Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
muszáj?


Szentendreitől 300m-re kis utcákban teljesen elviselhető, nem zavaró, lehet beszélgetni.


Nem ártana modernizáció azoknál, ez tény. Nagyon durvák, a fos dízeles kohószökevényekkel egy kategória. Én amúgy a diesel kocsik/gépek szagát is érzem sokáig miután elmentek is.

Csillaghegyen pl. ilyesmi a helyzet, és nem érzem annyira szörnyűnek a zajhelyzetet, mint lefested.


A városban is sokan kénytelenek autózni. Ha olcsó lenne a taxizás a bérekhez képest, mint pl. Szingapúrban, nekem nem kéne autó. De amíg egy partnerhez tárgyalni, vagy dolgozni kell mennem a város összevissza pontja közt, és a büdös tömegközlekedés, a kerékpár (leizzadok, nem érek oda pl. egy mostani óbuda-rákosborzasztó-ipartelep viszonylatban, csak rohadt lassan), vagy autó van opcióként, úgy, hogy mind olcsóbb mint a taxi. A taxi kényelmes, amikor épp jön, mert van elég kapacitás, de nagyon drága a mindennapi használathoz. Még saját autót fenntartani is olcsóbb.
A statisztikák szerit kb. 63-70% tömegközlekedik + kerélpárral. A rossz és hideg idő rontja ezt le.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Háát, ha elmúlt száz éves felvetődik. Tekintve, hogy ezeket az utakat, körutakat igazából a Horthy korszakban már kijelölték, megtervezték. Persze lehet panaszkodni Ferihegy zajterhelésére is, csak ugye az is vagy 100 éve ott van.

És itt válaszolok molninak is, hosszú lesz, és nem kezdek el idézgetni.
1. A szuburbanizáció az 1900as évek elején kezdődött az Anglusok földjén. Hol volt akkor még autózás? A helyzet amúgy az, hogy ebben semmi meglepő sincs. Egyszerüen az adott kor tech szinvonala megadja a belváros maximális népsűrűségét. (Pl Budapest belvárosa gyakorlatilag mocsaras talajú. Még ma se nagyon lehet felhőkarcolót építeni oda.) De még ha ez nem is így lenne, oké, te a Faluház jobb felső sarkában laksz. (Óbuda) és át kell menned a bal felső sarkába. Ez ma is vagy 15 perc. Ugyanannyi idő mint a Kerékutcából oda érni. Persze ma már az is 10 emeletes paneltenger. De ha ott nem az lenne, akkor hoppá... De am a szuburbanizáció Budapesten is végigment a 70es évekre, csak ugye Nagybudapest elfedte. De a Chinoin Tó utcai telephelye, vagy a Szent László Kórház a város széli területeken épült. Az emberek meg közelebb költöztek...
2. A város bevezető útjainak, és az egész forgalomszabályozásnak az a lényege, hogy minden együtt maximális kapacitású legyen. Ehhez kellenek a gyorsforgalmi utak is. Ahhoz, hogy a forgalom csökkenjen nem ezeket kell megszűntetni, hanem az alternatívákat működőképessé tenni. Ebbe beletartozik az is, h ne legyen minden rohadt belvárosi ház műemlék, aminek a megváltoztatásához az eredeti kivitelező aláírása kell. De az is, hogy nem kezdünk el mindenkit szívatni egy csoport miatt. De amíg egész Budapest viszonylatokban, utakban, és fővonalakban gondolkozik addig ez csak romlani fog.
3. Az,hogy tőled 1 órára van bolt, vagy 10 percre,csak addig számít amíg max 3 fős a család. Nekem és a barátnőmnek elég egy hétre az amit elbírok. Apáméknak még most, amikor már csak 5en vannak otthon is bőven túl van a majd hazaviszem gyalog szinten a dolog. Szóval a belvárosi is ugyanúgy autózik.
4. Még mindig ugyanott tartunk: Szigetrendszerben működő tömegközlekedés nem működik. És erre nem megoldás, h az autózást teszed lehetetlenné, mert több lakóhely nincs a belvárosban, és amíg a belváros egyik szélétől a másikig hosszabb biciklivel az út, mint HÉVvel Békásról a Battyhány térig, addig az ugyanúgy elérhető része a városnak, mint pl a Deák tér.
5. A forgalomkorlátozás nem változtatott a Deák téren stb stb stb. Dehogynem. Az egész átalakult bulinegyeddé, ahol csak az maradt, aki nem tud elköltözni, vagy maga is bulizni jár. Boltok százai zártak be, és romkocsmák nyíltak a helyükön. Ha szerinted ez így jó, hát izé. Közben a dugók nőttek, és a forgalom nem csökkent. Lásd még Budakalászi körforgalom. Fél órás dugók voltak, aztán valakinek elsült az agya, hogy mi lenne, ha nem forgalomcsillapítanánk az M0ás és a 11es út kereszteződését. Azóta csak nagyságrendet csökkent a szmog, és a zajterhelés.
A bulinegyed (amit rühellek) nem a forgalomcsillapítás miatt lett ilyen. Nagyon közelről végignéztem a folyamatot, hőskorban a Király utcában volt a "telephelyünk".

Dióhéjban: a Kádár alatt lerohadt, a rendszerváltáskor ellopott ingatlanvagyon romjai nemigen voltak jók másra, mint romkocsmák alapítására. Mindenféle kiürített házak belső udvarain, felhagyott telkeken, elhagyott műhelyekben filléres befektetéssel lehetett kocsmát nyitni. Lomizott bútorok, némi festett deszka, sörcsap és hajrá. A korai szakasznak megvolt a maga egyedi, eldugott romantikája, én is sok korsóval gurítottam le arrafelé. Nem csoda, hogy rákaptak a turisták, és ahogy megjelent a nagy pénz, megjelentek a nagy éhesek is, és a dolog elfajult.

De ennek semmi köze a forgalomcsökkentéshez, a lerohadt ingatlanállomány az oka.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
T

Törölt tag 4082

Guest
A bulinegyed (amit rühellek) nem a forgalomcsillapítás miatt lett ilyen. Nagyon közelről végignéztem a folyamatot, hőskorban a Király utcában volt a "telephelyünk".

Dióhéjban: a Kádár alatt lerohadt, a rendszerváltáskor ellopott ingatlanvagyon romjai nemigen voltak jók másra, mint romkocsmák alapítására. Mindenféle kiürített házak belső udvarain, felhagyott telkeken, elhagyott műhelyekben filléres befektetéssel lehetett kocsmát nyitni. Lomizott bútorok, némi festett deszka, sörcsap és hajrá. A korai szakasznak megvolt a maga egyedi, eldugott romantikája, én is sok korsóval gurítottam le arrafelé. Nem csoda, hogy rákaptak a turisták, és ahogy megjelent a nagy pénz, megjelentek a nagy éhesek is, és a dolog elfajult.

De ennek semmi köze a forgalomcsökkentéshez, a lerohadt ingatlanállomány az oka.
Hű de falra mászok ettől az indoklástól. Nem a parkolás megszűntetése/forgalomcsillapítás/tömegközlekedés ellehetetlenítése miatt van, csak hát oda a romhalmazba az költözött be. Érdekes a nem forgalomcsillapított Lajos utca környékén meg a lerohadt épületeket felújították, és üzletek költöztek oda. Vagy a lerohadt Újpest központba is.
 
M

molnibalage

Guest
Hű de falra mászok ettől az indoklástól. Nem a parkolás megszűntetése/forgalomcsillapítás/tömegközlekedés ellehetetlenítése miatt van, csak hát oda a romhalmazba az költözött be. Érdekes a nem forgalomcsillapított Lajos utca környékén meg a lerohadt épületeket felújították, és üzletek költöztek oda. Vagy a lerohadt Újpest központba is.
A romkocsma feelingnek úgy 7+ éve vége. Igen kevés igazi "rom" maradt és azok tényleg a város olyan területein, amit még nem ért el az rehabilitáció. De előbb utóbb azokat is el fogja...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
A romkocsma feelingnek úgy 7+ éve vége. Igen kevés igazi "rom" maradt és azok tényleg a város olyan területein, amit még nem ért el az rehabilitáció. De előbb utóbb azokat is el fogja...
Király utcában és környékén azért eléggé dübörög még a dolog. Egy barátom korábban ott lakott, de el kellett költözzön az elviselhetetlen környezet miatt, olyan jól sikerült a rehabilitáció. Remélem ebben a formában soha nem ér el oda ahova lakom.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Hű de falra mászok ettől az indoklástól. Nem a parkolás megszűntetése/forgalomcsillapítás/tömegközlekedés ellehetetlenítése miatt van, csak hát oda a romhalmazba az költözött be. Érdekes a nem forgalomcsillapított Lajos utca környékén meg a lerohadt épületeket felújították, és üzletek költöztek oda. Vagy a lerohadt Újpest központba is.
Voltak ott már elég komoly ingatlanok is, barátom aki onnan végül elköltözött egy újpítésű ingatlanba költzött, amikor úgy nézett ki, hogy a rehabilitáció nem a kötekedő részeg angol turisták kerülgetését és a hányásukban tapicskolást jelenti, hanem a molniblage által szajkózott közel a munkahelyhez, a város szívéhez, minden közel, sétatávolságra van életmódot. Nem jött be neki a spekuláció, bár az ingatlanon talán nem bukott (még a lufi előtt váltott)
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Hű de falra mászok ettől az indoklástól. Nem a parkolás megszűntetése/forgalomcsillapítás/tömegközlekedés ellehetetlenítése miatt van, csak hát oda a romhalmazba az költözött be. Érdekes a nem forgalomcsillapított Lajos utca környékén meg a lerohadt épületeket felújították, és üzletek költöztek oda. Vagy a lerohadt Újpest központba is.
Ne mássz falra. :) Mondom, ott voltam. Amikor kezdődött, még jócskán volt átmenő forgalom. Parkoló meg sose volt elég, még a "szabad" időszakban sem. Ami volt: IKV által lerohasztott házak, olcsó és szar lakásokkal -- vagy épp életveszélyesnek nyilvánítva. Üres műhelyek, üzletek.

Ha össze akarsz hasonlítani városrészeket, akkor vedd példának az V. ker. csillapított részét. Ott nem lettek romkocsmák, sőt: üzletek, elegáns teraszok nyíltak.

A Lajos utca amúgy egy fos hely, mindig is az volt a forgalom miatt. Még a Nagyszombat utca dunai felén sem lehet megmaradni a zajtól meg a portól. (Laktam ott is egy évet.) A Bécsi út melletti kis utcák elég jók, és nahát: 90%-a forgalomcsillapított.

De értem az álláspontodat, szerinted a te vélt kényelmed és remélt hasznod fontosabb, mint mások egészsége meg élete. Nem probléma, sokan vagytok ebben a szektában. Menjetek! Autózzatok! Csak ne rinyáljatok, ha a gyerek kruppos, a fater fullad, Jenci meg tüdőrákos. Olyankor csak büszkén bólintsatok, hogy "Igen, miattam van. Persze, tudtam ezekről, csak hát leszartam, és most is leszarom. Felőlem akár meg is dögölhettek."

Vállaljátok fel! Mert így csak egy csomó siránkozó macskajancsi vagytok, olyan okos elméletekkel, hogy "a bulinegyed azért lett, mert forgalomcsillapítás".
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ne mássz falra. :) Mondom, ott voltam. Amikor kezdődött, még jócskán volt átmenő forgalom. Parkoló meg sose volt elég, még a "szabad" időszakban sem. Ami volt: IKV által lerohasztott házak, olcsó és szar lakásokkal -- vagy épp életveszélyesnek nyilvánítva. Üres műhelyek, üzletek.

Ha össze akarsz hasonlítani városrészeket, akkor vedd példának az V. ker. csillapított részét. Ott nem lettek romkocsmák, sőt: üzletek, elegáns teraszok nyíltak.

A Lajos utca amúgy egy fos hely, mindig is az volt a forgalom miatt. Még a Nagyszombat utca dunai felén sem lehet megmaradni a zajtól meg a portól. (Laktam ott is egy évet.) A Bécsi út melletti kis utcák elég jók, és nahát: 90%-a forgalomcsillapított.

De értem az álláspontodat, szerinted a te vélt kényelmed és remélt hasznod fontosabb, mint mások egészsége meg élete. Nem probléma, sokan vagytok ebben a szektában. Menjetek! Autózzatok! Csak ne rinyáljatok, ha a gyerek kruppos, a fater fullad, Jenci meg tüdőrákos. Olyankor csak büszkén bólintsatok, hogy "Igen, miattam van. Persze, tudtam ezekről, csak hát leszartam, és most is leszarom. Felőlem akár meg is dögölhettek."

Vállaljátok fel! Mert így csak egy csomó siránkozó macskajancsi vagytok, olyan okos elméletekkel, hogy "a bulinegyed azért lett, mert forgalomcsillapítás".
Na jó,ez így unalmas. Egy tipikus rét 60 db körüli értéket ad. A Szentendrei út dettó, a Lajos utca dettó. Szóval mondasz valamit, ami mindenhol ugyanaz. Csak az utóbbi megszokható, az előbbi nem, mivel baromira nem állandó a zajforrás. Tudom, mert életem 32 évéből vagy 26ot nagyforgalmú utak környékén töltöttem el. Szóval zajártalmat skipeljük, mert nincs. Attól, mert ti a belvárosban nem hallottatok még hajnali 4 kor vagy 100 db vel cserregő szajkót az ablak alatt, még 1000szer hamarabb ébreszt, mint a forgalom. Vagy éppen felvonyító kutyát. Szóval ennyit erről.
A gerincutakat amúgy alsóhangon 100 éve rakták oda, ahol vannak, de kb 150 éve tervezik így. Szóval lehet hisztizni, h hangos, csak senki nem mondta, hogy oda költözz... De ha oda költöztél mert olcsó, ne hisztizz, hogy hangos, mert azért volt olcsó.
Amúgy meg nem az a baj, hogy az autós forgalmat csökkenteni akarják, a baj az, hogy ezt azzal próbálják meg, hogy ellehetetlenítik. Csak éppen, miközben egy Hévizi út ELTE távolság 10 eve kb 25 perc volt, ma alsó hangon 45 perc tömegköulekedve. Akkor mégis mit is akarsz? Azt várod, h Józsi, aki eddig lakott a Szentlélek téren (tudom minek is költözik valaki 2 kmre a belvárostól, fúj a rohadék) majd napi + 1 órát fog tömegközlekedni, mert valami okos kitalálta, h jó ötlet a 6 perces követési idejű 86ost elkaszálni, h helyette a legjobb esetben is ugyanolyan tavolságra lerakja a villamos, ami 10 percnél nem jár sűrűbben, lassabban, és hosszabb úton viszi el, és minimum 20 perc amíg eljut odáig, hogy felszálhasson rá? Vagy, hogy majd Józsi akit idáig háztól házig vitt a busz, majd elbumlizik az 1eshez, átviteti magát a Lágymányosin és utána gyalogol, vagy megint átszáll? Miközben ezzel napi 1 órákat veszít minimum? Ja hogy nem fogja, és a belváros egyik széléről is autóval fog átmenni a másik szélére. Aztán hisztizik, mint te is, h meazaglomerácioőtmegakarjaölni. És elérik, h a 2x2 sávos Bartók Béla utca a közlekedés 2 %át kitevő biciklisták miattinstant dugó legyen. Me akkor majd átszáll buszra, vagy vilire. Csak nem fog, mert a busz ugyanúgy a dugóban áll, a viliből meg talán a 3.ra felfér, és amúgy se viszi el a Bosnyák térre átszállás nélkül.
De eztudom, bonyolult. Igazad van a kényelem miatt csinálja. Véletlenül sem azért, mert egy 2 tagú családnak napi 22 kmet kéne autóznia 500 Ftos benzinár mellett ahhoz, hogy a tömegközlekedés olcsóbb legyen. Mindehez napi 1-2 órát veszítene a szabad idejéből az utóbbival.
Esetleg fel kéne fogni, ha azt akarod, hogy valaki ne autóval menjen Békásról Újpestre, akkor talán normális követési idejű buszjárat kénea megyeri hídon át. Ha szeretnéd, hogy egy Solymári ne kocsival menjen dolgozni mondjuk a Flóriánba, akkor talán kéne valami járat, amivel az amúgy kb gyalog 1 órányira lévő hévre legalább eljut, és ne Hővösvölgyön keresztül tudjon csak bejutni.
Ja hogy ehhez képest ott rohasztjuk le a tömegközlekedést ahol van? Hát akkor kérlek viseld el, hogy egyre több lesz az autó.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Na jó,ez így unalmas. Egy tipikus rét 60 db körüli értéket ad. A Szentendrei út dettó, a Lajos utca dettó. Szóval mondasz valamit, ami mindenhol ugyanaz. Csak az utóbbi megszokható, az előbbi nem, mivel baromira nem állandó a zajforrás. Tudom, mert életem 32 évéből vagy 26ot nagyforgalmú utak környékén töltöttem el. Szóval zajártalmat skipeljük, mert nincs. Attól, mert ti a belvárosban nem hallottatok még hajnali 4 kor vagy 100 db vel cserregő szajkót az ablak alatt, még 1000szer hamarabb ébreszt, mint a forgalom. Vagy éppen felvonyító kutyát. Szóval ennyit erről.
A gerincutakat amúgy alsóhangon 100 éve rakták oda, ahol vannak, de kb 150 éve tervezik így. Szóval lehet hisztizni, h hangos, csak senki nem mondta, hogy oda költözz... De ha oda költöztél mert olcsó, ne hisztizz, hogy hangos, mert azért volt olcsó.
Amúgy meg nem az a baj, hogy az autós forgalmat csökkenteni akarják, a baj az, hogy ezt azzal próbálják meg, hogy ellehetetlenítik. Csak éppen, miközben egy Hévizi út ELTE távolság 10 eve kb 25 perc volt, ma alsó hangon 45 perc tömegköulekedve. Akkor mégis mit is akarsz? Azt várod, h Józsi, aki eddig lakott a Szentlélek téren (tudom minek is költözik valaki 2 kmre a belvárostól, fúj a rohadék) majd napi + 1 órát fog tömegközlekedni, mert valami okos kitalálta, h jó ötlet a 6 perces követési idejű 86ost elkaszálni, h helyette a legjobb esetben is ugyanolyan tavolságra lerakja a villamos, ami 10 percnél nem jár sűrűbben, lassabban, és hosszabb úton viszi el, és minimum 20 perc amíg eljut odáig, hogy felszálhasson rá? Vagy, hogy majd Józsi akit idáig háztól házig vitt a busz, majd elbumlizik az 1eshez, átviteti magát a Lágymányosin és utána gyalogol, vagy megint átszáll? Miközben ezzel napi 1 órákat veszít minimum? Ja hogy nem fogja, és a belváros egyik széléről is autóval fog átmenni a másik szélére. Aztán hisztizik, mint te is, h meazaglomerácioőtmegakarjaölni. És elérik, h a 2x2 sávos Bartók Béla utca a közlekedés 2 %át kitevő biciklisták miattinstant dugó legyen. Me akkor majd átszáll buszra, vagy vilire. Csak nem fog, mert a busz ugyanúgy a dugóban áll, a viliből meg talán a 3.ra felfér, és amúgy se viszi el a Bosnyák térre átszállás nélkül.
De eztudom, bonyolult. Igazad van a kényelem miatt csinálja. Véletlenül sem azért, mert egy 2 tagú családnak napi 22 kmet kéne autóznia 500 Ftos benzinár mellett ahhoz, hogy a tömegközlekedés olcsóbb legyen. Mindehez napi 1-2 órát veszítene a szabad idejéből az utóbbival.
Esetleg fel kéne fogni, ha azt akarod, hogy valaki ne autóval menjen Békásról Újpestre, akkor talán normális követési idejű buszjárat kénea megyeri hídon át. Ha szeretnéd, hogy egy Solymári ne kocsival menjen dolgozni mondjuk a Flóriánba, akkor talán kéne valami járat, amivel az amúgy kb gyalog 1 órányira lévő hévre legalább eljut, és ne Hővösvölgyön keresztül tudjon csak bejutni.
Ja hogy ehhez képest ott rohasztjuk le a tömegközlekedést ahol van? Hát akkor kérlek viseld el, hogy egyre több lesz az autó.
Figyi, én nem hisztizem, mi jó helyen lakunk sok-sok mindenféle állomás után -- és k sok meló árán. Az autósok hisztiznek, én beilleszkedtem a városba, alig kell autót használnunk, minden okés.

Ja, és van a kertünkben bőven madár, ők ébresztenek. Megértem, ha szerinted a forgalom zaja "jobb", sztem meg rohadtul nem.
(Majd azért linkeld lécci a tanulmányt, hogy a madárdal stresszt okoz.)

Az autós "érvek" legszebbike, hogy "azért költöztek oda, mert olcsó a lakás, úgyhogy kussoljanak." Értem, hogy szerinted te többet érsz náluk, sztem tudok neked egy pártot, ahol az a jelszó, ahogy "akinek nincs semmije, annyit is ér."

Hangsúlyozom: elfogadom az érveidet, csak légy őszinte. Vállald be, hogy az életmódod nagyon árt másoknak, és nem tudsz változtatni. Csak ennyi. Nem kell az érzékenyítő rizsa arról, hogy ki hogy jut át a város másik felére. Az első kölyköt még a belvárosban kezdük nevelni, alig lehetett kigyógyítani a kruppból. Nagyon köszönöm a sok éjszakát, amit egy fulladozó gyerek mellett tölthettem, komoly vigaszt jelent, hogy nem kellett buszra szállnod.

A korlátlan autózás melletti érvek súlytalanok, mert az ellenkező oldalon emberek egészsége és élete a tét.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Figyi, én nem hisztizem, mi jó helyen lakunk sok-sok mindenféle állomás után -- és k sok meló árán. Az autósok hisztiznek, én beilleszkedtem a városba, alig kell autót használnunk, minden okés.
Dehogynem hisztizel. 100+ év óta ugyanott levő főutakat akarsz lezáratni, mer de te nem tudtad, hogy az zaj.
Ja, és van a kertünkben bőven madár, ők ébresztenek. Megértem, ha szerinted a forgalom zaja "jobb", sztem meg rohadtul nem.
(Majd azért linkeld lécci a tanulmányt, hogy a madárdal stresszt okoz.)
Nem tudok ilyen tanulmányról. Ezt találtam, ami azt próbálja kihozni, hogy az 52 dbelles madárdal tulajdonképpen nyugtatóbb, mint az 52 dbelles forgalomzaj. A gond ezzel az, hogy a gőzmozdony hangja ugyanúgy idegnyugtató, mint a madárdal. Ki mit szokott meg. Szóval kérlek ha neked nem okoz gondot az egyik zaja, akkor a másikba se láss stresszfaktort...
Az autós "érvek" legszebbike, hogy "azért költöztek oda, mert olcsó a lakás, úgyhogy kussoljanak." Értem, hogy szerinted te többet érsz náluk, sztem tudok neked egy pártot, ahol az a jelszó, ahogy "akinek nincs semmije, annyit is ér."
Nem, az autós érvek sorrendben:
A világon mindenhol így működik
A károsanyag kibocsájtást jelentősen növeli a dugó
Ha megszüntetjük a parkolókat, akkor ne lepődjünk meg.
Ha a tömegközlekedést leépítjük ne lepődjünk meg.
A város szempontjából a gyalog(biciklivel) tömegközlekedve, autóval hármas legoptimálisabb aránya az ideális, ebből ma az utóbbi kettőt szétzúzzuk. Ezt nem kéne.
Az autózás csökkenésének vannak feltételei, ha ezek nem valósulnak meg semmit nem fog csökkenni.
Mindehhez milliónyi grafikon felvonultatva.
És amúgy említik, hogy egy 100 éve ott lévő gyorsforgalmi út zajától meglepődni kb annyira ér, mint azon, hogy Budapest és Vác között van vonat, és annak zaja van...
Hangsúlyozom: elfogadom az érveidet, csak légy őszinte. Vállald be, hogy az életmódod nagyon árt másoknak, és nem tudsz változtatni. Csak ennyi. Nem kell az érzékenyítő rizsa arról, hogy ki hogy jut át a város másik felére. Az első kölyköt még a belvárosban kezdük nevelni, alig lehetett kigyógyítani a kruppból. Nagyon köszönöm a sok éjszakát, amit egy fulladozó gyerek mellett tölthettem, komoly vigaszt jelent, hogy nem kellett buszra szállnod.
Szóval, egy jellemzően influenza vírus okozta kisgyermekkori fertőzés iderángatásával akarsz hangulatot kellteni, aminek amúgy még a kockázatát is a belváros népsűrűsége és nem a forgalom növeli? Hát gratulálok. Esetleg a szamárköhögést, vagy a fekete himlőt nem hozod még ide? Azok is jobban terjedtek a nagyvárosokban mint egy tanyabokorban...
A korlátlan autózás melletti érvek súlytalanok, mert az ellenkező oldalon emberek egészsége és élete a tét.
Tudod, ez igaz. Csak a másik oldalon is ugyanezek az érvek vannak. Avagy a várost csak motorizáció miatt tudod ellátni. A kb nulla mezőgazdasági termelésű Bpnek szüksége van az ételre, vízre, gázra és egyéb szolgáltatásokra. Ezeket ki kell fizetni, ehhez kella munka, jó részét ide kell szállítani, amit teherautók fognak, együttesen ezek nélkül a varos halott lenne. Szóval megint remek demagóg érved van arról, h a gonosz autós megöl téged, csak ugye ez nem fekete fehér. Mert az az autósakit te gyilkosnak kiáltasz ki fizette ki a te infrastruktúrád, hozta a kajád, a gyógyszered, stb stb stb. És azért autózik, mert a te hisztid miatt az eddig 20 perces busz útja 3 átszállás és 1,5 óra lett. Miközben autóval maradt 25 perc továbbra is. De ezt az érvet nem is vagy hajlandó észrevenni, mer ez fáj. Pedig ez a lényeg. Ahogy azt se,hogy naná,hogy autóval fog bejönni Pilisborosjenőről a paraszt, mert a madárdal (ami szerinted maga az élet) és a bulinegyed közül az előbbit választotta, és le fogja szarni, hogy a belváros hogy szívatja saját magát, hiszen amúgy is max busszal tudna bemenni, a remek forgalomszervezés miatt napi 2 órával hosszabb idö alatt mint autóval.

És te ezt fogod megint kiemelni, hogy me neki kényelmesebb. Pedig az igazság az, hogy ha a fent említett telepúlésről nem csak egy ritka buszjárat menne be a városba, hanem normális közlekedése lenne eszébe nem jutna ülni a dugóban, de szerencsére Demszky Tarlós és KariGeri is egyetért abban, hogy az aglomeráció, és a külvárosok lakói le vannak kakilva, csak viszik a pénzt a belvárostól. Tarlós óta rádásul a külváros már nem Békás hanem a Szentlélektér....
 
M

molnibalage

Guest
e tervezik így. Szóval lehet hisztizni, h hangos, csak senki nem mondta, hogy oda költözz... De ha oda költöztél mert olcsó, ne hisztizz, hogy hangos, mert azért volt olcsó.
Amúgy meg nem az a baj, hogy az autós forgalmat csökkenteni akarják, a baj az, hogy ezt azzal próbálják meg, hogy ellehetetlenítik. Csak éppen, miközben egy Hévizi út ELTE távolság 10 eve kb 25 perc volt, ma alsó hangon 45 perc tömegköulekedve.
Egyelemes példából megítélni a közösségi közlekedés egészét...
Vastaps...

Akkor mégis mit is akarsz? Azt várod, h Józsi, aki eddig lakott a Szentlélek téren (tudom minek is költözik valaki 2 kmre a belvárostól, fúj a rohadék) majd napi + 1 órát fog tömegközlekedni, mert valami okos kitalálta, h jó ötlet a 6 perces követési idejű 86ost elkaszálni, h helyette a legjobb esetben is ugyanolyan tavolságra lerakja a villamos, ami 10 percnél nem jár sűrűbben, lassabban, és hosszabb úton viszi el, és minimum 20 perc amíg eljut odáig, hogy felszálhasson rá?
A buszközlekedés Bp-n, ahol nincs buszsáv az kb. halott Bp-n csúcsidőben. A szomorú az, hogy sok helyen akkor is, ha van. Lásd ezt.

Pl. a Lánchídon is átmenő buszok állnak a forgalomban 70+70 utassal, mert körülötte van 20+20 db autó. Mert ez ma a rendező elv a közlekedésben. Marginálisan kevés autó kedvéért hazavágjuk a közösségi közlekedést.

Minden Budára menő busz esetén is ez van. És mivel a 47-es vili nem éri el a Camponát... Ha dugó van, akkor Budafokról gyakorlatilag nem lehet bejutni a városba.

Budaörs felé? Dettó. ŐSBŰN az, hogy nem jár ki oda villamos se metró.Ha beáll a forgalom, akkor a buszok se mennek sehova. Az új intermodális csomópontig és az M4-is sem lehet eljutni...

És elérik, h a 2x2 sávos Bartók Béla utca a közlekedés 2 %át kitevő biciklisták miattinstant dugó legyen.
Ez az, ami bullshit. A mesében haladt ott 2x2 sávon a forgalom, mert mindenki parkolt, megállt, stb. és a buszmegálló miatt is Ezt a sávot konvertálták át. És elég szép számú bringás jár arra. Tudom, mert kb. 7 éve tekerek arra, szóval látom azt, hogy mi zajlott ott régen és ma. Előtte meg ott voltam egyetemista....

A 2%-os érveléstől a falnak megyek. Ha sehova nem vezetne autóút és mindenhol bringaút lenne, akkor szerinted milyen autósforgalom lenne? Hm...?
Nincs semmi infrastruktúra és csak 2% használja éves átlagban? Nahát... Ki lepődött meg? Egyébként nyáron egyes irányokban 8-10%-ot is elér ez.

Ha lenne valódi összefüggő kerékpáros hálózat, akkor sokkal több ember használná. Csak erre kb. semmiféle komoly erőfeszítés nem tesznek. Csoda az, hogy egyáltalán ennyi "kalandvágyó" használja azt a keveset, ahol van. Ahol van ott meg a kapacitás elégtelen és össze van engedve a gyalogos és a bringás. Lásd ÉD budai gerinc... ---> turistaszezonban kb. használhatatlan.

De az Andrássy úton levő bringaúton is állandóan gyalogosok szambáznak. De ezt mégis el kell tűrni. Te eltűrnéd, hogy az egyetlen úton, ami van gyalogos szambázzon, amikor kocsival haladsz?

Na, ez mi, ha nem kettős mérce...?

Azon b*meg nem vagy kikelve, hogy akkor ezen "elv" mentén Kb. a fél belvárosból ki kéne dobni a kocsikat? Mert nevetséges, hogy ott 7-8 db kocsi megy és 200 gyalogos, ott még járhat autó... Tehát a forgalom 2%-át teszik ki és rohadtul zavarja a forgalom nagyját. Teljesen aránytalan a terület használat. És akkor a parkoló autókról még nem is beszéltem...

Mi lenne, ha kocsiknak is olyan "összefüggő" (muhahaha) hálózata lenne csak, mint a bringáknak?
Az is a vastagbőrős megközelítés csúcsa, hogy létrejön egy új bringasáv 10 évenként kb. majd a sok barom beszól, hogy az átadás utáni héten nem jár rajta még senki...
LOL

Ja hogy ehhez képest ott rohasztjuk le a tömegközlekedést ahol van? Hát akkor kérlek viseld el, hogy egyre több lesz az autó.
Ez úgy baromság, ahogy van.
Csak sok esetben már kezdeményezéseket megfúrnak az elején a finomangolás lehetősége nélkül. Vagy pl. elkészül a fonódó, de azt, hogy kivágják az autót, ahonnan tervezve volt, hogy ne tartsák fel, annak pl. Tarlóska tett keresztbe még annak is, hogy a SZABÁLYTALANUL közlekedőket büntessék meg TÖBB HÓNAPOS türelmi idő után.

Így nehéz...
 
M

molnibalage

Guest
Tudod, ez igaz. Csak a másik oldalon is ugyanezek az érvek vannak. Avagy a várost csak motorizáció miatt tudod ellátni. A kb nulla mezőgazdasági termelésű Bpnek szüksége van az ételre, vízre, gázra és egyéb szolgáltatásokra. Ezeket ki kell fizetni, ehhez kella munka, jó részét ide kell szállítani, amit teherautók fognak, együttesen ezek nélkül a varos halott lenne.
Én ennek mi köze a személygépjárművek tömkelegéhez, ami ellepi a várost? Sétálás közben nem kisteherautók szegélyezik a járdát, amerre a szem ellát. Esetleg lőjek képet a hülyeébbek kedvéért...?

Szóval megint remek demagóg érved van arról, h a gonosz autós megöl téged, csak ugye ez nem fekete fehér. Mert az az autósakit te gyilkosnak kiáltasz ki fizette ki a te infrastruktúrád, hozta a kajád, a gyógyszered, stb stb stb. És azért autózik, mert a te hisztid miatt az eddig 20 perces busz útja 3 átszállás és 1,5 óra lett. Miközben autóval maradt 25 perc továbbra is.
A probléma az, hogy az is autóval jár, akinek nem lenne szükségszerű és ezt még pozitívan diszkriminálják.
Van kocsid? Kerülettől függően kapsz 1, de néhol kb 2 ingyen parkolóhelyet közterületen.
Tömegközlekedsz vagy bringázol, mi a jutalom? Lófaszt a seggedbe.
A Lajtán túl vannak városok, ahol fizetnek neked, ha leteszed a kocsit és tekersz.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 977
30 810
113
Ha össze akarsz hasonlítani városrészeket, akkor vedd példának az V. ker. csillapított részét. Ott nem lettek romkocsmák, sőt: üzletek, elegáns teraszok nyíltak.
Ha a Belváros új főutcája című alkotásra gondolsz itt a szomszédban akkor ne felejtsük el, hogy ezek majd mind a turistákra és a belőlük származó bevételre épülnek nem a hazai közönségre. Na meg mivel még békeidőben minden nap arra jártam hallhattam, hogy a magyar kb a legritkább és még az aláírásgyűjtő is angolul közelített. Aki meg ezt a csúszós mészkövet választotta a járdára, ami az első hónál csúszópályává válik az is megérne egy misét.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A probléma az, hogy az is autóval jár, akinek nem lenne szükségszerű és ezt még pozitívan diszkriminálják.
Van kocsid? Kerülettől függően kapsz 1, de néhol kb 2 ingyen parkolóhelyet közterületen.
Tömegközlekedsz vagy bringázol, mi a jutalom? Lófaszt a seggedbe.

Khmm, bringával ingyen parkolsz mindenhol, és nem csak a bejelentett lakókörnyezetedben és teljesen ingyen kapsz hozzá infrastruktúrát (bringautakat, tárolókat), ez engedélyeztetés meg nuku.
 
M

molnibalage

Guest
Khmm, bringával ingyen parkolsz mindenhol, és nem csak a bejelentett lakókörnyezetedben és teljesen ingyen kapsz hozzá infrastruktúrát (bringautakat, tárolókat), ez engedélyeztetés meg nuku.
  • Kérlek mutassad már meg, hogy a gépjárművel közlekedő hol fizet autópályán kívül útdíjat? Sehol. Tehát akkor az ingyen kapod hozzá az utat mókás kijelentés, mert azokon kívül téged sem adóztatnak érte. És nem a bringás igénybevétel koptatja az utakat... Ha a benzinben levő adóval jössz, akkor mosolygok. Útalap évtizedek óta nincs. Sima sápolás megy azon is.
  • Mit kelljen engedélyeztetni egy kerékpáron?
  • Tárolókat hol kapok hozzá? Konkrétan a lakásban tartom fent. A nagy bevásárló központokat környékén sincs sokszor elég vagy semennyi kerékpáros tárolási hely. Lámpához vagy táblához vagy oda tudod kikötni, ahova sikerült. A MOM Parknál ird és mond van kb. 4 hely. NÉGY. A Mammutnál már mutattam mi van... 4 db SPAR-ba járok gyakran. Egyiknél sincs tervezett kikötési lehetőség csak az Alléban. Ott is a nyitás óta kb. négyszer több van, de még a mostani vítushelyzetben este 7 felé is 50% táján teli van. Átlagos hétköznapon ott is vadászni kell a helyekre, de sokszor nincs.
Ami te "infrastruktúrának" hívsz az olyan, mintha Bp-re egy út vezetne be.
Összesen.

Ez ma az "infrastruktúra"...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
De az Andrássy úton levő bringaúton is állandóan gyalogosok szambáznak. De ezt mégis el kell tűrni. Te eltűrnéd, hogy az egyetlen úton, ami van gyalogos szambázzon, amikor kocsival haladsz?
Vezettél már a nullakilométer kőnél levő korforgalomnál? A kérdésed alapján nem.