...delete...na akkor újra rövidebben.
Történelmileg úgy alakult, hogy olyan autóim voltak/van (használtak is, újak is), amiknek értékét - reálisan látva - azonnal nullár írtam le eladhatóság szempontjából.
De soha nem is volt és nincs is bennem görcs, hogy jajj, mennyit fog még érni 3-5-10-stb. évesen.
Mondjuk mindig magamnak vettem őket, s nem a következő vevőnek...
Viszont korszerű használt autót venni szerintem már olyannyira orosz rulett az elfajzott/megerőszakolt motorok miatt, hogy nem egy, hanem öt töltény van a hatos forgó tárban.
A KGST egykori fejlesztő/gyártó mérnökei - ha még élnének - sírva könyörögnének a receptért, hogyan lehet olyan silány motorkonstrukciókat produkálni, mint amit rendre ma tol ki magából az autóipar.
S nem lehet mindent az Euro normákra fogni...
Viszont korszerű használt autót venni szerintem már olyannyira orosz rulett az elfajzott/megerőszakolt motorok miatt, hogy nem egy, hanem öt töltény van a hatos forgó tárban.
Tegnap vittem a 1.0 T-GDI-t a második éves szervizre.
Az egyik munkafelvevő jó fej, beszélgettünk erről-arról, nyilván leginkább az Autó(k)-ról.
Pár dolog kiderült - már úgy általában.
- Nem igazán szeretik ezek a mai injektorok* (se, meg a mai direkt benzinbefecskendezős motorok se) a kommersz 95-ös benzint, főleg ha valami no name kúton tankolják a spúr tulajok.
(Én még a Nagypolákba is mindig a legmagasabb közforgalmú oktánszámot tankoltam, ezen soha nem spóroltam.)
* az enyémbe már 350 bar-os nyomású benzininjektorok vannak (A 2020-ig gyártott verzió 250 bar-os volt.) Agyrém.
- Megkérdeztem, hogy miért van olyan benzinszaga a fél éves motorolajnak, mint egy dús keverékkel operáló karburátoros, kézi szívatós KGST kocsi motorolajának, főleg, hogy ezek a maiak sokszor extrém szegény keverékkel járnak?
Mert mint a "korszerű" dízelek, itt is többletüzemanyag befecskendezésével emelik a hőmérsékletet a részecskeszűrő regenerálásához. S ami nem ég el, az bele/lemosódik a 0W-20-as olajba. Remek!
S úgy ilyen szagú a fél éves motorolaj, hogy nálam a reggeli 10 kilométerből ötöt egyenletes hatvan-hetven (megengedett) km/h-val teszek meg, s nem 0-40-el végig araszolva a dugóban, délután meg másik útvonalon teszek meg a tízből hatot 80-100-al elkerülő szakaszon.
Ettől ideálisabb használatot már nem tudok produkálni, főleg, hogy 80-as tempót ajánl a kezelési leírás, ha bejelez a részecskeszűrő (nekem még eddig egyszer sem jelzett be).
Mi van azokkal, akik csak városban járnak ezekkel az elfajzott Euro6-osokkal!?
Más márkákra nem kerestem rá, hogy hátha találok ilyen panaszt, de kizárt, hogy holding specifikus lenne.
Nem lehet bemásolni, nem hinném, hogy ebben 2020 óta van javulás, sőt...:
nepitelet.hu
- A villanymotorral, meg kismillió csetresszel is megbolygatott CVVD vezérlésről (ezúttal már eltekintek, hogy sokadszorra belinkeljem) még nem is hallottak a munkafelvevők; én mutogattam meg nekik egy mérnöki prezentációban, meg a youtube-os videót, miután alvázszám alapján kikerestettem velük a vezérlés robbantott ábráját...(Mert amúgy eltérő a motor konfigurációja, ha kézi váltós, vagy ha automata, ha lágyhibrid, vagy anélküli, ha Kona, vagy ha I30...)
Tehát eddig még nem volt vele baj - legalábbis itt Miskolcon...
Meg átbattyogtam a Dinitrollal dolgozó alváz-, üregvédő kisvállakozóhoz is a telephelyen (ha már összehaverkodtunk az idős Albea, meg a 0 kilométeres Hunyadi lekezeltetése kapcsán)
Megtekintettem az emelőn egy előkészítés alatt levő, már hét éves Dacia Sandero alját. A bölcső sokkal rozsdásabb volt, mint a kezelés előtt (akkor 14 éves) az Albeáé, a lemezillesztéseket záró tömítőpaszta be/felszívódva...
De azt is elmondta, hogy kettő év alatt is sokat romlott az új autók minősége atekintetben, hogy sokkal hitványabbak a kerékjárati, stb. műanyagburkolatok, patentek, amikkel a mai új autók alatt találkozik.
Itt hívnám fel (újra?) egy "L"-es rendszámú Corolla aljára figyelmeteket az 1617-es hozzászólásban:
Minden ami a modellel kapcsolatos és ami hozzá kapcsolódik.....
forum.index.hu
El van cseszve ez az egész autózásvilág