Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 623
113
... s ha már józan ész, napi színes:



 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 953
113
...aztán kiderült a retekhíradóból, hogy ez nem kerül plusz pénzbe, mert 5 évente (állítólag) amúgy is újra kéne festeni a járműveket állagmegóvásilag. (De akkor miért vannak 10 éve nem aktuális feliratok!?)

Ha ez így van, akkor ez egy irtózatosan béna kommunikáció, akkor, amikor körmükre ég a menetrend, stb.
A menedzsmentnél a józan ész nem feltétel?
Vsz tényleg így van, csak nincs akarta meg pénz se arra, hogy 5 évente újra legyenek festve meg amúgy újra van csak megkapja ugyan azt a trakciós feliratot (nem értem, hogy miért... )
 
  • Hűha
Reactions: misinator

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 056
113
Ma megint elektromos taxiban ülve hazafele az araszoló forgalomban félúton már úgy voltam, hogy vazzeg én elokádom magam. Pedig nem is néztem a telefonomat. Valszeg az instant nyomaték és a végtelen elindul-megáll ciklus nem éppen gyomorbarát. Más is járt már így?
 

jojoka

Well-Known Member
2017. január 17.
87
315
63
Ma megint elektromos taxiban ülve hazafele az araszoló forgalomban félúton már úgy voltam, hogy vazzeg én elokádom magam. Pedig nem is néztem a telefonomat. Valszeg az instant nyomaték és a végtelen elindul-megáll ciklus nem éppen gyomorbarát. Más is járt már így?
Nekem október elején volt egy szerencsétlen esős délutánom BP belvárosában, este 3, reggel 1 taxival, mindezt 15 órán belül. Tesla, Prius+, Passat variant, Dacia ritmusban.
A reggeli Dacia nem mérvadó, ott nem volt dugó, reggeli után voltam és józan. Viszont kellemes meglepetés volt.
A Tesla 3 annyira kicsi volt elől, hogy a szemöldököm mellett volt az A oszlop. Lehet, hogy lejjebb lehetett volna engedni az ülést (miért nincs lenn?), de a 172cm az manapság már nem magasság, hanem mélység, gyanús, hogy akkor sem jobb, ha lenn van az ülés. Az utazás nem volt hánytató, nem éreztem "elindul-megáll" problémát.
Annál inkább a prius-ban, úgyhogy úgy érzem, ez inkább sofőr függő. A priust egy 20-on éves fiatal srác vezette, és láthatóan sietett. Bár öklendezni ott sem kellett, de nem volt komfortos az utazás.
A passattal szemben meg elfogult vagyok, volt Passat-om, lesz is még, szóval úgy ültem bele, hogy végre autó... (elfogult vagyok, bocsi) Ott nem volt semmi gond, joviális öreg taxis vezette, ráadásul szakmai ártalomból még ismertem is, jót beszélgettünk. Egyszer csak odaértem... :)
A Dacia (valami dobozos, nem tudom pontosan a típust) meglepett, csöndes volt, jól ment, nem rázott. Normális sofőr volt, bár sima, eső nélküli utunk volt.

Megkockáztatom, hogy a sofőrön múlik sok minden. Biztosan lehet finoman indulni villanyossal is, ahogy lehet barom mód indulni benzinessel is... :)
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Na meglássuk hogy fogja fogadni a piac.... egyébként a franciák kezdik érezni hogy elérhető árú városi "tágasabb" kocsikra lenne szükség a piacon.
A renaultnál is úgy néz ki jön a twingo új "régi" arculata eddigi elektromos hajtás helyett elvileg hibriddel is elérhető lesz. Ha jó árban lesz és nem "kurják" el a belsőt akkor best kategoria is lehetne. Már csak a vw él kellene ősszedni magukat egy elérhető árú és válalható pl ÚJ poloval.... de tudjuk ez nem igen lesz
Pl a franciák az újabb Dakó val megeszik a piacot :) amikor a német autós oldalakon az új Sanderot a kommentelők nagy része dicséri és szidja a "hazai" ipart az azért elgondolkodtató. Ár-érték arányban értve :)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 318
25 033
113
Ma megint elektromos taxiban ülve hazafele az araszoló forgalomban félúton már úgy voltam, hogy vazzeg én elokádom magam. Pedig nem is néztem a telefonomat. Valszeg az instant nyomaték és a végtelen elindul-megáll ciklus nem éppen gyomorbarát. Más is járt már így?
Mondtam már, hogy bicikli?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Pl a franciák az újabb Dakó val megeszik a piacot :) amikor a német autós oldalakon az új Sanderot a kommentelők nagy része dicséri és szidja a "hazai" ipart az azért elgondolkodtató. Ár-érték arányban értve :)
Azzal is elkezdték azt ami betette az ajtót az EU autóiparnak: feljebb pozicionálni. Egyre "butikautóbb" minden generációja a korábbi igásló koncepció helyett, amivel együtt az árelőnye is szép lassan olvad.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 056
113
A Tesla 3 annyira kicsi volt elől, hogy a szemöldököm mellett volt az A oszlop. Lehet, hogy lejjebb lehetett volna engedni az ülést (miért nincs lenn?), de a 172cm az manapság már nem magasság, hanem mélység, gyanús, hogy akkor sem jobb, ha lenn van az ülés.
Ez nálam is előjött, mikor azzal vittek, konkrétan azt éreztem mintha a a megszokotthoz képest így sokkal magasabban lenne a padló és emiatt meg összenyomott a beltér.
A passattal szemben meg elfogult vagyok, volt Passat-om, lesz is még, szóval úgy ültem bele, hogy végre autó... (elfogult vagyok, bocsi) Ott nem volt semmi gond, joviális öreg taxis vezette, ráadásul szakmai ártalomból még ismertem is, jót beszélgettünk. Egyszer csak odaértem... :)
Ezt csak megerősíteni tudom, az egyik legjobb ilyen menet nálam is egy kombi, előző generációs Passattal volt. Simán ment, nem rángatott, kényelmes volt és igen, egyszerűen mikor beültél már teljesen más világ és érzés fogadott. Ezt csak egy szintén kombi E-Klasse überelte, hasonló sofőrrel mint nálad, na azt el tudnám többször fogadni
Megkockáztatom, hogy a sofőrön múlik sok minden. Biztosan lehet finoman indulni villanyossal is, ahogy lehet barom mód indulni benzinessel is...
Határeset amúgy, mert ezek a hányingerek mindig ugyanabban az ID3-ban jönnek elő, de nem minden esetben. Amikor jobban lehet menni, kisebb a fennakadás, akkor kevésbé, a ma reggeli egész várost lerohasztó dugóban annál inkább
A pia lesz az, nem a forgalom.
Pia most nem volt, ellenben 1,5 óra alvás adás előtt annál inkább :D Avagy ez van akkor, ha egyszerre vágod a saját videódat meg kérnek meg előző délután, hogy bocsi, de be tudnál-e ugrani a kedd reggeli adásba is, mert nincs ember. Cserébe örülhettek, csütörtökön is velem keltek majd :D
Mondtam már, hogy bicikli?
Fuvart a tévé intézi, plusz kinn van jó messze mélyen Zuglóban és időre kell odaérni, szóval ezek a reggeliek ilyen időérzékenyek
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 318
25 033
113
Fuvart a tévé intézi, plusz kinn van jó messze mélyen Zuglóban és időre kell odaérni, szóval ezek a reggeliek ilyen időérzékenyek
kifogás, kifogás
365044503-6906977392654344-3173127529733324794-n.jpg
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Most a vidék jön! (a rombolásba...)
Néha az az érzésem hogy szánt szándékkal rombolnak....mert ez már rombolás. Aki szerint igy is minden rendben van az vagy hívő vagy vak hitű...
Olyan ez mintha egy lepusztulófélben lévő faluban (sajnos láttam eleget :( ) megkérdezik az öreget vagy az arra koszálót hogy jól van ez így illetve kire szavazot.... a válasz tudjuk hogy kire...és szembesitett vele hogy bezárt az orvosi rendelő... (már heti 1,2 rendelés sincs)...bezárt a nagyobb coop....(abc)...bezárt a posta....bezárt az állomás...vasúti megálló.... és a hétköznapi buszt lecsönkentették napi 3-4 párra....
Kicsit meredve néz..... utána hozzá teszi hogy jól van ez így... és kire fog szavazni bátyja ezután.... mint mindig arra akire előzőleg.... a végén megkérdezik a bátyját hogy biztosan jól van ez így? Mire maga elé nézve töprengve ismét megszólal jól van ez így....
Tehát visszatérve itt már nem vidék építése zajlik hanem a vidék visszafejlesztése illetve "lassú" rombolása. Ami hatással lesz a nagyobb vidéki városokra is.
Igen lesznek régiók az országban ahol valamelyest jobb lesz.... pl frekventált...vagy kiemelt régiók....sajnos a többségre lassú enyészet fog várni.
Ui bocsánat kicsit politikával fűszereztem, de ezt politika nélkül nem lehet megkerülni.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 901
35 016
113
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 623
113

Az egész cikket belehetne idézni, de önmagáért beszél minden sora.

Csak egy - populista - gondolat:

"...a nyugdíjba vonuló alkalmazottak helyére pedig nemes egyszerűséggel nem fognak új munkaerőt keresni Blume tervei szerint..."

Végül csak a nyugdíj előtt álló, fájós derekú, beszűkült, befásult; már csak a nyugdíjas évekre gondolni tudó munkavállalók maradnak minden szinten és területen.
Biztos recept a rugalmas, dinamikus, versenyezni akaró cég megvalósítására.


Eközben:

"...A vállalat több mint 110 ezer technológiai és kutatás-fejlesztési szakembert alkalmaz, ezzel BYD a világ legnagyobb autógyártója a kutatás-fejlesztési méretét tekintve..."


Uraim!

A Fiat vs. VW, olasz vs. német, stb. a hatvanas évektől dúló parttalan hitvitáknak ezennel örökre vége.

Hyundai vs. BYD, koreai vs. kínai!?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 426
113
Ui bocsánat kicsit politikával fűszereztem, de ezt politika nélkül nem lehet megkerülni.
Sok mindent el lehet mondani akkor is ha nem netto politikai véleményt tol az ember, hisz demográfiai, gazdasági, társadalmi kérdésekről (stb.) politika nélkül is bőven és hosszan lehet beszélgetni és gondolkodni. Mondom ezt úgy, hogy habár sokan elfogultnak gondolnak, de én is azt mondom, hogy jelentős részben -de nem kizárólag- önhibájából nem tud a kormány érdemben és jól reagálni a vidéki, azon belül is a falusi problémákra.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Sok mindent el lehet mondani akkor is ha nem netto politikai véleményt tol az ember, hisz demográfiai, gazdasági, társadalmi kérdésekről (stb.) politika nélkül is bőven és hosszan lehet beszélgetni és gondolkodni. Mondom ezt úgy, hogy habár sokan elfogultnak gondolnak, de én is azt mondom, hogy jelentős részben -de nem kizárólag- önhibájából nem tud a kormány érdemben és jól reagálni a vidéki, azon belül is a falusi problémákra.
Ellenben melyikre tud?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
"...a nyugdíjba vonuló alkalmazottak helyére pedig nemes egyszerűséggel nem fognak új munkaerőt keresni Blume tervei szerint..."

Végül csak a nyugdíj előtt álló, fájós derekú, beszűkült, befásult; már csak a nyugdíjas évekre gondolni tudó munkavállalók maradnak minden szinten és területen.
Biztos recept a rugalmas, dinamikus, versenyezni akaró cég megvalósítására.
teljesen bevett gyakorlat.

Ha hiszed, ha nem,
1- ezt nem innentől az idők végéig fogják csinálni
2- nem csak öregek dolgoznak ott sem

Így lehet leépítést csinálni fájdalommentesen, miközben racionalizálod a termelési folyamatokat is, automatizálsz, stb., és így nem lehet a szakszervezetnek sem belekötnie. Sőt, az elöregedő lakosság miatti csökkenő igényeket is le lehet így követni a termelés szép lassú visszaskálázásával, nem mindig tömeges leépítés, jajj munkaerőhiány van lépcsős függvény szerinti skálázódással.

Megjegyzés: élvezetes amúgy ilyesmi bölcseleteken a fórumon olvasni, ahol az átlagéletkor valahol 55 körül lehet.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 623
113
teljesen bevett gyakorlat.

Ha hiszed, ha nem,
1- ezt nem innentől az idők végéig fogják csinálni
2- nem csak öregek dolgoznak ott sem

Így lehet leépítést csinálni fájdalommentesen, miközben racionalizálod a termelési folyamatokat is, automatizálsz, stb., és így nem lehet a szakszervezetnek sem belekötnie. Sőt, az elöregedő lakosság miatti csökkenő igényeket is le lehet így követni a termelés szép lassú visszaskálázásával, nem mindig tömeges leépítés, jajj munkaerőhiány van lépcsős függvény szerinti skálázódással.

Megjegyzés: élvezetes amúgy ilyesmi bölcseleteken a fórumon olvasni, ahol az átlagéletkor valahol 55 körül lehet.
Nem véletlenül írtam, hogy populista a gondolatom, hiszen hozzászólásod minden állítása ismert és logikus számomra is.

Megjegyzés: élvezetes amúgy ilyesmi bölcseleteken a fórumon olvasni, ahol az átlagéletkor valahol 55 körül lehet.

Hehe: 54
(Nem vicces:()

Mindenesetre egy életkor, a (jelen esetben sajnos a magyar átlagnak mostanra megfeleltethető) hozzáadott egészségügyi állapottal és tudattal segít felismerni korosztályos problémákat és szemléleteket.

Egy vállalkozás - legyen az kis családi vagy egy nagy konszern korfája (nyilván erősen függő módon a szervezeti felépítésben betöltött sajátos arányaival) szerintem predesztinálni tudja a vállalkozás alkalmazkodó-, versenyképességét, jövőbeni esélyeit.