Ezek az ipari területek és lyukak és nem az összes. Csak gyorsan berajzoltam néhányat, ahol kb. senki nem lakik. Rozsaövezet. Mégis, ami azon túl van az Bp. Miért? Mert csak...
Te komolyan berajzoltál egy nagy adag volt vagy jelenlegi ipari parkot arra, hogy vannak lukak a városban? Hát ezt pl Csepelszigeten beszéld meg a rendszerváltó elittel, h hova is lett onnan az a gyár, ami a világ csuklósbusz termelésének 2/3at adta 2 évvel korábban...
Nézd meg Stockholm és Helsinkit. Pontosan 15-20 km távolságban vannak ilyen települések. Csak ők nem teszik a város részévé. Ennyi...
Ha ezeket levágnám Bp-ről, akkor az is 1 milliós város lenne, Lényegében minden falut hozzácsaptak. Ma is falunak néznek ki.
Pl. igen sajátos élmény, amikor elhagyod a Határ utat és a mellette levő lakótelep foltot. Faluban jár a villamos (az utolsó hurok kialakítású részen). Bp. területének nagy részét ez a falusias környezet adja. Ez eddig nem tűnt fel senkinek...?
Bűvészkedés a határokkal. Igen béna érv az, hogy azért nem működne meg Bp lakossága ennyi és ennyi. Esetleg megnéznétek a város szerkezetet is, hogy hány sugárút és körút van és mekkora távolságban? Ott még dimbesdomosság is...
Kiváló "érv" az, hgy déhááááát Bp. mekkora arra, hogy soha nem csináljanak semmit. Csak nekem ebből elegem van.
Nem mintha más nagyvárosok nem lennének tele családi házas övezetekkel, de nyilván mindenhol hülyék. És sok sok mindent kellene csinálni, amiből az utolsó lépés, hogy az autóforgalmat szétszedjük.
Soroljam?
1. Értelmes, a fo tosabb vonalako átfedő tömegközlekedési rendszer. Lehet tanulmányi útra menni Szegedre. Ahol Kiskundorozsma alsóra valóban fél óránként jár ki busz. Csak éppen KKD felsőre, középsőre, Szélsőre is jár fél óránként, így a nagy utasforgalmú szakaszon már kb 10 percenként elmegy egy neked jó járat. A belvárosban, meg ha 2 percet kell várnod már ki vagy akadva. Pesten meg még mindig sziget üzemben gondolkodik a városvezetés
2. Metró és Vicinális hálózat Valahol vicces, h kb nevetséges a metrómennyiségünk. És az S-bahn (Vicinális) rendszerünk meg még annál is rosszabb. Mert lehet mondani, h a busz költséghatékony, csak Törökbálintról több mint 1 óra a belváros, Szentendréről meg 40 perc... Baromira nem mindegy
3. A Duna alsó szakaszára kettő, a felső szakaszára 1 új híd, a hozzájuk tartozó körgyűrűvel, és minimum zártpályás villamossal.
4. Nullás gyűrű. És adókedvezmény azoknak a cégeknek, akik nem a belvárosban hozzák létre az irodájukat. Nem pedig fordítva. Ja és a nullásgyűrűnél nem lehülyézni a városokat, akik nem akarják belterületen átvinni, hanem pl alagút. Ha az m6osra lehetett, akkor hegyekben is lehet.
5. Szakaszjegyek, zónajegyek, vonalbérletek, mert röhelyes az, hogy egyedül se lenne sokkal drágább napi 30 kmet ingázva az autó, mint a környéki és bkv bérlet. (20×30=600 8 l/100 km 6x8=48 48x 400= 19 200 Ft. Ebből vond le a km támogatást. Kijön, h igazából nem éri meg 16 000 Ftot fizetni, miközben napi 1 órát spórolnék alsóhangon...
Na ha ez megvan lehet nekiállni az autóforgalom ésszerű átalakításának. Az nem ésszerű, h a nagyforgalmú utakon megszüntetjük a zöldhullámot, aztán hisztizünk, h de hát nagyobb lett a forgalom, meg a zaj...