Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
...mindaddig, amíg sok milliárd ember szeretne úgy élni, úgy fogyasztani mint a felső - legyen - 10%, addig az egész környezetvédelem egy nagy kamu.

Amíg nem tér vissza az emberi faj oda, hogy csak pár százmillió ember fogyaszt úgy, hogy a faj szempontjából fontos módon tudjon regenerálódni a Föld bioszférája (mert amúgy annak tökmindegy hogy mi történik vele, ahogy tökmindegy volt az összes kihaláskor is), vagy nem él úgy több milliárd ember, hogy csak annyit fogyasszon, mint a többi faj (nó utazás, csak gyalog, esetleg valami kerékpárfélével, nó utak aszfaltozása, nó messziről jött import termék, csak ha állati erejű a szállítás, illetve mértékkel vágják ki a fákat a vitorláshajókhoz, nó pár év alatt szétfoszló ruhák cipők, nó pár év alatt elavuló, tönkremenő bármilyen termék, nó bármilyen műanyag stb.), addig - ahogy Pista is említette -a környezetvédelem egy nagy büdös képmutatás.

Szoktam mondani, hogy aggódsz a Földért, aggódsz a bébifókákért?
Valóban érdemben akarsz tenni a túlfogyasztás ellen, a nagy környezeti lábnyom ellen?
Szüntesd meg a fogyasztásod: Halj ki!
-:eek:

jellemző módon az álzöldek szoktak erre kiakadni - miközben beszélgetésünk közben isszák reggel a büfében a kapszulás nespressót, meg a lattét vagy mi az ördögöt, mert ők anélkül nem tudják elkezdeni a napot. (Én különböző - itt nem taglalt - okokból nem iszok soha kávéféléket)

Látom magam előtt az ősembert, ahogy nespressóval meg kávétejszínnel kezdik a napot vadászat, bogyószedés, autótuning találkozóra, meg műkörmöshöz menés előtt, a barlang környéke meg tele van az elszórt csomagolóanyaggal.

Hagyjuk már a hülyeséget...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
BYD Seal tulaj korrekt véleménye

Listaáron most 18,1 millió forint, ami egyrészt ugye sok pénz, másrészt viszont egy nagyon jó ár érték arányú ajánlat…

 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 702
60 924
113
...mindaddig, amíg sok milliárd ember szeretne úgy élni, úgy fogyasztani mint a felső - legyen - 10%, addig az egész környezetvédelem egy nagy kamu.

Amíg nem tér vissza az emberi faj oda, hogy csak pár százmillió ember fogyaszt úgy, hogy a faj szempontjából fontos módon tudjon regenerálódni a Föld bioszférája (mert amúgy annak tökmindegy hogy mi történik vele, ahogy tökmindegy volt az összes kihaláskor is), vagy nem él úgy több milliárd ember, hogy csak annyit fogyasszon, mint a többi faj (nó utazás, csak gyalog, esetleg valami kerékpárfélével, nó utak aszfaltozása, nó messziről jött import termék, csak ha állati erejű a szállítás, illetve mértékkel vágják ki a fákat a vitorláshajókhoz, nó pár év alatt szétfoszló ruhák cipők, nó pár év alatt elavuló, tönkremenő bármilyen termék, nó bármilyen műanyag stb.), addig - ahogy Pista is említette -a környezetvédelem egy nagy büdös képmutatás.

Szoktam mondani, hogy aggódsz a Földért, aggódsz a bébifókákért?
Valóban érdemben akarsz tenni a túlfogyasztás ellen, a nagy környezeti lábnyom ellen?
Szüntesd meg a fogyasztásod: Halj ki!
-:eek:

jellemző módon az álzöldek szoktak erre kiakadni - miközben beszélgetésünk közben isszák reggel a büfében a kapszulás nespressót, meg a lattét vagy mi az ördögöt, mert ők anélkül nem tudják elkezdeni a napot. (Én különböző - itt nem taglalt - okokból nem iszok soha kávéféléket)

Látom magam előtt az ősembert, ahogy nespressóval meg kávétejszínnel kezdik a napot vadászat, bogyószedés, autótuning találkozóra, meg műkörmöshöz menés előtt, a barlang környéke meg tele van az elszórt csomagolóanyaggal.

Hagyjuk már a hülyeséget...
Vagy a Föld lakósságát kellene a felére csökkenteni.
Elvileg (!) ez is egy lehetőség a környezet védelmére.Biztos ezen is gondolkoznak már egyesek. A természet aztán szépen visszafoglalná a területet.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 952
39 777
113
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 058
31 571
113
Vagy a Föld lakósságát kellene a felére csökkenteni.
Elvileg (!) ez is egy lehetőség a környezet védelmére.Biztos ezen is gondolkoznak már egyesek. A természet aztán szépen visszafoglalná a területet.
Valami mongol már próbálkozott vele :hadonaszos:
main-qimg-5ad62760385d082d5e5b3e191738115f
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Kizárt! Kamu! Lehetetlen! Hát a Tesla az tök szar…

Ezzel együtt is törekedjünk az objektivitásra.
Mondom ezt úgy, hogy az autós értékrendem (legyen az elérhető vagy vágyott része) számos elemével ellentétes az, amit a Tesla művel, alkot, stb.

Közhely, hogy a repülés törvényeit vérrel írták és írják is.
Ugyanez igaz az önvezető képesség no meg a hozzá kapcsolódó fejlesztésekre is.
Egyre inkább látszik, hogy egyre messzebb vagyunk az önvezetéstől, ahogy egyre távolabb kerülünk az idealizált helyzetektől, körülményektől.
Kiváló példák erre a megkülönböztető jelzésű járművek jelenléte, az ideiglenes forgalmi akadályok (pl. útjavítás), a trollkodás (stoptáblás póló, forgalomterelő kúp a motorháztetőre), a morális kérdések (pl. hirtelen két idős asszony, vagy egy gyermek?)
S hol vagyunk még a harmadik világ útviszonyaitól... (Pl. Magyarországon az agyonkopott útburkolati jelek, a netán KRESZ előírásaival nem feltétlen harmonizáló forgalmi kialakítások).
Ezeket a gépkocsivezetők jól-rosszul megoldják, de egy tanulás alatt levő önvezető rendszernek ez rendre megoldhatatlan feladvány.
S akkor még nem ment el Új-Delhibe a riksás tömegbe...
Hol vagyunk attól, hogy lemerészkedjen e egy lejtőn ónos eső idején, vagy sáros lejtős földútra?
Ezt bármelyik, két elemit 8 év alatt "elvégzett", nem túl részeg falusi "gyerek" (itt kérek elnézést a falusi gyerekektől) fel tudja mérni és biztonsággal meg fogja oldani.

Nem bántanám a Tesla fejlesztőit sem; adva van egy elvárásrendszer, egy vezetői, tulajdonosi szemlélet, egy értékesítői, hibakorrigálási illetve hibakommunikációs szemlélet. (Láttuk eleget az űrkutatás topikban...)
A tervezők/fejlesztők ebben a közegben, ezen tudott vagy érzett elvárásoknak megfelelően dolgoznak.

A Tesla kétségkívül úttörő volt akkor, amikor a többi autógyár fintorogva, ímmel-ámmal, alibizve tákolgatott össze ezt-azt az elektromos és az önvezető területen is.
A jövőjét a megújulási képesség/képtelenség, a további kommunikáció, de még inkább a világgazdasági körülmények fogják meghatározni.
Vitán felül egyre jobb lesz az önvezetése.
Az más kérdés, hogy ez hogy lett és lesz lekommunikálva.

S ha valakit érdekel a kivizsgálás is, annak ott az alatt levő link is 52 perctől 53:12-ig. khm...;)


Szóval csak óvatosan az Autopilottal:rolleyes: