Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
https://mernokiszem.blog.hu/2020/04/30/30nepharag

Ilyesmi kép volt amit keresek, csak volt mellette adat, hogy a vonalvastagság vagy szín az mekkora forgalom.
13743624_c218889e24b037031ad29f5dbd090d09_wm.jpg
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 261
113
Zajszigetelt háromrétegű ablakok meg tudnak kb. 30-33 dB csillapítást, innentől kezdve fingreszelés hogy kinn az utcán 75 vagy 57 dB van.

Senkinek nem nyomtak pisztolyt a fejéhez, hogy a főút mellé költözzön, tudta, hogy zajos lesz.

Sőt, városba sem költözni annak aki nem bírja, csak egyesek valamiért a csöndes vidéki életet szeretnék az urbanizációs előnyökkel, csak épp az urbanizációs hátrányok nélkül, persze mások költségére és kárára.
Pont a héten hallottam Göbölyös Zsolttól a Szpíkzoneban, hogy ma az a "divat", hogy a városokból akarnak falvakat csinálni, a falvakból meg városokat. És marhára igaza volt.
 
M

molnibalage

Guest

Én ennek az adatait használtam fel. De mindkettőnél egyszerű a teszt. Tudod, hogy hol és mi fog jönni. A fékezéshez meg komoly izommunka és elmozdulás kell lábbal. Tehát a kapott eredmények mindenhol a valós beavatkozási időre nézve messze, de messze optimisták.
https://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime

Ez volt most. Kicsit punnyadt vagyok. Egyik reggel kávé után kialudtan 170 ms alatti átlagot is összehoztam már. De ez piszok egyszerű teszt.
KivvCPI.png
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Nem, a Civic swindoni üzemben készült változata. Érdekes módon, nem a Rover lett jó, hanem az itt készült Civicek voltak messze a leggyengébb példányok.
Akkor legyen Civic variáns, nincs köze a témához. Olyan mint a b5 b6 Passat vagy Audi. Ott is csak a fanatikusok tudjak, hogy mi a különbség. Rovert is csak olyan vesz, aki azt szereti vagy nincs más.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 261
113
Ja értem. Falvat csinálás az, hogy ne lehet 90-nel tolni a városban...
Az a gond, hogy korlátozottan értelmezed.
Az igényekről van szó. Te folyamatosan falusi, kisvárosi (vagy itthoni viszonylatban vidéki nagyvárosi) igényeket támasztasz BP.-vel szemben.
Lehet, hogy nem kéne minden búvalbaszott cégnek bp-i iroda meg központ, még ha pl. termelést nem is folytat ott, és akkor nem lenne akkora forgalom sem és sokkal békésebben elférnének a különféle közlekedési formák. Igaz, ha nem lenne oda bejelentve, cég, akkor nem oda fizetné az adót se, és nem lehetne érvelni, hogy BP termeli meg az ország GDP-jének X. százalékát... meg akkor vidéken is több adó folyna be és akkor eljutnánk oda, hogy falu vs város kérdéskör, ami pár napja itt is volt. Tehát minden mindennel összefügg.

______________

Egyébként nem értem, hogy városban visszapillantó, meg sisak miért nem kötelező? Ha van egy szaros Babettám, ami hátszéllel tud negyvenet, gyorsulása meg nevetséges, arra kell jogosítvány, bukósisak, két visszapillantó, biztosítás; egy elektromos biciklire, vagy simán egy biciklire meg akkor miért nem?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Rovert is csak olyan vesz, aki azt szereti vagy nincs más.

A Rover védelmében - volt benne egy jó japán alap (gyakorlatilag egy az egyben Hondák voltak, kivéve a dízel változatot) némi angolos stíllel és kicsit jobb beltérrel, de az angol "megbízhatóság" nélkül. Jópofa öszvér volt.

Nem véletlen, hogy az angol járműipar gyakorlatilag megszűnt mára.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Az a gond, hogy korlátozottan értelmezed.
Az igényekről van szó. Te folyamatosan falusi, kisvárosi (vagy itthoni viszonylatban vidéki nagyvárosi) igényeket támasztasz BP.-vel szemben.
Ez simán nem igaz. De az nevetséges, hogy a Nagykörút-Üllő sarkán az, hogy 80-an zúgnak az szerinted normális. Vagy bárhol máshol a belvárosban a Nagykörúton és erősen sűrűn lakott területen.

Te és bárki magyarázza már meg. Bp-n kívül lakott területen 50-es tempó van, a 70-es ritka. Akkor ezt milyen alapon engedélyezzük Bp-n?
Mert csak...? Mert ez egyesek gumicicája és esetleg kényelmes nekik? Mindkettő lakott terület. Vagy akkor ezentül az 51-es út, ahol átmegy településen és az összes hasonló, akkor mehet a 70-es tempó, ami valójában 90-es?

Kérem magyarázza meg BÁRKI, hogy az egyik lakott terület mitől más mint a másik.

Az, hogy Bp útjain ez el van tűrve lényegében azt jelenti, hogy az gépjárművel közlekedő egyenlőbb az egyenlőnél? Ha agglomerációs ingázó, akkor ez gyakorlatilag negatív diszkrimináció a városban élők számára. Mert itt mehet autópálya, de valahogy senkinek nem jutott eszébe sem az M0-ás sem egyik MX autópályát lakott területen átvinni.

Lehet, hogy nem kéne minden búvalbaszott cégnek bp-i iroda meg központ, még ha pl. termelést nem is folytat ott, és akkor nem lenne akkora forgalom sem és sokkal békésebben elférnének a különféle közlekedési formák. Igaz, ha nem lenne oda bejelentve, cég, akkor nem oda fizetné az adót se, és nem lehetne érvelni, hogy BP termeli meg az ország GDP-jének X. százalékát... meg akkor vidéken is több adó folyna be és akkor eljutnánk oda, hogy falu vs város kérdéskör, ami pár napja itt is volt. Tehát minden mindennel összefügg.
Tessék beköltözni a városba és nem kell autózni. Kifejtettem már. Ok, gyere be autóval, de akkor nem fogsz 70-90-nel menni. Mert emberek élnek itt.
Olyan nincs, hogy te kint élsz a városhatáron túl, majd az itt élők kárára szennyezel. Vagy akkor fizesd majd meg a dugódíjal, ha egyszer majd lesez. 2100 után...

Egyébként nem értem, hogy városban visszapillantó, meg sisak miért nem kötelező? Ha van egy szaros Babettám, ami hátszéllel tud negyvenet, gyorsulása meg nevetséges, arra kell jogosítvány, bukósisak, két visszapillantó, biztosítás; egy elektromos biciklire, vagy simán egy biciklire meg akkor miért nem?
Mire? Sima bringára?
Az elektromos bringára adott teljesítmény felett nem a segédmotoros kerékpár szabályai vonatkoznak? Csak jelenleg ennek nincs erőforrás betartására., Mert az a e bringa is, amivel sokak kedvence H.A-ja 70-nel megy, arra bizony már kéne. Az technikailag bizony nem nagyon hívható bringának...
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
A Rover védelmében - volt benne egy jó japán alap (gyakorlatilag egy az egyben Hondák voltak, kivéve a dízel változatot) némi angolos stíllel és kicsit jobb beltérrel, de az angol "megbízhatóság" nélkül. Jópofa öszvér volt.

Nem véletlen, hogy az angol járműipar gyakorlatilag megszűnt mára.

Már a a Honda sem gyárt Swindonban, csak Törökországban gyártott Hondát lehet kapni.Mondjuk meglátszik a különbség. A mentségemre szolgáljon, hogy nem érdekel a Rover, a képen meg egy 5-ik generációs Honda felni van , a sziluettje mega összes 90-es évekbeli szedánnak ugyanaz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
Ja értem. Falvat csinálás az, hogy ne lehet 90-nel tolni a városban...
picard-meme-facepalm.jpg


Bécs. Egy falu...
wien.jpg


Ez Bp. ma már így van.
forgalom-budapest-367214.jpg


Ezek a térképek elsőre félrevezetőek. A bécsi piros, illetve a pesti kék felületek kis utcák garmadáját fedik le, ezzel szemben a 70-80km/h-s városon keresztül haladó fő útvonalak továbbra is szürkék. Tehát ott vannak ugyanúgy a házak között, mint nálunk.
Bécsben ugyanúgy megvannak a várost keresztül szelő sztrádák és a városba befutó bekötő gyorsforgalmi utak, mint Pesten.

Ráadásul Bécsben az nem egy autópálya ténylegesen keresztülmegy a város kellős közepén, ilyen Budapesten azért nincs.
 
M

molnibalage

Guest
Ezek a térképek elsőre félrevezetőek. A bécsi piros, illetve a pesti kék felületek kis utcák garmadáját fedik le, ezzel szemben a 70-80km/h-s városon keresztül haladó fő útvonalak továbbra is szürkék. Tehát ott vannak ugyanúgy a házak között, mint nálunk.
Bécsben ugyanúgy megvannak a várost keresztül szelő sztrádák és a városba befutó bekötő gyorsforgalmi utak, mint Pesten.

Ráadásul Bécsben az nem egy autópálya ténylegesen keresztülmegy a város kellős közepén, ilyen Budapesten azért nincs.
Igen, tudom.
A mostani elképzelések lényege, hogy ahol indokolt és ésszerűen kivitelezhető, akkor ott a 70 = 90 helyett próbáljunk valami értelmesebb sebességhatárban gondolkodni. Tényleg nem értem mit olyan nehéz ezen felfogni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
Te és bárki magyarázza már meg. Bp-n kívül lakott területen 50-es tempó van, a 70-es ritka. Akkor ezt milyen alapon engedélyezzük Bp-n?
Mert csak...? Mert ez egyesek gumicicája és esetleg kényelmes nekik? Mindkettő lakott terület. Vagy akkor ezentül az 51-es út, ahol átmegy településen és az összes hasonló, akkor mehet a 70-es tempó, ami valójában 90-es?
Nézd meg a települések szerkezetét, ahol az 51-es keresztülmegy a vidéki kisvároson, vagy falun. Dusnokig, illetve az M9 leágazóig elég jól ismerem az 51-est.
Ott a településeken lakók simán keresztülflangálnak a központon átmenő úton, az egész csupán 1-1 sáv szélessségű, lámpa se nagyon van ezeken a helyeken.
Dunapatajon van három zebra az 51-esen, ebből kettő a két körforgalomnál, egy valahol középen, lámpa az egész községben nincs.
Senki se menne sehová, ha az autók az országúti 110-el, vagy akár 70-nel mennének keresztül a városon. Az 50km/h teljesen indokolt.

Budapesten aluljárók vannak, meg többsávos utak. Ezekre a világon sehol se vonatkozik az 50-es fojtás, mert struktúráltságuk folytán nem indokolt a 70-nél kisebb tempó.

Te folyton jössz ezzel a 70=90 dologgal.
A 90km/h az szabályellenes. Erre nem lehet alapozni, hogy mert vannak gyorshajtók, ezért szívjon mindenki.
Másképp fogalmazva, attól, hogy a 70 km/h-val haladók közt akadnak 90-100-al száguldozók, nem jelenti azt, hogy akkor legyen a sebesség 50km/h, mert azt bezzeg majd mindenki meg fogja tartani.
 
M

molnibalage

Guest
Te folyton jössz ezzel a 70=90 dologgal.
A 90km/h az szabályellenes. Erre nem lehet alapozni, hogy mert vannak gyorshajtók, ezért szívjon mindenki.
Másképp fogalmazva, attól, hogy a 70 km/h-val haladók közt akadnak 90-100-al száguldozók, nem jelenti azt, hogy akkor legyen a sebesség 50km/h, mert azt bezzeg majd mindenki meg fogja tartani.
Ezt a részét sem érted meg. 70-nél is borzalmas a zaj. A baj az, hogy a "forgalom tempója" dumával szinte mindenki gyorsabban megy ennél, ha tud. És nem lehet büntetni, mert ez a jogszabály, hogy tűrés + egyebek.

Én nem az 50 = 65-70 táját céloznám meg. Az 50 = 50 km/h. Pont.

Az meg már elnézést, de iszonyatosan vastagbőrős, hogy "vannak aluljárók". Igen, meg öregek és mozgáskorlátozottak is. Ja, hogy róluk divat nem tudomást venni.
Ezért került vissza a zebra n+1 helyre a városba és lehet szintben keresztezni az utat.
Kérdezd meg n+1 gyalogost, hogy melyiket használja szívesebben...

Pontosan ezzel a iszonyatosan elkúrt személettel kéne leszámolni. A települések NEM AUTÓKNAK vannak. Az ott élőknek.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ezt a részét sem érted meg. 70-nél is borzalmas a zaj. A baj az, hogy a "forgalom tempója" dumával szinte mindenki gyorsabban megy ennél, ha tud. És nem lehet büntetni, mert ez a jogszabály, hogy tűrés + egyebek.

Én nem az 50 = 65-70 táját céloznám meg. Az 50 = 50 km/h. Pont.

Az meg már elnézést, de iszonyatosan vastagbőrős, hogy "vannak aluljárók". Igen, meg öregek és mozgáskorlátozottak is. Ja, hogy róluk divat nem tudomást venni.
Ezért került vissza a zebra n+1 helyre a városba és lehet szintben keresztezni az utat.
Kérdezd meg n+1 gyalogost, hogy melyiket használja szívesebben...

Pontosan ezzel a iszonyatosan elkúrt személettel kéne leszámolni. A települések NEM AUTÓKNAK vannak. Az ott élőknek.

Vegulis ha roma nem tiltja ki a lovakat es a szamarakat a varosbol az okorba soha nem lehetett volna akkora varos mint amekkorava valt. Valoszinuleg a jelenkorba is valami radikalis megoldas lessz a legjobbam jarhato ut.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
Nem.
Nem lehet a tehénbe visszalapátolni a szart, nem lehet a főváros tempóját visszaszorítani a századelő konflisokkal meg lóvontatású villamosokkal tarkított romantikájába.
Zebrával keresztezni egy autósztrádát az baleseti veszélyforrás.
A városon át kell haladni és lehetőleg gyorsan, mert az idő pénz.
A főváros sajnos egy hatalmas kiterjedésű valami, amin igenis sok embernek keresztül kell vágni. Ezt az irigyelt Bécs megoldotta alagutakkal, nálunk a perverzek zebrákkal teszik tönkre a haladást és generálnak szmogot a sok dugóval.

Én azt mondom, nem 50km/h kell, hanem akkor el kell bontani az összes Budapesten keresztülhaladó gyorsforgalmú utat, aztán lesz ami lesz.
Ez is egy megoldás, bár az M0-n közel 100km kerülő az már kissé erős.
De annak semmi értelme, hogy 3 plusz 3 sávos utakra ráerőltessük az 50-et, mert valami kretén zebrákkal huzigálta keresztbe.

És azt is megjegyezném, hogy én arról még nem nagyon hallottam, hogy valakit egy aluljáróban gázoltak halálra. Zebrán már annál többet. És azt se feledjük, hogy a metrókhoz is aluljárókat építenek, ha azokhoz le tudnak menni az emberek, akkor a többi aluljáróba is le fognak tudni menni. Vagy a gyalogosokat, vagy az autókat kell levinni a föld alá.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
Pontosan ezzel a iszonyatosan elkúrt személettel kéne leszámolni. A települések NEM AUTÓKNAK vannak. Az ott élőknek.

Ez az eszme a tipikus egységsugarú gondolkodás netovábbja.

A főváros átmérője észak-nyugati irányban kb 26km, kelet-nyugati irányban kb 32km.
Aki a belvárosban él, az jól elvan kb egy maximum 1km-es átmérőjű körön belül. Neki nem kell autó, de fel sem merül benne, hogy a város azért tud élni, mert van egy keresztül-kasul áramló forgalma.

A települések önmagukban lehet, hogy nem az autóknak vannak.
De elárulom, az autók a települések, különösen azok kiterjedése és egymástól való távolsága miatt kellenek.
Nem csak olyan ember él a földön, aki egész nap HO dolgozik, a helyi sarki kedvenc kocsmájában henyél és a kisboltból vásárol be.
Egy ország fővárosából nem lehet csak alvóvárost, vagy kizárólag kulturális központot csinálni, közösségi terekkel, meg szép parkokkal. Ahhoz ez egyszerűen túl nagy.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 261
113
Ez simán nem igaz. De az nevetséges, hogy a Nagykörút-Üllő sarkán az, hogy 80-an zúgnak az szerinted normális. Vagy bárhol máshol a belvárosban a Nagykörúton és erősen sűrűn lakott területen.
Megint csak, megszokott módon, olyat magyarázol bele, amit senki nem mondott. Ki mondta, hogy annyival kell -vagy mondtam-e, hogy bármennyivel- kell "elzúgni"? Nem akarok állást foglalni, szerintem ez szakmai kérdés. Mondjuk tőlem 30-al is mehetnek mindenhol, hidd el, részemről tök mindegy. Én úgy gonolom, hogy egy általános szabályt nem lehet ráhúzni az egész városra.

Te és bárki magyarázza már meg. Bp-n kívül lakott területen 50-es tempó van, a 70-es ritka. Akkor ezt milyen alapon engedélyezzük Bp-n?
Máshol is van, ahol belterületen ipari övezet van, nem lakott stb. ahol 70-es tábla van, szerintem legtöbb esetben teljesen indokoltan. Nem bp-i "kiváltság".

Kérem magyarázza meg BÁRKI, hogy az egyik lakott terület mitől más mint a másik.
Ez a kivételezés csak a Te fejedben van. Máshol is vannak 70-es belterületi szakaszok.

Tessék beköltözni a városba és nem kell autózni. Kifejtettem már.
Nem városban lakom -na jó, de, csak nem tekintem annak- nem kell autóznom, na oszt akkóóó mi van. Sőt dugó sincs, meg szmog se.
Igazad van. Igazából azzal sem értek egyet, aki órákat ül a dugóban, idegeskedik, hogy nem halad, égeti a forintot, szívja a szmogot. Mi a jó abban? Mikor a lovas dologról volt szó, egyből mindenki átment kalkulátorba, az órákat munkába járást, a kocsiban ülést meg nem számszerűsítjük? Nem jön senki, hogy ennyi idő alatt mennyit túlórázhatna a gyárban? :)
Többen leírták, hogy nincs gond a bevezetett autós szankciókkal, csak a szankciók mellé oda kell tenni mondjuk a tömegközlekedést, P+R, városi parkolókat. Persze ez már nehezebb feladat, mint a fészbukpolitizálás és a szankciósdi, illetve befektetésigényes dolog.


Mire? Sima bringára?
Az elektromos bringára adott teljesítmény felett nem a segédmotoros kerékpár szabályai vonatkoznak? Csak jelenleg ennek nincs erőforrás betartására., Mert az a e bringa is, amivel sokak kedvence H.A-ja 70-nel megy, arra bizony már kéne. Az technikailag bizony nem nagyon hívható bringának...

Miért, tükröt meg a bukósisakot nem lehet kötelezővé tenni? Akkora kunszt? Csak leírtam, hogy egy Babettára, ami tudjuk, hogy milyen dinamikával rendelkezik mennyi minden kell. Nem mondtam, hogy mindent egy az egyben át kell ültetni a kerékpárosokra is. Egyébként kressz képzés régen pl.: ált iskolában volt. Az elektromos biciklik használatát már kimondottan legalább kressz vizsgához, sisakhoz kötném.
Attól, hogy állítólag nincs erőforrás -azért vidéken simán száll a 20-30-40 ezres bírság- a betartatásra, az még semmire sem indok.

Ha annyival megy, videóban, akkor azért hivatalból kellene büntetni, mint, ahogy a gyorshajtó motorosokat is, akik videóra veszik, időnként megbírságolják tudtommal, ezért is takarják ki a km-órát. Nem tudom, hogy 4kW-nálnagyobb teljesítményű e illetve tartósan 45km/h-ás sebességre tervezett e.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 932
113
Az egész beszélgetés egy olyan politikus ötlete miatt indult, aki véletlenül éppen el szeretné terelni a témát a Pesti úti Idősek Otthonában történtekről. Nem lesz itt semmilyen 50-es meg 30-as korlátozás. o_O

Bizony, ez is egy reális verzió! :rolleyes:
Mint amikor Clinton Vilmosunk kezdett heves kardcsörtetésbe, csak hogy ne a Lewinsky kisasszonnyal folytatott afférja (jó ez a szó :)) tematizálja a közéletet.
..
Simán lehet az egész csak elterelő parasztvakítás. És hatásosnak hatásos.
Itt is erről megy a duruzs.
(Közben meg mindenki tudja, hogy úgysem lesz az egészből semmi, illetve 2024-ben az önkormányzati választásokra senki nem fog emlékezni, hogy 2020 tavaszán volt egyáltalán ilyen diskurzus.)
 
  • Tetszik
Reactions: zeal