Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
129
474
63
Érdekes autóipari fejlemény. Avagy 44 év után letaszították a Ford F-150-et a trónjáról. Mégpedig egy Toyota:
Durván letarolták a keletiek az USA piacot, az biztos.
Továbbá egy érdekes játék következik. Keressük meg az európai márkákat a Top 10-es USA listákon:
Soha nem is voltak erősek, annyira nem való nekik az a piac. Ezek csak ide európába tudnak autót tervezni, itt meg saját magukat teszik tönkre a hülye szabályokkal, na meg az önteltséggel ;)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 617
62 397
113
Amúgy nem értem a nevetős fejeket.
A villany autó jelenleg olyan, mint a napelem.
Akkor tudod eladni, ha mesterségesen ehhez megfelelő környezetet teremtesz.
Pl. a hagyományos autók széndioxid kvótás szarrá adóztatásával, miközben a villanyautókra meg állami ingyen pénzt adsz. Ez van/volt jelenleg.
E nélkül a kutya sem vesz villanyautót, hiszen több pénzért kevesebbet kapsz. Marginális lenne a piaci jelenléte.
Egy eladhatatlan termék meg nem termel hasznot...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 886
11 043
113
Amúgy nem értem a nevetős fejeket.
A villany autó jelenleg olyan, mint a napelem.
Akkor tudod eladni, ha mesterségesen ehhez megfelelő környezetet teremtesz.
Pl. a hagyományos autók széndioxid kvótás szarrá adóztatásával, miközben a villanyautókra meg állami ingyen pénzt adsz. Ez van/volt jelenleg.
E nélkül a kutya sem vesz villanyautót, hiszen több pénzért kevesebbet kapsz. Marginális lenne a piaci jelenléte.
Egy eladhatatlan termék meg nem termel hasznot...
El tudok képzelni olyan gazdag fanatikus, aki megvenné... Én is szíveseb vennék egy kis elektromos kisautót munkába járásra, ami tartja a tempót a lakott terület közti forgalommal és így is van vagy 100 km hatótávja. Csak ilyet nem gyártanak, ha mégis gyártanának, aranyáron lenne a hasonló benzineshez képest. Pedig erre pont jó lenne.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
129
474
63
Amúgy nem értem a nevetős fejeket.
A villany autó jelenleg olyan, mint a napelem.
Akkor tudod eladni, ha mesterségesen ehhez megfelelő környezetet teremtesz.
Pl. a hagyományos autók széndioxid kvótás szarrá adóztatásával, miközben a villanyautókra meg állami ingyen pénzt adsz. Ez van/volt jelenleg.
E nélkül a kutya sem vesz villanyautót, hiszen több pénzért kevesebbet kapsz. Marginális lenne a piaci jelenléte.
Egy eladhatatlan termék meg nem termel hasznot...
A nevetős fej az egész helyzetre vonatkozott, hogy gyártók bele vannak kenyszerítve egy ilyen hülye helyzetbe..

Elektromos autó:
Rühellem, hogy kötelezően ránkeröltetik, akinek tetszik vegye meg, de a lovakat sem tiltották be 1910-ben..
Viszont a jelenlegi technikai szinvonalon azért már van létjogosultsága, mert van olyan felhasználási mód, ahova ez jobb, mint egy belsőégésű. De ezt had döntse már el mindenki magának, mert amúgy piactorzító az egész..

Sajnálom, hogy nem a PHEV-et eröltetik inkább, 100km elektromos hatótávval, belsőégésűvel, igazán mindenre alkalmas.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 617
62 397
113
A nevetős fej az egész helyzetre vonatkozott, hogy gyártók bele vannak kenyszerítve egy ilyen hülye helyzetbe..

Elektromos autó:
Rühellem, hogy kötelezően ránkeröltetik, akinek tetszik vegye meg, de a lovakat sem tiltották be 1910-ben..
Viszont a jelenlegi technikai szinvonalon azért már van létjogosultsága, mert van olyan felhasználási mód, ahova ez jobb, mint egy belsőégésű. De ezt had döntse már el mindenki magának, mert amúgy piactorzító az egész..

Sajnálom, hogy nem a PHEV-et eröltetik inkább, 100km elektromos hatótávval, belsőégésűvel, igazán mindenre alkalmas.

Így már értem. Köszönöm!
 
  • Tetszik
Reactions: gatya

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 617
21 067
113
El tudok képzelni olyan gazdag fanatikus, aki megvenné... Én is szíveseb vennék egy kis elektromos kisautót munkába járásra, ami tartja a tempót a lakott terület közti forgalommal és így is van vagy 100 km hatótávja. Csak ilyet nem gyártanak, ha mégis gyártanának, aranyáron lenne a hasonló benzineshez képest. Pedig erre pont jó lenne.
Dacia Spring. Olyan amilyen, de kb. ezt tudja. Használtam 4-5M, újonan 7, de már komolyabb kicsit (még mindig csak egy Dacia Spring azért). Vezettem az egyel ezelőttit. Nem élveztem, de elvitt A-ból B-be városban, meg Csepelen. 80-90-ig elment, bár nem úgy gyorsult, mint egy elektromostól megszoktam.

A fő gond a mukába járós villany autóval, hogy ha otthon van napelemed, akkor nem tudsz vele tölteni, mert nap közben nincs otthon az autód... Ha pedig kilép a portádról a delejed, mire másutt belép az autódba, sokba' lesz az neked.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
129
474
63
A fő gond a mukába járós villany autóval, hogy ha otthon van napelemed, akkor nem tudsz vele tölteni, mert nap közben nincs otthon az autód... Ha pedig kilép a portádról a delejed, mire másutt belép az autódba, sokba' lesz az neked.
Jelenleg, 2025-ben, nem kell napelem, hogy jelentősen kevesebb legyen az "üzemanyagköltséged". De ez csak otthon töltve működik.
El tudok képzelni olyan gazdag fanatikus, aki megvenné... Én is szíveseb vennék egy kis elektromos kisautót munkába járásra, ami tartja a tempót a lakott terület közti forgalommal és így is van vagy 100 km hatótávja. Csak ilyet nem gyártanak, ha mégis gyártanának, aranyáron lenne a hasonló benzineshez képest. Pedig erre pont jó lenne.
Az attól függ mennyi a keret második autóra. 4-5 milla körül vannak az első értelmes, az általad leírtaknak már megfelelő elektromosok.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 939
37 878
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 753
13 602
113
A nevetős fej az egész helyzetre vonatkozott, hogy gyártók bele vannak kenyszerítve egy ilyen hülye helyzetbe..

Elektromos autó:
Rühellem, hogy kötelezően ránkeröltetik, akinek tetszik vegye meg, de a lovakat sem tiltották be 1910-ben..
Viszont a jelenlegi technikai szinvonalon azért már van létjogosultsága, mert van olyan felhasználási mód, ahova ez jobb, mint egy belsőégésű. De ezt had döntse már el mindenki magának, mert amúgy piactorzító az egész..

Sajnálom, hogy nem a PHEV-et eröltetik inkább, 100km elektromos hatótávval, belsőégésűvel, igazán mindenre alkalmas.
Kiemeltem a hozzászólásodban, amire reagálnék.

Ez pedig az a felhasználási mód, amikor 300-5000 métereket mész, ami egy elektromos (autónak) kocsinak semmit nem jelent, mert nincs hideg üzemi indítás, motorpusztítás, viszont utastéri meleg 150 méter után is van. (Jelenleg leginkább e-Golffal dolgozom).
Ez a használat öli a belsőégésű motorokat, főleg a mennél újabb Euro-s konstrukciókat (részecskeszűrő regenerálás, hogy csak egyet említsek).

(Hogy hova járok csak 300 méterre is, már régebben leírtam; pl. sürgős műtéti anyagok/eszközök szállítása műtőkbe)

Tehát viszonylag méretes telephelyen belüli közlekedés, meg városi telephelyek közötti szállítás.
De ahogy írva is volt, a hazajárás már bukó lenne, mert otthon este vagy. De ha meg csak bent töltenél egy e-Golfot, akkor meg mikor dolgoznál? Gyors(abb), háromfázisú töltővel két óra 70 kilométer pótlása...

Persze vannak korszerűbbek, amik akár 10-20 perc alatt érdemibb távolságra való töltést tudnak felvenni, de azok meg annyi felárba kerülnek ma (mint amennyibe inflációval korrigáltba került az e-Golf a maga akkori 12 milliójával), amiből évekig tankolhatnál egy benzinfalót is - s akkor még az elektromost be sem üzemelted...

Szóval tényleg jó dolog az elektromos kocsi, de továbbra is egy rendkívül szűk használati/üzemi profilban (pl. csomagszállítóknak) , de leginkább adófizetői pénzen.

Az európai döntéshozók - az őket szállító luxuslimuzinok hátsó üléséről - meg nem értik, hogy miért nem veszik a parasztok (Jöttünk, láttunk, visszamennénk) az elektromosat.

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 753
13 602
113
Jobb dolgom is lehetett volna, de én hülye szinte végignéztem a videót. (Felesleges)

Az amerikai rendőrségi protokoll nekem eleve szürreális.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


"Itt mindenki hülye?, hogy idézzem a klasszikust.
...vagy egy órán keresztül győzködnek - vagy négy autónyi rendőr - egy olyan részeget, akit intellektuális képességei miatt józan állapotába sem vennének fel Magyarországon kisegítő általános iskola első osztályába sem, hogy aztán vicces - de semmiképpen sem objektív eljárással (2025!) - próbálják meggyőzni, hogy ittas...


Vagy 1-20 autóval üldöznek valakit akár órákon keresztül is, hogy vagy aztán megpróbálják kifordítani, vagy szitává lövik közterületen.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.youtube.com/watch?v=2NQbvS2sucE

Ez a társadalom már tényleg a Hülyék paradicsoma.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 753
13 602
113
Na jó; akkor végre legyenek rendes, normális, érthető, analóg autók is, olyan körülmények között, ami nekem 17 évig volt otthonos a Bükkben Nysaval, Ladával, Nagypolszkival, 2410-es Volgával, szívó és turbódízel, de mindenképpen hátsókerék hajtású Transitokkal - akkor még természetesen mai értelemben vett téli gumi nélkül.

Rögtön egy nekünk magyaroknak is ismerős jószággal:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
129
474
63
Kiemeltem a hozzászólásodban, amire reagálnék.

Ez pedig az a felhasználási mód, amikor 300-5000 métereket mész, ami egy elektromos (autónak) kocsinak semmit nem jelent, mert nincs hideg üzemi indítás, motorpusztítás, viszont utastéri meleg 150 méter után is van. (Jelenleg leginkább e-Golffal dolgozom).
Ez a használat öli a belsőégésű motorokat, főleg a mennél újabb Euro-s konstrukciókat (részecskeszűrő regenerálás, hogy csak egyet említsek).
Ez az egyik indok, de simán nem csak 5km az a távolság, a dízel Octinak kell 10 km M0 mire üzemmeleg az olaj is.
Tehát viszonylag méretes telephelyen belüli közlekedés, meg városi telephelyek közötti szállítás.
De ahogy írva is volt, a hazajárás már bukó lenne, mert otthon este vagy. De ha meg csak bent töltenél egy e-Golfot, akkor meg mikor dolgoznál? Gyors(abb), háromfázisú töltővel két óra 70 kilométer pótlása...
Mikori a Golf? ‘17 előtti?
Persze vannak korszerűbbek, amik akár 10-20 perc alatt érdemibb távolságra való töltést tudnak felvenni, de azok meg annyi felárba kerülnek ma (mint amennyibe inflációval korrigáltba került az e-Golf a maga akkori 12 milliójával), amiből évekig tankolhatnál egy benzinfalót is - s akkor még az elektromost be sem üzemelted...
Csak neked Hyundai;):
Kona benzin automata 12,7m
Kona elektromos 15m
Kb 2,5-3 év alatt visszahozza az árát, karbantartásban meg szintén jobb.
Ezt meg csak itthagyom.
Szóval tényleg jó dolog az elektromos kocsi, de továbbra is egy rendkívül szűk használati/üzemi profilban (pl. csomagszállítóknak) , de leginkább adófizetői pénzen.
Nézd, nagyjából egyet is értenék, de nem szeretem az abszolult jelzőket, mint a rendkívül szűk.. Itt a lakóparkban minden második autó elektromos vagy PHEV. Ma biccentettem egy óvodás társra, az új Kodiaq PHEV-ben ültek, már fehér rendszámmal, mert úgy is kijön a matek.

Egy tipikus napja a Passat PHEV-nek:
reggeli óvoda járat: 2x3km
déli óvoda járat: 2x3km
anya munka délután Nagytarcsa-XVI 2x12km
És még a reszli szaladgálások a Nagytarcsa-XVI-Kistarcsa háromszögben. Egy év alatt ment a gép 16 ezret nagyjából.
Fogyasztás: a nagyátlag az 18kWh/100km körül van áramból, csak itthon töltöm 70Ft/kWh áron.
18x70=1260 Ft/100km
Előtte a benzines Arteonja bekapott ezen a körön 10L körül. 609x10=6090 Ft/100km
Dízelben legyen 6,5L a fogyasztás: 622x6,5=4043 Ft/100km.
Dízelhez képest ~420.000 Ft spóroltam egy év alatt, benzinhez képest ~725.000 Ft.. Szemmel látható összeg ;)
Pont ugyanannyiba került ez a kocsi, mintha belsőégésűt vettem volna.

Az ikerszomszédom egy Cupra Born-al jár, lemegy vele a Balcsira meg vissza, csak itthon tölti, 9 milla volt neki 3 éve újonnan, ment vele eddig 60ezret megspórolt vele vagy 2 milliót..
Cimborám Enyaq-al taxizik, utast vitt Pécsre múlt héten. Manapság simán mennek 300km-t is ezek a szarok.

Van létjogosultsága. Nem jó mindenhova, mindenkinek, és nem jó elsődleges autónak, és nem jó hogy erőszakosan tolják.. Próbáld más szemmel nézni;)

Továbbra is, PHEV nagyon jó, ha egy autó van, de ingázol napi 40-50km-t, de néha elmész messzebre.
 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 807
9 532
113
Ez az egyik indok, de simán nem csak 5km az a távolság, a dízel Octinak kell 10 km M0 mire üzemmeleg az olaj is.

Mikori a Golf? ‘17 előtti?

Csak neked Hyundai;):
Kona benzin automata 12,7m
Kona elektromos 15m
Kb 2,5-3 év alatt visszahozza az árát, karbantartásban meg szintén jobb.
Ezt meg csak itthagyom.

Nézd, nagyjából egyet is értenék, de nem szeretem az abszolult jelzőket, mint a rendkívül szűk.. Itt a lakóparkban minden második autó elektromos vagy PHEV. Ma biccentettem egy óvodás társra, az új Kodiaq PHEV-ben ültek, már fehér rendszámmal, mert úgy is kijön a matek.

Egy tipikus napja a Passat PHEV-nek:
reggeli óvoda járat: 2x3km
déli óvoda járat: 2x3km
anya munka délután Nagytarcsa-XVI 2x12km
És még a reszli szaladgálások a Nagytarcsa-XVI-Kistarcsa háromszögben. Egy év alatt ment a gép 16 ezret nagyjából.
Fogyasztás: a nagyátlag az 18kWh/100km körül van áramból, csak itthon töltöm 70Ft/kWh áron.
18x70=1260 Ft/100km
Előtte a benzines Arteonja bekapott ezen a körön 10L körül. 609x10=6090 Ft/100km
Dízelben legyen 6,5L a fogyasztás: 622x6,5=4043 Ft/100km.
Dízelhez képest ~420.000 Ft spóroltam egy év alatt, benzinhez képest ~725.000 Ft.. Szemmel látható összeg ;)
Pont ugyanannyiba került ez a kocsi, mintha belsőégésűt vettem volna.

Az ikerszomszédom egy Cupra Born-al jár, lemegy vele a Balcsira meg vissza, csak itthon tölti, 9 milla volt neki 3 éve újonnan, ment vele eddig 60ezret megspórolt vele vagy 2 milliót..
Cimborám Enyaq-al taxizik, utast vitt Pécsre múlt héten. Manapság simán mennek 300km-t is ezek a szarok.

Van létjogosultsága. Nem jó mindenhova, mindenkinek, és nem jó elsődleges autónak, és nem jó hogy erőszakosan tolják.. Próbáld más szemmel nézni;)

Továbbra is, PHEV nagyon jó, ha egy autó van, de ingázol napi 40-50km-t, de néha elmész messzebre.
érdemes megkülönböztetni a céges és a magánautót
magánautónál a villanyszámládat veted össze a benzinkutas árakkal, otthonról indulsz és haza érkezel, otthon töltesz, cégesnél nem fogod a privát konnektorodra rádugni a céges autó töltőjét vagy csak nagyon atipikus esetekben mert azt te fizeted a benzinkutat viszont a cég
elviekben fizethetne a cég nyilvános elektromos töltőt is de azok macerásak rossz helyen vannak és gazdaságtalan árszabásúak
az újautóeladások nagyobbrésze céges
a pizzafutárok itt nálunk egyre gyakrabban jönnek elektromos kis gyöszökkel, néhány max néhánytíz kilométert tesznek meg két kör között úgy hogy közben a cégnél töltőre tudják dugni az autót, ügyfélkörben is van néhány ilyen ahol van már rendes telephely céges villanyszámlával töltővel amikor onnan indul az autó és oda érkezik és nem nagyok a távolságok gazdaságos tud lenni