Figyi, én nem hisztizem, mi jó helyen lakunk sok-sok mindenféle állomás után -- és k sok meló árán. Az autósok hisztiznek, én beilleszkedtem a városba, alig kell autót használnunk, minden okés.
Dehogynem hisztizel. 100+ év óta ugyanott levő főutakat akarsz lezáratni, mer de te nem tudtad, hogy az zaj.
Ja, és van a kertünkben bőven madár, ők ébresztenek. Megértem, ha szerinted a forgalom zaja "jobb", sztem meg rohadtul nem.
(Majd azért linkeld lécci a tanulmányt, hogy a madárdal stresszt okoz.)
Nem tudok ilyen
tanulmányról. Ezt találtam, ami azt próbálja kihozni, hogy az 52 dbelles madárdal tulajdonképpen nyugtatóbb, mint az 52 dbelles forgalomzaj. A gond ezzel az, hogy a gőzmozdony hangja ugyanúgy idegnyugtató, mint a madárdal. Ki mit szokott meg. Szóval kérlek ha neked nem okoz gondot az egyik zaja, akkor a másikba se láss stresszfaktort...
Az autós "érvek" legszebbike, hogy "azért költöztek oda, mert olcsó a lakás, úgyhogy kussoljanak." Értem, hogy szerinted te többet érsz náluk, sztem tudok neked egy pártot, ahol az a jelszó, ahogy "akinek nincs semmije, annyit is ér."
Nem, az autós érvek sorrendben:
A világon mindenhol így működik
A károsanyag kibocsájtást jelentősen növeli a dugó
Ha megszüntetjük a parkolókat, akkor ne lepődjünk meg.
Ha a tömegközlekedést leépítjük ne lepődjünk meg.
A város szempontjából a gyalog(biciklivel) tömegközlekedve, autóval hármas legoptimálisabb aránya az ideális, ebből ma az utóbbi kettőt szétzúzzuk. Ezt nem kéne.
Az autózás csökkenésének vannak feltételei, ha ezek nem valósulnak meg semmit nem fog csökkenni.
Mindehhez milliónyi grafikon felvonultatva.
És amúgy említik, hogy egy 100 éve ott lévő gyorsforgalmi út zajától meglepődni kb annyira ér, mint azon, hogy Budapest és Vác között van vonat, és annak zaja van...
Hangsúlyozom: elfogadom az érveidet, csak légy őszinte. Vállald be, hogy az életmódod nagyon árt másoknak, és nem tudsz változtatni. Csak ennyi. Nem kell az érzékenyítő rizsa arról, hogy ki hogy jut át a város másik felére. Az első kölyköt még a belvárosban kezdük nevelni, alig lehetett kigyógyítani a kruppból. Nagyon köszönöm a sok éjszakát, amit egy fulladozó gyerek mellett tölthettem, komoly vigaszt jelent, hogy nem kellett buszra szállnod.
Szóval, egy jellemzően influenza vírus okozta kisgyermekkori fertőzés iderángatásával akarsz hangulatot kellteni, aminek amúgy még a kockázatát is a belváros népsűrűsége és nem a forgalom növeli? Hát gratulálok. Esetleg a szamárköhögést, vagy a fekete himlőt nem hozod még ide? Azok is jobban terjedtek a nagyvárosokban mint egy tanyabokorban...
A korlátlan autózás melletti érvek súlytalanok, mert az ellenkező oldalon emberek egészsége és élete a tét.
Tudod, ez igaz. Csak a másik oldalon is ugyanezek az érvek vannak. Avagy a várost csak motorizáció miatt tudod ellátni. A kb nulla mezőgazdasági termelésű Bpnek szüksége van az ételre, vízre, gázra és egyéb szolgáltatásokra. Ezeket ki kell fizetni, ehhez kella munka, jó részét ide kell szállítani, amit teherautók fognak, együttesen ezek nélkül a varos halott lenne. Szóval megint remek demagóg érved van arról, h a gonosz autós megöl téged, csak ugye ez nem fekete fehér. Mert az az autósakit te gyilkosnak kiáltasz ki fizette ki a te infrastruktúrád, hozta a kajád, a gyógyszered, stb stb stb. És azért autózik, mert a te hisztid miatt az eddig 20 perces busz útja 3 átszállás és 1,5 óra lett. Miközben autóval maradt 25 perc továbbra is. De ezt az érvet nem is vagy hajlandó észrevenni, mer ez fáj. Pedig ez a lényeg. Ahogy azt se,hogy naná,hogy autóval fog bejönni Pilisborosjenőről a paraszt, mert a madárdal (ami szerinted maga az élet) és a bulinegyed közül az előbbit választotta, és le fogja szarni, hogy a belváros hogy szívatja saját magát, hiszen amúgy is max busszal tudna bemenni, a remek forgalomszervezés miatt napi 2 órával hosszabb idö alatt mint autóval.
És te ezt fogod megint kiemelni, hogy me neki kényelmesebb. Pedig az igazság az, hogy ha a fent említett telepúlésről nem csak egy ritka buszjárat menne be a városba, hanem normális közlekedése lenne eszébe nem jutna ülni a dugóban, de szerencsére Demszky Tarlós és KariGeri is egyetért abban, hogy az aglomeráció, és a külvárosok lakói le vannak kakilva, csak viszik a pénzt a belvárostól. Tarlós óta rádásul a külváros már nem Békás hanem a Szentlélektér....