Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 591
36 960
113
A többi szabályos közlekedő is ennyivel ment. Az autó hossza előtte, a sávok száma és képkockaszám. Más is kiszámolta a sebességet.
Ezen felül kibaszottul kurvára nem érdekelne senkit, ha csak 70-nel ment volt a személyautó, mert 40 tonnás szörny a kérdéses úton csak 70-nel mehet.
Pont. Kevésbé kellene bullshit képekkel érvelni a nézőpontokról, amikor a helyzet úgy egyértelmű, ahogy van.

Záróvonalnál előzött a kamion sebességhatárt átlépve.

Kész, passz, pont.

A Börgöndpuszta 200 m és a Börgöndpuszta táblák között 10 mp telik el, ott már csak 72-vel ment... Szerintem áll, hogy szándékosan tartotta fel a kamionost, mert az csak 70-nel mehetne, tehát önkéntes rendőrködött, valószínűleg már a traktor előtt is ezzel szórakozhatott. De tény, hogy nem ő szabálytalankodott...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Kiiktatott szabályzó mi ? A GPS-es kártyás tachongráfnál ugye ? Ülj le egyes ! Na az is bűncselekmény .

Ez volt az alap kitételed. Ebből az jön le, hogy ezt senki nem csinálja mert megbüntetik. Kaptál videókat, cikkeket, hogy de bizony csinálják, majd kijelented, hogy tisztában vagy a dolgokkal.

Pontosan ismerem ezeket de ezek bűncselekmények és szimplán tetten érhetőek amiért meg is kapják a méltó büntit a gyökerek !

Nem véletlen az, hogy ha kitelepülnek valahova a műszakiak akkor felizzik a Zello és kamionok tucatjai keresnek más útvonalat. Az átlag bobby meg baromira nem fog észrevenni egy plusz USB portot vagy egy behenkölt mágnest.
 
T

torsen

Guest
Ez volt az alap kitételed. Ebből az jön le, hogy ezt senki nem csinálja mert megbüntetik. Kaptál videókat, cikkeket, hogy de bizony csinálják, majd kijelented, hogy tisztában vagy a dolgokkal.



Nem véletlen az, hogy ha kitelepülnek valahova a műszakiak akkor felizzik a Zello és kamionok tucatjai keresnek más útvonalat. Az átlag bobby meg baromira nem fog észrevenni egy plusz USB portot vagy egy behenkölt mágnest.

Nem mellesleg a digitális tachográf nem rögzít minden időpillanatot. A beállított max sebesség átlépése után 59 másodperccel írja be a sebességtúllépést, és ezt egy évig őrzi. Tehát 58 másodpercig döngetheted, utána van csak nyoma...
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Több mint 300, elektromos autókat töltő állomás lesz fizetős május 1-től
  • a 22 kW teljesítményű AC-oszlopokon 80 forint lesz 1 kWh, 500 forint pedig a töltésindítási díj;
  • a 43 kW-os AC-töltőknél és az 50 kW-os DC-töltőknél percenként 80 forintba kerül majd a töltés, (Az e-Mobi 50kW-os töltői már április 1-től fizetősek).
A cégnek az e-Mobi állomásaival együtt több mint 500 töltőállomása van az országban.

Az Elmű-ÉMÁSZ töltőin tavaly augusztus 1 óta 99 forintot kell fizetni egy 1 kWh töltésért.
Az autópályák mellett 350 kW-os töltést biztosító Ionity oszlopokon január végétől 280 forintba került 1 kWh.

There is no free lunch...
:rolleyes:
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
Több mint 300, elektromos autókat töltő állomás lesz fizetős május 1-től
  • a 22 kW teljesítményű AC-oszlopokon 80 forint lesz 1 kWh, 500 forint pedig a töltésindítási díj;
  • a 43 kW-os AC-töltőknél és az 50 kW-os DC-töltőknél percenként 80 forintba kerül majd a töltés, (Az e-Mobi 50kW-os töltői már április 1-től fizetősek).
A cégnek az e-Mobi állomásaival együtt több mint 500 töltőállomása van az országban.

Az Elmű-ÉMÁSZ töltőin tavaly augusztus 1 óta 99 forintot kell fizetni egy 1 kWh töltésért.
Az autópályák mellett 350 kW-os töltést biztosító Ionity oszlopokon január végétől 280 forintba került 1 kWh.

There is no free lunch...
:rolleyes:
Akkor akik számolták hogy mennyire megéri, most számolják újra...
 
M

molnibalage

Guest
Több mint 300, elektromos autókat töltő állomás lesz fizetős május 1-től

a 22 kW teljesítményű AC-oszlopokon 80 forint lesz 1 kWh, 500 forint pedig a töltésindítási díj;
Akkor ezzel értelmes mennyiségű töltés (10 kWh) veszteség nélkül (azt is gondolom ki kell fizetni...) 1300 HUF. Ezzel el lehet menni kb. 55 km-re nagyon idealizált esetben, ha nem kell fűteni, hűteni és 0 km autópálya. 20 kWh kell kb. a 100 km-hez. Az 80*20+500 = 2300 HUF / 100 km üzemanyag költség.
Ez utóbbi is 115 Ft/kWh.

Ma nincs 300 HUF/liter sem a benzin. Autópálya tempó mellett a céges autó Paksra menet evett 6 litert/100 km. Ez 1800 HUF. Még 400 Ft-os benzinár mellett is kb. 0 üzemanyag költség spórolás van, ha nem tölthető otthon a kocsi.

És autópályán kívüli átlagos idealizált fogyasztást mértem autópálya tempóhoz...

Az igen, drágább áramot tankolni még akkor is, ha messzebbre mész...

a 43 kW-os AC-töltőknél és az 50 kW-os DC-töltőknél percenként 80 forintba kerül majd a töltés, (Az e-Mobi 50kW-os töltői már április 1-től fizetősek).
Na ez akkor hatásfok nélkül 0.83 kWh/perc --> 1 kWh = 96 HUF/kWh.

Az Elmű-ÉMÁSZ töltőin tavaly augusztus 1 óta 99 forintot kell fizetni egy 1 kWh töltésért.
Az autópályák mellett 350 kW-os töltést biztosító Ionity oszlopokon január végétől 280 forintba került 1 kWh.
No comment.
Hogyhogynem, amikor a töltők ára és lehetséges megtérülésről írtam számokat, akkor a villanypápák kb. ignorálni tudták. Na, most a valóság pofáncsap...
 
M

molnibalage

Guest
Benzint? Az nem rossz azért. Kis kocsi? Egy átlag cégesautós kombitól baráti.
Sajnos nem emlékszem a típusára, de ha legközelebb bent járok, akkor megnézem a parkolóban. Olyan Peugeot 206 méretű kocsi kb. 5 ajtós, semmi extra, de tudja amit egy autónak tudnia kell. Ja, a légkondi is ment, mert ez augusztusban volt.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Akkor ezzel értelmes mennyiségű töltés (10 kWh) veszteség nélkül (azt is gondolom ki kell fizetni...) 1300 HUF. Ezzel el lehet menni kb. 55 km-re nagyon idealizált esetben, ha nem kell fűteni, hűteni és 0 km autópálya. 20 kWh kell kb. a 100 km-hez. Az 80*20+500 = 2300 HUF / 100 km üzemanyag költség.
Ez utóbbi is 115 Ft/kWh.

Ma nincs 300 HUF/liter sem a benzin. Autópálya tempó mellett a céges autó Paksra menet evett 6 litert/100 km. Ez 1800 HUF. Még 400 Ft-os benzinár mellett is kb. 0 üzemanyag költség spórolás van, ha nem tölthető otthon a kocsi.

És autópályán kívüli átlagos idealizált fogyasztást mértem autópálya tempóhoz...

Az igen, drágább áramot tankolni még akkor is, ha messzebbre mész...


Na ez akkor hatásfok nélkül 0.83 kWh/perc --> 1 kWh = 96 HUF/kWh.


No comment.
Hogyhogynem, amikor a töltők ára és lehetséges megtérülésről írtam számokat, akkor a villanypápák kb. ignorálni tudták. Na, most a valóság pofáncsap...

Szépen látszik a töltő kiépítése, és az esetleges hálózat bővítésének költsége az árakban...
otthoni áram ~40Ft/kWh
22kWh töltő ~80Ft/kWh
43kWh töltő ~110Ft/kWh
350kWh töltő ~280Ft/kWh
... csodák nincsennek.
(csak néha a piacot torzító állami beavatkozás)
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 452
113
Fizessék a barmok az álkörnyezetvédelmet ! Majd a napelemeknél meg a szélerőműveknél is ez lesz először majd a támogatás lesz oda utána meg majd jön az adó ! Nem a technológia számít hanem , hogy a használóit mennyire lehet fejni !
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Azért ez egy kicsit királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz jellegű hír.

Egyreszt fizetős lesz 300+ (Illetve 500+) villanyos állomás. Másrészt pedig már a szám is mutatja hogy elég sok állomás van; néhány év alatt elég jelentős fejlődés volt.
 
M

molnibalage

Guest
Azért ez egy kicsit királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz jellegű hír.

Egyreszt fizetős lesz 300+ (Illetve 500+) villanyos állomás. Másrészt pedig már a szám is mutatja hogy elég sok állomás van; néhány év alatt elég jelentős fejlődés volt.
Van statisztika arról, hogy egyes teljesítmény tartományban az utóbbi 5 évben mellé téve azt, hogy mennyi villanyautó van?
Mert az lenne beszédes. Ha 5-ször több autóhoz lett 3-ször több töltő, akkor valójában kicsit vicces lenne azt mondani, hogy nő a szolgáltatás színvonala. Főleg, ha ezek nagy része a fővárosban vagy azok szélén van, de ha kocsik sűrűsége valahol meghaladja a töltőkét...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Van statisztika arról, hogy egyes teljesítmény tartományban az utóbbi 5 évben mellé téve azt, hogy mennyi villanyautó van?
Mert az lenne beszédes. Ha 5-ször több autóhoz lett 3-ször több töltő, akkor valójában kicsit vicces lenne azt mondani, hogy nő a szolgáltatás színvonala. Főleg, ha ezek nagy része a fővárosban vagy azok szélén van, de ha kocsik sűrűsége valahol meghaladja a töltőkét...

Komáromi töltőn (egykori hotel parkolójában) egy Nissan Leaf szokott lógni, meg egyszer láttam egy Tesla-s kölyköt aki csajozni állt be.
Sokat elmond, hogy az ott lakó koreaiak (akkugyár vezetősége) használt hyundai i30/40-eseket vásároltak :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
Azt hiszem itt merült fel,hogy drasztikusan le kell építeni a személyautók értelmetlen és kihasználahatatlan képesséit(feleslegesen nagyok,gyorsak stb).Na itt az első példa
https://hvg.hu/cegauto/20200427_Vol...w79U7Nol6sL1QG2OwMRwM5MkHsGfbcSHsiIACF4jbueks

Legközelebb a facebook ujjlenyomatotad töröld a linkből, most úgy fogja érzékelni a nyomkövetés, hogy téged nagyon érdekel a téma és megosztod velünk, így bekerülünk a virtuális ismerősi hálódba :D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 861
85 391
113
Legközelebb a facebook ujjlenyomatotad töröld a linkből, most úgy fogja érzékelni a nyomkövetés, hogy téged nagyon érdekel a téma és megosztod velünk, így bekerülünk a virtuális ismerősi hálódba :D

Ezt hogyan kell csinálni?Amúgy vicces olvastam másik topikban molni ezzel kapcsolatos hozzászólását és nekem is feltűnt,hogy vagy 2 hete akarja a fészbuk,hogy megvegyek egy olyan cipőt amit amúgy már megvettem. :D

ui.:Szegény Marknak valamiből etetni kell a pulit szóval akkor sem fogom törölni ha tudom, hogy hogyan kell. :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0