Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 372
36 299
113
Ennyire ráérnek egyesek kutyát sétáltatni? Hogy elautóznak? Amerre én tekerek és sétálok már ismerem a legcukibb kutyusok napirendjét, ha nem látom őket, már már hiányérzetem van.

Budán a Normafán és a Kissvábhegyen is volt szép számmal autóval érkező kutyasétáltató, lehet most a karantén alatt is, csak már sajnos elpusztult a kutyám tavaly (mondjuk max. hetente vittem ezen helyek valamelyikére, kocsival, mert gyalog azért az utóbbi is kb. 1 óra sétára van tőlem, az előbbi meg vagy fél napos program (bár hétvégén belefért) vagy BKV, ami nem volt ugyan probléma a kutyának, hozzá lett szoktatva, a szájkosárhoz is, csak mindig volt olyan utas is, akit láthatólag zavart, a hegyre menő buszok meg tömve voltak hétvégén is)
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
@torsen Idén még nem is piszkáltalak a bogárral, ugye? :)

Mármint ne érts félre, nem akarlak cseszegetni, jó fej vagy meg minden. Még azt is meg lehet bocsátani, hogy politikailag nem egy oldalon állunk, de hogy eladtad a bogarat... Ezért biztos a pokolra kerülsz! :hadonaszos::p

Jaj nekem, hihetetlenül jól néz ki. Nem tudom megunni a formáját:
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Pár gondolat a forgalomcsillapítási vitához. Átéltünk már ilyet pár helyen, én pl. laktam a Semmelweis utcában is, ami régen egy autós egérút volt, de a forgalomcsökkentés után egy nagyon is élhető hely lett, a Belváros közepén, 2 percre az Astoriától. Ott a Vár: bevált a lezárás. Ott a Kiskörút és a Belváros főutcája: az autósok panaszai ellenére megcsinálták és azonnali a pozitív hatás. Emlékeztek, mekkora hörgés volt a Kiskörút miatt? Hogy tönkremennek az üzletek, bla-bla-bla? Nézzétek meg most.

Az idézett index cikk címe pedig igazi clickbait, csak triggerelik az autósokat. :D
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Semmi áldozathibáztatás. Nem kötelező kiköltözni a városból. Ahogy már írtam. Háromból kettő. Olyan nincs, hogy te mindent megkapjál anélkül, hogy ne más kárára. Autózni akarsz városba? Ok. De nem fogsz 80-nal. Mert zajos.
Én sem megyek ki partizni a kertvárosba a kertje mellé.

Az ugye megvan, hogy most is folyamatosan panaszkodsz, hogy mennyire drágák a Pesti lakásárak. Na szerinted, ha még párszázezer ember beköltözne, akkor mennyivel dobná meg az árakat?
Továbbá azt hiszed, hogy a Pestiek nem járnak autóval? Gondolod, hogy ha többszázezer ember beköltözne, az nem növelné az autós forgalmat?

Szerintem több munkahelyet kellene az agglomerációba vinni, akkor kevesebben ingáznának Pestre.

Egyébként a múlt heti hagyjuk-e elsorvadni a falvakat beszélgetésre visszatérve, szerintem ott is ez lenne a megoldás.
Ha minden falu néhány kilométeres körzetében lenne egy-egy nagyobb gyár, akkor nem néptelenednének el a falvak és sokkal élhetőbb lenne úgy a vidék, mint a nagyvárosok (hisz nem özönlene mindenki a nagyvárosokba). No meg kevesebben mennének el külföldre is, hisz aki falun nem talál munkát és kell költözzön emiatt, az akkor már inkább külföldre megy el.
Igazából nem értem, hogy miért ódzkodnak a nagyobb cégek kisebb településekre költözni.
Az a cég, ami szalagmunkát/összeszerelést végez és pár száz főt foglalkoztat, az simán költözhet bármelyi 1000-2000 fős, nagy munkanélküliséggel rendelkező település mellé is.
Szerintem sokkal jobban megérné a cégnek, mint amit csinálnak most, hogy minden cég a Dunán-túl északi részére és Pest köré települ, aztán meg több száz km-ről vagy Ukrajnából hozzák a melósokat.
Ha egy faluba költözik, ott egyrészt kevesebb lesz a bérköltsége, másrészt hosszútávon sokkal képzettebb munkásai lesznek, hisz ahol nincs másik cég, ott nem váltogatják az emberek a munkájukat így egyre többet tanul és egyre jobban dolgozik.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 382
20 440
113
Az ugye megvan, hogy most is folyamatosan panaszkodsz, hogy mennyire drágák a Pesti lakásárak. Na szerinted, ha még párszázezer ember beköltözne, akkor mennyivel dobná meg az árakat?
Továbbá azt hiszed, hogy a Pestiek nem járnak autóval? Gondolod, hogy ha többszázezer ember beköltözne, az nem növelné az autós forgalmat?

Szerintem több munkahelyet kellene az agglomerációba vinni, akkor kevesebben ingáznának Pestre.

Egyébként a múlt heti hagyjuk-e elsorvadni a falvakat beszélgetésre visszatérve, szerintem ott is ez lenne a megoldás.
Ha minden falu néhány kilométeres körzetében lenne egy-egy nagyobb gyár, akkor nem néptelenednének el a falvak és sokkal élhetőbb lenne úgy a vidék, mint a nagyvárosok (hisz nem özönlene mindenki a nagyvárosokba). No meg kevesebben mennének el külföldre is, hisz aki falun nem talál munkát és kell költözzön emiatt, az akkor már inkább külföldre megy el.
Igazából nem értem, hogy miért ódzkodnak a nagyobb cégek kisebb településekre költözni.
Az a cég, ami szalagmunkát/összeszerelést végez és pár száz főt foglalkoztat, az simán költözhet bármelyi 1000-2000 fős, nagy munkanélküliséggel rendelkező település mellé is.
Szerintem sokkal jobban megérné a cégnek, mint amit csinálnak most, hogy minden cég a Dunán-túl északi részére és Pest köré települ, aztán meg több száz km-ről vagy Ukrajnából hozzák a melósokat.
Ha egy faluba költözik, ott egyrészt kevesebb lesz a bérköltsége, másrészt hosszútávon sokkal képzettebb munkásai lesznek, hisz ahol nincs másik cég, ott nem váltogatják az emberek a munkájukat így egyre többet tanul és egyre jobban dolgozik.
Nem minden pesti egyforma... Mint tudjuk a külvárosok csak kolonc a csodás belvároson, szinte mintha falvak lennének. Onnan is csak bugrisok járnak be a szent belvárosba, gyakran autóval!

Jól elérhető kell legyen a cég a helytartóknak, császári küldötteknek. Amikor egy német cégnek dolgoztam, akkor gond volt a telephellyel, de nehéz volt akövetelményeknek megfelelő új telephelyet találni. (A követelmények közt volt az M1/M7 közelsége az autóval érkező németek miatt, Tököli reptér (tesztek), Ferihegy (hirtelen üzleti utak) jó megközelíthetősége. Egy gyár mégilyenebb... a munkások úgyis odamennek, mindig találsz elég kiszolgáltatott embert, ha más nem Ukrajnában. A lényeg ,hogy az uraknak jó legyen!

Kedvenc kommentjeim totalcaros kapcoslódó szösszenet alatt, hogy az agglomerációsok használják el a pestiek énadómból útjai, stb... Aki munka matt jár be, annak a munkáltatója az iparűzésit telephely szerint fizeti be tudtommal, és a súlyadón kívül nincs általános helyi adó emlékeim szerint.
 
M

molnibalage

Guest
Az ugye megvan, hogy most is folyamatosan panaszkodsz, hogy mennyire drágák a Pesti lakásárak.
CSOK + airbnb. Most nagyhirtelen kőként zuhannak az árak. Ez kb. a vadnyugati környezet miatt van. Nyugaton pont emiatt ezt nem teljesen bízzák már a piacra az árazást. Mert tök jól mutat a növekvő átlagbér, ha a megélhetési költségek is kilőttek az égbe meg a lakásoké. Akár béreled, akár veszed.

Na szerinted, ha még párszázezer ember beköltözne, akkor mennyivel dobná meg az árakat?
Bivalybasznád külső helyen a városban n+1 helyen lehetett volna értelmes lakóparkot felhúzni, ha ebben a szabályozás és az állam is értelmes partner. Na, ez hiányzik.
A belvárostól 3-5 km-re tömegével állnak az elhagyott telkek és épületek. De nem, csak az utóbbi két évben kezdtek pl. a Vágóhíd és a Ferencváros táján építkezni. Persze az agyatlan profitmaximalizáló módon, mert nem kényszeríti semmi az embereket, hogy máshogy legyen.

Továbbá azt hiszed, hogy a Pestiek nem járnak autóval? Gondolod, hogy ha többszázezer ember beköltözne, az nem növelné az autós forgalmat?
De. Sajnos járnak olyanok is, akiknél tökéletesen indokolatlan, mert nem fizetik meg ennek valós költségeit. És ezzel odavernek mindenki másnak is. Meg azok, akik szintén így tolják az életet. Majd megy a flém, hogy a birngasáv miatt nem lehet közlekedni.

Szerintem több munkahelyet kellene az agglomerációba vinni, akkor kevesebben ingáznának Pestre.
Az M0 tájára települt sok, de a probléma az, hogy promotálva van a éljz "zöldben" életmód, ami a semmi közepére lebaszott családi házakat jelenti kis telekkel többnyire. Fiizkailag a semmi közepén nem lesz annyi állás, ahány ember kiköltözik, majd elkezd autóval járni mindenhova...

Egyébként a múlt heti hagyjuk-e elsorvadni a falvakat beszélgetésre visszatérve, szerintem ott is ez lenne a megoldás.
Ez leírva tök jó. De nem tűnik fel, hogy az állam kvázi képtelen erre? A magáncégek meg a profitra mennek. Ergo, nem lesz ott, ha nem adsz ösztönzőt.
MERT NEM ÉRI MEG.

Ha minden falu néhány kilométeres körzetében lenne egy-egy nagyobb gyár, akkor nem néptelenednének el a falvak és sokkal élhetőbb lenne úgy a vidék, mint a nagyvárosok (hisz nem özönlene mindenki a nagyvárosokba). No meg kevesebben mennének el külföldre is, hisz aki falun nem talál munkát és kell költözzön emiatt, az akkor már inkább külföldre megy el.
Igazából nem értem, hogy miért ódzkodnak a nagyobb cégek kisebb településekre költözni.
Lásd fent. Miért tegyen le gyárat a hegyekbe 50+ km távolságra az autópályától vagy vasúttól? Szerinted ennek nincs költsége...?

Szerintem sokkal jobban megérné a cégnek, mint amit csinálnak most, hogy minden cég a Dunán-túl északi részére és Pest köré települ, aztán meg több száz km-ről vagy Ukrajnából hozzák a melósokat.
Akkor ezek szerint minden cég hülye? Ha megérné és ezzel eltipornák a versenytársakat, akkor miért nem teszik? Mert talán nem éri meg? Nézd már meg az M0 táján. Mik települtek oda. Elmész tőle csak 10-20 km-re távolabb és semmi. 0.

Egész egyszerűen az emberek egy seggel akarnak több lovat megülni. És ezt nem értik meg.

Pár gondolat a forgalomcsillapítási vitához. Átéltünk már ilyet pár helyen, én pl. laktam a Semmelweis utcában is, ami régen egy autós egérút volt, de a forgalomcsökkentés után egy nagyon is élhető hely lett, a Belváros közepén, 2 percre az Astoriától. Ott a Vár: bevált a lezárás. Ott a Kiskörút és a Belváros főutcája: az autósok panaszai ellenére megcsinálták és azonnali a pozitív hatás. Emlékeztek, mekkora hörgés volt a Kiskörút miatt? Hogy tönkremennek az üzletek, bla-bla-bla? Nézzétek meg most.

Az idézett index cikk címe pedig igazi clickbait, csak triggerelik az autósokat. :D
https://totalcar.hu/magazin/velemen...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Az összehasonlító képek miatt...
Persze ezekre is azt mondták anno, hogy de hát ez lehetetlen... Ahogy az Ferenciek tere - Üllői út forgalom rávezetést is.

Érdekes módon az "úgy jó ahogy van" megközelítés mindig annak számára kellemes, ami más életterét teszi vele tönkre, mert nem ő lakik a városban...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Nem minden pesti egyforma... Mint tudjuk a külvárosok csak kolonc a csodás belvároson, szinte mintha falvak lennének. Onnan is csak bugrisok járnak be a szent belvárosba, gyakran autóval!

Jól elérhető kell legyen a cég a helytartóknak, császári küldötteknek. Amikor egy német cégnek dolgoztam, akkor gond volt a telephellyel, de nehéz volt akövetelményeknek megfelelő új telephelyet találni. (A követelmények közt volt az M1/M7 közelsége az autóval érkező németek miatt, Tököli reptér (tesztek), Ferihegy (hirtelen üzleti utak) jó megközelíthetősége. Egy gyár mégilyenebb... a munkások úgyis odamennek, mindig találsz elég kiszolgáltatott embert, ha más nem Ukrajnában. A lényeg ,hogy az uraknak jó legyen!

Kedvenc kommentjeim totalcaros kapcoslódó szösszenet alatt, hogy az agglomerációsok használják el a pestiek énadómból útjai, stb... Aki munka matt jár be, annak a munkáltatója az iparűzésit telephely szerint fizeti be tudtommal, és a súlyadón kívül nincs általános helyi adó emlékeim szerint.

Pont ez a baj, hogy arra mennek, hogy a vezetőségnek legyen jó és nem feltétlenül a gyárnak.
Nálunk például a 200 akárhány ember 80%-a betanított munkás. Vagyis egy 1000 fős faluból simán össze lehetne szedni ennyi embert. Egyébként most is ezt csinálják, jó messzi falvakról hozzák a munkások nagy részét.
A maradék 40-50 fő képzettebb ember közül 10 koreai, nekik aztán tökmindegy, hogy 10000 km-re vannak Koreától vagy 10100-ra. Az, hogy nincsenek a város közelében, nekik tökmindegy, úgyis mindig dolgoznak. Hétvégén nagy ritkán lerészegedni meg a falusi kocsmában is lehet. :)
Vagyis kb. 30-40 ember az, aki képzettebb és talán nehezebb egy faluból összeszedni. Bár szerintem ez sem lenne gond, pl. a szülőfalum 1200 lakosú és simán találnék annyi embert, aki elvezetne egy közepes gyárat középvezetői beosztásban (na jó, most már nem találnék, mert akik képzettebbek, azok nagy része lelépett a faluból).
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 980
30 822
113
Olyan 6-8 éves lehettem mikor egyik télen felborultunk egy lovasszánnal az erdőben és kirepülve majdnem telibe fejeltem egy tuskót. Most akkor ezzel a logikával tiltsuk be a lovasszánokat? Meg ha 6 éves volt mikor az eset történt, akkor vélhetően a résztvevő valamilyen szocialista jármű lehetett, ami a biztonsági rendszereket helyből nem ismerte a biztonsági övön kívül. Most jönnék molni összevetésével korábbról, hogy nézzen meg egy autót 40 éve és most, azért rendesen van különbség az utóbbi javára. Tudom, enyhén szívtelennek tűnik, de ez egyszerűen egy fals analógia, és az autófóbiáját akarja rávetíteni most a közlekedés egészére.
 
M

molnibalage

Guest

A Totalcar is beállt a rantvideózásba...? Ide süllyedtek?

  • Ma 70-nel lehet menni? Igen. Akkor mire érv az, hogy ma megelőznek..? Teljesen szabályosan elmennek melletted. És ezzel akar érvelni, hogy ez így nem jó. Gondolja a videó készítője, hogy nem lesz lámpaváltás programozás? Tényleg ennyire buta? Azt hiszi, hogy annyi lesz, hogy áthúzzák a sebességlimitet és kész?

  • 3:20-nál meg leírta a problémát. A sok ember talán betartatná a szabályokat. Ennyi. Ameddig a mentalitás az, hogy az 50 = 65 tája, mert még nem büntetnek, addig tényleg erőlködés minden. Csak azt nem fogja fel, hogy emiatt a 70 = 90. Ja, mert idáig már nem jut el fejben...

  • 4:50. Nem vagy, de aztán beszólsz, hogy teljességgel biztos vagy. Aha. Ezek szerint nem is tekersz és nem is gyalogolsz. Persz totalcarosként ezen meg sem lepődöm. Csak emiatt nem mernek az emberek a zebrára sem lépni már bringa előtt sem. Napi átlagban kétszer kell mutatnom a gyalogosnak, hogy menjen, ott a zebra. A parkoló autók meg sok helyen a zebráig érnek (sokszor busz mindent kitakar, mert olyan is van, hogy busz parkol ott) és 50-es tempónál rá sem lép a sofőrök nagy része a fékre... 30-cal meg egy bringás legfeljebb hátszélben megy.

    A séta energia befektetéssel kb. 15-18 km/h hozható össze. A bringások elenyésző része teker 22-23 km/h felett. Onnan tudom, hogy 26-os tempóval elmegyek mellettük. De 30-cal sík terepen én sem megyek főleg nem a belvárosban, ahol értelme sincs. Az is "kurva jó érzés", amikor az 50 limit = 70 tempóval a fenti utcába megy a hülye autós és centizik bringás és gyalogos mellett..? Élhetetlen? Igen, képzeld, annak aki ott él és te csak áthaladsz ott a fémdobozoddal. Neked legfeljebb a lábad viszket a gázon.

  • 5:17 A lakóövezetekben most is van 20-as korlátozás több helyen, de 30 mindenhol.

  • 5:50 Nem mindenhol "flat/fűnyíró" alapon lenne, de még erre sem figyelt a csatorna. De pl. ahol már nagy a népsűrűség és szűk az út, ott kell az 50 km/h. De az nem Nagykörút pl és nem az Üllői út belső szakasza.. De pl. ahol már nagy a népsűrűség és szűk az út, ott kell az 50 km/h. De az nem Nagykörút pl és nem az Üllői út belső szakasza. A másik meg a zajterhelés. Mérd már meg a zajt,de kis nyikhaj azt, hogy ha betartanák az 50= 50 vagy a 70 = 90 km/h-t, akkor micsoda eltérés zajban. És a városban emberek ének. Komolyan mondom, minden autós csatorna ennyire kretén...? A saját két állításának és annak következményének is ellentmond ez a videó. És ez még a vágásnál sem esett le...

  • 7:41 A sok szavazónál reklamálj. Ők választották meg azt a kormányt 2/3-dal, aki standion és más utat épít, de M0-át nem.

  • 7:48. Nem is erről van szó. Csak persze könnyebb egy rant videót csinálni, mint elolvasni mi a terv.

A külön vicc az, hogy Bp, teli van szórva ma is 30-as zónával, ergo ott változás nem is nagyon lenne.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
CSOK + airbnb. Most nagyhirtelen kőként zuhannak az árak. Ez kb. a vadnyugati környezet miatt van. Nyugaton pont emiatt ezt nem teljesen bízzák már a piacra az árazást. Mert tök jól mutat a növekvő átlagbér, ha a megélhetési költségek is kilőttek az égbe meg a lakásoké. Akár béreled, akár veszed.

Már megint kommunistásdit játszunk?
Javaslom kobozzuk is el a lakásokat. Mi az, hogy nyerészkedés miatt kiadja a lakást, ráadásul gonosz kapitalista módjára árat emel, ha nagy a kereslet rá?

Viccet félretéve, ha az állam be kell avatkozzon, akkor a kínálatot bővítse, ne az árakat szabályozza!
Jah, várj, pont ezt tette, lakásépítésre ad pénzt, persze egyeseknek ez sem jó.
Mégis mit kellene? Az állam építsen lakásokat? Akkor meg megint az lenne a baj, hogy nem hagyják, hogy a beköltözők döntsék el, milyen legyen az új lakás.

Bivalybasznád külső helyen a városban n+1 helyen lehetett volna értelmes lakóparkot felhúzni, ha ebben a szabályozás és az állam is értelmes partner. Na, ez hiányzik.
A belvárostól 3-5 km-re tömegével állnak az elhagyott telkek és épületek. De nem, csak az utóbbi két évben kezdtek pl. a Vágóhíd és a Ferencváros táján építkezni. Persze az agyatlan profitmaximalizáló módon, mert nem kényszeríti semmi az embereket, hogy máshogy legyen.


Ezzel egyetértek.

Ez leírva tök jó. De nem tűnik fel, hogy az állam kvázi képtelen erre? A magáncégek meg a profitra mennek. Ergo, nem lesz ott, ha nem adsz ösztönzőt.
MERT NEM ÉRI MEG.

Fentebb írtam, hogy szerintem miért érné meg.

Lásd fent. Miért tegyen le gyárat a hegyekbe 50+ km távolságra az autópályától vagy vasúttól? Szerinted ennek nincs költsége...?

50 km az manapság kb. 40 perc egy kamionnak, meg saccra úgy pár 10000 forint plusz költség.
Vajon az mekkora plusz költség, amikor kitanítunk egy új munkást, ül 2-3 hónapot mikor meg már épp kezd jól dolgozni, rá lehetne bízni fontosabb feladatokat is, már lép is máshova?
Ha egy olyan falu mellett lenne a gyár, ahol nincs más munka, akkor akár évtizedekig is stabil munkaerő lenne. Ez szerinted mekkora minőségi és termelékenységi pluszt jelent?

Akkor ezek szerint minden cég hülye? Ha megérné és ezzel eltipornák a versenytársakat, akkor miért nem teszik? Mert talán nem éri meg? Nézd már meg az M0 táján. Mik települtek oda. Elmész tőle csak 10-20 km-re távolabb és semmi. 0.

Hozzánk a járvány előtt a Fülöp-szigetekről!!! akartak hozni munkásokat... miközben 60 km-re odébb meg sírnak az emberek, hogy nincs munkahely.
És itt hiába ekkora a munkaerőhiány és brutálnagy a fluktuáció, mégis folyamatosan épülnek az új gyárak, 60 km-rel odébb meg egy sem épül, hiába ott munkásonként több 10000 forintot spórolhatna a bérköltségen.
Biztosan csak szerintem gondolkodnak ilyen hülyén a cégek, a valóságban meg zsenik vezetik őket.
Jah, nem, a valóságban a külföldi amikor az országba jön befektetni valószínűleg nem Bivalybasznád polgármestere várja a reptéren, hanem valamelyik nagyvárosé, így azokhoz megy, aztán megépül a gyár, ő meg csodálkozik, hogy nincs munkása.
Persze itt igazából az állam is hibás, mert nekik vannak statisztikáik, hogy hol mennyi munkanélküli van, így amikor jön egy cég, eleve csak annak kellene támogatást adni, amelyik hátrányos helyzetű térségekbe viszi a termelést.
 
M

molnibalage

Guest
Csak, hogy értsük az alapproblémát. Igen, ez villanyautónál is így lenne.

tuCFB3y.png

Akit bővebben érdekel a gyorsítás és más.
http://www.ukna.org.uk/uploads/4/1/4/5/41458009/speed_and_road_traffic_noise.pdf

Már megint kommunistásdit játszunk?
Javaslom kobozzuk is el a lakásokat. Mi az, hogy nyerészkedés miatt kiadja a lakást, ráadásul gonosz kapitalista módjára árat emel, ha nagy a kereslet rá?

Viccet félretéve, ha az állam be kell avatkozzon, akkor a kínálatot bővítse, ne az árakat szabályozza!
Jah, várj, pont ezt tette, lakásépítésre ad pénzt, persze egyeseknek ez sem jó.
Mégis mit kellene? Az állam építsen lakásokat? Akkor meg megint az lenne a baj, hogy nem hagyják, hogy a beköltözők döntsék el, milyen legyen az új lakás.
Hiába nemes (?) a cél, ha az eszköz el van hibázva...
A kommented első fele nettó trollkodás, semmi olyasmit nem mondtam.

Fentebb írtam, hogy szerintem miért érné meg.
Szerinted. És, akkor a piac miért árazza be úgy a véleményed, hogy mégsem teszi ezt...?
Nem ér össze az egyenlet két vége.

50 km az manapság kb. 40 perc egy kamionnak, meg saccra úgy pár 10000 forint plusz költség.
Vajon az mekkora plusz költség, amikor kitanítunk egy új munkást, ül 2-3 hónapot mikor meg már épp kezd jól dolgozni, rá lehetne bízni fontosabb feladatokat is, már lép is máshova?
Ha egy olyan falu mellett lenne a gyár, ahol nincs más munka, akkor akár évtizedekig is stabil munkaerő lenne. Ez szerinted mekkora minőségi és termelékenységi pluszt jelent?
Okold a globalizált világot, ahol egyesek két fillérért a saját anyjukat is eladnák.

Hozzánk a járvány előtt a Fülöp-szigetekről!!! akartak hozni munkásokat... miközben 60 km-re odébb meg sírnak az emberek, hogy nincs munkahely.
90% felett a saját lakás, amik nagy része mégis értéktelen = saját magunk röghözkötése. Ezt dobta ki a gép itthon 30 év változás után. Az emberek nem szeretnek mozogni, a munkahelyek meg elmenne oda, ahol jó és oda se mennek, ahol rossz a lehetőség.

Sakk matt. Mármint azoknak, akik ott ragadtak. Csak a versenyszfére meg nem jótékonysági alapon működik.

Persze itt igazából az állam is hibás, mert nekik vannak statisztikáik, hogy hol mennyi munkanélküli van, így amikor jön egy cég, eleve csak annak kellene támogatást adni, amelyik hátrányos helyzetű térségekbe viszi a termelést.
Most erre mit mondjak? 10 éve 2/3-ad van...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 730
66 270
113
Én a Karácsony-féle ötlet mögött a tipikus bölcsészes problémamegoldást látom felfedezni. Van egy probléma, nosza, egydimenziósítsuk, egyetlen paramétert bűvöljünk és kész.
A baleseteket csak és kizárólag a relatív sebességkülönbség okozza.

A Váci úton vagy a Szentendrein ha 70 helyett 50 lesz, akkor az azonos irányba szabályosan haladókat ez nem fogja segíteni, míg a szembejövök esetében a 140 helyett 100km/h relatív sebesség ugyanolyan halálos marad. Azonban jelenleg legtöbbször nem ez öl, hanem főleg a drogos 170-el száguldozás, de csak emiatt felesleges a 70-et 50-re leszorítani.
Illetve a gyalogosok és bringások esetében továbbra is mindegy lesz, hogy 70-el vagy 50-el történik a gázolás.

A manuálváltós szívóbenzines autóknál a sebességmérő szerinti értékeket normálisan, még gyorsítási tartalékkal általában 30-60 körül lehet jól tartani.
Az 50 az negyedikben, sík úton még jó, a 60 az már ötödikben okés, illetve az ötödik az jellemzően hosszú fokozat, ha a forgalom rendben együtt halad, akkor a Vácin, Szentendrein általában 70-80-al szoktam közlekedni.
Hangsúlyozom, soha nem az a biztonságos, hogy én betartom-e magamban ott a szentírást, hanem, hogy biztonságosan együtt tudok-e haladni a forgalommal, tudom-e tartani annak ritmusát. Így lesz lehetőleg nulla körüli a relatív sebességkülönbség az azonos irányba haladók közt. Ez a legbiztonságosabb.
Az ilyen helyeken 40-el tötymörgők és a 100 feletti tempóval bedrogozva feszengők a veszélyesek.

Karácsony Gergő a kérdésben elfogult, szemléletmódja nem műszaki, nem elemző és nem komplex, így ez ügyben inkább árt, mint használ.
A Totalcar videója ettől még több sebből vérzik, szerencsétlen és zömmel azok miatt, amit molnibalage is aláhúzott.
 
M

molnibalage

Guest
Én a Karácsony-féle ötlet mögött a tipikus bölcsészes problémamegoldást látom felfedezni. Van egy probléma, nosza, egydimenziósítsuk, egyetlen paramétert bűvöljünk és kész.
A baleseteket csak és kizárólag a relatív sebességkülönbség okozza.
Inkább csak szarul kommunikálták és ráadásul az autóshobbi oldalak erőteljesen torzítva vették át az egészet. Nem fűnyíró elv lesz, de mindenki azzal kezdi, hogy:
"de hát a bevezető szakaszokon"...

És nagyon sok helyen, ahol most 50-es tempó van engedve az nem jó. Pl. a belváros összes ilyen utcája. Mondjuk ebbe az utcába kocsit nem szabadna beengedni...
https://www.google.hu/maps/@47.4955...4!1scE75k17RHe9gnxm7YhR92w!2e0!7i16384!8i8192

De itt is. Ez még nagyon enyhe. Itt emberek tömege mozgott eddig turistaszenzonba, áruszállító ott áll meg, ahol tud, jobb oldalon kerépárnyom. Centikre egymástól és tolják neki 50-nel. Az összes ilyen utcában kb. 30 lenne az indokolt főleg, ha nőne a kerékpáros forgalom...
https://www.google.hu/maps/@47.4996...4!1srqD4yGDOM91969TgnUHBEQ!2e0!7i16384!8i8192


A Váci úton vagy a Szentendrein ha 70 helyett 50 lesz, akkor az azonos irányba szabályosan haladókat ez nem fogja segíteni, míg a szembejövök esetében a 140 helyett 100km/h relatív sebesség ugyanolyan halálos marad.
Nem is ezért csinálják...

Illetve a gyalogosok és bringások esetében továbbra is mindegy lesz, hogy 70-el vagy 50-el történik a gázolás.
Nagyon nem mindegy, hogy egy 70 = 90-es tempóval húz el egy bringás mellett a sofőr kis oldaltávval, hanem ha már cseszik az oldaltávra, akkor a 20-25-ös bringtempó mellett csak 25-ös a relatív sebesség, ha 50 = 50 lenne.

Hangsúlyozom, soha nem az a biztonságos, hogy én betartom-e magamban ott a szentírást, hanem, hogy biztonságosan együtt tudok-e haladni a forgalommal, tudom-e tartani annak ritmusát. Így lesz lehetőleg nulla körüli a relatív sebességkülönbség az azonos irányba haladók közt. Ez a legbiztonságosabb.
Az ilyen helyeken 40-el tötymörgők és a 100 feletti tempóval bedrogozva feszengők a veszélyesek.
Hát ez tök jó, mert akkor ez azt az alapelvet szüli, hogy szabályszegők kényelme szerint alakítsuk a szabályokat. Vagy inkább ideje lenne a társadalomnak felfognia, hogy az 50 az 50 és nem = 70. Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, hogy megértse. Ha valaki csak a pofátlanításból és jogsi elvételből ért, akkor azzal.

Azt is fel kellene fogni, hogy nem az egyetlen városrendezési alapelv, hogy a sok autóval közlekedőnek legyen jó.

Karácsony Gergő a kérdésben elfogult, szemléletmódja nem műszaki, nem elemző és nem komplex, így ez ügyben inkább árt, mint használ.
Lásd a legelejét. Szarul volt kommunikálva mindenki által. Nem fűnyíró elv és nem csak baleset megelőzésről van szó.

A Totalcar videója ettől még több sebből vérzik, szerencsétlen és zömmel azok miatt, amit molnibalage is aláhúzott.
Nagyjából. De egy helyen én is tévedtem. A videónál amikor 50-es tempót mellett elmentek mellette az lehet, hogy 50-es zóna volt. De ettől még az egész videó narratívája buta és nem kellett volna kitenni hiába van ott a leírásban az, hogy kb. így az egész videó értelmetlen. Azt úgysem nézni meg a többség...
 
T

torsen

Guest
@torsen Idén még nem is piszkáltalak a bogárral, ugye? :)

Mármint ne érts félre, nem akarlak cseszegetni, jó fej vagy meg minden. Még azt is meg lehet bocsátani, hogy politikailag nem egy oldalon állunk, de hogy eladtad a bogarat... Ezért biztos a pokolra kerülsz! :hadonaszos::p

Jaj nekem, hihetetlenül jól néz ki. Nem tudom megunni a formáját:

Nincs eladva, lemondtunk róla, mint közlekedési eszközről. Amúgy is a haverom pénzéből ment a dolog, a nevemen van az autó, van vizsgája, de nem mozog. Garázsban áll, ponyva alatt. Tulajdonképpen most a befektetés kamatozik, mert abban az állapotban ahogy most van, már lassan a dupláját éri annak, amibe volt. Van másik hobby ( a havernak egy VW Type 2 bus-gyönyörű, én meg villamosítok egy gokartot, úgy hogy elsőkerekes lesz, a hátsó kerekek meg önbeállóak -amúgy tescos kocsi módra- azaz hátul nulla oldalvezetés, ami iszonyú driftélmény, de a megállás se kutya, mert előz a hátulja.) A lényeg hogy szép a bogár, de ahhoz képest egy 400 ezret futott Wagon R-t vezetni egy megnyugvás.. kormányholtjáték, kuplungpedál taposás, fék két lábbal, a váltókar körbe körbe, zúg mint az állat, szűk, zabálja a benzint...Amúgy tényleg szép. Minden szerelem múlik lassan...
 
T

torsen

Guest
@torsen Idén még nem is piszkáltalak a bogárral, ugye? :)

Mármint ne érts félre, nem akarlak cseszegetni, jó fej vagy meg minden. Még azt is meg lehet bocsátani, hogy politikailag nem egy oldalon állunk, de hogy eladtad a bogarat... Ezért biztos a pokolra kerülsz! :hadonaszos::p

Jaj nekem, hihetetlenül jól néz ki. Nem tudom megunni a formáját:

Amúgy szép a kocsi, amit a faszi épített, de mi mindenben az eredetire törekedtünk (kivéve a kárpitozást, mert volt egy nagyon jó kárpitosunk) Olyannyira, hogy a megvett kocsiban volt egy régi rádió (talán Videoton) az rögtön ment a kukába- típus idegen!!!. Egyszer egy használtcikk piacon láttam meg egy eredeti, bogárba való rádiót. Talán nem mindenki tudja, de eredetileg Ideal volt annak a rádiómárkának a neve, amiből később a Blaupunkt lett. A meosok ha egy rádiót jónak találtak, rátettek egy kék pöttyöt (blau punkt) Vagyis a jó rádióik kék pöttyösek voltak. Olyannyira, hogy amit én vettem a bogárba, annak nem is volt márkaneve az előlapon, csak egy kék pont volt rajta. Persze ugyanúgy mint a teljes bogár, idejétmúlt, szar hangzású, de az való bele.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 730
66 270
113
Nagyon nem mindegy, hogy egy 70 = 90-es tempóval húz el egy bringás mellett a sofőr kis oldaltávval, hanem ha már cseszik az oldaltávra, akkor a 20-25-ös bringtempó mellett csak 25-ös a relatív sebesség, ha 50 = 50 lenne.

Én ezt a kérdést teljesen máshogy látom. A bringás is ember, de épp ezért nem való az autósok közé.
A bringás csak ideális esetben tudja olyan egyenletességgel tartani a 20-25km/h-s tempóját, mint egy autós, hiszen a saját pillanatnyi fizikuma a sebesség előállítója. Az autó sebessége kényelmesebben variálható és már most is számos, embertől független automata rendszer is rásegít erre (tempomat, ráfutásgátló, radar, de még az automata váltó is ilyen).
Ezért a bringást nem szabad az autósok közé engedni!
A bringásokak biztonságosan leválasztott, elkülönített sávokat kell kialakítani, nem pedig a kedvükért csökkenteni az autósok sebességét.
A 25km/h relatív sebességkülönbség még mindig óriási differencia. Egyrészt egy ilyen lassú jármű, legyen az kerékpáros, vagy egy hatalmas exkavátor, iszonyatosan zavaró ütemzavar a forgalomban. Veszélyforrás az autósra, illetve az autósokra nézve is.
Másrészt a békésen 25-tel haladó 70-90kg-os bringást 25km/h-s sebességtöbblettel elgázolom az egy-másfél tonnás autómmal, az a fizika szabályai szerint minimum 50-el fog elrepülni és belehal.

Hát ez tök jó, mert akkor ez azt az alapelvet szüli, hogy szabályszegők kényelme szerint alakítsuk a szabályokat. Vagy inkább ideje lenne a társadalomnak felfognia, hogy az 50 az 50 és nem = 70. Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, hogy megértse. Ha valaki csak a pofátlanításból és jogsi elvételből ért, akkor azzal.

A forgalommal együtt haladás nem szabályszegés, hanem a biztonságos vezetés egyik alapja. A mai sebességmérő órák zöme eleve felfelé csal, a szabály szerinti 50, illetve 70km/h helyett 60-80km/h még mindig szabályos, a tarfipaxok ekkora óra szerinti haladásnál sem fognak befotózni.
A forgalommal együtt haladás nem a szabályszegők kényelme. A szabályszegők kényelme a 70-el együtt haladó forgalomban 40-el tévelygés, vagy 100-al feszengés, tolakodás. Nekik ez úgy van jól, mindenki más le van szarva.
A forgalom jelenleg is eléggé önszabályozó módon működik, az autók 95 százaléka a féktávot betartva halad az előtte levő után.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Olyan 6-8 éves lehettem mikor egyik télen felborultunk egy lovasszánnal az erdőben és kirepülve majdnem telibe fejeltem egy tuskót. Most akkor ezzel a logikával tiltsuk be a lovasszánokat? Meg ha 6 éves volt mikor az eset történt, akkor vélhetően a résztvevő valamilyen szocialista jármű lehetett, ami a biztonsági rendszereket helyből nem ismerte a biztonsági övön kívül. Most jönnék molni összevetésével korábbról, hogy nézzen meg egy autót 40 éve és most, azért rendesen van különbség az utóbbi javára. Tudom, enyhén szívtelennek tűnik, de ez egyszerűen egy fals analógia, és az autófóbiáját akarja rávetíteni most a közlekedés egészére.

Képzeld el, ha kutya harapta volna meg, vagy az apja busszal járt volna munkába...

Ui.: emlékeim szerint van klímaváltozás topic. Köszcsi.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger