Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Sikerült nem túl jó szögből levideózni egy első rendszám nélkül közlekedő járművet, többször láttam már, de mindig szemből jött, most viszont megvan a hátsó rendszámtáblája a videón.

1, hogyan tudnám megvágni a videót konvertálás nélkül, hogy csak az a pár másodperc legyen?
2. hogyan tudom megnézni ki az illetékes hatóság Kocs községben és hogyan tudom elküldeni nekik?

ldU2NC3.jpg

o4BKQRy.jpg
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 382
20 440
113
Sikerült nem túl jó szögből levideózni egy első rendszám nélkül közlekedő járművet, többször láttam már, de mindig szemből jött, most viszont megvan a hátsó rendszámtáblája a videón.

1, hogyan tudnám megvágni a videót konvertálás nélkül, hogy csak az a pár másodperc legyen?
2. hogyan tudom megnézni ki az illetékes hatóság Kocs községben és hogyan tudom elküldeni nekik?

ldU2NC3.jpg

o4BKQRy.jpg
Őszintén: régi windows live csomagból a movie maker a legkönnyebb.

nyílt forráskódúakból az openshot egy hulladék, az kerüld el. Amúgy van kismillió, mind ffmepg frontend, azzal a parancssorból is meg tudod csinálni, de gondolom nem az érdekel. Talán ez, páran ajánlják, nem ismerem: https://www.shotcut.org/
 
M

molnibalage

Guest
Én ezt a kérdést teljesen máshogy látom. A bringás is ember, de épp ezért nem való az autósok közé.
A bringás csak ideális esetben tudja olyan egyenletességgel tartani a 20-25km/h-s tempóját, mint egy autós, hiszen a saját pillanatnyi fizikuma a sebesség előállítója. Az autó sebessége kényelmesebben variálható és már most is számos, embertől független automata rendszer is rásegít erre (tempomat, ráfutásgátló, radar, de még az automata váltó is ilyen).
Ezért a bringást nem szabad az autósok közé engedni!
Ez jó. Akkor ameddig nincs mindenhol bringasáv, addig mindenki maradjon a seggén...?
A KRESZ szerint a kerékpár közlekedhet mindenhol kivéve, autópálya, autóút, és 1 számjegyű út

A bringásokak biztonságosan leválasztott, elkülönített sávokat kell kialakítani, nem pedig a kedvükért csökkenteni az autósok sebességét.
Ehhez a gépjárművek felületéből kell elvenni. Ha meg ez felvetődik, akkor egyből jön a vérmes autóval járó közösség, hogy az lehetetlen, hogyan merészeljük, mert ő fizetnek adót és többi rizsa.

Sakk, matt.

A forgalommal együtt haladás nem szabályszegés, hanem a biztonságos vezetés egyik alapja. A mai sebességmérő órák zöme eleve felfelé csal, a szabály szerinti 50, illetve 70km/h helyett 60-80km/h még mindig szabályos, a tarfipaxok ekkora óra szerinti haladásnál sem fognak befotózni.
A forgalommal együtt haladás nem a szabályszegők kényelme. A szabályszegők kényelme a 70-el együtt haladó forgalomban 40-el tévelygés, vagy 100-al feszengés, tolakodás. Nekik ez úgy van jól, mindenki más le van szarva.
A forgalom jelenleg is eléggé önszabályozó módon működik, az autók 95 százaléka a féktávot betartva halad az előtte levő után.[/QUOTE]
Nem. Az autósok erős többsége olyan távolságban halad, hogy ha valaki erősen fékez, akkor garantált minimum koccanás. Fél másodpercnél kisebb távolságban haladnak, amikor a pihent átlagos ember reakcióideje egy gondolkodás nélküli cselekedetre 0,15 sec...

Balázs mennyit autózol és milyen profilban ?
Jelenleg csak utasként. De ez miben releváns...? 37 év alatt szerinted mennyi mindent láttam...? Vagy szerited anyósülésen ülve nem látom mi történik, ott vakká válik az ember? Bp legforgalmasabb útjain tanultam vezetni...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 730
66 272
113
Értem én, hogy KRESZ meg, hogy sok barmot látsz a másik seggében, ahogy biztos vagyok benne, hogy lesznek kezdetben felháborodások az extra bringasáv miatt (bár a Váci út mellett a zebrán a gyalogosok közé helyenként bekeverve van már bringasáv), a fizika, az fizika.
A KRESZ meg egy ilyen-olyan jogszabály gyűjtemény.

Amíg a szerencsétlen bringásokat a nemtörődöm bürokraták az autók és buszok közé terelik, súlyos életveszélyben vannak.
Akár hetvennel tapos szét a busz, vagy a teherautó, akár ötvennel. Mert nem csak úrhatnám autósok vannak az utakon, hanem hivatásos sofőrök is.

Anyósülésen leülhet az ember 37 helyett 74 évet is, nem fogja érezni a különbséget, akármennyit is lát.
Tényleg mindenki a másik seggében halad, de kívülről szemlélve tényleg MINDENKI, de mégsincs annyira sok egymásra futás, koccanás, mert a forgalom üteme ad egy ritmust a reflexeknek is.
A magam nevében beszélek. Nagyon sokáig voltam jogsival rendelkező utas, de az utóbbi tíz évben majdnem napi szinten járok keresztül a városon a nap különböző szakaiban, észak-dél és kelet-nyugat irányban is.

Tudom jól, hogy mivel jár, ha egy széles, egyenes, jól belátható útra feljön egy oda nem illő lassújármű, vagy, ha egyszerre mindenkinek indokolatlanul a negyedik-ötödik fokozat határsebességén kéne araszolnia, miközben az út nem emelkedik, nem lejt és nem is kanyarog.
Csak 20 km/h diffi és már egy összetorlódott benzingőzös gyászmenet lesz az amúgy lendületben a lámpaváltások közt eloszló áradatból.
És így aztán sokkal nagyobb eséllyel lesz az ötvenből harminc és dugóban ácsorgás.

Nem a sebesség leszabályozása a megoldás, hanem a gyors és lassú hajtók kiszűrése, legyen az ötven ötven, a hetven hetven, maradhat a 10% ráhagyás, legyen a bringásoknak rendes kerékpárút, de logikusan, biztonságosan elszeparálva.

És fenntartom, hogy továbbra is túl sok az autó Pesten, mert béna az elővárosi és a városi tömegközlekedés integrációja.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Sikerült nem túl jó szögből levideózni egy első rendszám nélkül közlekedő járművet, többször láttam már, de mindig szemből jött, most viszont megvan a hátsó rendszámtáblája a videón.

1, hogyan tudnám megvágni a videót konvertálás nélkül, hogy csak az a pár másodperc legyen?
2. hogyan tudom megnézni ki az illetékes hatóság Kocs községben és hogyan tudom elküldeni nekik?

ldU2NC3.jpg

o4BKQRy.jpg
És miért baj ez? Most tényleg azért akarsz baszogatni valakit, mert elveszett az egyik rendszáma? Ha tényleg elveszett rendszámtáblával közlekedik valaki, az teljessen legális. Konkrétan már velem is előfordult és bejelentés után, vagy 2 hét még megjött a másolat.

"Az utángyártott új típusú rendszámtábla átadásáig, de legfeljebb harminc napig egy rendszámtáblával is lehet közlekedni."
http://kormanyablak.hu/hu/feladatkorok/75/OKMIR00074
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 633
113
Értem én, hogy KRESZ meg, hogy sok barmot látsz a másik seggében, ahogy biztos vagyok benne, hogy lesznek kezdetben felháborodások az extra bringasáv miatt (bár a Váci út mellett a zebrán a gyalogosok közé helyenként bekeverve van már bringasáv), a fizika, az fizika.
A KRESZ meg egy ilyen-olyan jogszabály gyűjtemény.

Amíg a szerencsétlen bringásokat a nemtörődöm bürokraták az autók és buszok közé terelik, súlyos életveszélyben vannak.
Akár hetvennel tapos szét a busz, vagy a teherautó, akár ötvennel. Mert nem csak úrhatnám autósok vannak az utakon, hanem hivatásos sofőrök is.

Anyósülésen leülhet az ember 37 helyett 74 évet is, nem fogja érezni a különbséget, akármennyit is lát.
Tényleg mindenki a másik seggében halad, de kívülről szemlélve tényleg MINDENKI, de mégsincs annyira sok egymásra futás, koccanás, mert a forgalom üteme ad egy ritmust a reflexeknek is.
A magam nevében beszélek. Nagyon sokáig voltam jogsival rendelkező utas, de az utóbbi tíz évben majdnem napi szinten járok keresztül a városon a nap különböző szakaiban, észak-dél és kelet-nyugat irányban is.

Tudom jól, hogy mivel jár, ha egy széles, egyenes, jól belátható útra feljön egy oda nem illő lassújármű, vagy, ha egyszerre mindenkinek indokolatlanul a negyedik-ötödik fokozat határsebességén kéne araszolnia, miközben az út nem emelkedik, nem lejt és nem is kanyarog.
Csak 20 km/h diffi és már egy összetorlódott benzingőzös gyászmenet lesz az amúgy lendületben a lámpaváltások közt eloszló áradatból.
És így aztán sokkal nagyobb eséllyel lesz az ötvenből harminc és dugóban ácsorgás.

Nem a sebesség leszabályozása a megoldás, hanem a gyors és lassú hajtók kiszűrése, legyen az ötven ötven, a hetven hetven, maradhat a 10% ráhagyás, legyen a bringásoknak rendes kerékpárút, de logikusan, biztonságosan elszeparálva.
És fenntartom, hogy továbbra is túl sok az autó Pesten, mert béna az elővárosi és a városi tömegközlekedés integrációja.
A szeparált kerékpárutat a műszaki tudomány rég elhaladta, ne erőltessük már városban.
 
M

molnibalage

Guest
Tényleg mindenki a másik seggében halad, de kívülről szemlélve tényleg MINDENKI, de mégsincs annyira sok egymásra futás, koccanás, mert a forgalom üteme ad egy ritmust a reflexeknek is.
Mert akkor van koccanás, amikor valami váratlan történik. Akkor viszont többen is. Csak akkor tudnám, hogy miért van a város összes forgalmasabb kereszteződése üvegszilánkkal és törmelékkel behintve, amitek kerülgetek bringával, ha olyan ritka...

A durva az, hogy mióta a vírushelyzet van gyakrabban látok baleset utáni helyszínelés vagy rendőr nélküli papírozást is. Mintha egyesek felbátorodva tolnák neki, mert úgyis kevesen vannak. Azt csattanak akkorát, hogy én is csak pislogok. A fentebb említett Budafokinál levő egyik autónak egyik oldalon gyak nem volt eleje...

Nem a sebesség leszabályozása a megoldás, hanem a gyors és lassú hajtók kiszűrése, legyen az ötven ötven, a hetven hetven, maradhat a 10% ráhagyás, legyen a bringásoknak rendes kerékpárút, de logikusan, biztonságosan elszeparálva.
Ez sci-fi, mert ez az autós sávok elvételen nélkül nem megy, vagy a járdát kell megszüntetni. És érdekes módon csak az előbbi esetén van népharag. A belvárosban is simán megy az, hogy parkoló autó az van, meg 60 centis járda sincs 50-es sebességgel mellette...

És fenntartom, hogy továbbra is túl sok az autó Pesten, mert béna az elővárosi és a városi tömegközlekedés integrációja.
Ez sajnos így van.
Csak amíg a lenti hanglantkeltő videókkal dobálóznak egyesek, addig fejben kurva nagy bajok vannak. Láthatólag simán tud haladni, de mégis zavarja, hogy van. Mert neki az a sáv az jár. Elég csak végigmenni a kommentek között.
Meg azt hiszi, hogy felfestenek egy bringasávot és másnap fogja 10 ezer bringás használni? Ameddig az autót használók egy része fejben itt tart, addig itt lehet bármit csinálni...

... ők mindenre azt mondják, hogy lehetetlen, az autók miatt nem lehet megcsinálni.
Ahhoz képest New Yorktól kezdve n+1 nagyvárosban az személygépjárművek elől olyan területek vesznek el, ami 30 éve sci-finek tűnt. És működik.

Bp. biztos valami alternatív univerzum, ahol autóval kell mindenhol menni és lehetetlen visszacsinálni.

 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 730
66 272
113
Csak akkor tudnám, hogy miért van a város összes forgalmasabb kereszteződése üvegszilánkkal és törmelékkel behintve, amitek kerülgetek bringával, ha olyan ritka...
Ez nézőpont kérdése. Te látsz üvegszilánkokat, mert van koccanás, mindig van koccanás, de ehhez képest naponta több tízezer autó halad el arra balesetmentesen.
Minden évre jut egy repülőbaleset, mégse mondjuk azt, hogy aki repülőre ül, az halálfia.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 730
66 272
113
A szeparált kerékpárutat a műszaki tudomány rég elhaladta, ne erőltessük már városban.
Nagyszerű, a tudomány állítólag meghaladta, de a buszos meg holttérből letapossa a bringást.

Mondom, ez olyan mint az egyszeregy.
A bringás egy védtelen 70-90 kg-os egynyomon haladó, kétkeréken egyensúlyozó, hátra oldalra nehezen látó második leggyengébb eleme a forgalomnak.
Se karosszéria, se légzsák, csak jobb esetben egy kis sisak.
Az autós ötvennel, hetvennel haladó másfél, két, vagy akár tíz tonnás tömeg.
Ha az autó és a bringás találkozik, mindig az utóbbi húzza a rövidebbet.

Mégis miféle buzi modern tudomány szerint biztonságos az, ha egy bringástól fél méterre autók áradata hömpölyög???
 
T

Törölt tag 1711

Guest
És miért baj ez? Most tényleg azért akarsz baszogatni valakit, mert elveszett az egyik rendszáma? Ha tényleg elveszett rendszámtáblával közlekedik valaki, az teljessen legális. Konkrétan már velem is előfordult és bejelentés után, vagy 2 hét még megjött a másolat.

"Az utángyártott új típusú rendszámtábla átadásáig, de legfeljebb harminc napig egy rendszámtáblával is lehet közlekedni."
http://kormanyablak.hu/hu/feladatkorok/75/OKMIR00074

Ezt az autót 2 hónapja láttam először így, a környékbeli mellékutakon a fekete csöves bömik/audik fele" elhagyta" a rendszámát...
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Most moratórium van tudtommal, szóval a harminc nap lehet akár pár hónap is. A műszaki hiánya miatt sem kell aggódni. Te mit csinálnál, ha neked repülne el? Az meg egy Accord a képen. Tipikus "csöves" autó.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Mégis miféle buzi modern tudomány szerint biztonságos az, ha egy bringástól fél méterre autók áradata hömpölyög???

Jajj, lemaradtál amikor kifejtette hogy a városokat nem kell meglévő autópályahálózatra kötni, a piacok mellé meg minimum korrupciógyanús hülyeség a metróállomás..

Na, hát ugyanígy haladta meg a tudomány azt, hogy fizikailag véded és szeparálod a drótvázad puhatestűt. A 21. században ezt a tudományos gondolkodás már meghaladta.

Ez egy nagyon progresszív tudomány, annyi lényege hogy annyira eredetiek vagyunk, hogy pont az ellenkezőjét csináljuk annak aminek értelme van, bevált és működött. Mert zsenik vagyunk és fellépünk a konvenciók ellen.

Ugyanez amikor a közlekedők 2%-a miatt lezárjuk az út 50%-át, hogy aztán óránként elkerekezhessen három, azaz három ember, akinek épp nem volt jobb dolga és most nagyon öntudatos.

Egye meg Budapest amit főzött magának, jó buli volt, most jön a józanodás és a számvetés ideje.
 
M

molnibalage

Guest
Nagyszerű, a tudomány állítólag meghaladta, de a buszos meg holttérből letapossa a bringást.

Mondom, ez olyan mint az egyszeregy.
A bringás egy védtelen 70-90 kg-os egynyomon haladó, kétkeréken egyensúlyozó, hátra oldalra nehezen látó második leggyengébb eleme a forgalomnak.
Se karosszéria, se légzsák, csak jobb esetben egy kis sisak.
Az autós ötvennel, hetvennel haladó másfél, két, vagy akár tíz tonnás tömeg.
Ha az autó és a bringás találkozik, mindig az utóbbi húzza a rövidebbet.

Mégis miféle buzi modern tudomány szerint biztonságos az, ha egy bringástól fél méterre autók áradata hömpölyög???
Oldalra...? Egyedül a visszapillantó nélküliség igaz, hogy hátrafelé mennyire lát a bringás. Viszont tudja forgatni a fejét és nincs körülötte fémdoboz. Ja, és az átlagos autó felett ellátni bringán ülve...

A végén levő részre. Akkor kész, ennyi? Hagyjuk a bringát? Vagy akkor holnaptól az összes kétsávos útból mehet a -1 sáv a kéktkerekű járműveknek?
Egyébként meg meanwhile in Germany.

Tegnap, április 28-án életbe lépett az új német KRESZ. A változtatások elsődleges célja, hogy a gyalogosok és kerékpárosok közlekedését biztonságosabbá és kényelmesebbé tegye, ezáltal támogassa a fenntartható közlekedési módok elterjedését. Többek között az alábbi új szabályok léptek életbe:

1. A gyalogosok, kerékpárosok és rolleresek előzésénél városon belül 1,5 méteres, lakott területen kívül 2 méteres távolságot kell tartani.
(Hogy ez hogyan lesz betartható, arra kíváncsi leszek.)

2. Lakott területen a tehergépjárműveknek jobbra kanyarodásnál az átkelő gyalogosokkal azonos, 4-7, de maximum 11 km/h sebességre kell lassítaniuk, a szabály megsértéséért akár 70 eurós bírság is járhat.

3. Meghatározott, külön táblával jelölt kereszteződésekben a kerékpárosoknak akár piros jelzésnél is lehetséges jobbra kanyarodni, ha ezzel a forgalmat nem zavarják.

4. Külön kerékpáros övezetek is kialakíthatók lesznek, ahol a kerékpáros közlekedés nem akadályozható és különböző kisebb járművekkel (bicikli mellett roller stb.) maximum 30 km/h sebességgel lehet közlekedni.

5. A kerékpárosok jobb láthatósága érdekében a kereszteződések és csomópontok előtti parkolási tilalmat 8 méterre növelik akkor, ha van kerékpársáv is.

6. A teherkerékpár-parkolók számára külön jelölést alakítottak ki – csak cargo bike-ok számára jöhetnek így létre új rakodóhelyek a városokban.

7. Áprilistól bevezetnek egy új táblát, amellyel a car-sharing szolgáltatást igénybe vevők számára lehet külön parkolóhelyeket kijelölni, az ilyen autók pedig saját, szélvédőre helyezhető matricát is kapnak.

8. Jelentősen megemelték a bírságot az akadálymentes, vagy az elektromos járművek számára fenntartott parkolók illetéktelen használata, kerékpársávon, járdán való szabálytalan parkolás esetén, továbbá az ilyen cselekmények után büntetőpontok is járnak mostantól.

9. A városi sebességtúllépés büntetése is megemelkedik, 1 hónap vezetéstől eltiltás lesz a büntetés mostantól.

10. Magasabb bírságokkal sújtható az indokolatlan dudálás, zajkeltés is.

11. Új jelzésként emeli be a német KRESZ a kerékpáros gyorsforgalmi út tábláját, amelyeket Németországban jellemzően közeli városok között, az autóforgalomtól biztonságos távolságra alakítanak ki, hogy a települések közötti kerékpáros ingázás számára kedvező feltételeket teremtsenek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 730
66 272
113
Én nem a bringások ellen vagyok, hanem az ellen, hogy jelenleg be vannak rakva a gépjárművek közé és kb annyi esélyük van, mint a gladiátoroknak a fenevadak ellen, hogy egy kis demagógiát is belevigyek a dologba.

Fontos, hogy az ember mind a két fél agyával gondolkodjon.
A bringások jelenléte is elvonja az autós figyelmét, erre igazán nincs szükség.
Ha nem párhuzamos a közlekedés, a bringás biztonságos kikerülése a szembesávba való áthajtás jelenti, ez extra kockázat. A két autósnak a legjobb esetben ott van a légzsák, ami talán megvédi őket, de aroncsok tuti, hogy a bringást sodorják el.

Szóval nem autóbuziság a bringások elszeparálása, hanem pont, hogy a védelmük.

Én kerékpározom és autót vezetek, mind a kettőt gyakran. Baromira nem örülök a másik félnek, mert így is, úgy is felesleges reszkírozás egy közös útvonalon jelentős sebesség és tömegkülönbséggel egy rendszerben erőlködni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 730
66 272
113
Oldalra...? Egyedül a visszapillantó nélküliség igaz, hogy hátrafelé mennyire lát a bringás. Viszont tudja forgatni a fejét és nincs körülötte fémdoboz. Ja, és az átlagos autó felett ellátni bringán ülve...
Az autós mikor sávot vált, belenéz a visszapillantóba és jó esélyel a fejét is elforgatja, hogy ránézzen a holt térre, van-e ott valaki.
Hogy ne húzza rá a másikra a kocsit. Ez mégis megtörténik sokakkal, de a sebesség és tömegkülönbség minimális, a kasztni meg sokat véd, maximum anyagi kár keletkezik (azért esete válogatja).
A bringás oldalra tud figyelni, de mire megy vele, ha ott nálánál jóval erősebb, gyorsabb és nehezebb szereplők vannak és azok hibáznak?

Hogy egy hasonlattal éljek, az autós forgalom egyes szereplőinek sebessége és tömege adta inerciarendszere felől szemlélve tulajdonképpen édes mindegy, hogy egy jól felkészült, sokat tapasztalt, jó kondiban levő 30-40-es kereékpárosról beszélünk, vagy egy nyálát csorgató triciklivel szambázó riadt óvodásról. És ez nem a kerékpáros ledegradálása.
A többsávos városi autóutakon az autósok közé (valójában csak mellé) engedett kerékpárosok kis különbséggel pont akkora veszélyben vannak, mint az autópályák leallósávjában álldogálók. Lehet, hogy ez furcsa, de teljesen mindegy, hogy 130-al mennek-e melletted, vagy 70-el, vagy csak 50-el.
Nagy sebességkülönbséggel, többszörös tömeg- és méretkülönbséggel haladó járművek mellet fél-egy méterre összetett, egyensúlyozó izommunkát végezve kétkeréken haladni az nettó életveszély.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Oldalra...? Egyedül a visszapillantó nélküliség igaz, hogy hátrafelé mennyire lát a bringás. Viszont tudja forgatni a fejét és nincs körülötte fémdoboz.

Ez ilyen elméletgyártás olyantól aki nem vezet.

Amikor kocsiban ülök nagyságrendekkel jobban átlátni a forgalmi helyzetet a tükrökből, mint forgolódással bicilin + most már ott van két tucat szenzor és radar is. A biciklik 90%-án még tükör sincs.

Jobb a ‘situational awareness’ kocsiban mint bicajon és pont. Majd rájössz te is ha valaha is vezetni fogsz.

Ja, és az átlagos autó felett ellátni bringán ülve...

Ennek pontosan zéró a jelentősége.

Egyébként meg meanwhile in Germany.

Expectations vs Reality

https://goo.gl/maps/pXrchv1E7wotjdzq7

Az a 50 centis fehér csíkkal jelzett valami amit néha kereszteznegy fa vagy egy buszmegálló, na ez van fenntartva a bicikliseknek. Ha nem tud rajta elférni az egója, akkor meg ne biciklizzen és kész - csak ott ilyen probléma nincs, rengetegen bicajoznak.

Mellette a 2x3 sávos út. Németországban sehol sem láttam olyan kreténséget hogy a főforgalmi, de akár az alsóbbrendű úton megy a biciklisáv. Még az ultra széles sugárutakon sem. Mert lehet hogy fullba tolják a polkorrekt dilit és a zöldkommunizmust, de a közlekedésüket azért nem cseszik tönkre szánt szándékkal.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 382
20 440
113
Ennek pontosan zéró a jelentősége.
Plusz az átlagos új autó SUV/városi telepjáró, ami felett nem vagyok biztos, hogy továbbra is ellátni majd ha túlsúlyba kerülnek pár év múlva.

Amúgy pedig az átlagos autó ablakán át látni az előtte haladó féklámpáit, ugyanúgy lehet predikciókkal élni bizonyos forgalmi eseményekre, és figyelni is kell előrébb pár autónyit.