Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
A mai vagy tegnapi új felvételnél is beírták, hogy a rendőrség igen sokszor jár el a felvételek alapján. Helyes.

Akinek ez eszébe jut emlékeztetnénk, hogy lassan minden autóban lesz fedélzeti kamera és Röpködnek a megindított eljárások, legalábbis mi ezt tapasztaljuk a rendőrséggel való aktív kapcsolattartásunk során. Legutóbb ebben az ügyben indult eljárás fedélzeti kamera felvétel alapján:



Nem túl rég elgondolkoztam azon, hogy veszek kamerát. Bringázás közben olyanokat látok, hogy azért kb. insta jogsi bukta lehetne....
Ha ezt felvettem volna vajon mekkora taslit oszt ki neki a rendszer?
https://forum.htka.hu/threads/autó-motor-elektromos-járművek-közlekedés.1490/page-209#post-620573
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Most már nem számít személyiségi jog megsértésének a dashcam?

Ironikus módon csak nálunk nem.
Környező országokban viszont csak kimosott arcú emberekkel adhatod át a felvételt a rendőrségnek vagy teheted közzé legálisan.
Kivéve Ausztriát ahol már azért is büntetnek ha kirakod kikapcsolva...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 058
31 572
113
De hogy bukja el a jogsiját instant a kerékpáros, aki forgalommal szembe sávban hajt párszáz métert, majd felhajt a 11-es útra, és megindul az M0 felé? (2 napja volt szerencsém hozzá)
Veszprém után a négysávos úton a 110-es tábla (na meg a ne menjé fel lóval/biciklivel tábla) mellett csattognak a biciklivel és még ők csodálkoznak mikor szólok, hogy tán nem tetszik tudni olvasni
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 863
5 393
113
https://honvedelem.hu/fooldal-kiemelesek/hid-a-kapos-felett/
"Helyére illesztették április 23-án, Pincehelyen az MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred katonái azt a hidat, amelyet a régi közúti híd teljes felújításáig használhatnak a helyiek. Az átkelő munkálatainak egyik legfontosabb részét a helyszínen kísérte figyelemmel Németh Szilárd, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes, valamint Korom Ferenc vezérezredes, a Magyar Honvédség parancsnoka is."
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Veszprém után a négysávos úton a 110-es tábla (na meg a ne menjé fel lóval/biciklivel tábla) mellett csattognak a biciklivel és még ők csodálkoznak mikor szólok, hogy tán nem tetszik tudni olvasni

Én régen a kettesen jártam Vác felé. Egy normálisan megküldött negyedes gumival városban simán tartottam a forgalom tempóját, a hosszabb egyenesekben is inkább az Ifa meg a 280-as tartotta fel a sort. Engem ugye könnyű volt kikerülni, meg mentem is mellé negyvenet.
Aztán telebaszták az egészet bringázást tiltó táblákkal, de olyan kretén módon, hogy pár száz méterenként váltogatja egymást a tiltott és az engedélyezett szakasz.
Ha most fel akarok menni Vác felé, kénytelen vagyok a Duna menti "biciklis" utat használni. Ennek egyik szépsége, hogy irgalmatlan szar minőségű utcácskákra rámondták, hogy biciklis út és ezzel kész is a fejlesztés. Ráadásnak az össze-vissza kanyargások miatt az út is sokkal hosszabb lett, jobb időben a rengeteg bringás miatt haladni sem lehet.
Bírom ezt, hogy ahol sokan bringáznak oda kibaszunk egy tiltó táblát és kész.
A fentebb említett biciklis út része az európai hálózatnak. Dunakeszi és Budapest között 3 kilométeren nincs kiépítve a szakasz. Szóval nem marad más, mint az, hogy tekersz a kettesen, akkor is, ha gyerekkel bringázol vagy túrafelszereléssel jössz egy másik országból. Nyilván aki autóban ül annak bosszantó, de sokszor ez nem a bringás hibája, hanem oda van kényszerítve.
https://www.google.hu/maps/@47.6280...4!1sgQDyWEkwQtGQ5OlXG8u16Q!2e0!7i16384!8i8192

https://www.google.hu/maps/@47.6109...4!1sXA9CsYvdXM-RHQWl0thxqQ!2e0!7i16384!8i8192
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Friss tegnap éjszakai:

Pomáz- Szentendre közt látom, hogy van valami van ott (én még településen belül, tompítottal), kóvályog, kacsázik nem szép dolog, de távolságival megnézem: kivilágítatlan cigány biciklin, és maga mellett visz még egy biciklit annak a kormányát fogva. Amikor elmegyek mellette megátkoz, gondolom, mert úgy kiabált valami ordenáré nyelven...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 232
10 773
113
https://honvedelem.hu/fooldal-kiemelesek/hid-a-kapos-felett/
"Helyére illesztették április 23-án, Pincehelyen az MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred katonái azt a hidat, amelyet a régi közúti híd teljes felújításáig használhatnak a helyiek. Az átkelő munkálatainak egyik legfontosabb részét a helyszínen kísérte figyelemmel Németh Szilárd, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes, valamint Korom Ferenc vezérezredes, a Magyar Honvédség parancsnoka is."
Ez a Kelet-Német ajándék "k" hidak közé tartozik? MErt ha igen akkor nagyon szépen megőrizték, le a kalappal!
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Friss tegnap éjszakai:

Pomáz- Szentendre közt látom, hogy van valami van ott (én még településen belül, tompítottal), kóvályog, kacsázik nem szép dolog, de távolságival megnézem: kivilágítatlan cigány biciklin, és maga mellett visz még egy biciklit annak a kormányát fogva. Amikor elmegyek mellette megátkoz, gondolom, mert úgy kiabált valami ordenáré nyelven...


Mondjuk erre baromira rászállhatnának a rendőrök.
Mikor késő este jártam haza munkából, akkor a tőlünk nem messze lévő kocsmából kezdett hazaszivárogni a törzsközönség hasonló megoldásokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Jó videó, de azt nem értem hogy a magasabban levő súlypont miért fontos?
A kis autó vs. nagy autó vitából volt egy érdekes videó, Fiat500 (5 csillag) vs Audi terepjáró (4 csillag), az Audiban túlélted volna.
Az én tippem az, hogy a magasabban levő súlypont miatt maga alá gyűri a kisebb autót. Viszont a bib az, hogy a SUV-ok könnyen felborul, ha csúszik az autó vagy irányíthatatlan lesz.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Jó videó, de azt nem értem hogy a magasabban levő súlypont miért fontos?
A kis autó vs. nagy autó vitából volt egy érdekes videó, Fiat500 (5 csillag) vs Audi terepjáró (4 csillag), az Audiban túlélted volna.
Egyszerűen nem egy súlycsoport. A sok figyelmetlen vezető a nagy kéttonnás gyilkológépkben... Az ADAC tesztem meg már a 4. csillag és fölötte az elektronikai kütyük, az első 3 a mechanikai szilárdság tudtommal.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 922
5 427
113
Az én tippem az, hogy a magasabban levő súlypont miatt maga alá gyűri a kisebb autót. Viszont a bib az, hogy a SUV-ok könnyen felborul, ha csúszik az autó vagy irányíthatatlan lesz.

Egyszerűen nem egy súlycsoport. A sok figyelmetlen vezető a nagy kéttonnás gyilkológépkben... Az ADAC tesztem meg már a 4. csillag és fölötte az elektronikai kütyük, az első 3 a mechanikai szilárdság tudtommal.


Így van, egyszerűen a kisautót ütközéskor kivégzi egy SUV. Tényleg nem egy súlycsoport. A borulást meg típusa válogatja, vannak eszméletlen stabil SUV-ok.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 058
31 572
113
Én régen a kettesen jártam Vác felé. Egy normálisan megküldött negyedes gumival városban simán tartottam a forgalom tempóját, a hosszabb egyenesekben is inkább az Ifa meg a 280-as tartotta fel a sort. Engem ugye könnyű volt kikerülni, meg mentem is mellé negyvenet.
Aztán telebaszták az egészet bringázást tiltó táblákkal, de olyan kretén módon, hogy pár száz méterenként váltogatja egymást a tiltott és az engedélyezett szakasz.
Ha most fel akarok menni Vác felé, kénytelen vagyok a Duna menti "biciklis" utat használni. Ennek egyik szépsége, hogy irgalmatlan szar minőségű utcácskákra rámondták, hogy biciklis út és ezzel kész is a fejlesztés. Ráadásnak az össze-vissza kanyargások miatt az út is sokkal hosszabb lett, jobb időben a rengeteg bringás miatt haladni sem lehet.
Bírom ezt, hogy ahol sokan bringáznak oda kibaszunk egy tiltó táblát és kész.
A fentebb említett biciklis út része az európai hálózatnak. Dunakeszi és Budapest között 3 kilométeren nincs kiépítve a szakasz. Szóval nem marad más, mint az, hogy tekersz a kettesen, akkor is, ha gyerekkel bringázol vagy túrafelszereléssel jössz egy másik országból. Nyilván aki autóban ül annak bosszantó, de sokszor ez nem a bringás hibája, hanem oda van kényszerítve.
https://www.google.hu/maps/@47.6280...4!1sgQDyWEkwQtGQ5OlXG8u16Q!2e0!7i16384!8i8192

https://www.google.hu/maps/@47.6109...4!1sXA9CsYvdXM-RHQWl0thxqQ!2e0!7i16384!8i8192
Esetemben amióta emlékszek a nyolcasra (mikor még csak kis kétsávos volt) mindig is kinn volt a tiltó tábla csak éppen nem szokták azt figyelni annyira. Az viszont problémásabb, hogy ha valaki mondjuk Márkóra akarna kimenni biciklivel az nem tud (max kerülővel), csak nem épp egy életbiztosítás a román kamionok mellett tekerni. Kedvencem viszont az a biciklis aluljáró amit úgy építettek meg pár éve, hogy mindig telemegy sárral nagyobb esőkor és sicher el kell majd bontani, mikor bővítik az elkerülőt.

Itt lenne az említett útszakasz
https://www.google.hu/maps/@47.1116...4!1slQKpr2tKh22IzUVeu4JRtQ!2e0!7i13312!8i6656