Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Már 4:44-nél duplán bugyutaság.4:30-tól a lényeg; bár a költözési PTSD-t totál átérzem
4:30-tól a lényeg; bár a költözési PTSD-t totál átérzem
4:30-tól a lényeg; bár a költözési PTSD-t totál átérzem
Aki nem tartja be a légközlekedés szabályait kivágják és újra vizsga vagy letiltás. A gépjárműnél meg n+1 büntetőpontozás, amivel kb. 0 mennyiségű vezetőt szórtak ki ahhoz képest, akinek semmi keresnivalója ott...Ez a rendelet csak a szokásos kerülgessük a szart. Nagyjából egy szinten van az "erőszakos lesz a gyerek a videójátékok miatt" baromságokkal.
Azt kéne kimondani, hogy az emberek többsége NEM ALKALMAS A VEZETÉSRE. Pont.
Én szopok évente, hogy megtartsam a pilótajogsimat, felmérik egészégügyileg, mentálisan alkalmas vagyok-e, OPC check hogy képes vagyok-e még rendesen repülni, stb... autóba meg egyszer valahogy megvan a papír és mehet halálod napjáig. Vicc.
A gépkocsi ugyanolyan veszélyes, mint egy repülőgép - ja nem, bennünket elkülőnítenek mérföldekre - kocsiban méterekre vagyok egy másik tonnás vastól. Nem vigyáz rám millió dolláros elektronika, nem vigyázza utamat egy csapat képzett irányító. Vadnyugat ami az utakon van ehhez képest.
Amíg nincs ugyanilyen felmérés évente (nem lesz soha) + nem lesz fekete doboz és kétutas kommunikáció a kocsik és a közlekedési központok között (vagyis instant megbasznak, ha mondjuk gyorsan hajtasz, mert küldi a sebességadatokat, vagy ha bármit szabálytalkankodsz), addig marad a jelenlegi helyzet. Lehet játszani a sebességekkel, amíg az emberek valami alapjogként tekintenek az autózásra, nem pedig egy üzemként, addig csak egyre szabb lesz a helyzet, ahogy nő a forgalom és esik az IQ szint.
Az nem vetődik fel, hogy ő előbb volt ott, mint hogy zajzónává változtatták volna a környéket? Negyven éve még lehetett nyitott ablak mellett létezni akár a Nagykörúton is.
De a fő felvetésre persze nem sikerült érdemben felelni: Átautózó Ármin pénze/érdeke a fontosabb, vagy Ottlakó Ottília egészsége?
Az autózás rohadt káros, és kell legyen határa annak, hogy meddig vagyunk kötelesek elviselni mások externáliáit.
Ha állok az utcán, valaki odajön, és gyanús anyagokat fúj rám egy palackból, simán kiüthetem a kezéből a cuccot önvédelemből. Akkor miért olyan triviális, hogy autóból ér mérgeket kifújni? Mert Joli siet a műkörmöshöz? Vagy Jenő munkába igyekszik, és nem szeret fél órával korábban kelni, és ettől máris jogosult a közmérgezésre? Kicsit lássuk már a valóságot a maga nyersességében.
Miért olyan triviális, hogy arra épül a közlekedésünk, hogy a sok Jenőke lusta, kényelmes, finnyás, kisfarkú és főleg kurva ostoba és önző? Annyira gyerekes az autóbuzulás, hogy arra nincsenek szavak.
Várj, válaszolok:Háát, ha elmúlt száz éves felvetődik. Tekintve, hogy ezeket az utakat, körutakat igazából a Horthy korszakban már kijelölték, megtervezték. Persze lehet panaszkodni Ferihegy zajterhelésére is, csak ugye az is vagy 100 éve ott van.
És itt válaszolok molninak is, hosszú lesz, és nem kezdek el idézgetni.
Mi veszel belvárosnak...?Háát, ha elmúlt száz éves felvetődik. Tekintve, hogy ezeket az utakat, körutakat igazából a Horthy korszakban már kijelölték, megtervezték. Persze lehet panaszkodni Ferihegy zajterhelésére is, csak ugye az is vagy 100 éve ott van.
És itt válaszolok molninak is, hosszú lesz, és nem kezdek el idézgetni.
1. A szuburbanizáció az 1900as évek elején kezdődött az Anglusok földjén. Hol volt akkor még autózás? A helyzet amúgy az, hogy ebben semmi meglepő sincs. Egyszerüen az adott kor tech szinvonala megadja a belváros maximális népsűrűségét. (Pl Budapest belvárosa gyakorlatilag mocsaras talajú. Még ma se nagyon lehet felhőkarcolót építeni oda.)
Már linkeltem, lásd fent. A kapacitásnak szabálykövetésnél nincs összefüggése a sebességgel, szinte érzéketlen rá. A forgalom akkor lassul be durván, amikor azt a számot kezded átlépni. Erről is tettem már be videót...2. A város bevezető útjainak, és az egész forgalomszabályozásnak az a lényege, hogy minden együtt maximális kapacitású legyen. Ehhez kellenek a gyorsforgalmi utak is. Ahhoz, hogy a forgalom csökkenjen nem ezeket kell megszűntetni, hanem az alternatívákat működőképessé tenni. Ebbe beletartozik az is, h ne legyen minden rohadt belvárosi ház műemlék, aminek a megváltoztatásához az eredeti kivitelező aláírása kell. De az is, hogy nem kezdünk el mindenkit szívatni egy csoport miatt. De amíg egész Budapest viszonylatokban, utakban, és fővonalakban gondolkozik addig ez csak romlani fog.
Akkor leírom ismét. A sebesség csökkentés 0 db autót tilt ki a városból. Nem a forgalom mennyiségét a SEBESSÉGÉT korlátozzák.4. Még mindig ugyanott tartunk: Szigetrendszerben működő tömegközlekedés nem működik. És erre nem megoldás, h az autózást teszed lehetetlenné, mert több lakóhely nincs a belvárosban, és amíg a belváros egyik szélétől a másikig hosszabb biciklivel az út, mint HÉVvel Békásról a Battyhány térig, addig az ugyanúgy elérhető része a városnak, mint pl a Deák tér.
A turisták nélkül nem lenne bulinegyed. Azokat meg az olcsó repülés hozta ide, nem a forgalom csillapított közúti forgalom. Az csak lendített az üzleten. De te kevered az ok és okozatot és minden mást letojsz.5. A forgalomkorlátozás nem változtatott a Deák téren stb stb stb. Dehogynem. Az egész átalakult bulinegyeddé, ahol csak az maradt, aki nem tud elköltözni, vagy maga is bulizni jár. Boltok százai zártak be, és romkocsmák nyíltak a helyükön. Ha szerinted ez így jó, hát izé. Közben a dugók nőttek, és a forgalom nem csökkent. Lásd még Budakalászi körforgalom. Fél órás dugók voltak, aztán valakinek elsült az agya, hogy mi lenne, ha nem forgalomcsillapítanánk az M0ás és a 11es út kereszteződését. Azóta csak nagyságrendet csökkent a szmog, és a zajterhelés.
Na jó: Az 5. Kerület elég belváros? 1870 ben 46 000 laktak ott 2019ben 26 000en, de az 1960es fénypont 65 ezer fő volt. 1890ben meg 56 ezer fő. Szóval nem, nem nőtt a népsűrűség. Igen, lehetett volna felhőkarcolókat építeni pesten. Csak van egy rossz hírem, ha a Parlament tech szinvonalán építed (márpedig, amikor elkezdődött a kisbutapest agglomeráció gyors növekedése, akkor azon a tech szinvonalon álltunk, akkor nem lesz könnyebb. Szóval oké. Megoldható. Csak annyira drágán, hogy se Horthy, se Rákosi nem vállalta be...Mi veszel belvárosnak...?
Bp. belső területén a népsűrűség a XIX. század végéhez képest még a nagyobb és jobb komfortú lakásokkal is a legtöbb helyen szerintem nőtt....
- Parlament?
- Bazilika?
És ez a kettő mai szemmel piszok nehéz építmény egy acélvázas szerkezethez képest. És ebből a Parlament a Duna partján épület fel...- Rendőrpalota?
- SOTE egyetem?
- A Corvin sétánynál az új épületek mélygarázsos 9 emeletes tömbök. Mögöttük 10-13-17 emeletes épületek. Nem 1 db...
https://www.google.hu/maps/@47.4858439,19.0871479,326a,35y,294.19h,56.13t/data=!3m1!1e3
Nem mondod? Ha túlterhelsz valamit, az belassul?Már linkeltem, lásd fent. A kapacitásnak szabálykövetésnél nincs összefüggése a sebességgel, szinte érzéketlen rá. A forgalom akkor lassul be durván, amikor azt a számot kezded átlépni. Erről is tettem már be videót...
Ami óránként 900 autós áteresztőképesség csökkenés, ami a még pont nem beállt utat teljes dugóvá teszi. Ami miatt a buszok is ott állnak, ami miatt esélytelen, h bárki is átszálljon rá, így marad az autósforgalom....Akkor leírom ismét. A sebesség csökkentés 0 db autót tilt ki a városból. Nem a forgalom mennyiségét a SEBESSÉGÉT korlátozzák.
A turisták nélkül nem lenne bulinegyed. Azokat meg az olcsó repülés hozta ide, nem a forgalom csillapított közúti forgalom. Az csak lendített az üzleten. De te kevered az ok és okozatot és minden mást letojsz.
Miért szükséges amúgy folyton mindent és mindekit lekezelően minősíteni?Nem számítottam másra ettől a valamitől....
Amilyen az adjisten...Miért szükséges amúgy folyton mindent és mindekit lekezelően minősíteni?
Lehetett volna ilyet is:
Nem számítottam másra tőle.
Bocs, hogy nem nézek annyi youtubeot, mint te, és nem ismerem minden hülye netceleb teljesen munkásságát...Amilyen az adjisten...
Főleg úgy, hogy mennyi hülyeséget beszélt eddig amikor számokkal közölték vele páran, hogy nem jön ki a matek. A válasz arra mi is volt? Ej...
De igen, stílusom megint csak nekem lehet... Érdekes hely ez a világ...
Sajnos egy ponton túl a magamutogató hülyékkel szemben nincs bennem szűrő. Ez van...Bocs, hogy nem nézek annyi youtubeot, mint te, és nem ismerem minden hülye netceleb teljesen munkásságát...
Attól még hogy a másik bunkó (nem, nem nézem meg a videót, nincs 12 percem minden nímandra, olyan kontentra, amit le lehetne írni max egy tucat mondatban.), az okés, ha te is az vagy?
Ez igaz. Attól még nem kell folyton "agresszívkismalackodni". Nagyon frusztrált vagy. Lazíts kicsit, jobb lesz. És ne vedd a szívedre, komolyan, és jószándékkal mondom ezt.Ez az ember egy itthon ismertebb két lábon járó reklámtábla. Semmi több. Anno az Alma volt az istene, most meg a villanyautó.
A sokkal több emisszió sem igaz, a folyamatos gyorsítás meg lassítás hatása az meg hol marad...?
A bibi az, hogy ha engedik a 70-et, ami sokak számára kb. 70 = 80, akkor több fékezés van = több szálló por és több zaj.
2. A város egy rakás helyén már 30-as és 20-as zóna van. Lásd 8:00
https://cdn.portfolio.hu/articles/images-md/f/o/r/forgalom-budapest-367214.jpg
De igen, meg sem próbáljuk azt, amit máshol már csináltak. Mert Mo. egy fura ország, ahol a fizika az más....
Ja, hogy kiköltöztél agglomerációban és más faszával vered a csalánt?
Az, hogy a városban laknak és élnek emberek, az nem számít.
Én alapvetően elég relax vagyok, csak a kommenteken nem jön át. Azoktól megyek a falnak, akik műszaki és természettudományos sületlenségeket terjesztenek. És ez a tag vastagon benne van. Sőt, kvázi félig ebből él...Ez igaz. Attól még nem kell folyton "agresszívkismalackodni". Nagyon frusztrált vagy. Lazíts kicsit, jobb lesz. És ne vedd a szívedre, komolyan, és jószándékkal mondom ezt.
Senkit nem érdekel, ha város arról szól, hogy gyorsítás, lassítás, gyorsítás, lassítás.Ezt a tárgybeli tévedést már többszörösen megcáfolták empirikus tapasztalatokkal, de ha szereted a görbéket, itt van - jól látható, hogy a fajlagos, megtett km-re vonatkoztatott károsanyag emisszió.
Látható, hogy a káros emisszió legalacsonyabb pontja épp a 70-80 km/h-es tartományban van.
Úgy érzem szükség lenne megmutatni számodra, hogy micsoda eltérés van a 70 dB és 60 dB tája körül főleg úgy, hogy eltérő távolságokban is nézed.A zajterhelés kérdése hasonlóan értelmetlen - a 60 és a 70 dB közötti zajkibocsátás között a gyakorlatban nincs igazából szignifikáns különbség, hangos mindkettő, a főutak környéke alapvetően zajos és az is marad, meghajtástól és sebességtől függetlenül, kellemesen cseverészni ma sem fogsz sem az 50-es, sem a 70-es sebességhatárú utak mentén.
A zajtérkép hevesen ellenkezik. Látható, hogy a nagy forgalmú utaknál a zajterhelés még 200-300 méteres távolságban is számottevő és ez főleg akkor zavaró, amikor más háttérzajból még jobban kiugrik az, ha valaki 70 = 85 tempóval csapatja még este is. H.A is ország világ előtt közölte, hogy ez így jó, mert ezt szabad...Eleve a város háttérzaja is jelentős és nem lesz csöndes a környezet sohasem. Belvárosi környezetben a zajterhelés csökkentése egyszerűen nem megoldható, nagyforgalmú főutak mentén pedig pláne nem.
Ööö, a belvárosban nem. Ott kéne lassítani. Csak egyesek úgy látszik erre süketek. Nem arról van szó, hogy az M7 vagy M3 bevezetőt kell, ahol távolság és zajvédő fal is. Vagy a csepeli gyorsforgalmi a semmi közepén, ott sem fáj senkinek. De bakker, hogy az Nagykörútnál, ahol kis járda és faltól falig út van és a befelé is terjed a zaj, mint csatornában, ott miféle távolság csillapít? Ránéznél a zajtérkép kontúrvonalakra, amit mutattam...? Jön mellettem a barátnőm és nem értem mit mond a zaj miatt.Viszont mivel a főutak alapvetően széles kialakításúak, a távolságból adódóan eleve jelentős a csillapításuk.
Az autóforgalom konstans, és a nagykörutat leszámítva a villamos 5 percenként kb. kettő jármű, meg a fonódó vonalát. Ahol az egyik irányban a Duna, a másik irányban mega Gellért és várhegy van. A villamos is csak annyira zajos, hogy múlkor a Népligetben felé tekerve nem hallottam a beálló villamost, mert az első 6 autó, ami indult a zöld lámpánál elnyomjta a zaját aztán a konstans forgalom is.A ténylegesen zavaró környezeti zaj illetve rezgés épp a kiugró terhelést jelentő járművekből fakad (jellemzően az elhaladó motor, busz, villamos), ezeket pedig nem tudod csillapítani.
Bakker, az autópálya nyílt tér, az belvárosi 4-6 sávos út meg nem....!Hülyeség. Ha így lenne, az autópálya lenne a legrosszabb ilyen szempontból, de a fékezés/gyorsítás szükségessége nem a sebességtől, hanem a lassítási kényszertől függ, amit előidézhet a spontán vagy mesterségesen gerjesztett dugó.
Semmiféle populizmus. Nem a 70-es utakból lesz 30-as. Ergo nem értem a kifakadást, amikor szinte minden nagyobb egybefüggő lakott terület már ma is 30-as. De az a balesetek elkerülése miatt. Hogy családok és gyerekek között ne legyen 50-es tempó.Gyenge populizmus. A képen marha nagy arányban van szép kékre színezve a lakóövezetek, ami azt sugallja hogy már eleve ilyen a rendszer.
Csak Bécs, fele akkora és más szerkezete van mi? Jaj...Ez ám a műszaki megközelítése a problémának... mert máshol, fele ekkora, és teljesen más településszerkezetű városokban így csinálták...
Nem ezt mondtam, de megint epic fail. MINDEN VÁROSLAKÓ számára pozitívum a kisebb zaj és szálló por. Annak is, aki nem teker.Aki üvegházban él, ne dobáljon kövekkel... Te magad is beköltözték az agglomerációs puttófalváról, és itt vered egy albérletből más faszával a csalánt, hogy neked, meg a közlekedésben minimális jelentőségű (max. 2-3%) biciklis szubkultúrához tartozó közlekedőhöz alkalmazkodjon mindenki más, mert neked ugye kellettek az urbanizációval járó szolgáltatások és előnyök bősége, de azért szeretnéd az agglomerációs életformádat itt tovább folytatni... és ennek a költségét fizesse mindenki más.
Lásd fent. Az egészet megint valami briga vs. autó probléma felé akarod terelni. Amikor ezt a varosban élő emberek vs. agglomerációs forgalomról szól. Nem csak bringások élnek a városban...KSH adatok szerint Budapesten van regisztrálva 684 197 személygépkocsi, ez a ténylegesen ide bejelentetteket jelenti, amihez azért még jön jó néhány az itt dolgozó Pest megyei agglóból (Pest megyében 568 012). Az 1,75 milliós budapesti lakosságra vonatkoztatva.
Ez azt jelenti, hogy szinte minden családnak van kocsija, amit használ is, többek között a városban.
Ezzel a tömeggel szemben van, többnyire a szociális létra alján az 2, max 3%, folyamatosan biciklivel (is) közlekedő, akinek részben vannak jogos közlekedési igényei (ezek egyébként nagyrészt teljesültek is), és közöttük az a max néhány ezer fős, végtelenül frursztált kispöcsű, törzsi gondolkodású biciklis keménymag, aki teljesen irracionális igényeiket támaszt, nem érdekli a mindenki számára optimális közlekedési megoldás megtalálása, hanem csak a napi önigazolást várja és hogy az ő igényei körül forogjon minden.
muszáj?végtelenül frursztált kispöcsű,
Szentendreitől 300m-re kis utcákban teljesen elviselhető, nem zavaró, lehet beszélgetni.A zajtérkép hevesen ellenkezik. Látható, hogy a nagy forgalmú utaknál a zajterhelés még 200-300 méteres távolságban is számottevő
Nem ártana modernizáció azoknál, ez tény. Nagyon durvák, a fos dízeles kohószökevényekkel egy kategória. Én amúgy a diesel kocsik/gépek szagát is érzem sokáig miután elmentek is.Egy dolog van, ami az autóknál is zajosabb. Azok a szutyok szar kis robogók. Meg büdös is. Kivágnám mind a forgalomból. 1 perccel előttem megy el egy utcában és az orromon érzem, hogy ott volt egy kis szaros motor. Kb. Trabant szinten vannak...
Csillaghegyen pl. ilyesmi a helyzet, és nem érzem annyira szörnyűnek a zajhelyzetet, mint lefested.szinte minden nagyobb egybefüggő lakott terület már ma is 30-as. De az a balesetek elkerülése miatt. Hogy családok és gyerekek között ne legyen 50-es tempó.
Csak zajvédelmileg ez sajnos sokat nem ér, ha ezektől 200-300 méterre lehet 80-nal is teperni
A városban is sokan kénytelenek autózni. Ha olcsó lenne a taxizás a bérekhez képest, mint pl. Szingapúrban, nekem nem kéne autó. De amíg egy partnerhez tárgyalni, vagy dolgozni kell mennem a város összevissza pontja közt, és a büdös tömegközlekedés, a kerékpár (leizzadok, nem érek oda pl. egy mostani óbuda-rákosborzasztó-ipartelep viszonylatban, csak rohadt lassan), vagy autó van opcióként, úgy, hogy mind olcsóbb mint a taxi. A taxi kényelmes, amikor épp jön, mert van elég kapacitás, de nagyon drága a mindennapi használathoz. Még saját autót fenntartani is olcsóbb.Amikor ezt a varosban élő emberek vs. agglomerációs forgalomról szól.