Amikor végre egy - a ronda kézírásommal - firkált A4-es lappal és így láthatóan határozott elképzelésekkel nagy levegőt véve bebattyogtam a kereskedésbe, akkor a szalonvezető ennek ellenére megpróbálta a vételárat felsrófolni tukmált extrákkal/felszereltségi szinttel:
- Rendeljem a magasabb felszereltséget, mert akkor kapok érintő képernyőt, 4 elektromos ablakot, könnyűfém felnit, lágyhibridet, meg kaphatok ajándékba automata klímát (utóbbit kacsintgatva, mert az még ott is feláras volt.)
"Csak" hétszázezerrel lett volna drágább.
Más bakker annyiért kocsit vesz...
Én meg olyan voltam, mint az alacsony, sovány, szemüveges, kopasz, étteremben csini hölggyel randizó apuka alacsony, vékony, szemüveges kisfia, aki a felnőttek megdöbbenésére közli, hogy:
- Nem, nem eszem meg, mert nem akarok nagy, jóképű, okos és erős lenni, csak olyan, mint az apu!
Nem, nem kell magasabb felszereltség, mert:
- Utálom az érintő képernyőt; felkészülök, de ha mégis kell, akkor lapozós térképet használok, ha meg minden kötél szakad (20 éves a térkép), megállok és nagy fanyalogva ránézek a mobiltelefonra.
A rádióhoz meg elég, ha
gombok, tekerőgombok és
kapcsolók vannak rajta.
...még jó, hogy a munkahelyi VII-es e-Golfon is van a kormányon is fizikai gomb a hangerőhöz, mert a képernyőre le kell nézni.
- Nem kell a négy elektromos ablak, elég a kettő, a hátsó kettőt soha nem használom, viszont a négyhez adnak elektromosan behajló tükröt, a butábbhoz meg szerencsére nem.
Ha be akarom hajtani (ami amúgy elektromosan szintén állítható, fűthető), akkor majd kézzel behajtom. Az ideg öl meg, amikor az e-Golf állandóan ki/be nyenyeregteti a tükröket.
- Nem kell a lágyhibrid, nekem már a start-stop is gyanús úri huncutság, amit megkérdőjelez a klíma, fűtéshasználat, jó ha annyit megspórol, mint amennyibe kerül, ha mindig aktív és emiatt pl az akksi, netán az önindító hamarabb megkotlik.
- Lágyhibridnél nincs vészpótkerék, csak defektjavító készlet.
Nekem a hivatásos három évtized alatt csak olyan defektem volt (4 db), ahol a hibajavítót meg a kompresszort a hajamra kenhettem volna (kapitulált szelep, nyesett akácfaszár által kivágott oldalfal (Kecskeméti repülőnap!), befordult rugókengyel(!), meg egy, a futófelületet kivágó kapukitámasztó.
- Utálom az automata klímát; némelyik beindításkor kéretlenül lármás szélvihart csap, s amúgy is alig kevesebbet igazgatom azt is, mint a manuálist.
De ami a legfontosabb; ennél a típusnál a buta klíma ventilátora
tekerőgombos, az automatáé meg két külön nyomógombos (mondjuk az is többet ér, mint sok autóban a menüben az érintőfelület...)
Utálom a marketingvarázs öntött könnyűfém felnit; nehéz, mint a sár (ha nem valami spéci versenyfelni, akkor mindig nehezebb, mint a préselt lemezfelni), s akkor még nem is beszéltünk a szélesebb "nagyfelnik"ről, peresebb gumis kerekekről...
Az egyik kis sógor ugyanolyan Albeát vett, mint amilyen nekünk volt, csak neki
gyári könnyűfém felnin van az ugyanakkora gumi.
(185/65 R14)
Acélfelnis kerék: 12,5 kg
Könnyűfém felni: 15,3 kg.
A mienken gyári volt ugyanannyi kilométernél a futómű és jó a kormánymű, az övékén meg már egyik sem...
A keréktuning buktatói - A nagy kerék szép, a peres gumi sportos, mostanában mégis gyűlölöm mindkettőt. Bámulatos, hogy egy kis optikai és futóműtuninggal mennyit árthatunk az autónknak - renegeteg pénzért.
totalcar.hu
...tehát adjál, amit kérek; alapfelszereltségi szintet automata váltóval, meg kormány/ülésfűtést (az örökké hideg dízel mikrobuszokban ízületesek lettek az ujjaim és átfagytam kb. örökre).
- Adjál vészpótkereket
- s persze marad az acélfelni a kényelmesen rugózó ballonos gumival, meg a felnicsavarral rögzített dísztárcsa.
Látta, hogy velem nem fog bírni - vagy inkább megszánt, úgyhogy adott ajándékba téligumikat külön felniken...
Természetesen megértem azokat, akik naponta csak 2X10-20 percet vezetnek, őket ezek a nüanszok nem fogják zavarni, viszont örömmel fogják nézni a dögös kerekeket, élvezni a sínautós kanyarodást, a nagy képernyőt stb.