Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
129
474
63
érdemes megkülönböztetni a céges és a magánautót
magánautónál a villanyszámládat veted össze a benzinkutas árakkal, otthonról indulsz és haza érkezel, otthon töltesz, cégesnél nem fogod a privát konnektorodra rádugni a céges autó töltőjét vagy csak nagyon atipikus esetekben mert azt te fizeted a benzinkutat viszont a cég
elviekben fizethetne a cég nyilvános elektromos töltőt is de azok macerásak rossz helyen vannak és gazdaságtalan árszabásúak
az újautóeladások nagyobbrésze céges
a pizzafutárok itt nálunk egyre gyakrabban jönnek elektromos kis gyöszökkel, néhány max néhánytíz kilométert tesznek meg két kör között úgy hogy közben a cégnél töltőre tudják dugni az autót, ügyfélkörben is van néhány ilyen ahol van már rendes telephely céges villanyszámlával töltővel amikor onnan indul az autó és oda érkezik és nem nagyok a távolságok gazdaságos tud lenni
A céges vásárlások elég nagy szelete is magán vásárlás, csak a cégre nyomják el..
Ezért rínak most a PHEV kedvezmények megvonása után, mert 50k cégesautó adót kell fizetni havonta.
Meg ezért fals a statisztika rájuk, hogy soha senki nem tankolja, megvették a területi képviselőknek a konnektoros hibrideket, csak azért, hogy kikerüljék a cégautó adót, meg a teljesítmény adót, de sose használták elektromosan.. Szal jó hogy megszüntették, mondom ezt PHEV tulajként ;)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 753
13 602
113
Ez az egyik indok, de simán nem csak 5km az a távolság, a dízel Octinak kell 10 km M0 mire üzemmeleg az olaj is.

Mikori a Golf? ‘17 előtti?

Csak neked Hyundai;):
Kona benzin automata 12,7m
Kona elektromos 15m
Kb 2,5-3 év alatt visszahozza az árát, karbantartásban meg szintén jobb.
Ezt meg csak itthagyom.

Nézd, nagyjából egyet is értenék, de nem szeretem az abszolult jelzőket, mint a rendkívül szűk.. Itt a lakóparkban minden második autó elektromos vagy PHEV. Ma biccentettem egy óvodás társra, az új Kodiaq PHEV-ben ültek, már fehér rendszámmal, mert úgy is kijön a matek.

Egy tipikus napja a Passat PHEV-nek:
reggeli óvoda járat: 2x3km
déli óvoda járat: 2x3km
anya munka délután Nagytarcsa-XVI 2x12km
És még a reszli szaladgálások a Nagytarcsa-XVI-Kistarcsa háromszögben. Egy év alatt ment a gép 16 ezret nagyjából.
Fogyasztás: a nagyátlag az 18kWh/100km körül van áramból, csak itthon töltöm 70Ft/kWh áron.
18x70=1260 Ft/100km
Előtte a benzines Arteonja bekapott ezen a körön 10L körül. 609x10=6090 Ft/100km
Dízelben legyen 6,5L a fogyasztás: 622x6,5=4043 Ft/100km.
Dízelhez képest ~420.000 Ft spóroltam egy év alatt, benzinhez képest ~725.000 Ft.. Szemmel látható összeg ;)
Pont ugyanannyiba került ez a kocsi, mintha belsőégésűt vettem volna.

Az ikerszomszédom egy Cupra Born-al jár, lemegy vele a Balcsira meg vissza, csak itthon tölti, 9 milla volt neki 3 éve újonnan, ment vele eddig 60ezret megspórolt vele vagy 2 milliót..
Cimborám Enyaq-al taxizik, utast vitt Pécsre múlt héten. Manapság simán mennek 300km-t is ezek a szarok.

Van létjogosultsága. Nem jó mindenhova, mindenkinek, és nem jó elsődleges autónak, és nem jó hogy erőszakosan tolják.. Próbáld más szemmel nézni;)

Továbbra is, PHEV nagyon jó, ha egy autó van, de ingázol napi 40-50km-t, de néha elmész messzebre.
Köszönöm részletes, igényes reagálásod.
Előrebocsájtom, hogy szeretek árnyaltan fogalmazni (szoktam is emiatt olyan összetett mondatokat rittyenteni, hogy alig bírom befejezni), de ha ki akarom emelni a pillanatnyi mondanivalót, akkor kénytelen vagyok sarkítani, még ha magam is tisztában vagyok pl. azzal, hogy az elektromos autók elméleti használati lehetőséges szélesebb, mint a komfortos (hatótávpara).

Ez az egyik indok, de simán nem csak 5km az a távolság, a dízel Octinak kell 10 km M0 mire üzemmeleg az olaj is.
Ezt Superbnél figyeltem én is.
Az 1.0T-GDI DCT I30 is 10 kilométerig - igaz, halkan - morog hetedikben 90-nél. Teljesen átmelegedve 75-nél sem
Mikori a Golf? ‘17 előtti?
2019.
Ez az egyik indok, de simán nem csak 5km az a távolság, a dízel Octinak kell 10 km M0 mire üzemmeleg az olaj is.

Mikori a Golf? ‘17 előtti?

Csak neked Hyundai;):
Kona benzin automata 12,7m
Kona elektromos 15m
Kb 2,5-3 év alatt visszahozza az árát, karbantartásban meg szintén jobb.
Ezt meg csak itthagyom.

Nézd, nagyjából egyet is értenék, de nem szeretem az abszolult jelzőket, mint a rendkívül szűk.. Itt a lakóparkban minden második autó elektromos vagy PHEV. Ma biccentettem egy óvodás társra, az új Kodiaq PHEV-ben ültek, már fehér rendszámmal, mert úgy is kijön a matek.

Egy tipikus napja a Passat PHEV-nek:
reggeli óvoda járat: 2x3km
déli óvoda járat: 2x3km
anya munka délután Nagytarcsa-XVI 2x12km
És még a reszli szaladgálások a Nagytarcsa-XVI-Kistarcsa háromszögben. Egy év alatt ment a gép 16 ezret nagyjából.
Fogyasztás: a nagyátlag az 18kWh/100km körül van áramból, csak itthon töltöm 70Ft/kWh áron.
18x70=1260 Ft/100km
Előtte a benzines Arteonja bekapott ezen a körön 10L körül. 609x10=6090 Ft/100km
Dízelben legyen 6,5L a fogyasztás: 622x6,5=4043 Ft/100km.
Dízelhez képest ~420.000 Ft spóroltam egy év alatt, benzinhez képest ~725.000 Ft.. Szemmel látható összeg ;)
Pont ugyanannyiba került ez a kocsi, mintha belsőégésűt vettem volna.
Most olyat írok, amit te tőlem jobban tudsz:
Mi - jelen esetben - ketten az autósok azon kisebbségéhez tartozunk, akik igényességből és/vagy lehetőségből és/vagy szándékból új/fiatal autókat tudtunk használni, urambocsá' venni.

Szoktam mondani, hogy mindannyian igénytelenek vagyunk.
Te is.

Csak mindannyian másra.
Olyan nincs, hogy valaki mindenben igényes lenne.

Nekünk pl. a háztető lehetne esztétikusabb - viszont a maradék életem kifogja bírni. Élményt meg nem ad... :eek:
Úgyhogy a szakmunkás bérminimum jövedelemből megint új autót vettem.
Másnak meg 8szembeszomszéd) pöpec a háztető, de kéthetente egyszer rohan a buszhoz, mert nem indul az F Astrája.
( - Szomszéd, a Hyundaiod sokkal megbízhatatlanabb lesz 20 éves korában, mint ez az Astra.
- Ember, akkor már sanszosan élni sem fogok, nemhogy vezetni...)

Szóval ez ilyen.

Az én ismeretségi halmazom jelentős része (nyilván nem az orvosok...) a magyar autós átlag alján van; rendre 15 év feletti korú az autójuk, s abban a halmazban is keresnek/tudnak keresni újabb autót.

Nekik nem opció az, hogy alig drágább az új elektromos Kona, mint a benzines...

Ahogy nem opció nekik a használt elektromos sem, mert ők egyrészt a Zoé képességekben tudnak esetleg gondolkodni, laótelepi lakásban, vagy vidéki (Borsod) családi házban laknak és a felnőtt gyerekek Budapesten v. osztrákba' laknak.
Sok sikert oda elektromossal...
Vágy persze van gondolatban, de ilyenkor elmondom, hogy mik az egyéb korlátai az elektromosnak (A szomszéd Józsi két slukk között nem fogja megjavítani s főleg nem olcsón, stb.).

PHEV ugyanez:
Csóri embernek olyan, mint a trike vagy Velorex-szerű járgányok (ami ugye egyesíti a két és négykerekűek hátrányait).
Dupla hibalehetőség.

Neked észszerű opció, de annak, aki az öreg autóján a kipufogót AWAB bilinccsel tömíti, annak nem.

De most már mennem kell, úgyhogy összecsapva ennyi.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
129
474
63
Köszönöm részletes, igényes reagálásod.
Előrebocsájtom, hogy szeretek árnyaltan fogalmazni (szoktam is emiatt olyan összetett mondatokat rittyenteni, hogy alig bírom befejezni), de ha ki akarom emelni a pillanatnyi mondanivalót, akkor kénytelen vagyok sarkítani, még ha magam is tisztában vagyok pl. azzal, hogy az elektromos autók elméleti használati lehetőséges szélesebb, mint a komfortos (hatótávpara).
;)
Ezt Superbnél figyeltem én is.
Az 1.0T-GDI DCT I30 is 10 kilométerig - igaz, halkan - morog hetedikben 90-nél. Teljesen átmelegedve 75-nél sem.
Itt lakok az M0-tól 2km-re, mindig az olajat nézem, és az lassan melegszik, 180 körül hamarabb:cool:
Sose vegyetek céges autót..
Most olyat írok, amit te tőlem jobban tudsz:
Mi - jelen esetben - ketten az autósok azon kisebbségéhez tartozunk, akik igényességből és/vagy lehetőségből és/vagy szándékból új/fiatal autókat tudtunk használni, urambocsá' venni.

Szoktam mondani, hogy mindannyian igénytelenek vagyunk.
Te is.
Én ezt úgy szoktam mondani, hogy mindenkinek más hülyeség fontos. Én kocsikra meg kütyükre költök sokat feleslegesen:D
Csak mindannyian másra.
Olyan nincs, hogy valaki mindenben igényes lenne.

Nekünk pl. a háztető lehetne esztétikusabb - viszont a maradék életem kifogja bírni. Élményt meg nem ad... :eek:
Úgyhogy a szakmunkás bérminimum jövedelemből megint új autót vettem.
Másnak meg 8szembeszomszéd) pöpec a háztető, de kéthetente egyszer rohan a buszhoz, mert nem indul az F Astrája.
( - Szomszéd, a Hyundaiod sokkal megbízhatatlanabb lesz 20 éves korában, mint ez az Astra.
- Ember, akkor már sanszosan élni sem fogok, nemhogy vezetni...)

Szóval ez ilyen.

Az én ismeretségi halmazom jelentős része (nyilván nem az orvosok...) a magyar autós átlag alján van; rendre 15 év feletti korú az autójuk, s abban a halmazban is keresnek/tudnak keresni újabb autót.

Nekik nem opció az, hogy alig drágább az új elektromos Kona, mint a benzines...

Ahogy nem opció nekik a használt elektromos sem, mert ők egyrészt a Zoé képességekben tudnak esetleg gondolkodni, laótelepi lakásban, vagy vidéki (Borsod) családi házban laknak és a felnőtt gyerekek Budapesten v. osztrákba' laknak.
Sok sikert oda elektromossal...
Vágy persze van gondolatban, de ilyenkor elmondom, hogy mik az egyéb korlátai az elektromosnak (A szomszéd Józsi két slukk között nem fogja megjavítani s főleg nem olcsón, stb.).

PHEV ugyanez:
Csóri embernek olyan, mint a trike vagy Velorex-szerű járgányok (ami ugye egyesíti a két és négykerekűek hátrányait).
Dupla hibalehetőség.

Neked észszerű opció, de annak, aki az öreg autóján a kipufogót AWAB bilinccsel tömíti, annak nem.

De most már mennem kell, úgyhogy összecsapva ennyi.
Ebben teljesen egyet értünk, én meg a saját “szemüvegemen” keresztül nézem a világot, próbálok elvonatkoztatni, vagy belegondolni mások helyzetébe magam, de ez nehéz néhanapján. Az a szörnyű, hogy nem engedheti meg magának több ember, pedig ideális második autó az elemes. Erdélybe azért a dízellel mentem, ki se merem számolni mennyivel több idő lett volna..
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 617
62 397
113
Az a szörnyű, hogy nem engedheti meg magának több ember, pedig ideális második autó az elemes.

Pont ez a lényeg. A legtöbb ember egy ideális első autót sem engedhet meg magának, nem, hogy egy másodikat :D
Ezért vagyok kiakadva az EU-s széndioxid kvótás büntetéses zöldkomcsi baromságaira is.
Nálunk gazdagabb országokban is 10+ év az autók átlag életkora, máshol közelíti a 20 (!) évet!
És ez nem azért van, mert szerelmesek a veterán autózásba, hanem mert nem tudnak újat venni. Sőt, egyre kevesebb újat vesznek!

És akkor most föltenném a kérdést:
Melyik a környezet barátabb a 3 megoldás közül?
1. 20+ éves Szuzuki/Opel/VW kis benzines, ami szarrá van rohadva, eszi a motorolajat és azt pöfögi napi szinten a légkörbe.
2. 15 éves dájcse prémium, lehetőleg 2-3 literes dízellel, természetesen lyukas részecskeszűrővel és katalizátorral, szar porlasztó csúcsokkal és irgalmatlan koromfelhővel.
3. A zöldkomcsi uniós hülyéket bedobni az óceánba, megszüntetni a széndioxid kvótás baromságot, kivezetni az Euro 6-ot és pl. WLTP szabványra áttérni egy Euro 4 mellet.
És e miatt újra életképessé tenni a hagyományos, új gyártású szívó benzines kiskocsikat.

Úgy gondolom, hogy a 3. lehetőség sokkal jobb világot eredményezne, minden szempontból.
Mert az nonszensz, hogy 3 tonna körüli plug-in hibridek meg 3 tonnás villanyautók 40 misiért környezet barátok a mérési sajátosságok (szarságok) miatt, de az 1 tonnás szívó benzines Fiat 500 nem környezetbarát, ezért milliós tétel az árában a széndioxid kvótás büntetés.
Gyakorlatilag ez közröhely. Szerintem.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 753
13 602
113
;)

Itt lakok az M0-tól 2km-re, mindig az olajat nézem, és az lassan melegszik, 180 körül hamarabb:cool:
Sose vegyetek céges autót..
Ezt megint te tudod jobban; figyelembe véve, hogy az új autók jelentős/jelentősebb része céges vásárlás, ezért értelemszerűen a használt autót vásárlók jelentős része kíméletlenül hajtott céges autót vesz - használtan.
A múltkor próbáltam ki érdekességképpen egy három éves, 155 lovas, ezres, háromhengeres Focus kombit, amiben 190000 kilométer volt. Már kissé traktoros a hangja, meg a járása...
Ismerem a használót, ő úgy hajtja, ahogy leírtad.
Erdélybe azért a dízellel mentem, ki se merem számolni mennyivel több idő lett volna..
Még mindig csak odafele mennél:D
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 534
4 142
113
"...További érdekesség, hogy egy autóval átlagosan 12 346 kilométert tesznek meg évente..."

Nem gondoltam volna, hogy éves autós futásteljesítményt tekintve átlagos európai vagyok.
Másban már nem nagyon...:(

Ezek szerint én is teljesen átlag JóskaPistaJános vagyok:
9.85 év alatt tettem bele szeretett autókámba 116 709 km-t. Ez 11850 km átlagosan évente.

Csak neked Hyundai;):
Kona benzin automata 12,7m
Kona elektromos 15m
Kb 2,5-3 év alatt visszahozza az árát, karbantartásban meg szintén jobb.

A számítást némileg kiegészítem a fenti 9.85 éve vett kocsimmal:
bekerülés: 1.25 m
üzemanyag: 3.1 m
szerviz + biztosítás 3.7 m
szumma: 8.05 misi
Szóval nekem valahogy nem adja ki a matek, hogy egy 13 milliós autó bárhogy is visszahozza az árát nem hogy 3 év alatt, de még 10 alatt sem... Mert szerviz meg biztosítás arra is van, meg azért némi üzemanyag költség is.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
129
474
63
Ezt megint te tudod jobban; figyelembe véve, hogy az új autók jelentős/jelentősebb része céges vásárlás, ezért értelemszerűen a használt autót vásárlók jelentős része kíméletlenül hajtott céges autót vesz - használtan.
Az igazi cégesre gondolok, mint nálunk a területi érttékesítőké, megyünk évi 50-60.000-et a kocsival, állandóan loholva..
A kötelező karbantartások megvannak a kocsikon, meg amúgy vigyáz is rájuk úgy nagyjából mindenki, de mondjuk a saját kocsimon ledobnám az olajat 15 ezrenként a 30 helyett, a váltóban meg 120 helyett 60-nál ahogy kell.
Még mindig csak odafele mennél:D
A mai modern autókat bármennyire is szidjuk, egy dolgot sokkal jobban csinálnak, mint a 20-30 évvel ezelőtti modellek (6-8 éves korig ;) ), hogy iszonyat távolságoat lehet velük legyűrni, nagy sebességgel. A legutóbbi utamon Nagytarcsa-Szováta-Nagytarcsa (1.200km) útvonalat letudtam 9,5 óra alatt, 180-200 körülivel. Még a olaj se fogyott a TDI-ből :D
Ez elektromossal lett volna alsóhangon 5 töltés, töltésenként 60 perc, áhh menjen a franc így..
A számítást némileg kiegészítem a fenti 9.85 éve vett kocsimmal:
bekerülés: 1.25 m
üzemanyag: 3.1 m
szerviz + biztosítás 3.7 m
szumma: 8.05 misi
Szóval nekem valahogy nem adja ki a matek, hogy egy 13 milliós autó bárhogy is visszahozza az árát nem hogy 3 év alatt, de még 10 alatt sem... Mert szerviz meg biztosítás arra is van, meg azért némi üzemanyag költség is.
Egy új autó csak akkor hozza vissza az árát, ha dolgozol-termelsz vele, de itt nem erre értettem, hanem a 2,3 milla árkülönbségre, ami a benzin és az elemes közt van.
A te használatod érdekes amúgy, mennyit mész hosszú távon, esetleg külföldre?
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 381
8 451
113
Porsche recognizes the electric reality – and becomes a pioneer for the combustion engine comeback


Na végre!
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: fip7 and aquarell

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 617
21 067
113
Porsche recognizes the electric reality – and becomes a pioneer for the combustion engine comeback


Na végre!
Ugye, téged is csak az elektromos stratégiájuk tántorított el egy Porsche vásárlástól, de végre semmi akadálya!!!
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 136
62 920
113
  • Vicces
Reactions: BJani

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 807
9 532
113
3. A zöldkomcsi uniós hülyéket bedobni az óceánba
a zöldkommancs idiótákat brüsszelben európa népe választotta oda
ha bedobod őket az óceánba választ másik ugyanülyen hülyét
nem oldottad meg a problémát
európának jelenleg három alapvető problémája van, a zöldátállás (itt erről lenne szó), a migráció, és az oroszukrán ügy
mindhárom probléma sőt nagyjából az összes többi kevésbé súlyos de releváns (pld. genderpropaganda) is visszavezethető a sajtó- és szólásszabadság hiányára, amíg a médiából az jön és csak az jöhet hogy co2 diverzitásazerősségünk megtámadtaaszuveréndemokratikusukrajnát addig az európai polgár tudni fogja hogy csak a zöldek húzhatják ki európát a xarból, mert egyszerűen nem jut el hozzá az információ amiből rájöhetne hogy egy a reálvilágtól elszakadt alternatív valóságban él
kívánjuk a sajtó szabadságát, a cenzúra eltörlését
és akkor a brüsszeli hülyék visszahúzhatnak a cociológia tanszékeikre és ott is maradnak érdeklődés hiányában
ahogy a piacgazdaság nem működik hatékonyan ha monopóliumok alakulnak ki ugyanúgy nem működik hatékonyan a demokrácia se ha véleménydiktatúrák alakulhatnak ki, a megoldás mindkét területen pontosan ugyanaz
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 617
62 397
113
Ugye, téged is csak az elektromos stratégiájuk tántorított el egy Porsche vásárlástól, de végre semmi akadálya!!!

Persze, csak ez volt az oka mindenkinél :cool:
De a viccet félre téve, tudtam Európában azért vezették ki (vagy tervezik kivezetni) az olcsó alapmodelleket, pl. a Boxer/Cayman párost is lényegében, mert az árukba már nem fért bele a CO kvóta.
Míg a 911 árába bele fért...


a zöldkommancs idiótákat brüsszelben európa népe választotta oda
ha bedobod őket az óceánba választ másik ugyanülyen hülyét
nem oldottad meg a problémát
európának jelenleg három alapvető problémája van, a zöldátállás (itt erről lenne szó), a migráció, és az oroszukrán ügy
mindhárom probléma sőt nagyjából az összes többi kevésbé súlyos de releváns (pld. genderpropaganda) is visszavezethető a sajtó- és szólásszabadság hiányára, amíg a médiából az jön és csak az jöhet hogy co2 diverzitásazerősségünk megtámadtaaszuveréndemokratikusukrajnát addig az európai polgár tudni fogja hogy csak a zöldek húzhatják ki európát a xarból, mert egyszerűen nem jut el hozzá az információ amiből rájöhetne hogy egy a reálvilágtól elszakadt alternatív valóságban él
kívánjuk a sajtó szabadságát, a cenzúra eltörlését
és akkor a brüsszeli hülyék visszahúzhatnak a cociológia tanszékeikre és ott is maradnak érdeklődés hiányában
ahogy a piacgazdaság nem működik hatékonyan ha monopóliumok alakulnak ki ugyanúgy nem működik hatékonyan a demokrácia se ha véleménydiktatúrák alakulhatnak ki, a megoldás mindkét területen pontosan ugyanaz

Azért még pislákol a remény. Svájcban népszavazáson most küldték el őket a bús picsába.
Nem véletlenül mondom gyakran a fórumon, hogyha demokráciásat játszunk akkor a svájci modell a legjobb.
Ne félj, nálunk se mernének bevezetni egy ilyen rendszert, ahogy sehol másutt se. Annyira nem demokrata se a nyugat se mi :D
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 136
62 920
113
Persze, csak ez volt az oka mindenkinél :cool:
De a viccet félre téve, tudtam Európában azért vezették ki (vagy tervezik kivezetni) az olcsó alapmodelleket, pl. a Boxer/Cayman párost is lényegében, mert az árukba már nem fért bele a CO kvóta.
Míg a 911 árába bele fért...




Azért még pislákol a remény. Svájcban népszavazáson most küldték el őket a bús picsába.
Nem véletlenül mondom gyakran a fórumon, hogyha demokráciásat játszunk akkor a svájci modell a legjobb.
Ne félj, nálunk se mernének bevezetni egy ilyen rendszert, ahogy sehol másutt se. Annyira nem demokrata se a nyugat se mi :D
Ha választással lehetne valamit megváltoztatni, akkor már rég betiltották volna. :)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 534
4 142
113
Egy új autó csak akkor hozza vissza az árát, ha dolgozol-termelsz vele, de itt nem erre értettem, hanem a 2,3 milla árkülönbségre, ami a benzin és az elemes közt van.
Akkor félreértettelek, bocsi.
Mondjuk a számításom alapján semmilyen 10+ milliós autó nem hozza vissza az árát...

A te használatod érdekes amúgy, mennyit mész hosszú távon, esetleg külföldre?
Alapvetően itthon használom a év nagy részében, leginkább Budapesten munkába járásra (heti 3-4x, 2x13km, be sem melegszik szegény, mert nem dugós szerencsére az útvonalam), vagy szüleimhez néha (szintén 13km egy irányban). Belföldön van kb. havi 1-2 országutas-pályás menet, ezek egy része nagy batár utánfutóval (9m, ~800kg). Ezen felül van hogy megyünk hosszabb külföldi nyaralásra is, ez pár száztól mondjuk 1000km távolságig saccolható/irány.

Ugye, téged is csak az elektromos stratégiájuk tántorított el egy Porsche vásárlástól, de végre semmi akadálya!!!

Mondjuk egy Taycan-t azért (duzzogva, de) el tudnék viselni. :)
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and gatya

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 109
18 432
113
A nevetős fej az egész helyzetre vonatkozott, hogy gyártók bele vannak kenyszerítve egy ilyen hülye helyzetbe..

Elektromos autó:
Rühellem, hogy kötelezően ránkeröltetik, akinek tetszik vegye meg, de a lovakat sem tiltották be 1910-ben..
Viszont a jelenlegi technikai szinvonalon azért már van létjogosultsága, mert van olyan felhasználási mód, ahova ez jobb, mint egy belsőégésű. De ezt had döntse már el mindenki magának, mert amúgy piactorzító az egész..

Sajnálom, hogy nem a PHEV-et eröltetik inkább, 100km elektromos hatótávval, belsőégésűvel, igazán mindenre alkalmas.

És cserébe megkapod mindkét megoldás minden baját.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
129
474
63
Akkor félreértettelek, bocsi.
Mondjuk a számításom alapján semmilyen 10+ milliós autó nem hozza vissza az árát...
Magánszemélynek nincs olyan, hogy visszahozza az árát, bevételt nem termel, csak “viszi” a pénzt. Egy haszonjármű az más..
Alapvetően itthon használom a év nagy részében, leginkább Budapesten munkába járásra (heti 3-4x, 2x13km, be sem melegszik szegény, mert nem dugós szerencsére az útvonalam), vagy szüleimhez néha (szintén 13km egy irányban). Belföldön van kb. havi 1-2 országutas-pályás menet, ezek egy része nagy batár utánfutóval (9m, ~800kg). Ezen felül van hogy megyünk hosszabb külföldi nyaralásra is, ez pár száztól mondjuk 1000km távolságig saccolható/irány.
Viccen kívül erre a felhasználásra egy elemes kellene, de a Passatom is hozná ezt minden gond nélkül.
És cserébe megkapod mindkét megoldás minden baját.
Itt mire gondolsz? Komolyan kérdezem.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 534
4 142
113
Viccen kívül erre a felhasználásra egy elemes kellene, de a Passatom is hozná ezt minden gond nélkül.

Hát, azért évi 500-1000km nagyságrendű vontatáshoz nem biztos, hogy az az ideális... Meg nyaraláshoz sem.
És ugye az anyagiakat is leírtam, abban sem tud versenyképes lenni semmilyen elektronyos...
De nem gond ez, én nagyon szeretem az autómat, szeretném addig hajtani, ameddig csak tudom.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
129
474
63
Hát, azért évi 500-1000km nagyságrendű vontatáshoz nem biztos, hogy az az ideális... Meg nyaraláshoz sem.
És ugye az anyagiakat is leírtam, abban sem tud versenyképes lenni semmilyen elektronyos...
De nem gond ez, én nagyon szeretem az autómat, szeretném addig hajtani, ameddig csak tudom.
Persze, elvben mondtam hogy amúgy a használathoz simán adná magát. Sajnálatos, hogy nem arról beszélünk melyiket vedd meg..:(

Vontatás:
Van egy srác a Passat GTE klubban, aki rendszeresen ezzel megy nyaralni lakókocsit húzva.
Legutóbbi túrája 4.000km volt. Ez a fogyasztása, teljes családdal a balkánon a hegyekben. Egy ekkora lakókocsival.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 753
13 602
113
Az igazi cégesre gondolok, mint nálunk a területi érttékesítőké, megyünk évi 50-60.000-et a kocsival, állandóan loholva..
A kötelező karbantartások megvannak a kocsikon, meg amúgy vigyáz is rájuk úgy nagyjából mindenki, de mondjuk a saját kocsimon ledobnám az olajat 15 ezrenként a 30 helyett, a váltóban meg 120 helyett 60-nál ahogy kell.
Hát ez az!
Én is erre gondolok!
Ezeket veszik meg a népek használtan 180-240 ezer kilométeresen. Addig gondmentesen kihúzzák, aztán elkezdik benyújtani a számlát a tiprásért...

Csak egy példa: Munkatársnak volt öt éve egy két évvel korábban vett kézi váltós 2,0 TDCi Mondeója (2000-2006).
Lelkesen szervizelte gyári alkatrészekkel, legutoljára termosztátot vett bele - gyárit. Zsír.
A beépítés után, aznap hazafele beintett az egyik injektor.
Költség Informálódás után letámasztotta vagy egy évre, hogy aztán így háromhengeresen beszámítsák Edelény "legendás" kereskedésében egy H-s Astrára.
Azóta volt már másik H-s Astrája is - szintén onnan (nincs szebb attól, ha az ember tanul a hibájából...), természetesen ezeken minden letérdelt, ami le tud - úgyhogy vett egy 2.2 TDCi Mondeót (2007-2015), természetesen a duplakuplungos Powershift váltóval - a már-már misztikus 240000 kilométeres óraállással...
Most még lelkes - gyári folyadékok, váltóban csere a fórumán javasolt már-már szakrális módon természetesen.

Mi pedig kötjük a fogadásokat; várjuk az első fájdalmas letérdelést...

Gatya bátyám, ha kérhetnélek; egy-két keresetlen szóval vázold már fel a fórum olvasóinak,hogy az általam csak hallott szóbeszéd szerint miért is necces a konfiguráció, a futásteljesítmény...

Na ez a munkatárs mondta 2021-ben elgondolkozva (cigi + energiaital a kézben, kóla a hűtőben) nekem, amikor először menten (mit mentem, begördültem, bevonultam :rolleyes: a zsiruj I30-al a munkahelyre, hogy:
Nekem soha nem lesz pénzem új autóra...:(

...hát így nem is...

(Az árak elszabadulása óta már nekem sem, de ez a sóhaj ugye még a "kegyelmi időszakban" volt)