Most akkor mutasson az ember példákat, ahol meg kétsávos út mellett van kerékpársáv?
Ez mire akart érv lenni?
Mutass egy körforgalmat kerékpársávval kérlek.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Most akkor mutasson az ember példákat, ahol meg kétsávos út mellett van kerékpársáv?
Ez mire akart érv lenni?
Elkészülte előtt jártam erre utoljára. Ilyenkor nem a járművekkel párhuzamosan megy a kerékpárút.Mutass egy körforgalmat kerékpársávval kérlek.
Ez nem csak a lakóövezetek védelméről szól. A tartós zajterhelés mindenki számára ártalmas. Akár ott él, akár ott dolgozik. A városban meg emberek élnek. Tényleg ilyen nehéz ezt felfogni...?
Az ugye megvan, hogy a Ferihegyi reptérnél is zaj miatt megközelítési szabály van? Ami régen nem volt?
Micsoda horrible dictu, hogy a város egyes részein, akkor ezek után nem lesz 70 = 90. Tehát ami mehet a repcsi számára, a vasút számára, az tabu a gépjárművek számára?
Komolyan mondom, hogy pislogok rajtad.
Az általad kifogásolt helyeken továbbra sem az a baj, hogy az autók kerekei zajosak 70-nél, mert az irodaházak zajszigeteltek, az autók kerékzaja pedig nem sokkal kisebb 50-nél, mint 70-nél. A sebességkorlátozás nem hoz szignifikáns zajcsökkentést, de az biztos, hogy a lassabban haladó járműtömeg károsanyag kibocsátása nő, mivel a forgalom lendülete jobban megtörik. Több fékezés, több gyorsítás, több fékpor és kipufogógáz. Ezt kéne tudatosítani azokban, akik továbbra is ott laknak, vagy oda akarnak költözni.
A repülőterek beadták a derekukat, ez egyértelműen politika, hiszen józan ésszel (elviekben te műszaki ember vagy) belátható, hogy akárhogy tekergetik a megközelítési irányokat, a zajterhelés nem csökkent, nem is csökkenhet. Nem véletlen, hogy még most is ugyanúgy tüntetnek a helyiek a repülőtér megléte ellen.
A vasútaknál zajvédő falakat építettek ki, ez ugye megint csak izoláció.
Ne hasonlítsuk az almát a körtével.
Én a repülőterek zajosságát nem venném továbbra sem figyelembe, akárhogy tüntetnek az ott élők, mert egy felnőtt társadalomban igenis fel kellett volna fogni, hogy valamit valamiért. A repülőterek zajos helyek, aki a közvetlen közelébe költözik, lelke rajta, az éljen is vele együtt, ne siránkozzon.
Ugyanakkor továbbra is azt mantrázom, hogy a városban sok az autó. Nem a sebességük nagy, hanem a számuk. A Váci-n és a Szentendrein továbbra is maradjon a 70, nem kell a 90, ne legyen 50, a bringások meg ezek után is használják a jól kiépített kerékpárútjukat, messze az úttestektől.
És fejlesszék a tömegközlekedést.Az általad kifogásolt helyeken továbbra sem az a baj, hogy az autók kerekei zajosak 70-nél, mert az irodaházak zajszigeteltek, az autók kerékzaja pedig nem sokkal kisebb 50-nél, mint 70-nél. A sebességkorlátozás nem hoz szignifikáns zajcsökkentést, de az biztos, hogy a lassabban haladó járműtömeg károsanyag kibocsátása nő, mivel a forgalom lendülete jobban megtörik. Több fékezés, több gyorsítás, több fékpor és kipufogógáz. Ezt kéne tudatosítani azokban, akik továbbra is ott laknak, vagy oda akarnak költözni.
A repülőterek beadták a derekukat, ez egyértelműen politika, hiszen józan ésszel (elviekben te műszaki ember vagy) belátható, hogy akárhogy tekergetik a megközelítési irányokat, a zajterhelés nem csökkent, nem is csökkenhet. Nem véletlen, hogy még most is ugyanúgy tüntetnek a helyiek a repülőtér megléte ellen.
A vasútaknál zajvédő falakat építettek ki, ez ugye megint csak izoláció.
Ne hasonlítsuk az almát a körtével.
Én a repülőterek zajosságát nem venném továbbra sem figyelembe, akárhogy tüntetnek az ott élők, mert egy felnőtt társadalomban igenis fel kellett volna fogni, hogy valamit valamiért. A repülőterek zajos helyek, aki a közvetlen közelébe költözik, lelke rajta, az éljen is vele együtt, ne siránkozzon.
Ugyanakkor továbbra is azt mantrázom, hogy a városban sok az autó. Nem a sebességük nagy, hanem a számuk. A Váci-n és a Szentendrein továbbra is maradjon a 70, nem kell a 90, ne legyen 50, a bringások meg ezek után is használják a jól kiépített kerékpárútjukat, messze az úttestektől.
Zajszigetelt háromrétegű ablakok meg tudnak kb. 30-33 dB csillapítást, innentől kezdve fingreszelés hogy kinn az utcán 75 vagy 57 dB van.
- Ezek szerint a -13 dB az szerinted nem jelentős. Az igen... Az a 75 tájáról 57 tájára lemenés az, hogy kb. beszédhang háttérzaj lesz üvöltő forgalom helyett.
A vasútaknál zajvédő falakat építettek ki, ez ugye megint csak izoláció.
A sebességet korlátozzák, aminek alig van hatása a kapacitásra. Ezt is magyaráztam már. Valahogy mégis ez simán el van hanyagolva. Nem értem, hogy miért...És fejlesszék a tömegközlekedést.
Ha az érv az útépítések ellen, hogy hiába bővíted, úgyis bedugil, mert majd növeli a keresletet az autósok részéről, akkor miért nem így állnak a tömegközlekedéshez is: Kapacitásokat kiépíteni, hogy elkezdhessék használni az emberek.
Nem előbb kéne korlátozni jelenlegi lehetőségeket, alternatívák felkínálása nélkül.
És? Netán leszorított valakit az útról? Elütött valakit? Vagy miért zavar ez tégedet? Csak a rendőrnek van joga mérlegelésre, ha megállít vagy a vizsgabiztosnak. Amíg nem szabálytalankodott, minek buzerálni az embereket?Motorháztetőről festék lerohadva, hátsó sárvédőt bal oldalon szigszalag, jobb oldalon a Szentlélek tartja... Sofőr meg tipikusan úgy nézett a kamerára, mint amikor valaki lebukik.
Hogy mitől törne meg 50-nél jobban a forgalom lendülete, ha pirosat kap, mint 70-nél azt is kifejthetnéd számokkal úgy, hogy a mozgási energia négyzetes...
Sajnos a teleportációt nem találták még fel, ezért az utcán van gyalogosforgalom és minden más, ami nem fémdobozban ülés. Nem csak épületben élnek és mozognak az emberek.Zajszigetelt háromrétegű ablakok meg tudnak kb. 30-33 dB csillapítást, innentől kezdve fingreszelés hogy kinn az utcán 75 vagy 57 dB van.
Senkinek nem nyomtak pisztolyt a fejéhez, hogy a főút mellé költözzön, tudta, hogy zajos lesz.
Sőt, városba sem költözni annak aki nem bírja, csak egyesek valamiért a csöndes vidéki életet szeretnék az urbanizációs előnyökkel, csak épp az urbanizációs hátrányok nélkül, persze mások költségére és kárára.
Az megvan, hogy ezzel a beszólással gyakorlati tapasztalatokkal mész szembe? Már több olyan (nem Bp méretű város) van, ahol eltávolítottak szinte minden forgalomszabályzó elemet. És működik.Arra, hogy egyesek "megfigyelték", hogy az autósok és kerékpárosok egy idő után majd elkezdenek jobban figyelni egymásra, nem lehet forgalmat szervezni. Ez a mentalitás a korai XX. század közlekedési "anarchiájára" volt jellemző. Az akkori minimális különbségű sebesség és tömegviszonyok mellett. Nem kéne visszahozni.
Nagyobb városokban is működött! Wow!Már több olyan (nem Bp méretű város) van, ahol eltávolítottak szinte minden forgalomszabályzó elemet. És működik.
A sebességet korlátozzák, aminek alig van hatása a kapacitásra. Ezt is magyaráztam már. Valahogy mégis ez simán el van hanyagolva. Nem értem, hogy miért...
https://www.physicsforums.com/insights/analysis-road-capacity/
https://www.globalsecurity.org/military/library/policy/army/fm/19-25/CH25.htm
Ja, és komoly probléma maga a vezetők viselkedése, ami dugót vált ki. Az, hogy "én, én, én, én" és "gáz, gázt, gázt" módon vezetnek. Az áteresztő kapacitás normálisan beállított lámpa és betartott követési távolság esetén nem változik.
A probléma a nagy sebességgel is az, hogy gyakran van fékezés amiatt, ha valaki csak kicsit lassabban megy vagy rosszul vált sávot.
A fentek egyikénél sem akkor jó, ha lehet tolni a 70 = 90 módon...
A baj az, hogy hiába verik egyesek a mellüket, hogy hány éve vezetnek, az alapvető jelenségeit sem értik az egésznek. Csak annyi jön le, hogy szerintük kisebb sebesség = kisebb áteresztő képesség. Ami nettó téveszme.
Ha mindenki egy szép 50-60-as tempóval menne, csendesebben és nem az "én, én, én 2cm helyre bedugom az orrom", akkor a forgalom egyneletesebb lenne.
De a sofőrök többsége - elnézést - de agyatlan lesz a kormány mögött.
Az áteresztő kapacitás normálisan beállított lámpa és betartott követési távolság esetén nem változik.
15-40 ezres városokban. Természetesen ezeket nem a 3-4 sávos utakra kell érteni. De valahol a maximális begyöpösödöttséget érzem, azt, hogy egyesek nagy arccal leszólják azt, amiről 10+ éve tudni, hogy működik a megfelelő helyen. Ahol ma az van, hogy lámpa van.Nagyobb városokban is működött! Wow!
Először is, ez nem beszólás, hanem vélemény. Erre azért figyelj oda, mert ez nem kocsma, hanem eszmecsere. Én legalábbis így tekintek rá.Az megvan, hogy ezzel a beszólással gyakorlati tapasztalatokkal mész szembe? Már több olyan (nem Bp méretű város) van, ahol eltávolítottak szinte minden forgalomszabályzó elemet. És működik.
De tudom, Mo, az más, itt nem vonatkoznak és érvényét veszti minden olyan szociális és műszaki tapasztalat, ami máshol igaz és bevált.
Egy 40-50-ezres város nem gyűjt be reggelente és nem okád ki délutánonként több tízezernyi gépjárművet a határain. Per útszakasz!Valahol egészen elképesztőnek találom, hogy mért eredményeket tagadnak egyesek. Ennyi erővel tagadhatnák a gravitációs gyorsulás mértékét is.
Most me te nem figyelsz. Nem a Váci útról beszéltem...Először is, ez nem beszólás, hanem vélemény. Erre azért figyelj oda, mert ez nem kocsma, hanem eszmecsere. Én legalábbis így tekintek rá.
Másodszor, igen, ez Budapest és nem Rotterdam, vagy Amszterdam.
Az a Váci út, amiről te beszélsz, a metróépítést követően eltűnt. 35 évvel ezelőtt. Azóta sztráda van, megvannak a jellegzetességei. Ahogy az M7-esre se engedik fel a gyalogosokat meg a kerékpárosokat, úgy nem engedhetik az autók közé a bringásokat.
Én azt mondom, nem velem ellenkezel, hanem a valósággal. Nyugodtan próbáld ki, hogy a Váci úton állsz neki bringázni, de életveszélyben leszel. Viszont az tényleg igaz, hogy az autósok szemszögéből csak akkor érted meg a közlekedést, ha magad is gyakran vezetsz.
Öööö, volt egy tök jó térkép erről bevéve, hogy hány autót jelent ez Bp bemenő útjain. Szigetszentmiklós táján kéne abból kinézni a számokat.Egy 40-50-ezres város nem gyűjt be reggelente és nem okád ki délutánonként több tízezernyi gépjárművet a határain. Per útszakasz!