Ez az egyik indok, de simán nem csak 5km az a távolság, a dízel Octinak kell 10 km M0 mire üzemmeleg az olaj is.
Mikori a Golf? ‘17 előtti?
Csak neked Hyundai
![Wink ;) ;)](/data/assets/smilies/wink.png)
:
Kona benzin automata
12,7m
Kona elektromos
15m
Kb 2,5-3 év alatt visszahozza az árát, karbantartásban meg szintén jobb.
Ezt meg csak itthagyom.
Nézd, nagyjából egyet is értenék, de nem szeretem az abszolult jelzőket, mint a rendkívül szűk.. Itt a lakóparkban minden második autó elektromos vagy PHEV. Ma biccentettem egy óvodás társra, az új Kodiaq PHEV-ben ültek, már fehér rendszámmal, mert úgy is kijön a matek.
Egy tipikus napja a Passat PHEV-nek:
reggeli óvoda járat: 2x3km
déli óvoda járat: 2x3km
anya munka délután Nagytarcsa-XVI 2x12km
És még a reszli szaladgálások a Nagytarcsa-XVI-Kistarcsa háromszögben. Egy év alatt ment a gép 16 ezret nagyjából.
Fogyasztás: a nagyátlag az 18kWh/100km körül van áramból, csak itthon töltöm 70Ft/kWh áron.
18x70=
1260 Ft/100km
Előtte a benzines Arteonja bekapott ezen a körön 10L körül. 609x10=
6090 Ft/100km
Dízelben legyen 6,5L a fogyasztás: 622x6,5=
4043 Ft/100km.
Dízelhez képest ~420.000 Ft spóroltam egy év alatt, benzinhez képest ~725.000 Ft.. Szemmel látható összeg
![Wink ;) ;)](/data/assets/smilies/wink.png)
Pont ugyanannyiba került ez a kocsi, mintha belsőégésűt vettem volna.
Az ikerszomszédom egy Cupra Born-al jár, lemegy vele a Balcsira meg vissza, csak itthon tölti, 9 milla volt neki 3 éve újonnan, ment vele eddig 60ezret megspórolt vele vagy 2 milliót..
Cimborám Enyaq-al taxizik, utast vitt Pécsre múlt héten. Manapság simán mennek 300km-t is ezek a szarok.
Van létjogosultsága. Nem jó mindenhova, mindenkinek, és nem jó elsődleges autónak, és nem jó hogy erőszakosan tolják.. Próbáld más szemmel nézni
Továbbra is, PHEV nagyon jó, ha egy autó van, de ingázol napi 40-50km-t, de néha elmész messzebre.