M
molnibalage
Guest
Ja persze. És mégis nem az van, hogy nem én megyek bele a kocsikba, hanem rendszeresen nekem kell a sok balfaszt kikerülni, aki majdnem elüt. Két napja volt egy ilyen megint. Lövése nem volt hol vagyok. Vagy csak leszarta.Ez ilyen elméletgyártás olyantól aki nem vezet.
Amikor kocsiban ülök nagyságrendekkel jobban átlátni a forgalmi helyzetet a tükrökből, mint forgolódással bicilin + most már ott van két tucat szenzor és radar is. A biciklik 90%-án még tükör sincs.
Jobb a ‘situational awareness’ kocsiban mint bicajon és pont. Majd rájössz te is ha valaha is vezetni fogsz.
Én északnak, ő nyugatról jött ki. Még elnézést sem kért, amikor majdnem elcsapott és majdnem a járdára kellett felugratni, hogy ne üssön el.
https://www.google.hu/maps/@47.4535...4!1sAOkEq5xleAEhMYstZPs0uw!2e0!7i16384!8i8192
Expectations vs Reality
Az, hogy kinek milyen egója van, azt sejtem. Lásd a budapesti autós videót. Fáj neki a sáv, akkor is, ha halad rendesen. Na ennyit az egóról...https://goo.gl/maps/pXrchv1E7wotjdzq7
Az a 50 centis fehér csíkkal jelzett valami amit néha kereszteznegy fa vagy egy buszmegálló, na ez van fenntartva a bicikliseknek. Ha nem tud rajta elférni az egója, akkor meg ne biciklizzen és kész - csak ott ilyen probléma nincs, rengetegen bicajoznak.
Mellette a 2x3 sávos út. Németországban sehol sem láttam olyan kreténséget hogy a főforgalmi, de akár az alsóbbrendű úton megy a biciklisáv. Még az ultra széles sugárutakon sem. Mert lehet hogy fullba tolják a polkorrekt dilit és a zöldkommunizmust, de a közlekedésüket azért nem cseszik tönkre szánt szándékkal
Nem SUV-ot mondtam. De kiállva a nyeregből még afeletti is néha. De a sima személyautó felett erőlködés nélkül.Plusz az átlagos új autó SUV/városi telepjáró, ami felett nem vagyok biztos, hogy továbbra is ellátni majd ha túlsúlyba kerülnek pár év múlva.
Amúgy pedig az átlagos autó ablakán át látni az előtte haladó féklámpáit, ugyanúgy lehet predikciókkal élni bizonyos forgalmi eseményekre, és figyelni is kell előrébb pár autónyit.
Ismételtem megkérdem. Akkor tegye le az emberiség a bringát, amíg az összes utcában nincs kerékpáros nyom vagy sáv...?Az autós mikor sávot vált, belenéz a visszapillantóba és jó esélyel a fejét is elforgatja, hogy ránézzen a holt térre, van-e ott valaki.
Hogy ne húzza rá a másikra a kocsit. Ez mégis megtörténik sokakkal, de a sebesség és tömegkülönbség minimális, a kasztni meg sokat véd, maximum anyagi kár keletkezik (azért esete válogatja).
A bringás oldalra tud figyelni, de mire megy vele, ha ott nálánál jóval erősebb, gyorsabb és nehezebb szereplők vannak és azok hibáznak?
Hogy egy hasonlattal éljek, az autós forgalom egyes szereplőinek sebessége és tömege adta inerciarendszere felől szemlélve tulajdonképpen édes mindegy, hogy egy jól felkészült, sokat tapasztalt, jó kondiban levő 30-40-es kereékpárosról beszélünk, vagy egy nyálát csorgató triciklivel szambázó riadt óvodásról. És ez nem a kerékpáros ledegradálása.
A többsávos városi autóutakon az autósok közé (valójában csak mellé) engedett kerékpárosok kis különbséggel pont akkora veszélyben vannak, mint az autópályák leallósávjában álldogálók. Lehet, hogy ez furcsa, de teljesen mindegy, hogy 130-al mennek-e melletted, vagy 70-el, vagy csak 50-el.
Nagy sebességkülönbséggel, többszörös tömeg- és méretkülönbséggel haladó járművek mellet fél-egy méterre összetett, egyensúlyozó izommunkát végezve kétkeréken haladni az nettó életveszély.