Egyelemes példából megítélni a közösségi közlekedés egészét...
Vastaps...
Csak ez az egy vonal közel annyi embert vert pofán, mint a teljes belváros lakossága. De nyilván ez csak egyedi példa. A 160 34 106 186, 260 as busz meg csak véletlenül kezdett az amúgy nem hülyeség, de így istencsapása fonódó indulása után ket héttel csak a Szentlélektérig járni. És a lágymányosi hídon se sorolta fél percig a megszünő járatokat az égi hang. Megint csak nem szétszívatva egy belvárosnyi embert.
A buszközlekedés Bp-n, ahol nincs buszsáv az kb. halott Bp-n csúcsidőben. A szomorú az, hogy sok helyen akkor is, ha van. Lásd ezt.
Igen, ez így van, na akkor miért is kéne a közúti közlekedést nem telibe szopatni?
Pl. a Lánchídon is átmenő buszok állnak a forgalomban 70+70 utassal, mert körülötte van 20+20 db autó. Mert ez ma a rendező elv a közlekedésben. Marginálisan kevés autó kedvéért hazavágjuk a közösségi közlekedést.
Minimum a fele nem akarna ott átmenni, ha nem hiányozna durván 5 híd pestről. Esetleg a 652. Húlye szabály helyett ezekkel kéne foglalkozni.
Minden Budára menő busz esetén is ez van. És mivel a 47-es vili nem éri el a Camponát... Ha dugó van, akkor Budafokról gyakorlatilag nem lehet bejutni a városba
Budaörs felé? Dettó. ŐSBŰN az, hogy nem jár ki oda villamos se metró.Ha beáll a forgalom, akkor a buszok se mennek sehova. Az új intermodális csomópontig és az M4-is sem lehet eljutni...
Igen, ősbűn, erről pofázok vagy 10 komment óta, azóta sikerúlt idekeverni a kruppot is. (Tudom, az nem te voltál)
Ez az, ami bullshit. A mesében haladt ott 2x2 sávon a forgalom, mert mindenki parkolt, megállt, stb. és a buszmegálló miatt is Ezt a sávot konvertálták át. És elég szép számú bringás jár arra. Tudom, mert kb. 7 éve tekerek arra, szóval látom azt, hogy mi zajlott ott régen és ma. Előtte meg ott voltam egyetemista....
Nem mondod? En meg ott vagyok doktoris. Előtte meg egyetemista. Egy elvben 2x2 sávos útból csináltak 1x1 savost, és most vakarják a fejük, hogy izé, ez nem működik...
A 2%-os érveléstől a falnak megyek. Ha sehova nem vezetne autóút és mindenhol bringaút lenne, akkor szerinted milyen autósforgalom lenne? Hm...?
Nincs semmi infrastruktúra és csak 2% használja éves átlagban? Nahát... Ki lepődött meg? Egyébként nyáron egyes irányokban 8-10%-ot is elér ez.
Falnak mehetsz, csak tény marad. 2004 óta a tömegközlekedés 49%ról 48%ra csökkent, a biciklu 1%ról 2 %ra nőtt, az autózás 28%ról 31re nőtt. Na ezzel kell vitatkozni, mert ez a tény. Senkit nem érdekel a nyár. Az az érdekes, h az autózás az egyetlen utazási forma ami jelentősen nőtt...
Ha lenne valódi összefüggő kerékpáros hálózat, akkor sokkal több ember használná. Csak erre kb. semmiféle komoly erőfeszítés nem tesznek. Csoda az, hogy egyáltalán ennyi "kalandvágyó" használja azt a keveset, ahol van. Ahol van ott meg a kapacitás elégtelen és össze van engedve a gyalogos és a bringás. Lásd ÉD budai gerinc... ---> turistaszezonban kb. használhatatlan.
Ahol nincs ott is a tajparaszt biciklisták elől ugrálsz félre, mert őket aztán sose érdekelte,ha járdán nem biciklizhetnek. Na ez a biciklisek hisztiző része, nem összetévesztendők a normális kerékpárosokkal.
De az Andrássy úton levő bringaúton is állandóan gyalogosok szambáznak. De ezt mégis el kell tűrni. Te eltűrnéd, hogy az egyetlen úton, ami van gyalogos szambázzon, amikor kocsival haladsz?
Na, ez mi, ha nem kettős mérce...?
Hát, mindenesetre kevesebb autó dudált le a járdán, mint biciklis. Márpedig, ha ők ott mennek minden indok nélkül a gyalogos is nyugodtan szambázhat a bicikli úton. Ti a kresz pont ugyanazt az indokot adja meg neki, mint a biciklisnek a járdára.
Azon b*meg nem vagy kikelve, hogy akkor ezen "elv" mentén Kb. a fél belvárosból ki kéne dobni a kocsikat? Mert nevetséges, hogy ott 7-8 db kocsi megy és 200 gyalogos, ott még járhat autó... Tehát a forgalom 2%-át teszik ki és rohadtul zavarja a forgalom nagyját. Teljesen aránytalan a terület használat. És akkor a parkoló autókról még nem is beszéltem...
Ezt nem egészen értem. Budapesten 2016ban egy átlagos szerdai napon az utazók 31% autózott. És csak 19 % a gyalogolt... Szóval akkor én is írjam, h egy példa alapján?...
Mi lenne, ha kocsiknak is olyan "összefüggő" (muhahaha) hálózata lenne csak, mint a bringáknak?
Az is a vastagbőrős megközelítés csúcsa, hogy létrejön egy új bringasáv 10 évenként kb. majd a sok barom beszól, hogy az átadás utáni héten nem jár rajta még senki...
LOL
Nekem semmi bajom nincs a biciklis infra fejlesztésével. A folyamatos hisztivel már inkább. Csak tudom, hogy ez a biciklisek marginális része,így nem kifejezetten érdekel.
Ez úgy baromság, ahogy van.
Csak sok esetben már kezdeményezéseket megfúrnak az elején a finomangolás lehetősége nélkül. Vagy pl. elkészül a fonódó, de azt, hogy kivágják az autót, ahonnan tervezve volt, hogy ne tartsák fel, annak pl. Tarlóska tett keresztbe még annak is, hogy a SZABÁLYTALANUL közlekedőket büntessék meg TÖBB HÓNAPOS türelmi idő után.
Így nehéz...
Viszont cserébe a fonódó miatt megszünt Óbuda kimenő tömegközlekedése. És tucatnyi 5-6 perces követési idejű járatot rábasztak 3 darab ugyanarra menő 10 perces követési idejű villamosvonalra. Aztán megy a csodálkozás, h kb parasztlázadás tör ki arra, h le akarják zárni a budai oldal 3 Dunával parhuzamos útjának egyikét. Ki érti ezt? Mindenesetre, egy ilyen ötletért nem csak Moszkvában, hanem Washingtonban is hátravittek agyonlőni...
Én ennek mi köze a személygépjárművek tömkelegéhez, ami ellepi a várost? Sétálás közben nem kisteherautók szegélyezik a járdát, amerre a szem ellát. Esetleg lőjek képet a hülyeébbek kedvéért...?
Esetleg az, hogy azzal jár be az emberek 31% a dolgozni? Ez nem jutott eszedbe? És tekintve, h még te is a belváros kb 100 ezerlakosa miatt szopatnád a külvárosi részek 1,7 millió, és az agglomeráció 1,8 millió lakosát ne lepődj meg, ha ez nem lesz lájkolva. Fent mar írtam a megszünt, szétszedett menetrendű, rövidített útvonalú buszok listáját, nem sorolom fel újra. De most akkor még szedjük szét a megmaradt zöldhullámokat is.
A probléma az, hogy az is autóval jár, akinek nem lenne szükségszerű és ezt még pozitívan diszkriminálják.
Van kocsid? Kerülettől függően kapsz 1, de néhol kb 2 ingyen parkolóhelyet közterületen.
Tömegközlekedsz vagy bringázol, mi a jutalom? Lófaszt a seggedbe.
A Lajtán túl vannak városok, ahol fizetnek neked, ha leteszed a kocsit és tekersz.
A Lajtán túl, de amúgy a Tiszán innen és túl is vannak városok, ahol a belvároson belül nem ugrik neked mindenki, ha a 150 éves full elavult romházhoz hozzá akarsz nyúlni. Na ez Budapesten megint hiányzik.