Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 066
30 561
113
Most jut eszembe, hogy anno meséltek nekünk erről, mivel az első néhány IC+ kocsi CAF forgóvázakkal készült (miután Ferenc testvérék részt vettek egy kisebb tivornyán a spanyol tengerparton).
Ezeknél a légrugózást először egy gumipogácsával oldották meg ami pont úgy viselkedett, mint egy levegővel töltött gumipogácsa, pattogott.
Utána összetákoltak vmi szelepet rá amivel leereszti az energiát egy másik gumipogácsába, de ez néha megadja magát és akkor marad a remegés/pattogás.

Úgyhogy végül is majdnem hálát adhatunk a németeknek akik a CAF rendelés után addig szivatták a MÁV-ot míg az be nem rendelt helyette Siemens futóműveket.
Eredetileg ha jól tudom GANZ forgóvázat akartak alá, csak pont jött valami új követelmény aminek nem felelt meg és sokáig tartott volna mire megfelelt volna így lett CAF majd Siemens
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 756
11 950
113
Most jut eszembe, hogy anno meséltek nekünk erről, mivel az első néhány IC+ kocsi CAF forgóvázakkal készült (miután Ferenc testvérék részt vettek egy kisebb tivornyán a spanyol tengerparton).
Ezeknél a légrugózást először egy gumipogácsával oldották meg ami pont úgy viselkedett, mint egy levegővel töltött gumipogácsa, pattogott.
Utána összetákoltak vmi szelepet rá amivel leereszti az energiát egy másik gumipogácsába, de ez néha megadja magát és akkor marad a remegés/pattogás.

Úgyhogy végül is majdnem hálát adhatunk a németeknek akik a CAF rendelés után addig szivatták a MÁV-ot míg az be nem rendelt helyette Siemens futóműveket.
Ha nem jó, vegyék ki a forgalomból. Nem tudok mást hozzáfűzni.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 457
11 488
113
Ilyeneken autópályatempóban csapattam anno, csak úgy dobálta a farát :D
Aztán egyszer elfelejtettem rögzíteni a frissen behozott vodkát...

Ezt le kell írnom, hiszen közlekedés.:rolleyes:

Felső tagozatos általános iskolás voltam, rajzolgattunk a rajzórán, amikor bejött vérző halántékkal a rajztanár nagyképű fia (aki szintén tanár volt, talán technika)

Roppant menőnek hitte magát, hiszen a 80-as évek első felében egy öreg háromajtós kutyacsont Escortja volt. Borsodban!
Na azzal próbált kifordulni olyan amerikai rendőrautósososan a község álmos délelőttjén egy kereszteződésében, csak az túl jól sikerült. (Valószínűleg hirtelen betapadtak a diagonálok, mint Palik Laci a forma egybe.)
Ugyanis befordult az árokba, a "B" oszlopra szerelt ruhaakasztó kampón lógó, reklámszatyorban levő konyakosüveg meg halántékon b..... a menő csávót.

...úgyhogy szédelegve betámolygott a suliba, az anyukája meg vattával tamponálgatta a halántékát.

Áááá, nem vinnyogtunk, csak mint a katonák:rolleyes:
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 756
11 950
113
Ezt le kell írnom, hiszen közlekedés.:rolleyes:

Felső tagozatos általános iskolás voltam, rajzolgattunk a rajzórán, amikor bejött vérző halántékkal a rajztanár nagyképű fia (aki szintén tanár volt, talán technika)

Roppant menőnek hitte magát, hiszen a 80-as évek első felében egy öreg háromajtós kutyacsont Escortja volt. Borsodban!
Na azzal próbált kifordulni olyan amerikai rendőrautósososan a község álmos délelőttjén egy kereszteződésében, csak az túl jól sikerült. (Valószínűleg hirtelen betapadtak a diagonálok, mint Palik Laci a forma egybe.)
Ugyanis befordult az árokba, a "B" oszlopra szerelt ruhaakasztó kampón lógó, reklámszatyorban levő konyakosüveg meg halántékon b..... a menő csávót.

...úgyhogy szédelegve betámolygott a suliba, az anyukája meg vattával tamponálgatta a halántékát.

Áááá, nem vinnyogtunk, csak mint a katonák:rolleyes:
És ledobtátok a padlóla? :)

Vagy ha már rajztanár:

Festettetek egy posztmodeln képet? Goya-t vagy valami hasonló madalat áblázolót?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Ennél elbaszottabb és még kevésbé praktikus megoldást nehezen tudtak volna találni
Ismét technikai megoldás (drága és bonyolult, és kétséges hatékonyságú amíg nincs gondolatolvasás...) egy kulturális gondra. Liberalizmus akcióban. Csak be kéne a szabályokat tartatni...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Ennél elbaszottabb és még kevésbé praktikus megoldást nehezen tudtak volna találni
Amikor a kormányt fordítja az ember, minek indexelni? Akkor már késő. Na meg erről a gyorshajtásról is lehetne részleteket mondani, mennyi is az abszolút gyorshajtás okozta baleset? Na meg mennyivel kevesebb előzés (és abból eredő baleset) lenne ha mindenki normális tempót tartana?
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and nyugger

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Amikor a kormányt fordítja az ember, minek indexelni? Akkor már késő. Na meg erről a gyorshajtásról is lehetne részleteket mondani, mennyi is az abszolút gyorshajtás okozta baleset? Na meg mennyivel kevesebb előzés (és abból eredő baleset) lenne ha mindenki normális tempót tartana?
Na meg a kormányra rakott gomb is... Mondjuk többnyire egyenes kormányállásnál kezded jelezni, hogy sávot/irányt váltanál, akkor okés is, de nem mindig, márpedig úgy nehezebb lehet megtalálni a gombot mondjuk egy kanyarodó szakaszon, ha a kezelőszerv nem abszolút pozícióban van (most nem tudom mennyit kell kisebb városi kocsikon tekerni, némelyiken szinte szervó nélküli teherautós áttételezés van) (Erzsébet híd budai oldal? M3 bevezetőnél a felüljárón sávváltás, ha nem vagy rutinosan előre a megfelelő sávban?)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Na meg a kormányra rakott gomb is... Mondjuk többnyire egyenes kormányállásnál kezded jelezni, hogy sávot/irányt váltanál, de nem mindig, márpedig úgy nehezebb lehet megtalálni a gombot mondjuk egy kanyarodó szakaszon, ha a kezelőszerv nem abszolút pozícióban van (most nem tudom mennyit kell kisebb városi kocsikon tekerni, némelyiken szinte szervó nélküli teherautós áttételezés van) (Erzsébet híd budai oldal? M3 bevezetőnél a felüljárón sávváltás, ha nem vagy rutinosan előre a megfelelő sávban?)
Még az indexelésnél is előre kell gondolkodni, hogy ne akkor kelljen indexkart (vagy akár gombot) keresni, mikor épp 8 fele kéne figyelni. Na meg kitalálni, hogy a másik most épp mi a búbánatot fog csinálni, mert belefut az ember egy akkor már elkerülhetetlen szituba. Na ezt oldja egy egy automata.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Még az indexelésnél is előre kell gondolkodni, hogy ne akkor kelljen indexkart (vagy akár gombot) keresni, mikor épp 8 fele kéne figyelni. Na meg kitalálni, hogy a másik most épp mi a búbánatot fog csinálni, mert belefut az ember egy akkor már elkerülhetetlen szituba. Na ezt oldja egy egy automata.
Azért pár év után a fix helyen levő indexkart meg szokta találni aki megszokta a használatát, annyira sokat nem kell keresni. (Más kérdés, hogy engem a hármat villantós, nem bekapcsolva maradós, vagy a recsegve kapcsolós Ford Fiesta kar pl ki tud zökkenteni, mert nem a saját kocsimban megszokott). Elkerülhetetlen szituban többnyire a fék/gáz/kormány amit használok, még dudálni is elfelejtek sokszor, szóval ott nem indexelnék kezelőszervtől függetlenül :D.

Szerintem rossz a kormánnyel együtt forgó kezelőszerv erre a feladatra, ahogy a tesla (állítólagos, még nem volt szerencsém kipróbálni, annyit nekem eddig nem ért) menüben elrejtett légkondi beállítási is a fix helyen levő fix funkciójú fizikai kezelőszerv helyett. Úgy vélem, hogy van helye az innovációnak és a fejlődésnek, de azért az elmúlt 100 évben egész sok dolog letisztult és jól használható rendszerré álltak össze általánosságban az autók kezelőszervei, nem pártolom a változást a változás kedvéért.

(ui: fizettem volna 10-20k felárat is a fejegységre, ha azonos tudást tekerő hangerő szabályozóval kapni lehetett volna a gombos helyett! Szerintem vannak jobb UI/UX/HID minták mint sok most trendi megoldás)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Azért pár év után a fix helyen levő indexkart meg szokta találni aki megszokta a használatát, annyira sokat nem kell keresni.
És az ember röhög magán, mikor az udvarán befordul a garázsába és automatikusan megy az index. :)
Mellesleg az érintőgombokat tiltsuk be autóban! Kivéve a GPS-t (meg a fölösleges hívságokat), de azt meg csak behúzott kézifékkel lehessen programozni. Pl.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 172
15 849
113
Nem. Mert a vasúti mellékvonalon a kispiros egy eszementül drága luxuskiadás, ami helyett ott van az ésszerű méretű busz vagy midibusz.

Semmilyen realitása nincs a vasúti mellékvonalak jó részén a személyközlekedésnek. Csak gazdasági vasútként van értelme esetleg megtartani őket.

A Volánokat kell fejleszteni, sok midibusz kellene például, hogy kevés utassal is sűrűbben járhassanak.

Eszement pazarlás borzalmas színvonalon:
IMG-20240208-214706.jpg

vs színvonalas ésszerűség olcsón:
BIG-0003401753.jpg

A vasúti közlekedésben a pálya fenntartása kerül pénzbe, arra pedig már csak honvédelmi okokból is szükség van.

Az, hogy ezen mennek-e BZ-k vagy sem, az már nem tétel.

Jelenleg azért közlekednek kevesen ezeken a mellékvonalakon, mert * a menetrend, és utasként nem olcsó.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 457
11 488
113
Azért pár év után a fix helyen levő indexkart meg szokta találni aki megszokta a használatát, annyira sokat nem kell keresni. (Más kérdés, hogy engem a hármat villantós, nem bekapcsolva maradós, vagy a recsegve kapcsolós Ford Fiesta kar pl ki tud zökkenteni, mert nem a saját kocsimban megszokott). Elkerülhetetlen szituban többnyire a fék/gáz/kormány amit használok, még dudálni is elfelejtek sokszor, szóval ott nem indexelnék kezelőszervtől függetlenül :D.

Szerintem rossz a kormánnyel együtt forgó kezelőszerv erre a feladatra, ahogy a tesla (állítólagos, még nem volt szerencsém kipróbálni, annyit nekem eddig nem ért) menüben elrejtett légkondi beállítási is a fix helyen levő fix funkciójú fizikai kezelőszerv helyett. Úgy vélem, hogy van helye az innovációnak és a fejlődésnek, de azért az elmúlt 100 évben egész sok dolog letisztult és jól használható rendszerré álltak össze általánosságban az autók kezelőszervei, nem pártolom a változást a változás kedvéért.

(ui: fizettem volna 10-20k felárat is a fejegységre, ha azonos tudást tekerő hangerő szabályozóval kapni lehetett volna a gombos helyett! Szerintem vannak jobb UI/UX/HID minták mint sok most trendi megoldás)
ui: fizettem volna 10-20k felárat is a fejegységre, ha azonos tudást tekerő hangerő szabályozóval kapni lehetett volna a gombos helyett!
Amikor végre egy - a ronda kézírásommal - firkált A4-es lappal és így láthatóan határozott elképzelésekkel nagy levegőt véve bebattyogtam a kereskedésbe, akkor a szalonvezető ennek ellenére megpróbálta a vételárat felsrófolni tukmált extrákkal/felszereltségi szinttel:

- Rendeljem a magasabb felszereltséget, mert akkor kapok érintő képernyőt, 4 elektromos ablakot, könnyűfém felnit, lágyhibridet, meg kaphatok ajándékba automata klímát (utóbbit kacsintgatva, mert az még ott is feláras volt.)
"Csak" hétszázezerrel lett volna drágább.

Más bakker annyiért kocsit vesz...

Én meg olyan voltam, mint az alacsony, sovány, szemüveges, kopasz, étteremben csini hölggyel randizó apuka alacsony, vékony, szemüveges kisfia, aki a felnőttek megdöbbenésére közli, hogy:
- Nem, nem eszem meg, mert nem akarok nagy, jóképű, okos és erős lenni, csak olyan, mint az apu!

Nem, nem kell magasabb felszereltség, mert:
- Utálom az érintő képernyőt; felkészülök, de ha mégis kell, akkor lapozós térképet használok, ha meg minden kötél szakad (20 éves a térkép), megállok és nagy fanyalogva ránézek a mobiltelefonra.
A rádióhoz meg elég, ha gombok, tekerőgombok és kapcsolók vannak rajta.
...még jó, hogy a munkahelyi VII-es e-Golfon is van a kormányon is fizikai gomb a hangerőhöz, mert a képernyőre le kell nézni.

- Nem kell a négy elektromos ablak, elég a kettő, a hátsó kettőt soha nem használom, viszont a négyhez adnak elektromosan behajló tükröt, a butábbhoz meg szerencsére nem.
Ha be akarom hajtani (ami amúgy elektromosan szintén állítható, fűthető), akkor majd kézzel behajtom. Az ideg öl meg, amikor az e-Golf állandóan ki/be nyenyeregteti a tükröket.

- Nem kell a lágyhibrid, nekem már a start-stop is gyanús úri huncutság, amit megkérdőjelez a klíma, fűtéshasználat, jó ha annyit megspórol, mint amennyibe kerül, ha mindig aktív és emiatt pl az akksi, netán az önindító hamarabb megkotlik.

- Lágyhibridnél nincs vészpótkerék, csak defektjavító készlet.
Nekem a hivatásos három évtized alatt csak olyan defektem volt (4 db), ahol a hibajavítót meg a kompresszort a hajamra kenhettem volna (kapitulált szelep, nyesett akácfaszár által kivágott oldalfal (Kecskeméti repülőnap!), befordult rugókengyel(!), meg egy, a futófelületet kivágó kapukitámasztó.

- Utálom az automata klímát; némelyik beindításkor kéretlenül lármás szélvihart csap, s amúgy is alig kevesebbet igazgatom azt is, mint a manuálist.
De ami a legfontosabb; ennél a típusnál a buta klíma ventilátora tekerőgombos, az automatáé meg két külön nyomógombos (mondjuk az is többet ér, mint sok autóban a menüben az érintőfelület...)

Utálom a marketingvarázs öntött könnyűfém felnit; nehéz, mint a sár (ha nem valami spéci versenyfelni, akkor mindig nehezebb, mint a préselt lemezfelni), s akkor még nem is beszéltünk a szélesebb "nagyfelnik"ről, peresebb gumis kerekekről...
Az egyik kis sógor ugyanolyan Albeát vett, mint amilyen nekünk volt, csak neki gyári könnyűfém felnin van az ugyanakkora gumi.
(185/65 R14)
Acélfelnis kerék: 12,5 kg
Könnyűfém felni: 15,3 kg.

A mienken gyári volt ugyanannyi kilométernél a futómű és jó a kormánymű, az övékén meg már egyik sem...

...tehát adjál, amit kérek; alapfelszereltségi szintet automata váltóval, meg kormány/ülésfűtést (az örökké hideg dízel mikrobuszokban ízületesek lettek az ujjaim és átfagytam kb. örökre).
  • Adjál vészpótkereket
  • s persze marad az acélfelni a kényelmesen rugózó ballonos gumival, meg a felnicsavarral rögzített dísztárcsa.

Látta, hogy velem nem fog bírni - vagy inkább megszánt, úgyhogy adott ajándékba téligumikat külön felniken...

Természetesen megértem azokat, akik naponta csak 2X10-20 percet vezetnek, őket ezek a nüanszok nem fogják zavarni, viszont örömmel fogják nézni a dögös kerekeket, élvezni a sínautós kanyarodást, a nagy képernyőt stb.
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 024
16 469
113
Ezt az anyagot azért tettem fel, mert még mindíg fel - fel üti a fejét a médiában, hogy hidrogént kell gyártani villanyból és azt kell tárolni energiahordozóként. Már az elektrolízises eljárásnál látszik, hogy jelentős energiaveszteségek vannak, és a technológiai berendezések sem két filléresek a hozzájuk tartozó vegyszerekkel együtt.
Ez a hidrogénes közlekedéssel kapcsolatos hír azért is lényeges,mert ebből is látszik, hogy mi magyarok mindíg fordítva ülünk fel bármilyen lóra (külső utasításokra?).
Nem tudom, hogy a világon nincs-e elég mérnöki tudomány hogy kiszámítsa, az elektromos áramból előállított hidrogénes autózás költségekben az olyan lenne mintha 2000-3000 Ft lenne a diesel v a benzin litere? Ezenfelül ráadásul egy db 2 pisztolyos töltőkút létesítési költsége 1 milliárd Ft-ot meghaladó összeg.

Kiszámolta e valaki Magyarországon, hogyha az összes benzin és diezel töltőpisztolyt hidrogénesre cserélnék, az hány év magyar nemzeti össztermékével egyenlő? És akkor még nem beszélünk a hidrogén előállítására képes elektrolízis üzemek, szállítóegységek felépítéséről. Az 1000 atmoszférás tároló tartályoknak pld. 10 cm vastag acélból kell lenniük, ami nem igazán dob fel..

Amikor a Shell Európa után USA-ba is kezdi bezárni a hidrogénes töltőállomásait:


Mi magyarok meg éppen ekkor nyitunk a magyar autósok számára egyet itt Pesten, mert bezöldülni muszály:


Azért érdekes kérdés lesz az hogy a magyar kutakra is a földgázból előállított hidrogént szállítanának? Hallottatok arról hogy ez véletlenül elektrolízisből származik? A földgázból történő előállítás a sokkal olcsóbb.. Akkor inkább CNG autózás? De igazából én sem szeretnék a 200 atmoszférás CNG tartályokon üldögélni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez a hidrogénes közlekedéssel kapcsolatos hír azért is lényeges,mert ebből is látszik, hogy mi magyarok mindíg fordítva ülünk fel bármilyen lóra (külső utasításokra?).
Nem tudom, hogy a világon nincs-e elég mérnöki tudomány hogy kiszámítsa, az elektromos áramból előállított hidrogénes autózás költségekben az olyan lenne mintha 2000-3000 Ft lenne a diesel v a benzin litere? Ezenfelül ráadásul egy db 2 pisztolyos töltőkút létesítési költsége 1 milliárd Ft-ot meghaladó összeg.

Kiszámolta e valaki Magyarországon, hogyha az összes benzin és diezel töltőpisztolyt hidrogénesre cserélnék, az hány év magyar nemzeti össztermékével egyenlő? És akkor még nem beszélünk a hidrogén előállítására képes elektrolízis üzemek, szállítóegységek felépítéséről. Az 1000 atmoszférás tároló tartályoknak pld. 10 cm vastag acélból kell lenniük, ami nem igazán dob fel..

Amikor a Shell Európa után USA-ba is kezdi bezárni a hidrogénes töltőállomásait:


Mi magyarok meg éppen ekkor nyitunk a magyar autósok számára egyet itt Pesten, mert bezöldülni muszály:


Azért érdekes kérdés lesz az hogy a magyar kutakra is a földgázból előállított hidrogént szállítanának? Hallottatok arról hogy ez véletlenül elektrolízisből származik? A földgázból történő előállítás a sokkal olcsóbb.. Akkor inkább CNG autózás? De igazából én sem szeretnék a 200 atmoszférás CNG tartályokon üldögélni.

Szerintem is hülyeség, de miért zavar, hogy magáncég a saját telephelyén létesített egy töltőt?

Legfeljebb bezárja és leírja veszteségként.
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 024
16 469
113
Szerintem is hülyeség, de miért zavar, hogy magáncég a saját telephelyén létesített egy töltőt?

Legfeljebb bezárja és leírja veszteségként.
Azért azt a pénzt is külső forrásokból "kaphatta" mert magánszemélynél nem gondolom hogy nem végzett előtte gazdasági számításokat, és 1 milliárdot csak úgy beáldozott magától. Nyilvánvaló hogy a közreműködésért, telepítésért már bekaszírozhatta a megfelelő összeget, igy valóban nem érdekelheti a bukta, nem az ő pénze (hanem a mienk).

Az anyag amit feltettem, az csak azt bizonyítja hogy minden ésszerűség ellenére, még EU-s nyomásra is követni kell a kötelezően előírt "Bezöldülés" politikáját, nem számít ha hogy ezzel még hány milliárdot dobunk ki az ablakon (nézd meg a hidrogénes magyar busz próbálkozásokat, a cikkben benne van h most mennyit tesztelnek), amikor az Unión kívüli területeken kezdik ezeket a próbálkozásokat felhagyni.
Az egy érdekes kérdés hogy az emberiség minek ugrik bele ilyen projectekbe, tán túl sok az anyagi forrásunk?
Tán ezeket a műszaki és gazdasági területeken analfabéta politikusok nyomják önigazolásképp ezerrel?

Szóval engem csak a mai világ gondolkozás mentes volta zavar..
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 189
23 564
113
Amikor végre egy - a ronda kézírásommal - firkált A4-es lappal és így láthatóan határozott elképzelésekkel nagy levegőt véve bebattyogtam a kereskedésbe, akkor a szalonvezető ennek ellenére megpróbálta a vételárat felsrófolni tukmált extrákkal/felszereltségi szinttel:

- Rendeljem a magasabb felszereltséget, mert akkor kapok érintő képernyőt, 4 elektromos ablakot, könnyűfém felnit, lágyhibridet, meg kaphatok ajándékba automata klímát (utóbbit kacsintgatva, mert az még ott is feláras volt.)
"Csak" hétszázezerrel lett volna drágább.

Más bakker annyiért kocsit vesz...

Én meg olyan voltam, mint az alacsony, sovány, szemüveges, kopasz, étteremben csini hölggyel randizó apuka alacsony, vékony, szemüveges kisfia, aki a felnőttek megdöbbenésére közli, hogy:
- Nem, nem eszem meg, mert nem akarok nagy, jóképű, okos és erős lenni, csak olyan, mint az apu!

Nem, nem kell magasabb felszereltség, mert:
- Utálom az érintő képernyőt; felkészülök, de ha mégis kell, akkor lapozós térképet használok, ha meg minden kötél szakad (20 éves a térkép), megállok és nagy fanyalogva ránézek a mobiltelefonra.
A rádióhoz meg elég, ha gombok, tekerőgombok és kapcsolók vannak rajta.
...még jó, hogy a munkahelyi VII-es e-Golfon is van a kormányon is fizikai gomb a hangerőhöz, mert a képernyőre le kell nézni.

- Nem kell a négy elektromos ablak, elég a kettő, a hátsó kettőt soha nem használom, viszont a négyhez adnak elektromosan behajló tükröt, a butábbhoz meg szerencsére nem.
Ha be akarom hajtani (ami amúgy elektromosan szintén állítható, fűthető), akkor majd kézzel behajtom. Az ideg öl meg, amikor az e-Golf állandóan ki/be nyenyeregteti a tükröket.

- Nem kell a lágyhibrid, nekem már a start-stop is gyanús úri huncutság, amit megkérdőjelez a klíma, fűtéshasználat, jó ha annyit megspórol, mint amennyibe kerül, ha mindig aktív és emiatt pl az akksi, netán az önindító hamarabb megkotlik.

- Lágyhibridnél nincs vészpótkerék, csak defektjavító készlet.
Nekem a hivatásos három évtized alatt csak olyan defektem volt (4 db), ahol a hibajavítót meg a kompresszort a hajamra kenhettem volna (kapitulált szelep, nyesett akácfaszár által kivágott oldalfal (Kecskeméti repülőnap!), befordult rugókengyel(!), meg egy, a futófelületet kivágó kapukitámasztó.

- Utálom az automata klímát; némelyik beindításkor kéretlenül lármás szélvihart csap, s amúgy is alig kevesebbet igazgatom azt is, mint a manuálist.
De ami a legfontosabb; ennél a típusnál a buta klíma ventilátora tekerőgombos, az automatáé meg két külön nyomógombos (mondjuk az is többet ér, mint sok autóban a menüben az érintőfelület...)

Utálom a marketingvarázs öntött könnyűfém felnit; nehéz, mint a sár (ha nem valami spéci versenyfelni, akkor mindig nehezebb, mint a préselt lemezfelni), s akkor még nem is beszéltünk a szélesebb "nagyfelnik"ről, peresebb gumis kerekekről...
Az egyik kis sógor ugyanolyan Albeát vett, mint amilyen nekünk volt, csak neki gyári könnyűfém felnin van az ugyanakkora gumi.
(185/65 R14)
Acélfelnis kerék: 12,5 kg
Könnyűfém felni: 15,3 kg.

A mienken gyári volt ugyanannyi kilométernél a futómű és jó a kormánymű, az övékén meg már egyik sem...

...tehát adjál, amit kérek; alapfelszereltségi szintet automata váltóval, meg kormány/ülésfűtést (az örökké hideg dízel mikrobuszokban ízületesek lettek az ujjaim és átfagytam kb. örökre).
  • Adjál vészpótkereket
  • s persze marad az acélfelni a kényelmesen rugózó ballonos gumival, meg a felnicsavarral rögzített dísztárcsa.

Látta, hogy velem nem fog bírni - vagy inkább megszánt, úgyhogy adott ajándékba téligumikat külön felniken...

Természetesen megértem azokat, akik naponta csak 2X10-20 percet vezetnek, őket ezek a nüanszok nem fogják zavarni, viszont örömmel fogják nézni a dögös kerekeket, élvezni a sínautós kanyarodást, a nagy képernyőt stb.
Azért ezek a dolgok amiket leírtál nagyon személy, ízlés és használat függő dolgok és nem véletlenül kínálnak ennyi lehetőséget a gyártók. Reagálnék pár dologra, ha megengeded.
Automata tükrök: imádom, szerintem nagy okosság. Ha egy olyan városban laknál ahol naponta tucat tükröt csapnak le az autókról másként vélekednél főleg ha aktívan használod, akkor baszott macera hajtogatni a tükröt egyszer az egyik aztán a másik oldalon attól függően melyik oldalon van forgalom. Plusz ha csukva van, akkor kevesebb az esélye, hogy valami büdös bunkó azon éli ki a szar életét. Csak az utcánkban heti szinten ugrik le egy tükör pedig egy nem igazán forgalmas egyirányúban lakunk.
Nagy kerekek, futómű: elmúltak már azok az idők, hogy a nagyobb kerekek hamarabb cseszik szét a futóművet. Ha megnézed ugyanazok a típusok legalább 2-3”-al nagyobb kerekeken gurulnak mint az elődeik /Polo volt 13-as kerekekkel 155/80-as gumikkal, most 195/55 gumikkal 16-os kerekeket kapnak simán gyárilag/ a lengőkarok, féltengelyek, kormánymű, kormányösszekötő, szilentek… ezeknek megfelelően vannak már mind méretezve. Az Albea példa jó lenne, ha nem olyan idős autóról beszélnénk, amikor erre még nem figyeltek a gyártók. Illetve egyes gyártók, mert a prémium németek már kezdtek ezzel foglalkozni 2010 körül.
Felszereltség, elektromos ablakok stb.: a jobban felszerelt használt autókat sokkal könnyebb később eladni és bőven magasabb áron, mint a fapados társaikat. Mások gyerek miatt pl. keresik a hátsó elektromos ablakot, de írhattam volna bármilyen extrát más extrát is. Ergo szerintem nem nagy okosság a fapados még akkor sem, ha nekünk kielégítené az aktuális igényeinket.
Pótkerék vagy defekt javító: Nekem pl. esélyem sincs a pótkerékre, mert egyrészt nincs akkora pótkerék, amekkora a rendes kerék méretem, másrészt ha lenne sem férne be a kialakított helyre.
Klíma: szerintem az egyik legszubjektívebb extra, annak ellenére, hogy én magam hozzám sem érek szinte. 21 fok, automatára állítva. Minek nyomogatnám amikor télen-nyáron ez rendben van és majd kapcsolgat ő magának ahogy akar. Hátul van 22 és ennyi.
Szóval az autók extrázása nem véletlenül ilyen széles és komoly tapasztalatok és statisztikák alapján állítják be a leggyakoribb felszereltségi szinteket és extrákat.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 847
57 818
113
Szép kis csendélet:

Ilyen ez az ország. :(
A tötymörgő libafoszöld szuzukis, meg fosvágenes idióta hülyegyerekek országa....
És most gondoljuk végig hány féle képen nem lett volna baleset?
Pl. nem kezd el előzni egy erre alkalmatlan helyen. :rolleyes:
Vagy ha már egy barom, akkor legalább megfelelő fokozatban, megfelelő sebességtartalékkal. Vagy amikor látja, hogy nem lesz meg akkor lefékez és visszasorol a szuzukis mögé.
De az is beszédes, hogy simán nem lett volna balesett ha a szuzukis lassít, de az is egy fasz, se nem lát se nem hal csak megy előre balfasz módon ahogyan szokott. Szigurúan 60-al városban és azon kívül is.
Mind kettőt egy életre eltiltanám mindentől is.:mad:

Csak azért vagyok kiakadva, mert felénk is ilyen degeneráltak tömkelege van. Minden nap alap a balfasz szuzukis aki nem megy, csak és kizárólag 60-al. Mindig van egy fosvágenes vagy furgonos vadbarom aki az álló kocsisort előzi a szembe jövő sávban.
Minden hétre jut egy 20+ éves dájcse prémium aki pl. jobbról külső íven akar megelőzni valakit a körforgalomban.
És persze minden nap látok legalább 1 összetört autót vagy az útszélén vagy az árokban.
Elképesztő bajok vannak mentálisan elég sok embernél. :mad: