Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 144
113
Leírtam milyen alapon. Faszságot állít. Nem vagyok annyira autista, mint te, hogy többoldalas disszertációt írjak, és rajzolgassak egy netes fórumon netes senkiknek. értelmezzed amit leírtam. sima kereszteződésben 100-as relatív sebességű frontális ütközés csak olyan forgalmi helyzetben lehet, ami sima kétirányú közlekedésű úton is lehet. Ezért nem érv amit mond. A körforgalom nem rossz, de nem azért, amit mondott.

A stílusod pedig továbbra is lekelező, és ez fárasztó.

A szatíra lényege pedig a szélsőségekkel felhívni valami visszásságra a figyelmet. Mint a te agglomerációsok életmódját illető állandó kritikád, a belvárosi életmód kritikáját szem elől tévesztve folyamatosan.
A körforgalom nem csak a súlyos baleseteket számát csökkenti, hanem jó helyen, jól megtervezve növeli a csomópont áteresztő képességét a jelzőlámpáshoz képest. Nem mindenhova jó, az tény. Lejtős terület, helyszűke, nagyon aszimmetrikus forgalom esetén nem jó.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 257
113
A körforgalom nem csak a súlyos baleseteket számát csökkenti, hanem jó helyen, jól megtervezve növeli a csomópont áteresztő képességét a jelzőlámpáshoz képest. Nem mindenhova jó, az tény. Lejtős terület, helyszűke, nagyon aszimmetrikus forgalom esetén nem jó.
Ez mind igaz, és egyet is értek, és a jelzőlámpással ellentétben passzív megoldás, és kényszerít a lassításra, míg egy lámpásnál a sárgulásba sokszor beletaposnak. De egy lámpás kereszteződésben egy frontális ütközés valószínűsége továbbra is csak annyi, mint egy azonos geometriájú (egyenes vagy kanyarodó) kétirányú közlekedésű úton. A videó állítása ezért hülyeség, nem azért, mert a körforgalom lenne hülyeség.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 264
113
Az agglomerációban lakó elviselné, hogy előtte száguldozzanak 85-tel? Nem.
Akkor milyen alapon gondolja, hogy neki alanyi jogon jár az, hogy a Üllőin vagy a Vácin tolja neki 80-nal...? Ezt válaszolja meg már valaki.

Nem kötelező főforgalmi út / repülőtér / lőtér / autópálya mellé költözni jó olcsón, aztán kajabálni hogy húúúú túl hangos.

Az agglóban, mint minden településen pedig ugyanúgy 50-es limit van (vagy még kevesebb) ha te melletted 85-el száguldanak, az valszeg azért van mert okosba' a főút mentén vettél olcsó telket.


De az, hogy 70-80-as tempóval mennek az nevetséges. Azt sem tűnik fel nektek, hogy a lámpák miatt a 70-80-as száguldozás
miatt a forgalom erősebben pumpál és azt, hogy a gyorsítás lassítás miatt a fogyasztás nagyobb = nagyobb emisszió És NAGYOBB ZAJ?

Ez lámpabeállítási probléma, 60-70-80 a forgalom, és a környzeteti terhelés szempontjából is ideális, a fajlagos fogyasztás a legkevesebb.

Konkrét példa, a mesterségesen dugósított lámpaprogramok és normál viszonyok közötti budapesti közlekedésben a mért a fogyasztás nálam 8-9-10 liter körül alakul. Most, hogy sokkal jobban lehet haladni közepes sebességgel (60-80) a fogyasztás és az emisszió is kb. ennek a 2/3-a, a motorzaj is elhanyagolható ha a motor kvázi állandó, alacsony fordulaton üzemel, és nincs "pumpálás" sem.

Majd most lesz. Tipikus példája annak az ilyesfajta intézkedés, amikor műszaki és közlekdési analfabéták nulla tapasztalattal belepiszkálnak olyanba, amihez nem értenek.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ezek az ipari területek és lyukak és nem az összes. Csak gyorsan berajzoltam néhányat, ahol kb. senki nem lakik. Rozsaövezet. Mégis, ami azon túl van az Bp. Miért? Mert csak...

Te komolyan berajzoltál egy nagy adag volt vagy jelenlegi ipari parkot arra, hogy vannak lukak a városban? Hát ezt pl Csepelszigeten beszéld meg a rendszerváltó elittel, h hova is lett onnan az a gyár, ami a világ csuklósbusz termelésének 2/3at adta 2 évvel korábban...
Nézd meg Stockholm és Helsinkit. Pontosan 15-20 km távolságban vannak ilyen települések. Csak ők nem teszik a város részévé. Ennyi...
Ha ezeket levágnám Bp-ről, akkor az is 1 milliós város lenne, Lényegében minden falut hozzácsaptak. Ma is falunak néznek ki.

Pl. igen sajátos élmény, amikor elhagyod a Határ utat és a mellette levő lakótelep foltot. Faluban jár a villamos (az utolsó hurok kialakítású részen). Bp. területének nagy részét ez a falusias környezet adja. Ez eddig nem tűnt fel senkinek...?

Bűvészkedés a határokkal. Igen béna érv az, hogy azért nem működne meg Bp lakossága ennyi és ennyi. Esetleg megnéznétek a város szerkezetet is, hogy hány sugárút és körút van és mekkora távolságban? Ott még dimbesdomosság is...

Kiváló "érv" az, hgy déhááááát Bp. mekkora arra, hogy soha nem csináljanak semmit. Csak nekem ebből elegem van.

Nem mintha más nagyvárosok nem lennének tele családi házas övezetekkel, de nyilván mindenhol hülyék. És sok sok mindent kellene csinálni, amiből az utolsó lépés, hogy az autóforgalmat szétszedjük.
Soroljam?
1. Értelmes, a fo tosabb vonalako átfedő tömegközlekedési rendszer. Lehet tanulmányi útra menni Szegedre. Ahol Kiskundorozsma alsóra valóban fél óránként jár ki busz. Csak éppen KKD felsőre, középsőre, Szélsőre is jár fél óránként, így a nagy utasforgalmú szakaszon már kb 10 percenként elmegy egy neked jó járat. A belvárosban, meg ha 2 percet kell várnod már ki vagy akadva. Pesten meg még mindig sziget üzemben gondolkodik a városvezetés

2. Metró és Vicinális hálózat Valahol vicces, h kb nevetséges a metrómennyiségünk. És az S-bahn (Vicinális) rendszerünk meg még annál is rosszabb. Mert lehet mondani, h a busz költséghatékony, csak Törökbálintról több mint 1 óra a belváros, Szentendréről meg 40 perc... Baromira nem mindegy

3. A Duna alsó szakaszára kettő, a felső szakaszára 1 új híd, a hozzájuk tartozó körgyűrűvel, és minimum zártpályás villamossal.

4. Nullás gyűrű. És adókedvezmény azoknak a cégeknek, akik nem a belvárosban hozzák létre az irodájukat. Nem pedig fordítva. Ja és a nullásgyűrűnél nem lehülyézni a városokat, akik nem akarják belterületen átvinni, hanem pl alagút. Ha az m6osra lehetett, akkor hegyekben is lehet.

5. Szakaszjegyek, zónajegyek, vonalbérletek, mert röhelyes az, hogy egyedül se lenne sokkal drágább napi 30 kmet ingázva az autó, mint a környéki és bkv bérlet. (20×30=600 8 l/100 km 6x8=48 48x 400= 19 200 Ft. Ebből vond le a km támogatást. Kijön, h igazából nem éri meg 16 000 Ftot fizetni, miközben napi 1 órát spórolnék alsóhangon...

Na ha ez megvan lehet nekiállni az autóforgalom ésszerű átalakításának. Az nem ésszerű, h a nagyforgalmú utakon megszüntetjük a zöldhullámot, aztán hisztizünk, h de hát nagyobb lett a forgalom, meg a zaj...
 
M

molnibalage

Guest
Te komolyan berajzoltál egy nagy adag volt vagy jelenlegi ipari parkot arra, hogy vannak lukak a városban?
Te figyu, ha nem ismered a várost miért okoskodsz? A bejelölt "ipari parkok" nagy része elhagyott épület. Tudom, mert arra is tekerek...

Nem mintha más nagyvárosok nem lennének tele családi házas övezetekkel, de nyilván mindenhol hülyék.
Igen, kapaszkodj meg. A szuburbanizáció és autós közlekedés az utóbbi 70 év legnagyobb hibája. Ennek eredménye a városi autópálya a kompakt várossal szemben.

És sok sok mindent kellene csinálni, amiből az utolsó lépés, hogy az autóforgalmat szétszedjük.
Ugyanazt mondjuk...

Nem kötelező főforgalmi út / repülőtér / lőtér / autópálya mellé költözni jó olcsón, aztán kajabálni hogy húúúú túl hangos.

Az agglóban, mint minden településen pedig ugyanúgy 50-es limit van (vagy még kevesebb) ha te melletted 85-el száguldanak, az valszeg azért van mert okosba' a főút mentén vettél olcsó telket.
Látom nem érted. Csak azért, mert egy út 3 sávos milyen alapon kap 70-es limitet? Mert csak?

Ez lámpabeállítási probléma, 60-70-80 a forgalom, és a környzeteti terhelés szempontjából is ideális, a fajlagos fogyasztás a legkevesebb.
Ez nem egészen igaz, mert a sok gyorsítás lassítás nagyobb sebességre történik = magasabb fogyasztás. Mivel a városi autózás átlagsebessége sokszor 20 km/h sincs, akkor az 50-es vagy 70-es csúcs jobban szennyezőbb szerinted...?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 144
113
Azért tegyük hozzá, hogy vonattal 2 óra/70 km minden csak nem ideális.
Persze történelmi/turisztikai vonal, de akkor is összeheggeszthetnék a síneket.
Ja, persze. Ismerem a vonalat, kollégám Veszprémből járt Győrbe egyetemre, a haverjaival Hóvirág expressnek nevezték, mert volt olyan szakasz ahol leugrottak virágot szedni és utána befutották a vonatot és felkapaszkodtak, mert 10-es lassújel volt meg valami jelző, ahol mindig megállt. Ennek 10 éve, de javulás szinte semmi.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Te figyu, ha nem ismered a várost miért okoskodsz? A bejelölt "ipari parkok" nagy része elhagyott épület. Tudom, mert arra is tekerek...
Sőt, ha atombombát dobnak a belvárosra az is elhagyott terület lesz. Attól, mert valami MOST elhagyott, a város kiépülésekor nem volt az.

Igen, kapaszkodj meg. A szuburbanizáció és autós közlekedés az utóbbi 70 év legnagyobb hibája.

A természetes városfejlődés velejárója. Nem mondom, hogy így jó, de akkor is ez van. Ezzel kell valamit kezdeni. Ha én lennék az OMM uralkodója mind a 3 óriásvárost levinném kb fél milliósra, miközben rengeteg kissebb várost felhoznék fél milliósra. Már csak azért is, h Budapest zsarolási potenciálját nullázzam. De ma ez nem lehetséges.

Látom nem érted. Csak azért, mert egy út 3 sávos milyen alapon kap 70-es limitet? Mert csak?


Ez nem egészen igaz, mert a sok gyorsítás lassítás nagyobb sebességre történik = magasabb fogyasztás. Mivel a városi autózás átlagsebessége sokszor 20 km/h sincs, akkor az 50-es vagy 70-es csúcs jobban szennyezőbb szerinted...?
Te molni, mérnökként ugye tudod, hogy a fogyasztásban kulcsszerepe van a fordulatszámnak. Na most amikor már egy szutykos 220 patás (55 HP) 1980as vw passat is 50-70 (4es fokozaz) és 90-110 (5ös fokozat) van optimalizálva akkor szted a 30 amihez a 2es sok a 3as kevés (mai autóknál kb 2es alapjárat) légellenállási és surlódási együtthatója kompenzálja a fogyasztáskúlönbséget? (Segítek, nem)
 
M

molnibalage

Guest
A természetes városfejlődés velejárója. Nem mondom, hogy így jó, de akkor is ez van. Ezzel kell valamit kezdeni.
Nem. Kiderült, hogy ez volt a természetellenes. Sikerült az autógyártókon keresztül mindenkinek eladni, hogy a motorizáció mennyire cool. Ja, látszik...
A kompakt városok helyett van a drága autózás és dugóban időtöltés. És ezért még fizetnek a vezetők és más kárára teszik. Ez a XX. század egyik legnagyobb tévdése. Jó drága lesz kijavítani...

Ha én lennék az OMM uralkodója mind a 3 óriásvárost levinném kb fél milliósra, miközben rengeteg kissebb várost felhoznék fél milliósra. Már csak azért is, h Budapest zsarolási potenciálját nullázzam. De ma ez nem lehetséges.
Valóban nem. De a probléma nem csak a méret. A vidéki nagyvárosok is fuldokolnak a kocsiktól. Többen is írták, pl. egy debreceni kolléga is. Egyszerűen olyan társadalmat sikerült felhúzni, ami promotált és támogatta ezt az életmódot, mert jó sok autót lehet eladni és az mennyire jó. Igen, valakiknek. Sokaknak meg nem.

Te molni, mérnökként ugye tudod, hogy a fogyasztásban kulcsszerepe van a fordulatszámnak. Na most amikor már egy szutykos 220 patás (55 HP) 1980as vw passat is 50-70 (4es fokozaz) és 90-110 (5ös fokozat) van optimalizálva akkor szted a 30 amihez a 2es sok a 3as kevés (mai autóknál kb 2es alapjárat) légellenállási és surlódási együtthatója kompenzálja a fogyasztáskúlönbséget? (Segítek, nem)
Ez egyszerű fizika. Mozgási energiát kell felépíteni. m*v*v. Ezt nem tudod elvarázsolni. 70-re gyorsítani és tartani több energia, mint 50-re és zajosabb.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 264
113
Látom nem érted. Csak azért, mert egy út 3 sávos milyen alapon kap 70-es limitet? Mert csak?

Én értem, te nem érted mi a 3 sávos főutak feladata. Kérdezz meg egy értelmes közlekedési mérnököt, majd elmagyarázza neked a vonatkozó szakmai standardokat és szabványokat. Nem hasraütésszerűen megy a limit, mint most, hanem kiszámolják az optimális keresztmetszetet.

Tőled mint mérnöktől azért elég meglepő hogy a közlekedésmérnökök szimulációit kevesebbre tartod, mint egy random politológus által találomra kiválasztott sebességlimitet..

Ez nem egészen igaz, mert a sok gyorsítás lassítás nagyobb sebességre történik = magasabb fogyasztás. Mivel a városi autózás átlagsebessége sokszor 20 km/h sincs, akkor az 50-es vagy 70-es csúcs jobban szennyezőbb szerinted...?

Pumpálás legfeljebb a belvárosban van a rengeteg lámpa és kereszteződés miatt, de ott nem is lehet 70-el menni, a belső Kerepesin is csak 60-al. Mert ott ennyit ad ki, de egyébként pont arra való, hogy a forgalmi kapacitást növelje, ne pedig csökkentse. 30-as táblának itt csak akkor lenne értelme, ha azt folyamatosan lehetne tartani, egyébként csak a forgalmat lassítja és az fogyasztást/emissziót növeli mesterségesen, hiszen a fajlagos kibocsátás a legalacsonyabb sebességen lesz a legrosszabb (simán befigyelnek 20 literes átlagok). Az álló helyzetből eredő gyorsításból eredő emissziót semmivel nem fogja csökkenteni, 30-ig vagy 50-ig gyorsítasz, mert a gebasz pont a 0-30 tartományban van, a gyakorlatban pont ez a sebesség az ami minden szempontból a legszarabb, mert csak magas fogyasztással, rossz vezetéstechnikai körülmények között, alacsony fokozatban tartható. Egy kocsinak ez egyszerűen túl kevés, a vezetőt pont hogy altatja, és műszakilag sem ideális.

Főforgalmi utakon ez viszont nem igaz, ott nem jellemző a pumpálás, ha van, azt jellemzően a rossz forgalomszervezés okozza (pl. nem állítják meg a forgalmat rosszul hangolt lámpákkal, ha az egyébként nem szükséges), hiszen nincs vagy csak nagyon ritka a keresztező forgalom. Lásd Váci, Szentendrei út, a külső Üllői út, ott a forgalom végig vidáman tudja tartani az ideális közepes, 70 körüli átlagsebességet, ha hagyják neki. Nem tegnap óta vezetek Budapesten, pontosan tudom, hogy melyik úton milyen forgalmi helyzet fordul elő, hol lehet haladni, és hol lesz dugó.

Megjegyzem, az újabb automata fékrendszerekkel szerelt, vezetéstámogató rendszerekkel elátott kocsinak meg végképp tökmindegy, hogy 30-ról vagy 50-ről kell lelassítania (max. előbb kezd fékezni), a súlyos sérülés valószínűsége is 50 feletti becsapódásnál jelenik meg, mert ott van az emberi szövetek ellenállóképességének a limitje, tehát ismét nem nyersz szinte semmit. Ez egy látszatintézkedés, abból is a hülyébb fajtából.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Nem. Kiderült, hogy ez volt a természetellenes. Sikerült az autógyártókon keresztül mindenkinek eladni, hogy a motorizáció mennyire cool. Ja, látszik...
A kompakt városok helyett van a drága autózás és dugóban időtöltés. És ezért még fizetnek a vezetők és más kárára teszik. Ez a XX. század egyik legnagyobb tévdése. Jó drága lesz kijavítani...


Valóban nem. De a probléma nem csak a méret. A vidéki nagyvárosok is fuldokolnak a kocsiktól. Többen is írták, pl. egy debreceni kolléga is. Egyszerűen olyan társadalmat sikerült felhúzni, ami promotált és támogatta ezt az életmódot, mert jó sok autót lehet eladni és az mennyire jó. Igen, valakiknek. Sokaknak meg nem.


Ez egyszerű fizika. Mozgási energiát kell felépíteni. m*v*v. Ezt nem tudod elvarázsolni. 70-re gyorsítani és tartani több energia, mint 50-re és zajosabb.
Sorrendben: 1. A kiáramlás első köre az autóforradalom előtt indult. És ma is látványos: jó tömegközlekedéssel Öthalom Mars tér 15 perc (Szeged belváros várostábla) Budakalász Battyi 30 perc, ez autóval se gyorsabb. Ha viszont szutyok a tömegközlekedés Battyi Móricz fél óra autóval 5 perc. De dugóban is max 15. Szóval sztem erősen csúsztatsz.
2. Ez már a városvezetéstől függ. Szegeden sikerült megoldani. Igaz ott az első lépés: jó tömegközlekedés, és a második lépés: körgyűrű is megvalósult. Debrecent nem ismerem.

Harmadik: Molni, mérnök vagy. Egy belsőégésű motor fogyasztása nagyban függ a fordulatszámtól. Bocs, de jobb modellem nincs: ha futok 10 km/hval akkor kb az emberi teljesítőképesség határán vagyok. Ha biciklizem, akkor kb nem fogyasztok energiát. Ha 2esben szenved a motor full felpörgetve 30al zabálja a benzint. Ha 3asban alapjáraton szenved zabálja a benzint. És ezen nem változtat az, hogy az 50 fenntartásához több mozgási energia kell, mert ez a belsőégésű motor hatásfokváltozásán belül van.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Én értem, te nem érted mi a 3 sávos főutak feladata. Kérdezz meg egy értelmes közlekedési mérnököt, majd elmagyarázza neked a vonatkozó szakmai standardokat és szabványokat. Nem hasraütésszerűen megy a limit, mint most, hanem kiszámolják az optimális keresztmetszetet. Tőled mint mérnöktől azért elég meglepő hogy a közlekedésmérnökök szimulációit kevesebbre tartod, mint egy random politológus által találomra kiválasztott sebességlimitet..
Neked sem esik le...

A történet arról szól, nem úgy tervezzük és üzemeltetjük a várost, hogy a maximális áteresztő keresztmetszet legyen. Így is lehet, az eredmény ismert.
A sokváltozós egyenletet, most másra fogják optimalizálni.

Na ennyit arról, hogy mit csinál és ért meg a mérnök. A problémát sem sikerült megérteni sokaknak.
Simán bele van égve az agyakba és defult, hogy mindent annak kell alárendeli, hogy akkor maximális számú autó jöjjön be. Fel sem merül, hogy ez máshogy is lehet, mert nem ez az egyetlen cél a világon. Ezért hívják forgalomcsillapításnak.

Na, ennek lesz és lett vége a világon sok helyen, hogy mindent annak korlátlanul annak célnak rendeljenek alá, hogy max. autó egy adott keresztmetszeten. Sőt, magát a keresztmetszetet is csökkentik. Nem menő hippiség által. Erről szól a felvetés, amit ebben a formában én is elhibázottnak tartok.
De ez sem sikerült megérteni. Csak ennek fényében nem értem is egyesek nagy mellényét. Gyakorlatilag semmit sem sikerül felfogni. Simán benyögitek, hogy hülyeség és autó szívatás az egész.


Pumpálás legfeljebb a belvárosban van a rengeteg lámpa és kereszteződés miatt, de ott nem is lehet 70-el menni, a belső Kerepesin is csak 60-al. Mert ott ennyit ad ki, de egyébként pont arra való, hogy a forgalmi kapacitást növelje, ne pedig csökkentse. 30-as táblának itt csak akkor lenne értelme, ha azt folyamatosan lehetne tartani, egyébként csak a forgalmat lassítja és az fogyasztást/emissziót növeli mesterségesen, hiszen a fajlagos kibocsátás a legalacsonyabb sebességen lesz a legrosszabb (simán befigyelnek 20 literes átlagok). Az álló helyzetből eredő gyorsításból eredő emissziót semmivel nem fogja csökkenteni, 30-ig vagy 50-ig gyorsítasz, mert a gebasz pont a 0-30 tartományban van, a gyakorlatban pont ez a sebesség az ami minden szempontból a legszarabb, mert csak magas fogyasztással, rossz vezetéstechnikai körülmények között, alacsony fokozatban tartható. Egy kocsinak ez egyszerűen túl kevés, a vezetőt pont hogy altatja, és műszakilag sem ideális.
Nyilvánvaló, hogy ezt nem úgy kell bevezetni, hogy nem lesz más lámpaprogram és más forgalmi változtatás.

Főforgalmi utakon ez viszont nem igaz, ott nem jellemző a pumpálás, ha van, azt jellemzően a rossz forgalomszervezés okozza (pl. nem állítják meg a forgalmat rosszul hangolt lámpákkal, ha az egyébként nem szükséges), hiszen nincs vagy csak nagyon ritka a keresztező forgalom. Lásd Váci, Szentendrei út, a külső Üllői út, ott a forgalom végig vidáman tudja tartani az ideális közepes, 70 körüli átlagsebességet, ha hagyják neki. Nem tegnap óta vezetek Budapesten, pontosan tudom, hogy melyik úton milyen forgalmi helyzet fordul elő, hol lehet haladni, és hol lesz dugó.
30 éve mozgok Bp-n...

Megjegyzem, az újabb automata fékrendszerekkel szerelt, vezetéstámogató rendszerekkel elátott kocsinak meg végképp tökmindegy, hogy 30-ról vagy 50-ről kell lelassítania (max. előbb kezd fékezni), a súlyos sérülés valószínűsége is 50 feletti becsapódásnál jelenik meg, mert ott van az emberi szövetek ellenállóképességének a limitje, tehát ismét nem nyersz szinte semmit. Ez egy látszatintézkedés, abból is a hülyébb fajtából.
Lásd fent. Meg sem értetted a mögötte levő alapelvet. Csak a kivitelezés lesz attól tartok magyarosan szar és a bevezetése is.

Sorrendben: 1. A kiáramlás első köre az autóforradalom előtt indult. És ma is látványos: jó tömegközlekedéssel Öthalom Mars tér 15 perc (Szeged belváros várostábla) Budakalász Battyi 30 perc, ez autóval se gyorsabb. Ha viszont szutyok a tömegközlekedés Battyi Móricz fél óra autóval 5 perc. De dugóban is max 15. Szóval sztem erősen csúsztatsz.
2. Ez már a városvezetéstől függ. Szegeden sikerült megoldani. Igaz ott az első lépés: jó tömegközlekedés, és a második lépés: körgyűrű is megvalósult. Debrecent nem ismerem.

Harmadik: Molni, mérnök vagy. Egy belsőégésű motor fogyasztása nagyban függ a fordulatszámtól. Bocs, de jobb modellem nincs: ha futok 10 km/hval akkor kb az emberi teljesítőképesség határán vagyok. Ha biciklizem, akkor kb nem fogyasztok energiát. Ha 2esben szenved a motor full felpörgetve 30al zabálja a benzint. Ha 3asban alapjáraton szenved zabálja a benzint. És ezen nem változtat az, hogy az 50 fenntartásához több mozgási energia kell, mert ez a belsőégésű motor hatásfokváltozásán belül van.
Dehogy indult meg. A Bp-i agglomerációs lakosság 2000 után robbant fel. A több település ellenőrzése házi feladat.
http://nepesseg.com/pest/szigetszentmiklos

A 70-es évek beli felfutás a Csepel Autó és a PG hatása volt Tökölön. Akkor épült a munkásoknak lakótelep. Nem a fővárosból költöztek ki.
2001-ben autóval is teljesen járható volt reggel az út csepel felé. 2003 jan. reggel 1 óra alatt ért be busz, ami 1,5 évvel korábban 18-19 perc volt.

A második része a kommentednek megint nem érted meg.
A fordulatszám lényegtelen, 70-re gyorsulás több energia, mint 50-re. Pont. Az, hogy te mesterségesen lerontod a hatásfokot, hogy szar fordulatszámon csinálod, az nem érv.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 144
113
Azt is hozzá kell tenni a KariGeri féle tervezethez, hogy ha kisebb az autók sebessége akkor keskenyebb sávok is lehetnek, a fejemben nincsen most pontosan benne hogy mekkora sebességhez mekkora sávszélesség tartozik, de így több helyen lehet majd kerékpárutakat is kiépíteni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 257
113
Azt is hozzá kell tenni a KariGeri féle tervezethez, hogy ha kisebb az autók sebessége akkor keskenyebb sávok is lehetnek, a fejemben nincsen most pontosan benne hogy mekkora sebességhez mekkora sávszélesség tartozik, de így több helyen lehet majd kerékpárutakat is kiépíteni.
Az egyre nagyobb autók lassan ezekben a sávokban is alig férnek el, ezen nem lehet sokat nyerni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 264
113
Azt is hozzá kell tenni a KariGeri féle tervezethez, hogy ha kisebb az autók sebessége akkor keskenyebb sávok is lehetnek, a fejemben nincsen most pontosan benne hogy mekkora sebességhez mekkora sávszélesség tartozik, de így több helyen lehet majd kerékpárutakat is kiépíteni.

Már most sem férnek el a zseniálisan kialakítt villamosmegállók közelében.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Az agglomerációban lakó elviselné, hogy előtte száguldozzanak 85-tel? Nem.
Akkor milyen alapon gondolja, hogy neki alanyi jogon jár az, hogy a Üllőin vagy a Vácin tolja neki 80-nal...? Ezt válaszolja meg már valaki...

Nekünk itt van cserébe a vasút, M2, repülőtér (Régen mekkora üzem volt már Keszin, egész nap mentek a Wilgák, gyakran itt gyakorolt, szó szerint a fejünk felett Extra 300 vagy Szu 26, ugráltak a srácok az Ancsából, aztán a Pestről kiköltözők miatt lassan vitorlázót sem lehet már látni a város felett).
Igaz nálunk napközben nincs 80 km/h, de van cserébe a két sávos utakon dugó, meg a városon keresztül az ipari parkba igyekvő kamionok. Éjszaka meg tiltáson járatott motorokkal gyorsulás, fánkrajzolás a körforgalmakban utána meg a szirénázás.
Itt teljesen normális volt, ha a szomszéd berántotta a fűnyírót, esetleg egész délután valamit kopácsolt a kertben, szombat délután összejött egy kisebb-nagyobb társaság egy vidám bográcsozásra.
Mára megváltozott picit a helyzet, pont a pesti kimenekülők miatt, akik azt gondolták, hogy itt majd egy falu nyugalmát találják városi szolgáltatásokkal.


A mi környékünkön régi gond az, hogy autókkal hordják a kutyákat sétálni. Ez nem csak azért jó, mert így egész délután kutyaugatásban áll a környék, hanem a gazdik a zöld terület láttán valahogy elfelejtik, hogy itt is szedni illene a kutyaszart. A ház előtt azért nyírom gyakrabban a füvet, hogy látszódjon benne a kutya kula. Nincs is jobb, mint fűnyíróval szétcsapni egy friss, jól megbújt adagot. Nekem ugyanígy gond az, hogy szednem kell a Pestről sétálni idehordott kutyák szarát. Ráadásnak a bunkóbb része nem is megáll valami parkolóban, hanem felparkol a házak előtti füves területekre.
 
M

molnibalage

Guest
Nekünk itt van cserébe a vasút, M2, repülőtér (Régen mekkora üzem volt már Keszin, egész nap mentek a Wilgák, gyakran itt gyakorolt, szó szerint a fejünk felett Extra 300 vagy Szu 26, ugráltak a srácok az Ancsából, aztán a Pestről kiköltözők miatt lassan vitorlázót sem lehet már látni a város felett).
Igaz nálunk napközben nincs 80 km/h, de van cserébe a két sávos utakon dugó, meg a városon keresztül az ipari parkba igyekvő kamionok. Éjszaka meg tiltáson járatott motorokkal gyorsulás, fánkrajzolás a körforgalmakban utána meg a szirénázás.
Itt teljesen normális volt, ha a szomszéd berántotta a fűnyírót, esetleg egész délután valamit kopácsolt a kertben, szombat délután összejött egy kisebb-nagyobb társaság egy vidám bográcsozásra.
Mára megváltozott picit a helyzet, pont a pesti kimenekülők miatt, akik azt gondolták, hogy itt majd egy falu nyugalmát találják városi szolgáltatásokkal.


A mi környékünkön régi gond az, hogy autókkal hordják a kutyákat sétálni. Ez nem csak azért jó, mert így egész délután kutyaugatásban áll a környék, hanem a gazdik a zöld terület láttán valahogy elfelejtik, hogy itt is szedni illene a kutyaszart. A ház előtt azért nyírom gyakrabban a füvet, hogy látszódjon benne a kutya kula. Nincs is jobb, mint fűnyíróval szétcsapni egy friss, jól megbújt adagot. Nekem ugyanígy gond az, hogy szednem kell a Pestről sétálni idehordott kutyák szarát. Ráadásnak a bunkóbb része nem is megáll valami parkolóban, hanem felparkol a házak előtti füves területekre.
Ennyire ráérnek egyesek kutyát sétáltatni? Hogy elautóznak? Amerre én tekerek és sétálok már ismerem a legcukibb kutyusok napirendjét, ha nem látom őket, már már hiányérzetem van.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 144
113
Ennyire ráérnek egyesek kutyát sétáltatni? Hogy elautóznak? Amerre én tekerek és sétálok már ismerem a legcukibb kutyusok napirendjét, ha nem látom őket, már már hiányérzetem van.
"
Off
Nálunk a szomszéd napi kétszer elautózik az 1km-re lévő erdőbe hogy megsétáltassa a kutyát. Kertes házas övezetben lakunk, fel nem foghatom.
És mivel sok százan teszik ezt, őzet már évek óta nem látta ma Kamarerdőben és mellette a fennsíkon, nyulat sem. A fennsíkon is ott rohangálnak a kutyák, ami védett terület,a hatóság már feladta a kutyát bevinni tilos elvét, csak azt kéri hogy ne póráz nélkül és ha felszedi a szart, ne dobja el zacskóban. De ezek sem mennek.
On
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
"
Off
Nálunk a szomszéd napi kétszer elautózik az 1km-re lévő erdőbe hogy megsétáltassa a kutyát. Kertes házas övezetben lakunk, fel nem foghatom.
És mivel sok százan teszik ezt, őzet már évek óta nem látta ma Kamarerdőben és mellette a fennsíkon, nyulat sem. A fennsíkon is ott rohangálnak a kutyák, ami védett terület,a hatóság már feladta a kutyát bevinni tilos elvét, csak azt kéri hogy ne póráz nélkül és ha felszedi a szart, ne dobja el zacskóban. De ezek sem mennek.
On
Igen, azt szoktam látni, ara is tekerek a villamos végállomás mögött.