Hát ezzel nem értek egyet teljesen.
A gond az, h Bpt mindig olyan városokhoz próbáljuk hasonlítani, amik kisebbek, és más kobcepcióban épültek fel. A Bp-i koncepció fontos eleme, h a gyorsforgalmi utak hamar beviszik az embert a célja közelébe. Na most ennek adnak pofont immár vagy 20 éve folyamatosan, miközben az agglomeráció meg kb 3xozta a lakosságát. Erre lehet azt mondani, h úgy kell nekik, minek mentek ki, de akkor is ez marad a helyzet. Na most a dugókon, a mindenki mindenhova autóval megy dolgon változtatni kéne. Erre viszont nem az a megoldás, hogy semmit nem csinálunk, csak az autóst szívatjuk. Amúgy az agglomerációra ugyanúgy rányomták a forgalmat, csak ott még csak nem is szeparált gyorsforgalmikon megy ez az egész
Szóval ha változást akarunk egységes koncepció kene. Ilyen utoljára Vitézy alatt volt. Hogy jó-e vagy rossz most irreleváns, mert volt. Pl nézzük a Dunakanyart és a Vitézy koncepciót: Az agyonterhelt HÉV vonal tehermentesítésére létrehoztak tucatnyi új buszjáratot, amik a vasúttal is kapcsolódtak, és az épúlő fonódóval is. Így hírtelen már "csak" túlterhelt lett a HÉV. Utána megszűntették a zöld hullámot a Szentendrein, de ez már nem volt olyan nagy gebasz, mert rengetegen átszoktak tömegközlekedésre. Na ebből a koncepcióból mára annyi maradt, hogy a máv átvette a hévet, és normalizálta a menetrendet. (Értem én, h 1890ben jó volt a külső szakasz követési ideje, de akkor az egész agglomeráció volt vagy 10 ezer ember. Most kb 200 ezer ember van ráterhelve egy vonalra.), emiatt az nem omlott össze. A buszjáratokat rövidítették, csökkentették, ráterhelték egy az egyben a HÉVre és a Fonódóra. Az emberek meg visszatértek az autóhoz, mert így már nem éri meg. És mindenhol ez van. Látvány bkk járatokat nyomunk, de közben a tehermentesítőket eltereljük. Verjük a mellünk, hogy a 4-6 a világ legforgalmasabb villamosvonala, de valójában mára nem csak annak, hanem az 1-esnek is metrónak kéne lennie. Stb stb stb.
Szóval hosszú lett amit írtam, de a lényeg egy mondatban: ha az autóforgalom csökkentése a cél előbb legyen alternatíva, és csak aztán a szívatás. Mert anélkül az autószám nem csökken, de legalább a dugó növekszik.