Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...est-belgrad-vasutvonalrol-varga-mihaly-428122
A valaha volt legdrágább közlekedési beruházásunk.
De azon kívül hogy Mészáros&tsai gazdagok lesznek, még a kölkeim is ezt fogják fizetni, és Kínának hoz hasznot, nekünk alig.
(700 milliárd, te jó ég mennyi az)

Kínaiak kizárták a Mészáros & Mészáros kft.-t... Jó eséllyel osztrákoké lesz a lóvé, így legalább nagy része elhagyja az országot.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Esetemben amióta emlékszek a nyolcasra (mikor még csak kis kétsávos volt) mindig is kinn volt a tiltó tábla csak éppen nem szokták azt figyelni annyira. Az viszont problémásabb, hogy ha valaki mondjuk Márkóra akarna kimenni biciklivel az nem tud (max kerülővel), csak nem épp egy életbiztosítás a román kamionok mellett tekerni. Kedvencem viszont az a biciklis aluljáró amit úgy építettek meg pár éve, hogy mindig telemegy sárral nagyobb esőkor és sicher el kell majd bontani, mikor bővítik az elkerülőt.

Itt lenne az említett útszakasz
https://www.google.hu/maps/@47.1116...4!1slQKpr2tKh22IzUVeu4JRtQ!2e0!7i13312!8i6656

Mondjuk az is igaz, hogy az elmúlt 10-20 évben felénk annyit gyorsult a forgalom és annyival több az autó, hogy akkor sem igazán szeretek a kettesre kimenni, ha nincs tiltva.
Nálunk városon belül ezzel a gagyi kialakítással oldották meg a kettesen a bringázást. Az autósoknak rossz, mert baromira leszűkítették a sávokat, a bringásnak rossz, mert áll a dzsuva a biciklis úton, az aszfalt minősége egy raklap szar, a vízlevezetőkből az összes üt. Simán lett volna hely a szerviz úton vagy a másik oldalon kialakítani rendes biciklis utat, ami fizikailag is el lenne szeparálva a forgalomtól.

https://www.google.hu/maps/@47.6406...4!1sUBpYelBaHIloFmWMHjg2Kw!2e0!7i16384!8i8192

Érdekes, hogy a Fóti úton vagy a Béke utcában sikerült sokkal kulturáltabban megoldani ugyanezt a problémát a kevesebb hely ellenére is.

https://www.google.hu/maps/@47.6266...4!1s-FK9cKLVZRAYVSelrYm3iQ!2e0!7i16384!8i8192

https://www.google.hu/maps/@47.6435...4!1sGpvX_o3Ny1mIIqG3A0MymQ!2e0!7i16384!8i8192
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and nyugger

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
Kínaiak kizárták a Mészáros & Mészáros kft.-t... Jó eséllyel osztrákoké lesz a lóvé, így legalább nagy része elhagyja az országot.
Nem tudom, a tervezést egy Mészáros cég csinálja, a hír az volt hogy a konzorciumban is benne van a Mészáros cége.
Az egész vasutas tervező szakmában ez a hír ment át. És igen, a nagygépes építés mindig az osztrákoknál köt ki.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 452
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...est-belgrad-vasutvonalrol-varga-mihaly-428122
A valaha volt legdrágább közlekedési beruházásunk.
De azon kívül hogy Mészáros&tsai gazdagok lesznek, még a kölkeim is ezt fogják fizetni, és Kínának hoz hasznot, nekünk alig.
(700 milliárd, te jó ég mennyi az)


Sok pénz de Einstein óta minden relatív ! 700mrd azonban nem kidobott pénz és ha lebontjuk mondjuk 10 évre akkor már csak 70 mrd + kamatok , na ennyit azért simán kell , hogy hozzon . De ha ez drága akkor az Angoloké milyen ?

https://www.origo.hu/gazdasag/20200...suti-beruhazas-egyben-legdragabb-is-lesz.html
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
Sok pénz de Einstein óta minden relatív ! 700mrd azonban nem kidobott pénz és ha lebontjuk mondjuk 10 évre akkor már csak 70 mrd + kamatok , na ennyit azért simán kell , hogy hozzon . De ha ez drága akkor az Angoloké milyen ?

https://www.origo.hu/gazdasag/20200...suti-beruhazas-egyben-legdragabb-is-lesz.html
Nem, nem hoz annyit. Legalábbis nekünk nem.
Ez a vonal azért épül hogy kínai áru gyorsabban eljusson Nugat-Európába, de mi fizetjük ki az árát, úgy, hogy az építést nagyrészt kínai cégek végzik. Minden haszon az övéké, a költség a mienk. Ráadásul Kína lehet hogy még sem akarja a görög kikötőket fejleszteni, ha úgy lesz akkor pláne szopás az egész.
A személyforgalom nagyjából semmit nem fog profitálni belőle, nem érint nálunk nagyobb településeket.
Arról szól az egész hogy akartak egy olyan projektet amin nem baszakodhat annyit az EU, könnyebb túlárazni. Mondjuk megy az minden projekten húsz éve, szóval ezt sem értem. Totál értelmetlen az egész.
Az hogy más hülye rajtunk nem segít. :)
 
M

molnibalage

Guest
Nem, nem hoz annyit. Legalábbis nekünk nem.
Ez a vonal azért épül hogy kínai áru gyorsabban eljusson Nugat-Európába, de mi fizetjük ki az árát, úgy, hogy az építést nagyrészt kínai cégek végzik. Minden haszon az övéké, a költség a mienk. Ráadásul Kína lehet hogy még sem akarja a görög kikötőket fejleszteni, ha úgy lesz akkor pláne szopás az egész.
A személyforgalom nagyjából semmit nem fog profitálni belőle, nem érint nálunk nagyobb településeket.
Arról szól az egész hogy akartak egy olyan projektet amin nem baszakodhat annyit az EU, könnyebb túlárazni. Mondjuk megy az minden projekten húsz éve, szóval ezt sem értem. Totál értelmetlen az egész.
Az hogy más hülye rajtunk nem segít. :)
Én azt nem értem, hogy ha Kínának kell, akkor miért nem ő fizeti?
Vagy Mo-n minden vasút csak magyar tulajdon lehet?
Az egész tulajdonviszonyt nem értem. Egy jogász biztos segítene.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Magyarországnak előnyös és biztonságos hitelszerződés született a Budapest-Belgrád vasútvonal létrehozására Magyarország és Kína között – mondta a miniszter, miután aláírta a beruházás elindulásához szükséges hitel-megállapodást.

A pénzügyminiszter kiemelte: a szerződés aláírásával megkezdődhet a beruházás, amellyel térségünk logisztikai központjává válhat Magyarország.

– A kínai Eximbankkal kötött megállapodás szerint a beruházás nyolcvanöt százalékát hitelből, a fennmaradó tizenöt százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam – emelte ki Varga Mihály. Mint mondta: a megállapodás pénzügyi feltételei a piacon jelenleg elérhető államadósság-finanszírozási lehetőségekkel összevetve is kedvezményesek.



A pénzügyi tervezést és a kiszámíthatóságot erősíti, hogy a hitel fix kamatozású, így a piaci körülmények esetleges romlása esetén sem változnak a feltételek. A hitelszerződés lehetővé teszi továbbá az előtörlesztést is, ennek megfelelően a kormány folyamatosan vizsgálni fogja a piaci feltételeket, és amennyiben az Magyarországnak előnyös, kezdeményezni fogja az előtörlesztést.

Varga Mihály emlékeztetett: a beruházást kivitelező magyar–kínai konzorciummal tavaly tavasszal írták alá a vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó szerződést. A szerbiai szakaszon már folyik a felújítás, amely a várakozások szerint 2022 végére készül el. A cél az, hogy 2025-re a teljes vasútvonal megépítése befejeződjön – emelte ki Varga Mihály.
http://iho.hu/hir/varga-mihaly-alai...ad-vasutvonalrol-szolo-hitelszerzodest-200424

Aláírták a Budapest-Belgrád vasútvonalról szóló hitelszerződést
https://index.hu/gazdasag/2020/04/24/vasut_hitel_budapest-belgrad_vasutvonal_kinai_hitel_alairtak/

Európa egyik logisztikai központjává válhat Magyarország
https://www.origo.hu/itthon/2020042...isztikai-kozpontjava-valhat-magyarorszag.html

 
  • Tetszik
Reactions: zeal and SilvioD

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Megkezdődött a piros Flirtök korszerűsítése

A MÁV-Start első hatvan Stadler-motorvonatát Celldömölkön újítja fel a gyártó.

A vasúttársaság szinte napra pontosan két éve, 2018 áprilisában írt ki közbeszerzést, hogy az első adagban, 2006 és 2010 között beszerzett, 415 001–060 pályaszámú Flirt-motorvonatokat azonos műszaki színvonalra hozzák a további 63, de már kék-fehér festésű Flirttel: a 2013 és 2016 között vásárolt, 415 061–123 pályaszámú vonatok bizonyos részegységek tekintetében modernebbek és újabbak. A MÁV-Start a tender győztesével, a Stadler Trains Magyarország Kft.-ből, a Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft.-ből és a G-Sis Integrations Informatikai Zrt.-ből álló Stadler Konzorciummal 2018 őszén kötött szerződést.



Az első hatvan Flirt egyik példányának korszerűsítésén már dolgoznak a Stadler szakemberei Celldömölkön (fotók: MÁV-Start Zrt.)


A korszerűsítés azért szükséges, mert a Stadler folyamatos járműfejlesztésének köszönhetően a későbbi beszerzésű járműflottába bizonyos területeken már az időközben megváltozott utazási igényekhez igazított berendezéseket – például korszerűbb utastájékoztató kijelzőket és konnektorokat – építettek be. Ezért a vasúttársaság úgy döntött, hogy a régebbi flotta felszereltségét az újabb Flirtökhöz igazítja. A korszerűsítéstől az utasok elégedettségének javulását, az utasszám további emelkedését, valamint az üzemeltetés és a karbantartás hatékonyságának további javulását várják.



Az utastájékoztató kijelzők, valamint a hálózati és USB-csatlakozók beépítésén felül korszerűbb lesz a kerekesszékes emelő is


A teljes flotta egységesítése érdekében a konzorciumnak számos fejlesztést kell végrehajtani 2022 végéig. Korszerűsítik az utastájékoztató rendszert, amelynek köszönhetően korszerű monitorokon lehet majd értesülni az utazással, menetrenddel kapcsolatos információkról: például a várható érkezési és indulási időkről, a csatlakozási lehetőségekről, valamint a rendkívüli eseményekkel kapcsolatos tudnivalókról. Az ülések mellé laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható csatlakozókat és USB-töltőket szerelnek be. Továbbfejlesztik az ajtóknál beszerelt mozgássérült-emelőket, amelynek köszönhetően a liftet használók a keskenyebb peronokról már nem csak szemből, hanem oldalirányban is fel tudnak majd szállni. A mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedik be. A vakok és gyengénlátók könnyebb közlekedése és tájékoztatása érdekében Braille-írásos szövegeket helyeznek el a fedélzeten. Korszerűsítik a videós térfigyelő rendszert is: a képminőség javulása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is rendelkeznek majd, tovább növelve az utasbiztonságot. A járművezetőkről sem feledkeztek meg: a vezetőállás tabletdokkolóval egészül majd ki, amelyen az aktuális menetrendet tudják nyomon követni.

Az első vonat átalakítása várhatóan a nyár elejéig elkészül, a többi 2022 végéig újul meg. A piros–fehér színű járműflotta teljesen 2023 végére öltheti magára az újabbakkal megegyező kék–fehér színvilágot. A felújítás határidőre történő befejezését és a minőséget a Stadler Konzorcium képzett szakembergárdája és többéves tapasztalata garantálja. Az elővárosi járművek szolgáltatási színvonalának korszerűsítését célzó programot a kormány 4,9 milliárd forint európai uniós forrással támogatja.
http://iho.hu/hir/megkezdodott-a-piros-flirtok-korszerusitese-200424
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 596
36 971
113
És a legszomorúbb az, hogya kommentelők vagy 15-20%-a szerint a személyautó sofőrje a helikopter, nem a kamionos. Ennyi potenciális idióta rohangál az utakon...? Akire egy üveg tejet sem bíznék..?

Hát én inkább odaléptem volna kicsit (mint a másik kocsi, amelyik az elején előzi), vagy félrehúzódok, ha semmiképp nem akarok, okos enged. Idegbeteget, ha egy 40 tonnás járművel jön a seggedben, nem kell feleslegesen provokálni, biztos azt hitte, hogy "oktatni" akarja azzal, hogy nyolcvannal halad (óra szerint kilencvennel). De természetesen ha megbüntetik érte a kamionost, azt csak helyeselni tudom, nem hiányoznak az idegbetegek az utakról.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
T

torsen

Guest
Egyszerűen nem egy súlycsoport. A sok figyelmetlen vezető a nagy kéttonnás gyilkológépkben... Az ADAC tesztem meg már a 4. csillag és fölötte az elektronikai kütyük, az első 3 a mechanikai szilárdság tudtommal.

Sajnos az ütközési teszteknél a sebesség a bemeenő paraméter, nem pedig a mozgási energia. Pedig ha ezt vizsgálnák, akkor sokkal reálisabb lenne, hog egy adott járműnek milyen a védőképessége. Értem én,hogy a közutakon a sebességet határozzák meg, de az ütközéseknél mozgási energiák mérkőznek meg egymással (kivéve persze az eperfára tekeredés esetét). Amikor az S-klasse és a Smart 50-nel megy bele egy frontális ütközésbe és a S-klasse az ütközés után 20-al megy előre, a Smart meg 30-al hátra, akkor mérjük már meg az utasokra ható g-erőket. Ugyanannyi idő alatt az egyikben a sebesség változás 30km/h, a másikban 80km/h. Vagyis az utasokra ható gyorsulások aránya is 80/30.=2.67. Nem mindegy hogy 15g vagy 40g. Az egyik fáj, a másik megöl.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 062
31 596
113
Ez alapján bármilyen mentálisan gyök2 ember vezethet akár 40 tonnás szörnyet is...
Múltkor valahol az M7-en Fehérvár után Pest fele:
Itt már három sávos a pálya, szépen eloszlana a forgalom, de korona révén üres, kivéve kamionok. Na mennék szépen saját tempóban erre látom egyik kamion nagyban próbálja előzi a másikat. KRESZ tiltja, de láttam már eleget, nem lepődök meg rajta, szarnak bele a pályán járműtől függetlenül ahogy van főleg most. Irány legbelső sáv, épp megyek mellette mikor teljesen hirtelen elkezd balra jönni az a 40 tonnás dög én meg csak egy 1,5 tonnás kis Golfban. Na akkor én most itt döglök meg, amennyire lehet balra húztam (tán 5 centire lehetett a szalagkorlát) és padlógáz. Ha telibe satulok akkor odanyom az sicher. Szerencsére kiértem mellőle, a visszatáncolást meg az ESP megfogta. Bevallom utána nyomtam a gázt, mint süket az ajtót, hogy ilyentől minél távolabb legyek.
 
M

molnibalage

Guest
Múltkor valahol az M7-en Fehérvár után Pest fele:
Itt már három sávos a pálya, szépen eloszlana a forgalom, de korona révén üres, kivéve kamionok. Na mennék szépen saját tempóban erre látom egyik kamion nagyban próbálja előzi a másikat. KRESZ tiltja, de láttam már eleget, nem lepődök meg rajta, szarnak bele a pályán járműtől függetlenül ahogy van főleg most. Irány legbelső sáv, épp megyek mellette mikor teljesen hirtelen elkezd balra jönni az a 40 tonnás dög én meg csak egy 1,5 tonnás kis Golfban. Na akkor én most itt döglök meg, amennyire lehet balra húztam (tán 5 centire lehetett a szalagkorlát) és padlógáz. Ha telibe satulok akkor odanyom az sicher. Szerencsére kiértem mellőle, a visszatáncolást meg az ESP megfogta. Bevallom utána nyomtam a gázt, mint süket az ajtót, hogy ilyentől minél távolabb legyek.
Újabb zseni....
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 807
113
Ez egy jó műsor, de ezt az adást nem önmagában azért teszem be.
Alapvetően arra voltak kíváncsiak, hogy mire képes egy tölthető hibrid EV és hibrid üzemmódban egy kisméretű versenypályán.
Ez a része nekem szintén nem érdekes.
Számomra az érdekes a sofőröket mutató belső kamerás felvétel, illetve a körök utáni beszélgetés. Professzionális autóversenyző létükre nagyon megszenvedtek az autó pályán tartásával. V.Jani ki is mondja a summás véleményét a kocsiról, hogy ez így ebben a formában baleset veszélyes.
Persze lehet erre azt mondani, (mint egy két hozzá szóló a videó alatt), hogy a közút nem verseny pálya, de a kakucs ring egy kifejezetten lassú pálya, a legtöbb esetben 50-90 km/h között mennek a kocsikkal. És ez bizony közúti tempó:

Fentebb volt egy videó, hogy a Q7 össze töri az 500-as fiatot, ami tök jó reklám a német autóklubtól (ADAC) a német gyártók felé, de ennyi erővel a Q7-est is neki lehet küldeni egy Kraznak vagy egy MAN-nak és abból sem marad semmi....
Meg az is érdekes kérdés, hogy biztonságos lenne-e egy Fiat 500-as egy olyan világban ahol nincsenek Q7-esekkel rohangáló őrültek?