Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 758
113
A pápaszemes vagy 30 olyan újítást hozott, amit addig senki nem használt és kategóriájában hozta a legbiztonságosabb autót a karosszériában újragondolt gyűrődő zónák plusz a technikai újítások miatt. Innentől lett az eddig extrában kérhető ETS, az övfeszítő, oldallégzsákok, tempomatnál itt jött először a Speedtronic, az adaptív rugózás… ez a cikk egy full retard valami és azért mert Totalcar ne ájuljunk már el egyből meg vegyük készpénznek. Ha jól emlékszem nem is olyan rég olvastuk, hogy egy autós újságíró, milyen zseniálisan vásárol autót… és akkor tényleg ők írnak valid és megalapozott cikkeket és ezek alapján alkotnak az emberek véleményt??? Köszönöm, inkább hiszek a saját tapasztalataimnak, a fórumoknak és az ismerősöknek.
Írtam már, hogy autókkal foglalkozom és mondhatom talán, hogy ez az egyik hobbim is. Van egy E-Klasse a garázsomba, de már az ezeket követő évjáratból, egy 2004-es E500. Ez volt a következő nagy ugrás mint a kényelemben, mint a biztonságban az osztályban. Igaz, hogy egy kivételesen ritkán felszerelt darab, de 2004-ben olyanokat hoz, mint multikormány, fűthető/hűthető ülések masszázs funkcióval, elektromos-memóriás ülések amelyeknél a deréktámaszt és oldaltartás is állítható, hátul a könyöklőnél hűtő, dupla Solar tető, amiről a motor beindítása nélkül megy a klíma, fűtés, állítható keménységű és magasságú futómű, 4 zónás klíma, távolságtartó tempomat, tv és navi, kulcs nélküli nyitás, indítás… és akkor most csak a kényelmi dolgokat soroltam fel. Szóval ne kajálj be mindent a Totalcar-tól, mert ez a cikkük kb. olyan, mint az Armata, amin nyugger kartárs agyérgörcsöt kapott. Dobok pár fotót is a munkadarabról.




Ps. Jaaah és az autó rozsdamentes, gyári fényezés és én vagyok a 2. tulaj. Bonuszba pedig gyárilag AMG optika van és kipufogó.
.
A családban 2 Merci típust hazsnáltunk, az egyik a C200-as még 31 éves korában is működőképes, pedig volt egy 10 éves magyar taxis periódusa is . A tapasztalat innen van, amit leírtam, nem a Totalcar-ból.

Viszont mivel Te hivatalból és hobbiból is ezzel foglalkozol, pontosan ismered, pld mi a megbízható kevésbé korrózíó veszélyes festés színe egy adott évjáratnál, sorozatnál valamint a motortípusok kódjai alapján is tudod mit kell venni és mire kell figyelni. Ezzel egy óriási előnybe vagy autótípus kiválasztásánál egy átlagos autós előtt.
Ha volna lóvém és ismét Mercire fájna a fogam, biztosan Tőled fogok tanácsot kérni. Egy igazi Merci fenntartása azért legalább annyi pénzt fogyaszt mint egy családtag..

Nekem nincs ilyen jellegű infóm, és ezért is írtam h az 1995 előttiek a viszonylag egyszerűen üzemeltethető szinte örökéletű típusok, de ennek megfelelő kényelmet és luxust kínálnak...
Mivel igen rég kezdtem autózni, még biztonsági öv és ABS nélkül, a különböző kényelmi berendezések és főleg pld automata váltók nem hoznak lázba. Munkahelyemen anno sokat jártam kint terepen is, ahová dobozos UAZ-zal mentünk ki a dagonyába, aki átélte ezt tudja milyen kényelmi szintről beszélek, egyszerűen nem szoktam hozzá most sem vagyok oda érte. Persze ma már légkondi nélkül nyáron nem autóznék, hozzászoktam.
Az önvezető elektromos járgányért főleg nem vagyok oda, mert az elveszi az egyéni vezetés élményét, mitha saját autóm átalakulna taxivá.. Akkor akár vonattal is utazhatnák.

Nem vagyunk egyformák, mindenkit más fog meg - az autózásban is.

Nyilván sokat számít a szocializáció is.
Covid fertőzött karantén alatt pl. összeírtam, hogy mennyiféle autót vezettem - akárcsak kipróbálva.
Most tartok kétszázhuszonvalamennyi márka/típus/karosszéria/motor/váltó számnál.
Ez sajnos jóval kevesebb, mint amit egy autószerelő, kereskedő mondhat el magáról, Csikós Zsolt 3000+ hoz meg szagolni sem tudok...

Sorsod Borsod, úgyhogy a mekafullfull eslájnempakettáemgék leginkább kimaradtak, de azért akadt egy pár, akkoriban prémiumnak mondott így is.

Történelmileg úgy alakult, hogy az egyszerűbb, őszintébb (nevezhetjük primitívnek is) járgányok voltak többségben, az extrák meg csak napi praktikusságukban fogtak mindig is meg. Íiiigen, mert nem is tehettem meg.
Most tartok ott ugye (ahogy ezt már többször is megénekeltem), hogy az újonnan vett autóm automata váltós (régi vágy találkozva a megjelenő mozgásszervi problémákkal), de tudatosan alapfelszereltségű (nó érintőképernyő, automatizált klíma, LED fényszóró, elektromos kézifék, mittomén').
Inkább legyen fapados Golf méret, mint felszerelt kisautó.
Mondom; nem vagyunk egyformák.

S itt térek vissza arra, hogy mennyire szerettem pl. a ponyvás UAZ-t vezetni a seregben, s nosztalgiázva gondolok vissza az MK3-as, hosszú tengelytávú, "nagykerekes", 15 személyes, turbódízel Transitra:eek:

Azt valahogy egy élmény volt terelgetni!
(Most így visszagondolva, utasok nélkül nagyon szépen, precízen lehetett hóban keresztben rakva végighúzni váltott íveken a lillafüredi Palotaszálló előtt, hihetetlenül kezes volt...


S a sok kis "görcs" közül, amit kipróbálhattam (egykori sajátként ugye Nagypolák forever) melyik fogott meg a legjobban?

...hát ez a konkrét példány, Csík minden szava igaz:
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
"A miniszter a tömegközlekedésen túl arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy 2024 és 2026 között 700 milliárd forintot fordítanak Debrecen fejlesztésére, mert olyan várost szeretnének építeni, mint Németországban Hamburg vagy München. Debrecen legyen a legerősebb a régióban, a kelet-kárpát-medence fővárosa és gazdasági központja – jelentette ki Lázár János."
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 808
17 618
113
"A miniszter a tömegközlekedésen túl arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy 2024 és 2026 között 700 milliárd forintot fordítanak Debrecen fejlesztésére, mert olyan várost szeretnének építeni, mint Németországban Hamburg vagy München. Debrecen legyen a legerősebb a régióban, a kelet-kárpát-medence fővárosa és gazdasági központja – jelentette ki Lázár János."

Hamburg: 1,8 millió lakos

München 1,5 millió lakos


Honnan akarnak lakókat behozni?
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
"A miniszter a tömegközlekedésen túl arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy 2024 és 2026 között 700 milliárd forintot fordítanak Debrecen fejlesztésére, mert olyan várost szeretnének építeni, mint Németországban Hamburg vagy München. Debrecen legyen a legerősebb a régióban, a kelet-kárpát-medence fővárosa és gazdasági központja – jelentette ki Lázár János."
Gondolom azért mert a valódi Debreceneiknek tele lett a töke hogy fejük felett hoznak meg átgondolatlan döntéseket és kezdik elküldeni a halál fa...ra őket. Így a kedélyeket le kell nyugtatni.... A legszebb hogy azok akik az oda települő nagy multik miatt megszedték magukat (ingatlan stb...) azoknak a jelentős része halgat hisz nekik kurvára megérte...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Gondolom azért mert a valódi Debreceneiknek tele lett a töke hogy fejük felett hoznak meg átgondolatlan döntéseket és kezdik elküldeni a halál fa...ra őket. Így a kedélyeket le kell nyugtatni.... A legszebb hogy azok akik az oda települő nagy multik miatt megszedték magukat (ingatlan stb...) azoknak a jelentős része halgat hisz nekik kurvára megérte...
Jahh, olvasom rendszeresen, hogy már ott is kezd az albérletpiac elszabadulni.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 989
113
Lengyelország:
Történelmi megállapodás a PKP Intercity-vel. aláírva!
✍️


A mai napon a PKP Intercity szerződést írt alá a Nowy Sącz #NEWAG céggel 63 elektromos többrendszerű mozdony vásárlására, további 32 megrendelésének lehetőségével és 5 éves karbantartási szolgáltatás biztosításával.
1f686.png
1f6e4.png
1f527.png


 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 989
113
Kár. Pedig jó ötletnek tűnt...
Lengyelek megtervezték, de gyártásba nem vitték...
Elvileg egy lengyel cég csinált egy ilyen speciális vagont ami direkt harckocsi szállítására lett kifejlesztve. De nem tudom, hogy lett-e belőle valami ténylegesen.

novaya-polskaya-zheleznodorozhnaya-platforma-dlya-perevozki-tehniki-j5k1p98u-1601598661.t.jpg
novaya-polskaya-zheleznodorozhnaya-platforma-dlya-perevozki-tehniki-8l2zn1im-1601598661.t.jpg
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 060
113
Nem magával a megvételével van bajom, hanem az időpontjával... lehetne azt a pénzt 100 másik helyre költeni jelen gazdasági helyzetben

Ráadásul nem elég megvenni, fejleszteni is kell, pl a harmadik terminál se két fillér lesz, amit eddig a kanadai nyugdíjasok fizettek volna, a vétel után meg fizethetjük mi
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely