Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
4:30-tól a lényeg; bár a költözési PTSD-t totál átérzem :D

Már 4:44-nél duplán bugyutaság.

1. Nem fűnyíró elv...
2. Nem az egész országban...

A zajt meg simán leszarja.

Nekem valahogy Kurvára elegem van abból, hogy egyesek mindenféle változtatás próbálkozásának is ellenállnak.
A BKV buszokat meg folyamatosan cserélik, de ez sem tűnik fel neki. Gondolom, mert nem BKV-zik vagy csak nem figyel.

Persze egyből baromságot hoz ki. Legyen elektromos autó. Ok, és olyan szúr be, hogy nincs légellenállás. MIVAN...?
Áh, paródia ez az ember.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
4:30-tól a lényeg; bár a költözési PTSD-t totál átérzem :D


Nem számítottam másra ettől a valamitől....

5:50 És a zaj, de díszpinty...?


A sokkal több emisszió sem igaz, a folyamatos gyorsítás meg lassítás hatása az meg hol marad...? Leszarom az elektromos autó gumicicádat, mert a többség még nem az. Pont. Nem jövőhöz, hanem a jelenhez kell igazítani a szabályokat.


https://www.physicsforums.com/insights/analysis-road-capacity/
https://www.physicsforums.com/insights/wp-content/uploads/2016/08/Figure-3-1.jpg

A bibi az, hogy ha engedik a 70-et, ami sokak számára kb. 70 = 80, akkor több fékezés van = több szálló por és több zaj.

1. Nem fűnyíró elv, tehát 4:44-nél duplán hülyeséget mond a videó, mert nemhogy egész országban, de még egész Bp-n sem. Gondolom arra sem figyelt mit mond és vágáskor sem tűnt fel neki...


2. A város egy rakás helyén már 30-as és 20-as zóna van. Lásd 8:00
https://cdn.portfolio.hu/articles/images-md/f/o/r/forgalom-budapest-367214.jpg

De igen, meg sem próbáljuk azt, amit máshol már csináltak. Mert Mo. egy fura ország, ahol a fizika az más....

9:20 Igen. És visszanéznéd az akkori halálozási és baleseti statisztikát? Ja, hogy később képes vagy olyan baromságot benyögni, hogy kevesebb autó volt, de azonos baleset. Öregem, FAJLAGOS mutató a mérőszám. A 14 éves átlagéletkorú kocsikban hol van önvezetés és gyalogos érzékelés? Elment az eszed?

12:00 Ja, szóval beismered, hogy számodra a 70 = 85 és zajongsz, mint állat?

Ja, hogy kiköltöztél agglomerációban és más faszával vered a csalánt?

Pontosan arra a reakcióra számítottam, amit látok. A sok gyök2 számára, az én, én, én a fontos.
Az, hogy a városban laknak és élnek emberek, az nem számít. Vastaps. Meg megyek okádni. Vicc ez az ember. Inkább áramot vezessen a kocsijába, mint gépjárművet a városban.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 448
15 765
113
4:30-tól a lényeg; bár a költözési PTSD-t totál átérzem :D


Ez a rendelet csak a szokásos kerülgessük a szart. Nagyjából egy szinten van az "erőszakos lesz a gyerek a videójátékok miatt" baromságokkal.
Azt kéne kimondani, hogy az emberek többsége NEM ALKALMAS A VEZETÉSRE. Pont.

Én szopok évente, hogy megtartsam a pilótajogsimat, felmérik egészégügyileg, mentálisan alkalmas vagyok-e, OPC check hogy képes vagyok-e még rendesen repülni, stb... autóba meg egyszer valahogy megvan a papír és mehet halálod napjáig. Vicc.
A gépkocsi ugyanolyan veszélyes, mint egy repülőgép - ja nem, bennünket elkülőnítenek mérföldekre - kocsiban méterekre vagyok egy másik tonnás vastól. Nem vigyáz rám millió dolláros elektronika, nem vigyázza utamat egy csapat képzett irányító. Vadnyugat ami az utakon van ehhez képest.

Amíg nincs ugyanilyen felmérés évente (nem lesz soha) + nem lesz fekete doboz és kétutas kommunikáció a kocsik és a közlekedési központok között (vagyis instant megbasznak, ha mondjuk gyorsan hajtasz, mert küldi a sebességadatokat, vagy ha bármit szabálytalkankodsz), addig marad a jelenlegi helyzet. Lehet játszani a sebességekkel, amíg az emberek valami alapjogként tekintenek az autózásra, nem pedig egy üzemként, addig csak egyre szabb lesz a helyzet, ahogy nő a forgalom és esik az IQ szint.
 
M

molnibalage

Guest
Ez a rendelet csak a szokásos kerülgessük a szart. Nagyjából egy szinten van az "erőszakos lesz a gyerek a videójátékok miatt" baromságokkal.
Azt kéne kimondani, hogy az emberek többsége NEM ALKALMAS A VEZETÉSRE. Pont.

Én szopok évente, hogy megtartsam a pilótajogsimat, felmérik egészégügyileg, mentálisan alkalmas vagyok-e, OPC check hogy képes vagyok-e még rendesen repülni, stb... autóba meg egyszer valahogy megvan a papír és mehet halálod napjáig. Vicc.
A gépkocsi ugyanolyan veszélyes, mint egy repülőgép - ja nem, bennünket elkülőnítenek mérföldekre - kocsiban méterekre vagyok egy másik tonnás vastól. Nem vigyáz rám millió dolláros elektronika, nem vigyázza utamat egy csapat képzett irányító. Vadnyugat ami az utakon van ehhez képest.

Amíg nincs ugyanilyen felmérés évente (nem lesz soha) + nem lesz fekete doboz és kétutas kommunikáció a kocsik és a közlekedési központok között (vagyis instant megbasznak, ha mondjuk gyorsan hajtasz, mert küldi a sebességadatokat, vagy ha bármit szabálytalkankodsz), addig marad a jelenlegi helyzet. Lehet játszani a sebességekkel, amíg az emberek valami alapjogként tekintenek az autózásra, nem pedig egy üzemként, addig csak egyre szabb lesz a helyzet, ahogy nő a forgalom és esik az IQ szint.
Aki nem tartja be a légközlekedés szabályait kivágják és újra vizsga vagy letiltás. A gépjárműnél meg n+1 büntetőpontozás, amivel kb. 0 mennyiségű vezetőt szórtak ki ahhoz képest, akinek semmi keresnivalója ott...
És egyesek ilyen helyzetben is képesek azt mondani, hogy szemétség a pofátlanítási akció. Vicc...
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Az nem vetődik fel, hogy ő előbb volt ott, mint hogy zajzónává változtatták volna a környéket? Negyven éve még lehetett nyitott ablak mellett létezni akár a Nagykörúton is.

De a fő felvetésre persze nem sikerült érdemben felelni: Átautózó Ármin pénze/érdeke a fontosabb, vagy Ottlakó Ottília egészsége?

Az autózás rohadt káros, és kell legyen határa annak, hogy meddig vagyunk kötelesek elviselni mások externáliáit.

Ha állok az utcán, valaki odajön, és gyanús anyagokat fúj rám egy palackból, simán kiüthetem a kezéből a cuccot önvédelemből. Akkor miért olyan triviális, hogy autóból ér mérgeket kifújni? Mert Joli siet a műkörmöshöz? Vagy Jenő munkába igyekszik, és nem szeret fél órával korábban kelni, és ettől máris jogosult a közmérgezésre? Kicsit lássuk már a valóságot a maga nyersességében.

Miért olyan triviális, hogy arra épül a közlekedésünk, hogy a sok Jenőke lusta, kényelmes, finnyás, kisfarkú és főleg kurva ostoba és önző? Annyira gyerekes az autóbuzulás, hogy arra nincsenek szavak.

Háát, ha elmúlt száz éves felvetődik. Tekintve, hogy ezeket az utakat, körutakat igazából a Horthy korszakban már kijelölték, megtervezték. Persze lehet panaszkodni Ferihegy zajterhelésére is, csak ugye az is vagy 100 éve ott van.

És itt válaszolok molninak is, hosszú lesz, és nem kezdek el idézgetni.
1. A szuburbanizáció az 1900as évek elején kezdődött az Anglusok földjén. Hol volt akkor még autózás? A helyzet amúgy az, hogy ebben semmi meglepő sincs. Egyszerüen az adott kor tech szinvonala megadja a belváros maximális népsűrűségét. (Pl Budapest belvárosa gyakorlatilag mocsaras talajú. Még ma se nagyon lehet felhőkarcolót építeni oda.) De még ha ez nem is így lenne, oké, te a Faluház jobb felső sarkában laksz. (Óbuda) és át kell menned a bal felső sarkába. Ez ma is vagy 15 perc. Ugyanannyi idő mint a Kerékutcából oda érni. Persze ma már az is 10 emeletes paneltenger. De ha ott nem az lenne, akkor hoppá... De am a szuburbanizáció Budapesten is végigment a 70es évekre, csak ugye Nagybudapest elfedte. De a Chinoin Tó utcai telephelye, vagy a Szent László Kórház a város széli területeken épült. Az emberek meg közelebb költöztek...
2. A város bevezető útjainak, és az egész forgalomszabályozásnak az a lényege, hogy minden együtt maximális kapacitású legyen. Ehhez kellenek a gyorsforgalmi utak is. Ahhoz, hogy a forgalom csökkenjen nem ezeket kell megszűntetni, hanem az alternatívákat működőképessé tenni. Ebbe beletartozik az is, h ne legyen minden rohadt belvárosi ház műemlék, aminek a megváltoztatásához az eredeti kivitelező aláírása kell. De az is, hogy nem kezdünk el mindenkit szívatni egy csoport miatt. De amíg egész Budapest viszonylatokban, utakban, és fővonalakban gondolkozik addig ez csak romlani fog.
3. Az,hogy tőled 1 órára van bolt, vagy 10 percre,csak addig számít amíg max 3 fős a család. Nekem és a barátnőmnek elég egy hétre az amit elbírok. Apáméknak még most, amikor már csak 5en vannak otthon is bőven túl van a majd hazaviszem gyalog szinten a dolog. Szóval a belvárosi is ugyanúgy autózik.
4. Még mindig ugyanott tartunk: Szigetrendszerben működő tömegközlekedés nem működik. És erre nem megoldás, h az autózást teszed lehetetlenné, mert több lakóhely nincs a belvárosban, és amíg a belváros egyik szélétől a másikig hosszabb biciklivel az út, mint HÉVvel Békásról a Battyhány térig, addig az ugyanúgy elérhető része a városnak, mint pl a Deák tér.
5. A forgalomkorlátozás nem változtatott a Deák téren stb stb stb. Dehogynem. Az egész átalakult bulinegyeddé, ahol csak az maradt, aki nem tud elköltözni, vagy maga is bulizni jár. Boltok százai zártak be, és romkocsmák nyíltak a helyükön. Ha szerinted ez így jó, hát izé. Közben a dugók nőttek, és a forgalom nem csökkent. Lásd még Budakalászi körforgalom. Fél órás dugók voltak, aztán valakinek elsült az agya, hogy mi lenne, ha nem forgalomcsillapítanánk az M0ás és a 11es út kereszteződését. Azóta csak nagyságrendet csökkent a szmog, és a zajterhelés.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Háát, ha elmúlt száz éves felvetődik. Tekintve, hogy ezeket az utakat, körutakat igazából a Horthy korszakban már kijelölték, megtervezték. Persze lehet panaszkodni Ferihegy zajterhelésére is, csak ugye az is vagy 100 éve ott van.

És itt válaszolok molninak is, hosszú lesz, és nem kezdek el idézgetni.
Várj, válaszolok:

tuCFB3yl.png
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
M

molnibalage

Guest
Háát, ha elmúlt száz éves felvetődik. Tekintve, hogy ezeket az utakat, körutakat igazából a Horthy korszakban már kijelölték, megtervezték. Persze lehet panaszkodni Ferihegy zajterhelésére is, csak ugye az is vagy 100 éve ott van.

És itt válaszolok molninak is, hosszú lesz, és nem kezdek el idézgetni.
1. A szuburbanizáció az 1900as évek elején kezdődött az Anglusok földjén. Hol volt akkor még autózás? A helyzet amúgy az, hogy ebben semmi meglepő sincs. Egyszerüen az adott kor tech szinvonala megadja a belváros maximális népsűrűségét. (Pl Budapest belvárosa gyakorlatilag mocsaras talajú. Még ma se nagyon lehet felhőkarcolót építeni oda.)
Mi veszel belvárosnak...?
Bp. belső területén a népsűrűség a XIX. század végéhez képest még a nagyobb és jobb komfortú lakásokkal is a legtöbb helyen szerintem nőtt...

2. A város bevezető útjainak, és az egész forgalomszabályozásnak az a lényege, hogy minden együtt maximális kapacitású legyen. Ehhez kellenek a gyorsforgalmi utak is. Ahhoz, hogy a forgalom csökkenjen nem ezeket kell megszűntetni, hanem az alternatívákat működőképessé tenni. Ebbe beletartozik az is, h ne legyen minden rohadt belvárosi ház műemlék, aminek a megváltoztatásához az eredeti kivitelező aláírása kell. De az is, hogy nem kezdünk el mindenkit szívatni egy csoport miatt. De amíg egész Budapest viszonylatokban, utakban, és fővonalakban gondolkozik addig ez csak romlani fog.
Már linkeltem, lásd fent. A kapacitásnak szabálykövetésnél nincs összefüggése a sebességgel, szinte érzéketlen rá. A forgalom akkor lassul be durván, amikor azt a számot kezded átlépni. Erről is tettem már be videót...

4. Még mindig ugyanott tartunk: Szigetrendszerben működő tömegközlekedés nem működik. És erre nem megoldás, h az autózást teszed lehetetlenné, mert több lakóhely nincs a belvárosban, és amíg a belváros egyik szélétől a másikig hosszabb biciklivel az út, mint HÉVvel Békásról a Battyhány térig, addig az ugyanúgy elérhető része a városnak, mint pl a Deák tér.
Akkor leírom ismét. A sebesség csökkentés 0 db autót tilt ki a városból. Nem a forgalom mennyiségét a SEBESSÉGÉT korlátozzák.

5. A forgalomkorlátozás nem változtatott a Deák téren stb stb stb. Dehogynem. Az egész átalakult bulinegyeddé, ahol csak az maradt, aki nem tud elköltözni, vagy maga is bulizni jár. Boltok százai zártak be, és romkocsmák nyíltak a helyükön. Ha szerinted ez így jó, hát izé. Közben a dugók nőttek, és a forgalom nem csökkent. Lásd még Budakalászi körforgalom. Fél órás dugók voltak, aztán valakinek elsült az agya, hogy mi lenne, ha nem forgalomcsillapítanánk az M0ás és a 11es út kereszteződését. Azóta csak nagyságrendet csökkent a szmog, és a zajterhelés.
A turisták nélkül nem lenne bulinegyed. Azokat meg az olcsó repülés hozta ide, nem a forgalom csillapított közúti forgalom. Az csak lendített az üzleten. De te kevered az ok és okozatot és minden mást letojsz.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Mi veszel belvárosnak...?
Bp. belső területén a népsűrűség a XIX. század végéhez képest még a nagyobb és jobb komfortú lakásokkal is a legtöbb helyen szerintem nőtt....
Na jó: Az 5. Kerület elég belváros? 1870 ben 46 000 laktak ott 2019ben 26 000en, de az 1960es fénypont 65 ezer fő volt. 1890ben meg 56 ezer fő. Szóval nem, nem nőtt a népsűrűség. Igen, lehetett volna felhőkarcolókat építeni pesten. Csak van egy rossz hírem, ha a Parlament tech szinvonalán építed (márpedig, amikor elkezdődött a kisbutapest agglomeráció gyors növekedése, akkor azon a tech szinvonalon álltunk, akkor nem lesz könnyebb. Szóval oké. Megoldható. Csak annyira drágán, hogy se Horthy, se Rákosi nem vállalta be...
Már linkeltem, lásd fent. A kapacitásnak szabálykövetésnél nincs összefüggése a sebességgel, szinte érzéketlen rá. A forgalom akkor lassul be durván, amikor azt a számot kezded átlépni. Erről is tettem már be videót...
Nem mondod? Ha túlterhelsz valamit, az belassul?
Akövetési távolság nagyjából 2 s, szóval számoljunk.
1 sávos 50 km/hs max sebességű út áteresztő képessége egy tetszőleges 100 méteres szakaszon egy irányba...
A sebesség 13,8 m/s számoljunk 14el, mert neked előnyös. Egy autó áthaladási ideje: kb 8 s, számoljunk 7el. Szóval egyszerre 5 autó lehet a szakaszon, és egy perc alatt 8,5 (legyen 9) autó mehet át.
Ugyanez 70nél: Sebesség 19,4 m/s számoljunk 19el. 1 perc alatt az úton 11 autó tud végigmenni. Úgy, h végig neked kedvezően számoltam. Valójában ha zöld hullám van 1 perc alatt kb 5 autóval több mehet el egy ilyen szakaszon folyamatosan, mint 50el. Ez 2 sávon 10 3 sávon 15. Egy óra alatt 900. Tényleg ugyanakkora az áteresztő képesseg...

Akkor leírom ismét. A sebesség csökkentés 0 db autót tilt ki a városból. Nem a forgalom mennyiségét a SEBESSÉGÉT korlátozzák.
Ami óránként 900 autós áteresztőképesség csökkenés, ami a még pont nem beállt utat teljes dugóvá teszi. Ami miatt a buszok is ott állnak, ami miatt esélytelen, h bárki is átszálljon rá, így marad az autósforgalom....

A turisták nélkül nem lenne bulinegyed. Azokat meg az olcsó repülés hozta ide, nem a forgalom csillapított közúti forgalom. Az csak lendített az üzleten. De te kevered az ok és okozatot és minden mást letojsz.

Drága barátom, a forgalomkorlátozás előtt ott nagy forgalmú üzletek voltak, amik meg tudtak éllni a lakókból, és az oda látogatókból. Most romkocsmák, és divatüzletek, amik csak a turistákból élnek. Ha nincs turista, ott semmi sem marad. Na akkor hol a lendítés az üzleten? Ja hogy sehol?
 
M

molnibalage

Guest
Miért szükséges amúgy folyton mindent és mindekit lekezelően minősíteni?

Lehetett volna ilyet is:

Nem számítottam másra tőle.
Amilyen az adjisten...
Főleg úgy, hogy mennyi hülyeséget beszélt eddig amikor számokkal közölték vele páran, hogy nem jön ki a matek. A válasz arra mi is volt? Ej...
De igen, stílusom megint csak nekem lehet... Érdekes hely ez a világ...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Amilyen az adjisten...
Főleg úgy, hogy mennyi hülyeséget beszélt eddig amikor számokkal közölték vele páran, hogy nem jön ki a matek. A válasz arra mi is volt? Ej...
De igen, stílusom megint csak nekem lehet... Érdekes hely ez a világ...
Bocs, hogy nem nézek annyi youtubeot, mint te, és nem ismerem minden hülye netceleb teljesen munkásságát...
Attól még hogy a másik bunkó (nem, nem nézem meg a videót, nincs 12 percem minden nímandra, olyan kontentra, amit le lehetne írni max egy tucat mondatban.), az okés, ha te is az vagy?
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
M

molnibalage

Guest
Bocs, hogy nem nézek annyi youtubeot, mint te, és nem ismerem minden hülye netceleb teljesen munkásságát...
Attól még hogy a másik bunkó (nem, nem nézem meg a videót, nincs 12 percem minden nímandra, olyan kontentra, amit le lehetne írni max egy tucat mondatban.), az okés, ha te is az vagy?
Sajnos egy ponton túl a magamutogató hülyékkel szemben nincs bennem szűrő. Ez van...
A világ túl sok baromságot zúdít rám, hogy minden hülyegyerekkel toleráns legyek...
...úgy, hogy szarnak a számokkal bizonyítható valóságra. Amikor meg leírod neki, akkor még ő hülyéz le vagy trollkodik tovább.

Ez az ember egy itthon ismertebb két lábon járó reklámtábla. Semmi több. Anno az Alma volt az istene, most meg a villanyautó.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Ez az ember egy itthon ismertebb két lábon járó reklámtábla. Semmi több. Anno az Alma volt az istene, most meg a villanyautó.
Ez igaz. Attól még nem kell folyton "agresszívkismalackodni". Nagyon frusztrált vagy. :( Lazíts kicsit, jobb lesz. És ne vedd a szívedre, komolyan, és jószándékkal mondom ezt.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A sokkal több emisszió sem igaz, a folyamatos gyorsítás meg lassítás hatása az meg hol marad...?


Ezt a tárgybeli tévedést már többszörösen megcáfolták empirikus tapasztalatokkal, de ha szereted a görbéket, itt van - jól látható, hogy a fajlagos, megtett km-re vonatkoztatott károsanyag emisszió.

Látható, hogy a káros emisszió legalacsonyabb pontja épp a 70-80 km/h-es tartományban van.

Emission-functions-of-average-travelling-speed-for-Euro-2-gasoline-cars.png



Látható, hogy a fajlagos kibocsátás erősen korrelál az empirikusan tapasztalt és jól ismert fogyasztási görbével, és ha a sebességet, illetve az átlagos sebességet különféle hülyeségekkel (piroshullámmal, sávlezárásokkal, sebesség korlátozással) 20-30 km/h órával csökkentjük, akkor azzal csak annyit érünk el, hogy a fajlagos emisszió simán felugrik a két-háromszorosára. Nem csak arról van szó, hogy a sebességkorlátozás káros a közlekedők egy részének, de esetleg vannak más előnyei, hanem hogy egyszerűen nincsen kézzelfogható előnye - egy káros, műszaki analfabetizmust feltételező, politikai elgondolásról van szó.

A zajterhelés kérdése hasonlóan értelmetlen - a 60 és a 70 dB közötti zajkibocsátás között a gyakorlatban nincs igazából szignifikáns különbség, hangos mindkettő, a főutak környéke alapvetően zajos és az is marad, meghajtástól és sebességtől függetlenül, kellemesen cseverészni ma sem fogsz sem az 50-es, sem a 70-es sebességhatárú utak mentén. Eleve a város háttérzaja is jelentős és nem lesz csöndes a környezet sohasem. Belvárosi környezetben a zajterhelés csökkentése egyszerűen nem megoldható, nagyforgalmú főutak mentén pedig pláne nem.

Viszont mivel a főutak alapvetően széles kialakításúak, a távolságból adódóan eleve jelentős a csillapításuk. A ténylegesen zavaró környezeti zaj illetve rezgés épp a kiugró terhelést jelentő járművekből fakad (jellemzően az elhaladó motor, busz, villamos), ezeket pedig nem tudod csillapítani. A szubjektív hallásérzet szempontjából kevésbé zavaró gördülési zaj nagyjából monoton, viszonylag széles spektrumon jelentkező terhelése, morajlása, ráadásul ugyanezen okból nagyon jól is csökkenthető elfogadható szintűre a lakóépületekben zajszigetelő ablakok beszerelésével (amit a lakosság túlnyomó része már megtett a régi épületeken is), mert nem egy kiugró frekvenciasávot kell csökkenteni. A gyakorlatban ez a 30-35 dB zajcsillapítást elérő, modern többrétegű ablakokkal ezzel könnyen kivitelezhető ( a 40+ már nagyban függ a beépítési körülményektől és a kivitelezéstől, inkább laboratóriumi maximum adat).

Ha a lakások terhelését nézzük, a csillapítási faktor miatt 60 illetve 70 dB, a távolsággal gyorsan 9-12 dB-vel csökkenő terhelés esetén pedig már alig számít, hogy az eredeti zajforrás 60 vagy 70 dB volt, mert belül már csak nagyon minimális zaj lesz mérhető.

Sound-Transmission-Chart.png


A bibi az, hogy ha engedik a 70-et, ami sokak számára kb. 70 = 80, akkor több fékezés van = több szálló por és több zaj.

Hülyeség. Ha így lenne, az autópálya lenne a legrosszabb ilyen szempontból, de a fékezés/gyorsítás szükségessége nem a sebességtől, hanem a lassítási kényszertől függ, amit előidézhet a spontán vagy mesterségesen gerjesztett dugó.

Röviden - ha a kipofogóházt és a szállóport akarod kerülni, a dugóhelyzetet kell elkerülni.

2. A város egy rakás helyén már 30-as és 20-as zóna van. Lásd 8:00
https://cdn.portfolio.hu/articles/images-md/f/o/r/forgalom-budapest-367214.jpg

Gyenge populizmus. A képen marha nagy arányban van szép kékre színezve a lakóövezetek, ami azt sugallja hogy már eleve ilyen a rendszer.

A valóságban viszont a szép színes övezetek csak olyan belső részeket érint csak, ahol forgalom csak mutatóba akad, eleve nem olyan az útvezetés hogy nagyobb sebességet biztonságosan lehetővé tenne, és csak egy elenyésző része a városi közlekedésnek. Az agyatlanul javasolt változatások viszont azokat az elsőrendű főútvonalakat célozza meg, amelyek a napi forgalom több nagyságrenndel nagyob hányadát szolgálják ki és a közlekedés azonnali összeomlását fogják eredményezni.


De igen, meg sem próbáljuk azt, amit máshol már csináltak. Mert Mo. egy fura ország, ahol a fizika az más....


Ez ám a műszaki megközelítése a problémának... mert máshol, fele ekkora, és teljesen más településszerkezetű városokban így csinálták... :D

Ja, hogy kiköltöztél agglomerációban és más faszával vered a csalánt?


Aki üvegházban él, ne dobáljon kövekkel... Te magad is beköltözték az agglomerációs puttófalváról, és itt vered egy albérletből más faszával a csalánt, hogy neked, meg a közlekedésben minimális jelentőségű (max. 2-3%) biciklis szubkultúrához tartozó közlekedőhöz alkalmazkodjon mindenki más, mert neked ugye kellettek az urbanizációval járó szolgáltatások és előnyök bősége, de azért szeretnéd az agglomerációs életformádat itt tovább folytatni... és ennek a költségét fizesse mindenki más.

Az, hogy a városban laknak és élnek emberek, az nem számít.

Ez legfeljebb a biciklis szubkultúrának nem számít.

KSH adatok szerint Budapesten van regisztrálva 684 197 személygépkocsi, ez a ténylegesen ide bejelentetteket jelenti, amihez azért még jön jó néhány az itt dolgozó Pest megyei agglóból (Pest megyében 568 012). Az 1,75 milliós budapesti lakosságra vonatkoztatva.

Ez azt jelenti, hogy szinte minden családnak van kocsija, amit használ is, többek között a városban.

Ezzel a tömeggel szemben van, többnyire a szociális létra alján az 2, max 3%, folyamatosan biciklivel (is) közlekedő, akinek részben vannak jogos közlekedési igényei (ezek egyébként nagyrészt teljesültek is), és közöttük az a max néhány ezer fős, végtelenül frursztált kispöcsű, törzsi gondolkodású biciklis keménymag, aki teljesen irracionális igényeiket támaszt, nem érdekli a mindenki számára optimális közlekedési megoldás megtalálása, hanem csak a napi önigazolást várja és hogy az ő igényei körül forogjon minden.
 
M

molnibalage

Guest
Ez igaz. Attól még nem kell folyton "agresszívkismalackodni". Nagyon frusztrált vagy. :( Lazíts kicsit, jobb lesz. És ne vedd a szívedre, komolyan, és jószándékkal mondom ezt.
Én alapvetően elég relax vagyok, csak a kommenteken nem jön át. Azoktól megyek a falnak, akik műszaki és természettudományos sületlenségeket terjesztenek. És ez a tag vastagon benne van. Sőt, kvázi félig ebből él...
És ettől nekem hányingerem van.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt a tárgybeli tévedést már többszörösen megcáfolták empirikus tapasztalatokkal, de ha szereted a görbéket, itt van - jól látható, hogy a fajlagos, megtett km-re vonatkoztatott károsanyag emisszió.

Látható, hogy a káros emisszió legalacsonyabb pontja épp a 70-80 km/h-es tartományban van.
Senkit nem érdekel, ha város arról szól, hogy gyorsítás, lassítás, gyorsítás, lassítás.
A büdös életben nincs a csúcsidőszakban, de még azon kívül sem egyenletes 70-80-as tempód. Tudom, mert tesókkal kocsival járunk haza és alsó hangon 5 helyen fog meg a lámpa egy 8 km szakaszon szombat vagy vasárnap délelőtti forgalomban...

De cserébe mindig fel kell gyorsítani erre. Ja, hogy a modelledből ez kimarad...
Gyorsításkor nézzed már meg a fogyasztást hogy mozgó átlaggal hova húzza fel. 10 liter tájára. A valós még efelett van egy picivel.


Az 50-55 és 75 tája között nincs annyi fajlagos eltérés egyenletes tempó esetén, hogy ezt kompenzálja. És igen gyakran full álló helyzetből kell gyorsítani. Emiatt van az, hogy a városi fogyasztás az autópálya fogyasztás felett tud lenni...

A zajterhelés kérdése hasonlóan értelmetlen - a 60 és a 70 dB közötti zajkibocsátás között a gyakorlatban nincs igazából szignifikáns különbség, hangos mindkettő, a főutak környéke alapvetően zajos és az is marad, meghajtástól és sebességtől függetlenül, kellemesen cseverészni ma sem fogsz sem az 50-es, sem a 70-es sebességhatárú utak mentén.
Úgy érzem szükség lenne megmutatni számodra, hogy micsoda eltérés van a 70 dB és 60 dB tája körül főleg úgy, hogy eltérő távolságokban is nézed.
(Mértél már zajt?)

Eleve a város háttérzaja is jelentős és nem lesz csöndes a környezet sohasem. Belvárosi környezetben a zajterhelés csökkentése egyszerűen nem megoldható, nagyforgalmú főutak mentén pedig pláne nem.
A zajtérkép hevesen ellenkezik. Látható, hogy a nagy forgalmú utaknál a zajterhelés még 200-300 méteres távolságban is számottevő és ez főleg akkor zavaró, amikor más háttérzajból még jobban kiugrik az, ha valaki 70 = 85 tempóval csapatja még este is. H.A is ország világ előtt közölte, hogy ez így jó, mert ezt szabad...
Tehát igazából akkor most arról van szó, hogy a 80 körüli gyorsítás zaja és az állandó forgalom zaját kéne azzal mérni, hogy csak 50-55-ig lenne gyorsítás. Na, az már "picit" sokkoló csak.

Viszont mivel a főutak alapvetően széles kialakításúak, a távolságból adódóan eleve jelentős a csillapításuk.
Ööö, a belvárosban nem. Ott kéne lassítani. Csak egyesek úgy látszik erre süketek. Nem arról van szó, hogy az M7 vagy M3 bevezetőt kell, ahol távolság és zajvédő fal is. Vagy a csepeli gyorsforgalmi a semmi közepén, ott sem fáj senkinek. De bakker, hogy az Nagykörútnál, ahol kis járda és faltól falig út van és a befelé is terjed a zaj, mint csatornában, ott miféle távolság csillapít? Ránéznél a zajtérkép kontúrvonalakra, amit mutattam...? Jön mellettem a barátnőm és nem értem mit mond a zaj miatt.

Budapest, Budapest, de csodás...
És mindez azért, hogy egyesek egy 30 perces úton nyerjenek 2-3 percet?
Aha...

A ténylegesen zavaró környezeti zaj illetve rezgés épp a kiugró terhelést jelentő járművekből fakad (jellemzően az elhaladó motor, busz, villamos), ezeket pedig nem tudod csillapítani.
Az autóforgalom konstans, és a nagykörutat leszámítva a villamos 5 percenként kb. kettő jármű, meg a fonódó vonalát. Ahol az egyik irányban a Duna, a másik irányban mega Gellért és várhegy van. A villamos is csak annyira zajos, hogy múlkor a Népligetben felé tekerve nem hallottam a beálló villamost, mert az első 6 autó, ami indult a zöld lámpánál elnyomjta a zaját aztán a konstans forgalom is.

Egy dolog van, ami az autóknál is zajosabb. Azok a szutyok szar kis robogók. Meg büdös is. Kivágnám mind a forgalomból. 1 perccel előttem megy el egy utcában és az orromon érzem, hogy ott volt egy kis szaros motor. Kb. Trabant szinten vannak...

Hülyeség. Ha így lenne, az autópálya lenne a legrosszabb ilyen szempontból, de a fékezés/gyorsítás szükségessége nem a sebességtől, hanem a lassítási kényszertől függ, amit előidézhet a spontán vagy mesterségesen gerjesztett dugó.
Bakker, az autópálya nyílt tér, az belvárosi 4-6 sávos út meg nem....!
ATYAÉG....

Gyenge populizmus. A képen marha nagy arányban van szép kékre színezve a lakóövezetek, ami azt sugallja hogy már eleve ilyen a rendszer.
Semmiféle populizmus. Nem a 70-es utakból lesz 30-as. Ergo nem értem a kifakadást, amikor szinte minden nagyobb egybefüggő lakott terület már ma is 30-as. De az a balesetek elkerülése miatt. Hogy családok és gyerekek között ne legyen 50-es tempó.
Csak zajvédelmileg ez sajnos sokat nem ér, ha ezektől 200-300 méterre lehet 80-nal is teperni és bevallottan is ezt csinálja a fúdekörnyezetvédő H.A. is.
Ja bocs, faszt. Nem az, csak rizsázik.

Ez ám a műszaki megközelítése a problémának... mert máshol, fele ekkora, és teljesen más településszerkezetű városokban így csinálták... :D
Csak Bécs, fele akkora és más szerkezete van mi? Jaj...

Aki üvegházban él, ne dobáljon kövekkel... Te magad is beköltözték az agglomerációs puttófalváról, és itt vered egy albérletből más faszával a csalánt, hogy neked, meg a közlekedésben minimális jelentőségű (max. 2-3%) biciklis szubkultúrához tartozó közlekedőhöz alkalmazkodjon mindenki más, mert neked ugye kellettek az urbanizációval járó szolgáltatások és előnyök bősége, de azért szeretnéd az agglomerációs életformádat itt tovább folytatni... és ennek a költségét fizesse mindenki más.
Nem ezt mondtam, de megint epic fail. MINDEN VÁROSLAKÓ számára pozitívum a kisebb zaj és szálló por. Annak is, aki nem teker.
Jelleg az autózás összetársadalmi negatívumát

KSH adatok szerint Budapesten van regisztrálva 684 197 személygépkocsi, ez a ténylegesen ide bejelentetteket jelenti, amihez azért még jön jó néhány az itt dolgozó Pest megyei agglóból (Pest megyében 568 012). Az 1,75 milliós budapesti lakosságra vonatkoztatva.

Ez azt jelenti, hogy szinte minden családnak van kocsija, amit használ is, többek között a városban.

Ezzel a tömeggel szemben van, többnyire a szociális létra alján az 2, max 3%, folyamatosan biciklivel (is) közlekedő, akinek részben vannak jogos közlekedési igényei (ezek egyébként nagyrészt teljesültek is), és közöttük az a max néhány ezer fős, végtelenül frursztált kispöcsű, törzsi gondolkodású biciklis keménymag, aki teljesen irracionális igényeiket támaszt, nem érdekli a mindenki számára optimális közlekedési megoldás megtalálása, hanem csak a napi önigazolást várja és hogy az ő igényei körül forogjon minden.
Lásd fent. Az egészet megint valami briga vs. autó probléma felé akarod terelni. Amikor ezt a varosban élő emberek vs. agglomerációs forgalomról szól. Nem csak bringások élnek a városban...

De neked valami keresztes háborúd van ellenük. Nem értem, hogy miért. Nem miattuk van dugó, bűz és zaj...

A szubkultúráról meg annyit, hogy most, hogy eltűnt az autóforgalom egy része a Lágymányosi hídon annyi bringás van, amit elképzelni nem tudtam eddig. 12 bringást előztem le a hídon és egy mentben nem is tudtam, akkor szembe forgalom volt...

Nagyon sok ember tekerne, csak nem mer, mert a feltételek nem adottak. Pl. a barátnőm se mer. Az Üllőin még én sem. Kétszer megtettem még 2016-ban. Azóta inkább nem...
A nyugati téri felüljáróra is felmentem. Egyszer. Soha többet. Mert a túloldalon lejöttem és nem engedett be senki, ott dekkoltam a záróvonalon.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
végtelenül frursztált kispöcsű,
muszáj?

A zajtérkép hevesen ellenkezik. Látható, hogy a nagy forgalmú utaknál a zajterhelés még 200-300 méteres távolságban is számottevő
Szentendreitől 300m-re kis utcákban teljesen elviselhető, nem zavaró, lehet beszélgetni.

Egy dolog van, ami az autóknál is zajosabb. Azok a szutyok szar kis robogók. Meg büdös is. Kivágnám mind a forgalomból. 1 perccel előttem megy el egy utcában és az orromon érzem, hogy ott volt egy kis szaros motor. Kb. Trabant szinten vannak...
Nem ártana modernizáció azoknál, ez tény. Nagyon durvák, a fos dízeles kohószökevényekkel egy kategória. Én amúgy a diesel kocsik/gépek szagát is érzem sokáig miután elmentek is.
szinte minden nagyobb egybefüggő lakott terület már ma is 30-as. De az a balesetek elkerülése miatt. Hogy családok és gyerekek között ne legyen 50-es tempó.
Csak zajvédelmileg ez sajnos sokat nem ér, ha ezektől 200-300 méterre lehet 80-nal is teperni
Csillaghegyen pl. ilyesmi a helyzet, és nem érzem annyira szörnyűnek a zajhelyzetet, mint lefested.

Amikor ezt a varosban élő emberek vs. agglomerációs forgalomról szól.
A városban is sokan kénytelenek autózni. Ha olcsó lenne a taxizás a bérekhez képest, mint pl. Szingapúrban, nekem nem kéne autó. De amíg egy partnerhez tárgyalni, vagy dolgozni kell mennem a város összevissza pontja közt, és a büdös tömegközlekedés, a kerékpár (leizzadok, nem érek oda pl. egy mostani óbuda-rákosborzasztó-ipartelep viszonylatban, csak rohadt lassan), vagy autó van opcióként, úgy, hogy mind olcsóbb mint a taxi. A taxi kényelmes, amikor épp jön, mert van elég kapacitás, de nagyon drága a mindennapi használathoz. Még saját autót fenntartani is olcsóbb.