Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 380
24 620
113
És, hogy egy kicsit komolyabb témát is hozzak. Ma beszéltem vagy másfél órát egy régebbi ügyfelemmel, aki nem kis tételben foglalkozik járművekkel. A következő nála a szitu kb.: olyan 28-30 Ford, Fiat és Citroen furgon áll nála hónapok óta, nem tudja értékesíteni. BMW-k a 3-as és 5-ös szériából az 50-70 ezer € körüli árkategóriában szintén. 2-3 olyan 5-ös BMW áll nála, ami hiába 2022-es évjárat 300 km alatti futással- azaz konkrétan ember nem ült benne- nyomott áron sem megy el. Egy-két autón tud túladni elvétve. Nincs vevője. Sem céges, sem privát. A bankok olyan feltételekkel játszanak 2023 utolsó negyedéve óta, hogy akik ilyen értékű autókat kerestek nem vesznek hitelt a nyakukba, kp-ra meg ennyiért nagyon minimális a mozgás. Eddig a 20-25 €-s autó hiteleket jóformán dobálták 10-15 % kezdővel meg Rest-el egy embernek normál fizura, most még egy embert kérnek hozzá kezesnek. Azt mondta ilyenre ő nem emlékszik Ausztriában -echte itteni a pali. A bankosok akikkel ő kapcsolatban van azzal “bíztatták” hogy 2027-ig nagyjából erre számíthat a banki dolgokat illetően. Sínen vagyunk itt, csak kb. úgy mint József Attila…
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 183
59 979
113
Két egymáshoz kapcsolódó cikk:
Kimérték a németek a nyílvánvalót, hidegben fele akkora a hatótávja a legtöbb elektromos kocsinak.

Elon Musk izgul, mert a kínaiak messze mindenki előtt járnak elektromos autózásban:

Ezek alapján tényleg húzzuk le a WC-n a hagyományos Európai autóipart... mekkora ötlet :mad:
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 065
113

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Az a baj, hogy a szétválás megint a vízfej osztódásával is járni fog így, megint lesz egy adag aktatologató semmirekellő akit el kell tartani.


4 éve elment nyugdíjba egy bácsika a Máv vezérigazgatóságtól, búcsúztatóján elmondta, hogy fogalma sincs mit csinált az utolsó 9 évben, kapott egy irodát, reggelente bement, netezgetett, néha egy üres mappával a hóna alatt kiment kávézni, cseverészni aztán elteltek az évek nyugdíjig...
Baj nem lesz, ez egy átgondolt döntés amivel javítják a múlt hibáit!

Ha a kormány elfogadja a javaslatot, akkor várhatóan ősztől egy holding formájában működik tovább a cég, amelynek egy szolgáltatási és egy pályaüzemeltetési része lesz” – ezt mondta Kikina Artúr, január 15-én kinevezett pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettes egy szakmai konferencián szerdán. Az új vezető részleteket nem közölt, annyit azonban elárult, hogy a tervezés és az egyeztetés már javában zajlik."
(Telex, 2024.01.25. Építési és közlekedési miniszter: Lázár János)

Az integrációval a MÁV-Start Zrt. a térség legnagyobb vasútvállalata lett, integrált társaságként a vontatási és a karbantartási feladatokat is ellátja. Megszűntek a szétdaraboltságból adódó párhuzamos munkakörök és feladatok, csökkent a vezetők száma és az adminisztráció, új központi és területi irányítási struktúra jött létre. Mindez 2014-ben várhatóan több mint ötmilliárd forintos megtakarítást eredményezhet, négy éven belül az állami szerepvállalás tízszázalékos csökkenése is várható a szolgáltatás színvonalának emelkedése mellett.
(Indóház Online, 2014. 01. 15. Miniszterelnökséget vezető miniszter: Lázár János)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
2008-ban jöttem el az UVATERV-ből, akkor szállítottuk pont le az utolsó (tender) terveket a Kápolnásnyék-dinnyés szakaszra, ami ezt célozta. Csak a tervek behordása két napig tartott, még a régi MÁV székházba, teherautókkal és több személyautóval. A MÁV meg visszaigazolja, amit mindig mondok: Lassú munkához idő kell.
Végig biztosan nem lesz 160, mert a tó környezetében nem annyira lett engedélyezve a pálya a sok keresztezés miatt.
(a Velencei-tó partján minden átjáróban engem kell szidni, ha nem tetszik)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
(Francia szívű) Opel sosem kopel :D

Sógorék Crossland X-ben ugyanez a hiba, 60ezer km.. Sajnos ez egy híresen rossz motor.

Egyébként, a környezetvédelmi normák szigorodásával, jelentősen megnőtt az olajfogyasztás sok gyártónál. Komoly probléma ez teherautóknál is már.
Annyira ki vannak hegyezve a motorok az emissziós norma miatt, hogy, alacsony/alacsonyabb mint eddig, viszkozitású olajokhoz kell nyúlni, amiből azért csipeget rendesen a gép..
PL EURO6e óta a 2.0 TDI motorok zabálják a 0W20 olajakat, itt nálunk a céges kocsik most lettek cserélve, és 6-8.000 km alatt megesznek 1 liter olajat. Előtte, semmi baj nem volt ugyanezzel a motorral, 5W30-as olajjal...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 183
59 979
113
PL EURO6e óta a 2.0 TDI motorok zabálják a 0W20 olajakat, itt nálunk a céges kocsik most lettek cserélve, és 6-8.000 km alatt megesznek 1 liter olajat. Előtte, semmi baj nem volt ugyanezzel a motorral, 5W30-as olajjal...

Mondjuk a volkswagen motorok legendásan szarok. Pl. az 1.2 TSI volt (emlékeim szerint) ami 60,000 km-t se bírt ki sokszor, mert tönkrement a vezérlése. De volt ott kotvány 5 hengeres dízeltől kezdve minden...
Eszi a 0W20-at... Okés, azért ma elég sok autóba van 0W-s olaj. Például a 10 éves kocsimba is az kell. 230,000 km van benne és nem eszi :rolleyes:
Ugyan úgy elmondják, hogy "nem lehet ma már tartós motort csinálni", de volt olyan FIAT Dobló 1.6-os dízel a totalcar erőmérőn amiben 700,000 km! volt, és hozta a gyári értékeket. 1 turbó cserét kért ennyi km alatt.
Pár éve meg valaki rám akarta sózni az A6-os V6 dízel audiját. Abban 200,000 km körült volt, ez alatt 3 garnitúra túrbót evett meg az autó...
Azért akarta eladni, mert kellet a pénz a 7-es bömös javítására amiben megmakkant az automata ZF váltó mindössze 130,000 km-nél XD
Azt mondta, hogy csak a váltó, munkadíj nélkül 1.5 millió XD
Az építő iparban komoly kórság az ilyen dájcse prémium fostaligákkal járkálás. Sok pénzt keresnek és mindet ezekre a szarokra költik.
Aztán pl. fújtak a burkolóra, hogy miből tellett saját családi házra... Hát, ő egy öreg peugeot kis dobozossal járt, gondolom azért :D
Én is ezért jártam benzines Toyota Avensissel. Nem az autószerelőknek akartam pénzt keresni hanem magamnak :cool:
Az vegyen dájcse prémiumot magának aki újonnan meg tudja venni. Aztán a kemény 2 év/100,000 km garancia után (érződik itt is a prémiumság) szépen el tudja adni, azt venni egy újat. Mindenki aki használtan veszi, gyakorlatilag orosz rullettezik, szerintem.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Mondjuk a volkswagen motorok legendásan szarok. Pl. az 1.2 TSI volt (emlékeim szerint) ami 60,000 km-t se bírt ki sokszor, mert tönkrement a vezérlése. De volt ott kotvány 5 hengeres dízeltől kezdve minden...
Eszi a 0W20-at... Okés, azért ma elég sok autóba van 0W-s olaj. Például a 10 éves kocsimba is az kell. 230,000 km van benne és nem eszi :rolleyes:
Persze, tudom én, hogy legendásan szar mindegyik, de igazábol amikor azt írod hogy 1.2 TSI, akkor nem is tudod, hogy volt belőle egy generáció, az első, ami szar volt, alulméretezett vezérműlánccal, és nagyon rossz feszítővel, amit utána módosítottak. A második generáció már nagyon jól sikerült, nekem is volt olyanom.
Minden gyártónál van rosszul sikerült motor széria, D4D-DCAT, prince motor, 1.2 puretech, régi TSI motorok..

De itt most nem is erre gondoltam, hanem hogy a szigorodó emissziós normák miatt, egyébként bevált motorokat kell átrakni alacsony viszkozitású olajra, mert ezzel lehet csökkenteni a súrlódási veszteséget, ami nélkül nem tudná teljesíteni az EURO6e-t.

Tudtátok, hogy a teherautókra kivetett útdíj a németeknél 83%al emelkedett januártól, és sávosan lehet belőle kedvezményt adni? De alig 1-2 teherautó teljesítí a legolcsóbb belsőégésű kategória feltételeit, és félévente szigorodik a rendszer. 2026ra semmiképp nem tudja teljesíteni belsőégésű teherautó az értékeket. Majd lesz elektromos kamion 4x áron:)
Jah az útdíj rendszert kötelező átvenni EU szerte, szóval lesz egy “kis” drágulás kb minden terméken.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 622
113
...delete...na akkor újra rövidebben.
Történelmileg úgy alakult, hogy olyan autóim voltak/van (használtak is, újak is), amiknek értékét - reálisan látva - azonnal nullár írtam le eladhatóság szempontjából.
De soha nem is volt és nincs is bennem görcs, hogy jajj, mennyit fog még érni 3-5-10-stb. évesen.
Mondjuk mindig magamnak vettem őket, s nem a következő vevőnek...

Viszont korszerű használt autót venni szerintem már olyannyira orosz rulett az elfajzott/megerőszakolt motorok miatt, hogy nem egy, hanem öt töltény van a hatos forgó tárban.

A KGST egykori fejlesztő/gyártó mérnökei - ha még élnének - sírva könyörögnének a receptért, hogyan lehet olyan silány motorkonstrukciókat produkálni, mint amit rendre ma tol ki magából az autóipar.
S nem lehet mindent az Euro normákra fogni...
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
A KGST egykori fejlesztő/gyártó mérnökei - ha még élnének - sírva könyörögnének a receptért, hogyan lehet olyan silány motorkonstrukciókat produkálni, mint amit rendre ma tol ki magából az autóipar.
S nem lehet mindent az Euro normákra fogni..
Biztosan más utat jártak volna be a motorok Euro normák nélkül..
De abban is biztos vagyok, hogy Euro6 nélkül se gyártanának soha el nem romló motorokat, mert nem érdeke. Az az érdeke, hogy kiszámítottan a garancia időt kibírja, a másodlagos piac, na az nem erdekes nekik.

Euro5-ig láttam ertelmét, utána már csak nagyon apró előnyöket jelent, melyek jelentősen drágítják és bonyolítják az autókat.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 622
113
Biztosan más utat jártak volna be a motorok Euro normák nélkül..
De abban is biztos vagyok, hogy Euro6 nélkül se gyártanának soha el nem romló motorokat, mert nem érdeke. Az az érdeke, hogy kiszámítottan a garancia időt kibírja, a másodlagos piac, na az nem erdekes nekik.

Euro5-ig láttam ertelmét, utána már csak nagyon apró előnyöket jelent, melyek jelentősen drágítják és bonyolítják az autókat.

Teljesen egyetértek.

Szerintem volt már, de ez a kép sokat elmond, ez a benzinmotoroké, pedig csak Euro 5-ig van:
1200px-EURO_Standards_Gasoline.png


Már számos alkalommal beillesztettem, most abból az aspektusból - mint elrettentő példát -, hogy az 1.0 T-GDI teljesítse 2020-tól az új normát a 2017-től gyártott motor, ezért teljesen átdolgozták, s nem csak az addigi pl. rossz tapasztalatokból (hűtésrendszert teljesen, gyakorlatilag teljesen új blokk).
1620-as hozzászólás galéria képei:

S akkor ezzel a szemmel nézzük meg újra - időpontra beállítva ezt a vezérlést:

Ez az elektromotorral és számos bizbasszal megbolondított vezérlés remélhetőleg kibírja a tervezett gyári élettartamot (nekem olyan 250000 kilométert tippeltek a márkaszervizben), feltéve ha fél évente(!) kicseréled benne az olajat, persze nem szükséges az, ha mész egy évben 15000-et és/vagy egy hidegindítással nyáron 8 kilométert, télen 16 kilométert, stb., stb.

Vagy nem:
Fél év után olyan fekete a motorolaj, mint egy dízelnek...

Nesze neked környezetvédelem!

...pláne úgy, hogy kézi váltóval egy századdal(!) sem kisebb a fogyasztása, mint a "sima", két "okoskerekes" vezérlésű korábbi verzió:


Automatával kevesebb, de annak ugye felára volt.

S 4 századdal(!) eszik csak kevesebbet, mint a szintén csak két okoskerekes, de négyhengeres 1.5 T-GDI.

Mire való ez!?

Engem nagyon nem izgat mert:
1; Aki eddig először próbálta (igaz, nálam automatával) és nem tudta a motor milyenségét, az egy sem találta el sem azt, hogy három hengeres, sem a teljesítményét, sem a lökettérfogatát.
Roppant meggyőzően tudja eladni magát.

2, S azért sem izgat, mert talán nem fog érinteni, hogy milyen lesz az élettartama vége felé, hiszen 15 év alatt megyek 150000 kilométert, úgyhogy talán annyit ki fog bírni (mínusz kokszosodás).

...vagy nem, mert pl. a műanyag alkatrészekben nem bízok...:eek:
(Az amúgy hibátlan Albeánkon 16 éves korában cserélni kellett a levegőszűrő házat, mert elkezdett szétmállani...)

De én is újra beléptem azok táborába, akiknek esélyesen már nem lesz "tehetsége" új autóra. (Ezt összetörik alattam stb.)

Ezeket, ilyeneket vesszük majd használtan!?

Már pár év múlva akkor igaza lesz a PPE pártnak a Havanna-effektussal:
A rossz tapasztalatok miatt megragadunk a korábbi kor autóinak - no és koruknak - szintjén, csak hogy egyáltalán üzemeltetni tudjuk...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
(Francia szívű) Opel sosem kopel :D

2 hete láttam máshol, hogy szidták ezt a típust, csak ott éppen Toyota emblémával, hogy nagyon beszopták a japánok az átmatricázását.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
2 hete láttam máshol, hogy szidták ezt a típust, csak ott éppen Toyota emblémával, hogy nagyon beszopták a japánok az átmatricázását.

Blama egy olyan márkának, ami az agyonverhetetlenségével szerzett magának hírnevet...

Vannak ilyen Toyotánál, azt hiszem valamelyik Versónak van BMW-s kisdiesel motorja, talán az 1,6-os. Bár azt talán nem problémás..

Nekem egy ismerősöm mondta, hogy volt náluk ilyen motorral szerelt (talán Renault?) céges autó, és 7 hónapot állt szervízben.

Valamiért eltekintett a megvételétől, amikor a leasing végén felajánlották neki :D
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Blama egy olyan márkának, ami az agyonverhetetlenségével szerzett magának hírnevet...

Vannak ilyen Toyotánál, azt hiszem valamelyik Versónak van BMW-s kisdiesel motorja, talán az 1,6-os. Bár azt talán nem problémás..

Nekem egy ismerősöm mondta, hogy volt náluk ilyen motorral szerelt (talán Renault?) céges autó, és 7 hónapot állt szervízben.

Valamiért eltekintett a megvételétől, amikor a leasing végén felajánlották neki :D
Nézegettem francia autókat az elmúlt években, és az van, hogy a benzinesek felejtősek. Ford benzinesei detto.
Talán 2017-18-tól gyártja a Renault a benzines 1,3-t, az úgy néz ki, jó.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
T

Törölt tag 1711

Guest
Blama egy olyan márkának, ami az agyonverhetetlenségével szerzett magának hírnevet...

Vannak ilyen Toyotánál, azt hiszem valamelyik Versónak van BMW-s kisdiesel motorja, talán az 1,6-os. Bár azt talán nem problémás..

Nekem egy ismerősöm mondta, hogy volt náluk ilyen motorral szerelt (talán Renault?) céges autó, és 7 hónapot állt szervízben.

Valamiért eltekintett a megvételétől, amikor a leasing végén felajánlották neki :D

Volt pár típus azzal az 1.6 D4D-vel, én majdnem egy Auris-t vettem anno, de 1.4-es lett belőle olyan rosszakat találtam róla (nem véletlenül volt 1db a sok százas kínálatban).
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Nézegettem francia autókat az elmúlt években, és az van, hogy a benzinesek felejtősek. Ford benzinesei detto.
Talán 2017-18-tól gyártja a Renault a benzines 1,3-t, az úgy néz ki, jó.
Az 1.3 T nem is a legjobb de nem is rossz. A mostani 1.2 meg 1.0 T képest sokkal jobb konstrukció. Ha veszel franciát a dáciában is nyugodtan gondolkodjál. Joggert vett az ismerősöm neki bevált. Igaz némi kompromisszumot kell kötni.