Biztosan más utat jártak volna be a motorok Euro normák nélkül..
De abban is biztos vagyok, hogy Euro6 nélkül se gyártanának soha el nem romló motorokat, mert nem érdeke. Az az érdeke, hogy kiszámítottan a garancia időt kibírja, a másodlagos piac, na az nem erdekes nekik.
Euro5-ig láttam ertelmét, utána már csak nagyon apró előnyöket jelent, melyek jelentősen drágítják és bonyolítják az autókat.
Teljesen egyetértek.
Szerintem volt már, de ez a kép sokat elmond, ez a benzinmotoroké, pedig csak Euro 5-ig van:
hu.wikipedia.org
Már számos alkalommal beillesztettem, most abból az aspektusból -
mint elrettentő példát -, hogy az 1.0 T-GDI teljesítse 2020-tól az új normát a 2017-től gyártott motor, ezért teljesen átdolgozták, s nem csak az addigi pl. rossz tapasztalatokból (hűtésrendszert teljesen, gyakorlatilag teljesen új blokk).
1620-as hozzászólás galéria képei:
Minden ami a modellel kapcsolatos és ami hozzá kapcsolódik.....
forum.index.hu
S akkor ezzel a szemmel nézzük meg újra - időpontra beállítva ezt a vezérlést:
Ez az elektromotorral és számos bizbasszal megbolondított vezérlés remélhetőleg kibírja a tervezett gyári élettartamot (nekem olyan 250000 kilométert tippeltek a márkaszervizben), feltéve ha
fél évente(!) kicseréled benne az olajat, persze nem szükséges az, ha mész egy évben 15000-et és/vagy egy hidegindítással nyáron 8 kilométert, télen 16 kilométert, stb., stb.
Vagy nem:
Fél év után olyan fekete a motorolaj, mint egy dízelnek...
Nesze neked környezetvédelem!
...pláne úgy, hogy kézi váltóval egy századdal(!) sem kisebb a fogyasztása, mint a "sima", két "okoskerekes" vezérlésű korábbi verzió:
Übersicht über Verbrauchswerte von: Hyundai, i30
www.spritmonitor.de
Übersicht über Verbrauchswerte von: Hyundai, i30
www.spritmonitor.de
Automatával kevesebb, de annak ugye felára volt.
S 4 századdal(!) eszik csak kevesebbet, mint a szintén csak két okoskerekes, de négyhengeres 1.5 T-GDI.
Übersicht über Verbrauchswerte von: Hyundai, i30
www.spritmonitor.de
Mire való ez!?
Engem nagyon nem izgat mert:
1; Aki eddig először próbálta (igaz, nálam automatával) és nem tudta a motor milyenségét, az egy sem találta el sem azt, hogy három hengeres, sem a teljesítményét, sem a lökettérfogatát.
Roppant meggyőzően tudja eladni magát.
2, S azért sem izgat, mert talán nem fog érinteni, hogy milyen lesz az élettartama vége felé, hiszen 15 év alatt megyek 150000 kilométert, úgyhogy talán annyit ki fog bírni (mínusz kokszosodás).
...vagy nem, mert pl. a műanyag alkatrészekben nem bízok...
(Az amúgy hibátlan Albeánkon 16 éves korában cserélni kellett a levegőszűrő házat, mert elkezdett szétmállani...)
De én is újra beléptem azok táborába, akiknek esélyesen már nem lesz "tehetsége" új autóra. (Ezt összetörik alattam stb.)
Ezeket, ilyeneket vesszük majd használtan!?
Már pár év múlva akkor igaza lesz a PPE pártnak a Havanna-effektussal:
A rossz tapasztalatok miatt megragadunk a korábbi kor autóinak - no és koruknak - szintjén, csak hogy egyáltalán üzemeltetni tudjuk...
Egy kiszivárgott dokumentumukból legalábbis ez derül ki.
totalcar.hu