T
torsen
Guest
Ha nem is Stirling, de az Atkinson ciklussal már meglehetősen sikeresen kombináltak hibridet a Honda féle megoldásban. Fokozatok nincsenek, a kocsi lényegében elektromos meghajtású, az Atkinson motor gyakorlatilag csak az akksik töltésére van illetve nagy sebességnél hajt, így a váltók vesztesége sem játszik be.
A hatótávval sincs gond, 60 liternyi (egy tank) üzemanyagból 1300 km-es hatótávot is kisajtoltak.
Az Atkinson ciklus megvalósítása korántsem olyan nehéz mint a (működő) Stirling motoré. Atkinsonnak nevezett ciklusú motort már milliószámra adott el a Toyota, a Honda a Mazda és az európai gyártók is kezdenek ébredezni, bár itt inkább a Miller ciklusú motorok terjednek. Az Audi például B-ciklusú motornak (B-zyklus) nevezi a sajátját. Változtatható paraméterű szelepvezérlés (VVT) esetén a motor működhet normál módban (Nagy teljesítmény) és B-ciklusban is (takarékos).
A Honda erőátvitele szellemes de kb. 20 évvel lekéste a Toyota HSD-t, egészen idáig a Honda a sokkal primitívebb IMA rendszert erőltette.