Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 190
26 108
113
nagyon poéta kedvében volt a British Transport Films szövegírója :D

és a benne szereplő lokomotív
da9dda467d8144168660cea46a65c80b.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
947
1 973
93
b.szhatod a rendszereket ha az emberek túl vannak hajtva és emiatt hibáznak.
Ez igaz, ezt mondom én is! S ugyanakkor a fiatal mv-t is kapásból teszik a személyvonatokra!
Ám ugyan ez volt a forgalomnál is! Anno pont ez okozta a szajoli vonat-balesetet is! A kezdő fiatal mechanikus váltókezelő rutintalansága!

- Ám manapság egyre jobban térnek át az elektronikai biztosító berendezésekre, ami megakadályozza az ilyen nagy baleseteket! Erre írtam csak! Pont az emberi tévedési, rutintalansági lehetőségeket veszik ki a közlekedésből! Tejföl ködben 120-al teperni nagy élmény, hidd el!
Nem fiatal mozdonyvezetőknek való! Mikor emlékezetből kel tudni hol mikor kell fékezni hogy még menetrendet is tud valahogy tartani. Mivel BP.-en megkérdik a kedves utasok hogy miért késtünk?
- Nem elindulni művészet egy ilyen nagy teljesítményű géppel s vonattal, hanem megállni ott ahol kell! Mivel vár a családom otthon! S ne látogatóba jöjjenek hozzám!
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 696
60 884
113
Még érdekes a YT-on...
Death of the UK car industry ( 4.részböl áll), Ruairidh MacVeigh-töl.
Ez a pasi nagyon alapos videókat készit...
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 007
113
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 105
33 234
113
Egy rakâs hasonló èrdekes film van a YT-on. :) ( British transport films)
PS: Tudtátok, hogy a 2VH után (1948-1953 ?) egy ideig az egész angol szâllitóipar államositva volt?
British Road Services...
Ja, meg tervgazdaság volt, előírták, hogy kinek mit és mennyit kell vetni, meg talán még a szénbányában kényszerből odavezényelt emberek dolgoztak -ha jól tudom.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 105
33 234
113
kétlem, hogy bányászt lehetne vezényléssel 'csinálni'
Akiket nem vezényeltek át a hadszíntérre, de besorozták őket.

"Bevin Boys were young British men conscripted to work in coal mines between December 1943 and March 1948, to increase the rate of coal production, which had declined through the early years of World War II."

"A sorsolás alapján az összes 18–25 év közötti férfi sorköteles 10%-a (plusz a katonai sorozás alternatívájaként önkéntesek is) közel 48 000 Bevin Boys végzett létfontosságú és veszélyes polgári sorkatonai szolgálatot a szénbányákban. Bár az utolsó szavazásra 1945 májusában került sor (nem sokkal a VE napja előtt ), az utolsó sorkatonákat csak 1948 márciusában engedték el a szolgálatból." wikipedia
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 190
26 108
113
Akiket nem vezényeltek át a hadszíntérre, de besorozták őket.

"Bevin Boys were young British men conscripted to work in coal mines between December 1943 and March 1948, to increase the rate of coal production, which had declined through the early years of World War II."

"A sorsolás alapján az összes 18–25 év közötti férfi sorköteles 10%-a (plusz a katonai sorozás alternatívájaként önkéntesek is) közel 48 000 Bevin Boys végzett létfontosságú és veszélyes polgári sorkatonai szolgálatot a szénbányákban. Bár az utolsó szavazásra 1945 májusában került sor (nem sokkal a VE napja előtt ), az utolsó sorkatonákat csak 1948 márciusában engedték el a szolgálatból." wikipedia
hülyék, akkor már inkább a front :/
:D
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113

Most kicsit felhúzott a totálkár...

Ennyien – vagyis hajszálpontosan 52 926-an – mentek gyorsabban a megengedettnél egy hónap leforgása alatt, csak Budapesten. Ez egy mélységesen lehangoló szám.

Értem én, hogy karácsonyt nem illik ennél a lapnál kritizálni, csak a kormányt, de szerintem autós portálként azért megemlíthetnék ennek az egésznek a visszásságát... Mert ha 10ezrek közlekednek biztonságosan az adott helyeken, de mégis jogilag gyorshajtva, akkor nem lehet, hogy esetleg túl alacsony ott a megengedett sebesség? Millió olyan hely van a városban, ahol full biztonságosan lehet abszolut gyorshajtani, mert lehetővé teszik a körülmények. Csak senki nem mert kitenni egy 60-as táblát... A relatív gyorshatjás a veszélyes, nem az abszolut...


Alapszabály: Óvakodj a Suzukistól!

(kedden láttam egy Ignist, aminek szerintem bal elöl már csak 1 kerékcsavarja lehetett, mert úgy kacsázott a kereke egyenes haladásban is, mint állat... öreg bácsi vezette, remélem még a baleset előtt rájött, hogy nagy a baj...)