Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Ennek egész egyszerűen így kell lennie. Ezt nem lehet megerőszakolni.
Ezt mondták a deák téri forgalmi sáv elvételre, ezt mondták a Ferenciek tere visszalakításra, hogy ez nem megoldható, jön a kataklizma.
Működik. Pont.

Vagy akkor legalább próbáljuk meg és lássuk.
Mert úgy tűnik, ez a "nem lehet megerőszakolni" csak rizsa. Az összes forgalomcsillapító intézkedésnél ment a tamtam és a város mégis működik. Úgy, hogy 2014 óta mennyivel is több autó lett...?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 265
61 904
113
A Váci út funkciója gyorsforgalmi út. Nem Ferenciek tere, nem Deák tér.
A Váci út mentén kettő, negyven, illetve ötven évvel ezelőtt átadott nagyobb lakóház van a 70-es zónában.
Az egyik a panelsor a Duna Plázával szemben, a másik az Árpád hídnál.
Ezen kívül van egy-egy tömb a Forgách utcánál (jártam benne többször is) és a Fertőtlenítő mellett is van egy alacsony státuszú régi lakóépület.
Akik itt laknak, azok tudják, hol élnek.
Egyébként a Váci út mentén a kisebb lakóépületek elbontása, funkcióváltása folyamatosan zajlik.

Namost a ló túl oldalára sem kéne átesni, hogy már a járdán alkalmilag pár percre flangálók miatt kezdünk el sebességet csökkenteni egy amúgy nyílt légterű útszakaszon.

Szóval nem kell a külvárosi gyorsforgalmi utakat belvárosiasítani, inkább a városra zúduló járművek számát kell csökkenteni.
 
M

molnibalage

Guest
A Váci út funkciója gyorsforgalmi út. Nem Ferenciek tere, nem Deák tér.
A Váci út mentén kettő, negyven, illetve ötven évvel ezelőtt átadott nagyobb lakóház van a 70-es zónában.
Az egyik a panelsor a Duna Plázával szemben, a másik az Árpád hídnál.
Ezen kívül van egy-egy tömb a Forgách utcánál (jártam benne többször is) és a Fertőtlenítő mellett is van egy alacsony státuszú régi lakóépület.
Akik itt laknak, azok tudják, hol élnek.
Egyébként a Váci út mentén a kisebb lakóépületek elbontása, funkcióváltása folyamatosan zajlik.

Namost a ló túl oldalára sem kéne átesni, hogy már a járdán alkalmilag pár percre flangálók miatt kezdünk el sebességet csökkenteni egy amúgy nyílt légterű útszakaszon.

Szóval nem kell a külvárosi gyorsforgalmi utakat belvárosiasítani, inkább a városra zúduló járművek számát kell csökkenteni.
Komolyan mondom most tényleg pislogok rajtad.
  1. A zaj nem áll meg az út szélén. Nézd már meg az elérhető zajtérképeket...
    https://bcmagazin.hu/2020/01/21/annak-a-fulnek-annyi-zajos-budapest-ii/
  2. Az a zajvédelem és akusztika alapja, hogy dB zajforrásokat hogyan összegzed. Nem számít, hogy akkor kevesebb autó van 71-72 dB táját összegzed alig kevesebbszer vagy sokszor 66 dB táján. Számold már ki. Ha meg azt nézzük, hogy a 70-es táblánál szinte mindenki 80-nal megy... 20-30% forgalomcsökkentés estén is sehol nincs a zajcsökkenés mértéke. Te magad előtt látod, hogy hogyan és mitől tűnne el a forgalom ötöde vagy harmada...?
Mi lenne, ha műszaki/természettudományosa vonalon érvelnénk..?

  1. tuCFB3y.png
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 756
4 685
113
Például aki olcsó lakást vett az zajzónában...
Az nem vetődik fel, hogy ő előbb volt ott, mint hogy zajzónává változtatták volna a környéket? Negyven éve még lehetett nyitott ablak mellett létezni akár a Nagykörúton is.

De a fő felvetésre persze nem sikerült érdemben felelni: Átautózó Ármin pénze/érdeke a fontosabb, vagy Ottlakó Ottília egészsége?

Az autózás rohadt káros, és kell legyen határa annak, hogy meddig vagyunk kötelesek elviselni mások externáliáit.

Ha állok az utcán, valaki odajön, és gyanús anyagokat fúj rám egy palackból, simán kiüthetem a kezéből a cuccot önvédelemből. Akkor miért olyan triviális, hogy autóból ér mérgeket kifújni? Mert Joli siet a műkörmöshöz? Vagy Jenő munkába igyekszik, és nem szeret fél órával korábban kelni, és ettől máris jogosult a közmérgezésre? Kicsit lássuk már a valóságot a maga nyersességében.

Miért olyan triviális, hogy arra épül a közlekedésünk, hogy a sok Jenőke lusta, kényelmes, finnyás, kisfarkú és főleg kurva ostoba és önző? Annyira gyerekes az autóbuzulás, hogy arra nincsenek szavak.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 972
19 224
113
Az nem vetődik fel, hogy ő előbb volt ott, mint hogy zajzónává változtatták volna a környéket? Negyven éve még lehetett nyitott ablak mellett létezni akár a Nagykörúton is.

De a fő felvetésre persze nem sikerült érdemben felelni: Átautózó Ármin pénze/érdeke a fontosabb, vagy Ottlakó Ottília egészsége?

Az autózás rohadt káros, és kell legyen határa annak, hogy meddig vagyunk kötelesek elviselni mások externáliáit.

Ha állok az utcán, valaki odajön, és gyanús anyagokat fúj rám egy palackból, simán kiüthetem a kezéből a cuccot önvédelemből. Akkor miért olyan triviális, hogy autóból ér mérgeket kifújni? Mert Joli siet a műkörmöshöz? Vagy Jenő munkába igyekszik, és nem szeret fél órával korábban kelni, és ettől máris jogosult a közmérgezésre? Kicsit lássuk már a valóságot a maga nyersességében.

Miért olyan triviális, hogy arra épül a közlekedésünk, hogy a sok Jenőke lusta, kényelmes, finnyás, kisfarkú és főleg kurva ostoba és önző? Annyira gyerekes az autóbuzulás, hogy arra nincsenek szavak.

Aki oda igyekezik munkába, az oda termel adót, tehát tesz Ottlakó Otília jólétéért. A mérgekre: OK, akkor villanyautóval megyek 70-el...

A kisfarkúzás stb meg... molnival egy szintú alacsony színvonalú ad hominem, mások szempontjainak teljes figyelmen kívül hagyása, szajkózás.

Kezdetnek nekem elég lenne, ha a kerékpárosoknak kötelező lenne a rendszám, visszapillantó tükör, sisak, kötelező biztosítás, és kivilágítatlanul nem vonaglanának fel alá, főleg nem ittasan.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Az nem vetődik fel, hogy ő előbb volt ott, mint hogy zajzónává változtatták volna a környéket? Negyven éve még lehetett nyitott ablak mellett létezni akár a Nagykörúton is.

De a fő felvetésre persze nem sikerült érdemben felelni: Átautózó Ármin pénze/érdeke a fontosabb, vagy Ottlakó Ottília egészsége?

Az autózás rohadt káros, és kell legyen határa annak, hogy meddig vagyunk kötelesek elviselni mások externáliáit.

Ha állok az utcán, valaki odajön, és gyanús anyagokat fúj rám egy palackból, simán kiüthetem a kezéből a cuccot önvédelemből. Akkor miért olyan triviális, hogy autóból ér mérgeket kifújni? Mert Joli siet a műkörmöshöz? Vagy Jenő munkába igyekszik, és nem szeret fél órával korábban kelni, és ettől máris jogosult a közmérgezésre? Kicsit lássuk már a valóságot a maga nyersességében.

Miért olyan triviális, hogy arra épül a közlekedésünk, hogy a sok Jenőke lusta, kényelmes, finnyás, kisfarkú és főleg kurva ostoba és önző? Annyira gyerekes az autóbuzulás, hogy arra nincsenek szavak.


Hurrá akkor lépjünk vissza a középkorba sőt az ókorba vagy egyenesen az őskorba mert akkor csend és nyugalom volt zéró emisszió !

Na ne már én 20 éve Miskolc "legbelebb belvárosában" (by Ford Fairlaine ) kezdtem a házas életemet életem pátjával egy panelban 58m2-en , szépen kicsinosítottuk majd az első autó mellé lett 2. és jött a hercegnőm és a panelprogram . Olyan mikro környezetet előidézve (túl száraz légtér amit semmivel se tudtam elviselhetővé tenni ) ami miatt a pici egészsége miatt váltanunk kellett környezetet és így lett következő otthonunk a tavak városa ami egy ultra csendes , jó levegőjű kisváros . A gyerek szépen 2 hét alatt rendbe jött . Nem voltunk rá anyagilag felkészülve főleg a válság vége felé de meg mertük lépni és ezt azóta se bánom mert bár lemondások árán de jókorát léptünk előre szimplán a munkánknak köszönhetően -sehonnan nem kaptunk segítséget - . De jelentkezett egy probléma minden xarért Miskolcra kellett mennünk és bár több autónk is volt és még az üzem anyag se okozott gondot de a rááldozott idő már fájdalmas volt . És az időt vissza adni nem lehet csak hatékonyan felhasználni . Szóval egy újabb nagy döntés -amit azért nagyban befolyásolt , hogy ha meg tudjuk lépni akkor a lányomnak is lesz egy külön bejáratú kis háza (60m2 ) amivel elkezdheti az életét ha eljön az ideje .

Ezt csak azért írtam le mert végig mentem a jó helyen rossz levőben , a jó levegőn de "rossz " helyen életen át és elértem a jó helyen , jó levegőig helyhez . Autónk van, volt , lesz több is egyszerre mert már manapság a mindennapokat hatékonyabbá tevő eszköz inkább mint luxus cikk ! Akinek nem tetszik a mostani motorizáció és a nagyvárosi gondok azok előtt van lehetőség ! De olyan sose lesz , hogy qrva is akarok lenni de szűz szeretnék maradni !

Mindennek ára van ! Nincs ingyen ebéd ! Mi autósok nagyon komolyan megfizetjük az árát annak , hogy autózzunk . Sorolhatnám napestig , hogy mennyi pénz folyik be az állam kasszába az autósoktól . Kérdem én vajon a biciklisek , gyalogosok mennyivel járulnak hozzá ? Miből épülnek a bicikli utak pl?
 
M

molnibalage

Guest
Aki oda igyekezik munkába, az oda termel adót, tehát tesz Ottlakó Otília jólétéért. A mérgekre: OK, akkor villanyautóval megyek 70-el...
Talán OO nem dolgozik...? Ja, de...

Hurrá akkor lépjünk vissza a középkorba sőt az ókorba vagy egyenesen az őskorba mert akkor csend és nyugalom volt zéró emisszió !
Nem.
Éppenséggel kiszámolták, hogy nem fognak tudni a lószarral és lóhúggyal mit csinálni, ha folytatódik a fejlődés. Az autó oldotta ezt meg, csak ez túl lett tolva.
Azon meg sírva röhögök, hogy 70 --> 50 = közpépkor....

Mindennek ára van ! Nincs ingyen ebéd ! Mi autósok nagyon komolyan megfizetjük az árát annak , hogy autózzunk .
Nagyon nem. Az egész város parkoló és a helyben lakók kb. ingyen kapnák. Ez dotáció annak, akinek telik rá és hajlandó szennyezni. Érdted te nagyon te? Pozitívan diszkriminált, aki mástól veszi el a KÖZterületet ÉS szennyez MAGÁNCÉLÚ parkolásra. És mit kap azért cserébe, aki környezetbarátan és egészségesen mozog? Lófaszt a seggébe, semmit.

Ja, és úgy, hogy személygépjármű forgalom még a közösségi közlekedést is akadályozza.

Sorolhatnám napestig , hogy mennyi pénz folyik be az állam kasszába az autósoktól . Kérdem én vajon a biciklisek , gyalogosok mennyivel járulnak hozzá ?
Azzal, hogy nem szennyezek. Se COx, se NOx, se zaj. Ezt hogyan áraznád be?
Ja, közterületen sem parkolok bringával, amikor otthon vagyok. Amikor mozgok, akkor egyetlen autó helyének töredékét igénylem és a bringa nem koptatja az aszfaltot.

Miből épülnek a bicikli utak pl?
Igen, aki bringázik az nem fizet adót. Ja, de...
A legsötétbunkósabb autós "érvekkel jössz". Igazából afféle büdöstahó beszólogatásokból áll az egész kommented.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 265
61 904
113
Komolyan mondom most tényleg pislogok rajtad.
  1. A zaj nem áll meg az út szélén. Nézd már meg az elérhető zajtérképeket...
    https://bcmagazin.hu/2020/01/21/annak-a-fulnek-annyi-zajos-budapest-ii/
  2. Az a zajvédelem és akusztika alapja, hogy dB zajforrásokat hogyan összegzed. Nem számít, hogy akkor kevesebb autó van 71-72 dB táját összegzed alig kevesebbszer vagy sokszor 66 dB táján. Számold már ki. Ha meg azt nézzük, hogy a 70-es táblánál szinte mindenki 80-nal megy... 20-30% forgalomcsökkentés estén is sehol nincs a zajcsökkenés mértéke. Te magad előtt látod, hogy hogyan és mitől tűnne el a forgalom ötöde vagy harmada...?
Mi lenne, ha műszaki/természettudományosa vonalon érvelnénk..?

  1. tuCFB3y.png
Jó a műszaki-természettudományos vonal, de a legjobb a statisztika!
Az mindig arra kanyarodik, amerre csak szeretnénk.

Nos, én elég jól ismerem a Váci úttal párhuzamos utcákat, de jól ismerem a Váci útra betorkolló utcák zajosságát is.
A hülye számokból ez nem következik, de ezeknek az utcáknak és fáiknak olyan zajelnyelő hatása van, hogy kifejezetten csendes besorolásúak az övezetek! Mondom, a Váci út mind a két oldalán!

Szóval nekem hiába jössz a számokkal, mert van közvetlen tapasztalatom.

Javaslom, hogy napközben bringázz el erre, nézd meg, hogy mennyire zajos a valóságban a Váci út közvetlen környéke.
Ez a valódi természettudományos, objektív megtapasztalás, nem a statisztika meg a diagramok.

Ahogy a gépjárműforgalom sajátosságait is akkor érted meg, ha gépjárművet vezetsz.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Talán OO nem dolgozik...? Ja, de...


Nem.
Éppenséggel kiszámolták, hogy nem fognak tudni a lószarral és lóhúggyal mit csinálni, ha folytatódik a fejlődés. Az autó oldotta ezt meg, csak ez túl lett tolva.
Azon meg sírva röhögök, hogy 70 --> 50 = közpépkor....


Nagyon nem. Az egész város parkoló és a helyben lakók kb. ingyen kapnák. Ez dotáció annak, akinek telik rá és hajlandó szennyezni. Érdted te nagyon te? Pozitívan diszkriminált, aki mástól veszi el a KÖZterületet ÉS szennyez MAGÁNCÉLÚ parkolásra. És mit kap azért cserébe, aki környezetbarátan és egészségesen mozog? Lófaszt a seggébe, semmit.

Ja, és úgy, hogy személygépjármű forgalom még a közösségi közlekedést is akadályozza.


Azzal, hogy nem szennyezek. Se COx, se NOx, se zaj. Ezt hogyan áraznád be?
Ja, közterületen sem parkolok bringával, amikor otthon vagyok. Amikor mozgok, akkor egyetlen autó helyének töredékét igénylem és a bringa nem koptatja az aszfaltot.


Igen, aki bringázik az nem fizet adót. Ja, de...
A legsötétbunkósabb autós "érvekkel jössz". Igazából afféle büdöstahó beszólogatásokból áll az egész kommented.


Mérnök ember létedre úgy érvelsz mint egy igazi pancser az , hogy szövegértelmezésből "gyökkettő" vagy és a stílusod "es ollan" "mint krumpli reszelővel rejszolni -lehet jó- de inkább fájdalmas" . By Molni , by székely barátom , by Ford Fairlaine .

Kocsmába tuti nem jársz mert akkor kulturáltabban válaszolgatnál , legalábbis egy idő után .

eg.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Jó a műszaki-természettudományos vonal, de a legjobb a statisztika!
Az mindig arra kanyarodik, amerre csak szeretnénk.

Nos, én elég jól ismerem a Váci úttal párhuzamos utcákat, de jól ismerem a Váci útra betorkolló utcák zajosságát is.
A hülye számokból ez nem következik, de ezeknek az utcáknak és fáiknak olyan zajelnyelő hatása van, hogy kifejezetten csendes besorolásúak az övezetek! Mondom, a Váci út mind a két oldalán!

Szóval nekem hiába jössz a számokkal, mert van közvetlen tapasztalatom.

Javaslom, hogy napközben bringázz el erre, nézd meg, hogy mennyire zajos a valóságban a Váci út közvetlen környéke.
Ez a valódi természettudományos, objektív megtapasztalás, nem a statisztika meg a diagramok.

Ahogy a gépjárműforgalom sajátosságait is akkor érted meg, ha gépjárművet vezetsz.
Jártam arra többször is bringával tavaly egy héten belül is. Borzalom.

Az Üllői út hasonló. Ott is csak az NKE felé eső rész és a Budapesti Magyarok Nagyasszonya-templom tér esetén is több száz méter és a nyílt tér ellenére még esti időben is jól hallható a zaj.

Soroksári út. Dettó.

A Lágymányosi hídon tegnap egy barátommal tekertem át. 1,5 méterről üvölteni kellett, hogy mit mondjuk úgy, hogy semmi nem veri vissza a zajt, csak az úttest. Olyan 70-90 közötti tempóval húztak el mellettük. Azon utcákban ahol számottevő forgalom van, de 50-es tempó simán csendesebb.

Ja, egyébként a Népligeten elég masszív fasor mögül lazán hallani az Hungária zaját. 300-400 méterről is. Mutass olyan helyet Bp-n, ahol fő zajforrás és a mérés között ennyi zaj lehet. Ha ez nem csillapít, akkor semmi...
 
M

molnibalage

Guest
Mérnök ember létedre úgy érvelsz mint egy igazi pancser az , hogy szövegértelmezésből "gyökkettő" vagy és a stílusod "es ollan" "mint krumpli reszelővel rejszolni -lehet jó- de inkább fájdalmas" . By Molni , by székely barátom , by Ford Fairlaine .

Kocsmába tuti nem jársz mert akkor kulturáltabban válaszolgatnál , legalábbis egy idő után .

eg.jpg
Mémek posztolásából közepés, érvek semmi...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 265
61 904
113
Jártam arra többször is bringával tavaly egy héten belül is. Borzalom.

Az Üllői út hasonló. Ott is csak az NKE felé eső rész és a Budapesti Magyarok Nagyasszonya-templom tér esetén is több száz méter és a nyílt tér ellenére még esti időben is jól hallható a zaj.

Soroksári út. Dettó.

A Lágymányosi hídon tegnap egy barátommal tekertem át. 1,5 méterről üvölteni kellett, hogy mit mondjuk úgy, hogy semmi nem veri vissza a zajt, csak az úttest. Olyan 70-90 közötti tempóval húztak el mellettük. Azon utcákban ahol számottevő forgalom van, de 50-es tempó simán csendesebb.

Ja, egyébként a Népligeten elég masszív fasor mögül lazán hallani az Hungária zaját. 300-400 méterről is. Mutass olyan helyet Bp-n, ahol fő zajforrás és a mérés között ennyi zaj lehet. Ha ez nem csillapít, akkor semmi...
Azért remélem nem akarod már a Lágymányosi hidat is zajcsillapítani :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and ogretankHU

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 756
4 685
113
Aki oda igyekezik munkába, az oda termel adót, tehát tesz Ottlakó Otília jólétéért. A mérgekre: OK, akkor villanyautóval megyek 70-el...

A kisfarkúzás stb meg... molnival egy szintú alacsony színvonalú ad hominem, mások szempontjainak teljes figyelmen kívül hagyása, szajkózás.

Kezdetnek nekem elég lenne, ha a kerékpárosoknak kötelező lenne a rendszám, visszapillantó tükör, sisak, kötelező biztosítás, és kivilágítatlanul nem vonaglanának fel alá, főleg nem ittasan.
Oké, akkor szerinted a pénz fontosabb mint az emberélet. Mert ugye ha Ottília körzetének is jut az iparűzési adóból, akkor már oké is, hogy szétcsesszük az egészségét meg az életét. Ne haragudj, de ez egy nagyon embertelen és cinikus álláspont. Értem persze, kapitalizmus, satöbbi: akkor hát érveljünk ennyire cinikusan.

Egyrészt tessék kimutatni, hogy gazdaságilag megéri Ottíliát megbetegiteni (nem fog menni, de hajrá), majd tessék odaállni és kimondani, hogy "sajnos Ottília, ön a gazdasági haszon áldozata, de higgye el, hogy anyagilag ez másnak megéri, ergo leszarjuk önt és autózunk, nyugodjék békében. Amúgy is minek költözött ide."

Ezt ugye senki nem meri megtenni -- na, ezért tört ki belőlem a kisfarkúzás.

Mert senki sem elég tökös ahhoz, hogy kiálljon, és azt mondja: leszarom, hogy megbetegedtek és meghaltok. Az autós érvelés 99%-a kegyes önhazugság arról, hogy "muszáj", "szükségszerű", meg "gazdaság". Lószart. Aki autózik, az mérgez, csak mindenki talál valami mondvacsinált indokot, hogy ebbe ne kelljen belegondolnia.

De ez csak kényelmi gyávaság. Én is autózom olykor, és így mérgezek is, ha muszáj. Ott van a választóvonal, hogy ennek tudatában mérlegelek, hogy mikor muszáj tényleg autózni, és amíg egy mód van rá, más megoldást választok. És mivel csak egy átlagos faszi vagyok, más átlagos emberektől is nyugodtan elvárhatok ennyi felelősségtudatot. (És igen, elmegyek biciklivel az Aldiba, simán elbírok egy nagybevásásrlást a futárzsákomban. Nehéz? Igen. Utálom is néha? Nagyon is. Mégis ez a tisztességes hozzáállás. Ez ennyire egyszerű, ízlés szerint kiolvasható a Bibliából éppúgy, mint az úttörők 12 pontjából.

A biciklisekről: igen, sok a hülye, és biztos lehetne jobban szabályozott a terület. És? Kevésbé lenne mérgező az autózás, ha lenne rendszám a bicikliken?
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 756
4 685
113
Hurrá akkor lépjünk vissza a középkorba sőt az ókorba vagy egyenesen az őskorba mert akkor csend és nyugalom volt zéró emisszió !

Na ne már én 20 éve Miskolc "legbelebb belvárosában" (by Ford Fairlaine ) kezdtem a házas életemet életem pátjával egy panelban 58m2-en , szépen kicsinosítottuk majd az első autó mellé lett 2. és jött a hercegnőm és a panelprogram . Olyan mikro környezetet előidézve (túl száraz légtér amit semmivel se tudtam elviselhetővé tenni ) ami miatt a pici egészsége miatt váltanunk kellett környezetet és így lett következő otthonunk a tavak városa ami egy ultra csendes , jó levegőjű kisváros . A gyerek szépen 2 hét alatt rendbe jött . Nem voltunk rá anyagilag felkészülve főleg a válság vége felé de meg mertük lépni és ezt azóta se bánom mert bár lemondások árán de jókorát léptünk előre szimplán a munkánknak köszönhetően -sehonnan nem kaptunk segítséget - . De jelentkezett egy probléma minden xarért Miskolcra kellett mennünk és bár több autónk is volt és még az üzem anyag se okozott gondot de a rááldozott idő már fájdalmas volt . És az időt vissza adni nem lehet csak hatékonyan felhasználni . Szóval egy újabb nagy döntés -amit azért nagyban befolyásolt , hogy ha meg tudjuk lépni akkor a lányomnak is lesz egy külön bejáratú kis háza (60m2 ) amivel elkezdheti az életét ha eljön az ideje .

Ezt csak azért írtam le mert végig mentem a jó helyen rossz levőben , a jó levegőn de "rossz " helyen életen át és elértem a jó helyen , jó levegőig helyhez . Autónk van, volt , lesz több is egyszerre mert már manapság a mindennapokat hatékonyabbá tevő eszköz inkább mint luxus cikk ! Akinek nem tetszik a mostani motorizáció és a nagyvárosi gondok azok előtt van lehetőség ! De olyan sose lesz , hogy qrva is akarok lenni de szűz szeretnék maradni !

Mindennek ára van ! Nincs ingyen ebéd ! Mi autósok nagyon komolyan megfizetjük az árát annak , hogy autózzunk . Sorolhatnám napestig , hogy mennyi pénz folyik be az állam kasszába az autósoktól . Kérdem én vajon a biciklisek , gyalogosok mennyivel járulnak hozzá ? Miből épülnek a bicikli utak pl?
Átérzem, mert én is autózom néha, fizetek is utána. Súlyadót pl. ugynannyit, mint más, aki sokat autózik. És az is sokba van, hogy olyan helyen lakjunk, ami elég élhető a forgalom-idő-zöldövezet mátrixban. Megdolgozunk érte mi is, úgyhogy abszoút értem, amit mondasz.

A dilemma nem ez. Hosszan leírtam az előzőben Istvánnak, hogy sztem miért vállalhatatlanok a pusztán gazdasági érvek. De nyilván van valamennyi szükséges minimuma az autózásnak, ahogy a ti családotokban, úgy a miénkben is. Az egyéni döntés a fontos, hogy mennyire és miért ártunk másoknak. Az én mondókám csak annyi, hogy ebben állunk nagyon rosszul. Az erősebb jelzős szerkezetek meg azért törnek ki belőlem, mert csak a takony cukrozása zajlik ezügyben, pedig rég arról kellene beszélni, hogy hogyan lehetne az autózást a szükséges minimumra visszavenni. Egyénileg, családilag, közösségileg. És erre nem Húsvét Aranka polgármestertől kell jöjjön a megoldás, hanem felelős egyének, családok, közösségek döntéseiből. Na, ezt a felelős tudatosságot nem látom, csak elvétve.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU
M

molnibalage

Guest
Nah, ilyen a forgalom amikor jó idő van. És turisták sehol nem sétálnak. Akkor el sem férni már...
Ez szűkül le az Erzsébet híd előtt úgy, hogy kettő sétáló ember fér el egymás mellett. Ott megy a bringás és gyalogosforgalom együtt... Próbál...