Értem én, hogy KRESZ meg, hogy sok barmot látsz a másik seggében, ahogy biztos vagyok benne, hogy lesznek kezdetben felháborodások az extra bringasáv miatt (bár a Váci út mellett a zebrán a gyalogosok közé helyenként bekeverve van már bringasáv), a fizika, az fizika.
A KRESZ meg egy ilyen-olyan jogszabály gyűjtemény.
Amíg a szerencsétlen bringásokat a nemtörődöm bürokraták az autók és buszok közé terelik, súlyos életveszélyben vannak.
Akár hetvennel tapos szét a busz, vagy a teherautó, akár ötvennel. Mert nem csak úrhatnám autósok vannak az utakon, hanem hivatásos sofőrök is.
Anyósülésen leülhet az ember 37 helyett 74 évet is, nem fogja érezni a különbséget, akármennyit is lát.
Tényleg mindenki a másik seggében halad, de kívülről szemlélve tényleg MINDENKI, de mégsincs annyira sok egymásra futás, koccanás, mert a forgalom üteme ad egy ritmust a reflexeknek is.
A magam nevében beszélek. Nagyon sokáig voltam jogsival rendelkező utas, de az utóbbi tíz évben majdnem napi szinten járok keresztül a városon a nap különböző szakaiban, észak-dél és kelet-nyugat irányban is.
Tudom jól, hogy mivel jár, ha egy széles, egyenes, jól belátható útra feljön egy oda nem illő lassújármű, vagy, ha egyszerre mindenkinek indokolatlanul a negyedik-ötödik fokozat határsebességén kéne araszolnia, miközben az út nem emelkedik, nem lejt és nem is kanyarog.
Csak 20 km/h diffi és már egy összetorlódott benzingőzös gyászmenet lesz az amúgy lendületben a lámpaváltások közt eloszló áradatból.
És így aztán sokkal nagyobb eséllyel lesz az ötvenből harminc és dugóban ácsorgás.
Nem a sebesség leszabályozása a megoldás, hanem a gyors és lassú hajtók kiszűrése, legyen az ötven ötven, a hetven hetven, maradhat a 10% ráhagyás, legyen a bringásoknak rendes kerékpárút, de logikusan, biztonságosan elszeparálva.
És fenntartom, hogy továbbra is túl sok az autó Pesten, mert béna az elővárosi és a városi tömegközlekedés integrációja.