A leendő önvezető autóknál van több probléma szerintem az egyik az a fizikai.
Miszerint egy 90km/h-val haladó autó 25métert tesz meg másodpercenként.
Ha pl. 3 másodperc kell az észleléstől a megállásig, akkor a rendszernek minimum 75 méterrel előrébb kel vizsgálnia a cselekményeket.
Minden mozgó és nem mozgó tárgyat feltérképezni, a mozgó tárgyak irányát, sebességét kiszámolni és mozgását követni, a nem mozgó tárgyakat megpróbálni beazonosítani és besorolni lehetséges veszélyforrás szempontjából és a szabályok szerint eljárni... nem egyszerű.
Ebből adódik a másik probléma a felismerés pontossága, mi van ha az szoftver álltál állónak vélt tárgy egyszer csak elindul és kilép az útra.
A kamerák több hullámhosszon vizslatják a környéket, lidar térképezi a környéket, vannak olyan dolgok melyeket nagy pontossággal tudnak kezelni és vannak a bizonytalan helyzetek amikor csak a lassítás, vagy a megállás maradna, mint lehetőség.
A gyártók többsége nem eszerint jár el, hogy bizonytalan helyzetben lassítja az autót, mert hogyan nézne ki ha minden félpercben valami miatt 40-50-es tempóra fékezne az autó, e helyett inkább megyünk 90-el és ha még is kilép az a tárgy, akkor mindent tőlük telhetőt megtesznek, hogy minél kisebb legyen a sérülés .
Az ember nagy általánosságban, főleg nappal pillanatok alatt eldönti egy tárgyról, hogy probléma e vagy sem és képes kikövetkeztetni bizonyos dolgokat, pl a fűnyíró traki épp a be nem látható kanyarban tart, emberünk halad az úton és jó esetben nem belsőkeringetésen és szénszűrőn keresztül lélegzik, hanem érzi a friss vágott fű illatát és látja az útszélén a nyírt füvet, már ebből kikövetkezteti, hogy csak óvatosan mert lehet pont a kanyarban érem utol a fűnyíró trakit, erre az önvezető jelenleg csak akkor képes ha fűnyíró traki állandó helypozíciókat küld egy adatbázisba amiből az autónk frissíti az adatokat, különben 90-el érkezne a seggébe a trakinak.
De ugyan ez van egy útlezárás terelés alkalmával, az önvezetőnek adatok kellenek.
Nem véletlen gondolkodnak a gyártók egy közös felhő rendszerben ahova az autók adatokat küldenek és fogadnak, és minden forgalommal, úttal kapcsolatos dolog is ide kerül kerül csakhogy ez még mindig kevés a megbízhatósághoz szerintem.
Miszerint egy 90km/h-val haladó autó 25métert tesz meg másodpercenként.
Ha pl. 3 másodperc kell az észleléstől a megállásig, akkor a rendszernek minimum 75 méterrel előrébb kel vizsgálnia a cselekményeket.
Minden mozgó és nem mozgó tárgyat feltérképezni, a mozgó tárgyak irányát, sebességét kiszámolni és mozgását követni, a nem mozgó tárgyakat megpróbálni beazonosítani és besorolni lehetséges veszélyforrás szempontjából és a szabályok szerint eljárni... nem egyszerű.
Ebből adódik a másik probléma a felismerés pontossága, mi van ha az szoftver álltál állónak vélt tárgy egyszer csak elindul és kilép az útra.
A kamerák több hullámhosszon vizslatják a környéket, lidar térképezi a környéket, vannak olyan dolgok melyeket nagy pontossággal tudnak kezelni és vannak a bizonytalan helyzetek amikor csak a lassítás, vagy a megállás maradna, mint lehetőség.
A gyártók többsége nem eszerint jár el, hogy bizonytalan helyzetben lassítja az autót, mert hogyan nézne ki ha minden félpercben valami miatt 40-50-es tempóra fékezne az autó, e helyett inkább megyünk 90-el és ha még is kilép az a tárgy, akkor mindent tőlük telhetőt megtesznek, hogy minél kisebb legyen a sérülés .
Az ember nagy általánosságban, főleg nappal pillanatok alatt eldönti egy tárgyról, hogy probléma e vagy sem és képes kikövetkeztetni bizonyos dolgokat, pl a fűnyíró traki épp a be nem látható kanyarban tart, emberünk halad az úton és jó esetben nem belsőkeringetésen és szénszűrőn keresztül lélegzik, hanem érzi a friss vágott fű illatát és látja az útszélén a nyírt füvet, már ebből kikövetkezteti, hogy csak óvatosan mert lehet pont a kanyarban érem utol a fűnyíró trakit, erre az önvezető jelenleg csak akkor képes ha fűnyíró traki állandó helypozíciókat küld egy adatbázisba amiből az autónk frissíti az adatokat, különben 90-el érkezne a seggébe a trakinak.
De ugyan ez van egy útlezárás terelés alkalmával, az önvezetőnek adatok kellenek.
Nem véletlen gondolkodnak a gyártók egy közös felhő rendszerben ahova az autók adatokat küldenek és fogadnak, és minden forgalommal, úttal kapcsolatos dolog is ide kerül kerül csakhogy ez még mindig kevés a megbízhatósághoz szerintem.