Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Mutass egy körforgalmat kerékpársávval kérlek.
Elkészülte előtt jártam erre utoljára. Ilyenkor nem a járművekkel párhuzamosan megy a kerékpárút.
https://www.google.hu/maps/@47.4045...4!1seYpZK3cktu9uJ9ApKa_vSw!2e0!7i16384!8i8192

Itt is.
https://www.google.hu/maps/@47.3635...4!1snry-VI-pU9nISj9ioW26ow!2e0!7i16384!8i8192

Sajnos sok helyen ez nincs megcsinálva, ahol lehetne. Az hogy nem egymás mellett van a kerékpársáv és a gépjárműves sáv, hanem zebra módon vezetik át a kerékpáros forgalmat az megint mire akar érv lenni?
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
Ez nem csak a lakóövezetek védelméről szól. A tartós zajterhelés mindenki számára ártalmas. Akár ott él, akár ott dolgozik. A városban meg emberek élnek. Tényleg ilyen nehéz ezt felfogni...?

Az ugye megvan, hogy a Ferihegyi reptérnél is zaj miatt megközelítési szabály van? Ami régen nem volt?
Micsoda horrible dictu, hogy a város egyes részein, akkor ezek után nem lesz 70 = 90. Tehát ami mehet a repcsi számára, a vasút számára, az tabu a gépjárművek számára?

Komolyan mondom, hogy pislogok rajtad.

Az általad kifogásolt helyeken továbbra sem az a baj, hogy az autók kerekei zajosak 70-nél, mert az irodaházak zajszigeteltek, az autók kerékzaja pedig nem sokkal kisebb 50-nél, mint 70-nél. A sebességkorlátozás nem hoz szignifikáns zajcsökkentést, de az biztos, hogy a lassabban haladó járműtömeg károsanyag kibocsátása nő, mivel a forgalom lendülete jobban megtörik. Több fékezés, több gyorsítás, több fékpor és kipufogógáz. Ezt kéne tudatosítani azokban, akik továbbra is ott laknak, vagy oda akarnak költözni.

A repülőterek beadták a derekukat, ez egyértelműen politika, hiszen józan ésszel (elviekben te műszaki ember vagy) belátható, hogy akárhogy tekergetik a megközelítési irányokat, a zajterhelés nem csökkent, nem is csökkenhet. Nem véletlen, hogy még most is ugyanúgy tüntetnek a helyiek a repülőtér megléte ellen.
A vasútaknál zajvédő falakat építettek ki, ez ugye megint csak izoláció.
Ne hasonlítsuk az almát a körtével.
Én a repülőterek zajosságát nem venném továbbra sem figyelembe, akárhogy tüntetnek az ott élők, mert egy felnőtt társadalomban igenis fel kellett volna fogni, hogy valamit valamiért. A repülőterek zajos helyek, aki a közvetlen közelébe költözik, lelke rajta, az éljen is vele együtt, ne siránkozzon.

Ugyanakkor továbbra is azt mantrázom, hogy a városban sok az autó. Nem a sebességük nagy, hanem a számuk. A Váci-n és a Szentendrein továbbra is maradjon a 70, nem kell a 90, ne legyen 50, a bringások meg ezek után is használják a jól kiépített kerékpárútjukat, messze az úttestektől.
 
M

molnibalage

Guest
Az általad kifogásolt helyeken továbbra sem az a baj, hogy az autók kerekei zajosak 70-nél, mert az irodaházak zajszigeteltek, az autók kerékzaja pedig nem sokkal kisebb 50-nél, mint 70-nél. A sebességkorlátozás nem hoz szignifikáns zajcsökkentést, de az biztos, hogy a lassabban haladó járműtömeg károsanyag kibocsátása nő, mivel a forgalom lendülete jobban megtörik. Több fékezés, több gyorsítás, több fékpor és kipufogógáz. Ezt kéne tudatosítani azokban, akik továbbra is ott laknak, vagy oda akarnak költözni.

A repülőterek beadták a derekukat, ez egyértelműen politika, hiszen józan ésszel (elviekben te műszaki ember vagy) belátható, hogy akárhogy tekergetik a megközelítési irányokat, a zajterhelés nem csökkent, nem is csökkenhet. Nem véletlen, hogy még most is ugyanúgy tüntetnek a helyiek a repülőtér megléte ellen.
A vasútaknál zajvédő falakat építettek ki, ez ugye megint csak izoláció.
Ne hasonlítsuk az almát a körtével.
Én a repülőterek zajosságát nem venném továbbra sem figyelembe, akárhogy tüntetnek az ott élők, mert egy felnőtt társadalomban igenis fel kellett volna fogni, hogy valamit valamiért. A repülőterek zajos helyek, aki a közvetlen közelébe költözik, lelke rajta, az éljen is vele együtt, ne siránkozzon.

Ugyanakkor továbbra is azt mantrázom, hogy a városban sok az autó. Nem a sebességük nagy, hanem a számuk. A Váci-n és a Szentendrein továbbra is maradjon a 70, nem kell a 90, ne legyen 50, a bringások meg ezek után is használják a jól kiépített kerékpárútjukat, messze az úttestektől.
  • Ezek szerint a -13 dB az szerinted nem jelentős. Az igen... Az a 75 tájáról 57 tájára lemenés az, hogy kb. beszédhang háttérzaj lesz üvöltő forgalom helyett.
  • Hogy mitől törne meg 50-nél jobban a forgalom lendülete, ha pirosat kap, mint 70-nél azt is kifejthetnéd számokkal úgy, hogy a mozgási energia négyzetes...
  • A számosságnak ahhoz van köze, hogy hány zajforrás van. De sokkal kisebb zaj a sok autó 50 km/h mint kevés autó és 70-90 km/h. Mivel a mennyiség csökkentése nem lehetséges, akkor marad a sebesség...

    Basszus neked magarázzad a dB összegzést. Hány zajforrás kell közel egymáshoz, hogy az 57 dB + 57 dB + ... legyen 75 dB tája? N+1 autó sem lesz annyira zajos, mint EGY, ami 90-nel megy.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Az általad kifogásolt helyeken továbbra sem az a baj, hogy az autók kerekei zajosak 70-nél, mert az irodaházak zajszigeteltek, az autók kerékzaja pedig nem sokkal kisebb 50-nél, mint 70-nél. A sebességkorlátozás nem hoz szignifikáns zajcsökkentést, de az biztos, hogy a lassabban haladó járműtömeg károsanyag kibocsátása nő, mivel a forgalom lendülete jobban megtörik. Több fékezés, több gyorsítás, több fékpor és kipufogógáz. Ezt kéne tudatosítani azokban, akik továbbra is ott laknak, vagy oda akarnak költözni.

A repülőterek beadták a derekukat, ez egyértelműen politika, hiszen józan ésszel (elviekben te műszaki ember vagy) belátható, hogy akárhogy tekergetik a megközelítési irányokat, a zajterhelés nem csökkent, nem is csökkenhet. Nem véletlen, hogy még most is ugyanúgy tüntetnek a helyiek a repülőtér megléte ellen.
A vasútaknál zajvédő falakat építettek ki, ez ugye megint csak izoláció.
Ne hasonlítsuk az almát a körtével.
Én a repülőterek zajosságát nem venném továbbra sem figyelembe, akárhogy tüntetnek az ott élők, mert egy felnőtt társadalomban igenis fel kellett volna fogni, hogy valamit valamiért. A repülőterek zajos helyek, aki a közvetlen közelébe költözik, lelke rajta, az éljen is vele együtt, ne siránkozzon.

Ugyanakkor továbbra is azt mantrázom, hogy a városban sok az autó. Nem a sebességük nagy, hanem a számuk. A Váci-n és a Szentendrein továbbra is maradjon a 70, nem kell a 90, ne legyen 50, a bringások meg ezek után is használják a jól kiépített kerékpárútjukat, messze az úttestektől.
És fejlesszék a tömegközlekedést.

Ha az érv az útépítések ellen, hogy hiába bővíted, úgyis bedugil, mert majd növeli a keresletet az autósok részéről, akkor miért nem így állnak a tömegközlekedéshez is: Kapacitásokat kiépíteni, hogy elkezdhessék használni az emberek.

Nem előbb kéne korlátozni jelenlegi lehetőségeket, alternatívák felkínálása nélkül.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
  • Ezek szerint a -13 dB az szerinted nem jelentős. Az igen... Az a 75 tájáról 57 tájára lemenés az, hogy kb. beszédhang háttérzaj lesz üvöltő forgalom helyett.
Zajszigetelt háromrétegű ablakok meg tudnak kb. 30-33 dB csillapítást, innentől kezdve fingreszelés hogy kinn az utcán 75 vagy 57 dB van.

Senkinek nem nyomtak pisztolyt a fejéhez, hogy a főút mellé költözzön, tudta, hogy zajos lesz.

Sőt, városba sem költözni annak aki nem bírja, csak egyesek valamiért a csöndes vidéki életet szeretnék az urbanizációs előnyökkel, csak épp az urbanizációs hátrányok nélkül, persze mások költségére és kárára.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
A közlekedés szervezése a fizikára és a közlekedés pszichológiájára épül. Erre a kettőre. A közlekedés pszichológiája alapvetően a csoportpszichológiával rokon, azaz a benne részt vevő, illetve önállóan részt venni képes legalacsonyabb intellektusú egyénre vannak szabva a szabályok. Elég csak megnézni a szabályzó elemeket: mindenféle nagy színes lámpák, egyszerű táblák, piktogramok, vonalas ábrák. Nem túl bonyolult. Csak az írott szabálygyűjtemény (KRESZ) van jogi bikkfanyelven csavarva, de az a jogalkotás jellemzői miatt.

Tehát nem kell feltalálni a meleg vizet, hiszen lehet ugyan ezt a rendszert a 70-es évek elmaradottságával vádolni, de fogadjuk el, hogy a mindent is jobban tudó liberális lila szabadosság itt nem működik. Ebben a komplex egymásrautaltságban a "majd hagyni kell, hogy mindenki csak figyeljen a másikra és nem lesz baj" nem jöhet szóba.
A közlekedésben a szabálykövető önfegyelem áll szemben a fizika könyörtelenségével. És a vakszerencsével, amire viszont nem lehet alapozni.

Arra, hogy egyesek "megfigyelték", hogy az autósok és kerékpárosok egy idő után majd elkezdenek jobban figyelni egymásra, nem lehet forgalmat szervezni. Ez a mentalitás a korai XX. század közlekedési "anarchiájára" volt jellemző. Az akkori minimális különbségű sebesség és tömegviszonyok mellett. Nem kéne visszahozni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A vasútaknál zajvédő falakat építettek ki, ez ugye megint csak izoláció.

Tavaly 37 per volt a Máv ellen zaj miatt
Nagy részük nemrég költözött a vasút közelsége miatt olcsó lakásba, házba. Kedvencem a hülyegyerek aki Váci vonal mellett vett telket és csak építkezés után fedezte fel, hogy a 173 éve üzemelő vasútvonalon vonatok járnak...
Déli pályaudvart is évente perlik, már 3 tárolóvágányt ki kellett zárni mert zavarja a tisztelt lakókat a Flirt légkondija...
 
M

molnibalage

Guest
És fejlesszék a tömegközlekedést.

Ha az érv az útépítések ellen, hogy hiába bővíted, úgyis bedugil, mert majd növeli a keresletet az autósok részéről, akkor miért nem így állnak a tömegközlekedéshez is: Kapacitásokat kiépíteni, hogy elkezdhessék használni az emberek.

Nem előbb kéne korlátozni jelenlegi lehetőségeket, alternatívák felkínálása nélkül.
A sebességet korlátozzák, aminek alig van hatása a kapacitásra. Ezt is magyaráztam már. Valahogy mégis ez simán el van hanyagolva. Nem értem, hogy miért...

https://www.physicsforums.com/insights/analysis-road-capacity/

Figure-3-1.jpg

https://www.globalsecurity.org/military/library/policy/army/fm/19-25/CH25.htm

Ja, és komoly probléma maga a vezetők viselkedése, ami dugót vált ki. Az, hogy "én, én, én, én" és "gáz, gázt, gázt" módon vezetnek. Az áteresztő kapacitás normálisan beállított lámpa és betartott követési távolság esetén nem változik.

A probléma a nagy sebességgel is az, hogy gyakran van fékezés amiatt, ha valaki csak kicsit lassabban megy vagy rosszul vált sávot.


A fentek egyikénél sem akkor jó, ha lehet tolni a 70 = 90 módon...
A baj az, hogy hiába verik egyesek a mellüket, hogy hány éve vezetnek, az alapvető jelenségeit sem értik az egésznek. Csak annyi jön le, hogy szerintük kisebb sebesség = kisebb áteresztő képesség. Ami nettó téveszme.
Ha mindenki egy szép 50-60-as tempóval menne, csendesebben és nem az "én, én, én 2cm helyre bedugom az orrom", akkor a forgalom egyneletesebb lenne.

De a sofőrök többsége - elnézést - de agyatlan lesz a kormány mögött.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Motorháztetőről festék lerohadva, hátsó sárvédőt bal oldalon szigszalag, jobb oldalon a Szentlélek tartja... Sofőr meg tipikusan úgy nézett a kamerára, mint amikor valaki lebukik.
És? Netán leszorított valakit az útról? Elütött valakit? Vagy miért zavar ez tégedet? Csak a rendőrnek van joga mérlegelésre, ha megállít vagy a vizsgabiztosnak. Amíg nem szabálytalankodott, minek buzerálni az embereket?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
Hogy mitől törne meg 50-nél jobban a forgalom lendülete, ha pirosat kap, mint 70-nél azt is kifejthetnéd számokkal úgy, hogy a mozgási energia négyzetes...

Rossz helyen keresgélsz.
Ha egy városba beérő autótömeg 70 helyett 50-nel halad, az szükségszerűen hamarabb torlódik fel az összes lámpánál, mintha nagyobb sebességgel tud egyenletesen haladni.
Van X mennyiségű beáramló autó, melynek legnagyobb hányadának kb ugyanabban az idősávban kell elérnie a végcélját. Vagyis, az az alapvetés, hogy el kell fogadni,ezek az autók ennyien, egy időben jelennek meg.
Ha ez az autótömeg valamiért csak lassabban tud haladni, akkor jobban begyűjti a köztes becsatlakozók tömegét is, ezért nagyobb dugók alakulnak ki.
A köztes becsatlakozók a mellékutakról ugyanis nem lesznek se lassabbak, se kevesebben, ők egyfajta állandót képviselnek. A lámpák száma és egymáshoz viszonyított távolságuk is, vagyis a köztes szakaszok hossza is állandó. Ezen szakaszok közé a lassabban haladó autókból időegység alatt több gyűlik be, tehát nagyobb lesz a torlódás, amit a becsatlakozó autók tömege tovább növel.
Így generál nagyobb dugókat a sebességkorlátozás.

Megfogalmazom egyszerűbben is. Egységnyi autómennyiséget nézve a dugók mindig abból erednek, ha az autók tömegárama lelassul. Ha 70-ről levisszük 50-re a sebességkorlátozást, akkor ezzel mesterségesen generálunk egy mozgó forgalmi akadályt.

Ezt csak azzal lehet kivédeni, ha az 50km/h limittel egy időben vagy az autók mennyiségét és/vagy a lámpák számát is csökkentjük. Vagyis csökkentjük a becsatlakozó utak számát is.
 
M

molnibalage

Guest
Szóval megpróbálom röviden leírni.
Ha a sok "én, én, én" sofőr megtanulni a közlekedni és társasjátékként tekinteni rá, akkor attól nőne a kapacitás. Akkor is, ha éppen ezzel csökkenne az átlagsebessége. Tehát kicsit tovább tartana az út, de több ember mozogna egy vállalható átlagsebességgel. És nem az lenne, hogy két lámpa között 70-90-es temóval száguldoznak. Az

Üllőin pontosan tudom, hogy úgy van beállítva az egyik átkelőnél a lámpa, hogy a Nagyvárad tér felől úgy érkeznek oda a kocsik, hogy fékezni kell. És mégis, a többség
felnyomja a sebességet, majd fékez. Talán ideje lenne a legforgalmasabb utaknál pl. kijelezni azt a sebességet, amivel a következő lámpához. A forgalomszervezés szintje a béka segge alatt van.

Meg persze a vezetők nagy többsége még autót vezetni sem tud rendesen nemhogy úgy vezessen, hogy értelme is legyen. Még azok az útszakaszon sem, amit ismer. Mert senki nem mondja nekem, hogy 10 autóból 9 először jár életében az Üllőin és GYORSÍT, amikor pirosba fog beleérkezni.

Zajszigetelt háromrétegű ablakok meg tudnak kb. 30-33 dB csillapítást, innentől kezdve fingreszelés hogy kinn az utcán 75 vagy 57 dB van.

Senkinek nem nyomtak pisztolyt a fejéhez, hogy a főút mellé költözzön, tudta, hogy zajos lesz.

Sőt, városba sem költözni annak aki nem bírja, csak egyesek valamiért a csöndes vidéki életet szeretnék az urbanizációs előnyökkel, csak épp az urbanizációs hátrányok nélkül, persze mások költségére és kárára.
Sajnos a teleportációt nem találták még fel, ezért az utcán van gyalogosforgalom és minden más, ami nem fémdobozban ülés. Nem csak épületben élnek és mozognak az emberek.

Arra, hogy egyesek "megfigyelték", hogy az autósok és kerékpárosok egy idő után majd elkezdenek jobban figyelni egymásra, nem lehet forgalmat szervezni. Ez a mentalitás a korai XX. század közlekedési "anarchiájára" volt jellemző. Az akkori minimális különbségű sebesség és tömegviszonyok mellett. Nem kéne visszahozni.
Az megvan, hogy ezzel a beszólással gyakorlati tapasztalatokkal mész szembe? Már több olyan (nem Bp méretű város) van, ahol eltávolítottak szinte minden forgalomszabályzó elemet. És működik.

De tudom, Mo, az más, itt nem vonatkoznak és érvényét veszti minden olyan szociális és műszaki tapasztalat, ami máshol igaz és bevált.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
A sebességet korlátozzák, aminek alig van hatása a kapacitásra. Ezt is magyaráztam már. Valahogy mégis ez simán el van hanyagolva. Nem értem, hogy miért...

https://www.physicsforums.com/insights/analysis-road-capacity/

Figure-3-1.jpg

https://www.globalsecurity.org/military/library/policy/army/fm/19-25/CH25.htm

Ja, és komoly probléma maga a vezetők viselkedése, ami dugót vált ki. Az, hogy "én, én, én, én" és "gáz, gázt, gázt" módon vezetnek. Az áteresztő kapacitás normálisan beállított lámpa és betartott követési távolság esetén nem változik.

A probléma a nagy sebességgel is az, hogy gyakran van fékezés amiatt, ha valaki csak kicsit lassabban megy vagy rosszul vált sávot.


A fentek egyikénél sem akkor jó, ha lehet tolni a 70 = 90 módon...
A baj az, hogy hiába verik egyesek a mellüket, hogy hány éve vezetnek, az alapvető jelenségeit sem értik az egésznek. Csak annyi jön le, hogy szerintük kisebb sebesség = kisebb áteresztő képesség. Ami nettó téveszme.
Ha mindenki egy szép 50-60-as tempóval menne, csendesebben és nem az "én, én, én 2cm helyre bedugom az orrom", akkor a forgalom egyneletesebb lenne.

De a sofőrök többsége - elnézést - de agyatlan lesz a kormány mögött.

Ezt én is ismerem, de ez egy fals következtetés.
A dugókat nem a sebesség, hanem a sebesség megváltozása és a szórás adja. Ha lehet menni 70-el, akkor hagyni kell, hogy lehessen menni 70-el, ne legyen szórás 40 és 100 között. Az 60km/h differencia!

A dugók szempontjából a 70 helyett 50 nem megoldás. Ahogy te írtad:

Az áteresztő kapacitás normálisan beállított lámpa és betartott követési távolság esetén nem változik.

A cél, hogy a forgalom zavartalanul, egyenletesen tudjon haladni. Na pont ezért nem kellenek a bringások se és ezért kell csökkenteni a járművek számát is.

Az, pedig, hogy milyen zajos egy autótömeg 50-nél vagy 70-nél, a mérés és a szubjektív észleléstől függ.
Abban igencsak biztos vagyok (értsd: saját tapasztalat), hogy a 40-50-nel araszoló járműtömeg a Váci úton az ugyanúgy nem a normál beszélgetés 50 dB-es zajszintje, mint a 70-el haladó autók áradatának zaja. A dugóban araszoló autók ugyanolyan zajosak, mint amikor rendesen haladnak.
 
M

molnibalage

Guest
Nagyobb városokban is működött! Wow!
15-40 ezres városokban. Természetesen ezeket nem a 3-4 sávos utakra kell érteni. De valahol a maximális begyöpösödöttséget érzem, azt, hogy egyesek nagy arccal leszólják azt, amiről 10+ éve tudni, hogy működik a megfelelő helyen. Ahol ma az van, hogy lámpa van.

https://www.citylab.com/transportat...o-traffic-signs-or-lights-chaos-or-calm/5152/


https://www.dailymail.co.uk/news/ar...-town-scrapped-traffic-lights-road-signs.html
https://thecityfix.com/blog/naked-streets-without-traffic-lights-improve-flow-and-safety/


On Monday 25th January 2010 there was a power cut in Auckland. During the power cut we filmed this intersection (Union St + Wellington). We filmed again at exactly the same time the next day for a comparison.

Valahol egészen elképesztőnek találom, hogy mért eredményeket tagadnak egyesek. Ennyi erővel tagadhatnák a gravitációs gyorsulás mértékét is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
Az megvan, hogy ezzel a beszólással gyakorlati tapasztalatokkal mész szembe? Már több olyan (nem Bp méretű város) van, ahol eltávolítottak szinte minden forgalomszabályzó elemet. És működik.

De tudom, Mo, az más, itt nem vonatkoznak és érvényét veszti minden olyan szociális és műszaki tapasztalat, ami máshol igaz és bevált.
Először is, ez nem beszólás, hanem vélemény. Erre azért figyelj oda, mert ez nem kocsma, hanem eszmecsere. Én legalábbis így tekintek rá.
Másodszor, igen, ez Budapest és nem Rotterdam, vagy Amszterdam.
Az a Váci út, amiről te beszélsz, a metróépítést követően eltűnt. 35 évvel ezelőtt. Azóta sztráda van, megvannak a jellegzetességei. Ahogy az M7-esre se engedik fel a gyalogosokat meg a kerékpárosokat, úgy nem engedhetik az autók közé a bringásokat.

Én azt mondom, nem velem ellenkezel, hanem a valósággal. Nyugodtan próbáld ki, hogy a Váci úton állsz neki bringázni, de életveszélyben leszel. Viszont az tényleg igaz, hogy az autósok szemszögéből csak akkor érted meg a közlekedést, ha magad is gyakran vezetsz.
 
M

molnibalage

Guest
Először is, ez nem beszólás, hanem vélemény. Erre azért figyelj oda, mert ez nem kocsma, hanem eszmecsere. Én legalábbis így tekintek rá.
Másodszor, igen, ez Budapest és nem Rotterdam, vagy Amszterdam.
Az a Váci út, amiről te beszélsz, a metróépítést követően eltűnt. 35 évvel ezelőtt. Azóta sztráda van, megvannak a jellegzetességei. Ahogy az M7-esre se engedik fel a gyalogosokat meg a kerékpárosokat, úgy nem engedhetik az autók közé a bringásokat.

Én azt mondom, nem velem ellenkezel, hanem a valósággal. Nyugodtan próbáld ki, hogy a Váci úton állsz neki bringázni, de életveszélyben leszel. Viszont az tényleg igaz, hogy az autósok szemszögéből csak akkor érted meg a közlekedést, ha magad is gyakran vezetsz.
Most me te nem figyelsz. Nem a Váci útról beszéltem...
 
M

molnibalage

Guest
Egy 40-50-ezres város nem gyűjt be reggelente és nem okád ki délutánonként több tízezernyi gépjárművet a határain. Per útszakasz!
Öööö, volt egy tök jó térkép erről bevéve, hogy hány autót jelent ez Bp bemenő útjain. Szigetszentmiklós táján kéne abból kinézni a számokat.
Csak ezt most nem találom. Olyan térkép volt, ahol az út vastagságával volt jelezve a forgalom.