen Szeged nem vidék. Pontosan tudom hány hídja van.
Természetesen mindig elfelejtem hogy tervező nem kell, elég ha van jogász, ők mindenhez is értenek.
Nem értem mit nem értesz azon, hogy nem azzal van bajom hogy építenek, hanem hogy képtelenek egy koncepciót összerakni és végigvinni a közlekedés területén.
az M9 es közuti kihasznált.Ha nincs hid, az a baj. Ha épitenek, akkor mièrt oda, miért nem mâshova, mièrt ilyet, mièrt kerül ennyibe...
Ha van sapka rajta, az a baj, ha nincs, akkor az.
Elvileg csak pár hétig lesz így. Az iho ezt írja:
"A megengedett pályasebesség a felújítást követően átmenetileg legfeljebb 80 kilométer/óra lehet, mert az ágyazat tömörségét kialakító dinamikus vágánystabilizátorok erre a tartományra képesek beállítani a tömörséget. A további szükséges tömörítést az áthaladó, egyúttal leterhelést is adó vonatforgalom végzi el. Az átépített vágányokon áthaladó forgalom után – folyamatos ellenőrzések mellett –, lehetséges a pályasebesség lépcsőzetes emelése, mindaddig, amíg el nem érik a vasúti pályára jellemző maximális pályasebességet. Ebben a „bejáratós” szakaszban a személyvonatoknál 5-6 perces, a távolsági vonatoknál 8–10 perces késés várható, majd a megengedett pályasebesség fokozatosan, legfeljebb heti 20 kilométer/órával emelhető, így előreláthatólag három hét után érhető el az eredeti 140 kilométer/órás sebesség – a bal vágányon várhatóan a téli menetrendváltástól, a jobb vágányon az év végétől."
https://iho.hu/hirek/1-es-szombatto...smet-budapestig-kozlekednek-es-onnan-indulnak
Én nem értek a vasútépítési technológiához, de azt el tudom képzelni, hogy ezen a vágánystabilizáláson a Lézer Jani akkor sem tudna segíteni, ha nagyobb kerete lenne rá Misibácsitól.
Te teljesen félreérted amit írok.Pontosan úgy, ahogy a püspökistadionozás.
Ezt mondod, közben folyamatosan ágálsz a vidékfejlesztés ellen.
Fújsz, ha a kalocsaiak hidat kapnak.
Fújsz, ha Egerbe út épül.
Fújsz, ha Debrecenbe ipar települ.
Tudod én annak hiszek, amit csinálsz, nem annak, amit mondasz.
Dehogyis, hiszen tervező is kell - valakinek el kell végeznie az aprómunkát, amit a jogászok / közgazdászok kitalálnak neki.
Talán jobb is így, mert a kockásfüzetesember hajlamos nem látni a nyilvánvalót, t.i. hogy ott kell híd, ahol nincs, nem ott, ahol van.
Csakhogy van koncepció (vidékfejlesztés, a budapesti vízfej megszűntetése elmaradt térségek felkarolása, ), legfeljebb neked nem tetszik / nem értesz egyet vele / zsigerből gyűlölöd a nemjóelvtársakat ezért eleve elvetsz minden alternatívát.