Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

torsen

Guest
Ha nem is Stirling, de az Atkinson ciklussal már meglehetősen sikeresen kombináltak hibridet a Honda féle megoldásban. Fokozatok nincsenek, a kocsi lényegében elektromos meghajtású, az Atkinson motor gyakorlatilag csak az akksik töltésére van illetve nagy sebességnél hajt, így a váltók vesztesége sem játszik be.

A hatótávval sincs gond, 60 liternyi (egy tank) üzemanyagból 1300 km-es hatótávot is kisajtoltak.


Az Atkinson ciklus megvalósítása korántsem olyan nehéz mint a (működő) Stirling motoré. Atkinsonnak nevezett ciklusú motort már milliószámra adott el a Toyota, a Honda a Mazda és az európai gyártók is kezdenek ébredezni, bár itt inkább a Miller ciklusú motorok terjednek. Az Audi például B-ciklusú motornak (B-zyklus) nevezi a sajátját. Változtatható paraméterű szelepvezérlés (VVT) esetén a motor működhet normál módban (Nagy teljesítmény) és B-ciklusban is (takarékos).
A Honda erőátvitele szellemes de kb. 20 évvel lekéste a Toyota HSD-t, egészen idáig a Honda a sokkal primitívebb IMA rendszert erőltette.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Pont az volt ha jól emlékszem amit említett. Amúgy kereskedő, tehát ért is valamennyit hozzájuk.

Hát ez azért kicsit gyanús. Nem valami agyonhasznált kocsit vett?
Az egész világon Norvégiában a legnépszerűbbek az elektromos kocsik, 2016-ban az újonnan vásárolt kocsik egyharmada elektromos volt. Ha ennyire szar lenne hidegben, nem hinném, hogy úgy rá lennének kattanva.
https://cleantechnica.com/2017/08/19/top-electric-car-countries-charts/
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
M

molnibalage

Guest
Igen! Megszokják! Az elektromos autót... Ha az akkumulátorok fejlődése nem áll le, amire egyelőre nem látszik, akkor a belsőégésű autóknak esélye sincs.
Nem tudom, hogy ez a kincstári optimizmus mire alapul. Már írtam. Gyakorlatilag 15 éve ugyanazokat a AAA-s akksikat látom, a mobilok akksijai is inkább nagyobbak lettek, hogy tudják kiszolgálni az okostelókat.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Nem tudom, hogy ez a kincstári optimizmus mire alapul. Már írtam. Gyakorlatilag 15 éve ugyanazokat a AAA-s akksikat látom, a mobilok akksijai is inkább nagyobbak lettek, hogy tudják kiszolgálni az okostelókat.

Nekem az első telefonom akkuja még csak 400 mA körüli volt, a mostaniban meg 3000 mA van, pedig csak kicsivel nagyobb a réginél.
Ráadásul 15 éve még több ezer forintba került egy olyan akku, amit ma pár százért megveszek (itt most nem telefonakkuról írok, hanem a zseblámpákba, stb. használtakról).
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Nekem az első telefonom akkuja még csak 400 mA körüli volt, a mostaniban meg 3000 mA van, pedig csak kicsivel nagyobb a réginél.
Ráadásul 15 éve még több ezer forintba került egy olyan akku, amit ma pár százért megveszek (itt most nem telefonakkuról írok, hanem a zseblámpákba, stb. használtakról).
Bő egy éve nyüstölöm ezt az Outkitel K6000 pro-teflont, 6000mAh beépített aksival. 5.5 inches, vékony, könnyű, nem melegszik és akkor is végig bírja a teljes napot, ha egész nap megy a wifi, mobilnet, gps, Netflix, htka, betonkeverő róla. Életem első olyan telefonja, amit nem gyújtanék fel. Plusz bírja a hideget, meleget, a párát. Mindezt 50 rugóért. Mi ez, ha nem bizonyíték az akutechnológia fejlődésére? (meg arra, hogy valamelyik beszállító suttyomban éjszakai műszakban saját márkát pakol a telefonra :D).
 
M

molnibalage

Guest
Nekem az első telefonom akkuja még csak 400 mA körüli volt, a mostaniban meg 3000 mA van, pedig csak kicsivel nagyobb a réginél.
Ráadásul 15 éve még több ezer forintba került egy olyan akku, amit ma pár százért megveszek (itt most nem telefonakkuról írok, hanem a zseblámpákba, stb. használtakról).
Mi volt az a legelső telefon? Nekem Siemens A40 volt 600 mAh-s akksival 2002-ben, csak éppen rohadt kicsi és könnyű volt. A céges LG telefonom akksija 1900 mAh-s csak a térfogata vagy kb. 80%-kal nagyobb. Hol van a fantasztikus fejlődés? Mert én nem látom a számokban.

Mindez úgy, hogy az utóbbi 5 évben meg tényleg semmiféle fejlődést nem látok. A nagy kapacitású akksi nagy és nehéz a kicsihez képest. A baszott nagy képernyő és még túlzsúfoltabb teló miatt elfér nagyobb akksi, ami aztán annyi hőt termel működéskor, hogy a kijelző fényerejét is korlátozza soksor a teló. Ezen felül ma az akksi nehezebb, mint a telefonom volt akksival anno. Ej... (Persze sokkal többet is tud, de most az akksiról van szó.)

Az is kb. ötvenszer volt leírva, hogy a mostani akksi technikának van egy elméleti fizikai felső határa és ezt közelíti. 2004 vége óta van otthoni netem. Minden évre jut n+1 csodaaksi hír. Kereskedémi forgalomban meg NiMh és Li-os akksi van továbbra is. Semmi drámai fejlődés, főleg nem az utóbbi években. További markáns fejlődést várni kb. olyan szintű hit (vallás), mint várni Krisztus újra eljövetelét...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
M

molnibalage

Guest
Bő egy éve nyüstölöm ezt az Outkitel K6000 pro-teflont, 6000mAh beépített aksival. 5.5 inches, vékony, könnyű, nem melegszik és akkor is végig bírja a teljes napot, ha egész nap megy a wifi, mobilnet, gps, Netflix, htka, betonkeverő róla. Életem első olyan telefonja, amit nem gyújtanék fel. Plusz bírja a hideget, meleget, a párát. Mindezt 50 rugóért. Mi ez, ha nem bizonyíték az akutechnológia fejlődésére? (meg arra, hogy valamelyik beszállító suttyomban éjszakai műszakban saját márkát pakol a telefonra :D).
Posztold az akku méret és tömegadatait és vesd össze 5, 10 és 15 évvel ezelőttivel. Az ugye megvan, hogy egyelemes mintából trendet nem rajzolsz ki?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Mi volt az a legelső telefon? Nekem Siemens A40 volt 600 mAh-s akksival 2002-ben, csak éppen rohadt kicsi és könnyű volt. A céges LG telefonom akksija 1900 mAh-s csak a térfogata vagy kb. 80%-kal nagyobb. Hol van a fantasztikus fejlődés? Mert én nem látom a számokban.

Mindez úgy, hogy az utóbbi 5 évben meg tényleg semmiféle fejlődést nem látok. A nagy kapacitású akksi nagy és nehéz a kicsihez képest. A baszott nagy képernyő és még túlzsúfoltabb teló miatt elfér nagyobb akksi, ami aztán annyi hőt termel működéskor, hogy a kijelző fényerejét is korlátozza soksor a teló. Ezen felül ma az akksi nehezebb, mint a telefonom volt akksival anno. Ej... (Persze sokkal többet is tud, de most az akksiról van szó.)

Fogalmam sincs már milyen telefon volt.
Na de mondok mást. Vannak ugyebár a 3,7 voltos 18500-as akkuk. Méretre mind egyformák, de 1200 mA-től 4000-ig (talán már nagyobb is) mindenféle kapacitásúak.
Egyébként most írta sirdavegh, az ő telójába már 6000 mA-t nyomtak bele, pedig az egy relatív ismeretlen és olcsó márka. Régebben még a legdrágábbakban sem volt ekkora akku. Sőt talán ma sincs.

Az is kb. ötvenszer volt leírva, hogy a mostani akksi technikának van egy elméleti fizikai felső határa és ezt közelíti. 2004 vége óta van otthoni netem. Minden évre jut n+1 csodaaksi hír. Kereskedémi forgalomban meg NiMh és Li-os akksi van továbbra is. Semmi drámai fejlődés, főleg nem az utóbbi években. További markáns fejlődést várni kb. olyan szintű hit (vallás), mint várni Krisztus újra eljövetelét...

Igen, a li-polimer talán eljutott a csúcsig, ahonnan már nem nagyon van hova fejlődni. Korábban viszont a NiMh is eljutott a csúcsig, utána meg felfedezték a lítiumosakat.
Persze azt csak én hiszem, hogy felfedeznek új technológiát, ami mégtöbb áramot tárol.
Te meg nyugodtan hiheted azt, hogy amit fel lehetett fedezni, már mindet felfedeztük, innentől kezdve nincs több fejlődés (ha minden igaz, akkor a Francia Tudományos Akadémia már kijelentette ezt az 1800-as évek végén, de lehet, hogy csak városi legenda).
Meglátjuk kinek a hite bizonyul jobbnak. :)
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
M

molnibalage

Guest
Fogalmam sincs már milyen telefon volt.
Na de mondok mást. Vannak ugyebár a 3,7 voltos 18500-as akkuk. Méretre mind egyformák, de 1200 mA-től 4000-ig (talán már nagyobb is) mindenféle kapacitásúak.
Egyébként most írta sirdavegh, az ő telójába már 6000 mA-t nyomtak bele, pedig az egy relatív ismeretlen és olcsó márka. Régebben még a legdrágábbakban sem volt ekkora akku. Sőt talán ma sincs.

Az is kb. ötvenszer volt leírva, hogy a mostani akksi technikának van egy elméleti fizikai felső határa és ezt közelíti. 2004 vége óta van otthoni netem. Minden évre jut n+1 csodaaksi hír. Kereskedémi forgalomban meg NiMh és Li-os akksi van továbbra is. Semmi drámai fejlődés, főleg nem az utóbbi években. További markáns fejlődést várni kb. olyan szintű hit (vallás), mint várni Krisztus újra eljövetelét...

Igen, a li-polimer talán eljutott a csúcsig, ahonnan már nem nagyon van hova fejlődni. Korábban viszont a NiMh is eljutott a csúcsig, utána meg felfedezték a lítiumosakat.
Persze azt csak én hiszem, hogy felfedeznek új technológiát, ami mégtöbb áramot tárol.
Te meg nyugodtan hiheted azt, hogy amit fel lehetett fedezni, már mindet felfedeztük, innentől kezdve nincs több fejlődés (ha minden igaz, akkor a Francia Tudományos Akadémia már kijelentette ezt az 1800-as évek végén, de lehet, hogy csak városi legenda).
Meglátjuk kinek a hite bizonyul jobbnak. :)
Látom nem tetszik érteni amit írok...
Nem mondtam, hogy nem lehet újabbat feltalálni. (Felfedezés földrajzban van.) A probléma az, hogy az utóbbi 14 év összes "ez az, megvan, ez lesz!" híréből nulla darab termék lett.

Ehhez képest gyakorlatilag minden zöld és villanyautó hívő úgy kommentál, minha a megváltás itt lenne sarkon. Nincs. Ezen felül semmi sem garantálja azt, hogy ha valami technikaialg lehetséges, attól még olcsó lesz és tömeges. Lásd Concorde...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Posztold az akku méret és tömegadatait és vesd össze 5, 10 és 15 évvel ezelőttivel. Az ugye megvan, hogy egyelemes mintából trendet nem rajzolsz ki?

Erre van mértékenység. wh/kg. korai nicdhez képest kb egy 6*os tömegre az előrelépés, kb 20év alatt.

De egy autónál ez elég keveset számít. Van hely. Ott a fő kérdés a kWh/$, meg ugye min 8évet és végtelen kmet ki kell bírnia. Itt a kérdés az ár. Egy 85kwhs aksicsere (vízkár, amúgy gari van rá) 14.000$. Modell 3nál se olcsobb legyen a 75kWHsé 12.000$ 3.1misi. áfával 3.8mft. Ha beüt az economy of scale és gigafactory ezért épűlt megy az lejjebb is. Az más kérdés adja e Tesla olcsobban. :)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ameddig a MAVIR-t és a hálózat műszaki paramétereit mérnökök határozzák meg, addig nem nagyon. Itt-ott leraknak 20 MWe-s erőműveket, de ezekkel kb. kerekítési hiba az mixeben, amit tudnak. A szélerőművi kapacitást nem növelték 10 éve, mert okkal 600 MWe a limit, a grid stabilitása miatt. Főleg, hogy azok szinte mind a Kisalföldön vannak, mert kb. csak ott van értelme letenni őket, minden más hely szar. Még az is átlag alatti paraméterekkel bír világviszonylatban. A 24-26% load factor nem rossz, csak a szélsebesség az, ami 7 m/s tája. 15-20 éve kb. 10 m/s alatti helyekre épeszű ember nem tett le szélkereket...


Paks 1 további hosszabbítása fel sem merülhet n+1 ok miatt. Nem kéne túlfeszíteni a további üzemet. Erkölcsi elavulás is létezik...


Ez a sztori honnan van? Mert 50%-os tartalék nincs a hálózatban szerintem. Tehát badarság lenne lekötni olyan mennyiséget, amit elszállítani csak bajosan vagy sehogy sem tudsz.

Nem írtam nap/szél/bio...ra mennyit. Azt írtam tuti nőni fog.

Erkölcsi avulás egy erőműnél? kackac. Mért nem avval jössz, hogy zárjuk be mert nem szép? Egy atomerőmű legyen biztonságos és termeljeln befektetéssel együtt is olcsón. Ha egy Orosz Paks 1 hosszabítás ezt tudja akkor mehet. Akkor is ha nem szép. Vagy erkölcsileg elavult az atomerőmű. Vagy tudomisén.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Nyilván a lehűtés adja a csúcsteljesítmény igényt de ez jelentős részben a külső levegővel történő átszellőztetéssel történik (70-ről mondjuk 30 fokra). Viszont hőszigetelés híján egy sötét színű autónál, sötét belső kárpitozásnál a folyamatos hűtés igény alig kisebb.
"A napenergia jellemzői
A Nap sugárzásából adódóan a földi élet számára elsősorban az elektromágneses sugárzás, a fény a legjelentősebb. A Nap sugárzó teljesítményének a Földet érő része mintegy 173*1012 kW, ami több ezerszeresen meghaladja a jelenlegi energiaigényünket. Az átlagos intenzitás mértékéül az ún. napállandót használjuk, amelynek értéke: I0 = 1353 W/m2, és a Föld légkörének határát elérő sugárzás nagyságát adja meg."

Ha a fele eléri a Föld felszínét, és az a sötét kasznin "jól" hasznosul, és a kaszni utastéri felületére vehetünk 4-5 négyzetmétert...

Úgy indul amikor benyomom a 40Cben a 70Cs kocsiban a légkondit 24Cre, hogy átállítja a rendszert belső keringetésre. Szóval ami két kocsit én használok ott nem. Ide kellhet max a 6kw felvett teljesítmény. Az amúgy kocsis hőszívatyúnál mekkora hütő teljesítmény lehet? 4kw?
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Hát ez azért kicsit gyanús. Nem valami agyonhasznált kocsit vett?
Az egész világon Norvégiában a legnépszerűbbek az elektromos kocsik, 2016-ban az újonnan vásárolt kocsik egyharmada elektromos volt. Ha ennyire szar lenne hidegben, nem hinném, hogy úgy rá lennének kattanva.
https://cleantechnica.com/2017/08/19/top-electric-car-countries-charts/

autókereskdeő az ismerőse tehát rendben van amikor csak 15kmet tud.

Azhogy Norvégiában ahol azért pöppet hidegebb van Ennek a sokszorosa összejön az meg hülyeség.
 
M

molnibalage

Guest
Erre van mértékenység. wh/kg. korai nicdhez képest kb egy 6*os tömegre az előrelépés, kb 20év alatt.
Ezt kérlek mutasd meg számokkal...

De egy autónál ez elég keveset számít. Van hely. Ott a fő kérdés a kWh/$, meg ugye min 8évet és végtelen kmet ki kell bírnia. Itt a kérdés az ár. Egy 85kwhs aksicsere (vízkár, amúgy gari van rá) 14.000$. Modell 3nál se olcsobb legyen a 75kWHsé 12.000$ 3.1misi. áfával 3.8mft. Ha beüt az economy of scale és gigafactory ezért épűlt megy az lejjebb is. Az más kérdés adja e Tesla olcsobban. :)
Ez sem igaz. Se hely ninsc elég, ha normális csomagtartót akarsz és a tömeg meg aztán hajjaj. A 85 kWh-s akksipakk 540 kg. 8,5 liter gázolaj energiatartalma ennyi. Még véghatásfokkal számolva is töredékébe kerül az energitárolás szénhidrogén üzemanyaggal.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Látom nem tetszik érteni amit írok...
Nem mondtam, hogy nem lehet újabbat feltalálni. (Felfedezés földrajzban van.) A probléma az, hogy az utóbbi 14 év összes "ez az, megvan, ez lesz!" híréből nulla darab termék lett.

Ehhez képest gyakorlatilag minden zöld és villanyautó hívő úgy kommentál, minha a megváltás itt lenne sarkon. Nincs. Ezen felül semmi sem garantálja azt, hogy ha valami technikaialg lehetséges, attól még olcsó lesz és tömeges. Lásd Concorde...

Az hogy te az elmúlt 14 évben csak azt vetted észre, hogy nem jött be egy ígéret sem, az a te bajod. Közben meg elrobogott melletted a világ.
Hoztam a telefonos példát, hogy akkoriban milyen szar akkuk voltak, ma meg sokkal jobbak. A sirdavegh által említett kínai cégnek van 11000 mA-es akkuja is, 280 gramm a teljes telefon. Az már jobb, mint ami volt a 10 évvel ezelőtti 3,5 kg-os laptopomban. Jah és az ára meg töredéke.
De persze nem volt fejlődés.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ezt kérlek mutasd meg számokkal...


Ez sem igaz. Se hely nincs elég, ha normális csomagtartót akarsz és a tömeg meg aztán hajjaj. A 85 kWh-s akksipakk 540 kg. 8,5 liter gázolaj energiatartalma ennyi. Még véghatásfokkal számolva is töredékébe kerül az energitárolás szénhidrogén üzemanyaggal.

S4 aksija 43gramm, 2600mah.
S8 aksija 38gramm. 3000mah. Kered ki neten a Siemnsedét és osszál szorozz.

"ha normális csomagtartót akarsz"

Itt felvisítottam. Annyira fogalmad sincs miről beszélsz.
Ez itt a csomagtartó. Az első. Nem egy modell Xben. Sben. Hátul van még 630liter.

Igen nincs motor. Aksi ülések alatt. Ez 85kwh modell, de 100kwhsban detto uennyi. Mindezt úgy, hogy Tesla aksik erősen vissza vannak fogva
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez sem igaz. Se hely ninsc elég, ha normális csomagtartót akarsz és a tömeg meg aztán hajjaj. A 85 kWh-s akksipakk 540 kg. 8,5 liter gázolaj energiatartalma ennyi. Még véghatásfokkal számolva is töredékébe kerül az energitárolás szénhidrogén üzemanyaggal.

Engem tényleg csak az érdekelne, hogy az összes létező nagy autógyár akkor miért feszült neki melldobással az elektromos/hibridek fejlesztésének? Miért hirdet egy olyan szaros kis cég, mint a Bosch megállás nélkül felvételt elektromos meghajtások fejlesztésére mérnököknek?
 
M

molnibalage

Guest
Az hogy te az elmúlt 14 évben csak azt vetted észre, hogy nem jött be egy ígéret sem, az a te bajod. Közben meg elrobogott melletted a világ.
Hoztam a telefonos példát, hogy akkoriban milyen szar akkuk voltak, ma meg sokkal jobbak. A sirdavegh által említett kínai cégnek van 11000 mA-es akkuja is, 280 gramm a teljes telefon. Az már jobb, mint ami volt a 10 évvel ezelőtti 3,5 kg-os laptopomban. Jah és az ára meg töredéke.
De persze nem volt fejlődés.
Az ugye megvan, hogy a 2002-es akksik azok nem Li-osak voltak? Ez a Siemens A40-én, ez volt nekem. Ez a 600 mAh.
http://www.fusionbattery.com/index.php?main_page=product_info&products_id=28308369

Tehát megvolt a Li-ra váltás és a mai LG telefonom akkija csak annyival jobb, amit írtam. 1900 mh. Alapterületre vagy 3-szor nagyobb és alig vékonyabb, cserébe sokkal nehezebb. A Tesla használja kb. most ezt. Semmiféle innováció nincs az akksiban, sok van belőle. Ennyi.

Mondom, jó lenen már végre utánanézni a dolgoknak, mert folyamatosan agyfaszt kapok attól, amit írsz. Szarsz a számokra (kapacitás és méret), szarsz a technológiára (NiMh vs. Li.)
 
M

molnibalage

Guest
Engem tényleg csak az érdekelne, hogy az összes létező nagy autógyár akkor miért feszült neki melldobással az elektromos/hibridek fejlesztésének? Miért hirdet egy olyan szaros kis cég, mint a Bosch megállás nélkül felvételt elektromos meghajtások fejlesztésére mérnököknek?
A hibrid az nem 100% villanyautó. Hatalmas difi.

Ezen felül a történelemben nem ez az első eset, amikor egy technológia ígéretesnek tűnik, aztán gigantikus bukta lesz az egész. Lásd az egész optikai adattárolást. A győztes Blue Ray is egy rakás szar, átlépett rajta a flash technológia, a HD-DVD-ről meg aztán végképp ne beszéljünk.

A villanyautó fejlesztésre most rácuppant a piac és ad rá pénzt. Régen nem adott. Ennyi a difi. Nem az, hogy a villanyautó csuklóból lenyomná a szénhidrogén meghajtásút.

(Én mondjuk életemben nem fogtam kezemben még BR lemezt sem...)
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
85 kWh-s akksipakk 540 kg. 8,5 liter gázolaj energiatartalma ennyi. Még véghatásfokkal számolva is töredékébe kerül az energitárolás szénhidrogén üzemanyaggal.

Én már átmentem read-only állapotba. Egyesek természettudományos ismerete és hangereje fordítottan arányos. Egyik oldalon a rideg tények, a másik oldalon a féligazságok.

Nem is értem, ha csak egy ekkora mintában, mint a HTKA közösség ennyi műszaki géniusz van, akkor hogy a bűbánatban csak egy hatalmas összeszerelō-gépsor a magyar ipar...