Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Vezettél már a nullakilométer kőnél levő korforgalomnál? A kérdésed alapján nem.
Tekerek arra. Az semmi. Egy pontszerű hely, ahol a zebrákon megy a forgalom nagyrészt. Az ÉD-i kerékpárút kb. felénél össze van eresztve a gyalogos és bringás. A legkeskenyebb helyén KETTŐ ember fél el egymás mellett.

Szóval bocs, mosolygok a "problémádon". Ott eleve nem kéne autóforgalom. A Lánchídnak régen csak taxi + buszos hídnak kéne lennie.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
A kérdés úgy hangzott, hogy vezettél-e már arra?
A válaszod pedig ezek szerint: nem.

Hogy miért tettem fel: igen, az autós eltűri, hogy gyalogos szambázik az úton ahol halad. hogy megáll a turista fotózni, besétál néha forgalomba a zebráról, hogy jó szödből fotózhasson. Hogy megáll beszélgetni a zebrán. Az a hely ennek az állatorvosi lova.
 
M

molnibalage

Guest
A kérdés úgy hangzott, hogy vezettél-e már arra?
A válaszod pedig ezek szerint: nem.

Hogy miért tettem fel: igen, az autós eltűri, hogy gyalogos szambázik az úton ahol halad. hogy megáll a turista fotózni, besétál néha forgalomba a zebráról, hogy jó szödből fotózhasson. Hogy megáll beszélgetni a zebrán. Az a hely ennek az állatorvosi lova.
Azt ugye vágod, hogy előttem is pont úgy megáll...? Mert én sem tudod kikerülni őket, mert tőlem balra kocsi, előttem meg gyalogos.
A Ferenciek terénél és az összes olyan zebránál ez van a belvárosban, csak eltérő súllyal.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Azt ugye vágod, hogy előttem is pont úgy megáll...? Mert én sem tudod kikerülni őket, mert tőlem balra kocsi, előttem meg gyalogos.
A Ferenciek terénél és az összes olyan zebránál ez van a belvárosban, csak eltérő súllyal.
Csak a fentebbi Andrássys példánál még el sem tudtad képzelni, hogy egy autósnak meg kell állnia esetleg, ha gyalogosok vannak az úton, ahol esetleg nem kéne lenniük. Szinte mindennapos a városban, nem csak a turistás helyeken, de akár az üllőin körülnézés nélkül elinduló banyatankos szenilis öreg, vagy a siető ételfutár aki szinte belép az autód alá amikor neki pirosa van. A gyalogosok egy része mintha transzban közlekedne. És nem csak a kerékpárutakon.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Kérlek mutassad már meg, hogy a gépjárművel közlekedő hol fizet autópályán kívül útdíjat? Sehol.
Hu-go a tehergépjárműveknek?

De az üzemanyagár nagyját kitevő alkotmányos költségek nyilván nem útdíjak, ahogy megtudtuk, ahogy a teljesítményadó, a cégautó adó, az átírási költségek, a regisztrációs adó, a kötelező műszaki vizsga és a kötelező biztosítás sem járulnak hozzá az utakhoz. (némelyik csak ÁFA tartalmával)

Ezekhez képest a kerékpáros mennyivel is járul hozzá? Legalább egy kötelező műszaki vizsga (lámpák, fényvisszaverők, hatósági jelzés megléte) lenne, és kötelező felelősség biztosítás lenne a kerékpárosoknak is... Addig szerintem kuss a nevük, amíg anonim randalírozhatnak a járdákon, utakon, gyalogosokat fellökve, autók tükreit letörve, fényezésük megkarcolva.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 626
113
Hu-go a tehergépjárműveknek?

De az üzemanyagár nagyját kitevő alkotmányos költségek nyilván nem útdíjak, ahogy megtudtuk, ahogy a teljesítményadó, a cégautó adó, az átírási költségek, a regisztrációs adó, a kötelező műszaki vizsga és a kötelező biztosítás sem járulnak hozzá az utakhoz. (némelyik csak ÁFA tartalmával)

Ezekhez képest a kerékpáros mennyivel is járul hozzá? Legalább egy kötelező műszaki vizsga (lámpák, fényvisszaverők, hatósági jelzés megléte) lenne, és kötelező felelősség biztosítás lenne a kerékpárosoknak is... Addig szerintem kuss a nevük, amíg anonim randalírozhatnak a járdákon, utakon, gyalogosokat fellökve, autók tükreit letörve, fényezésük megkarcolva.
Szerintem minden rollerre, iskolatáskára és banyatankra és vasalt bakancsra kellene felelősségbiztosítás, úgy lenne fair a világ. Meg rendszámtábla is, feltétlenül. De stoplison is elgondolkodnék, az is baromi veszélyes. Azok is itt gyalogolgatnak fel-alá. :)
A lovakra is kellene, meg a szamarakra. Amíg nincsen rajtuk, ne nyihogjanak, meg eregetik itt a szén-dioxidot.
A kerékpárosra is kellene zöldkártya, dombnak föl bableves vagy káposzta után nem mehet mert eregeti itt a metánt, aztán a zsigulin fel kell húzni az ablakot a bides miatt.
A bringás biztosan nem fizet adót, hisz mind hippi, faszt keres itt, vesedonor. Kuss a neve bameg.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 626
113
Csak a fentebbi Andrássys példánál még el sem tudtad képzelni, hogy egy autósnak meg kell állnia esetleg, ha gyalogosok vannak az úton, ahol esetleg nem kéne lenniük. Szinte mindennapos a városban, nem csak a turistás helyeken, de akár az üllőin körülnézés nélkül elinduló banyatankos szenilis öreg, vagy a siető ételfutár aki szinte belép az autód alá amikor neki pirosa van. A gyalogosok egy része mintha transzban közlekedne. És nem csak a kerékpárutakon.
Azért nem mindegy hogy ugyanazon a burkolaton párhuzamos közlekedésre vagy kényszerítve a fő útvonaladon, vagy vannak keresztezések ahol meg kell állnod.
Az egyik egy folyamatos konfliktusforrás, a másik meg pontszerű.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Jó, de arra itt is lehet már most is kiegészítésként kötögetni egy lakásbiztosításnál minden szart. De nem feltétele annak hogy kimenj az utcára...
A közúton közlekedés veszélyes üzem. Arra kötelező kellene legyen. Főleg azoknak, akik a legsérülékenyebbekben, a gyalogosokban kárt tudnak tenni, és könnyen el tudnak szelelni a felelősségre vonás nélkül. Pl. gépjármű, kerékpár, motorral hajtott közlekedési eszközök. Sodorta már el páromat kerékpáros, aki utána gyorsan elszelelt egy beszólás után. Egy autóst ilyenért simán 3-5 év sittre vágnak, a rendszám alapján megvan 5 perc alatt. A kerékpáros huligánról van egy térfigyelő felvétel, az alapján nem lehet azonosítani, a rendőrség szétteszi a kezét, mert nem nincs erre kapacitás.

A rolleres nem tud megállni, mert a fékjei azoknak a lélekvesztő fosoknak nagyon rosszak. Műszaki vizsgán megbukik, nem lehet használni közúton/járdán.

Az is egy vicc, hogy a segédmotoros kerékpárra sincs műszaki, ótvar fos is a nagyja, azoknál is szigorítanék keményen. Kresz vizsga kelljen annak aki az útra megy, ne csak segédmotorhoz és nagyobbhoz.
 
M

molnibalage

Guest
Hu-go a tehergépjárműveknek?

De az üzemanyagár nagyját kitevő alkotmányos költségek nyilván nem útdíjak, ahogy megtudtuk, ahogy a teljesítményadó, a cégautó adó, az átírási költségek, a regisztrációs adó, a kötelező műszaki vizsga és a kötelező biztosítás sem járulnak hozzá az utakhoz. (némelyik csak ÁFA tartalmával)

Ezekhez képest a kerékpáros mennyivel is járul hozzá? Legalább egy kötelező műszaki vizsga (lámpák, fényvisszaverők, hatósági jelzés megléte) lenne, és kötelező felelősség biztosítás lenne a kerékpárosoknak is... Addig szerintem kuss a nevük, amíg anonim randalírozhatnak a járdákon, utakon, gyalogosokat fellökve, autók tükreit letörve, fényezésük megkarcolva.
Éreztem, hogy ez jön...
Folyamatosan a személygépjárművek és egyéni mobilitásról volt eddig szó. Erre jössz a teherkocsikéval. Azok fizetik és beépült a szállítás árába. Ennyi.
Csak a fentebbi Andrássys példánál még el sem tudtad képzelni, hogy egy autósnak meg kell állnia esetleg, ha gyalogosok vannak az úton, ahol esetleg nem kéne lenniük. Szinte mindennapos a városban, nem csak a turistás helyeken, de akár az üllőin körülnézés nélkül elinduló banyatankos szenilis öreg, vagy a siető ételfutár aki szinte belép az autód alá amikor neki pirosa van. A gyalogosok egy része mintha transzban közlekedne. És nem csak a kerékpárutakon.
Te elég útkereszteződésben állnak. Akkor képzeld el azt, hogy mondjuk az Üllő, Váci út vagy bármelyik gerincutaddal osztozol a gyalogosokkal. Ej...
Ez ma a "kerékpáros infrastruktúra" Budán...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Éreztem, hogy ez jön...
Folyamatosan a személygépjárművek és egyéni mobilitásról volt eddig szó. Erre jössz a teherkocsikéval. Azok fizetik és beépült a szállítás árába. Ennyi.
Nem kellett volna azzal a csúsztatással kezdeni, hogy mert már nem az útalapba megy a pénz. És? A gyalogosok fizetnek a járda-alapba a lépéseikkal arányosan?

Akkor képzeld el azt, hogy mondjuk az Üllő, Váci út vagy bármelyik gerincutaddal osztozol a gyalogosokkal.
De hisz ez van most is, a forgalomba megindul a 2x3 sávon át néha egy hülye...
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Nem kellett volna azzal a csúsztatással kezdeni, hogy mert már nem az útalapba megy a pénz. És? A gyalogosok fizetnek a járda-alapba a lépéseikkal arányosan?


De hisz ez van most is, a forgalomba megindul a 2x3 sávon át néha egy hülye...
Szóljál, ha gyalogosok tömegétől valaha lerongyolódott akár egy járda vagy út is...
Ezen felül a közterületek egy része bizony szabályozás miatt magánpénzből kerülnek kialakításra.

Komolyan mondom...
giphy.gif
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 626
113
A közúton közlekedés veszélyes üzem. Arra kötelező kellene legyen. Főleg azoknak, akik a legsérülékenyebbekben, a gyalogosokban kárt tudnak tenni, és könnyen el tudnak szelelni a felelősségre vonás nélkül. Pl. gépjármű, kerékpár, motorral hajtott közlekedési eszközök. Sodorta már el páromat kerékpáros, aki utána gyorsan elszelelt egy beszólás után. Egy autóst ilyenért simán 3-5 év sittre vágnak, a rendszám alapján megvan 5 perc alatt. A kerékpáros huligánról van egy térfigyelő felvétel, az alapján nem lehet azonosítani, a rendőrség szétteszi a kezét, mert nem nincs erre kapacitás.

A rolleres nem tud megállni, mert a fékjei azoknak a lélekvesztő fosoknak nagyon rosszak. Műszaki vizsgán megbukik, nem lehet használni közúton/járdán.

Az is egy vicc, hogy a segédmotoros kerékpárra sincs műszaki, ótvar fos is a nagyja, azoknál is szigorítanék keményen. Kresz vizsga kelljen annak aki az útra megy, ne csak segédmotorhoz és nagyobbhoz.
Én nem tudom miért csinálsz úgy mint aki nem tudja hogy gyalogosan, rollerral, bringával nehezebb kárt okozni mint akár a legkisebb autóval is.
És attól hogy van néhány barom bringás, gyalogos miért kell kikelned minden közlekedési mód ellen ami neked nem kell. A bringásoknál sokkal veszélyesebbek az idióta sofőrök, az öreg sofőrök akiknek már rég nem kellene vezetni.
Na mindegy is, kiélvezve a napsütést és a karantént kimegyek bringázni egy pár órát a kölökkel, remélem nem foglak feltartani.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Én nem tudom miért csinálsz úgy mint aki nem tudja hogy gyalogosan, rollerral, bringával nehezebb kárt okozni mint akár a legkisebb autóval is.
És attól hogy van néhány barom bringás, gyalogos miért kell kikelned minden közlekedési mód ellen ami neked nem kell. A bringásoknál sokkal veszélyesebbek az idióta sofőrök, az öreg sofőrök akiknek már rég nem kellene vezetni.
Na mindegy is, kiélvezve a napsütést és a karantént kimegyek bringázni egy pár órát a kölökkel, remélem nem foglak feltartani.
Miért kell ezekkel a videókkal folyton egy elemes mintából extrapolálni? Nem az a kérdés, hogy nehezebb-e, hanem hogy lehet-e? A biztosítás díja nyilván arányosan lehetne olcsóbb. Ilyen egyszerű... A biztosítók amúgy is kategorizálják az autósokat is. Egyre jobban megértem a kínaiakat a pontrendszerükkel.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
T

Törölt tag 4082

Guest
Egyelemes példából megítélni a közösségi közlekedés egészét...
Vastaps...
Csak ez az egy vonal közel annyi embert vert pofán, mint a teljes belváros lakossága. De nyilván ez csak egyedi példa. A 160 34 106 186, 260 as busz meg csak véletlenül kezdett az amúgy nem hülyeség, de így istencsapása fonódó indulása után ket héttel csak a Szentlélektérig járni. És a lágymányosi hídon se sorolta fél percig a megszünő járatokat az égi hang. Megint csak nem szétszívatva egy belvárosnyi embert.
A buszközlekedés Bp-n, ahol nincs buszsáv az kb. halott Bp-n csúcsidőben. A szomorú az, hogy sok helyen akkor is, ha van. Lásd ezt.
Igen, ez így van, na akkor miért is kéne a közúti közlekedést nem telibe szopatni?
Pl. a Lánchídon is átmenő buszok állnak a forgalomban 70+70 utassal, mert körülötte van 20+20 db autó. Mert ez ma a rendező elv a közlekedésben. Marginálisan kevés autó kedvéért hazavágjuk a közösségi közlekedést.
Minimum a fele nem akarna ott átmenni, ha nem hiányozna durván 5 híd pestről. Esetleg a 652. Húlye szabály helyett ezekkel kéne foglalkozni.
Minden Budára menő busz esetén is ez van. És mivel a 47-es vili nem éri el a Camponát... Ha dugó van, akkor Budafokról gyakorlatilag nem lehet bejutni a városba
Budaörs felé? Dettó. ŐSBŰN az, hogy nem jár ki oda villamos se metró.Ha beáll a forgalom, akkor a buszok se mennek sehova. Az új intermodális csomópontig és az M4-is sem lehet eljutni...
Igen, ősbűn, erről pofázok vagy 10 komment óta, azóta sikerúlt idekeverni a kruppot is. (Tudom, az nem te voltál)

Ez az, ami bullshit. A mesében haladt ott 2x2 sávon a forgalom, mert mindenki parkolt, megállt, stb. és a buszmegálló miatt is Ezt a sávot konvertálták át. És elég szép számú bringás jár arra. Tudom, mert kb. 7 éve tekerek arra, szóval látom azt, hogy mi zajlott ott régen és ma. Előtte meg ott voltam egyetemista....
Nem mondod? En meg ott vagyok doktoris. Előtte meg egyetemista. Egy elvben 2x2 sávos útból csináltak 1x1 savost, és most vakarják a fejük, hogy izé, ez nem működik...
A 2%-os érveléstől a falnak megyek. Ha sehova nem vezetne autóút és mindenhol bringaút lenne, akkor szerinted milyen autósforgalom lenne? Hm...?
Nincs semmi infrastruktúra és csak 2% használja éves átlagban? Nahát... Ki lepődött meg? Egyébként nyáron egyes irányokban 8-10%-ot is elér ez.
Falnak mehetsz, csak tény marad. 2004 óta a tömegközlekedés 49%ról 48%ra csökkent, a biciklu 1%ról 2 %ra nőtt, az autózás 28%ról 31re nőtt. Na ezzel kell vitatkozni, mert ez a tény. Senkit nem érdekel a nyár. Az az érdekes, h az autózás az egyetlen utazási forma ami jelentősen nőtt...
Ha lenne valódi összefüggő kerékpáros hálózat, akkor sokkal több ember használná. Csak erre kb. semmiféle komoly erőfeszítés nem tesznek. Csoda az, hogy egyáltalán ennyi "kalandvágyó" használja azt a keveset, ahol van. Ahol van ott meg a kapacitás elégtelen és össze van engedve a gyalogos és a bringás. Lásd ÉD budai gerinc... ---> turistaszezonban kb. használhatatlan.

Ahol nincs ott is a tajparaszt biciklisták elől ugrálsz félre, mert őket aztán sose érdekelte,ha járdán nem biciklizhetnek. Na ez a biciklisek hisztiző része, nem összetévesztendők a normális kerékpárosokkal.
De az Andrássy úton levő bringaúton is állandóan gyalogosok szambáznak. De ezt mégis el kell tűrni. Te eltűrnéd, hogy az egyetlen úton, ami van gyalogos szambázzon, amikor kocsival haladsz?

Na, ez mi, ha nem kettős mérce...?
Hát, mindenesetre kevesebb autó dudált le a járdán, mint biciklis. Márpedig, ha ők ott mennek minden indok nélkül a gyalogos is nyugodtan szambázhat a bicikli úton. Ti a kresz pont ugyanazt az indokot adja meg neki, mint a biciklisnek a járdára.

Azon b*meg nem vagy kikelve, hogy akkor ezen "elv" mentén Kb. a fél belvárosból ki kéne dobni a kocsikat? Mert nevetséges, hogy ott 7-8 db kocsi megy és 200 gyalogos, ott még járhat autó... Tehát a forgalom 2%-át teszik ki és rohadtul zavarja a forgalom nagyját. Teljesen aránytalan a terület használat. És akkor a parkoló autókról még nem is beszéltem...
Ezt nem egészen értem. Budapesten 2016ban egy átlagos szerdai napon az utazók 31% autózott. És csak 19 % a gyalogolt... Szóval akkor én is írjam, h egy példa alapján?...

Mi lenne, ha kocsiknak is olyan "összefüggő" (muhahaha) hálózata lenne csak, mint a bringáknak?
Az is a vastagbőrős megközelítés csúcsa, hogy létrejön egy új bringasáv 10 évenként kb. majd a sok barom beszól, hogy az átadás utáni héten nem jár rajta még senki...
LOL
Nekem semmi bajom nincs a biciklis infra fejlesztésével. A folyamatos hisztivel már inkább. Csak tudom, hogy ez a biciklisek marginális része,így nem kifejezetten érdekel.
Ez úgy baromság, ahogy van.
Csak sok esetben már kezdeményezéseket megfúrnak az elején a finomangolás lehetősége nélkül. Vagy pl. elkészül a fonódó, de azt, hogy kivágják az autót, ahonnan tervezve volt, hogy ne tartsák fel, annak pl. Tarlóska tett keresztbe még annak is, hogy a SZABÁLYTALANUL közlekedőket büntessék meg TÖBB HÓNAPOS türelmi idő után.

Így nehéz...

Viszont cserébe a fonódó miatt megszünt Óbuda kimenő tömegközlekedése. És tucatnyi 5-6 perces követési idejű járatot rábasztak 3 darab ugyanarra menő 10 perces követési idejű villamosvonalra. Aztán megy a csodálkozás, h kb parasztlázadás tör ki arra, h le akarják zárni a budai oldal 3 Dunával parhuzamos útjának egyikét. Ki érti ezt? Mindenesetre, egy ilyen ötletért nem csak Moszkvában, hanem Washingtonban is hátravittek agyonlőni...

Én ennek mi köze a személygépjárművek tömkelegéhez, ami ellepi a várost? Sétálás közben nem kisteherautók szegélyezik a járdát, amerre a szem ellát. Esetleg lőjek képet a hülyeébbek kedvéért...?
Esetleg az, hogy azzal jár be az emberek 31% a dolgozni? Ez nem jutott eszedbe? És tekintve, h még te is a belváros kb 100 ezerlakosa miatt szopatnád a külvárosi részek 1,7 millió, és az agglomeráció 1,8 millió lakosát ne lepődj meg, ha ez nem lesz lájkolva. Fent mar írtam a megszünt, szétszedett menetrendű, rövidített útvonalú buszok listáját, nem sorolom fel újra. De most akkor még szedjük szét a megmaradt zöldhullámokat is.
A probléma az, hogy az is autóval jár, akinek nem lenne szükségszerű és ezt még pozitívan diszkriminálják.
Van kocsid? Kerülettől függően kapsz 1, de néhol kb 2 ingyen parkolóhelyet közterületen.
Tömegközlekedsz vagy bringázol, mi a jutalom? Lófaszt a seggedbe.
A Lajtán túl vannak városok, ahol fizetnek neked, ha leteszed a kocsit és tekersz.

A Lajtán túl, de amúgy a Tiszán innen és túl is vannak városok, ahol a belvároson belül nem ugrik neked mindenki, ha a 150 éves full elavult romházhoz hozzá akarsz nyúlni. Na ez Budapesten megint hiányzik.
 
M

molnibalage

Guest
Nem mondod? En meg ott vagyok doktoris. Előtte meg egyetemista. Egy elvben 2x2 sávos útból csináltak 1x1 savost, és most vakarják a fejük, hogy izé, ez nem működik...
Ismételten kérdem, te mennyit jártál arra? Gyakorlatilag nem lehetett két sávon menni, mert a parkoló autók melletti sáv olyan keskeny, hogy ha csak egy furgon vagy kisteher állt ott, akkor annak a sávnak annyi volt. Nagyon helyes, hogy nincs ott +1 sáv. Mert a dugó pont abból volt, hogy a sok "ÉN, ÉN, ÉN" vezető miatt nem tudták magukat összefésülni. Ennek vége.

Falnak mehetsz, csak tény marad. 2004 óta a tömegközlekedés 49%ról 48%ra csökkent, a biciklu 1%ról 2 %ra nőtt, az autózás 28%ról 31re nőtt. Na ezzel kell vitatkozni, mert ez a tény. Senkit nem érdekel a nyár. Az az érdekes, h az autózás az egyetlen utazási forma ami jelentősen nőtt.
..
Persze b*meg, mert vagy 200k ember kiment az agglomerációba azóta is.

Ahol nincs ott is a tajparaszt biciklisták elől ugrálsz félre, mert őket aztán sose érdekelte,ha járdán nem biciklizhetnek. Na ez a biciklisek hisztiző része, nem összetévesztendők a normális kerékpárosokkal.
Te is az a fajta vagy, akinek akkor is baja van, ha bringás az úton meg, de a járdán, akkor meg az.
Elmész te...

Hát, mindenesetre kevesebb autó dudált le a járdán, mint biciklis. Márpedig, ha ők ott mennek minden indok nélkül a gyalogos is nyugodtan szambázhat a bicikli úton. Ti a kresz pont ugyanazt az indokot adja meg neki, mint a biciklisnek a járdára.
Nagyon ritkán látok bringást járdás. Nem vicc, piroson áthúzó autó gyakoribb...

Nekem semmi bajom nincs a biciklis infra fejlesztésével. A folyamatos hisztivel már inkább. Csak tudom, hogy ez a biciklisek marginális része,így nem kifejezetten érdekel.
Miféle hiszti...? Te hisztizel pl. a Bartók Béla miatt, ahol egy nem funkcionális balesetveszélyes sávot számoltak fel.

A Lajtán túl, de amúgy a Tiszán innen és túl is vannak városok, ahol a belvároson belül nem ugrik neked mindenki, ha a 150 éves full elavult romházhoz hozzá akarsz nyúlni. Na ez Budapesten megint hiányzik.
Én is falnak megyek az idiótáktól, akik minden 150 éves épületet megőriznének. Akkor fizessék ki annak költségeit és éljenek ők szar 150 éves elavult koncepciójú épületben. Nem? Akkor meg kuss nekik.

A fél belváros ebből áll. Most akkor +/- 1 kit érdekel?